Veľa ďalších modelov by nemalo chybu, akurát je to všetko len fantázia bez akéhokoľvek zmyslu. Súčasný model by rozhodne nevyzeral takto, hlavne Š1202 nebol žiadny super štýlový model, ktorý by mohol slúžiť ako predloha pre retro. naviac vo svojej dobe to bol obyčajný stredný kombík, ktorý sa u nás z nedostatku iných vozidiel používal skoro výhradne ako užitkáč. Jeho predchodca Š1200/1201 bol známy pod menom Škoda Sedan, aj keď existovala aj skriňová verzia a kombík prišiel až neskôr.
Tieto "veľdiela" pánov grafikov, vytvorené premaľovávaním fotiek, nemajú s realitou žiadnu spojitosť. Proste deti sa bavia a ešte som nevidel jedinú takúto maľovánku, ktorá by dávala zmysel.
Súhlasím, že súčasný dizajn nie je nič moc, namiesto dizajnérskych centier autá navrhujú fabrickí ľudia, podľa výsledkov ich práce málo vzdelaní, málo talentovaní, alebo slabo zaplatení. Plus že vyzerajú všetky modely jednej značky rovnako, nie je dielom dizajnérov, ale obchodníkov. Tí diktujú, dizajnéri musia poslúchať.
Jo, STW nebylo ve své době žádná stylovka.
Ne, neznamená to, že by podle toho nemohlo vzniknout retro.
Problém je spíš ten, že dneska to auto znají pamětníci v ČR, dejme tomu SR... jinak moc nikdo. Ale pokud by to třeba zapadlo kamsi do strategie nových EVSUV... :-)
Jinak... já bych současný design nezatracoval. Vrcholem novodobého škodováckého designu je pro mě Superb III... a i u ostatních automobilek vidím spoustu hodně dobrých kousků - namátkou třeba Mazda 6, Opel Insignia, Peugeot 508... nebo v absolutním měřítku třeba Tributo. Jaký pokrok udělal Hyundai (např. Ioniq 5) nebo Kia (Sorento) je taky působivý.
Jo, do nějaký míry jim to umožňují technologie - tvarování plechů, světelná technika, velký kola... ale jinak si nemyslím, že by designová studia dělala nutně lepší práci, než firemní designéři.
Retro by vzniknúť mohlo, ale kto by si zaň dnes priplatil? Hlavne za zvýšeného kombíka, ktorý by sa hodil ponajviac asi pre kuriérov. Mne to najviac pripomína londýnske taxi...
Súčasný dizajn - za mňa prekombinovaný a niekedy dosť extrémny - zbytočné veľké grily vpredu, kde sú 2/3 z ich plochy zaslepené. Takmer zásadne nasraný výraz, príjemný a sympatický kukuč sa dnes veľmi nenosí. Jednotný dizajn značky niekto nepreháňa (Renault, Toyota), niekto áno (Škoda, Citroen). Nie že by ako taký bol dizajn Škody zlý - ale keď má laik problém rozoznať, či pozerá na Rapid alebo Octaviu, alebo si Octaviu zmýli so Superbom, (že nerozozná jednotlivé generácie Octavie ani nehovorím), tak je niečo podľa mňa zle.
V poslednej veci by som sa s Tebou hádal - áno, dizajnové štúdia robili lepšiu prácu. Za prvé boli podstatne lepšie platení, a zákazník chcel za svoje peniaze adekvátny výsledok. Za druhé ešte nepodliehali takému diktátu Číny tak ako dnes. A za tretie viedli ich starí majstri, ktorí si v dizajne ale najmä aj v konštrukcii už niečo preskákali - dizajnérske štúdia často stavali vlastné modely s rôznou technikou. Dnes tú šancu fabrickí dizajnéri veľmi nemajú. Konštrukcia áut je silne unifikovaná a dizajn netvoria, len prispôsobujú tomu, čo je už hotové a musia dodržať. Automobilový dizajn poznačila globalizácia veľmi silne a výrazne.
