Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST VW Caddy 1.5 TSI DSG – Rodinný praktik bez větších nedostatků

Nový VW Caddy s jedinou benzínovou motorizací v nabídce sice neuhrane dynamikou, přesto se mu jen těžko vyčítá něco zásadního. Tedy s výjimkou chyb převzatých z nového Golfu.
Zpět na článek
19. 9. 2021 19:45
19. 9. 2021 21:26
19. 9. 2021 23:40
20. 9. 2021 08:37
20. 9. 2021 08:43
20. 9. 2021 14:35
20. 9. 2021 11:29
20. 9. 2021 12:55
23. 9. 2021 15:07
24. 9. 2021 16:53
20. 9. 2021 09:02
19. 9. 2021 21:55
20. 9. 2021 09:27
20. 9. 2021 14:41
21. 9. 2021 09:29
21. 9. 2021 18:10
22. 9. 2021 21:33
20. 9. 2021 10:35
19. 9. 2021 19:12
Toto je fakt test?
To myslia v redakcii vážne, že toto je test? S hocijakým autom sa ráno odveziem 10 km a šéf si môže takýto "test" prečítať pri obede. Informačná hodnota je absolútne nulová. Asi by som sa mal fakt nad sebou zamyslieť, že to sem ešte chodím čítať...
Rozbalit vlákno
17
19. 9. 2021 19:34
Re: Toto je fakt test?
Ja myslim, ze v kontextu toho, ze i stroje za 3 miliony a vic se občas odflaknou ve stylu, ze to jede jak krava a zatlaci te to do sedacky, a přitom s tím muzes bezne jezdit, tak je tento test jeste ok. Kazdopadne jeden z posledních mohykánů pro rodiny. Nedám dopustit na Berlingo, prostor, zašupovačky, praktický tvrdý plasty, pro děti ideal.
19. 9. 2021 20:48
Re: Toto je fakt test?
Caddy je cokolvek ale nie auto pre rodinu. Neuveritelne tvrde, 7 miestna verzia znamena lavicu zadnych sedaciek, ktore nesklopis a musis ich pripadne niekde skladovat, montovat vo dvojici a podobne "vychytavky". Ak nemas delene kufrove dvere ale otvaraju sa dohora, akurat hlavu rozbijes. Ako robotnicke auto fajn, na sukromne jazdenie by som ho nechcel ani zadarmo.

Ako auto pre chlapov na vozenie na servis/montaz a material ideal.
19. 9. 2021 20:57
Re: Re: Toto je fakt test?
Ja rikam auto pro rodinu. Ty si s tim jezdi pro beton treba
Avatar - Adminisrator
19. 9. 2021 21:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 9. 2021 21:46
Re: Re: Toto je fakt test?
Pan je nejaky utlocitny. Ale zase je mi to jedno, ja svoju rodinu mam rad. Ten kto tu svoju rad nema, kludne s nou moze jazdit v caddy.
Avatar - wakantanka
19. 9. 2021 21:59
Re: Re: Toto je fakt test?
Platí to o tvrdosti podvozku aj pre tento nový? Čakal by som že po výmene listových pier za pružiny vzadu a celkovou orientáciou na vozenie ľudí, sa tento nedostatok vytratil. Neviem, pýtam sa, v tomto novom som ešte nejazdil.
19. 9. 2021 22:11
Re: Re: Toto je fakt test?
Už nie je taký tvrdý ako predchádzajúci model, ale stále o dosť tvrdší ako francúzska konkurencia.
Avatar - wakantanka
19. 9. 2021 22:51
Re: Re: Re: Toto je fakt test?
Jj, dík, takže nič moc auto za riadne peniaze.
Avatar - Adminisrator
19. 9. 2021 23:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 9. 2021 00:43
Re: Re: Re: Toto je fakt test?
Bol z toho dobrý výhľad. Lepší ako z Berlinga, alebo Renaultu Kangoo, čo som mal predtým. Ale to by bolo asi tak všetko na pochvalu. Ostatné má Caddy max. na úrovni konkurencie a dosť vecí pod úrovňou konkurencie.
20. 9. 2021 10:03
Re: Re: Toto je fakt test?
a to slovensky autozurnal tvrdil v recenzii, ze je to v tretom rade praveze lepsie ako frantici a len kvoli tomu sa oplati priplatit +50 az 100% ceny :D
Avatar - wakantanka
20. 9. 2021 10:45
Re: Re: Re: Toto je fakt test?
Mno, Michal Karpat už toho pred kamerami narozprával kadečo. :)
20. 9. 2021 10:58
Re: Re: Re: Toto je fakt test?
Napríklad, že pevné okná na posuvných dverách Caddy sú perfektné, lebo sa mu s nimi deti nehrajú... :-!
19. 9. 2021 21:50
Re: Toto je fakt test?
Ja vlastním Berlingo. Predtým som mal Kangoo. Neboj sa, viem dosť dobre, o čom píšeš. ;-)
Písal som hlavne o tom, že ten takzvaný test je absolútne prefláknutý. Nie je v ňom NIČ relevantného pre prípadného záujemcu o také auto. Za túto prácu by som autorovi "testu" nepodal ani pohár vody.

