Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota ve velkém investuje do baterií, mají být levnější a vydržet déle

Ondřej Mára Ondřej Mára 8. 9. 2021 • 09:10
14
41
Zobrazit náhledy (14)
Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X Toyota bZ4X

Japonská automobilka se sice do elektromobilů příliš nehrne, rozhodně ale nechce technologicky zaspat.

Toyota, která jako jedna z mála automobilek neustále prosazuje zachování širšího portfolia pohonných jednotek odpovídajících požadavkům různých zákazníků, nedávno v Tokiu oznámila, že chce do roku 2030 investovat 1,5 milionu japonských jenů (cca 13,7 miliardy dolarů) do vývoje baterií. Evidentně tak nechce na poli technologií nijak zaspat.

Podle informací Automotive News by měla část těchto financí směřovat do vývoje nových baterií s pevným elektrolytem, označovaných jako solid-state baterie, které podle mnohých představují budoucnost (nejen) elektromobility. Kromě toho chce však Toyota investovat také do nové generace lithium-iontových baterií, u kterých plánuje srazit cenu a prodloužit životnost.

Například produkční elektrická Toyota bZ4X, kterou automobilka zatím předvedla jako koncept elektrického ekvivalentu Toyoty RAV4, by měla být osazena bateriemi, které si i po deseti letech zachovají až 90 původní kapacity. Jejich cena by navíc mohla být ve srovnání s konkurencí téměř o třetinu nižší, jak dodává Auto Evolution.

Masahiko Maeda, hlavní technický šéf automobilky, ovšem v rozhovoru pro Automotive News prozradil, že od roku 2025 chce automobilka nabízet především elektromobily osazené právě bateriemi s pevným elektrolytem, které jsou lehčí, bezpečnější a mají větší energetickou hustotu. Funkční prototypy s těmito bateriemi prý automobilka testuje již od roku 2020.

video

Toyota ovšem věří, že v budoucnosti bude stále místo i pro hybridy. Ty by také mohly využívat baterie s pevným elektrolytem, jejich vývoj pro využití v hybridech však bude ještě chvíli trvat. I proto plánuje Toyota další vývoj Nikl-metal-hydridových článků. Ostatně nedávno představená Toyota Aqua dostala zcela nové bipolární nikl-vodíkové články, které slibují až dvakrát vyšší výkon díky vyšší energetické hustotě.

V roce 2030 pak automobilka očekává prodeje cca 8 milionů elektrifikovaných a 2 milionů čistě elektrických vozidel, do čehož se kromě bateriových vozů budou započítávat i vodíkové elektromobily. Procentuální rozdělení ovšem automobilka nezveřejnila, což naznačuje, že do vodíku evidentně stále vkládá velké naděje.

Související články

Témata
Avatar - Beefcake
10. 9. 2021 07:10
Re: Chytří Japonci
Regulerny pako, co viac dodat.
9. 9. 2021 18:12
Re: Čtenáři se zmůžou
Jestli nepřijde skoková revoluce, jsou bateriová elektroauta odsouzena k neúspěchu.
9. 9. 2021 18:11
Re: Škoda bude brzy vyrábět jen auto pro bohaté
Škoda je předraženej šmejd ...
9. 9. 2021 18:11
Tak hlavně, že údaje o plánovaných investicích sedí....
Podle autora z velkolepého webu ACZ se 1,3 miliónu JPY rovná několika miliardám USD.... Opravdu?!
9. 9. 2021 18:10
Re: Vodik
To je jedno. Rozhodující je, že se vodík natankuje během pěti minut, na rozdíl od hodinových nabíjení elektroaut.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud