Zdá se, že Japonští úředníci a i technici jsou zdaleka chytřejší, než úředníci z Bruselu, kteří rozhodují v Evropě i o budoucím technickém vývoji. Bože jak může pouhý úředník, i když s tzv. vědecky podloženými výzkumy, ale které si dle vlastní potřeby sám vybral a použil, rozhodovat o vědeckém a technickém směřování, to mi hlava nebere? O rozumném přístupu asiatů svědčí i to, že jadernou energii nadále Japonci považují za tzv. čistou a v budoucnu využívanou a počítají s ní jako se stěžejní složkou v energetickém mixu své země. To tzv. Eurohujeři ne, tady v Evropě si raději podřežeme energetickou větev na které sedíme a doufáme, že celý svět nás bude zeleně následovat. Jak je vidět na Japoncích, tak se toho asi nikdy nedočkáme, řekl bych zaplaťpánbůch. A ještě dodám, že nejsem ale ani trochu protiekologický, ale pánové z Bruselu, takhle jak si to lajnujete, tak to určitě fungovat nebude!!!
"Bože jak může pouhý úředník, i když s tzv. vědecky podloženými výzkumy, ale které si dle vlastní potřeby sám vybral a použil, rozhodovat o vědeckém a technickém směřování, to mi hlava nebere?" nahrad si slovo uradnik priemernym citatelom aj tohto fora.
a pamatujes na dieselgate pred 6 lety?
ojrourednici dali automobilkam 3 roky na to , aby chrochty plnily laboratorni limity NOx i v realu.
a plnej ty limity i v realu nebo ne??
a pamatujes toho kvikotu kolem toho ???
ja si nemyslim, ze prumernej ojrourednik se svym tymem je hloupejsi nez zdejsi prumernej diskuter
No jo, postavit si JE s konvenčními rekatory chlazenými vodou v záplavové (tsunami) zóně s nedostatečnou ochranou je blbý, to pak těžko vedět jak dál.
Kdyby byli japonci taková hlavička jak se tvrdí, dávno si vyvinuli vlastní rekator chlazený sodíkem či olovem, nemuseli to narvat do oblasti ohrožené tsunami a mohli být v pohodě.
Kdo umí, umí (čína, rusko), kdo neumí - čumí (japonsko)
navrh EK byl konzultovan se zastupci vsech v Evrope sidlicich automobilek a s aktualnim znenim ktere ani zdaleka neproslo schvalenim Evrospkym Parlamanetem souhlasili, takze bud v Evropskych automobilkach nemaji dostatecne technicky vzdelane lidi a nebo ano, a souhlas vydali z duvodu ze s tim souhlasej a vedej ze to splnej relativne na pohodu
mimo jine proc by oficialne v tiskovych zpravach dane Automobilky jedna po druhe nasledne vydavali prohlaseni ze se spalovacimi motory skonci mnohem drive nez nastane onen rok 2035? :-[]
vedeni automobilek moc dobre chape a vi, ze v roce 2035 bude i bez EU o spalovaci motory tak malej zajem diky narodnim danim, ze je stejne nebude davat smysl vyrabet a nabizet ikdyby EU zadnou normu o nulovych emisich nepripravila, tam kde to smysl davat bude tak budou a jsou i v tom navrhu vyjimky
ofiko to mas tu pro 2025 a 2030, pro 2035 zatim nic schvaleno nebylo https://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/regulation_cs#tab-0-0
a schodli se na tom Parlament u rada ministru clenskych zemi, tedy i nas Cesky ministr dal souhlas a nasi europoslanci s tim souhlasili
Přestaň číst ten sputnik, vždyť se ti pak smějí všichni s vyšším IQ, než má opice. :D Už první věta je totální zvratek. Třeba ve Škodě patří Enyaq k autům s NEJVYŠŠÍ marží, Tesla má na Modelu 3 35% marži. :D
VW trucuje, měl si vzít jak nabízela toyota hybridní technologii nebo místo jedné spojky bude jen vyrábět dvouspojkový převodovky, tak nemusel mět ani jednu třecí spojku a mohla být nová fabia hybrid.
jj, vodik bude v kamionove doprave, elektrika v osobni
do 20 let bude dost zelenyho vodiku vyrobenyho vysokoteplotni elektrolyzou vody z elektriky vyrobene ve FVE, kterej nahradi uhelne elektrarny
ekvivalent energie z temelina vyrobi FV panely na plose 10tis ha, tedy 100km2
jen repka se pestuje na 400tis ha, do biopaliv jde repka z cca 160tis ha.
FV panely na plose, na ktere se pestuje repka do biopaliva s pouhym 5% podilem, pokryje celkovou energetickou potrebu u nas
Strašně efektní vyrábět vodík a z něho zpátky elektriku :-):-):-):-)
3x násobná spotřeba energie - nejdřív pohánět zařízení na výrobu vodíku - to pojede ne elektriku, pak vodík skladovat a chladit - elektrika, pak z něj zpátky vyrobit elektriku - zas elektrika. Vyplácané miliardy terawattů k ničemu.
zatímco efektivní JE vyrobí energii a rovnou jí použiju :-)
A když jí náhodou nepoužiju, můžu z ní vyrobit taky ten vodík.
Prostě stalinističtí bolševický utopisti ala Lysenko a Mičurin. Vymyslíme největěší deibilitu pod sluncem a budem si myslet že to bude fungovat a že poručíme větru dešti.
A až vám ty vodíkové zásobníky odpálí teroristi nebo vám ta nestabilní sragora, vysoce výbušná bouchne díky technické závadě a lidskému šlendriánu, to bude ohnostrojů co :-):-):-)
To musíš kvůli odkazů psát další příspěvek? Je přehlednější, kdzy to je v jednom. A je i větší pravděpodobnost, že na to někdo klikne, než když budešstakhle plevelit diskuzi
Tady technologie realne nikoho nezajima. Nevsiml jsem si, ze by tady probehla zprava o tom, ze Toyota uz bude letos montovat do aut novy typ Ni-MH baterie, o ktere tvrdi, ze zlevni baterie do elektromobilu asi o 30%.
na zázračné baterie čekáme už 35 let a to nejen v amoobilové oblasti. zatím třeba u spotřební elektroniky paltí, že baterky sou za 3 roky totálně KO....
Na zázračné baterie čeká snad jen ten, kdo chce, aby se nikdy neobjevily. Ti ostatní spíše očekávají postupný vývoj (nová technologie obvykle díky dětským nemocem začíná tam, kde končí ta stará). Takže nějakou skokovou revoluci bych nečekal.
Zajímá ale už tolik výrobců se chvástalo revolučními bateriemi a kde nic tu nic.Dlouhá výdrž-rychlý nabití a nízká cena nejdou zatím k sobě.Ještě pár let si počkáme-vývoj jde dopředu když investují všichni.