Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Dlouhodobější test: Mercedes-Benz GLE 350 de 4Matic. O něco delší soužití s plug-inem

Stříbrné SUV od Mercedesu se u nás zastavilo nejdřív na klasický týdenní test, aby podruhé zůstalo o něco delší dobu. Potvrdí během tříměsíční zápůjčky dobrý dojem z prvního testu?
Zpět na článek
13. 9. 2021 13:35
16. 10. 2021 18:19
Avatar - Retrowave
13. 9. 2021 13:04
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Amaterasu
13. 9. 2021 13:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Retrowave
13. 9. 2021 13:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
13. 9. 2021 13:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Retrowave
13. 9. 2021 13:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 9. 2021 13:39
Re: Třídní výběr
No to fakt ne, motor napříč, pohon 4 kol každá náprava jinak. V týdle kategorii by to byla rozhodně poslední volba. Ikdyž zase to nebude pořád v servisu no..
13. 9. 2021 17:03
Re: Třídní výběr
Nechce se mi odhlašovat, ale hádám Toyolexus. ;-)
13. 9. 2021 17:06
Re: Třídní výběr
Když už, tak R6. EQE je výborná věc, zvlášť, když ho máš jako pracovní a rodinný nástroj. :yes:

O jeho estetických (ne)kvalitách se přít nebudu, ale je dobře, že nesedíš jako porotce na Miss. ;-)
Avatar - KANKUNEN
13. 9. 2021 13:23
Ekologický hrobník
žádný ekologicky smýšlející člověk si toto auto nemůže koupit, už jen těch emisí při výrobě 2,7 tuny těžkého auta. Musí to mít dva plnohodnotné pohony aby to vůbec fungovalo. Žere to jak elektriku tak benzín. Takže nakonec to koupí někdo jen kvůli prakování a nebo je takový kolenovrt, že mu za to stojí každý den běhat s prodlužkou kolem auta, aby ušetřil. :-) Přece jak se to říká, když máš na auto za 2 mil, tak máš i na naftu, ne tak to vlastně bylo, když máš na auto za mega, tak máš i na benzín, že. ;-) Tak jak teda funguje ta uhlíková neutralita na zelených značkách, jede chlap v autě a dokupy mají 3 tuny, no není to nádherně digizelené? Vzpomínaný hybrid od Toyoty si tu elektriku vyrobí sám a celé auto by vážilo aspoň o půl tuny méně.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - fOE
13. 9. 2021 14:33
Re: Ekologický hrobník
Ze si to nekdo koupi protoze treba veri, ze tim usetrenym palivem dela obecne dobrou vec a ne proto ze je kolenovrt (nakolik ma nebo nema pravdu je vec druha), to ti tam schazi. ;-)
13. 9. 2021 15:35
Re: Ekologický hrobník
Ať přemýšlím, jak přemýšlím, tak mi z toho vždycky vychází, že je mnohem lepší jezdit po městě v tichu, bez zvuku motoru (no zvuku... spíše hluku), bez vibrací, bez řazení převodovky, bez otravného start/stop systému.
Pak je tady další věc, ne každý má nulový vztah k autu a pokud jedu deset velmi krátkých tras v zimě s úplně studeným motorem, tak mi něco říká, že mu to moc neprospívá. Elektromotor nepotřebuje zahřívání a jsou mu "u mědi" všechny ty krátké trasy nebo nepříznivé otáčky na třicítkách nebo padesátkách ve městě.
A pak tady jsou asi taky finance. Je to dost příjemné tankovat jednou za tři měsíce a na jednu nádrž ujet řekněme 1400-1800 kilometrů (vlastní dlouholetá zkušenost).
Pak taky instantní reakce na povely "plynu" nebo využití výhod obou koncepcí na dálnici při potřebě dynamiky.
13. 9. 2021 15:51
Re: Ekologický hrobník
A nulové lokální emise - takže ohleduplnost vůči chodcům a dalším účastníkům provozu. I když i ty celkové emise nakonec vycházejí celkem slušně, a to i v zemi s energetickým mixem jako má česko.

