Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeToyota Tundra je tu v nové generaci. Velký pick-up přezbrojuje z V8 na šestiválec. I tak je schopnější
33 komentářů
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Barrichello
že s absencí V8 jim ubyde další konkurence :-)
Stejnou strategii už zkoušel Ford u SUV a nefunguje to. U pikapů to nefunguje mnohem víc, v usa sou to pracovní stroje a auta na tahání těžkých přívěsů, největší modely mohou táhnout až 8 tunové přívesy :-)
Stejnou strategii už zkoušel Ford u SUV a nefunguje to. U pikapů to nefunguje mnohem víc, v usa sou to pracovní stroje a auta na tahání těžkých přívěsů, největší modely mohou táhnout až 8 tunové přívesy :-)
Tak prodeje V8 u F-150 už jsou dávno v menšině oproti V6. A 8 tunové přívěsy tahají dieselové HD trucky, které Toyota nikdy nenabízela.
Ale i tak je škoda, že V8 už Toyota nenabízí, ikdyž ta 5,7 byla celkem užraná.
Ale i tak je škoda, že V8 už Toyota nenabízí, ikdyž ta 5,7 byla celkem užraná.
zkoušel jsem vygooglovat prodeje jednotlivých motorů a nedařilo se mi... ale rozhodně si nemyslím, že by V8 byla nejprodávanější?
Mluví o 60% ve prospěch EcoBoost, což je pořád dobré, hodně těch základních EcoBoost jsou firemní, za V8 se připlácí už víc než za 3,5V6, ještě v minulé generaci stáli stejně. Ale pořád má člověk možnost volby a to je dobře.
https://www.motor1.com/…-popular-demand/
https://www.motor1.com/…-popular-demand/
Jenže u RAMky a Silverada a Sierry hádám ty V8 tvoří majoritní část prodejů a zbytek sou ty heavy duty diesly. s V6 a třílitrovými diesly to zrovna moc nefrčí
Tak ono GM ani RAM skoro jiného se srovnatelným výkonem nevyrábí. Oba nabízí šestiválcové diesely. Ram tam pak má 3,6V6 atmosféru a GM má turbo R4 2,7, což vypadá na povedený motor, ale v trucku čtyřválec moc lidí nechce.
Mluví o 60% ve prospěch EcoBoost, což je pořád dobré, hodně těch základních EcoBoost jsou firemní, za V8 se připlácí už víc než za 3,5V6, ještě v minulé generaci stáli stejně. Ale pořád má člověk možnost volby a to je dobře.
https://www.motor1.com/…-popular-demand/
https://www.motor1.com/…-popular-demand/
curwasportiva
Tak co si budem, čistě objektivně jsou moderní přeplňované V6 lepší než V8 ve většině parametrů výkon, spotřeba, pružnost... Jediné čím V8 stále vedou je zvuk motoru. Možná o něco větší spolehlivost, ale US V8 taky trpí dost problémy. Chrysler by mohl vyprávět...
Já měl možnost letos něco odjezdit s 2.7V6 EcoBoost v F150, na kterým se díval zkrz prsty, ale musím uznat že i to je víc než dostatečný motor, který se dynamikou skoro vyrovná mé 5,3l V8.
2.7V6 EcoBoost 325hp, 542Nm
5.3V8 Ecotec 355hp, 518Nm s tím že ta f-150 je o čtvrt tuny lehčí...
A ty 3,5V6 jak od Toyoty, tak od Fordu už jsou uplně někde jinde, hlavně co se týče točivého momentu. Taky teď řeším, jestli si jako příští auto pořídit 6.2l V8 nebo právě tu 3.5V6.
Ale ten zvuk je mocná čarodějka:
https://www.youtube.com/watch?…
Já měl možnost letos něco odjezdit s 2.7V6 EcoBoost v F150, na kterým se díval zkrz prsty, ale musím uznat že i to je víc než dostatečný motor, který se dynamikou skoro vyrovná mé 5,3l V8.
2.7V6 EcoBoost 325hp, 542Nm
5.3V8 Ecotec 355hp, 518Nm s tím že ta f-150 je o čtvrt tuny lehčí...
A ty 3,5V6 jak od Toyoty, tak od Fordu už jsou uplně někde jinde, hlavně co se týče točivého momentu. Taky teď řeším, jestli si jako příští auto pořídit 6.2l V8 nebo právě tu 3.5V6.
