Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Za volantem plug-in hybridních Volkswagenů. Jak jezdí? A jaká je jejich další budoucnost?

Volkswagen dnes nabízí sedm různých plug-in hybridů. Jak fungují a jaká je jejich další budoucnost, jsme zjišťovali na jízdní prezentaci v Norsku.
Zpět na článek
28. 9. 2021 19:52
28. 9. 2021 21:39
28. 9. 2021 21:25
29. 9. 2021 09:36
29. 9. 2021 13:31
28. 9. 2021 19:52
4Motion
Ještě mohlo být v článku které hybridní modely jsou k dispozici také jako 4x4

A trochu mi u takových hybridů uniká smysl rychlého dobíjení. Předpokládal bych že se nabíjejí pomalu když je na to čas, a s rychlým nabíjením během cesty se nikdo otravovat nebude. Kvůli tomu je tam snad ten spalovák. Takže spíše kvůli té chystané větší baterce ?
Nebo je to jinak ?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petr petrumr
28. 9. 2021 20:15
Re: 4Motion
Tiptronic 8st. autom je 4x4, takže touareg.
28. 9. 2021 21:39
Re: 4Motion
Skôr by mohli napísať či v novej generácii bude 4x4 v kombinácii s tou 1.5.
28. 9. 2021 19:57
PHEV od VW funguje
Marna slava, je to tak. Mam se Supem iV uz 35tkm a krome dalnice neexistuje rezim, kde by TDi bylo uspornejsi.... dlouhodobou mam 3.8 a to dam cca 25tkm rocne takze to neni jen z prace a do prace.... na elektriku kultivovane a bez lokalnich emisi, no a kdyz je to dal tak holt na benzin.... pohoda :yes:
Rozbalit vlákno
38
Avatar - petr petrumr
28. 9. 2021 20:19
Re: PHEV od VW funguje
jo to má každý hybrid, zvlášt jak bylo horko diesly v zácpách musely dotovat výkonem klimu, hybridy mají elektrickou klimu.
Avatar - Midlosek
28. 9. 2021 20:19
Re: PHEV od VW funguje
Tak dlouhodobou máš 3.8, ale kolik je natočeno na elektroměru a kde nabíjíš, to už nezmiňuješ ;-)
28. 9. 2021 20:54
Re: PHEV od VW funguje
tak samozřejmě že to je složitější, ale nějakou analýzu tady vypisovat fakt nebudu.... Ber to tak že s prázdnou baterkou mi to v průměru žere 6, a jinak teda jezdím za 0. Čili nějakých 65% najedu na fosil a zbytek na elektro.... emisně to vychází líp než nafta, lokální emise taky lepší atd. atd.

A i finančně to je lepší, mám kwh tuším za 4 Kč takže na elektriku jezdím tak za 0,8 Kč/km....

prostě pokud nejezdíš vyloženě dlouhé trasy tak PHEV fakt dává smysl....
Avatar - Midlosek
28. 9. 2021 21:02
Re: PHEV od VW funguje
Má to jeden velice důležitý aspekt. Musíš mít kde nabíjet. V Praze před barákem totálně bez šance a lepší to nebude.
S domečkem za Prahou a tarifem pro EV to zatím smysl dává.
28. 9. 2021 22:04
Re: PHEV od VW funguje
... bez debat, řešit EV/PHEV když není zásuvka je o ničem.... ale trošku progresivní firma by ti zásuvku na zeď mohla dát na parkoviště a pak můžeš nabíjet i když bydlíš v paneláku....
29. 9. 2021 09:33
Re: PHEV od VW funguje
Zajímavé, jak EU i některé západní levicové strany slovo "progresivní" totálně zdiskreditovaly... :-O :no:
29. 9. 2021 08:43
Re: PHEV od VW funguje
Pojďme počítat. Když zprůměrujeme 65 % cesty se spotřebou 6 l/100 km při ceně 34 Kč/l, což je 2,04 Kč/km, s 35 % cesty na elektřinu za 0,8 Kč/km, tak je to 1,606 Kč/km. Superb 2.0 TSI DSG bude brát řekněme 7l/100 km, což je 2,38 Kč/km. Při rozdílu ceny 144 tisíc kč vychází "palivová návratnost" plug-in hybridu při uvedeném stylu používání na 180 tisíc km. Výše pojištění, cena servisních prohlídek či zůstatková hodnota tím trochu můžou zamíchat jedním i druhým směrem, ale nemyslím si, že moc. Ano, neznám nabídky leasingovek na operativní leasing pro firmy, kde do toho výrazně může promluvit "politika".
Já v tom tedy smysl moc nevidím a to ani ekologicky, protože větší motory VW mívají většinou výrazně nižší emise škodlivých látek než menší motory, kde VW šetří na kartalyzátorech a dalších emisních systémech.
Avatar - Zetti
29. 9. 2021 09:05
Re: PHEV od VW funguje
Jaky jsou vetsi motory? Vzdycky kdyz citim v aute zvenku nesnesitelny naftovy smrad, tak to dela nejaky nakladak nebo nejaky VW a je jedno jestli je novy nebo stary. Skoda ze ten puch nejde nafotit, to by bylo album :D
Avatar - Mikesus
29. 9. 2021 11:00
Re: PHEV od VW funguje
Ja bych do toho výčtu přidal ještě Ford, Citroen, Volvo. Ale pravda, že 90% tech smradů je od VW.
Avatar - Mokrous
29. 9. 2021 14:42
Re: PHEV od VW funguje
Ale jen od těch starých a nejvíc od těch vykuchaných. EVO nesmrdí, stejně jako poslední HDI.
Avatar - JirkaVejrazka
29. 9. 2021 11:54
Re: PHEV od VW funguje
Ja jsem jel vcera jen cca 50 km a za dvema auty jsem si musel dat vnitrni cirkulaci. Jedno byl Golf, druhe Passat.

