Elektromobilita
Přihlásit pro přidání komentáře
pradeda777
4
......je váha baterií. Čím dřív je začnou vyrábět z polystyrénu tím líp.... :-!
Xylo
Podle mého názoru a několika měsíční zkušenosti s přepravou pomocí elektromobilu si myslím, že je naprosto zbytečné honit dojezd u normálně používaných aut. Jak píše výše Mičkoděda, negativně to ovlivňuje hmotnost a samozřejmě hlavně cenu. Osobně mi stačí smartodojezd 120 km, pokud bych to (v nouzi) dojížděl někam po rezervu (20 😖 tak se na 140-150 km dostanu. Bohužel je zde stále omezení tím, že je potřeba dobíjet často a samozřejmě nejlépe z domácí zásuvky. Tady je opět výhoda menší baterie, kterou dobijete v pohodě přes noc z 230V zásuvky. Mobily se také dobíjejí poměrně často a nemyslím si, že by si kvůli výdrži někdo kupoval (a nosil) dvoukilovou baterku.
Jenže to "osobně mi stačí" je zrovna faktor s vypovídací hodnotou nula.
jako druhy auto do rodiny 150km vpohode. aspon u nas
asi nejdal jsme s manzelcinym autem byli 80km daleko, tam byli pul dne s pripadnou moznosti nabiti.
jejim autem jsme jeli jen proto, ze sem svoje mel plny, brali jsme psa, a nechtel sem vykladat kufr.
ona za den najede typicky 10km a 5x startuje studenej motor.
max 5% jizd ma kolem 60km za den.
150km uplne vpohode a nemusim s tim nikdy jezdit k benzince
asi nejdal jsme s manzelcinym autem byli 80km daleko, tam byli pul dne s pripadnou moznosti nabiti.
jejim autem jsme jeli jen proto, ze sem svoje mel plny, brali jsme psa, a nechtel sem vykladat kufr.
ona za den najede typicky 10km a 5x startuje studenej motor.
max 5% jizd ma kolem 60km za den.
150km uplne vpohode a nemusim s tim nikdy jezdit k benzince
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Xylo... co staci tebe inemu uz nemusi... 😉
Peter ... taky to píšu za sebe a ne jako univerzální světopravdu 😉 . Tím, že nemám manželku a děti a navíc ani nechodím do práce, jsem samozřejmě poněkud atypický. Včera jsem posílat stav kilometrů Pinina do Allianz kvůli povinnému ručení a můj 80-iletý tatík najel přesně 1 116 kilometrů za rok, takže nejsem v rodině sám, kdo málo jezdí.
Už nyní je evidentní, že najít místo u nabíječky může být problém. A to těch elektrovozů jezdí jen hrstka. Co to bude za prů.ser až jich bude opravdu jezdit hodně...?
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
gil54
...na boj EV ano nebo ne.
Článek není o tom, jestli Češi jezdí denně málo, jestli lze dojet do Chorvatska, jestli někomu stačí dojezd na to, aby ve dvousedadlovém mikronu přejel z jednoho konce vesničky v jižních Čechách na druhý nebo jestli to vyhovuje nějaké manželce, co najede denně 50km.
Článek je o max. dojezdu okolo 600km a ne větším, u prémiového výrobce auta, které má plnit funkci plnohodnotné náhrady podobné kategorie ICE.
Tak já do diskuze k článku: za mě je 600km na jeden šťouch dojezd dostatečný. Pokud to bude reálných 600km v komfortu neomezených rychlostí (stačí legál, ale s v. max 250 - chci sem tam do Německa), s topením/klimatizací, zapnutými stěrači a s rádiem. Takové podmínky, myslím, bude vyžadovat baterii, která v ideálu (uváděném všemi jaksi automaticky) dojede možná i těch 1000km.
Ostatní výhody a nevýhody EV sem dnes nepatří.
Článek není o tom, jestli Češi jezdí denně málo, jestli lze dojet do Chorvatska, jestli někomu stačí dojezd na to, aby ve dvousedadlovém mikronu přejel z jednoho konce vesničky v jižních Čechách na druhý nebo jestli to vyhovuje nějaké manželce, co najede denně 50km.
Článek je o max. dojezdu okolo 600km a ne větším, u prémiového výrobce auta, které má plnit funkci plnohodnotné náhrady podobné kategorie ICE.
