Re: "Pokud tedy elektromobil přijíždí s baterií nabitou na 2
Ale jo, v zásědě je to lepší řešení... akorát:
- jak řeší stárnutí těch baterek?
- kolik těch baterek musí být k dispozici, aby bylo vždycky na výměnu?
- kolik tedy to auto reálně ujede, než musí vyměnit...
kdyby to video nebyla jen pocitacova animace, tak by to bylo mozna i verohodne, ale takto, kdyz nevidime realnou vymenu baterie na videu, tak i informace o 4mil vymenenych baterii mi prijde trosku usmevna..
Tiež má úskalia, ale možno je to lepšie riešenie ako rýchle nabíjanie. Len tie kapacity - pri tom množstve áut, keby mali byť všetky elektrické, si popravde neviem nabíjaciu a výmennú stanicu dosť dobre predstaviť.
Máš pravdu.
Podívejme se co se stalo v UK, kde je dostatek benzínek, když je vše normální. Stačilo ťuknout a systém se skoro složil.
U EV to bude stejné jen navíc se silným rizikem vzniku blackoutu.
Když víme kolik energie je uloženo v naftě a benzínu, které spalují ICE, vidíme že spotřeba energie je rozdělena do dvou skupin.
EV fanatici chtějí převést vše do 1 rizikovější skupiny.
EU/EK/EP se domnívají že žádné války už nebudou. A co když ano? Mobilita závislá na elektřině je chiméra. Když utíkáte, může se 1000 km dojezd hodit.
Stačí pár bomb na strategická energetická centra a úplně všechno se znehybní, lahůdka pro Rusy nebo Číňany.
Němci pohánějící tanky benzínem by o tom mohli vyprávět, k čemu je nafta dobrá, benzín už méně a elektřina je zcela k ničemu.
Kdyz dojde k opravdove valce, je naprosto fuk jakou energii potrebujes - to je vzdy prvni cil.
Elektrarny a palivo je vyrizeny behem prvnich par minut az hodin boje. Pak jedes z toho co ukutis a elektrinu vyrobis na kolene stokrat snadneji nez benzin.
Wine, pletes si pojmy - na ICE nic nejezdi, vime? ICE je zkratka z Internal Combustion Engine, tedy klasicky “vnitrni spalovaci motor”. Jedine, ze by neco jezdilo na ice, ale o tom jsem taky jeste neslysel :-)
Ale nehodí se pro individální přepravu na delší vzdálenosti, a už vůbec ne jako "pohotovostní vozidlo", které má být připraveno k použití, kdykoliv to majitel potřebuje.
Evidentně to má vypadat jako super bomba, ale řekněme, že baterie se mění cca 3 x týdně. Sice to vypadá moc, ale ze zkušeností jiných výrobců, je to realita. Lidi chtějí mít nabito pořád a ideálně do max. To je jeden z důvodů proč se výměna baterií nikde neujala. Zpátky k číslům
4000 000/120 - 33 333 automobilů, které toto využívají. Nic moc...
Velké automobilky se na tento nesmysl vybodly a ani Tesla nebo BYD to nemá a ani mít nebude. Je s tím spojeno hodně problémů jak konstrukčních, tak třeba i právních. Doma u komoušů se dají pominout právní problémy, konstrukční už ne. Myšlenka je to stará, pamatuje doby, kdy se baterie daly nabíjet velice pomalou rychlostí (třeba jen dnešních koloběžkových 7,2kW). Dnes jsme někde jinde.