Tim nechci zevseobecnovat, jen to tak nahodou vyslo.
29. 9. 2021 12:48
Re: PHEV od VW funguje
Koncernové 1.8 a výše mívají většinou více katalyzátorů, systém sekundárního vzduchu apod., aby to bylo opravdu mělo nízké emise. Menší motory jsou udělané tak, aby splnily normu. Pak stačí studený start mimo podmínky normovaného cyklu a to se člověk leckdy diví, co z toho jde za smrad, kolikrát si člověk vzpomene na Favorit. Diesely nemá smysl hodnotit, studené často smrdí neskutečně :D
Avatar - Mokrous
29. 9. 2021 14:41
Re: PHEV od VW funguje
Nový nafty nesmrdí. Ani HDI ani TDI EVO nesmrdí.
Avatar - Mikesus
29. 9. 2021 22:06
Re: PHEV od VW funguje
to už se říkalo o Euro4 i Euro5. A teď člověk potkává O3, které takhle smrdí. Takže jsem zvědav, kdy to konečně bude pravda.
Avatar - Mokrous
29. 9. 2021 22:12
Re: PHEV od VW funguje
No já jedno měl a druhý mám a klidně si sednu k výfuku u běžícího motoru. TSI smrdělo strašně. Tohle je čistý.
29. 9. 2021 10:16
Re: PHEV od VW funguje
Já jezdil se Supem IV kolem 4-5l/100km plus obdobu cca 30kč na 100km k tomu na elektřinu. Celkové náklady byly tedy na úrovni 5-6l paliva. 200kW TSI mi nikdy nejelo za míň než 10. A dokud jsem měl 130 a 140kW tdi tak jsem jezdil za 7-8l. Stejný provoz, stejné zatížení.
Avatar - Mikesus
29. 9. 2021 11:02
Re: PHEV od VW funguje
Jo to je super, že má někdo přímé srovnání. Pořád se tady ohání lidi, jak 2.0TSI jezdi za 7 a 2.0TDI za 5 a phev za 6. No když to někdo zkusí, stejný řidič, stejně podmínky reálného provozu, je ten rozdíl jak píšeš.
29. 9. 2021 12:51
Re: PHEV od VW funguje
Já jsem měl na mysli úspornou verzi 2.0 TSI 140 kW.
Ta 200 kW verze je čtyřkolka a dynamicky hraje úplně jinou ligu.
29. 9. 2021 16:49
Re: PHEV od VW funguje
Tycoon jasně že proti předokolce IV postavit s ohledem dynamiky 140kw a né 200kw ale šla by i poněkud lehčí 1.5tsi která o tolik horší není a cenou je sakra dole.
Avatar - Josef-Kratochvil
29. 9. 2021 13:32
Re: PHEV od VW funguje
Na to 130 a 140kw TDI je 7-8 l nějak moc, ne? Mám 140kw (pravda, predokolka) Passat 2019 a dlouhodobá 6,4, dlouhé trasy obvykle pod 6l (svitavy-brno pod 5). Nad 7l jsem jen, když jedu dlouhe trasy po dálnici 150-170 km/h.
29. 9. 2021 11:35
Re: PHEV od VW funguje
Tycoon těch 7l zvedni na 8-8,5 on jezdí i v městě ale pořád minimálně 100tkm bez započítání dražšího servisu a o těch 140tisíc plugin při prodeji dražší nebude.Murphy by musel více jezdit na ev jinak je to jen dobrý pocit z menších papírových emisí.
29. 9. 2021 12:55
Re: PHEV od VW funguje
Jízdní profil a způsob jízdy nedokážu posoudit. Ale je jasné, že čím více města, tím výhodnější bude hybrid.
28. 9. 2021 20:25
Re: PHEV od VW funguje
Používaš aj ten režim Hybrid alebo to nemá zmysel prepínať?
28. 9. 2021 20:58
Re: PHEV od VW funguje
no jezdím na čistou elektriku a když se to vybije tak se sám zapne hybridní režim.... nic jiného s tím nedělám.... (maximálně si to někdy cestou ze služebky na fosil nabiju na 10km dojezdu abych ráno už nestartoval když pojedu do práce)
28. 9. 2021 21:47
Re: PHEV od VW funguje
Hej, tie ranné štarty úplne bez spaľováku sú super. To mi na full-hybride chýba. Ale aspoň príjazdy domov sú čisto elektrické. :)
28. 9. 2021 22:03
Re: PHEV od VW funguje
jasně.... ráno si to na elektriku předem přes mobil vytopím, pak bez startu do práce.... je to fajn a šetřím spalovací motor....
Avatar - Roman Horký
28. 9. 2021 20:51
Re: PHEV od VW funguje
3,8 je na phev celkem dost, že? Já jezdím s hev za o necelý litr vic. Chlubil bych se tak s 1,5 ale ne s 3,8
28. 9. 2021 20:55
Re: PHEV od VW funguje
tak dost..... jezdím s tím na služebky, na dovolenou k moři.... i s rakví jezdím 140 tacho, tam to naskáče.... (dovolené dávám tak za 7,5... rakev, kola na tažným atd.). Prostě to používám jako plnohodnotné auto, žádné popojíždědlo do práce a zpátky.... Taky jsem měl měsíc kdy jsem to nenastartoval, když se v lockdownu nikam nedalo.... pak jsem na 3000km dal spotřebu 1,5 a podobně....
Avatar - JirkaVejrazka
29. 9. 2021 11:59
Re: PHEV od VW funguje
Taktez - na jare jsem tri nebo ctyri mesice netankoval, najel jsem cca 2,5 tisice km. Na druhou stranu jsem je s nalozenym autem do Alp s rakvi na strese skoro za sedm litru.

Spotrebu PHEV je tezke popsat jednim cislem.
Avatar - Josef-Kratochvil
29. 9. 2021 13:34
Re: PHEV od VW funguje
A jak se to chová s vybitou baterií? Myslím tím pružnost, kopce, rekuperace a s ní spojené zpomalování?
Avatar - JirkaVejrazka
29. 9. 2021 13:40
Re: PHEV od VW funguje
Nemuzu mluvit konkretne za VW group, ale obecne u hybridu (vcetne PHEV) neni baterka nikdy "vybita". U kdyz PHEV nedokaze jet jen na elektrinu, tak ma porad v zasobe dost elektriky na zvladnuci akcelerace, beznych kopcu apod.

