Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škodovácký návrat k luxusu: První generace Superbu se představila před 20 lety

80 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
Vozidlo dělané přímo pro 90.kove hura zbohatlíky. Ani nevěděli jak se to jmenuje tak tomu říkali super béčko. Dnes už není co závidět, opravdu.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Pamatuju dobový testy (hlavně podvozek) nebylo co závidět ani tehdy
Avatar - fOE
fOE
Tak kdyz uz zacinas se zavisti pak zalezi, jestli se na to divas z pohledu kupce superbu, nebo z pohledu producenta superbu, skodovky.
Jestli byl superb auto na zavideni nebo ne nevim, ale co slo jednoznacne zavidet bylo co tohle auto znamenalo pro Skodovku jako znacku. Tohle ji definitivne nasmerovalo, tohle ji definitivne posunulo. Od tohoto bodu bylo jasne, ze neni odsouzena jen a pouze na to byt levnou masovkou pro nejchudsi trhy a kupce. Od tohoto bodu bylo jasne, ze skodovka miri i na stredni tridu (mysleno kupcu). Superb udelal ze skodovky vychodoevropsky unikat.
Jake to bylo auto je za me podruzne, to ze bylo je ale druhy nejzasadnejsi bod v novodobe historii skodovky, hned po akvizici volkswagnem.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
to už bylo jasné asi s Oktou = a JEJÍM úspěchem. Ten Sup první generace = byl zajímavý že byl opravdu podvozkově ŠPATNÝ = nicméně ÚSPĚŠNÝ

teď už to je trochu slabší (jak s Oktou tak se Supem) https😐/www.autoforum.cz/…b-ma-na-kahanku/
Arese
Naladění podvozku špatné nebylo, problém naopak byl v motoru uloženém podélně daleko před přední nápravou a hlavně v zoufale kroutivé prodloužené podlaze. To pak škodovka v tichosti vyřešila vevařováním speciálních tyčí z vysokopevnostní oceli do prahů. Teprve pak mohla u Supu I. gen. začít nabízet sklopná zadní opěradla, do té doby se kastle kroutila tak, že by se jejich západky ani netrefily do svých otvorů v karoserii.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
jo přesně tak :yes:

tak sorry za mé zkrácené (ve výsledku) podVWozkově špatný 😉

PĚKNĚ (a pokud vím SPRÁVNĚ) si to rozepsal :yes: 😄

Nicméně i po všech úpravách = to ve vyšších rychlostech stálo za prd. Nicméně (komerční) úspěch se (přesto) dostavil
Arese
Souhlas. S tou první nevyztuženou verzí jsem kdysi jel přes Německo a byl to fakt děs běs. Od 140 km/h to auto ztrácelo jistotu a ve 160 km/h plavalo tak, že jsem se za volantem opravdu bál! 😒
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Jj přesně = a to jsou věci co moc nechápu = z tohohle auta (který bylo ve SVÉ době docela slabota nebo spíš ostuda) se stal REÁLNÝ HIT
Arese
No, označit ho za hit je hodně přehnané, ale prodejní neúpěch to rozhodně nebyl. A ohromně pomohl pozvednout image Škody Auto! 😄 :yes: :yes: :yes:
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
to určitě pozvedl image = zajímavý že s VWelmi PODprůměrným podvozkem (i na svou dobu)
ryccardo
Ja ti nevim covece my meli v praci sluzebni 2.5 tdi rocnik tusim 2005 a sedelo to normalne. 230 se s tim dalo kulit po dalnici a nic se nekroutilo, ale mozna to delaly jen prvni rocniky.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
1. viz Arese 11:12

2. škoda Superb I. to 230 km/h NEKULILA ANI OMYLEM = a ne(jen) kvůli podvozku :-!

3. to meuměla v naftě ani 2. generace (na rozdíl od těch frantíků co tu byly zmíněný)

