Novinky
0
Princip fungování systému 4x4 u EVA znám a nutno říct, že ten u Legendu se až zas tolik neliší, jen je určen k podstatně civilnějšímu užití, takže např. středový diferenciál nemá 3 polohy, ale vše řeší počítač. Oba systémy se liší svým výsledným projevem, ale to neznamená, že jeden z nich je horší, spíš že jsou sočástí aut, která si nekonkurují. Zase třeba u EVA, když ubereš v zatáčce plyn, letíš na hubu... Argument, že limuzína nemůže mít nějakou technickou vychytávku, protože potřebuje být zisková, je příliš jednoduchý, skutečnost není tak černobílá. A nejsem žádný Legendofyl, za 1,5 mil.bych si koupil úplně jinou limuzínu s pohonem 4x4...
Přejít do diskuze
A to je právě systém, který se do civilních "WRC" vůbec nehodí. To je dobré tak do SUV na vyjetí v zimě ke sjezdovce, ale pokud to ford nacpe do Focusu RS, tak se obávám, že tím jinak skvělé auto úplně zabije... Tady to prostě chce trvalý AWD, a čím chytřejší, tím líp (pokud se to ovšem nebude porouchávat)
Ford zcela určitě převezme pohon všech kol od Volva - tedy mezinápravovou spojku Haldex druhé generace.
nejsem přesvědčenej o tom, že prodeje RS můžou zaručit zisk z toho projektu
ale budiž... původně jsem tě totiž trochu podezíral ze směšování resp. zaměňování (finanční situace) evropský a US divize FMC 😉
ale budiž... původně jsem tě totiž trochu podezíral ze směšování resp. zaměňování (finanční situace) evropský a US divize FMC 😉
I WRC vychazi z produkcniho vozu. A nebo N porad je to auto odvozene od serioveho modelu, kdyz nekdo dela dobre produkcni vozy a nedokaze udelat dobre WRC je to divne, Evo neni zadny zazrak techniky spise osvecena kavlitni koncepce, tradice a co si budem namlouvat take moda. Ve tride kde sjou dve auta STi a Evo to se to vyhrava, proto rikam je nutne abz prisla konkurence od Citroenu a Fordu aby japoncum dosel humor.
Kolego, Mitsubishi už WRC několik let nevyvíjí, veškeré své WRC aktivity ukončilo a Lancerům WRC 05 (nic novějšího není) hrozí sešrotování. Navíc WRC nemá se sérií nic společného a nic o ní neříká (co říká C4 WRC o C4?).
Kde ovšem Evo 9 v rally kraluje celkem jasně je třída, na kterou se opravdu Mitsubishi zaměřuje, tou je N4 (auta vycházející ze série s menším počtem úprav). Tam je největší konkurent Subaru schopné držet jakš takš krok na šotolině, na asfaltu ani omylem. A to o sérii říká dost, špatná sériovka nemůže znamenat dobré enko.
Šála: Nevěř tolik propagačním letákům. Žádná limuzína nikdy nebude mít nejvyspělejší podvozek ani systém pohonu, ani motor. Limuzína je jen spotřební zboží jako jakékoli jiné auto. Tam jde o peníze až na prvním místě a jakékoli řešení hlavně nesmí být moc drahé. Obrovské množství Lancerů a Imprez je ale přestavováno na závodní. A u závodního jdou kompromisy stranou. Už série má předek samosvorný diferenciál, střed aktivní elektrohydraulický s režimy asfalt/sníh/šotolina, zadek aktivní elektrohydraulický s rozdělováním momentu mezi pravé a levé kolo. Tohle je prověřeno závodním nasazením a už několik generací se zdokonaluje. Tohle funguje (i když ten zadní se v závodním nasazení často nahrazuje samosvorným, protože hydraulický je dost těžký).
Kde ovšem Evo 9 v rally kraluje celkem jasně je třída, na kterou se opravdu Mitsubishi zaměřuje, tou je N4 (auta vycházející ze série s menším počtem úprav). Tam je největší konkurent Subaru schopné držet jakš takš krok na šotolině, na asfaltu ani omylem. A to o sérii říká dost, špatná sériovka nemůže znamenat dobré enko.
Šála: Nevěř tolik propagačním letákům. Žádná limuzína nikdy nebude mít nejvyspělejší podvozek ani systém pohonu, ani motor. Limuzína je jen spotřební zboží jako jakékoli jiné auto. Tam jde o peníze až na prvním místě a jakékoli řešení hlavně nesmí být moc drahé. Obrovské množství Lancerů a Imprez je ale přestavováno na závodní. A u závodního jdou kompromisy stranou. Už série má předek samosvorný diferenciál, střed aktivní elektrohydraulický s režimy asfalt/sníh/šotolina, zadek aktivní elektrohydraulický s rozdělováním momentu mezi pravé a levé kolo. Tohle je prověřeno závodním nasazením a už několik generací se zdokonaluje. Tohle funguje (i když ten zadní se v závodním nasazení často nahrazuje samosvorným, protože hydraulický je dost těžký).
S pojmem "absolutně nejlepší" bych byl opatrný, spíš by se hodilo říct "jeden z nejlepších", protože ještě existuje třeba Honda Legend - jasně, není to vůbec konkurence pro EVO, je to limuzína, ale SH-AWD je neskutečně vymakaná věc. No a nový aktivní pohon všech kol od BMW, který má přijít poprve v X6 se prý chová pod plynem stejně jako EVO, plus dokáže to samé dělat i po ubrání - no uvidíme. Focusu každopádně držím palce, i když pochybuji, že by byl Ford schopen a ochoten vyvinout super systém 4x4, konkurující těm nejlepším, pro jediný typ, nebo vlastně pro jedinou verzi jediného typu... Běžný provoz totiž vyžaduje dost odlišný systém od toho na rallye. Soutěžní evíčka a imprezy mají taky jiná střeva než silniční verze.
No STi ma take dobre 4x4, ale rozhoduji je hlavne konkurenceschopna cena, pokud Focus RS bude stat stejne jako treba STi nebo EVO, bude to prodejni trhak, image ma v soucasnosti velmi dobrou uz jenom proto ze ve WRC vede nad obouma konkurenty. A Ford potrebuje konkurecni produkcni vuz jako sul.
To je predikce založená na těžké zaujatosti a sympatiích k jednomu autu 😄 o systému pohonu 4x4 na novém focusu víš kulové a už děláš závěry. Dočkej času resp. testu. V rally se ty znalosti kontrukce dokonalé 4kolky u Mitsubishi nějak neprojevují a Eva dostávají na zadek od kdejaké C4 a právě tak Focusu, o kterém je právě řeč... 😄
Evo IX ma pravdepodobne absolutne nejlepsi system pohonu 4x4 na trhu, nove X ho ma mit jeste dost vyrazne vylepseny, takze pocybuji ze se mu nejaky ford alespon priblizne vyrovna...
Pojem "dostatek vykonu" je hodne subjektivni, kazdy si pod tim predstavi jinou hodnotu. U me by z trojice RS, EVO X, STI jiste zvitezil Focus. Ale jinak jezdim Loganem, hlavne na zahradu, 5tis km rocne.
ST rozhodně není jen městské přemisťovadlo, ale pokud chtějí urvat potenciální zákazníky např. STi nebo Evo, pak musí postavit do boje ještě výkonnější auto a navíc čtyřkolku. Celkem chápu, že váhali zda se takový projekt vyplatí, já doufám že ano. Osobně bych také asi nikdy nekupoval nic výkonnějšího než je STčko, u něj mi přijde trochu nešťastně zvolený motor, jinak je to eňo ňuňo.