Titulok mi príde ako zaplatený. To auto má kopec chýb a nedokonalostí voči predchodcovi, aj voči konkurencii.

Caddy má pre mnohých, aj pre mňa, pritvrdé pruženie. Je to lepšie ako bolo, ale do pohodlia Berllinga to má sakra ďaleko.

Caddy neponúka variabilitu konkurencie. Zadné sedadlá nesklopíš do roviny s podlahou kufra. Dajú sa sklopiť operadlá, a potom preklopiť dopredu celé sedadlo. Ktoré naviac v tejto preklopenej polohe nedrží, treba ho podprieť takými traverzami, ktoré zaberajú aj ten neveľký priestor, ktorý sklopené sedadlá uvoľnili.

Bočné posuvné dvere majú pevne nalepené sklá. O otváraní okien vzadu a poriadnom vyvetraní auta môžeš iba snívať.

Podobne ani v opcii nedostaneš otváranie okna v piatych výklopných dverách.

Karoséria je na pocit ako z papiera - zvuk zatvárania dverí nie je nepodobný tomu zo Škody 120.

VW Caddy je vraj elegán - ktorému kovové koľajnice bočných odsuvných dverí trčia po stranách karosérie jak kŕčové žily.

Nová zadná náprava vlastnosťami konečne trochu dobieha konkurenciu. Výmena listových pružín za vinuté však spôsobila dramatické zníženie nosnosti.

Dementné ovládanie a infoteinment na spôsob Golfa už netreba ani spomenúť.

A to všetko za sebavedomú cenu, veľmi výrazne vyššiu voči konkurencii.
To má byť auto so 4 hviezdičkami, ktoré autor "testu" nazval praktikom bez väčších nedostatkov? Všetky tie veci by sa autu dali prepáčiť - pokiaľ by jeho cena zodpovedala jeho úrovni. Ale je to, žiaľ, úplne naopak.
19. 9. 2021 21:55
Re: Toto je fakt test?
Tak tak, ked som ju konfiguroval podla svojich predstav (lebo narozdiel od francuzov davali LEDKy) pri sume cez 30k € som zatvoril konfigurator a ani sa nesnazil dalej.
19. 9. 2021 22:15
Re: Toto je fakt test?
Toyota tuším LED-ky má, ale nie som si istý, možno nie.
20. 9. 2021 22:45
Re: Toto je fakt test?
prave toyota nema ledky ani tie pre denne svietenie..... osobne by mi to nevadilo, ten LED fetis je pre mna mimo, kedze moje top auto ktore najlepsie svietilo bol pezot 407 s H1 (mal som xenonove auta, skusal som aj LED)
Avatar - skejpa
19. 9. 2021 19:45
Osobák
Zrychlení 0-100 za 2 roky, točivý moment 220Nm... Promiňte ale auto, u kterého se očekává větší obsazení (protože jinak by si dotyční pořídili normální kombík), je tahle motorizace opravdu výsměch. Naložte to třema dětskýma autosedačkama, naložte tam kočárek a bagáž a to auto je utrpení na řízení. 4* jedině pokud mi dvě hvězdy spadnou do testu z oblohy nudou při dosahování 100km/h.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Emel
19. 9. 2021 21:26
Re: Osobák
V principu souhlasím.
Na druhou stranu - spíš abych dělal chvíli ďáblova advokáta:
1) mi jsou tyhle podladěné jednotky celkem sympatické, třeba to něco vydrží a bude to mít přirozenější projev, než kdyby to tahali z litru (viz diskuse u Dacie).
2) za těch 550 to není tak zlý... je otázka, jak takový holátko bude vypadat, ale vcelku je to asi zpátky tam, kde to bývalo dřív, když se Kangoo a spol kupovaly jako alternativa kompaktních kombíků pro ty, pro které byl prostor důležitější než kultivovanost a dynamika. Optikou tý ceny je pak i ta dynamika asi celkem ok.
19. 9. 2021 21:52
Re: Osobák
Akurát keď Caddy za 550 dovybavíš na úroveň konkurencie za 550, tak Ti tých 550 už určite stačiť nebude. Nehľadiac na to, že niektoré veci proste v Caddyne nie sú.