Tak já do diskuze k článku: za mě je 600km na jeden šťouch dojezd dostatečný. Pokud to bude reálných 600km v komfortu neomezených rychlostí (stačí legál, ale s v. max 250 - chci sem tam do Německa), s topením/klimatizací, zapnutými stěrači a s rádiem. Takové podmínky, myslím, bude vyžadovat baterii, která v ideálu (uváděném všemi jaksi automaticky) dojede možná i těch 1000km.
Ostatní výhody a nevýhody EV sem dnes nepatří.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Hezký, a jak to souvisí s tématem, jestli dojezd 600km pro neměstské e- BMW stačí nebo ne ?
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Kde si kdo a jak nabíjí je opět mimo téma.
K tématu jsi uvedl jediné slovo - stačí. A jestli "s rádiem nebo bez" už jsi nenapsal. O tom byl můj příspěvek.
A dojezd není ptákovina. Alespoň pro mě. Je to jeden z podstatných parametrů.
K tématu jsi uvedl jediné slovo - stačí. A jestli "s rádiem nebo bez" už jsi nenapsal. O tom byl můj příspěvek.
A dojezd není ptákovina. Alespoň pro mě. Je to jeden z podstatných parametrů.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Stále odbíháš od tématu, proto tuto diskuzi končím.
Většina lidí..... je opět mimo téma, kolik najedeš ty také, zrovna tak jako jestli já mám nebo nemám v garáži zásuvku a kolik já najedu.
K tématu je jediné slovo - s klimoškou - ale to znamená baterii, která musí v ideálním režimu zvládnou těch +/- 1000km. Stále jde o dojezd 600km. Ne o nějaký p*rcání se kolem komína.
Většina lidí..... je opět mimo téma, kolik najedeš ty také, zrovna tak jako jestli já mám nebo nemám v garáži zásuvku a kolik já najedu.
K tématu je jediné slovo - s klimoškou - ale to znamená baterii, která musí v ideálním režimu zvládnou těch +/- 1000km. Stále jde o dojezd 600km. Ne o nějaký p*rcání se kolem komína.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
V kontextu k článku je zcela mimo, kolik je průměrný běžný denní nájezd. Článek je o dostatečnosti 600km dojezdu a mimochodem nic jsem dnes nekritizoval. Není podstatné, kolik já najedu a jestli mám zásuvku. A už vůbec nic do toho není tobě.
K tématu nic, jen zbytečná hádka.
K tématu nic, jen zbytečná hádka.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
opet se pletes. ID3 dalnicni rychlosti sotva 350km s nejvetsi baterii, na dalsi nabiti sotva 300 a to bez rezervy. TMX dalnicni spotreba 28-30kwh na sto km. Vyuzitelna kapacita cca 95kwh.
Naposled v pondeli jsem jel 1200km, dve zastavky, celkova doba jizdy 10 hodin, s pauzama 10 a 3/4. Na dalkovy jizdy je to totalni opruz a je jedno, jestli je to Taycan nebo tms. Ostatne viz video teslacka nebo jak se jmenuje s posledni TMS, dojezd 400km s rezervou...
Naposled v pondeli jsem jel 1200km, dve zastavky, celkova doba jizdy 10 hodin, s pauzama 10 a 3/4. Na dalkovy jizdy je to totalni opruz a je jedno, jestli je to Taycan nebo tms. Ostatne viz video teslacka nebo jak se jmenuje s posledni TMS, dojezd 400km s rezervou...
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ty jsi opravdu nechápavý trotl, o průměrném nájezdu se tu nikdo nebaví, je to zbytečný údaj.
johny555
je rychlost dobíjení. Já mám u benzínového auta dojezd 600 km a bohatě to stačí. Stačilo by mi i udávaných 500 a reálných 400 v zimě, obzvláště, když si ho budu dobíjet doma. Když to bude podporovat 350kW dobíječky a sít IONITY bude na hlavních tazích, tak je to v pohodně, 80 procent za 15-20 min.
Cesta dělat mega baterky na dojezd 1000 km, které se pak budou nabíjet celou věčnost mi nepřipadá efektivní. Bylo by to těžké, drahé a zbytečné.
