Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Když obyčejní výrobci ještě nabízeli velká auta. Připomeňte si Omegu, Vel Satis, XM a další

44 komentářů

gil54
....o VW Phaeton, pokud tedy autor nepovažuje VW za luxusní automobilku. 😄
BoBik_CZ
Článek je o vyšší střední třídě, takž Phaeton tam chybí správně. 😄
gil54
Máš pravdu, uznávám.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Phaeton uz hral na luxus.. docela paradox od udajne ludoveho auta... ale tak aj dopadli... phaeton jazdenka je dnes v cene jazdenej O2 8-s skratka parada kusok
Avatar - speedfred
speedfred
Choď sa povoziť na Faetone a potom na Okte.
Samozrejme servisné náklady budú inde ale i tak jazda parádna.
Kedysi som nad ním uvažoval 4.2 V8.
Mig_35
Byla to proste A8ka ze železa. Stejné auto ale o půl tuny tezsi 😊
Avatar - fOE
fOE
To je jeden pohled (a imho vetsinovej pohled co to auto prirozene znicil). Druhej je to porovnat s vyssi stredni od D3. Vim, tridama jsem mimo, ale takhle realne uvazoval znamej kdyz porizoval F10. Nakonec mu ve vyberu zustalo F10 a Phaeton a pak tu mame srovnani "blbe vyssi stredni" proti luxury, a to uz najednou nedopada pro D3 nijak dobre. Kamos vzal nakonec f10 bo kupoval auto na dyl, za sve a bal se servisnich nakladu, ale dle jeho slov vzal snad v kazdem ohledu (az na prevodovku) horsi auto.
Mig_35
co zničilo Phaeton byla snaha prosadit se v luxusní třídě. ale osobní dlouhodobá zkušenost, protože ho měl parťák a najezdili jsme s ním dost km, jako spolujezdec, i jako řidič - obrovská těžká kráva. pocit z osobáku jako když řídíš SUV. F10 bude proti tomu úplně jiný vesmír.
A převodovka byla stejná, ZF.
Avatar - fOE
fOE
No, pokud neco tak f10 taky nejak lehkonoze nepusobila, ale jednoduse pro kamosovo rozlisovaci schopnosti jezdila dieslova a xdriveova preFL f10 cca stejne jako phaeton s 3l naftou.
Jo a prevodovky sice meli oba od ZF, ale BMW uz poprve 8hp zatimco phaeton jeste 6hp. Tady bylo bawo o generaci vpred.
Mig_35
Rozdíl 400 kg. Ale chápu, že to někdo nepozná.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ta mne vždy brala, hlavně Safrane, to je dodnes nádherné auto, ideálně ve verzi biturbo baccara. Potom mne svým způsobem bere C6, vím, že se ta auta né vždy vyrovnala D3, ale možná proto se mi líbí, že jsou jiná.

Z výčtu zmíněných jsem řídil Omegu V6 2,5 benzin, byla fajn, velký motor, bohužel verze s MT, ale pohodlnné auto.

Nepohrdnul bych ani jízdu "klaunem" od Fordu, jako malý jsem v tom seděl na salonu a byl jsem unešen z koženého interiéru, to auto je tak neevropské, až se mi líbí 😁 Dnes zpětně doceňuji i nadčasovost XM... jen do VelSatisu jsem nedospěl... 😁

Mazdí Xedos je taky moc fajn, jen pro mne až v druhé řadě zájmu.
Arese
"Bohužel s MT"? Naopak, bohudík! 😄 :yes: :yes: :yes:
martinST
Tuto dobu těchto aut jsem si náležitě užil 🙂 Jako nactilety. Otec s kolegou měli v té době velkou oblibu v těchto vozech, takže jsem si zkusil (ne jako řidič) Fiat Croma, Alfa 164, Opel Senator, Renault 25, Ford scorpio, citroen Bx a Xm, Peugeot 605.

A suverénně nejraději vzpomínám na Renault 25 (baccara) a poté Ford Scorpio ale verze před klaunem. Toho jsem poté ve svých 19ti podědil jako své první auto. 2.9i ghia 😁

Mělo to i elektrický naklápěcí sedačky vzadu, spoustu holek to tehdy ohromilo 🙃😁

Jj, to byly doby. Ty auta měly charisma.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Závidím! 😊
martinST
A ještě musím dodat, že dodnes mám v uších ten řezavý jekot motoru V6 od Alfy (Busso). A ten tah (na tu dobu).

Vždy když si na tu dobu a zvuk vzpomenu, mám chuť koupit ještě v něčem poslední reinkarnaci Bussa (3.2).