Edit: Autor palčeka dolu, môžeš oponovať vecne, v čom sa mýlim? ;-)
Avatar - skejpa
19. 9. 2021 23:40
Re: Osobák
Nemože, pretože to bude pravděpodobně Caddy fanoušek a nechce si připustit, že má auto co je líný a ještě celkem drahý :-D
Avatar - Emel
20. 9. 2021 08:37
Re: Osobák
Takhle... co si vzpomínám, tak Kangoo s benzínem už není vůbec, Berlingo je asi jenom 1.2? To mi zase přijde ta 1.5 vhodnější motorizace, i když s tak "konzervativním" výkonem. Kdyby člověk chtěl, tak pravděpodobně nebude problém to čipnout někam k těm "nativním" 150k.
Avatar - Amaterasu
20. 9. 2021 08:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 9. 2021 14:35
Re: Osobák
No ale taky je třeba říct že ta 1,2 se dělá i ve verzi 110 k se zrychlením za 11,5. což je to samé jako caddy a navíc je to pouze tříválec a o tři deci menší. To ta 1,5 u VW působí o dost vhodněji.
20. 9. 2021 11:12
Re: Osobák
Otázka je, kto vlastne chce takéto auto s benzínovým motorom. Zrovna toto je typ auta, kde benzín skôr do počtu alebo kvôli emisiám. 7-8 litrov s prázdnym, 8-10 s naloženým, to nie je žiadne terno. Nemyslím si, že by to bolo zvlášť menej aj so silnejším motorom. Aerodynamika robí svoje, aj keby ju vypiplali, čelná plocha nepustí.

Kangoo momentálne nie je vôbec, resp. ponuka Renaultu je silne obmedzená. Nový model k nám ešte nedorazil, napriek sľubom bude až budúci rok a ponuka motorov tiež ešte jasná asi nie je.
20. 9. 2021 11:29
Re: Osobák
no lenze to treba porovnavat s konkurenciou a ak konkurencia nahodou nie je (co takmer vzdy je) tak pomer cena/vykon

u nas v zakladnej vybave za 23 500€ (zacina tam kde konkurencia v podstate konci v plnke) mas slabsi benzinovy manual, bez dazdoveho a svetelneho senzora, bez parkovacich senzorov, manualna klimatizacia, cenniky koncernu su trochu bludisko ale tusim tam nie je kozeny volant, sa cudujem ze tam dali do zakladu aspon tempomat (70 rocna technologia)