Akorát s tím šetřením motoru je to imo takové dvousečné: když se u hybridu připojí motor až ve chvíli, kdy po něm chceš větší výpomoc, tak zase jde zastudena hned do zátěže... na druhou stranu dnešní motory mažou 0w20, 0w16 a podobný vodičky, který mažou hned od studena slušně...
Avatar - Roman Horký
13. 9. 2021 15:57
Re: Ekologický hrobník
On je EV fajn, ale na parkovištích před supermarketem pociťuju velkou nevýhodu. Auto je READY ale absolutně zticha. Nikdo neví, že chci jet nebo dokonce že už pomalu jedu. Skáčou před auto jak zběsilí. Když vrčí spalovák, je to úplně o něčem jiném.
Avatar - Mikesus
13. 9. 2021 16:11
Re: Ekologický hrobník
To je problém chodců obecne. Ale tohle dělají i normálním autům. A daleod toho přišla EU se systémem AVAS, tedy im nesmyslem, co odstraní jednu z výhod EV, a to ticho. Rakze vezmeme EV, které je tiché z principu, ale protože lidi jsou 100 let zvykly poslouchat rámus, tak ho umělé přidáme i těm EV.
13. 9. 2021 16:24
Re: Ekologický hrobník
To bude snad jen na přechodnou dobu. Člověk, co před autem chodil s praporkem, byl taky jen dočasný řešení...
13. 9. 2021 17:10
Re: Ekologický hrobník
Z všeobecného hlediska je hybrid (ne mild) určitě lepší než tlačené EV, nevýhody (vysoká hmotnost baterií, když každý den tady od nadšenců čteme, že ty nové už budou lehčí a ekologičtější) se zřejmě kvůli tlaku lobbistů nepodaří vyřešit.
14. 9. 2021 08:46
Re: Ekologický hrobník
Praktická zkušenost, aneb co vám v prospektu neřeknou. Pluginy obecně mají spalovací motor v záloze, aby rychle naskočil při potřebě rychlé akcelerace nebo v jiné situaci, kdy elektromotor nestačí. Aby tohle mohlo fungovat, musí být spalovací motor udržovaný na plus mínus provozní teplotě. Takže když v zimě po ránu nastartujete plugin, první, co se stane, je nastartovaný benzín či diesel. A běží přesně těch 5 - 10 minut, kdy byste rádi od domu ke školce jeli "ekologicky". Baterie v pluginu je malá a není schopna vytápět interiér. TV zimě, když už jedete na elektřinu, běží současně nezávislé topení na benzín/naftu. Po třech letech ježdění s XC90 T8 teď jezdím s GLE450. :-)
14. 9. 2021 09:12
Re: Ekologický hrobník
Ne...
Superb nastartoval az pokud byla venkovni teplota pod tusim minus 7. X5 jela na elektrinu i v minus deseti a bez problemu to topilo (odhadem tak 8kw prikonu topeni, nezsvisly webasto x5 vubec nema, mel sem ho v superbu iv, coz byl tusim jedinej phev co to ma). Jinak X5 se zahrejva i diky aktivnim lamelam chladice strasne rychle, takze to neni problem. Navic jak superb ta x5 si pri studenym motoru dost pomaha elektromotorem, aby se spalovak netrapil
Avatar - JirkaVejrazka
14. 9. 2021 09:31
Re: Ekologický hrobník
Taktez plug-iny od Toyoty, oba maji tepelne cerpadlo fungujici az do -10C. Takze ani v bezne zime nenastartuji pri nabite baterce spalovak, pokud clovek neproslapne plyn na podlahu.

A co se tyka nastartovani spalovaku pri jizde, uz jsem to psal mockrat. Pokud neni plyn vyslovene az na podlaze, tak se pri startu spalovaku stejne jede prvni minutu nebo dve na elektromotor a spalovak bezi vicemene na volnobeh, aby se stihnul zahrat.