Ale ten zvuk je mocná čarodějka:
https://www.youtube.com/watch?…
Pokud se týká vlastní koncepce motoru, tak V8 má hladší chod (zejména pokud má křížovou kliku), protože lze lépe vyvážit protizávažími a nepotřebuje vyvažovací hřídel jako V6 na vyvážení sekundárních sil. (Při rozevření 90°.)
Pokud šestiválec a je na něj místo, tak je ve všem lepší R6 proti V6. Nepotřebuje vyvažovat primární ani sekundární síly, jako V6, tím pádem je lehčí klikovka a absence vyvažováku, má jen jeden rozvodový mechanizmus - tím vším je lehčí a jde rychleji do otáček a z nich. (Při rozevření 60° nastává ještě potíž s přesazením kliky, ideál by byl 120°.)
Všechno má své + a - . Zvuk však není to nejdůležitější kritérium. Alespoň u mě. Otázka objemů a výkonů je potom druhá věc.
Pokud šestiválec a je na něj místo, tak je ve všem lepší R6 proti V6. Nepotřebuje vyvažovat primární ani sekundární síly, jako V6, tím pádem je lehčí klikovka a absence vyvažováku, má jen jeden rozvodový mechanizmus - tím vším je lehčí a jde rychleji do otáček a z nich. (Při rozevření 60° nastává ještě potíž s přesazením kliky, ideál by byl 120°.)
Všechno má své + a - . Zvuk však není to nejdůležitější kritérium. Alespoň u mě. Otázka objemů a výkonů je potom druhá věc.
V8 má hlavně větší vydrž, na krouták nepotřebuje turba, je jednodušší + ten zvuk jako bonus.
a hlavně tady pro evropu, ty V8 OHV co nemaj přímý vstřik jdou dát v pohodě na LPG, ty přímovstrikové ecoboosty neee...
Takže pak se tady v evropě s tou V8 jezdí za menší náklady jak s V6. Dneska sem zrovna viděl RAMku 2500, borec za tím měl platák a na něm bílé Durango. Správná soupravička :-)
Já jezdím s Chargerem průměr za 16, ale lítá to prahu a okolí.
Mimo město na dálky to umí jet za 13 :-)
BMW 650 za méně nejezdil, jediný co jezdilo za méně byl Jaguar, protože měl lehkou hliníkovou kastli.
Takže pak se tady v evropě s tou V8 jezdí za menší náklady jak s V6. Dneska sem zrovna viděl RAMku 2500, borec za tím měl platák a na něm bílé Durango. Správná soupravička :-)
Já jezdím s Chargerem průměr za 16, ale lítá to prahu a okolí.
Mimo město na dálky to umí jet za 13 :-)
BMW 650 za méně nejezdil, jediný co jezdilo za méně byl Jaguar, protože měl lehkou hliníkovou kastli.
Kolik to má na to LPG dojezd? 400 km? To je jako Tesla. Ale tady už to nevadí, jezdí to za málo. Cože, Tesla jezdí za min? Tak to budu vymyslet něco jiného ;-)
Nechcem nejako rýpať ale pokial nabiješ Teslu či iné EV (nemám nič proti) tak na LPG už valíš dávno ďalej a to nehovorím o tom že prepneš na belzín a nemusíš ani zastavovať.
A žádný pick up na elektřinu ještě není.
Jde mi spis o to, jak má Barik jednoduchý život. Jak to má zařízený von, tak je to správně a přes to nejede vlak
Jde mi spis o to, jak má Barik jednoduchý život. Jak to má zařízený von, tak je to správně a přes to nejede vlak
Já ti jen říkám, že ta 5,7 nebo 6,2 tady jezdí za menší náklady jako V6 Ecobost, protože ta V8 jde dát na LPG.
Ale klidně si můžeš jezdit na benzín za 35, proti gustu :-)
Ale klidně si můžeš jezdit na benzín za 35, proti gustu :-)
Podle toho jakou si tam dáš nádrž, já mam na 90 litrů.
Při mém průměru skoro 600 km, pokud budeš jezdit jen dálky tak 700.
V kombinaci s benzínem dojezd přes 1000 km :-)
Takže pohoda. Po trase co jezdím mam 3 pumpy na LPG :-)
Při mém průměru skoro 600 km, pokud budeš jezdit jen dálky tak 700.
V kombinaci s benzínem dojezd přes 1000 km :-)
Takže pohoda. Po trase co jezdím mam 3 pumpy na LPG :-)
Do pick-upu? Místo rezervy se dává, cpát to na korbu je trochu nonsens.