ta cenovka je totalny ulet a obhajovat to moze len plnokrvny fanusik znacky a tohto modelu, z objektivnych udajov nie je dovod toto auto zaradit ani do uzsieho vyberu
Avatar - Emel
20. 9. 2021 12:55
Re: Osobák
Pro mě by to bylo dle plánovanýho využití. Kdybych s tím chtěl jezdit krátký trasy, lhostejno jestli s dětma nebo jako řemeslník, tak bych si vzal radši benzín, protože naftě to prostě nesvědčí.
Pak... jsem spíš fanda benzínu, tak něco málo bych si za benzín v provozních nákladech klidně připlatil.
A kdybych chtěl jezdit hodně dálnice, tripy s kolama do Alp a tak, no tak holt nafta.
V prodejích to není tak jednoznačný, u nás je to 2132 vs 3057 (1-8/21 benzín vs. nafta)... s tím, že třeba to Kangoo se v benzínu nedělá.
20. 9. 2021 14:43
Re: Osobák
Lenže Kangoo je teraz už len výbehový model, na nový sa čaká, takže s ním teraz nie je celkom relevantné porovnanie.
23. 9. 2021 15:07
Re: Osobák
Bral som podobné auto v benzine - rifter 81kw. Bohato to postacuje. Mam 3 decká, do práce 4km, na zahradu 13km. Od nova 12000 jazdim za 7,3km nejak to nesetrim. Nepride mi to lenive, presadol som z 1,2 atmo 62kw... samozrejme, nieje to na zavodenie. PB do BA po dialnici pod 6, spat tiež. PB do skalite a spet 5,6l. Takze by som benzin neodsudzoval.
23. 9. 2021 22:58
Re: Osobák
A koľko si šiel po tej diaľnici? 90?
24. 9. 2021 16:53
Re: Osobák
120 tempomat a keď som potreboval obehnut kolonu kamionov 130 - 140.
20. 9. 2021 09:02
Re: Osobák
Súhlasím a nesúhlasím zároveň. Je to síce už obohratá pesnička, ale pozri sa na akých základných motoroch sme štartovali dekádu naspäť. Ružové to nebude, ale od tebou opisovanej katastrofy to má tiež ďaleko. LEn tak námatkovo z tých dávnejších 1,5 dci 48 alebo 63kW, 1,7 cdti 55 a 74 kW, k tomu nejaké atmo 1,4 a 1,6. Tento základný motor v caddy by dekádu naspäť patril medzi benzínový vrchol
5. 10. 2021 22:22
Re: Osobák
1.5 dci 48 kW je náhodou super, v Nissanu Micra žere reálných 3,2 na 100. Je to stabilák, v klidu táhne v nízkých otáčkách, jen nesmí na dálnici, předjíždění je mimořádně nebezpečné, protože to nezrychluje prostě vůbec.
19. 9. 2021 21:28
náhražka mpv?
celkem chápu, že když někdo nechce vysolit dvojku na dřevo za Touarega a hledá něco většího, zařadí i toto, ale... zaprvé nechápu, proč tam nedají motor. však s tím se nemůže dát jezdit. a zadruhé, za 900 už bych bral regulérní mpv, ideálně galaxy.
zaverem... za 600 z nouze ctnost, nad 800 neprodejny
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Beefcake
19. 9. 2021 21:55
Slusna cena
"začíná v akční základní výbavě od 549.183 kW"
Rozbalit vlákno
1
20. 9. 2021 11:14
Re: Slusna cena
To by ma zaujímalo, akí čuráčkovia Ti za citáciu textu dali palce dole?
19. 9. 2021 22:09
Čo je lepšie? Větší smysl nebo výhodnější nabídka?
"Nemohu se sice zbavit dojmu, že Caddy dává větší smysl s naftovým motorem, s benzínovým jde ale o podstatně výhodnější nabídku." - som z toho voláky zmätený. Čo je výhodnejšie na modeli s benzínom, ktorý má o polovicu vyššiu spotrebu?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - skejpa
19. 9. 2021 23:42
Re: Čo je lepšie? Větší smysl nebo výhodnější nabídka?
Pořizovací cena jen :D
Avatar - Emel
20. 9. 2021 08:45
Re: Čo je lepšie? Větší smysl nebo výhodnější nabídka?
Cena nižší o 80t. Pak samozřejmě záleží, kde s tím plánuješ jezdit - pokud to má být na krátké trasy po městě (rozvážka dětí nebo řemeslníků), tak bych bral benzín, pokud "adventure" auto na dálnici (výlety s kolama nebo lanama do Alp), tak naftu.
Avatar - Mokrous
19. 9. 2021 22:48
Já bych to chtěl v tom speciálním provedení dle redakce -
- v kombinaci s šestistupňovým manuálem a pohonem všech kol DSG.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Beefcake
19. 9. 2021 23:18
Re: Já bych to chtěl v tom speciálním provedení dle redakce
Tiez dobre. Pekna hanba, co tu v poslednej dobe vypustaju do sveta.
19. 9. 2021 23:12
Pan redaktor si plete dojmy s pojmy…
Pane Mára, Caddy je osobní dodávka nikoli MPV. To zastupuje u VW stále ještě Touran, který je designem, zpracováním interiéru i motory úplně jinde - benzín i nafta mají 150k ;-) Btw 1.5TSI 150k Evo Highline od 727 tis Kč…

Jinak Caddy je za ty peníze prostě zoufalost. 915tis Kč za malé užitkové auto běžná rodina nedá, navic s motorem o nízkém výkonu 84kW (minulá generace měla alespoň 92kW), což je na hranici použitelnosti. Jako základ by ještě šel, ale startovací výbava je naprosté holátko a jak je zvykem u užitkových vozů VW, příplatky jsou brutálně vysoké za cokoliv :no:

Takže konkurence v podobě čtyřčat Pug/Citroen/Opel/ Toyota má prostřeno ;-)
Rozbalit vlákno
17
19. 9. 2021 23:27
Re: Pan redaktor si plete dojmy s pojmy…
Prostřeno sice má, ale moc se nenadlábne.

Prodeje podle SDA v srpnu ve třídě MPV-B
Touran 111 ks
Caddy 71 ks
Proace City 64 ks
Berlingo 56 ks
Takže dvojka Touran/Caddy dokonale luxuje trh malých MPV a na konkurenci zbývají jenom drobky od stolu.
20. 9. 2021 00:40
Re: Pan redaktor si plete dojmy s pojmy…
Doteraz som popravde nevidel ani jednu súkromnú Caddynu (túto novú), zatiaľ čo maminy s deťmi v krabiciach od PSA áno. Do mnohých firiem sa zásadne kupuje Volkswagen, takže Caddy a nie nejaký hocijaký Francúz. Na druhú stranu - nejaký český alebo slovenský trh je z globálneho pohľadu úplne bezvýznamný.
20. 9. 2021 07:00
Re: Pan redaktor si plete dojmy s pojmy…
Podívej se na to optikou celoroku a uvidíš to jinak ;-) BTW Touran je jediné opravdové MPV v tvém výčtu, zbytek jsou osobní dodávky:

