Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Toyota Tundra je tu v nové generaci. Velký pick-up přezbrojuje z V8 na šestiválec. I tak je schopnější

33 komentářů

Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Barrichello
Barrichello
že s absencí V8 jim ubyde další konkurence :-)

Stejnou strategii už zkoušel Ford u SUV a nefunguje to. U pikapů to nefunguje mnohem víc, v usa sou to pracovní stroje a auta na tahání těžkých přívěsů, největší modely mohou táhnout až 8 tunové přívesy :-)
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Tak prodeje V8 u F-150 už jsou dávno v menšině oproti V6. A 8 tunové přívěsy tahají dieselové HD trucky, které Toyota nikdy nenabízela.
Ale i tak je škoda, že V8 už Toyota nenabízí, ikdyž ta 5,7 byla celkem užraná.
Mig_35
zkoušel jsem vygooglovat prodeje jednotlivých motorů a nedařilo se mi... ale rozhodně si nemyslím, že by V8 byla nejprodávanější?
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Mluví o 60% ve prospěch EcoBoost, což je pořád dobré, hodně těch základních EcoBoost jsou firemní, za V8 se připlácí už víc než za 3,5V6, ještě v minulé generaci stáli stejně. Ale pořád má člověk možnost volby a to je dobře.

https://www.motor1.com/…-popular-demand/
Avatar - Barrichello
Barrichello
Jenže u RAMky a Silverada a Sierry hádám ty V8 tvoří majoritní část prodejů a zbytek sou ty heavy duty diesly. s V6 a třílitrovými diesly to zrovna moc nefrčí
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Tak ono GM ani RAM skoro jiného se srovnatelným výkonem nevyrábí. Oba nabízí šestiválcové diesely. Ram tam pak má 3,6V6 atmosféru a GM má turbo R4 2,7, což vypadá na povedený motor, ale v trucku čtyřválec moc lidí nechce.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Mluví o 60% ve prospěch EcoBoost, což je pořád dobré, hodně těch základních EcoBoost jsou firemní, za V8 se připlácí už víc než za 3,5V6, ještě v minulé generaci stáli stejně. Ale pořád má člověk možnost volby a to je dobře.

https://www.motor1.com/…-popular-demand/
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Tak co si budem, čistě objektivně jsou moderní přeplňované V6 lepší než V8 ve většině parametrů výkon, spotřeba, pružnost... Jediné čím V8 stále vedou je zvuk motoru. Možná o něco větší spolehlivost, ale US V8 taky trpí dost problémy. Chrysler by mohl vyprávět...
Já měl možnost letos něco odjezdit s 2.7V6 EcoBoost v F150, na kterým se díval zkrz prsty, ale musím uznat že i to je víc než dostatečný motor, který se dynamikou skoro vyrovná mé 5,3l V8.
2.7V6 EcoBoost 325hp, 542Nm
5.3V8 Ecotec 355hp, 518Nm s tím že ta f-150 je o čtvrt tuny lehčí...
A ty 3,5V6 jak od Toyoty, tak od Fordu už jsou uplně někde jinde, hlavně co se týče točivého momentu. Taky teď řeším, jestli si jako příští auto pořídit 6.2l V8 nebo právě tu 3.5V6.
Ale ten zvuk je mocná čarodějka:
https://www.youtube.com/watch?…
gil54
Pokud se týká vlastní koncepce motoru, tak V8 má hladší chod (zejména pokud má křížovou kliku), protože lze lépe vyvážit protizávažími a nepotřebuje vyvažovací hřídel jako V6 na vyvážení sekundárních sil. (Při rozevření 90°.)

Pokud šestiválec a je na něj místo, tak je ve všem lepší R6 proti V6. Nepotřebuje vyvažovat primární ani sekundární síly, jako V6, tím pádem je lehčí klikovka a absence vyvažováku, má jen jeden rozvodový mechanizmus - tím vším je lehčí a jde rychleji do otáček a z nich. (Při rozevření 60° nastává ještě potíž s přesazením kliky, ideál by byl 120°.)

Všechno má své + a - . Zvuk však není to nejdůležitější kritérium. Alespoň u mě. Otázka objemů a výkonů je potom druhá věc.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Hodně zajímavý technický rozbor. Dík
Avatar - Barrichello
Barrichello
V8 má hlavně větší vydrž, na krouták nepotřebuje turba, je jednodušší + ten zvuk jako bonus.
Mig_35
Takže atmosférický motor o velkém objemu je univerzální řešení pro všechno. A nic lepšího nemá smysl vymyslet.
gil54
Snažil jsem ty se vypíchnout jen ty základní rozdíly. Je víc aspektů, které jsou jiné u V6 proti V8.
Avatar - Barrichello
Barrichello
a hlavně tady pro evropu, ty V8 OHV co nemaj přímý vstřik jdou dát v pohodě na LPG, ty přímovstrikové ecoboosty neee...