Otazce na rekuperaci moc nerozumim. Tak je porad stejna bez ohledu na stav nabiti baterky, pokud neni baterka nabita az "po strop" .
Avatar - Josef-Kratochvil
29. 9. 2021 16:41
Re: PHEV od VW funguje
Tím.myslim předvídatelnost míry rekuperace. U ... I30? nebo Kony na to dost nadávali a jeden redaktor při testu do Chorvatska dokonce boural - myslím, že to byl právě koncern. Zpomalovalo si to pokaždý jinak, dle toho, jak byla nabitá baterie.
Avatar - JirkaVejrazka
29. 9. 2021 16:48
Re: PHEV od VW funguje
Aha, tak to nemuzu slouzit - mne to rekuperuje porad stejne (Toyota)
Avatar - Roman Horký
29. 9. 2021 18:04
Re: PHEV od VW funguje
Přesně tak, hybrid rekuperuje náhodně. Někdy vůbec a jindy výkonem 370 kW. Záleží na rychlosti jízdy a pokrytí internetem.
Avatar - Roman Horký
29. 9. 2021 14:09
Re: PHEV od VW funguje
Hybrid s vybitou baterií nejede. Šlapeš na plyn a nic, ani se nehne. Jediná možnost, přivézt mobilní diesel generátor a dobíjet.
29. 9. 2021 15:30
Re: PHEV od VW funguje
:yes: konečně víme jízdní styl +10 takže vlastně ještě eco ;-) žádný honem honem
28. 9. 2021 22:42
Re: PHEV od VW funguje
Keď z teba nikto blbca nespraví, spravíš ho spoľahlivo zo seba sám.
Avatar - Roman Horký
29. 9. 2021 08:03
Re: PHEV od VW funguje
Chyběl jsi mi, puso. Co tam máš dál? Povídej a přeháněj, prosím.
Avatar - Retrowave
28. 9. 2021 20:25
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
8
28. 9. 2021 20:49
Re: Jezdi výtečné
Tiguan eHybrid, odber 1,9 kW, plné nabitie si vezme 11,1 kWh, čo vychádza pri našej tarife 1,05€, teda nejakých 27 korún. Dojazd 40 km. 3,1 l/100 km + 11,9 kWh.
28. 9. 2021 21:02
Re: Jezdi výtečné
hele tak dá se s tím jezdit i za 0, že jo... když nevyjedeš od baráku :-) Prostě je to o způsobu použití a jak píšu výše, pokud to nemáš vyloženě jako dálniční stíhačku tak PHEV je lepší než nafta.... to je celé.... :-)

PHEV je skvělý kompromis pokud máš jedno auto a denně v něm jezdíš.... pokud máš třeba ve firmě trošku fleet tak do budoucna je ideální mít malé EV na běžné pojížďky a pak velkou pohodlnou naftu na dlouhé štreky.... Mě osobně velké EV byť s dojezdem třeba 500km zatím smysl nedávají....

Každopádně hodně zdaru :yes:
28. 9. 2021 21:40
Re: Jezdi výtečné
:yes: Ten posledný odstavec vidím podobne. Nech si každý kupuje čo mu najlepšie sedí, ale teda nedávno sme služobne brali naprieč Slovenskom Mitsu Eclipse Cross PHEV a bola do dosť nemilá skúsenosť. Malá nádrž a ťažké pažravé auto. No čo už, s tou univerzálnosťou to bude do budúcna ešte komplikované.

Som rád, že u nás doma padla voľba na malý full-hyrid. Žiadne nabíjanie, spotreba 4,5 litra a občasný výlet po diaľnici nie je nič strašné, 6,3 litra.
28. 9. 2021 22:13
Re: Jezdi výtečné
male ev a velkou naftu jsem zvazoval, nakonec vyhralo velke phev a jsem spokojenej. Protoze problem kombinace maly ev a velka nafta je v tom, ze vetsinu casu jezdis malym poskakovadlem a velky komfortni auto stoji doma. Jinak ja i na dalky jako 2500km bez dobijeni mam spotrebu maximalne o litr vyssi (a realne o tom pochybuju) nez bych mel s naftou. Celkovy naklady na km mam vcetne elektriny tak 2litry pod naftou, kupni cena byla srovnstelna
29. 9. 2021 08:58
Re: Jezdi výtečné
To už vypadá na lepší hodnoty než má Murphy.
Spotřebu elektřiny to počítá ze spotřeby elektřiny z nabité baterie, nebo včetně nabíjecích ztrát dle elektroměru?
29. 9. 2021 09:08
Re: Jezdi výtečné
... tak jak to počítá spotřebu fakt nevím, tipl bych že prostě to co sosá z baterky ne? jinak ty nabíjecí ztráty jsou +/- kolik? (v %)
29. 9. 2021 10:18
Re: Jezdi výtečné
Přišlo mi, že iV je v tomhle trošku pdovod. Protože to nepočítá elektřinu potřebnou k vyklimatizování/vyhřátí auta PŘED jízdou. Každopádně elektřina je počítaná odebraná z baterky. Když jsem měřil co to odebere ze sítě tak mi vycházelo na jedno nabití 12kWh. V noční sazbě za 2,2Kč, tedy něco jako necelý litr paliva bez DPH
29. 9. 2021 13:05
Re: Jezdi výtečné
Palubní počítač ukazuje to, co sosá z baterky. Ale platíš to, co sosáš ze sítě.
Ztráty při nabíjení závisí na konstrukci baterie, způsobu dobíjení (AC/DC), výkonu dobíjení, okolní teplotě atd. Nejčastěji se uvádí, že ty nabíjecí ztráty jsou 10 až 15 %.
A jak říká diskutující výše, je otázkou, co dalšího palubní počítač "zatají".
Pro objektivní srovnání, co je výhodné, je prostě nutno vzít v úvahu vše. Ztráty nabíjení elektromobilu, spotřebu benzínu u LPG i servisní náročnost dieselu. Ono se pak často ukáže, že benzín je překvapivě konkurenceschopný, ačkoliv je daňově i jinak znevýhodněn.
Avatar - CYBERPUNK
28. 9. 2021 21:25
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
3
28. 9. 2021 22:02
Re: Soucasnost
Vždyť v těch hybridech plno lidí jezdí převážně na spalovák.