Jinak 1-8/2021:
Touran 936ks
Berlingo 902ks
Rifter 760ks
Caddy 724ks
Proace City 659ks

Hmmm to vypdá trochu jinak. Btw Caddy a Touran nemají téměř nic společného 😉
20. 9. 2021 08:00
Re: Pan redaktor si plete dojmy s pojmy…
Nový Caddy se prodává dva měsíce, takže celorok vypovídá jenom o tom, jak dobře se prodává Touran byť je z celé sestavy zdaleka nejdražší.
Caddy se počítá do statistik malých MPV stejně jako jiné malé osobní dodávky. O tom, že je Touran jinde není sporu, ale kdyby se dodávky nepočítaly, tak ve třídě nemá žádnou konkurenci.
20. 9. 2021 10:20
Re: Pan redaktor si plete dojmy s pojmy…
Předobjednávky začaly v únoru 21 ;-) Touran není nejdražšií, to je právě Casdy, navíc do ní nedostaneš 150k motor…
20. 9. 2021 11:21
Re: Pan redaktor si plete dojmy s pojmy…
Tourana bude škoda, nie že by to bola moja srdcovka, ale je to vyzretý voz bez vážnejších chýb.
Avatar - Emel
20. 9. 2021 11:26
Re: Pan redaktor si plete dojmy s pojmy…
Ty čísla z SDA jsou ale registrace a ne objednávky, tj. okamžik, kdy dáš auto na značky.
20. 9. 2021 18:06
Re: Pan redaktor si plete dojmy s pojmy…
Jasně, reálně se prodává od dubna, největší čísla jsou v květnu - 166ks, což tak nějak odpovídá, pak kolem 100-120ks každý měsíc ;-) Btw zajímal by mě poměr firem a soukromníků…
Avatar - Emel
20. 9. 2021 19:33
Re: Pan redaktor si plete dojmy s pojmy…
Ten květen můžou být ještě registrace předváděček na dealery.
VW má letos přes 90% firemních registrací, Caddy asi bude někde kolem průměru - ještě je to relativně levné auto (a čím levnější, tím větší podíl soukromých), ale na druhou stranu jako napůl užitkáč to má k tý firemní sféře blíž.
Na druhou stranu - takový číslo je k ničemu. Zajímavější by bylo třeba vědět podíl aut, se kterýma se reálně najede víc než polovina km pro nefiremní účely... ale takový čísla nikde nejsou (a ani být nemůžou).
20. 9. 2021 21:36
Re: Pan redaktor si plete dojmy s pojmy…
Taky si myslím, že Caddy putuje především k firmám a živnostníkům. Cena “levného” Caddy je pro rodiny příliž vysoká, viz tenhle šrot za 918tis Kč. Navíc u tohoto auta stačí otevřít dveře a je hned vidět, kde se šetřilo = prostě všude. Tj. je to takové laciné auto za velké peníze ;-) :yes:
Avatar - Emel
20. 9. 2021 22:40
Re: Pan redaktor si plete dojmy s pojmy…
"Firemní" jsou tři auta ze čtyř prodaných (a letos zatím všechny Rollsy, Astony a Lamba - to jen tak pro představu toho, co firmy potřebují ke svému podnikání :-) ).
Pro rodiny je vysoká cena jakéhokoli nového auta, respektive... ještě tak ty i30 SW jakž takž, ale pokud nemůžeš odečíst DPH a dát něco do nákladů, tak je o to větší motivace podívat se po nějaké mladé ojetině třeba.
Za 900+ je to nekoupitelný. Díval jsem se na konfigurátor a asi bych se uměl vejít do 650 ceník s tímhle motorem (s metlou a ergosedačkou a zimním paketem, ale bez LED třeba)... což je cca. cena Golfa Variant 1.5TSI 96kW s metlou. Drahý to je, ale ne nějak "úletově", spíš tak, jak jsme u VW zvyklí. Pak -20% slevička a jsme na 520 s daní... koupě roku to nebude ani tak.
21. 9. 2021 09:54
Re: Pan redaktor si plete dojmy s pojmy…
Tak jsem to zkusil taky, dorovnal jsem výbavu na můj Touran a Caddy je výrazně dražší a pořád mu chybí silnější motor :-)