14. 9. 2021 17:08
Re: Ekologický hrobník
Díky oběma za upřesnění, jak to mají řešené jiné značky, Vycházel jsem za zkušenosti s XC90, tam se opravdu hybrid chová tak, jak píšu výše.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 9. 2021 19:31
Re: Ekologický hrobník
Nejen tam :). Napr. PHEV od Hyundai/Kia to maji stejne jako to Volvo.
16. 10. 2021 18:22
Re: Ekologický hrobník
Už jste s tím autem jel?
13. 9. 2021 13:35
GLE:
Palubní nabíječka je 7,4kWh, tedy 2x16A. Umí se to z červené 16A zásuvky nabít za plus mínus 4 hodiny.

Jinak konkurenční X5 45e mám 20tkm a celkovou spotřebu mám 7,4l. Tahám za tím ale teď skoro každý den těžkej vlek což tomu moc nepřidá. Dokud jsem jezdil bez vleku, míval jsem kolem 6 plus cca 30-40Kč na 100km na elektřinu. Dojezd na elektřinu je mezi 50km (minimum jsem měl v mínus 8 cca 48km) a necelými 90km (okresky, teplota ideální) s využitelnou kapacitou baterie cca 22kWh. Pro představu Itálie s kolama venku bez nabíjení Neměcko 160, jinak limity plus 20 vyšla na 8,5l. Split průměrnou rychlostí přes 120km/h včetně okresek u nás a chvíle na hranicích vyšel na 10l. Do toho se nevešel benzínovej Superb. Oproti naftě mám nezávislou klimatizace což je fakt radost, okamžitý reakce na plyn, pěknej zvuk, dynamiku na úrovni 40d a k tomu nemusím řešit startstop ani otravnej MHEV. Na GLE 350e čeká kolega, tak jsem docela zvědavej jaký to bude.
Rozbalit vlákno
0
13. 9. 2021 14:09
Nevýhody parního stroje
- Nevýhodou parního stroje je především jeho velká váha...
- Říkejme raději hmotnost
- Jeho velká hmotnost ..... aaaa nízká účinnost

Abychom jednou ve filmu neslyšeli něco podobného na plug-in diesel SUV... Místo účinnosti pak bude doba dobíjení

2,7t auto s 4 válcem... Ale holt ekologie musí bejt :-[]
Rozbalit vlákno
0
13. 9. 2021 14:33
Jeden z posledních
MB ukončil další vývoj PHEV a zavádění do nových modelů. Dojedou se stávající plány a sbohem a šáteček těmto kočkopsům.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Mikesus
13. 9. 2021 15:43
Re: Jeden z posledních
Protože diesel je slepá ulička. A nasadit na to hybrid, to je už úplně mimo.
13. 9. 2021 16:04
Re: Jeden z posledních
Já ti nevim, ta technologie je samozřejmě komplikovaná, ale máš na každý režím ten nejlepší pohon - do práce a z práce na elektriku, na služebky a dovolené za pár litrů nafty. Navíc to jede jako splašené... všichni od nás z práce, kdo mají dieselhybrid , tak si ho celkem pochvalují. Ti, kdo mají 330e/530e a podobně, tak sice dojíždění dobrý, ale jak jedou někam dál, tak nestíhají koukat, jak letí palivoměr dolů. :-)
Avatar - Mikesus
13. 9. 2021 16:13
Re: Jeden z posledních
No když by bylo nějak zajištěno, že ten diesel se ve městě nepustí, tak máš samozřejmě pravdu. Bohužel realita je jiná
13. 9. 2021 16:27
Re: Jeden z posledních
I vybitej hybrid pořád vykrejvá ty nejhorší momenty kde ICE je neefektivní, hlavně rozjezdy z místa. Rekuperační brzdění navíc snižuje množství prachu z brzd (přestože asi zanedbatelná položka). Na každý pád by to snad nikdy nemělo být horší než čístý diesel.