4. to pak až 3. generace Supu po roce 2015
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak třeba to mělo tak přesný tachometr, že ukazoval 230, ale jel tak o 20 min.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
To jo to je možné = nicméně s pozdější výkonnější verzí tohohle motoru 132kW nedala 230 km/h ani audina

delší jízdu 230 km/h s podvozkem Supu I. a tuhostí karoserie Supu I. = to by nechtěl ani profi kaskadér :😉
ryccardo
To je mozny. Kalibraci tachometru jsem tenkrat fakt neresil 😁 a od nejakyho roku 2007 sem v tom nejel. Nicmene proc myslite ze ten 120 kw motor neumi jet 230, kdyz ma i psanou ofiko maximalku 220? Podotykam ze to byl manual.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Protože 230 kmh nedá ani pozdější výkonnější prémiový Audi V6 2,5 tdi 132kW

a protože maximálka byla 217 km/h https😐/kralmotoru.cz/…e-prvni-generace to je prostě fyzika = to není o VW a škodovce a Supu
Tehdejší C5 2.2 HDi 125 kW měl maximálku 222 km/h = až verze 150kW/440Nm měla maximálku 230km/h
Na úplně pohodovejch 230 km/h bylo třeba V6 3.0HDi 177kW = tam teda byla maximálka 244 km/h

No a viz úvodní věta = na 230 km/h nestačí ani Audi s výkonem 132kW = sup měl 114 později 120kW

ZAJÍMAVEJ byl úspěch tehdy asi nejhoršího auta ve třídě = a naopak ze součanosti https😐/www.autoforum.cz/…-skoro-posledni/ a hlavně https😐/www.autoforum.cz/…ouhych-5-zemich/
ryccardo
Teoreticky to mas nacteny vyborne, ale udaje deklarovany vyrobcem vetsinou nesedi u maximalky ani treba u spotreby paliva vis 😉
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Jako že má auto problém dostat se na tu spotřebu i tu maximálku? 😄
ryccardo
Jakože jsou rozdíly obou hodnot u většiny aut. U maximálky i spotřeby výrobci deklarují nižší hodnoty 😉
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Hele a TO si FAKT myslíš? :-!

Já jak říkáš ČTU = a všichni ostatní si myslí(me) to vidí(me) = trochu JINAK než ty 😲

v TOMHLE případě že ani audi V6 2,5 tdi 132kW = nedá to co ty s kroutícím se Supem 114kW 😉
ryccardo
Na to si jeste neprisel 😁 ? ? co ty spotreby velkych hybridnich suv deklarovanych na 1.5 litru na sto a podobny nesmysly? S maximalni rychlosti je to stejny. Vyrobci uvadi maximalku s rezervou vis 😉 Ja jsem takovej blazen, kterej to u kazdyho auta, co mam v ruce, zkousim kdyz to jde, takze vim ze i blba Fabka HTP se umi rozjet na 190. Oktavka TDI na 210, Fabia 1.4 16V 74kw umela taky 210 a Superb 2.5 tdi 120 kw umel 230. Ty si o tom prectes a ja sem takovej magor ze to zkousim, ale ze mas tu drzost se se mnou jeste dohadovat je teda fascinujici.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Aha = tak znovu VIZ MIKESUS 12.9. 10:20

Ano = tvá poslední věta za čárkou začínající "ale.." FAKT SEDÍ 😁

hele není to už fakt přehnaný že https😐/www.cimbu.cz/…uto-moto_htp.pdf jede (reálných) 190 km/h?

EDIT když se blíží ty volby https😐/www.stream.cz/stastne-pondeli 😄

EDIT 2 = výrobci ZKRÁŠLUJOU jak spotřebu tak 0-100 tak Vmax (to jen hybridní Toyota fakt jede 180 km/h :-!
ryccardo
Mikesus se domnívá. Já to mám vyzkoušený. Co chceš dál diskutovat? Já s těma autama co o nich píšu jel. Ty sis jen přečetl brožuru od výrobce.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
No comment 😲 :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Na jedné straně ano, východoevropští zbohatlíci nevěděli, že originál se jmenuje Shanghai-Volkswagen Passat a je určen pro vysoce postavené čínské soudruhy, kterým Passat B5 se standardním rozvorem asi nebyl dost nóbl.
Na druhou stranu pro Škodovku šlo o přelomový model. Ukázala, že umí vyrobit a prodat i auto střední třídy a dostala zelenou postavit už svou vlastní druhou generaci. Co dnes nabízejí ve střední třídě třeba francouzské automobilky?
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
https😐/www.auto.cz/…-360-koni-136164