Vzhledem k tomu, co jsme četli od Toyoty a jejich solid state baterkách, tak máš asi pravdu.
29. 9. 2021 09:36
Re: Soucasnost
Tak to jsi došel ke zcela chybnému závěru. :-)
28. 9. 2021 21:52
Každý si můřže napsat co chce.
Někdo jezdí pouze na elektriku okolo komína, někdo má spotřebu 7,5 litrů po dálnici.
Prostě, každý si může napsat co chce.

Ta cena za ten hybrid se ale vyplatí málokomu, někdo to má jenom na parkování i když jinak má spotřebu 7,5.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Midlosek
28. 9. 2021 21:57
Re: Každý si můřže napsat co chce.
Ano, je to tak. Znám osobně lidi v Praze, kteří to tak mají, ale snad to brzy padne.
Avatar - Jack-Slater
28. 9. 2021 22:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mokrous
28. 9. 2021 22:12
Docela jsem na novou generaci Passatu zvědav.
Pokud totálně nezprasí infotainment ve stylu O4/G8 a interiér nebude láce jako iD3, tak bych klidně v budoucnu přešel z TDI EVO na nový typ hybridu. 100 km dojezdu na jedno nabití s rychlonabíjením je to, co se mi líbilo na Mercedesech. 40 - 50 km mi přijde málo a když není kde denně nabíjet, tak je takový hybrid na 2 věci. Pokud ale nabiju někde u Lidlu na 80 km během nákupu a v případě štreky pojedu hybridně, tak super. Takhle bych si představoval ideální vozítko. Škoda jen té 1,5 TSI. Slušel by mu spíš podladěný dvoulitr okolo 180-200 koní + el. motor. s takovými 130 koníky a minimálně 300 Nm.
K tomu prostor Passatu a značka ideal.
Rozbalit vlákno
29
28. 9. 2021 22:43
Re: Docela jsem na novou generaci Passatu zvědav.
Dvoulitr s většími baterkami s parametry podobnými jaké popisuješ v koncernu mají, jmenuje se A6 50 TFSIe popřípadě A6 55 TFSIe. Obávám se, že Passat s dvoulitrem a s většími baterkami by technicky nebyl žádný problém, ale asi těžko by se udrželi v cenové relaci současného Passatu GTE, otázka je jestli by jsi pak vysokou cenu označil jako "ideál", když bys musel vysázet srovnatelné love jako za A6, obchodně by to byl prostě overkill.
Avatar - Mokrous
28. 9. 2021 23:10
Re: Docela jsem na novou generaci Passatu zvědav.
No tak to bych nevysolil. To bych musel zešílet. A6 je pořád někde jinde. A rozhodně nemá větší dojezd a ani rychlonabíjení, pokud je mi známo. Navíc 55 TFSI e je už výkonově výš. Je jasný, že by cena šla kapku nahoru oproti současnému konceptu, ale zase by se dala tolerovat, pokud by byl k dobru vyšší dojezd, rychlonabíjení a taky dynamika. Současná verze není příliš vzdálená od TDI. Pokud bych měl dojezd 100 km reálně a rychlonabíjení, už by se to dalo používat většinu času jako EV, ale bez stresu, že budu hledat nabíječku v okamžiku, kdy to bude nejmíň vhodný.
Prostě já bych to bral. Systémový výkon 280 - 300 koní, dojezd 100, nabíjení 50kW ideálně 800V. A baterie v podlaze a ne v kufru!!! Pak ať to stojí o 100 000,- víc jak nejsilnější diesel a nebude to vadit.
Necháme se překvapit s čím přijdou. Jestli tady do tý doby všichni nebudeme místo plynu topit zdevalvovanou měnou a žrát trávu.
28. 9. 2021 23:45
Re: Docela jsem na novou generaci Passatu zvědav.
Větší dojezd než tyhle mainsteamové PHEV A6 má, protože má baterku 18 kWh a systémový výkon má přesně těch tvých 300 koní (220kW).
Moc nerozumím tvému požadavku na baterie v podlaze, baterie v podlaze u těchto PHEV dávno jsou, konkrétně pod zadkem zadních cestujících. Viz třeba Superb iV
https://cdn.skoda-storyboard.com/…V-1440x1018.jpeg
Obávám se, že Passat s popsanými parametry by nebyl o 100thczk dražší, ale minimálně o půl mega.
29. 9. 2021 00:07
Re: Docela jsem na novou generaci Passatu zvědav.
u mqb (a treba bmw 5 a x5) jsou pod sedackama. Ale Touareg apod je ma
bohuzel v kufru
Avatar - Mokrous
29. 9. 2021 01:44
Re: Docela jsem na novou generaci Passatu zvědav.
Nejen Touareg, ale i E-klasse, Mondeo atd... Prostě se to bastlí na to co je momentálně k dispozici. Nové platformy by mohly tento segment posunout dál.
29. 9. 2021 08:13
Re: Docela jsem na novou generaci Passatu zvědav.
Bohuzel na q7 60tfsie bylo znat, ze ma sice lehci cumak nez sq7tdi, ale motor celej pred napravou a baterie cely za. Ja sel k BMW, misto 1,4 muzes mit 2,0 nebo 3,0 a baterie v podlaze. 5er 45e ma nejenomze idealne 50:50 predek zadek ale navic jenom par kg leva vs prava strana. Nema rychlonabijeni, ktery je ale u phev stejnak k nicemu.
Avatar - Mokrous
29. 9. 2021 08:44
Re: Docela jsem na novou generaci Passatu zvědav.
Jasně, vždycky lze jít vejš a najít něco lepšího. Já jen psal co by vyhovovalo mě. X5 je jednak krapet dražší a i kdyby se dala zaplatit, tak ne vždy je rozumné zákazníka nasírat autem podobné kategorie. Jde i o prostředí, kde se člověk pohybuje a občas může být i ten Passat skoro overkill.
29. 9. 2021 10:19
Re: Docela jsem na novou generaci Passatu zvědav.
Ani mi nemluv, jezdím na schůzky jiným autem. Ty kecy za to fakt nestojej.
Avatar - Mokrous
29. 9. 2021 13:13
Re: Docela jsem na novou generaci Passatu zvědav.
:D :D :D
Avatar - Mokrous
29. 9. 2021 01:41
Re: Docela jsem na novou generaci Passatu zvědav.
Znovu opakuji, že nemá. Audi oficiálně uvádí dojezd 40 až 45 km na jedno nabití. Nikde jsem nenašel oficiální údaj o kapacitě baterie 18kWh, ale našel jsem, že to žere 18kWh.
Spousta PHEV má v kufru hrb a když nemá hrb, tak nemá rezervu a kufr udává o spoustu litrů míň. Tak proto píšu, že by musel být i kufr nedotčený, respektive, baterie v podlaze, nebo dobře ukryté. Co se výkonů týče, tak to je zase vše formou "papír snese všechno" a jak 50, tak i 55 TFSI-e má údajně dle audi.cz stejný výkon spalováku i el. motoru, ale rozdíl je jen v systémovém výkonu a ten je opět tajemný, jelikož je krátkodobý.
Budu rád za oficiální zdroj, kde najdu to co tvrdíš.
A nevím proč by cena měla být o půl mega vyšší, když dnes stojí Passat GTE +/- to samý co nafta ve 4x4 a rozdíl oproti vybavené předokolce v naftě je cca 100 000,- Cena baterií prý neustále klesá, technologie jde dopředu a koncernový dvoulitr je v šuplíku už dlouho a lze vybrat nejvhodnější variantu kdykoli a cena starší verze 2.0 nemusí být nutně dramaticky vyšší, než supermoderní 1,5 TSI. Tak ať nežeru, tak o 150 tisíc max. Ale rozhodně ne o půl mega.
Avatar - pradeda777
29. 9. 2021 05:27
Re: Docela jsem na novou generaci Passatu zvědav.
Cena baterií prý neustále klesá....ale cena elektřiny neustále stoupá....https://www.idnes.cz/…3_ekonomika_mato?…
Avatar - Mokrous
29. 9. 2021 08:46
Re: Docela jsem na novou generaci Passatu zvědav.
Však uvidíme co bude dál. Zatím jsem preventivně koupil moderní naftu.
29. 9. 2021 09:37
Re: Docela jsem na novou generaci Passatu zvědav.
U A6 kapacita 17,9 kWh, dojezd 91 km.
https://www.audi-mediacenter.com/…-a6-and-a7-13756