Takže pak se tady v evropě s tou V8 jezdí za menší náklady jak s V6. Dneska sem zrovna viděl RAMku 2500, borec za tím měl platák a na něm bílé Durango. Správná soupravička :-)

Já jezdím s Chargerem průměr za 16, ale lítá to prahu a okolí.
Mimo město na dálky to umí jet za 13 :-)

BMW 650 za méně nejezdil, jediný co jezdilo za méně byl Jaguar, protože měl lehkou hliníkovou kastli.
Mig_35
Kolik to má na to LPG dojezd? 400 km? To je jako Tesla. Ale tady už to nevadí, jezdí to za málo. Cože, Tesla jezdí za min? Tak to budu vymyslet něco jiného ;-)
Avatar - speedfred
speedfred
Nechcem nejako rýpať ale pokial nabiješ Teslu či iné EV (nemám nič proti) tak na LPG už valíš dávno ďalej a to nehovorím o tom že prepneš na belzín a nemusíš ani zastavovať.
Mig_35
A žádný pick up na elektřinu ještě není.
Jde mi spis o to, jak má Barik jednoduchý život. Jak to má zařízený von, tak je to správně a přes to nejede vlak
Avatar - Barrichello
Barrichello
Já ti jen říkám, že ta 5,7 nebo 6,2 tady jezdí za menší náklady jako V6 Ecobost, protože ta V8 jde dát na LPG.

Ale klidně si můžeš jezdit na benzín za 35, proti gustu :-)
Mig_35
I přeplňovaný motor se dá přestavět. Cílový trh je ale USA, kde se na LPG moc přestavby nenosí. A tam ecoboost může být lepší volba.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Dá se všechno, ale stojí to cca 50+ a málokdo to umí tak dobře, že to funguje bez problémů....
Avatar - Barrichello
Barrichello
Podle toho jakou si tam dáš nádrž, já mam na 90 litrů.
Při mém průměru skoro 600 km, pokud budeš jezdit jen dálky tak 700.

V kombinaci s benzínem dojezd přes 1000 km :-)

Takže pohoda. Po trase co jezdím mam 3 pumpy na LPG :-)
Mig_35
Do pick-upu? Místo rezervy se dává, cpát to na korbu je trochu nonsens.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Dává se to i na korbu, samozřejmě zakrytované krytem. Kdo tam pravidelně nevozí nějaké obří náklady tak proč ne.

Dokonce sem viděl starou F150, tak rok 2006 na CNG :-) Taky měl nádrž na korbě pod krytem.

Všechno je individuální...... Třeba borci co za tím tahaj auta tak ty celou korbu většinou nevyužijí, za to levné náklady na provoz se hodí.
Mig_35
Když měl v testu RAMku Rasťo z garáž.TV, zjistil rozptyl resp zvýšení spotřeby u benzinu o pět litrů na sto. Chápu každého kdo tahá s dieselem, s LPG, s benzinem - variant je určitě víc…
Avatar - speedfred
speedfred
Teraz som pár kilometrov (7000) spravil s Ramkou a zvuk aj keď V8 je asi to posledné čo mi v takom aute chýba.
Som vcelku prekvapený “nie tak hroznou” spotrebou :-! Neviem za koľko ale jazdia turbá.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Ta 2.7 jezdila za 10,5 a ta 3,5 žere stejně jako můj 5,3, ale při vyšším výkonu, já jezdím od 11,5 do 13,5 v zimě.
To já si ten zvuk zase rád užiju, proto jsem vyměnil standardní, hodně tichý tlumič výfuku, za Flowmaster Super 40, ale ani to ještě není uplně ono, přemýšlím, že ho odstraním uplně a dám jen trubku.
Jak říká můj kamarád, když už ty koně živíš, tak je musíš taky slyšet :-[]
Avatar - speedfred
speedfred
Tak tie spotreby sú pekné, ale tiež záleží pri akom jazdnom štýle. Predpokladám že si za veľkou mlákou a tam sa jazdi asi trochu pomalšie. Ja som mal 11.9-15 ale skôr svižnejšie (5.7 V8).
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Ano za louží, takže ta spotřeba není pro Evropu až tak moc vypovídající. Maximální rychlost na dálnici je tu 110km/h, takže jezdím pořád na tempomat, mezi 100-125km/h a taky tady není vesnice co 10km, takže člověk pořád nebrzdí, nezrychluje, ale zase se nebojim dát plný když je potřeba. Na druhou stranu žiju v horách v 1000m.n.m+ a to si z výkonu ukousne něco přes 10%. Těch 12-15l není taky uplně špatné na Evropský provoz, jen do města to asi uplně není.
Avatar - speedfred
speedfred
Mesto 18 ale hlavne nikde není miesto 🤣🤣🥴
Dialnice 140-150 no a s vozikom 110-120 max.
Nejaký 3l d by bol ale do toho vhodnejší.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
To já zase tak rychle nikdy soustavnou rychlostí nejel :D Ale z 90 na 150 se během předjíždění dostanu během chvilky a skoro při každém předjíždění. A nad 150 už to není žádná hitparáda. Maximálku to má omezenou na nějakých 190 a je to jedině dobře, nad 170 už je to hoodně rozevláté, ale taky na A/T gumách se není čemu divit.
Nový RAM na vzduchovém podvozku v nejnižší poloze a na silniční gumách by nemusel být tak hrozný.
Ale zase co mám pracovní 3500 Sierru s 6,6l dieselem, tak s 5t a 10m přívesem 110-120 není problém :-!
Avatar - speedfred
speedfred
Áno silničné pneu 22 ale obmedzovač nepustí viac ako 175 (skúšané celkom pravidelne a samozrejme v DE 😝) ani dolu kopcom. Auto sa chová dobre aj pri takýchto rýchlostiach.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
265/65 R18 nejsou na top speed ideální :D