https😐/www.auto.cz/…y-pohodar-138242

tohle už je spíš vyšší střední https😐/auto-mania.cz/…idni-motorizace/

no TEHDY nabízely VÍC než (viz diskuze já a Arese) Superb (s fakt PODPRŮMĚRNÝM podvozkem) no a jak to dopadlo víš = ÚSPĚCH 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně tak. Francouzi skončili tam, kde Škoda začínala. Pokoušejí se v Evropě prodávat auta originálně určená pro Čínu (dobře, u Renaultu je to spíše pro Koreu, ale to už na věci moc nemění).
Arese
Tak Talisman není špatné auto (ale prodává se mizerně), ovšem tahat do Evropy ten nový velký sedan DS je už opravová zoufalost (zejména s přihlédnutím k jeho motorizacím a cenám). Ani PSA nemůže věřit, že by se něco takového mohlo v Evropě prosadit! 😲 :no:
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Přesně tak = takže CÍTÍŠ ten ROZDÍL mezi Supem (Shanghai VW passat) a DS9 😉
Arese
Jistě, Superb I byl ve své době mnohem atraktivnějším autem - za daleko lepší ceny a s velmi dobrou nabídkou benzinových i naftových motorizací (včetně manuálu, automatu a V6!). Proto (i díky líbivému designu a skvělé nabídce prostoru) měl prodejní úspěch. 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
No automat a V6 měli asi i všichni ti frantíci (a další) co tu padla zmínka = jen (a sakra o hodně) lepší podvozek. No prostě některé věci nejdou vysvětlit = třeba 3. volební období miliardáře co lidi přesvědčuje že tu je ON pro NĚ (až do roztrhání těla 😉

je to podobný jako ten (tristní) podvozek Supu I. horší asi těžko pohledat = takže to ZVEDLO image značky :-!
Arese
Nikoliv, Talisman nikdy neměl 6válec a zpočátku končil na ubohém objemu 1,6 l, teprve později se dopracoval k benzínu 1,8 l a naftě 2 l. A vždy má jen vlečku, stejně jako SUP I. (alternativní natáčení zadních kol není žádná výhra, spíše naopak). Ovšem na rozdíl od Supa I má Talisman kombík. No a to DS opravdu má jen tu 1,6, dobastlenou hnusnými elektromotory + kontroverzní design. A to vše za zcela nesmyslné ceny. Faj tajksl! 😲 😒 :no:
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Já mluvím o těch dobách KDY SUPERB PRORAZIL = byl HORŠÍ ale holt prorazil
to byl ve všech frantících 6tiválec

talisman je relativně nedávná věc = na jeho 165kW dneska stačí R4

EDIT jak to tak bývá tvůj ODPOR k (menším efektivnější RYCHLEJI ZABÍRAJÍCÍM https😐/www.auto.cz/…y-edition-128296 elektromotorům) je založen na NEZNALOSTI a NEZKUŠENOSTI

Viz Ozzyho měření = na elektromotůrek v Aurisu (Corolla hatchback) nestačí nic = sorry V6 od Ferrari v Alfě 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Ale jen výjimečně měli pětistupňový automat a vůbec neměli dieselový šestiválec. Zrovna v tomto Superb nezaostával.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
No ono je DOST PRŮŮŮŮSER když Sup zaostával v chování auta v podvozku = nemyslíš?

a V6 2,5 tdi vydávat za PLUS to je taky dost... 😉

tehdy hrál v tomhle objemu 1. ligu (R4) 2.2 HDi = to byl motor roku (ale ten byl v těch frantících = co byli lepší i tím podvozkem :-!

Nicméně jak tu padlo (i když to je absurdní) Škodovce tenhle model (jen čínský protažený pašík) s NEPOVEDENÝM vyloženě ŠPATNÝM podvozkem = ZLEPŠIL IMAGE 😲 :😉 😁 :-!
a to je prostě PRAVDA 😄
Arese
Já už ti ale tady napsal, že ten problém s kroucením kastle pak škodováci vyřešili. No a na tu výraznou nedotáčivost na limitu tehdy trpěly třeba i všechny nequattrové Audiny (i ten Passat, co byl základem pro Superb), a jak se prodávaly! Pro tyhle dálniční křižníky to nebyl zásadní problém.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Ano špatné uložení motoru + v případě prodloužeho čínského pašíka (Supu) ještě špatná tuhost karoserie. Dodatečné úpravy tohle samozřejmě NE vyřeší, ale zlepší to jo

No přesto reálná kVWalita neměla moc vliv = Sup dodnes frčí, i když teď poslední dobou = viz odkaz na kombi a dneska už asi opravdu (ekonomická = odbory jako obvykle PROTI tomu co je správně 😁 ) NUTNOST stáhnout Pašík a Sup na 1 linku
Avatar - Anonym
Anonym
Jestli hrál první ligu, těžko říct. V každém případě Frantíci tehdy neměli žádný diesel nad 100 kW, natož šestiválec.
Že měl Szperb horší podvozek, to je věc druhá, hlavně měl horší tuhost karoserii. Jak už říkal Arese, prodloužená karoserie se kroutila. Čínským soudruhům to nevadilo, ale v Evropě to byl problém.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
No a přesto se roky po sobě stával motorem roku DIESEL Z FRANCIE a ne (fakt nepovedený i na poměry koncernu nepoVWedený poruchový) 2,5 tdi 😄

