Čistě elektrický Macan by se měl představit během příštího roku a od roku 2023 by zákazníci měli mít na výběr mezi spalovacím motorem, nebo elektromotorem.
Tohle auto zraje jak víno. Na zacatku i pres super jizdni vlastnosti jsem si nebyl jistej vzhledem. Ted je to o dost lepsi. Kazdopadne jsem ho uz skoro mel, po prvnim majiteli, ale melo to naftu a to me dost odrazovalo, i kdyz jizda super. Nakonec jsem sahl po X4. Nabidlo hodne podobne jizdni vlastnosti a s lepsim motorem a za lepsi penize. Vzhled je ale pro me porad dost na hrane, jednou se mi libi, pak si nejsem jistej, ale jizda me vzdy hodi do klidu.
Autoforum potřebuje ke svému fungování takové katastrofické typy, jako jsi ty. Neobtezujici se přemýšlet a rovnou se hroutit. Napr informace o tom, že za dieselový motor se musí priplacet je opravdu přelomová. Diesel stal vždycky víc než benzin.
Celkove bulvární pojetí AF a hlavně jejich “nezaujatost” - typicky článek začínající “nemáme nic proti elektromobilum” :-):-):-)
No tak to bude s křížkem po funuse. Je fakt tak těžké pochopit, že ta bitva o elektromobily už proběhla před několika lety? Cestovat v čase neumíme a zvrátit se to nedá. Prachy se propálily ve vývoji elektromobilů a žádné jiné už nejsou. Já zastáncem elektriky nejsem, ale nejsem fanatik, který si myslí, že se to dá změnit. To se dalo tak možná někdy v roce 2015, ale ne teď. Jak VW začal pálit prachy v ID.xy, tak už obrátit nemohl.
Jsou to jednoduchý počty. Když si koupíš za všechny prachy mašinu, která vyrábí boty a vysolíš za ni prachy a pak zjistíš, že ponožky stačí a chceš mašinu na ponožky, tak ti to je k prdu, protože na ni už nemáš. Tak buď skončíš a nebo budeš vyrábět ty boty.
Ne zběsilý, ale z hlediska EU neřízeně hloupý. I kdyby se podařilo do 20-ti let zvýšit podíl na 50% z celkově provozovaných aut, tak se podíl na skleníkových plynech celosvětově sníží z nynějších evropských 8% o minimum. Neboť osobní doprava není majoritní producent.
ja bych tomu nechal prirozeny vyvoj
je jasny, ze elektromobily spalovaky prevalcujou prinejmensim na kratky a stredni vzdalenosti at EU tlaci nebo netlaci
jestli to bude o par roku driv nebo pozdeji neni az tak podstatny.
kazdopadne impuls k hromadny vyrobe elektromobilu dala tesla, ostatni jsou ve vleku
doprava neni jedina oblast, kde EU snizuje emise CO2
Nadalej predavat evolucne vylepseny overeny a ziadany produkt. Neverim, ze pri lobby vsetkych europskych automobiliek a ich subdodavatelov by sa to uz nedalo zvratit...
Až vedení evropských automobilek najde ztracené koule a začne diskutovat o reálných dopadech stejně jako pan Toyoda, pak je možné ještě zvrátit nesmyslné evropské kroky.
Obávám se, že se to nestane z jednoho prostého důvodu. Do vedení korporací se čím dál tím víc prosazují mladší generace, které jsou již "zpracované" ecofriendly neomarxistickým vzdělávacím systémem a mají proto patřičně "vypláchnuté" mozky. Tito nový manageři už nepřiznají, že se nechali oklamat.
Pan Toyoda patří ještě do "staré" školy a proto to vidí jinak.
A to by jsi jako udělal jak? Některé automobilky už nemají ani nasmlouvané některé subky. Některé subky zase ukončili investice do potřebných dílů, nestavěj se nové haly pro spalováky, nemodernizují se linky,... Celé to kolo roztočit by stálo čas a peníze (které nejsou). A ten čas = dlouhé roky. A během té doby by se auta jaksi nevyráběly a automobilku by to položilo stejně. Číňani by utloukli i takové hráče jako VW jak nic. Jak jsem psal, tohle už dávno proběhlo a doba, kdy se to dalo zvrátit je už roky pryč. Jsou tu hráči, kteří by se mohli se spalováky vrátit zpět jako je např BMW nebo Toyota, ale třeba VW už tu šanci nemá. Na druhou stranu, pokud se baterky rozjedou, tak právě VW bude mít pré a BMW a Toyota moc ne. A to mimochodem pro BMW platí hned dvojnásobně. Tomu může jít o kejhák.
Já jsem měl za to, že čtenáři tohodle fóra mají alespoň elementární znalosti o tom jak se auta vyrábějí a co to obnáší. Představa některých je fakt hodně naivní.