Takže žádná výhra, možná kdyby se odečetla pobídka pro podnikatele a DPH, tak by to bylo snesitelné. Nicméně náhrada za MPV to může být jen omezeně...

https://konfigurator.vw-uzitkove.cz/cc-cz/cs_CZ_LNF19/L/detail/112/SBBHQ4W1/3K3K/EQ/$3R@$G21G8@$Z4EJ8@0NA@1D2@1PC@4DU@4EU@4GX@4K6@7AL@7K3@7Y1@8A8@8G1@9CM@9IJ@9WJ@KA2@P3P@PZ5@Z59R26@ZAT/2K7071151?ref=cpc.google.2021_ppc_longterm.text.128470.vw_uv&gclid=EAIaIQobChMI8bzA3smP8wIVCLrtCh1MlA6CEAAYASABEgLcbfD_BwE&variant=Style
Avatar - Emel
21. 9. 2021 10:52
Re: Pan redaktor si plete dojmy s pojmy…
Jako že když si dneska nakonfiguruješ Touran tak je levnější?
21. 9. 2021 13:26
Re: Pan redaktor si plete dojmy s pojmy…
Tak ten můj byl o dost levnější při podobné výbavě, ale hlavně se silnějším motorem ;-) Ale jsme 3 roky jinde a ceny šly dost nahoru. Aktuálně Touran Highline 1.5TSI Evo 150k na 727tis Kč + jsem měl cca 110k v extras, ale musel bych udělat konfiguraci. Nicměně i kdyby byl stejně drahý, dostanu pořád jízdně lepší auto se silnějšim motorem, které nevypadá jak dodávka ;-)
Avatar - Emel
21. 9. 2021 15:28
Re: Pan redaktor si plete dojmy s pojmy…
Čekal bych, že Touran bude o dost dražší, než Caddy.
20. 9. 2021 11:33
Re: Pan redaktor si plete dojmy s pojmy…
este tam chyba Opel Combo...mne to pride ako jasna dominancia dodavok od frantikov
20. 9. 2021 16:08
Re: Pan redaktor si plete dojmy s pojmy…
Jj ten je někde kolem 320ks ;-) Tahle dodávka se prostě povedla a jsem zvědav na FL …
20. 9. 2021 08:07
Nejvyšší výkon AŽ v 4.500 ot./ min ???
....Nejvyšší výkon je přitom dostupný až v rozmezí 4.500 až 6.000 min-1....

