quattro je obchodni nazev, v pripade platformy s motory napric to znamenalo haldex, tedy ruzne priraditelny pohon zadnich kol. Altualni Golf R, Arteon R, Tiguan R (obecne vsechny vrcholny modely predstaveny v tomhle roce) maj obdobu twinsteru pro Insignii nebo Focus rs. Byt system VW pry neumi poslat tolik na jedni zadni kolo jako Focus. Ale sam sem s tim jeste nejel, cekam na Golf R. Nicmene system ma vzadu dve vicelamelove spojky a nema dif. Tedy je schopny pripojit k predku treba jenom jedno zadni kolo. Haldex mel vzadu krom jedny specifikace verze 4 vzdycky otevrenej diferencial s brzdenim kol
Ne Haldex to nedělá, dělá to Magma Powertrain pod obchodním označením Performax.
Rozdíl proti GKN Twinster je ten, že GKN vícelamelové spojky ovládá hydraulicky zvýšením/snížením tlaku tlakové kapaliny pomocí čerpadla (stejně jako Haldex). Magma používá ovládání spojek (svírání/rozvírání) elektromotorickými akuátory, což by mělo být daleko rychlejší.
Snažím se k tomu najít víc. Na volkswagen.cz i volkswagen.de tuhle významnou informaci úspěšně tají. O dvou spojkách vzadu ani slovo ! Mluví jen v náznacích což asi potvrzuje existenci nového systému, ale konkrétního tam není nic
EDIT: jo na YT jsem něco už našel
jmenuje se to R-Performance Torque Vectoring
dík za info
V hatchbacku RS3 je nová generace motoru 2.5 TFSI a nový systém pohonu všech kol, který umí variabilně měnit točivý moment posílaný na nápravy.
Testované SUV RS Q3 má ještě techniku minulé generace RS3. To by mohl být důvod zklamání… Nad novým quattrem se všichni totiž rozplývají🙂
Tak nevím - poslouchal jsem test na sluchátkách, ale ten umělý zvuk motoru z interieru je přímo tragický.
PROČ se musí jeden z nejlépe znějících produkčních motorů a pro Audi přímo ikonický pětiválec (včetně ikonického zvuku - viď původní Audi Quattro) přeřvávat nějakým umělým hnusem???
Kam ten svět spěje... .
Já sem jel v pondělí v novém Audi S3, to má jen R4 2,0. Jako zrychlení hezký (tak jasně turbo) ale zvuk naprosto nula, utlumený, trošku to má zvuk v nižších otáčkách, ale pořád nic extra.
Totéž to není.
Magna International je kanadská společnost, která má řadu dceřiných společností po celém světě, jedna z dcer je rakouská Magna Steyr, další dcera je německá společnost Magna Powertrain (dříve než ji koupila Magna Int. byla známá jako Getrag).
zivotnost by me zajimala, obecne kdyz se haldex pouzival “nadoraz” spis to likvidovalo DSG. Nicmene v Passatu b7 mi haldexovy cerpadlo odeslo a byla z toho predokolka. Auto po zaruce a chvili to vypadalo na drahou opravu, pak to nejak “zakulancili” za nekolik tisicovek a flasku.
Klasicke torsenove quattro je samozrejme top, ale dnes uz ho ma jen par tech nejsilnejsich motorizaci od Audi.
Ve “volkswagenovych audi” (tj kdy audi ma platformu volkswagenu se ctyrkolkou tedy A3, Q3) pouzivali haldex stejne jako u VW. A to neni spatny system.
Tato inovovana verze “ala twinster” je skutecne velky krok kupredu oproti Haldexu.
Co jeste nikdo nevi je spolehlivost / servisovani, pokud neco nezvrtali necekal bych problemy, ale musis mit na pameti, ze to davaji zatim jen s 300+koni dvoulitrem a timto petivalcovym 2,5l takze to jsou auta, kde hodne zalezi jak se bude pouzivat.
Pro bezny provoz to bude predimenzovany a necekal bych problemy a na trati to bude dostavat pekne na zadek, coz ale plati pro tato auta obecne (motor, prevodovka atd).