13. 9. 2021 18:35
Re: Jeden z posledních
Záleží ovšem v jakých parametrech. Rozjezdy resp. výkonová výpomoc, rekuperace, možnost nabít (PHEV), v některých režimech spotřeba, zatím některé hybridy i parkování, nižší lokální emise jsou plusy.
Cena, hmotnost, méně místa v autě, složitější technika, ekologická zátěž z pozice baterií navíc jsou mínusy.
Avatar - Mikesus
13. 9. 2021 19:42
Re: Jeden z posledních
horší než čistý diesel určitě. Jestli lepší než řekněme Euro3 benzin, toť otázka.
16. 10. 2021 18:30
Re: Jeden z posledních
Ale to je zajištěno. Stačí jen přepnout na el. Režim
Avatar - fOE
13. 9. 2021 14:57
@ACZ, máte to rozbité, už zase.
Soukrorome zpravy => ani obraz, ani zvuk. :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - JirkaVejrazka
13. 9. 2021 15:00
Re: @ACZ, máte to rozbité, už zase.
Cele moje.auto.cz - uz nekolik hodin. Jen reklama tam obcas funguje...
13. 9. 2021 15:19
Mercedes ukončuje neperspektivní pohony
Takže, po ukončení čistých spalovaků, vyhodnocení vodíku jako blbosti, následně ukončuje i neperspektivní plug-in hybrid a zůstává tak už jen u baterii. :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Amaterasu
13. 9. 2021 15:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 9. 2021 16:56
Re: Mercedes ukončuje neperspektivní pohony
Ať spalovny hulí o stopéro :yes:
Avatar - wakantanka
13. 9. 2021 15:56
No ja neviem,
ale čaká niekto iný okrem Machiho od podobného auta viac ako priestor a komfort? Zvlášť ak je to veľký Mercedes a tie nikdy necielili na klientelu túžiacu po agilite v zákrutách?
Podľa mňa toto GLE robí presne to čo má robiť a robí to výborne. Odvezie svojich pasažierov v dostatku priestoru a komfortu bez ďalšej nadstavby.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Dinar
14. 9. 2021 08:26
Re: No ja neviem,
Mám tenhle model doma, 350d, a klidně souhlasím, že pro rodinné ježdění jsou jeho jízdní vlastnosti naprosto v pohodě. Jiná věc je, když ho srovnáš s přímou konkurencí, prakticky všechno, X5,Q7, touareg, RRS jezdí líp, je agilnější, má lépe odladěné odpružení.
GLE boduje cenou a prostorem, kdo má odrostlé děti, určitě uvítá, neznám akt. jiný model v této třídě, kde bych si za sebe pohodlně sedl (192cm), v GLE žádný problém. Je to nejprostornější auto třídy, ale jízdně mírně zklamávající, Machiho to nejspíš udivilo proto, protože akt. standard ve třídě je v jízdních vlastnostech přece jen výše.
14. 9. 2021 09:18
Re: No ja neviem,
presne. Aktualni cenovka je u gle vyborne nastavena, o komfortnim “balicku” za cca 200tis se vsim co je treba nemluve. GLE se da naspecifikovat na 2,2 mil(350d,350e, vetrany sedacky, strecha, vzduch, asistenti, barva,r20, hudba), coz je u X5 nebo Touarega nerealny a RRS uz je radove jinde. No a pak prostor, X5 je velka tam mozna vepredu, ale jinak dost podprumer. Otazkou je, jestli to klientele vadi...
Avatar - wakantanka
14. 9. 2021 10:22
Re: Re: No ja neviem,
Na druhej strane nie sú toto vlastnosti, ktoré od Mercedesu očakávaš predovšetkým? To že je konkurencia agilnejšia je super pre zákazníkov, majú možnosť výberu.