Věta mi vyznívá, jako by tohle měl být nějaký hendikep. Divné, protože bych naopak čekal pochvalu, nástup maxima výkonu už ve 4,5 tisících a jeho široký rozsah bych bral u současného TB jako pozitivní údaj. Nenapadá mě žádný motor podobné velikosti, který by dosáhl maxima výkonu nějak výrazně dřív
Rozbalit vlákno
27
Avatar - KANKUNEN
20. 9. 2021 08:29
Re: Nejvyšší výkon AŽ v 4.500 ot./ min ???
až mělo být už. Jinak nechápu tvou včerejší snahu. Já mám Kylieterasu na hate listu od druhého dne. A ty s pomlčkou v nicku ignoruju, mají tu vždy jepičí život a rychle mění nicky.
Avatar - Amaterasu
20. 9. 2021 08:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 9. 2021 08:58
Re: Nejvyšší výkon AŽ v 4.500 ot./ min ???
Mě to trvalo týden, diskuze jsou hned přehlednější a věcnější ;-)
Avatar - Amaterasu
20. 9. 2021 09:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JCVD
20. 9. 2021 09:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
20. 9. 2021 09:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JCVD
20. 9. 2021 13:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - KANKUNEN
20. 9. 2021 09:21
Re: Nejvyšší výkon AŽ v 4.500 ot./ min ???
Když se hádáš 5 minut s volem, hádají se už pak dva voli.
Avatar - Amaterasu
20. 9. 2021 10:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
20. 9. 2021 08:48
Re: Nejvyšší výkon AŽ v 4.500 ot./ min ???
Z druhé strany, ono je jasné, jak toho dosáhli - prostě vzali motor, který při nějaké normální konfiguraci má 150k a 250Nm a uřízli špičku.
Totéž byly třeba ty slabší 2.0G od Mazdy - do 4000 to jelo stejně a pak šmik... :-)
Avatar - Amaterasu
20. 9. 2021 08:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 9. 2021 09:02
Re: Nejvyšší výkon AŽ v 4.500 ot./ min ???
Vzhledem k tomu že krouťák je jen 220 tak se nejedná o uříznutou špičku ale celkové zeslabení.
Avatar - Amaterasu
20. 9. 2021 09:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - KANKUNEN
20. 9. 2021 09:23
Re: Nejvyšší výkon AŽ v 4.500 ot./ min ???
Máš samozřejmě pravdu, tak jednoduchá věc a stejně to tu chápe málokdo.
Avatar - Emel
20. 9. 2021 09:43
Re: Nejvyšší výkon AŽ v 4.500 ot./ min ???
Asi je to oboje... ale ten "placatej" vršek (maximum výkonu v rozmezí 1500 otáček) svědčí pro uřízlou špičku a podstata mýho komentu byla, že bych to s tím chválením nepřeháněl - velké pásmo nejvyššího výkonu je prostě daný tím, že je ten výkon malej.
Člověk se může teoreticky utěšovat tím, že ve výsledku předimenzovaný motor bude mít dlouhou životnost...
20. 9. 2021 10:01
Re: Nejvyšší výkon AŽ v 4.500 ot./ min ???
jo souhlas
Avatar - Amaterasu
20. 9. 2021 10:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 9. 2021 10:55
Re: Nejvyšší výkon AŽ v 4.500 ot./ min ???
Přesně tak. Je to plus a nikoliv hendikep :yes: :-D
20. 9. 2021 11:24
Re: Nejvyšší výkon AŽ v 4.500 ot./ min ???
Je to skrátka benzín, má iné prednosti ako naftový motor.
Avatar - Emel
20. 9. 2021 12:48
Re: Nejvyšší výkon AŽ v 4.500 ot./ min ???
Tady to srovnání bylo spíš v rámci benzínových motorů... kde tahle 1.5 má na poměry benzínů široký pásmo max výkonu... ale je to jen díky tomu, že ten maximální výkon odpovídá spíš 1.5 atmosféře než 1.5 turbu.
20. 9. 2021 14:07
Re: Nejvyšší výkon AŽ v 4.500 ot./ min ???
Omlovám se. Nevšiml jsem si, že je naladěný na bídných 84 kW a 220 Nm. Myslel jsem, že jde o klasickou verzi 110 kW.
Avatar - Amaterasu
20. 9. 2021 14:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 9. 2021 14:31
Re: Nejvyšší výkon AŽ v 4.500 ot./ min ???
Normálnímu člověku se normálně omluvím. Proč a za co bych se měl omlouvat tobě ty trapáku?
Avatar - Amaterasu
20. 9. 2021 14:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 9. 2021 15:22
Re: Nejvyšší výkon AŽ v 4.500 ot./ min ???
jj doporučená četba to je přesně pro tebe :D
Avatar - Amaterasu
20. 9. 2021 15:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 9. 2021 14:25
Re: Nejvyšší výkon AŽ v 4.500 ot./ min ???
Ja by som do takéhoto auta benzín ani nebral. Ale bude to tak ako píšeš, jeho charakteristika zrejme je upravená pre potreby užitkáča. Žiadny pretekár, ale na druhú stranu lepšie potiahne pri väčšom zaťažení. Holt doba si žiada mať v ponuke aj benzín, vzhľadom na to ho spravili asi dobre. Škoda, že nepoužili viac invencie aj pri ďalších riešeniach v aute.aute.
Avatar - lordlord
20. 9. 2021 09:27
kufr
Skvělý je také systém odklápění a následného zajištění.... Tak to fakt není, ta aretační tyč zabere přibližně tolik místa, kolik nesklopené sedadlo, prostor pro objemné věci se tedy moc nezvětší.
Rozbalit vlákno
4
20. 9. 2021 14:41
Re: kufr
Hele a proč ji tam budeš dávat, když tam chceš dát věci?
Avatar - lordlord
21. 9. 2021 09:29
Re: kufr
protože ty sedačky jsou těžké a létají bez aretace dopredu a dozadu
21. 9. 2021 18:10
Re: kufr
no ale máš tam ty věci. tak nepotřebuješ tyč. Tu teoreticky potřebuješ u prázdnýho auta. Ale kdykoli jsme měl Caddy tak jsem tyč nepoužil ani jednou. sedačky drží sami. To jen němci dělají rádi věci pro sichr.
22. 9. 2021 21:33
Re: kufr
Konkurencia sklápa zadné sedadlá do roviny s podlahou kufra jedným pohybom. Nemusíš špekulovať, či budeš niečo podopierať alebo nie. Naviac máš dlhšiu ložnú plochu, u VW z nej kus ukrajujú zložené sedadlá.
20. 9. 2021 10:35
Dobrá cena
Dobrá cena....Berlinga či Comba z něj dělá lepší volbu.
A jako bonus budu mít zakryté ty kolejnice na boku auta...a otviralena okna na posuvných dveřích. A otvíratelné sklo na pátých dveřích. A sedačky sklopné do podlahy..
Za ceny které VW nastavil si může Caddy koupit jen vwanatik nebo člověk co nezajímá o auta a neví že se dá koupit něco jiného.
Rozbalit vlákno
4
21. 9. 2021 18:19
Re: Dobrá cena
No vidíš , pro mně mají francouzi kromě děsného designu a divných proporcí zásadní nevýhodu v jízdních vlastnostech, obrovském tunelu uprostřed k ničemu, o dost menším kufru a nízké vnitřní výšce kůli složeným sedačkám na podlaze.
22. 9. 2021 22:12
Re: Dobrá cena
O čom to pletieš?

