Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: UAZ slaví 80 let. Připomeňte si zapomenuté kapitoly jeho historie

Uljanovský automobilový závod slaví 80 let od svého založení. Automobilka se tak rozhodla připomenout svoji historii. Víte, že se UAZ zúčastnil olympiády i dakarské rallye?
Zpět na článek
4. 10. 2021 13:13
4. 10. 2021 13:19
4. 10. 2021 14:21
4. 10. 2021 16:45
5. 10. 2021 09:48
5. 10. 2021 11:12
5. 10. 2021 11:52
5. 10. 2021 09:38
5. 10. 2021 09:47
4. 10. 2021 13:21
5. 10. 2021 08:21
4. 10. 2021 13:13
UAZ
UAZ, to sú spomienky na vojenčinu. V teréne to dokázalo dosť, ale celkovo hrozný šrot. Jazda ako s náklaďákom z päťdesiatych-šesťdesiatych rokov.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ozzman
4. 10. 2021 13:19
Re: UAZ
Za chvíli tu bude Barik říkat, jak je to skvělý výrobek :D Dej tomu čas...
4. 10. 2021 14:21
Re: UAZ
Tak zas som mal dôvod tráviť čas v garáži. Keď sa to všetko spravilo a naštelovalo, tak to ako-tak rozumne šlo za 14-16 litrov. Po týždni to už len hučalo, neťahalo a z nádrže bralo 25. Viac ako polovicu času sa ten šrot opravoval a ja som mal veget. Za celú vojenčinu som s ním najazdil asi 2500 km a malo najazdených 10k, keď som ho preberal. No ale poctivá atmosféra, štyri valce, z dva a pol litra max. 55 kW, nevypeckované do extrémneho výkonu, to je držák...

Edit: Aha, už tu bol. Nemal asi čo napísať, len nás vypalčekoval... :D :D :D
Avatar - Ozzman
4. 10. 2021 16:45
Re: UAZ
Jojo... Rusko :D Krásný příklad jejich techniky
Avatar - Barrichello
5. 10. 2021 09:48
Re: UAZ
Já tu včera vůbec nebyl večer, takže jsi těžce mimo mísu.

Měl sem lepší zábavu s Lincolnem :-)
Avatar - palix
5. 10. 2021 11:12
Re: UAZ
Vidím, že to bolo veľmi spoľahlivé auto. Výhoda bola, že to opravil aj kováč v dedine, nevýhoda, že to bolo potrebné opravovať stále. To ale asi bude vlastnosť, nie chyba.
Je to podobne ako so starými Škodovkami (Ladami...) - veľmi spoľahlivé autá, len sa v tom musel človek stále vŕtať, po 100 000 km to bolo na GO... Dnes do 100 000 km ani človek nevie, že má auto. Ak ani olej nežerie, tak jediná údržba je umývanie, dolievanie vody do ostrekovača a dodržiavanie servisných intervalov.
Aby sa nepovedalo - na UAZ-e by som si zajazdil oveľa radšej ako na ktoromkoľvek modernom SUV ;-).
Avatar - Barrichello
5. 10. 2021 11:52
Re: UAZ
Tehdá se opravovalo všechno pořád dokola a motory tak nevydržely no. Ale zas sis to opravil doma.

A zas zázračné to dneska není, aby si dolejval jen ostřikovače, olej a benzín, to musíš být jezdec stylu kochám se....jinak brzdy 100 nedaj ani omylem, pneumatiky taky a na zdejších tankodromech jsou už zralé na výměnu i čepy řízení, stabilizátory a ramena.

A to musíš mít štěstí že tam není konstrukční chyba nebo problémy s elektronikou...
Avatar - Barrichello
5. 10. 2021 09:38
Re: UAZ
na ex-sovětských cestách-necestách to funguje dokonale a srovnávat vojenský 469 třeba s Patriotem je poměrně dost mimo :-)
Avatar - Barrichello
5. 10. 2021 09:47
Re: UAZ
že by to bylo tím, že to konstrukčně vycházelo z GAZ 69 vzniklém v 50 letech a prototypy 469 vzniklay někdy od půlky 60 let a sériovka začla v roce 1971 :-) :-)

A předchůdcem 69 byl 67 "Čapajev", to je auto ze 40. let :-)
Avatar - Dinar
4. 10. 2021 13:21
Jo, jo,
Huska, zober GAZ alebo UAZ a idem... :D
Rozbalit vlákno
0
4. 10. 2021 13:43
A tou elektrickou Buchankou...
...ukázali cestu celému zelenému světu. Pionýrský prapor pokroku sověti nesli hrdě vždy v prvních řadách. :-) (Důraz na smajlík, prosím.)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barrichello
5. 10. 2021 09:42
Re: A tou elektrickou Buchankou...
Pohon na baterie zkoušela za SSSR i Lada, akorát se o tom moc neví, stejně jako o Ladách s wankelem.
5. 10. 2021 10:08
Re: A tou elektrickou Buchankou...
Tedy teď seriozně - ano, máš pravdu, el. pohon, tehdy většinou na olověné baterie, byl však limitován ještě více než dnes a zkoušel ho, prakticky bez jakéhokoliv komerčního využití nebo úspěchu, kde kdo.

O Wankelu ani nemluvit. Dodnes se nepodařilo a asi nikdy nepodaří odstranit nevýhody, které bránily a stále brání jeho masovému uplatnění.
4. 10. 2021 13:53
jestli to dobre chapu
tak nebyt hitlera, kterej porusil pratelske vztahy mezi hitlerovskym nemeckem a komunistickym cccp, tak by zadny auto pojmenovany po komunistickym teroristovi nevzniklo ...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - lyon667
4. 10. 2021 13:58
Re: jestli to dobre chapu
No to bychom resili mnohem zasadnejsi problemy, nez neexistenci UAZu.. :-)
4. 10. 2021 14:07
Re: jestli to dobre chapu
takze je podle tebe dobre, ze se sovetsti komunisti a nemecti nacisti skamaradili, vojensky a hospodarsky spolu spolupracovali, coz umoznilo hitleroj velmi vyrazne posilit vojensky i ekonomicky, a kdyz si hitler myslel ze je dost silnej aby smaznul svyho kamose stalina, tak se s nim rozkamaradil?
ja sem presvedcenej, ze nebyt kamaradsoftu mezi nacisty a komunisty, tak by k zadny ww2 s 70mil mrtvymi nedoslo
Avatar - lyon667
4. 10. 2021 14:21
Re: jestli to dobre chapu
Reagoval jsem na to, co jsi napsal v prvnim prispevku. Kdyby neporusil kamaracoft, tzn. kdyby se bratrickovali dal, meli bychom mnohem zasadnejsi problemy. Takhle celou vetou je to snad srozumitelnejsi.
Avatar - Roman Horký
4. 10. 2021 15:21
Re: jestli to dobre chapu
Kdyby byly v zadeli ryby, nemusely by bejt rybníky. Šáhnul by sis do zadele a vytáhnul bys kapříky.
Avatar - Beefcake
5. 10. 2021 08:21
Nejako mi tam
Chyba ta okupacna historia.
Rozbalit vlákno
0