Avatar - Dinar
14. 9. 2021 11:03
Re: Re: No ja neviem,
Je agilnější při srovnatelném nebo lepším komfortu jízdy, v tom je pointa. Já tu roky píšu, že vzduchové podvozky MB nejsou žádná extratřída, chce to srovnání. Opravdová extratřída je podvozek active body control, jenže to je jen pro nejvyšší třídy a ještě za raketový příplatek, klasický airmatic je dnes něco jako hybrid od toyoty, mrtvý etalon. ;-)
13. 9. 2021 16:10
Pro každého
Jiná volba podle tras a obtížnosti co jezdíme.Město hybrid,dálky nafta a nájezd 100km denně může být plugin.V D mají dotaci u nás houby a za mě by mohl být plugin ale v benzínu-kdo má ten chrochťák tdi poslouchat když běží.Mám benzín a stačí 7l průměr-hlavně mimo město.
Rozbalit vlákno
0
13. 9. 2021 17:01
Když už hybrid...
...tak cesta mnichovského konkurenta mi přijde lepší. Jemný benzín s elektromotorem pracuje v zásadě dokonale. Snad verze s R6 naftou by dávala větší smysl, tenhle motor (jakkoliv je mezi R4 dýzy kultivovaný) se nikdy nemůže víceválcům vyrovnat.

Btw, jak je na tom VAG s V6 benzínem? Ani v jedné variantě nejde pod normovaných 50g/km CO2.
Rozbalit vlákno
10
13. 9. 2021 18:30
Re: Když už hybrid...
q7 etsi je rychlejsi nez 45e. Ale tam kde jede 45e za 7, je Q7 skoro na 10. Navic nevim jak to, ale 45e pri jizde na benzin pokud nejedes uplne nadoraz nevybiji baterie. U q7 je to stejne jako u superbu, porad to budto vybiji nebo nabiji.

Jinak ja nebejt ty blby klimatizace tak na to auto nedam dopustit, ten pohon je uzasnej a funguje i jako klasickej hybrid bez dobijeni. A porad je to uspornejsi nez 30d. Co ta Z4, jel si s tim? Strasne mi to lezi v krku dokud to nema mhev...
Avatar - Tee
13. 9. 2021 22:23
Re: Když už hybrid...
Suhlasim s tymto nazorom. Manzelka ma 45e nieco cez pol roka a tomu autu nieje co vytknut.
25. 1. 2022 15:12
Re: Když už hybrid...
A co třeba spotřeba a dojezd?
Avatar - Dinar
14. 9. 2021 08:19
Re: Když už hybrid...
Teoreticky by phev v této třídě měl dávat největší smysl ve verzi R6d-el.motor, protože benzín je přece jen na spotřebu náročnější, ale v reálu (viz. x5 45e) je lepší benzín. Nejen, že z hlediska spotřeby to ve variantě phev není podstatný rozdíl, ale hlavně díky projevu, prostě sladění systému, kdy spal. jednotkou je jemný benz. šestiválec, je prostě lepší, hladší, menší rozdíl v projevu mezi jízdou na el. a na spal. motor. Kombinace R4d a el.m. v takovém srovnání tahá za hodně kratší konec, navíc tohle GLE 350de není oproti X5 45e ani výrazně levnější. Jinými slovy, to auto nemusí být špatné, ale při srovnání s přímou konkurencí to není nejlepší nabídka na trhu.
14. 9. 2021 09:24
Re: Když už hybrid...
resil jsem to s kolegou, pokud pominu, ze za kazdou cenu chtel mercedes, tak podobne naspecifikovana x5 je minimalne o 250tis drazsi. Porovnano na gle za 2,2 a x5 za skoro 2,5. Ale x5 muze mit nataceni kol a pokud vim, tak airmatic neni vicekomorovej jako ma q7 a spol a treba x5. Ja bych se kombinace r4 a strasne tezkyho auta bal. X5 ma diky r6 motoru, kterej je navic dost podladenej hezkej nastup a sily dost. Elektrinu potrebuje jenom pro kickdown nebo pro “dieselovy” dalnicni opreni se do kroutaku, kde 40i podrazuje a toci,45e necha kvalt a pomuze si elektromotorem. Pritom auto chape jak jedes, kdyz klidne tak si to pomaha jak jsem psal, kdyz svizne tak podrazuje. To naladeni je uzasne udelany. 350e bude na podzim tak sem zvedavej na srovnani
14. 9. 2021 21:22
Re: Když už hybrid...
