Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Rychlé kolo s Audi RS Q3 Sportback: Pořád ostré, ale mohlo by být ještě ostřejší

SUV na okruhu? Většinou velmi špatný nápad, tentokrát si ale myslím, že by to nemuselo být vůbec špatné.
Zpět na článek
12. 9. 2021 09:10
Re: Není pětiválec jako pětiválec!
quattro je obchodni nazev, v pripade platformy s motory napric to znamenalo haldex, tedy ruzne priraditelny pohon zadnich kol. Altualni Golf R, Arteon R, Tiguan R (obecne vsechny vrcholny modely predstaveny v tomhle roce) maj obdobu twinsteru pro Insignii nebo Focus rs. Byt system VW pry neumi poslat tolik na jedni zadni kolo jako Focus. Ale sam sem s tim jeste nejel, cekam na Golf R. Nicmene system ma vzadu dve vicelamelove spojky a nema dif. Tedy je schopny pripojit k predku treba jenom jedno zadni kolo. Haldex mel vzadu krom jedny specifikace verze 4 vzdycky otevrenej diferencial s brzdenim kol
Avatar - Ham.
12. 9. 2021 13:03
Re: Není pětiválec jako pětiválec!
Ne Haldex to nedělá, dělá to Magma Powertrain pod obchodním označením Performax.
Rozdíl proti GKN Twinster je ten, že GKN vícelamelové spojky ovládá hydraulicky zvýšením/snížením tlaku tlakové kapaliny pomocí čerpadla (stejně jako Haldex). Magma používá ovládání spojek (svírání/rozvírání) elektromotorickými akuátory, což by mělo být daleko rychlejší.
12. 9. 2021 10:33
Re: Není pětiválec jako pětiválec!
Snažím se k tomu najít víc. Na volkswagen.cz i volkswagen.de tuhle významnou informaci úspěšně tají. O dvou spojkách vzadu ani slovo ! Mluví jen v náznacích což asi potvrzuje existenci nového systému, ale konkrétního tam není nic

EDIT: jo na YT jsem něco už našel
jmenuje se to R-Performance Torque Vectoring
dík za info
12. 9. 2021 08:13
Re: Není pětiválec jako pětiválec!
variabilně měnit točivý moment posílaný na nápravy umí všechny quattra. Čím je ten nový pohon tak výjimečný?
11. 9. 2021 21:34
Není pětiválec jako pětiválec!
V hatchbacku RS3 je nová generace motoru 2.5 TFSI a nový systém pohonu všech kol, který umí variabilně měnit točivý moment posílaný na nápravy.
Testované SUV RS Q3 má ještě techniku minulé generace RS3. To by mohl být důvod zklamání… Nad novým quattrem se všichni totiž rozplývají🙂
Avatar - trapid
22. 9. 2021 23:32
Dozvukování motoru
Tak nevím - poslouchal jsem test na sluchátkách, ale ten umělý zvuk motoru z interieru je přímo tragický.
PROČ se musí jeden z nejlépe znějících produkčních motorů a pro Audi přímo ikonický pětiválec (včetně ikonického zvuku - viď původní Audi Quattro) přeřvávat nějakým umělým hnusem???
Kam ten svět spěje... .
Avatar - white label
16. 9. 2021 17:41
Re: Není pětiválec jako pětiválec!
Měnit moment posílaný na nápravy umí i RS Q3, ale nová RS3 to umí i na jednotlivá kola zadní nápravy....
12. 9. 2021 19:41
Re: Není pětiválec jako pětiválec!
Podle mě je fajn když auto jede a neřve
Avatar - Barrichello
12. 9. 2021 17:18
Re: Není pětiválec jako pětiválec!
Já sem jel v pondělí v novém Audi S3, to má jen R4 2,0. Jako zrychlení hezký (tak jasně turbo) ale zvuk naprosto nula, utlumený, trošku to má zvuk v nižších otáčkách, ale pořád nic extra.

Jak od motoru, tak z výfuků.
Avatar - Ham.
12. 9. 2021 16:32
Re: Není pětiválec jako pětiválec!
Totéž to není.
Magna International je kanadská společnost, která má řadu dceřiných společností po celém světě, jedna z dcer je rakouská Magna Steyr, další dcera je německá společnost Magna Powertrain (dříve než ji koupila Magna Int. byla známá jako Getrag).
12. 9. 2021 15:09
Re: Není pětiválec jako pětiválec!
Zas je výhodou ze když ty spojky hodně sepnou, má to charakter mezinápravové i nápravové závěrky
12. 9. 2021 14:37
Re: Není pětiválec jako pětiválec!
zivotnost by me zajimala, obecne kdyz se haldex pouzival “nadoraz” spis to likvidovalo DSG. Nicmene v Passatu b7 mi haldexovy cerpadlo odeslo a byla z toho predokolka. Auto po zaruce a chvili to vypadalo na drahou opravu, pak to nejak “zakulancili” za nekolik tisicovek a flasku.
12. 9. 2021 14:35
Re: Není pětiválec jako pětiválec!
:yes: :yes:

diky za info. Magma je totez co Magmasteyr nebo jak se to jmenuje a tedy rakouskej Graz?
12. 9. 2021 14:23
Re: Není pětiválec jako pětiválec!
Klasicke torsenove quattro je samozrejme top, ale dnes uz ho ma jen par tech nejsilnejsich motorizaci od Audi.

Ve “volkswagenovych audi” (tj kdy audi ma platformu volkswagenu se ctyrkolkou tedy A3, Q3) pouzivali haldex stejne jako u VW. A to neni spatny system.
Tato inovovana verze “ala twinster” je skutecne velky krok kupredu oproti Haldexu.

Co jeste nikdo nevi je spolehlivost / servisovani, pokud neco nezvrtali necekal bych problemy, ale musis mit na pameti, ze to davaji zatim jen s 300+koni dvoulitrem a timto petivalcovym 2,5l takze to jsou auta, kde hodne zalezi jak se bude pouzivat.

Pro bezny provoz to bude predimenzovany a necekal bych problemy a na trati to bude dostavat pekne na zadek, coz ale plati pro tato auta obecne (motor, prevodovka atd).
Avatar - Mokrous
12. 9. 2021 13:45
Divnej zvuk motoru...
Mě to zní jako nějaká hustokrutopřísná gangsta nigga music. Čekal jsem to trochu jiný u pětiválce.
Avatar - Ham.
12. 9. 2021 13:00
Re: Není pětiválec jako pětiválec!
Proti skutečnému quattru je to pořád skok vzad, jsou to jenom vícelamelové spojky, sice dvě oproti jedné, ale na diferenciály se to zdaleka nechytá.
Avatar - Beefcake
12. 9. 2021 12:59
Majitel auta musi mat radost
Ked mu nejaka modelka, ci fesacik tak sedi, ci sa opiera v rifliach o kapotu. Najlepsie by bolo mat na vackoch vzadu nejake "vybijanie" cvokmi.
12. 9. 2021 12:38
Re: Není pětiválec jako pětiválec!
aspoň že je to nějaký krůček kupředu, na rozdíl od skoku vzad v podobě ultra
12. 9. 2021 12:30
Re: Není pětiválec jako pětiválec!
ani nevim kdo jim to dela, asi opet haldex, respektive BorgWarner nebo jak se to jmenuje. Ten twinster je tusim od GKN..