Koupil by si to ten, kdo chce zvýšeného kombíka... pro mě to třeba je sympatická kategorie. Retro je jen taková nadstavba... prostě jako u F500, taky to je cílovka = subkompakt a retro je pro někoho bonus (a pro někoho ne).
Design překombinovaný a příliš agresivní - jo, to asi celkem souhlas, není tolik čistě elegantních aut v duchu třeba 406 Coupe a je více těch agresivních... což mně osobně třeba zrovna nevadí, ale beru, že by to mohlo být pestřejší. A občas se někdo utrhne ze řetězu a nechá se unést možnostmi světelné techniky a nadesignuje nějaký hmyzí ksicht... no, holt si s tím musí pánové pohrát a zjistit, že méně je někdy více.
Splést si Octavii se Superbem... možná z prvních fotek O4 mohl takový dojem vzniknout, ale podle mě si tahle dvě auta nikdo nesplete... a ani jednotlivé generace Octavie ne. Co se splést dá je Octa 3 kombi s Rapidem SB zezadu nebo s přimhouřenýma očima Karoq s Kodiaqem. Za mě unifikovaný design v rámci značky není nic hroznýho... a ani nic novýho, u Mercedesu nebo BMW to bývalo co pamatuju (typicky W201 vs. W124, E32 vs. E34).
Ve finále je to pořád zákazník, kdo dává zadání a akceptuje výsledek. Těch modelů se designuje pořád dost, stejně tak je asi cca. pořád stejné množství těch zkušených designérů... jen nepracují v Pininfarině a Giugiaru, ale v BMW nebo Hyundai. Jak říkám, u spopusty aut třeba té střední třídy to mám tak, že aktuální generace je s přehledem nejhezčí...
"Ve finále je to pořád zákazník, kdo dává zadání a akceptuje výsledek." - netvrdím nič iné. Ide o to, ktorý zákazník. Keď dnes rozhodujú Číňania, vyzerajú autá tak ako vyzerajú, pomer hlasov takmer 2:1 neprebiješ. A tomu musia ustúpiť aj majstri dizajnéri.
Apropo stredná trieda - rovnako ako sympatický dizajn a stredná trieda je pomaly na vymretie. Podobne ako MPV. Vzhľadom na neustálu kritiku tohto trendu neustály ťah výrobcov smerom k SUV a crossoverom nechápem.
To záleží, o jaké automobilce mluvíš... třeba Mercedes asi ano, ale jinak běžné evropské mainstreamovky Čínou zase tak dotčené nejsou (buď tam neprodávají, nebo to není jejich hlavní trh, nebo tam mají specifické modely). Ostatně... H&K taky pochopili, že pro Evropu musí stavět auta dle evropského vkusu.
Kritika je kritika a čísla jsou čísla... (celosvětový) růst SUV a naopak úpadek (evropský, jinde nevím) středních sedanů dává výrobcům za pravdu.
Jo, v zasade ano.
Akorat ze i "nabidka dela poptavku" .
Proc jsou sedany vyrobci diskriminovani?
Chtel jsem Tipo v sedanu, a nakonec jsem ho i koupil, ale musel jsem se smirit s mensi nadrzi, s tim, ze nektere prvky vybavy pro nej nejsou dostupne.
Proc?
Treba takova vyskove seriditelna sedacka spolujezdce.
Proc?
Spoustu lidi to odradi.
Ještě bych k tomu dával jako bonus sadu DVD seriálu 30 případů majora Zemana... asi bych zas tak úplně po něčem takovém netoužil. Oceňuji snahu toho, kdo ty obrázky vytvořil, ale s výjimkou Škody 1100 MB a eRka byly škodovky až do příchodu první VW Fabie strašlivé...
Já bych tak kritický nebyl. Taková Š105 byla komunistický skanzen... ale když zabrousíš dál do minulosti, tak tam zajímavé kousky jsou. Jasně, Felicia... ale i Popular, původní Octavia a Superb... a mně se líbí i ta 1201/1202.