Cesta dělat mega baterky na dojezd 1000 km, které se pak budou nabíjet celou věčnost mi nepřipadá efektivní. Bylo by to těžké, drahé a zbytečné.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tak ona i ta baterka na 600km, tedy cca 100kWh se bude dobíjet do plna věčnost 😉 Rozdíl mezi baterkou a tvou nádrží je, že ty načerpáš těch 50-60l benzinu za 5minut a jedeš dál, kdežto ten uvědomělý majitel elektra tam bude minimálně půl hodinky, aby se vůbec dostal dál 😉
Modrý blesk
Když už automobilky kývly EU na výrobu elektroaut, tak se mají starat o výrobu kvalitní lehké kapacitní baterie s dlouhou životností a ne mudrovat o tom, že by měla být lepší infrastruktura. Nebo BMW už má baterii, která lze bez vlivu na životnost nabíjet na rychlonabíječkách? A už mají taky nějaký tarif, kde je nabíjení na rychlonabíječce za běžnou cenu elektřiny? Dojez 1 tis km je právě výhoda, pokud bude na nabíječce obsazeno nebo bude mít elektřinu za vysokou cenu, že můžete jet klidně o 200 km dál, kde bude na nabíječce volno nebo cena elektřiny bude příznivá...
Ad starani se automobilek o baterky😒br />https😐/www.volkswagenag.com/…tep-towards.html
Ad baterie BMW😒br />https😐/www.naturalnews.com/…e-batteries.html
Ad baterie BMW😒br />https😐/www.naturalnews.com/…e-batteries.html
IPace
S BMW v tomto souhlasim, lidi co by potrebovali vetsi dojezd nez 600km je vesmes minimum, bude to extremne minoritni cast ridicu kteri spise hazarduji a jezdi takove streky pravidelne bez prestavek.
Kdys kouknu na sve prumery, tak rocni najezd za tento rok me vychazi ze bude cca cca 40-45 tisic kilometru, mesicne mam zatim prumer nejakych 3600km, kdy nejdelsi cesta "na otocku" mela dohromady cca 1300km (648+648km), a s dalnicnim dojezdem cca 350km jsem ji napohodu absolvoval se 3 nabijenima u Ionity po cca 20-25 minutach u kazde, v danem miste bych si stejne na minimalne ctvrthodku zastavil a danou cestu nejel v kuse, a to jestli u toho zaroven zapojim kabl do auta je otazka asi 10 vterin telocviku s kablem, jen u toho auta jako u tankovani nestojim ale proste si zajdu treba na gabetu nebo si proste snim svoje jidlo.
Pri realnem dojezdu 600km nebo klidne 1000km bych tak jak tak absolvoval pri dane ceste tak 3-4 zastavky po 10-15 minutach na dane trase, takze jedinej rozdil by byl v tom ze bych proste auto nepripojil na nabijecku 3x, ale jen dvakrat nebo jednou na dane ceste. A vesmes pokud mam na dane trase nabijecky s 200kW+, tak mam jen minimalni casy navic oproti tomu, kdys to jedu s autem kde je benzinak s dojezdem cca 700km na nadrz. Rozdily v radu jednotek minut.
Kdys kouknu na sve prumery, tak rocni najezd za tento rok me vychazi ze bude cca cca 40-45 tisic kilometru, mesicne mam zatim prumer nejakych 3600km, kdy nejdelsi cesta "na otocku" mela dohromady cca 1300km (648+648km), a s dalnicnim dojezdem cca 350km jsem ji napohodu absolvoval se 3 nabijenima u Ionity po cca 20-25 minutach u kazde, v danem miste bych si stejne na minimalne ctvrthodku zastavil a danou cestu nejel v kuse, a to jestli u toho zaroven zapojim kabl do auta je otazka asi 10 vterin telocviku s kablem, jen u toho auta jako u tankovani nestojim ale proste si zajdu treba na gabetu nebo si proste snim svoje jidlo.
Pri realnem dojezdu 600km nebo klidne 1000km bych tak jak tak absolvoval pri dane ceste tak 3-4 zastavky po 10-15 minutach na dane trase, takze jedinej rozdil by byl v tom ze bych proste auto nepripojil na nabijecku 3x, ale jen dvakrat nebo jednou na dane ceste. A vesmes pokud mam na dane trase nabijecky s 200kW+, tak mam jen minimalni casy navic oproti tomu, kdys to jedu s autem kde je benzinak s dojezdem cca 700km na nadrz. Rozdily v radu jednotek minut.