To co tehdy stačilo Číně tady v EUropě bylo = no asi nejhorší podvozek ve třídě
Avatar - Anonym
Anonym
Motor roku? Ano, 2.2 HDi získal cenu ve své objemové kategorii. Jenže ve stejném roce získal ve své objemové kategorii cenu i motor VW jménem 1.4 TDI PD. Jednou jsem s tímto motorem roku jako spolujezdec jel a stačilo. Tím chci říct, že tyhle ceny vůbec neberu vážně.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
No mluvíme o NAFTĚ objemu do 2,5 litru = tak jasná volba PSA a ne VW = to je celý

nafta 2,5 nebyla žádný plus = spíš mínus

prostě Sup I. (jen předělanej čínskej pVWodlouženej pašík) byl docela bída = ale fakt ZVÝŠIL image škodoVWky

ani motory a rozhodně ne podvozek a tristně měkká kroutící se karoserie = ale lidi po něm docela šíleli. A jak vidíš dodnes bájí = teď ryccardo že to jezdilo v pohodě 230 km/h 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ten 1.4TDI jsem měl ve fabii. Kromě toho, ze zněl jako Zetor a musel se držet nad 2000 otáčkami, jinak dunel tak hodně ( obzvlast v kombiku), že z toho pomalu praskaly bubínky, tak byl živý a úsporný. Samozřejmě to vyrábělo uhlí za sebou, jako každý diesel z te doby.
Spolehlivost F1 byla tedy hrozná, a to i motoru, ale posloužila.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Francouzi v te dobe meli 607 a C6 coz byla obe lepsi auta…
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
nojo pamatuju Vaculikovu srovnávačku C6 vs Phaeton = ta by se fandům Superbu NELÍBILA 😄
Papezja
Můžu poprosit fotku prodloužené B5 vyrobené před rokem 2005? Nikde jsem nic takového nenašel a Lingyu (světla Superb, maska podobna B6) se vyráběl až od roku 2005
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Bol to defakto predlzeny cinsky passat... v tej dobe vw vedel zrecyklovat snad vsetko... uz vtedy vedel ako usetrit a vytazit z minima maximum... ale inak prvy superb bolo vazne fajn auto... dodnes ziadana jazdenka az tomu nechapem vzhladom na vek vozu
Papezja
Nezačal se ten prodloužený čínský Passat vyrábět až ke konci výroby Superbu?
Xonik
Ne, to byl už facelift, kdy se původní kastle ze které vzniknul superb naopak obohatila o superbí prvky.
Papezja
Facelift byl až potom, kdy se naopak superbi prvky zrušily úplně. Neviděl jsem jedinou fotku prodloužené B5 - budu rád, pokud mě někdo přesvědčí o opaku
Xonik
Je to jak jsem napsal - původní kastle byla prodloužený passat (tedy samostatné okénko v c sloupku), to přišlo v roce 2000😒br />
auta5p.eu/katalog/shanghai-vw/passat_03.php

z této podlahové plošiny se udělal o rok později náš superb (okénko ve dveřích), a tuto kastli včetně dalších superbích věcí (přední světla, interové prvky atd) naopak převzal facelift čínského passatu, a vypadal v roce 2004 takto😒br />
https😐/auta5p.eu/katalog/shanghai-vw/passat_02.php
Papezja
Právě, že celý zadní sloupek a tvar dveří je u Superbu jiný, než u čínského Passatu - stejná byla jen platforma
Xonik
Dyť to píšu - původní čínskej passat je natažená evropská B5 (okénko v sloupku). Tato podlahová plošina se použila o rok později pro superb a změnila se zadní část (okénko ve dveřích). Pro facelift čínského passatu v roce 2004 je pak použit naopak superb (okénko ve dveřích).

