Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

Cyklisté se stále zbytečně vystavují riziku, stačí přitom málo

24 komentářů

Othello
...řidiči mnohdy zapomenout sledovat, zda otevřením dveří od auta neohrozí projíždějící cyklisty.....

Ano, je to nebezpečné. Uzákonil bych proto povinnost cyklistů objíždět auta ve vzdálenosti minimálně jedenapůl metru !
:-)
gil54
Takže v zájmu bezpečnosti povinně vybavit každé kolo plácačkama dlouhýma 1,5m na řídítkách, ale na obou stranách. (Jako měl ten kašpar, co upadl o autobus.) :-) No a bude to vyřešený. Auta ve městě zařadí dvojku maximálně na okruhu.

Další možnost je omezit ve městech rychlost na 15, ne raději 10 km/h, potom nebude třeba nikoho předjíždět a cyklisté se plynule a bezpečně začlení do dopravy. Jo a ještě je třeba dodat, že nebudou zácpy, protože, jak jistě již všichni vědí, s nižší rychlostí se zvýší propustnost komunikací.
Tak, a je to vymyšlený. :-!
topten
gile, s tou propustnosti to je do urcite rychlosti, niz uz se propustnost snizuje, jak sam moc dobre vis
ale rejpnout si musel, jako spravnej demagog
gil54
Toptene, vždyť přece celý můj příspěvek je komplet ironie.... :-) Takže musel, několik rejpanců za sebou.... :-)
topten
tak jo gile
vedes 1:0
Othello
Stejně si myslím že propustnost s rychlostí jen roste, a jakékoliv snížení rychlosti snižuje i reálnou propustnost
topten
tak extrem
v jakym casovym intervalu se auta budou plouzit tricitkou, a v jakym casovym intervalu pofrcej tristovkou aby by byla zajistena aspon nejaka bezpecnost??
a pak vydel 3600 tim intervalem a dostanes propustnost v jedny lajne za hodinu.
Othello
Psal jsem o reálné proustnosti tak bych tu třístovku asi vyškrtl. A když se budeme pohybovat v běžných rychlostech tak na dálnici je skoro problém zachovat aspoň ty dvě sekundy rozestupu. Běžně je to i míň i když se to hodnotí jako nebezpečně málo.
Ty dvě sekundy znamenají, že za hodinu projede 1800 aut

Naproti tomu když auta jedou padesátkou nebo dokonce třicítkou, jsou časové rozestupy výrazně větší, běžně 3 -4 sekundy. Při třech sekundách se propustnost sníží na 1200 aut za hodinu

Reálná propustnost je tedy v malé rychlosti podstatně nižší. Není problém si ty hodnoty kdykoliv ověřit v praxi.
topten
na extremech se to ukazuje nejzretelneji, protoze by to mel pochopit i uplnej tupec.

fakt je casovej rozestup pri tricitce 4 vteriny, tedy od auta pred sebou nejakych 28 metru?
to jako fakt ??

a ve 130 rozestup 2 sec, tedy kdyz jedes za dodavkou, pred kterou nevidis a ta to napali do stojiciho kamionu, tak to do ty dodavky i pri velmi dobry reakcni dobe 1sec napalis devatesatkou.
fakt takhle bezne jezdis ? a jak dlouho takhle dokazes jet aby ti nevypadly oci s dulku ??

vzpominas na tu nehodu na D10, kde jeden blbec vybrzdil auto v levym, dva se stojicim autum tesne vyhli, ale ten treti to do nej napalil, zmrzacil mladou maminku a zabil ani ne rocni dite ?
fakt takhle jezdis ?
nebo veris tomu, ze ty zastavis na metru ???
Othello
Ten časový rozestup při pomalé jízdě jsem si několikrát kontroloval, Taky jsem tomu nechtěl věřit. protože se všude tvrdí že malá rychlost propustnost zvyšuje. Jasně když jsou auta nalepené v městské koloně na sebe je to třeba míň, ale v nízké rychlosti se zase docela projeví i délka každého auta. Kolem 10 kmh projede max. jedno auto za dvě sekundy i když pojedou za sebou nalepené nárazník na nárazníku