Samozřejmě už to neudělám, ale jsem rád, že jsem tyto motory "s duší" zažil. Ikdyz jen jako náctilety spolujezdec.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, ale Busso se dával naposledy kam? Ty poslední V6tky po miléniu už bussa nebyly ne ? Už nevím u kterého modelu jsem to četl a právě to byla 3,2
martinST
Alfy do roku 2005. 147 gta, 156 gta, 166, gt. Poté se ještě objevuje sem tam v Lancia Thesis. (Zde myslím i 2006).

Dále už to je nudná 3.2 od GM.. Brera, 159...
VDC_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
moan78
A co si vy Kefalin predstavujete pod pojmom nalesteny prd?😊
VDC_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
moan78
Tak ale ako jazdenka za cenu OII celkem dobra volba. Popravde s trojlitrom dieselom o nom uvazujem.
Mig_35
Doporučím trilitrovou A8
Avatar - fOE
fOE
Pokud clovek neni kolotocar a bude to auto chtit drzet v nejakem stavu, tak tohle sezere i o rad(!) jine castky, nez ona zminovana O2. Ty smesne ceny u ojete Oberklasse nejsou jen tak, ty prave odzrkadluji co pristiho majitele ceka.
Pokud jsi si toho vedom, pak ti fandim, ale ta zminka o O2... zkratka... takovych uz bylo. 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tohle zkoušel můj kamarád. Proč koupit nového passata za mega, kdyz může mít ojetou S klasse. Do roka od nákupu vystřízlivěl. Utopil v tom několik "prasátek" a nakonec to vyměnil za O3RS
Avatar - Ozzman
Ozzman
😒] 😒] 😒] Ale jezdilo se v tom hezky, to zas jo 😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Mne pride ze nemiznu len velke auta ale aj tie male... ale tak ked kazdy vyrobca dnes vidi buducnost v el megahatchoch za 1,5 mega ktore uz su viac pojazdne kina a cirkusy ako auta tak comu sa cudujeme... zlata era automobolizmu ( 90 roky ) je proste uz nenavratne prec...

PS: a co rover 75.... na neho sa akosi zabudlo... a pritom ich u nas bolo vidiet svojho casu viac ako nejakych neviditelnych velsatisov ...
Avatar - eLzyx
eLzyx
mizí všechna zajímavá neluxusní auta. Nejen malá, velká, sedany, kombíky, ale i coupé, cabriolety, MPV. Všichni chtějí SUV. Já když byl mlaďoch, tak jsem chtěl sporťák, a teď se mi líbí sportovní sedany. Dnešní mladí bez výjimky SUV. Proč? Vždyť je to forma auta, co je dost k prdu ...
Honza M.
Ta móda SUV mi přijde jako honba za statusem bohatého člověka. Je to dražší, více to žere, čili budu větší snob. Já bych se v tom styděl. Viz Praha - jedno obrovské SUV vedle druhého... a mobil samozřejmě iPhone.
Mig_35
iPhone má unikátní a geniální operační systém. Nelze srovnavat.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jde to srovnavat úplně pohodě. Jelikož jsem z oboru a vidím kdo to kupuje a za jakým účelem. Je to úplně to samé jako u SUV.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Myslím, že část pravdy na tom je, ale taky i fakt, že když chceš slušnější telefon, tak je výběr tristní.

Je tu hafo číňanů (+ ve střednít řídě přežívající nějaké jiné značky,co mají pro a proti) v čele s Xiaomi, které nedělá špatné mobily, ale víc, než 10 tisíc bych za to nedal. Huawei odstřeili Google a pak ti zbyde na výběr jen Samsung a Apple.

Samsung nesnáším, vždy když jsem ho měl (a skoro všichni v okolí) tak se brutálně zasekal, baterka šla rychle do pryč a upřímě bych si ho nekoupil ani v té cenové kolem 5 tisíc, to ta čína je mnohem lepší (mám aktuálně takový služební, který mi vyměnili za vyhořelý i6S) a je to strašné peklo. A dát za něj 20-30 tisíc? To radši budu jezdit v tom SUV od Applu 😁 A takhle mne (a i tebe donutili) a mne donutí brzy zlí ekoteroristé jezdit v SUV, protože umřou kombíky 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
to je jednoduché, pokud chceš Samsung bez sekání, potřebuješ S řadu, zbytek je opravdu jen na telefon a sms. V cenovce 5tis nemá cenu koukat jinam než po číně.
Já bych bral MPV, ale automobilky díky těm lidem, co musí kupovat iPhone, dělají už skoro jen SUV. To není nic o ekolozích. Ale o zákaznících.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, a S řada stojí jako Apple a když nemusíš nutné mít android, tak ios garantuje větší spolehlivost.. Je to vlastně jako Toyota 😁 Kupuješ to na jistotu a nějakej geniální rozdíl jak píše Mig mezi normálním androidem a ios moc není, pokud nemáš tu nástavbu od Samsung, tak je příšerná.