Viz. ty odkazy.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Zavidet Superb muzou pouze lide mdleho rozumu a pochybne moralky…
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ta závist je spis o tom, ze ty lidi na něj měli. Ale pokud by se v něm svezli, přestali by chápat, proc ty peníze za něj dali.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Zajímavý je že to možná bylo podvozkem a (ne)tuhostí karoserie opravdu nejhorší auto své třídy té doby = ale konkurence už zanikla a nepoVWedený Sup I. značce opravdu ZVEDL image :-!
Avatar - Stejsn
Stejsn
ze které jsem po 500 kilometrech vystoupil a ne vyplazil se po čtyřech s hexenšusem.
topten
"nejslavnejsi" obeti prvniho superbu je Ivan Hlinka
mozna kdyby jel v audine, ani bychom se o te pripadne nehode nedozvedeli
skoda
budiz mu zeme lehka
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
:yes: :yes: 😐
Arese
Bohužel měl kardinální smůlu, že ta Avie do něj narazila v tak nemožném úhlu... 😲 :no: Ale stejně je to zvláštní - první oběť Octavie I - L. Kalma, a oběť v Superbu I taky taková známá česká osobnost... 😲 Ale Dubček se zabil v BMW 535i...
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
To jsou náhody = smůla jistě ale je to i o autě = a on měl prostě auto co se kroutilo i v klidu = to prodloužení pro (tehdy velmi nenáročný čínský trh) bylo prostě shit
Arese
V případě Hlinky to prodloužení nemělo žádný negativní vliv - ten 10 cm pás plechu se do příčně rozříznutého výlisku podlahy vevařoval až mezi B a C sloupky (sám jsem to kdysi viděl při návštěvě kvasinské fabriky), zatímco Hlinka ten náraz schytal do A sloupku + do předních dveří.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
hele Sup byl NA HOUNO měkký auto = všechno ostatní jsou VWokecávky

JESTLI by to dal v něčem co tehdy bylo něco jako PŘESNÝ OPAK (fakt jako VWyměklého) Supu to nevíme. ŽE ten Sup zrovna v tomhle stál (doslova) za hoVWno to víme

ale přes VWšechna prokazatelná negatiVWa = zvednul image škodovky a znamenal docela úspěch (až teď asi skončí = teda možná kombi a asi by bylo POTŘEBA sloučit VWýrobu s pašíkem ale padá celej segment = docela mě dostalo kam až se dostal Ford https😐/www.autoforum.cz/…-lokalni-znacka/

Podle posledních zpráv = na planetě (asi😉 zůstane 1 kombi střední třídy Subaru Outback a 1 sedan Toyota Camry :-!
kesumb
a vedle toho desitky prodejne radove uspesnejsich (a vedle outbacku a camry taky mnohem rychlejsich) SUV...
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
jj drsná SUV realita

proto píšu že poslední kombi bude Outback a poslední sedan Camry = a pak už JEN SUV 😁
kesumb
drsnyho na tom nic neni, SUV maji nepopiratelny vyhody (dej za camry 3,5t platak s bagrem...) a lidi, kteri ridi pro radost je fakt malo. Navic ridicsky zajimavy auta mizi od zacatku elektrickejch posilovacu rizeni, pres brzdy by wire az po mhev systemy kazdym dnem. Posledni dobou si rikam, jestli neni cas na Z4 dokud nema mhev..
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
SUV je z principu ze všeho nejhorší typ auta = na ježdění

s bonusem že je pořizovací cenou i provozně dražší = samý (ne)výhody :-!

a těch lidí co tahaj 3,5t bagr = zas tak moc (jak moc ubejvá NE-SUV aut) nebude 😉

srovnávacích testů kombi vs SUV bylo taky dost = a dopadly taky dost jednoznačně 😄

co místo Z4 radši Supru = asi spíš dle všeho stejný jen trochu lepší auto? 😉
kesumb
hele dnesni SUV realne nahrazujou maly dodavky a avie. Za velky SUV das v klidu 1a1/4 kubiku betonu na sklopnym vleku a bude se to s tim chovat lip nez transit. O tom, ze je lepsi mit pohodlny suv a drahej platak nez odtahovku asi neni treba polemizovat. Ty auta maj svoje.

