Jízda na kole je v posledních letech na vzestupu nejen jako sport, ale také jako způsob každodenní dopravy. Mnozí cyklisté se ale během jízdy zbytečně vystavují rizikům.
Re: otevřením dveří od auta neohrozí projíždějící cyklisty..
Takže v zájmu bezpečnosti povinně vybavit každé kolo plácačkama dlouhýma 1,5m na řídítkách, ale na obou stranách. (Jako měl ten kašpar, co upadl o autobus.) :-) No a bude to vyřešený. Auta ve městě zařadí dvojku maximálně na okruhu.
Další možnost je omezit ve městech rychlost na 15, ne raději 10 km/h, potom nebude třeba nikoho předjíždět a cyklisté se plynule a bezpečně začlení do dopravy. Jo a ještě je třeba dodat, že nebudou zácpy, protože, jak jistě již všichni vědí, s nižší rychlostí se zvýší propustnost komunikací.
Tak, a je to vymyšlený. :-!
prave kvuli takovym blabolum, jako "že pád při jízdě v rychlosti 25 km/h lze přirovnat pádu z výšky 2,5 metru přímo na hlavu.", tak temhle kampanim veri jen hlupak, kterej tomu verit chce.
kdyz spadnu s kola, tak klouzu po silnici, odru se, mozna i kebulli si odru, ale rozhodne to neni, jako kdyz skocim ze zvyseneho prizemi rovnou na palici.
kdyz napisete, ze narazit ve 25km/h hlavou do stromu nebo do zdi je podobne, jako spadnout na hlavu z 2.5m vejsky, tak to bude pravda, ale tohle je naprostej blabol.
to bych musel bejt uz nekolikrat mrtvej.
Re: otevřením dveří od auta neohrozí projíždějící cyklisty..
na extremech se to ukazuje nejzretelneji, protoze by to mel pochopit i uplnej tupec.
fakt je casovej rozestup pri tricitce 4 vteriny, tedy od auta pred sebou nejakych 28 metru?
to jako fakt ??
a ve 130 rozestup 2 sec, tedy kdyz jedes za dodavkou, pred kterou nevidis a ta to napali do stojiciho kamionu, tak to do ty dodavky i pri velmi dobry reakcni dobe 1sec napalis devatesatkou.
fakt takhle bezne jezdis ? a jak dlouho takhle dokazes jet aby ti nevypadly oci s dulku ??
vzpominas na tu nehodu na D10, kde jeden blbec vybrzdil auto v levym, dva se stojicim autum tesne vyhli, ale ten treti to do nej napalil, zmrzacil mladou maminku a zabil ani ne rocni dite ?
fakt takhle jezdis ?
nebo veris tomu, ze ty zastavis na metru ???
Z článku....Řidiči automobilů si navíc budou muset zvyknout, že od ledna příštího roku mají povinnost předjíždět cyklisty na vozovce ve vzdálenosti minimálně 1,5 metru. Při nedodržení této vzdálenosti pak řidiči hrozí pokuta až 2.000 Kč.
Nějak mě tam chybí povinnost cyklistů na vozovce se držet co nejblíž k jejímu okraji. Totiž ihned po uzákonění tohoto nařízení, jsem se setkal se zlomyslnými cyklisty, kteří záměrně jedou metr i více od okraje vozovky a tím nutí řidiče aby je přejížděli hluboko v protisměru a nebo v silnějším provozu dokonce znemožňují předjetí a tím vytváří v provozu velmi nebezpečnou situaci.
Myslím, že zákonodárci celou věc zkrátka NEDOMYSLELI. :-(
Re: otevřením dveří od auta neohrozí projíždějící cyklisty..
Ano to teriz neni prima umera, resp. nějaká stoupající/klesající tendence. Je to dost nekonzistentni a extrémy nám to můžou ukázat. Kdyz pojedeš 1km/h, moc aut neprojede. V tomto je ideální spočítat nějaké určité rychlosti, ale jsem línej, sorry.
Re: otevřením dveří od auta neohrozí projíždějící cyklisty..
V každém případě není nízká rychlost z hlediska propustnosti žádná výhra. Přestože se často tvrdí opak, málokdo si to sám prověřil. Přitom je to velmi snadné
To jsi mimo. Já alkohol nepiju vůbec.
Navíc alkohol je droga jako každá jiná a ovlivňuje chování mozku. A pod vlivem léků taky nesmíš jezdit. To samé je alkohol
alkohol nepovolovat, protoze pak bude kazdy zkouset ukecat, ze si dal jen jedno a nejak se do toho nevesel.
Pripadne pokud povolit alkohol, tak povolit i treba jednu davku perniku. taky to je preci jen jedna davka a nebude sjetej, to az kdyz si vezme dve.
Re: otevřením dveří od auta neohrozí projíždějící cyklisty..
Ten časový rozestup při pomalé jízdě jsem si několikrát kontroloval, Taky jsem tomu nechtěl věřit. protože se všude tvrdí že malá rychlost propustnost zvyšuje. Jasně když jsou auta nalepené v městské koloně na sebe je to třeba míň, ale v nízké rychlosti se zase docela projeví i délka každého auta. Kolem 10 kmh projede max. jedno auto za dvě sekundy i když pojedou za sebou nalepené nárazník na nárazníku
Na dálnici je menší než dvouvteřinový rozestup běžný, jezdí takhle spousta lidí ostatně proto se furt na to apeluje. Neříkej že sis toho nevšiml. Když dáváš pozor a koukáš několik aut dopředu, až tak nebezpečné to není. Samozřejmě těsně za dodávkou je to horší, ale taková jízda taky není nic mimořádného.
Re: otevřením dveří od auta neohrozí projíždějící cyklisty..
Psal jsem o reálné proustnosti tak bych tu třístovku asi vyškrtl. A když se budeme pohybovat v běžných rychlostech tak na dálnici je skoro problém zachovat aspoň ty dvě sekundy rozestupu. Běžně je to i míň i když se to hodnotí jako nebezpečně málo.
Ty dvě sekundy znamenají, že za hodinu projede 1800 aut
Naproti tomu když auta jedou padesátkou nebo dokonce třicítkou, jsou časové rozestupy výrazně větší, běžně 3 -4 sekundy. Při třech sekundách se propustnost sníží na 1200 aut za hodinu
Reálná propustnost je tedy v malé rychlosti podstatně nižší. Není problém si ty hodnoty kdykoliv ověřit v praxi.
Re: otevřením dveří od auta neohrozí projíždějící cyklisty..
tak extrem
v jakym casovym intervalu se auta budou plouzit tricitkou, a v jakym casovym intervalu pofrcej tristovkou aby by byla zajistena aspon nejaka bezpecnost??
a pak vydel 3600 tim intervalem a dostanes propustnost v jedny lajne za hodinu.
kazdopadne by bylo zajimavy, jaky podil nehod, zranenych a zemrelych ma na svedomi 0.2-0.5%% chlastu a to i u ridicu aut, tedy 1-2 piva, jak je povoleny ve vetsine civilizovanych zemich