Jenže to není malý reaktor, ale normální plutoniová baterka. Vedlejším produktem rozpadu plutonia je teplo a pomocí klasických termočlánků se vyrábí elektrický proud. Výkony těchto plutoniových baterek se pohybují od cca 70W do cca 1kW. To autem nepohne. Jo a to plutonium je odpadním produktem výroby elektrické energie v teplovodních uranových reaktorech...
Takže stále zatím nejlepší cestou k energii je pálení metanu, zhruba 80x agresivnějšího skleníkového plynu než CO2, které ve stovkách tun uniká na Sibiři do ovzduší při rozmrzání permafrostu. Metan se tím spalováním zkonvertuje na CO2 (a vodu) a tím se jeho agresivita z hlediska vývoje skleníkového efektu zemské atmosféry řádově sníží. Jen blbečkové si myslí, že řešením je elektrovehikulita... Není a nebude!
Na ja, mohlo by například sbírat deuterium s tritium z dešťové vody a pak pomocí fúzního reaktoru pod kapotou vyrábět elektřinu pro trakční elektromotory. Dávám tomu rok, maximálně dva! :D:yes:
Netřeba do toho vtahovat nebezpečný vodík. Stačí vrtuli na střeše, která vyrobí náporem při jízdě elektrickou energii pro trakční motor. Perpetum mobile jako vyšitý. :-)
Dnes super bavíš :yes: polystyrénové baterie a teď sbírání vodíku .... :yes:
Jako, že bys jímal ten z permafrostu unikající metan? To asi ne, že? Naopak kvanta dalšího metanu unikají do atmosféry při těžbě... (takže paradoxně pak z hlediska skleníkového efektu může líp vycházet spalování uhlí... - tímto se nezastávám uhlí, jen je to prostě složité). Ideální je nikam nejezdit, nelítat, prostě sedět v 1+kk na prĐeli :-[]:D;-)
Jára Cimrman by byl nadšený. Tolik hledačů slepých cest , o tom vždy snil a stává se to realitou. A jako obvykle prvním byl ... Jára Dá Cimrman !!!!! 🙃🙃🙃 Bravo největší světový mysliteli !!!!!