Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Retro na neděli: Připomeňte si elegantní Škodu 706 RTO na dobových fotkách

Připomeňte si s námi zřejmě nejpohlednější a nejelegantnější autobus československé produkce.
Zpět na článek
20. 9. 2021 00:56
Re: Škoda 706 RTO
Ale áno, Poliaci mali povolené prakticky všetko, keďže RTO bol v tom čase výbehový model. problém bol skôr v tom, že Poliak bol proste kutil, keď nemal správny diel, dal taký aký mal, keď nebola nová karoséria, tak poslúžila aj stará, na tieto kĺbové verzie šiel vraj bežne aj repas. Úprav sa dočkala aj diaľková verzia RTO, ktorá dostala druhé búchacie dvere do zadného previsu, podobne ako to mali niektoré účelové verzie RTO (labáky, ambulancie a pod.). Neskôr autobusy modernizovali, dávali tam silnejšie motory a novšie nápravy, menili detaily (späťáky, predné smerovky, lišty, volanty). Predsunuté predné svetlá tam boli z dôvodu šetrenia - originálne Helly boli drahé, tak tam šli ploché svetlá rôzneho pôvodu, ktoré nekopírovali tvar karosérie - popravde vyzeralo to hnusne:
https://www.dopravniwebovka.cz/…77c-1024x682.jpg
http://phototrans.eu/14,780905,11.html
http://phototrans.eu/14,442058,0,Jelcz_272_MEX_879.html
(sorry, neviem prečo odkazy nefungujú, ale cez ctr+c a ctrl+v to ide)
19. 9. 2021 22:42
Re: Škoda 706 RTO
V licenčních smlouvách bývají různá ustanovení o možnostech vlastních úprav a využívání originálních konstrukcí a dodržování licence.
Jako příklad, nám nejvíc známý, uvedu třeba polský Fiat 125, kde byl použit o generaci starší motor z Fiatů 1300, 1500 nebo Žigulíka, kde proběhly úpravy na podvozku, brzdách a i na motoru, pro specifické podmínky tehdejšího Ruska. Myslím, že snad i silnější plechy. Dacia byla v prvních letech identická kopie R12, V r. 1970 to byl kromě pneumatik a baterie čistý Renault. Postupem času Rumuni vyráběli stále víc dílů sami a čím víc jich bylo, tím bylo auto horší. Během 3 - 4 let auto nebylo prakticky k použití. :-) (S nadsázkou.)
19. 9. 2021 21:56
Re: Škoda 706 RTO
Čiastočne licenčný, čiastočne, ako sa u vás v Čechách hovorí, bastl. Táto poľská prestavba s českým prototypom RTO-K okrem základných stavebných dielov nemá spoločné nič. Poliaci dokonca kombinovali dve nápravy s diskami Trilex s nápravami s plecháčmi, podľa toho, aké diely boli zrovna poruke. Väčšina týchto autobusov jazdila vo Waršave a boli to neskutočné šroty.
19. 9. 2021 19:05
Škoda 706 RTO
Na fotke 23 nie je RTO-K. Autobus na obrázku ani nie je Škoda 706 RTO.
O takýchto vozidlách by mal písať človek, ktorý o nich niečo vie, a nie flákač, čo niekde opíše pár slov a má vymaľované. O týchto autobusoch a ich histórii sa dá napísať kniha, nie tridsať riadkov v úzkom stĺpci... Safra, ako tých redaktorov platíte? Úroveň niektorých článkov je skutočne žalostná.