A zpětně jsem docenil Favorita. Pamatuju si, že v době uvedení mi to přišlo hranaté a tehdy to bylo tak, že moderní auta byla ta západní kulatá... ale dneska se mi Favorit líbí víc než Felicia (i Fabia I).
Asi jo, asi jsem příliš kritický...No z té doby byl hezkej třeba Wartburg 311 (když vezmu namátkou design východního bloku). Nuže, asi nejsem designovej patriot :) Západ měl Pininfarinu.... atd.
Co jsem chtěl říct... ono jde taky o to, jaký auta děláš. Pokud je vrcholem produkce auto velikosti (a ceny) Favorita, tak se nemůžeš poměřovat se sporťáky a prémiovou produkcí ze západu. A naopak, pokud Pininfarina designuje auto typu Matrix, tak to taky může dopadnout blbě.
Pochopil jsem :) Ale zrovna Favorit je pro obě moje mozkové hemisféry opravdu odporná krabice a ta palubní deska vrcholem nevkusu konce 80. let minulého století (donutils mě to napsat) :)
Krabice to nepochybně je... a pamatuju si, že jsem pak Felicii vnímal jako slušný pokrok k modernějšímu autu. Zpětně ale oceňuju víc hranky na Favoritu než jejich zaoblenou mutaci... ty ostré tvary mají něco do sebe https://m.autorevue.cz/…etthumbnail.aspx?…
Interiér jasně, tam to byl ten skanzen
Proč myslíš? Favorita kreslil Bertone, to je neméně zvučné jméno. Pininfarina by asi zájem měl, ale v té době měl myslím pro Evropu výhradní smlouvu s Peugeotem... a Giugiaro odmítl, protože jím navržené koncepty se nakonec nevyráběly (Š720, Š760).
Giugiaro odmietol a Pinifarina si našiel výhovorku. V tej dobe robil aj pre Cadillac, Fiat a Ferrari. V jeho portfóliu východoeurópski zákazníci nefigurujú. Až na konci deväťdesiatych, keď bolo práce stále menej, tak začal brať aj ázijské zákazky (Čína, Kórea, Vietnam).
Tohle je paskvil k podpoře odbytu elektra, který funguje na trhu maximálně do 30%. Problém však je, že elektro nepojme větší procento z důvodu oprav či výměn baterií, kdy cena dosahuje, a nikdy to nebude jinak, 50% ceny auta.
A zneuzivani legendarnich aut z minulosti na tom nic nezmeni.
Uz jsem to tady psal: prospecificke lidi a specificke potreby muze byt EV vyhodne reseni.
Ale ti asi nepotrebuji retrokombik.
Retrokombik se mi libi!
Ale at ma aspon 1.2, klidne zase jen 55kW, a je nezavislej na zasuvce.
Re: Elektroauta jsou zlo, minimalne v dnesni podobe.
Pro mne osobně by spíše vyhovovala klasická Š 1202 STW s dieselem, 4x4 a manuální převodovkou s podvozkem moderního auta. Redesignovat netřeba.
A pokud by byl na trhu nový Passat 5,5 1,9TDI 96kW 4x4 s diferákem Torsen, přesně takový, jako se prodával před 20-ti lety, utíkám ho koupit! (Jen CD přehrávač by už mohl umět MP3..)
nelúbi sa mi to, nie je ani zdaleka vyuzity potencial originalu a i bez toho, je to nevzhladne a nestastne, prevedenie postrada kvalitu a napaditost...
Nic proti autorovi, isto to stalo kopu prace, ale Skodovka by musela byt sialena aby vyrobila takyto dizajn.
Z tych retro dizajnov, ktore su uspesne sa treba inspirovat napr. s Fiat 500...
Probůh, místo aby bojovali proti tomu, že jim RVHP; pardon evropská Unanije už zase zakazuje vyrábět auta s motorem, tak tu vymýšlejí nějaké retro elektro mobily? ;-\