Elektromobilita
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeV Řeži staví vodíkový náklaďák na podvozku Tatra, představí ho v roce 2023
16 komentářů
Ada je zase tady
3
Ale metan je levnější, méně nebezpečný a je ho na světě přebytek. Už jen chybí příslušný vznětový motor s vyšší energetickou účinností...
caliban
0
Prdy jsou taky metan? Každý by si mohl naprdět do nádrže.
pradeda777
že v budoucnosti bude možné vodík "sbírat" a zpracovávat přímo vozidlem a tím zaručit neomezený dojezd bez nutnosti doplňování paliva.
Netřeba do toho vtahovat nebezpečný vodík. Stačí vrtuli na střeše, která vyrobí náporem při jízdě elektrickou energii pro trakční motor. Perpetum mobile jako vyšitý. :-)
Dnes super bavíš :yes: polystyrénové baterie a teď sbírání vodíku .... :yes:
Dnes super bavíš :yes: polystyrénové baterie a teď sbírání vodíku .... :yes:
Na ja, mohlo by například sbírat deuterium s tritium z dešťové vody a pak pomocí fúzního reaktoru pod kapotou vyrábět elektřinu pro trakční elektromotory. Dávám tomu rok, maximálně dva! :D :yes:
Já to taky říkal, maličký jaderný reaktor do každého auta !!! V družicích to už maka, proč ne v autech?
Jenže to není malý reaktor, ale normální plutoniová baterka. Vedlejším produktem rozpadu plutonia je teplo a pomocí klasických termočlánků se vyrábí elektrický proud. Výkony těchto plutoniových baterek se pohybují od cca 70W do cca 1kW. To autem nepohne. Jo a to plutonium je odpadním produktem výroby elektrické energie v teplovodních uranových reaktorech...
Takže stále zatím nejlepší cestou k energii je pálení metanu, zhruba 80x agresivnějšího skleníkového plynu než CO2, které ve stovkách tun uniká na Sibiři do ovzduší při rozmrzání permafrostu. Metan se tím spalováním zkonvertuje na CO2 (a vodu) a tím se jeho agresivita z hlediska vývoje skleníkového efektu zemské atmosféry řádově sníží. Jen blbečkové si myslí, že řešením je elektrovehikulita... Není a nebude!
Takže stále zatím nejlepší cestou k energii je pálení metanu, zhruba 80x agresivnějšího skleníkového plynu než CO2, které ve stovkách tun uniká na Sibiři do ovzduší při rozmrzání permafrostu. Metan se tím spalováním zkonvertuje na CO2 (a vodu) a tím se jeho agresivita z hlediska vývoje skleníkového efektu zemské atmosféry řádově sníží. Jen blbečkové si myslí, že řešením je elektrovehikulita... Není a nebude!
Jako, že bys jímal ten z permafrostu unikající metan? To asi ne, že? Naopak kvanta dalšího metanu unikají do atmosféry při těžbě... (takže paradoxně pak z hlediska skleníkového efektu může líp vycházet spalování uhlí... - tímto se nezastávám uhlí, jen je to prostě složité). Ideální je nikam nejezdit, nelítat, prostě sedět v 1+kk na prĐeli :-[] :D ;-)
WinDiesel
Jára Cimrman by byl nadšený. Tolik hledačů slepých cest , o tom vždy snil a stává se to realitou. A jako obvykle prvním byl ... Jára Dá Cimrman !!!!! 🙃🙃🙃 Bravo největší světový mysliteli !!!!!
Othello
....a to je asi hlavní pointa celého příběhu
×
Sdílení komentáře
×