Na nedávné prezentaci Volkswagenu Tiguan jsme se nejen poprvé svezli s novými Tiguany s novým motorem 2.0 TDI CR, ale také jsme se zeptali jednoho z motorářů Volkswagenu na pozadí vývoje nové generace motorů TDI.
A že se motory TDI-PD už pár let vůbec nevyrábí, víte ? Ví to aspoň někdo ze zde diskutujících ? V rozhovoru se jedná o NOVOU (čti CR motory VW vyrábí) generaci VW CR motorů.
Souhlas, to mě šokovalo taky 8-s
A taky myslím že první motory nebudou asi nic extra...rozhodně bych si zatím radši pořídil PD a tak dva, tři roky počkal než to dají do kupy :*)
Nešťastný???Do nedávna tyto motory patřily na špici, a do dnes mají vstřikovací tlaky vyšší než CR >:D
Ty motory CR přicházejí v pravou chvíli, až když dokáží vyvinout alespoň stejné výkony jako klasický čerpadlo či PD :no:
Podívej, do výroby nabíhaj vw s CR už teď, že je bude mít nový superb v květnu, a oktávka možná v září zase takovej úspěch není...navíc fabka je má mít až v roce 2009 :no:
Až za pár let budu kupovat ojetinu z VWGooup, poznám na první pohled jednoznačně, zda má nebo nemá vyvažovací hřídele? Třeba další písmenko v označení? (to mě šokovalo, nikd yjsem o tom neslyšel, že by měly být dvě verze motorů)
Ištván Németh ? László Bikar ? Nebo Šarkézy, kterej v Havlovejch hrách přikuloval sudy ? >:D >:D
Jinak soudruzi v Německu trochu ani nezaspali dobu, spíš je potřeba si uvědomit, kolik do slepouličkovýho TDI-PD investovali, takže museli nechat doběhnout generačně tyto nešťastný motory.
Že je v CR budoucnost, s tim nelze než souhlasit, naopak poznámku o technickym náskoku Francouzů považuju za ironii. Ale k tomu HDI - faktem je, že má projev mnohem kultivovanější a tišší než jakýkoliv TDI PD, a určitě je to dobrá volba pro zákazníky orientovaný spíš na komfort a jezdící na delší trasy, ale na druhou stranu ti nemůže nikdy dopřát sportovnější, dynamickou jízdu. Je to proto, že TDI PD má mnohem razantnější nástup a v určitym rozmezí otáček výrazně větší tah. Mluvim přitom z osobní zkušenosti, velmi často jezdim jak s HDI (2l), tak TDI PD (1.9l), a to má ten dvoulitr nominálně podstatně vyšší výkon.
Frantici a technicky a vzdy technicky vepredu? Tak to jsi me rozesmal. A zrovna pokazde, kdyz kolem me projede Frantik s HDI, rikam si vzdycky, co na tom ty lidi vidi (slysi), klape to mozna i hure nez klasika PD. Asi ale zalezi na motoru a typu ulozeni. Je fakt, ze C6 s hdi trilitrem je Ok.
;-\
CR bude u Škody již příští rok! Nejprve při uvedení nového superbu, později se dostanou i do faceliftované OII, stejně tak Yeti bude mít CR již od začátku!
To je dost že u VW pochopili ze v common-railu je budoucnost. Nicméně mají asi 8 let ztatu na Francouze, čož je u nich normální. Frantíci byli vždycku technicky vepředu. HDI je prostě lahoda posloucha, kdežto TDI má zvuk jak starý komůrkový diesely.