U Passatu baterie v podlaze už od roku 2015
https://bioage.typepad.com/…52200a970d-800wi

Výkon spalováku a elektromotoru u Audi stejný není.
Spalovák má 185 kW
Elektromotor má 105 kW
Systémový výkon je 220 kW nebo 270kW podle verze (50 vs 55)
Poznámka o krátkodobosti systémového výkonu je zcela férová, žádný PHEV ani u Audi nedokáže mít systémový výkon trvale. Systémový výkon je k dispozici do chvíle než se vybijí baterie, pak je k dispozici pouze výkon spalováku, tedy u Audi 185 kWh, perpetuum mobile ještě nikdo nevynalezl. Druhá věc je, že této vlastnosti PHEV si málokdo povšimne, protože trvalý požadavek na systémový výkon znamená drtit trvale německou dálnici s plynem na podlaze a to dělá jen málo lidí (ovšem u Audi jako u hojně prodávané značky v DE to asi hrozí, proto ta poznámka), většina si na maximální systémový výkon sáhne jen při akceleraci a následnou rekuperací si doplní energii, takže má při dalším chvilkovém požadavku na maximální výkon opět nějakou energií v baterkách. To většina výrobců zneužívá a uvádí systémový výkon jako by byl trvaly. Férové ovšem je uvádět systémový výkon jako dočasný (než se vybijí baterky). Uživatel tuto vlastnost pocítí hlavně u PHEV, kde je nízký výkon spalováku a velký výkon elektromotorů, příkladem budiž Mitsubishi Eclipse Cross, ten má velmi slaboučký spalovák (98 koní) a velmi silné elektromotory (celkem 177 koní), systémový výkon 188 koní. Dokud je šťáva v baterkách, tak má auto jakous takous dynamiku (stovka těsně pod 11s), pokud šťáva dojde, tak je z toho neskutečné lemra (což není div, protože 98 koní s dvěma tunami pohotovostní hmotnosti musí neskutečně trpět).
29. 9. 2021 10:24
Re: Docela jsem na novou generaci Passatu zvědav.
Nepodařilo se mi po cca 30tkm a roce dostat Superba do stavu, že by ten elektromotor neměl z čeho brát. Bylo ale znát, že při extrémní jízdě se to dost trápí, rvalo to při každý příležitosti energii do baterek a motor si neoddechl. Navíc to pak začlo psát všemožný závady (měl jsme jak úplnej začátek výroby a pak tak po cca půl roce). X5 je v tomhle jinej svět, tam to, kdy to dobíjí baterky vůbec nejde poznat a síly to má pořád dost. Ale BMW dost podezřívám, že spalovací motor má vyšší výkon než je v TP, jednak proto, že maximální výkon je prostým součtem spalovacího a elektromotoru a pak taky je to schpný se chovat ruzně podle stylu jízdy (někdy si to dopomáhá mnohem víc elektromotorem a někdy ne, někdy to v kopci dává maximální tlak turba a někdy si to dopomůže), každopádně reakce plynu je vždycky stejná a jede to stejně. A navíc to taky stejně brzdí a to ve všech stavech rekuperace a teploty a nabití baterie. V tomhle byl sup horší a dělalo si to co chtělo.
29. 9. 2021 10:38
Re: Docela jsem na novou generaci Passatu zvědav.
Do toho stavu, kdy nemá PHEV z čeho brát, jej lze dostat jenom požadavkem na trvalý systémový výkon, pak každý PHEV (dříve nebo později podle velikosti baterky) musí přejít do režimu, kdy výkon dodává jenom spalovák a maximální výkon soustavy je maximálním výkonem spalováku. S tím nic nenadělá Škodovka ani BMW.