šírka kufra Caddy - 119 cm
šírka kufra Berlingo - 120 cm

dĺžka kufra pri podlahe Caddy - 108 cm
dĺžka kufra pri podlahe Berlingo - 99 cm

dĺžka kufra pod roletou Caddy - 82 cm
dĺžka kufra pod plató Berlingo - 73 cm

výška kufra po roletu Caddy - 60 cm
výška kufra po plató Berlingo - 60 cm

dĺžka kufra po sklopení sedadiel Caddy - 211 cm
dĺžka kufra po sklopení sedadiel Berlingo - 260 cm

vypočítaný objem kufra Caddy - 678,3 l
uvádzaný objem kufra Caddy - 760 l

vypočítaný objem kufra Berlingo - 619.2 l
uvádzaný objem kufra Berlingo - 597 l

VW má kufor dlhší o cca 8 cm - samotné auto je dlhšie o necelých 10 cm.
Vstupný otvor do kufra majú obidve autá prakticky rovnaký.
Kde si vzal tú menšiu vnútornú výšku kvôli zloženým sedadlám?
Jazdné vlastnosti - skúšal si? Skôr by som povedal, že francúzsku dodávku si videl leda tak na obrázkoch.
23. 9. 2021 13:17
Re: Dobrá cena
Tohle asi byla zbytečná námaha. Stačilo se kouknout na dva základní parametry - kufr v základu je u Caddy 760 l a maximální 2556 l, zatímco citroen má v základu 597 l a maximálně 2126 l. A ten rozdíl u maxima je dán zejména tím, že u caddy můžou sedadla ven, u citroen ne. A tím pádem i vnitřní výška od dna kufru do stropu je v Caddy vyšší než vnitřní výška v berlingu&co od sklopených sedadel do stropu. Je to taková triviální věc ale málokdo si ji uvědumuje, většina citroenářů si myslí že když sklopí sedadla je to jako kdyby tam nebyly. :-)
V testech se ale tenhle parametr neměří, byť je to dost důležitý :-(
23. 9. 2021 23:05
Re: Dobrá cena
Zbytočná námaha je tvoj argument - pozri, aký objem kufra píšu Nemci a aký je v skutočnosti a pozri sa na to isté od Citroena.Tých 760 litrov Caddy je vycucaných z prsta, počítali asi aj vzduch okolo rezervy. U Caddy môžu sedadlá von, ale sú ťažké jak prasa a musíš ich niekam odkladať - po vyložení nákladu musíš späť po ne a vzadu nikoho neodvezieš. Áno, keď vyklopíš sedadlá Citroenu, ako keby tam neboli. Sklopia sa do roviny s podlahou kufra a nezavadzajú v aute. Že má VW po strop možno o 10 cm viac, veľmi nevyužiješ, vstupné otvory do kufra sú rovnako veľké ako u konkurencie.
Riešenie VW je zastarané a nepraktické, tak to proste je aj keby si sa postavil na hlavu a kýval ušami.
20. 9. 2021 14:28
lemra lina 1.5tsi 84kW
se zrychlenim na stovku za 11.9s, zatimco chrocht 2.0tdi 55kW se zrychlenim 17.9s, nebo chrocht 2.0tdi 75kW se zrychlenim 13.5s jsou hotovy trhaci asfaltu.
lemra lina to je, ale vychvalovat chrochty, ktery jsou na tom jeste hur, to je hodne velka yronyje, nebo blbost dotycnych.
Rozbalit vlákno
1
21. 9. 2021 18:15
Re: lemra lina 1.5tsi 84kW
no zas tak hrozný to není. Jel jsem s tím a jediný hendikep to mělo při zrychlování na dálnici od 160 do 180. kde to je pomalý. Vše ostatní bylo v klidu. Asfalt netrhá, ale zvládne to úplně každou situaci. A když chceš, tak jsi nejrychlejší.
Avatar - pallas
13. 11. 2021 17:40
Zozadu čistý pohrebák
To tým dizajnérom veru nevyšlo.
Rozbalit vlákno
0