Na dálnici je menší než dvouvteřinový rozestup běžný, jezdí takhle spousta lidí ostatně proto se furt na to apeluje. Neříkej že sis toho nevšiml. Když dáváš pozor a koukáš několik aut dopředu, až tak nebezpečné to není. Samozřejmě těsně za dodávkou je to horší, ale taková jízda taky není nic mimořádného.
topten
2 vteriny se jezdi mozna na vecne rozkopany a stale rekonstruovany D1 (melo byt hotovo 2018 a bude mozna az 2024), to se ale kolikrat jede sotva 80
Othello
V každém případě není nízká rychlost z hlediska propustnosti žádná výhra. Přestože se často tvrdí opak, málokdo si to sám prověřil. Přitom je to velmi snadné
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano to teriz neni prima umera, resp. nějaká stoupající/klesající tendence. Je to dost nekonzistentni a extrémy nám to můžou ukázat. Kdyz pojedeš 1km/h, moc aut neprojede. V tomto je ideální spočítat nějaké určité rychlosti, ale jsem línej, sorry.
Othello
já to udělal za tebe, pár příspěvků výše
topten
prave kvuli takovym blabolum, jako "že pád při jízdě v rychlosti 25 km/h lze přirovnat pádu z výšky 2,5 metru přímo na hlavu.", tak temhle kampanim veri jen hlupak, kterej tomu verit chce.

kdyz spadnu s kola, tak klouzu po silnici, odru se, mozna i kebulli si odru, ale rozhodne to neni, jako kdyz skocim ze zvyseneho prizemi rovnou na palici.

kdyz napisete, ze narazit ve 25km/h hlavou do stromu nebo do zdi je podobne, jako spadnout na hlavu z 2.5m vejsky, tak to bude pravda, ale tohle je naprostej blabol.
to bych musel bejt uz nekolikrat mrtvej.
Othello
...Nelichotivým údajem je ovšem i zjištěný alkoholu v krvi s hodnotou vyšší než 1 promile v téměř 17 procentech nehod....

Jinými slovy, 83% všech nehod měli na svědomí ti střízliví. :-)
Mig_35
:-):-):-):-):-) :yes:
topten
kazdopadne by bylo zajimavy, jaky podil nehod, zranenych a zemrelych ma na svedomi 0.2-0.5%% chlastu a to i u ridicu aut, tedy 1-2 piva, jak je povoleny ve vetsine civilizovanych zemich
Avatar - Mikesus
Mikesus
alkohol nepovolovat, protoze pak bude kazdy zkouset ukecat, ze si dal jen jedno a nejak se do toho nevesel.
Pripadne pokud povolit alkohol, tak povolit i treba jednu davku perniku. taky to je preci jen jedna davka a nebude sjetej, to az kdyz si vezme dve.
topten
nesud ostatni podle sebe
kdyz je limit danej (podobne jako dneska 0.2), tak diskutovat neni o cem
Avatar - Mikesus
Mikesus
To jsi mimo. Já alkohol nepiju vůbec.
Navíc alkohol je droga jako každá jiná a ovlivňuje chování mozku. A pod vlivem léků taky nesmíš jezdit. To samé je alkohol
Avatar - pradeda777
pradeda777
Z článku....Řidiči automobilů si navíc budou muset zvyknout, že od ledna příštího roku mají povinnost předjíždět cyklisty na vozovce ve vzdálenosti minimálně 1,5 metru. Při nedodržení této vzdálenosti pak řidiči hrozí pokuta až 2.000 Kč.
Nějak mě tam chybí povinnost cyklistů na vozovce se držet co nejblíž k jejímu okraji. Totiž ihned po uzákonění tohoto nařízení, jsem se setkal se zlomyslnými cyklisty, kteří záměrně jedou metr i více od okraje vozovky a tím nutí řidiče aby je přejížděli hluboko v protisměru a nebo v silnějším provozu dokonce znemožňují předjetí a tím vytváří v provozu velmi nebezpečnou situaci.
Myslím, že zákonodárci celou věc zkrátka NEDOMYSLELI. :-(
Othello
stejně jako v mnoha jiných případech
ZANK
Příspěvek podléhá schvalování.