Autofun
(ať už je to RTO, nebo Pegaso) je tedy mnohem sofistikovanější. Má zvedací střechu. Na ešce je to pódium jenom namontované a musí se vždycky rozložit. Každopádně - bez té balustrády je to moc pěkně udělaný obytňák! :yes:
Budu za hatera, ale.. Jako v podstatě jediné pozitivum vidím to, že zůstalo zachováno další 706. Ani bych neřešil, že je to pojato jako americký bus z 50s, ale, že chtěl Red Bull design odkazující na Ford Edsel to už moc nechápu. Naopak, pojetí interiéru je zdařilé velmi.
Áno, podobný stroj - až na nerozoznanie podobný na starom podvozku RTO vznikol. Je tam len podvozok a motor, ale karoséria je tiež Pegaso. Toto je on😒br />http😐/subefotos.com/ver/?…
http😐/subefotos.com/ver/?…
http😐/subefotos.com/ver/?…
http😐/subefotos.com/ver/?…
http😐/subefotos.com/ver/?…
http😐/subefotos.com/ver/?…
http://subefotos.com/ver/?…
http://subefotos.com/ver/?…
Neviem, či sa podvozky RTO vozili aj do Španielska. Viem, že sa vyvážali do Poľska, kde na nich stavali autobusy Baltyk
https://www.youtube.com/watch?…
alebo do Bulharska, kde poslúžili ako základ viacerých modelov autobusov typu Čavdar 11
https://www.youtube.com/watch?… a tiež do Albánska, kde na nich stavali typy Shkodra A6 a A7, ktoré jazdili až do deväťdesiatych rokov
https://www.dejwy.net/img_c_al/18_bus.jpg
Je možné, že šasi s motorom kupovali aj Španieli a Pegaso s technikou Škoda 706 RTO bol bežný typ, ale môže to byť len ojedinelá prestavba. Každopádne autobus na titulke RTO nie je.
Myslím, že redakcia ACZ by si mala materiály, ktoré odniekiaľ jednoducho kopíruje, mala najprv trochu preveriť.