Konec konců jsou redakce, které si s porovnáním dynamiky PHEV dávají nějakou práci a měří ji jak s nabitou baterií, tak s vybitou. Za všechny měření údaje Toyoty RAV4 PHEV

plně nabitá baterie 0-100 6,3 sec., 0-180 19,4 sec.

vybitá baterie (plně vybít baterku PHEV nedovolí, ale v určitém stavu vybití již nedovolí další čerpání energie z baterie a auto jede za "své", tedy podle schopností samotného spalováku) 0-100 9,9 sec., 0-180 41,1 sec.

Tedy fatální rozdíl, u prémie ten rozdíl nebude tak dramatický, protože jak jsem psal výše, čím silnější spalovák tím ten skok nabitá/vybitá je menší.
29. 9. 2021 11:30
Re: Docela jsem na novou generaci Passatu zvědav.
To je teorie, reálně je to tak, že jak BMW tak Sup iV dá maximální rychlost na spalovací motor. Ta je navíc omezena kvůli životnosti elektromotoru v převodovce. A pak za druhé, Sup iV byl schopen poskytovat ke spalovacímu motoru něco jako 50-60kW z elektromotoru. Nabíjet dokázal ale klidně 40kW, pak to většinou spadlo na 20. Každopádně i pokud jedeš jako debil, tak vždycky stačilo na 10 vteřin maximálního výkonu 15-20s bez požadavku na plný výkon aby se to zase dobilo. Navíc Sup uměl i při stání na místě nastartovat motor a aktivně dobíjet baterii. To, že to pak v alpským pasu umělo napsat nepřekračujte 3000 otáček a muselo se to celý odstavit a uchladit je věc druhá.

X5 chování auto s plnou a práznou baterií:
https://g05.bimmerpost.com/…s/showthread.php?…

Rav je specifická věc a první generace, až se zbaví dětských bolístek, bude to lepší. BMW má hlavně k elektrice pořádnej motor, kterej navíc podezřívám, že má výkon vyšší než uvádějí.
29. 9. 2021 11:41
Re: Docela jsem na novou generaci Passatu zvědav.
Ne, to není teorie, to je praxe, ta maximální rychlost jak X5 (235 km/h) tak Supa neodpovídá jejich systémovému výkonu. SUV se 400 koňmi dávají 250 s prstem v nose, takže ta X5 nemá trvalý výkon udávaných 394 koní, ale už před dosažením maximálky jej limituje na úroveň výkonu spalováku, Sup dtto, jeho maximálka 224 km/h odpovídá výkonu spalováku 156 koní, nikoliv systémovému výkonu 218 koní, kdyby je trvale měl, tak by opět musel letět 250 s prstem v nose. Když se vrátím k jádru diskuze, tak prostě žádný PHEV nemá udávaný systémový výkon trvale a jeho dynamika ani Vmax není stejná jako u stejně výkonného ICE a proto ta poznámka o dočasnosti na stránkách Audi.

RAV4 z pohledu dynamiky žádné specifické bolístky nemá, pouze trpí na velký rozdíl mezi výkonem spalováku a výkonem elektromotorů a když dojde šťáva pro elektromotory, tak je rozdíl v dynamice velký, u prémie je daleko menší díky silným ICE, ale předpokládat, že u mainstreamu dají do RAV4 v další generaci přeplňovaný šestiválec asi nelze.
Avatar - Mokrous
29. 9. 2021 13:36
Re: Docela jsem na novou generaci Passatu zvědav.
Tohle dává smysl.
29. 9. 2021 19:04
Re: Docela jsem na novou generaci Passatu zvědav.
Ok, vezmi Supa iV a dostaň ho do stavu kdy nepůjde využít výkon obou motorů. X5 ti klidně půjčím, je to nemožný.
Reálně není možný tyhle auta dostat do stavu, kdy výkon obou motorů nebude dostupný. To, že musí být maximální výkon podle normy dostupný po dobu 30 minut (což mimo jiné u třeba Tesly X znamená sotva poloviční výkon v TP) je fakt. Ale pro PHEV jako je to iV nebo BMW je to jenom diskuzní trolení, na který mě mrzdí že tu opět reaguju. Hádám, že jsi s jedním z těch aut nejel víc než testovacích 200km.
Pokud není RAV schopný stejné akcelerace při vybité a nabité baterii tak to bolístku má. U Supa se tenhle stav nedá navodit, pokud bys po té akceleraci okamžitě nedal nohu na plnou brzdu a pak bezprostředně nezačal znovu. Což je opět technicky nemožný, i během otočky na letišti se to bohatě stihne dobít. Což jsme na tom letišti zkoušel. Ale je to zbytečný, napiš sem znovu svoji teorii a bude to OK.
Avatar - Roman Horký
29. 9. 2021 19:30
Re: Docela jsem na novou generaci Passatu zvědav.
Tak určitě.
Avatar - Mokrous
29. 9. 2021 20:30
Re: Docela jsem na novou generaci Passatu zvědav.
Tvůj příspěvek jsem pochopil a je jasné, že v praxi se taková situace prostě nevyskytuje a pokud ano, tak jen v DE na Autobahnu a v noci a v 0,001% případů. Ale zastavím se jen u jedné věci.
Jak může být trvalý maximální výkon po dobu 30 minut, když baterie má kapacitu sotva na 7 a půl minuty? Pokud dobře počítám, že využitelná kapacita je cca 10kWh a výkon el. motoru 80, resp. 85kW, tak potom to stačí podělit, ne? V momentě kdy brzdíš je jasný, že se to zase zrekuperuje.
29. 9. 2021 20:51
Re: Docela jsem na novou generaci Passatu zvědav.
jak iv tak 45e maji v tp vykon pouze spalovaciho motoru. Obe auta nebyly schopny pri pozadavku na plnej vykon na pouze elektro po delsi dobe na ev jet. U supa stacil vlek a stoupani z Hloubetina na Prosek v zime (vlek 2tuny). U X5 musis jet pouze na elektrinu tak 10km na doraz, pak se to nastartuje a napise to nutny beh motoru ze systemovych duvodu.
Avatar - Mokrous
29. 9. 2021 22:14
Re: Docela jsem na novou generaci Passatu zvědav.
Tak co mají v techničáku nevím. Já to bral jako, že myslíš udávaný systémový výkon po dobu 30 minut. Těch 218 u Supa, nebo kolik to má.
Avatar - JirkaVejrazka
29. 9. 2021 19:19
Re: Docela jsem na novou generaci Passatu zvědav.
Jak zaridis, aby v RAVce dosla stava pro elektromotory? To jsi realne zazil, nebo jsi o tom nekde cetl?
29. 9. 2021 10:50
Re: Docela jsem na novou generaci Passatu zvědav.
Popisuješ zkušenosti a své pocity s bmw, to mě zajímá, ale nějak jsem se ztratil jedná-li se X5 45e nebo o 545e. Víc by mě zajímal sedan.
Avatar - Mikesus
29. 9. 2021 13:41
Re: Docela jsem na novou generaci Passatu zvědav.
Kesumb ma X5.
29. 9. 2021 13:48
Re: Docela jsem na novou generaci Passatu zvědav.
Dík...
29. 9. 2021 19:10
Re: Docela jsem na novou generaci Passatu zvědav.
někam mi zmizel příspěvek:(