Dává se to i na korbu, samozřejmě zakrytované krytem. Kdo tam pravidelně nevozí nějaké obří náklady tak proč ne.
Dokonce sem viděl starou F150, tak rok 2006 na CNG :-) Taky měl nádrž na korbě pod krytem.
Všechno je individuální...... Třeba borci co za tím tahaj auta tak ty celou korbu většinou nevyužijí, za to levné náklady na provoz se hodí.
Dokonce sem viděl starou F150, tak rok 2006 na CNG :-) Taky měl nádrž na korbě pod krytem.
Všechno je individuální...... Třeba borci co za tím tahaj auta tak ty celou korbu většinou nevyužijí, za to levné náklady na provoz se hodí.
Když měl v testu RAMku Rasťo z garáž.TV, zjistil rozptyl resp zvýšení spotřeby u benzinu o pět litrů na sto. Chápu každého kdo tahá s dieselem, s LPG, s benzinem - variant je určitě víc…
Teraz som pár kilometrov (7000) spravil s Ramkou a zvuk aj keď V8 je asi to posledné čo mi v takom aute chýba.
Som vcelku prekvapený “nie tak hroznou” spotrebou :-! Neviem za koľko ale jazdia turbá.
Som vcelku prekvapený “nie tak hroznou” spotrebou :-! Neviem za koľko ale jazdia turbá.
Ta 2.7 jezdila za 10,5 a ta 3,5 žere stejně jako můj 5,3, ale při vyšším výkonu, já jezdím od 11,5 do 13,5 v zimě.
To já si ten zvuk zase rád užiju, proto jsem vyměnil standardní, hodně tichý tlumič výfuku, za Flowmaster Super 40, ale ani to ještě není uplně ono, přemýšlím, že ho odstraním uplně a dám jen trubku.
Jak říká můj kamarád, když už ty koně živíš, tak je musíš taky slyšet :-[]
To já si ten zvuk zase rád užiju, proto jsem vyměnil standardní, hodně tichý tlumič výfuku, za Flowmaster Super 40, ale ani to ještě není uplně ono, přemýšlím, že ho odstraním uplně a dám jen trubku.
Jak říká můj kamarád, když už ty koně živíš, tak je musíš taky slyšet :-[]
Tak tie spotreby sú pekné, ale tiež záleží pri akom jazdnom štýle. Predpokladám že si za veľkou mlákou a tam sa jazdi asi trochu pomalšie. Ja som mal 11.9-15 ale skôr svižnejšie (5.7 V8).
Ano za louží, takže ta spotřeba není pro Evropu až tak moc vypovídající. Maximální rychlost na dálnici je tu 110km/h, takže jezdím pořád na tempomat, mezi 100-125km/h a taky tady není vesnice co 10km, takže člověk pořád nebrzdí, nezrychluje, ale zase se nebojim dát plný když je potřeba. Na druhou stranu žiju v horách v 1000m.n.m+ a to si z výkonu ukousne něco přes 10%. Těch 12-15l není taky uplně špatné na Evropský provoz, jen do města to asi uplně není.
Mesto 18 ale hlavne nikde není miesto 🤣🤣🥴
Dialnice 140-150 no a s vozikom 110-120 max.
Nejaký 3l d by bol ale do toho vhodnejší.
Dialnice 140-150 no a s vozikom 110-120 max.
Nejaký 3l d by bol ale do toho vhodnejší.
To já zase tak rychle nikdy soustavnou rychlostí nejel :D Ale z 90 na 150 se během předjíždění dostanu během chvilky a skoro při každém předjíždění. A nad 150 už to není žádná hitparáda. Maximálku to má omezenou na nějakých 190 a je to jedině dobře, nad 170 už je to hoodně rozevláté, ale taky na A/T gumách se není čemu divit.
Nový RAM na vzduchovém podvozku v nejnižší poloze a na silniční gumách by nemusel být tak hrozný.
Ale zase co mám pracovní 3500 Sierru s 6,6l dieselem, tak s 5t a 10m přívesem 110-120 není problém :-!
Nový RAM na vzduchovém podvozku v nejnižší poloze a na silniční gumách by nemusel být tak hrozný.
Ale zase co mám pracovní 3500 Sierru s 6,6l dieselem, tak s 5t a 10m přívesem 110-120 není problém :-!