Proboha proč by se měli "vracet" ke spalovákům? Spalováky mají a budou je dál rozvíjet, protože Amerika, Indie, Čína, Afrika, Austrálie jsou trhy, kde spalováky nechávají žít a určitě není záměrem VW (ať už se bavíme o VW jako značce nebo o VW jako o konglomerátu značek od luxusu po lowcost) opustit tyto trhy (mimo Evropu prodávají daleko víc aut než v samotné Evropě, takže by si tím podřízli větev). To, že v Evropě budou nabízet EV na tom nic nezmění, politici chtějí, politici prostě dostanou. A pokud se podívám na nabídku spalováků v Evropě, tak VW má jejich nabídku zdaleka nejširší a nejkošatější, od 16 válce po 3 válec, od 8 válcového hybridu po 4 válcový hybrid, CNG, tři prdky mildhybridů, diesely (třeba v mainstreamu je 2 litrový diesel v nižší střední už docela velká vzácnost a pokud se někde najde, tak je to třeba ve Škodovce). A pokud to vztáhneme na Porsche, tak to bude pravděpodobně jedna z hodně mála značek, která hodlá udržet spalováky pro Evropany minimálně v řadě 911 a něco proto jako jediná také dělá, viz produkce CO2 neutrálního paliva. Takže jestli se někdo v roce 2040 v Evropě sveze novým spalovákem, tak to s vysokou pravděpodobností bude 911 v které se bude spalovat toto https://www.auto.cz/…risti-rok-140806 https://www.focus.de/…id_24262007.html
No a že bude Porsche v roce 2026 na pokraji krachu, tak to považuji za hodně nepovedený vtip, stačí se podívat na jejich ziskovost. A vzhledem k výše uvedenému mám pocit, že ta jejich ziskovost vyletí ještě do nebeských výšin, protože nabídka svezení s klasickým spalovákem bude v určité době v EU něco jako možnost odjet ze země kde je prohibice někam do ráje, kde alkohol teče proudem a podle toho budou vypadat i ceny těch budoucích 911, absolutní fajnovost za nadpozemské prachy.
Moc bych si přál, aby jsi měl pravdu. Ale bohužel pravdou je, že i v řadě výše jmenovaných zemích se situace mění a v USA po volbě Bidena zásadně. A v Číně vyrábí elektromobily na plné obrátky. A proto když 2 největší trhy na auta jdou elektro, tak koncernu VW a dalším nezbude nic jiného, než se těmto trhům přizpůsobit.
Možná syntetický benzin pár aut zachrání, ale mám obavy, že to bude opravdu jen pár.....
Že se budou postupně přizpůsobovat o to se nepřu, ale psát, že Porsche se před krachem vrátí ke spalovákům je absolutní blábol. Porsche bude nejspíš ten poslední, který až zhasne (zastaví výrobu spalováků), tak spalováky už nebude vyrábět vůbec nikdo. Ano, syntetický benzín bude velmi drahý, ale to právě hraje do not Porsche, kteří zákazníci si budou moci dovolit benzín za 10 euro litr (jenom příklad), když ne zákazníci Porsche?
vyrobni cena litru v 2030 se odhaduje na 1.2-1.4E bez dani, tedy min 30kc za litr, kdyby jen +DPH a marze, tak min 40kc/litr. to je hezka cena, ale porad ses na nejakych 2.5kc/km, s baterkou budes maximalne na korune za km a s vyvojem baterek se da ocekavat, ze v 2030 bude minimalne od nizsi stredni nejaka varianta modelu s dojezdem 1000km na jedno nabiti, tak jezdit na benzin nebude davat valnej smysl.
jako zasobnik energie na zimu z OZE synteticky benzin proc ne, ale lepsi asi bude vodik a vysokoteplotni elektrolyza, ktera by soucasne mela umet revers a ma slusnou ucinnost
Prober se do reality A NELŽI ZASE. V Indii a Africe prodávaj zlomek výroby. V Africe je to aktuálně Jihoafrická republika, Nigérie, Keňa a Rwanda. Žádný vývoj tam nejede a samotná továrna tam je čistě skládačka, všechno vozí z Evropy. Nejprodávanějším modelem je Polo. A v celé Indii prodal VW minulý rok 15 000 kusů z čehož většinu (11 500 ks) tvořilo Polo s motorem 1,0 MPI.
A v Číně existují silnější motory jen díky povolenkám, které nakupuje. Čína je přes CO2 tvrdá skoro stejně jako EU. Jenže vlastním firmám povolenky dává zdarma a SAIC VW ostrouhá. Takže VW bude muset i v Číně prodávat elektromobily, protože nemá na výběr.
Pecka. Tak mě už jenom popcorn a kávičku.
Už jsem ve věku, kdy jsem raději, že čas tolik neubíhá, ale tady si nemůžu pomoct. Oni se nevrátí ke spalovákům. Budou prostě smutně sedět na salóně a koukat na poslední benzín s šestihrnkem, co ho opustí. Pak zamknou, zhasnou a odpoví na ten inzerát z Áček.
Řízená sebedestrukce evropského obyvatelstva vesele pokračuje za spokojeného mumlání ekopošuků, socanů, nebinárních jedinců a jim podobných exhibujících individuí. Alžbětko v Tesle, jedoucí do zaměstnání v neziskovce, toť nový Marlboro man.