Podívej se na tohle video:
https://www.youtube.com/watch?…

já mám X5 a tak je taky cca o 100kg těžší než v TP, ale je tam výbava.

Jinak to co s tím předvádí v driftu je při omezeným ESP hranice co to dovolí, otázka je jestli od toho chceš víc. Já jezdím i zadokolku bez ESP, takže to trošku očekávám a úplně za hranou trakce toho i s omezeným ESP umí být plné ruce práce a chce to bejt rychlej. Není to jak Audi, který ti stáhne výkon hned v zatáčce. X5 by se nechala normálně kvalitně rozflákat přetáčivým smykem. Je to ale opravdu hodně daleko za běžnou jízdou a musíš to tam nacpat.

Jinak já po zkušenosti a pokud mám kde nabíjet bych mezi 30d, 40i a 45e vůbec neřešil a vzal znovu 45e. Ten pohon je výbornej a je s tím radost jezdit. Máš tichounký klidný auto do města a přitom točivej a velmi živej motor mimo. Krom toho to nijak moc nežere. Stinná stránka je, že to strávilo 3 měsíce v servisu. Zázemí servis - automobilka byla u Škodovky úplně jiná liga, tam jsem poslal fotku chybový hlášky a aktivně řešili co s tím, tady je to mnohem zábavnější. A to to nejezdilo kvůli úplně banální závadě na klimatizaci (respektive jezdilo, ale neklimatizovalo...).
Avatar - Mokrous
29. 9. 2021 13:31
Re: Docela jsem na novou generaci Passatu zvědav.
Díky, za informace. Zdá se, že české stránky Audi jako obvykle zaspaly a uvádí nesmysly a nebo zastaralé informace. Nicméně NEDC spotřeba mne moc nezajímá, ale i ta WLTP cca 70 km je bonus. Reálně to bude cca o 25% víc jak doposud. Takže spíš 55 maximálně 60. Rychlost nabíjení je stále pomalých 7,4kW. Takže taky bída. Těch 17,9 kWh stejně není dostupných celých, to by byl dojezd vyšší. Bude tam velký buffer proti degradaci baterie. Mercedes C-klasse má 25,4kWh a reálně dovolí využít necelých 18kWh a ujede skutečně 100 km v ideálu i víc. A má rychlonabíjení. Udávají 55kW a v režimu rekuperace až 100kW. A to je ten rozdíl.
Tím stejným výkonem jsem nemyslel, že má spalovák to samý co el. motor, ale, že se u 50 i 55 TFSI-e uvádí stejné údaje a liší se jen systémový výkon.
Rovněž vím, že systémový je možný jen při nabité baterii a perpetum mobile určitě nečekám :D Spíš jsem za tím hledal nějak skryté informace typu (po 15 sekundách plného plynu dojde vlivem přehřátí řídící elektroniky ke snížení výkonu el. motoru o 50%)
Já bych prostě chtěl v Passatu Variant pohon z nové C-klasse.
Avatar - fOE
29. 9. 2021 09:02
Prodaval to uz nekdo?
Par lidi co s tim spokojene jezdi se tu uz naslo. Ta auta jso s nama taky uz nejaky patek, tak se zeptam: prodaval to uz nekdo a dokaze rict jakej byl propad hodnoty, treba i ve srovnani s predtim vlastnenyma ciste benzinovyma/naftovyma autama stejne kategorie?
Hospodske reci ze to za 5 let nikdo nekoupi co tu porad cteme od par "pravovernych" uz znam, ale me spis zajima jestli nekdo prodaval neco rekneme 3r+ nebo najezdem kolem 100k km a jaka ta zkusenost byla?
Rozbalit vlákno
4
29. 9. 2021 09:06
Re: Prodaval to uz nekdo?
... Sup iV je v prodeji dva roky, takže kousky se 100tkm budou zatím asi výjimka.... Jinak jo, nějaká rizika vyššího propadu hodnoty tam jsou.... časem se ukáže....
29. 9. 2021 10:25
Re: Prodaval to uz nekdo?
Náhradní baterie do Passatu GTE stojí MOC asi 60 tis. Kč. Informace rok zpátky je taková, že se celá neměnila ani jedna. Kolik stojí repas naftovýho biturba je asi každýmu zřejmý..
Avatar - Mikesus
29. 9. 2021 13:47
Re: Prodaval to uz nekdo?
Ja můžu říct jen k HEV. Auris 3r a 85tis km (prodáno 2019 ), propad o 17%. Corolla 2r 75tis km, rozdil ceny o 20% ( prodáno 2021 )
29. 9. 2021 16:23
Re: Prodaval to uz nekdo?
fOE čteš špatně EV po 150tkm "tacho"(pořád se stáčí tachometry-to číslo může být jiné) bude výrazně větší risk než koupit plugin s pomalým nabíjením nebo hybrid s malou baterkou za pár kaček.I běžná 12v baterka v autě někomu skape za 2roky a jinému ta stejná po 10letech funguje.U pluginu ta baterka 13kw nestojí majlant a kdyby náhodou odešla auto jede dál. Mě by zajímala spíše cena pravidelného servisu-doma si to neuděláme.
29. 9. 2021 09:03
budoucností jsou čisté elektromobily
V současné době má Škoda Auto kromě elektromobilu Enyaq iV v nabídce také plug-in hybridy Superb iV a Octavia iV. Ty jsou důležité zejména pro fleetové firemní zákazníky. Schäfer v nich ale nevidí budoucnost. Ta je podle něj čistě elektrická.