S auty to byla narážka na Areseho 😁
Avatar - speedfred
speedfred
Mám iP aj S9+ a ten android je po 2.5roku offf.
Avatar - Mikesus
Mikesus
nám v rodině koluje vše od S5 mini ( to bylo to nejhorší co mohlo a byl to krám od začátku ) po note10+. Máme tam i pár iPhone. I já mám jeden, na testování těch jejich nefunkčních wifi. Ale musím uznat, že od iP11 to vypadá, že povětšinou fungují už podle standardů.
Ten s9+ má táta a není s ním jediný problém. Snad jen ta baterka už tolik nevydrží.
Ale optimalizací je IP určitě lepší. Jen ta konektivita je katastrofa.
Avatar - Ozzman
Ozzman
S5mini jsem kdysi měl 😁 Asi 3 ks za rok, to jak mi je pořád měnili kus za kus, když něco odešlo 😁 To byl peklotelefon 😁

No ta konektivita je lepší, než dříve, ale pro tvé potřeby to není, ale dnes už prostě mužeš narvat na hulváta přes USB do PC s Woknama a mužeš přenášet hudbu a fotky, což dřív nešlo a nic jineho s tím dělat nepotřebuju jako běžný uživatel. Android je geniální v těch možnostech, co se do mobilu dá dostat, více pro hračičky. Apple ma zase za mne blbuvzdorny foťáky, kde i já vyfotim rychle slušnou fotku (neříkám, že nějaké androidí telefony nemají kvalitnější foťák, neplést)

Je to jako benzinové a naftové auto, každé má svá pozitiva a negativa 😁
Avatar - fOE
fOE
Lide v mem okoli s SUV😒br /> - otec tri deti, do zadne klasiky se neposkladal, ma Kodiaq
- mladoch, co ma jako hobby plachteni, pouziva auto na tahani sveho katamaranu z jezera na jezero. Dostat to az k vode je casto neschudne s klasikou, potrebuje neco zvedle (na kazdem cm zalezi) a s kratkym previsem predek/zadek a tak ma Tiguan.
- dalsi znamej (taky plachti) ma Q5 a stare Disco, z vicemene stejnych duvodu
- kolega, asi tricatnik, mel golfa a sel do tiguanu, misto cca jako v passatu, ale na mensi plose, lip se mu s tim zije ve meste, parkuje atd, a na mimomesto to dle jeho slov neni horsi passatu
- znama, doktorka, 40 let ted vymenila polo za Kamiqa za 27tis E, proste se ji libil, taky ji vyhovuje do mesta v pomeru vnitrni prostor a velikost auta, takze ani neresila cenu, resp. co za sve penize dostane
- muj nadrizenej ma X5, predtim 5er, X5 povazuje za vyssi tridu + zije dost aktivne, dve deti, potapi se (vlastni vybava) a X5 mu je praktictejsi nez 5er touring treba resenim patych dveri.

Ja treba neznam nikoho, kdo by si SUV poridil kvuli statusu. Naopak, "statusare" co znam jezdi do jednoho v klasice A6, 5er, Ecko...
Mig_35
fakt je, že zlatokopky milujou velké SUV víc, než cokoliv jiného. časy, kdy slintaly po malých roztomilých autíčkách jsou pryč.
Avatar - Midlosek
Midlosek
Je to tak, čím větší špatně zaparkované SUV v Praze potkáš, tím menší blondýna z toho vyleze.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nebo podle přejetých dětí.... ale blond není podmínkou.
https😐/www.novinky.cz/…-trestu-40372148

Nicméně moje žena se svými 164cm za volantem Highlanderu působí stejně komicky.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak to jsem v klidu. Sice SUV v centru Prahy, ale bez iphonu. Dnes si většina kupuje iphone jen, aby byla in (zdravím ozzmana 😒] ) stejne tak SUV, ale někteří je kupují, že nemají jinou možnost, právě kvůli těm, kteří to kupovali jako status a automobilky se uzpůsobily.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Muj je v reklamaci 😁 Jedu na androidu 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Omega, Scorpio, 607, Alfa 166, Citroen C6, Stratus, Sebring, 300M, Rover 75 , S-type atd

Bylo z čeho vybírat, dneska zbyly prémioví němci, alfa, trosky jaguaru a ameriky. Jinak nic.
Mig_35
Co se neprodává, to se nevyrábí. Fňukání po autech bez manuálu apod - co se nekupuje, nemá smysl vyrábět