Z4 ma pro me vyhodu hlavne v nabidkovy cene a navic je to kabrio. Supra prej lip hraje, ale to je asi tak vsecko. Cely to auto je BMW tak proc si to kupovat s logem toyoty...
webpaja
Proč? To nikdo neví, ale kdyby...to se kupuje jedna báseň. Hlavně u nekritických fandů značky s teorií, že Toyota ze Z4 udělala mnohem lepší a krásnější auto. 😉
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Proč? To nikdo neví, proč furt jen zpochybňuješ.. co se my ostatní ze slušných zdrojů dočetli doslechli dozvěděli. asi holt (typický) VACULÍKovo pravidlo

a pomotal si i tu druhou větu = jen lepší ne krásnější. ale že je současná Z4 lepší PROTOŽE toyota = to je jistý. Včetně info ze slušného zdroje (vlastní příbuzenstvo) že současná Z4 má lepší podvozek než i8 = obě auta půjčená týden dva po sobě (vždycky si půjčují na týden dva)

a řidičské schopnosti a zkušenosti Buřtíka jsou asi možná i nad Miga (a netety nad tvoje :-!
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Ale jo maj = ale taky maj ty mínusy co sem napsal = ne že vůbec nefungujou 😄

No proč = protože líp hraje 😉

a zatímco u těch SUV můžeš upřednostnit jiný věci = u aut jako je Z4 = by to "líp hraje" mohlo mělo mít (větší) vliv
Mig_35
Tak rozdíl mezi karoserii kupé a kabrioletu a s nim spojené výhody snad není potřeba nikomu vysvětlovat. Že BMW verzi Z4 coupe přestalo dělat je jejich rozhodnutí. Ale pro určitou skupinu fanoušků to bylo to nejlepší sportovní auto od BMW. Teď ho má Toyota a moc práce s tím neměli.
kesumb
hele x5 s 3,0t vlekem se hrabe lesni cestou lip, nez oktavka 1,5 tsi prazdna. V tom si clovek uvedomi, kolik techniky v takovym aute je. Jakej smysl s tim ma jezdit po dalnici je vec druha, ale za a6 se fakt tahat neda o 5er ani nemluve, to na to proste nema. A pak k cemu mi jsou mirne lepsi vlastnosti kombi vyssi stredni, kdyz to neprojede bez poskozeni k domu kde bydlim..

Kazdopadne u z4 je HK audio podmineny koupi infotaiment systemu za 75 tis, takze budu radsi poslouchat motor.. Chtel bych nejlevnejsi variantu 40i, nechci z toho udelat nalozeny auto za mesmysl jako u x5
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takze mluvíš o jedné specifické situaci. Tolik lidí, co musí tahat vlek po vyjezdene lesní cestě, potkavam deset na každém rohu.
Taky jsem skončil u SUV, protože dnes dostat 3 sedacky ,pohodlně, do běžného auta je nemožné. Ale nebudu tvrdit, že dnes každý má 3 deti a je líný tam ty sedačky usazovat půl hodiny, než se mu to povede a proto musí mit SUV.
Mig_35
No hlavně Land Cruiser tu práci zastane třikrát líp za menší peníze...
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Nojo ale https😐/www.autoforum.cz/…-venku-facelift/

Že Prokopec je fakt vůl se ví ale s tímhle "za zenitem" https😐/www.csfd.cz/…doufali/prehled/ 😁

EDIT když se srazí dva VWýrobky https😐/www.novinky.cz/…-nehode-40371816
kesumb
jenze prisel bych o dalsi vlastnosti. Chvíli jsem jezdil s ted uz nevyrabenou v8 a to byla v zatackach strasna pixla. S tim fakt jezdit nechci. I pres vzduch a stavitelnej podvozek je to auto do pouste a ne k nam. O tom za kolik mi jezdi 45e s jakou dynamikou vs ten linel LC ani nemluve. To je auto na Ukrajinu a ne k nam..
Mig_35
ne že bych to chtěl rozporovat, ale když vidím, na čem X5ky jezdí, když vím, jaký je x-drive a že vydrží v záběru chvilku a pak se odpojí - to mi chceš říct, že X5ka vytáhne vlek do zabláceného kopečka? nevsadil bych si na to ani pět korun...
Avatar - Mikesus
Mikesus
kazdej druhej vozi platak s bagrem ob den.to je tedy argument tohle.
kesumb
asi stejnej ze suv jsou ve vetsine vlastnosti horsi. Chtel sem tim rict, ze kazdej ma mix pozdavku jinej a to, ze se prodava cim dal tim vic suv je pouze znamka toho, ze to lidem vyhovuje
Xonik
Pláč nad absencí kombi je zbytečný - na perech designerů nebylo proto že by mělo jakkoliv ohrožovat passat variant (vzhledem k prodejům supa komická představa), ale proto že výchozí sedan se už tak díky narušení tuhosti kroutil jak had, otevřené kombi nebo i liftback nepřicházel v úvahu.