Tak Mercedes GLE muze mit E-Active Body Control coz je UPLNE jina liga nez konkurence.
Ale nevim, jestli ti to daj do takovyho chrchla jako 350de :-!
15. 9. 2021 05:47
Re: Když už hybrid...
Tahle jiná liga neumí to, co jeho němečtí konkurenti...natáčecí zadní nápravu, jinak asi fajn ;-)
Avatar - Dinar
15. 9. 2021 07:52
Re: Když už hybrid...
No, nemůže, aspoň ne všechny motorizace, např. tahle hybridní varianta může mít max airmatic. ABC podvozek je opravdu skvělý, ale je to věc, kterou najdeš na jednom ze sta mercedesů, za 200tis. (resp. min. za 250tis., protože airmatic se k tomu musí přikoupit) si to ani do GLE nikdo neobjednává, každopádně pouze s touto variantou podvozku je daný model MB schopen se jízdními vlastnostmi rovnat s konkurencí, resp. ji v některém aspektu (reakce odpružení) zlehka předčit. Ale pořád není žádný MB s tímto podvozkem výrazně agilnější, nemá možnost el. difu, natáčení zadní nápravy (některé), takže, mluvíme-li konkrétně o GLE, je v běžných verzích mimo AMG prakticky nemožné dostat auto jezdící tak dobře, jako konkurence. Není to rozdíl galaxií, stále se bavíme o rozdílech mezi špičkou třídy (výrobců), ale akt. GLE prostě jízdním projevu není tak dobrá jak by měla být.
15. 9. 2021 08:08
Re: Když už hybrid...
Zase je blíž konkurenci než kdy jindy. ;-)
25. 1. 2022 15:15
Re: Když už hybrid...
Souhlas, v kultivovanosti je skutečně rozdíl. Ale já jezdím 3/4 km na elektřinu a na naftu vlastně jen na dálnici. A při 130 je rozdíl mezi R4 a R6 minimální.
16. 10. 2021 18:19
Spotřeba
Vlastním toto auto přesně rok. Ujeto 25 tis. Km. 70% km jsem ujel na el. Při - 12 st. C. Dojezd 65 km. Při teplotě 18 st. C. Dojezd 120 km. V ročním průměru se dá hovořit o 95-100 km. Statistický mám za 25 tis. Km spotřebu 1.95 l nafty a 17, 5 Kwh na 100 km. Při ujetí 120 km na el. je spotřeba 20 Kwh/100km. Při jízdě pouze na naftu jsou mé zkušenosti úplně odlišné od testu. Při jízdě po okreskách 5,5-6,5 l/100 km. Při jízdě po dálnici 130 km rychlostí 7,5-8,5l /100 km. Nejobjektivnější je asi údaj o cestě z Plzně na Krk. Cesta tam s plně nabitý aku 5,3l/100 km a při cestě zpět s úplně vybitým aku 6,9 l. Nikdy moje spotřeba při jízdě pouze na naftu nepřesáhla 8,5 l.
Jezdím u horní hranice povolených rychlostí. Ano, auto váží 2,7 t., což znamená, že spotřebuje více nafty na dosažení 90 km rychlosti než auto vážící polovinu. Jenže nikdo nehovoří o tom, že toto auto má potom mnohem větší kinetickou energii. Stačí ji jenom umět využívat. A pokud se bude řidič testující zapůjčené auto k němu chovat, jako by musel pořizovací cenu dát z vlastní kapsy, potom se i spotřeba bude pohybovat v reálných hodnotách.
Rozbalit vlákno
0