Další plug-in hybridy už proto Škoda Auto nepřipravuje. „Nedává to pro nás smysl,“ říká upřímně Schäfer. „Naší budoucností jsou čisté elektromobily.“ zdroj: https://www.hybrid.cz/…e-elektromobily/
Rozbalit vlákno
14
29. 9. 2021 09:38
Re: budoucností jsou čisté elektromobily
Automobilovou budoucnost by si hlavně měli vybrat zákazníci, a ne aby ji nařizovali šílení levičáčtí politici!!! :-O :no:
29. 9. 2021 10:03
Re: budoucností jsou čisté elektromobily
Ukončení vývoje aut na fosilní paliva je v souladu se strategií většiny hlavních výrobců.
29. 9. 2021 10:27
Re: budoucností jsou čisté elektromobily
Ano, ale o té "strategii" rozhodli politici, ne ty firmy na základě poptávky zákazníků! :-O
29. 9. 2021 17:08
Re: budoucností jsou čisté elektromobily
Arese víme jak to dopadlo v Holandsku kde mají lepší výplaty než v D a i přes cenu kolem 2euro za benzín(dálnice)a paušální poplatky se nové auta prodávají poskrovnu spíš vůbec-zato bazarovky letí :-[]
Avatar - fOE
29. 9. 2021 10:32
Re: budoucností jsou čisté elektromobily
Strategie vsech hlavnich vyrobcu je tvorena s ohledem na legislativou stanovene meze. Kdyz fakticky zakazete prodavat spalovaci auta, pak logicky vase strategie jako vyrobce bude nevyrabet spalovaci auta.
29. 9. 2021 10:46
Re: budoucností jsou čisté elektromobily
Ale právě ty spalovací auta chce 99 % zákazníků! Dle vás nepodstatný "detail"?!
29. 9. 2021 13:02
Re: budoucností jsou čisté elektromobily
Uveďte konkrétní zdroj informace, že "ty spalovací auta chce 99 % zákazníků". Já mohu pro změnu uvést "Norway: Plug-In Car Sales Nears 85% Share In June 2021" https://insideevs.com/…-sales-june2021/
Avatar - Mikesus
29. 9. 2021 13:52
Re: budoucností jsou čisté elektromobily
Arese si obecně cucá čísla z prstu. Zatím je většinový zájem o ICE, ale především kvůli infrastruktuře a ceně.
29. 9. 2021 14:20
Re: budoucností jsou čisté elektromobily
99% lidí nechce platit daně a stejně je platí. kde jsi přišel na to, že svět se řídí tím, co chce jednotlivec...
30. 9. 2021 00:41
Re: budoucností jsou čisté elektromobily
Trapná demagogie, nic víc.. :-( :no:
30. 9. 2021 08:44
Re: budoucností jsou čisté elektromobily
Já vím, že máš jenom základní vzdělání, ale zkusím to.
Víš, co je to spotřební daň?

Spotřební daň je nepřímá selektivní daň, kterou zavádí stát za účelem regulovat cenu určitých komodit na trhu.

tzn. spotřební daň se platí z komodit, které se snaží stát spíš omezovat, jejich nadměrná konzumace nebo používání je v rozporu s jeho politikou. typicky cigarety, alkohol, nebo pohonné hmoty. tzn. už se brání těm emisím ve formě této spotřební daně - už dlouhá léta. platíš to a držíš hubu. teď to jenom budou chtít posunout dál a spalování fosilních paliv omezit na maximum. žádná demagogie, jenom absence logického myšlení - u tebe.
Avatar - Roman Horký
30. 9. 2021 11:32
Re: budoucností jsou čisté elektromobily
A ty máš humanitní vzdělání že?
1. 10. 2021 04:42
Re: budoucností jsou čisté elektromobily
K věci Romane. Napis, co je špatně, s čím nesouhlasíš. Je to proste.
29. 9. 2021 13:48
Re: budoucností jsou čisté elektromobily
Proč levicoví? Od levice bych naopak očekával, že prosazování či dokonce dotování drahých elektromobilů bude kritizovat jako antisociální opatření. Kupodivu tomu tleská. Šílenství bohužel prostupuje celým mainstreamovým politickým spektrem. Boris Johnson je konzervativec a nasedl na tu šílenou vlnu taky. Co by to řekla Železná lady?
Avatar - jiri-trojan
29. 9. 2021 11:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 9. 2021 11:04
Re: Nejnovější zprávy ze světa nucené elektrodebility
Copak, nepříjemná fakta, která nechceš slyšet? :-) Typická elektrohujerská reakce. :-[]
Avatar - fOE
29. 9. 2021 11:41
Re: Nejnovější zprávy ze světa nucené elektrodebility
Nesmis to autoforum tak zrat. Pro tebe zda se bible, pro jineho kabaret. ;-)
29. 9. 2021 11:52
Re: Nejnovější zprávy ze světa nucené elektrodebility
Pokud si myšlíš, že takové články, odhalující nesmyslnost nařizované elektrodebility, vychází jen na autoforu, tak se velice pleteš. Lidí, co neztratili rozum, je ještě pořád dost! :-)

https://www.idnes.cz/…0731_domaci_kzem#…
Avatar - Mikesus
29. 9. 2021 13:57
Re: Nejnovější zprávy ze světa nucené elektrodebility
Jedno lepší jak druhé. Jak se říká, na každém sprchu pravdy trochu, to beru. Ale ty nesmysly co tam často padají....