Ekonomika
Tesla má čipy, protože používá moderní, vysoce výkonné čipy, kterých se vyrábí dostatek. A hlavně, jak se i píše v článku, je schopná upravit firmware tak, aby byl podporován i jiný HW.
Problém je s jednoúčelovými čipy, které používají ostatní automobilky. Ty nejsou a jen tak nebudou. Nikdo nebude stavět výrobní linky na staré výrobní procesy.
Problém je s jednoúčelovými čipy, které používají ostatní automobilky. Ty nejsou a jen tak nebudou. Nikdo nebude stavět výrobní linky na staré výrobní procesy.
Plan sa naplna, maly technologicky startup ktory mal akcelerovat prechod z ICE na BEV a nechat masovu vyrobu na etablovanych automobilkach je aj po 18 rokoch nie len technologickym lidrom (Lucid a Rimac maju niektore technologie lepsie, ale nie su este skutocne v produkcii) ale aj najvacsim EV vyrobcom a to uz pred spustenim vyroby v Giga Berlin a Giga Texas. Velmi rychlo sa blizia k naplneniu slubovanej vyrobe 250k za kvartal a teda 1 milion aut za rok aj bez nich, takze po spusteni vyroby v Berline s liatou karoseriou a 4680 baterii sa mozeme tesit na zaujimave kusky konecne Made in EU. Akokolvek nadseny Tesla hater musi uznat jej (pre nich necakany) obrovsky uspech.
vynost repky je cca 35q/ha, coz predstavuje cca 15MWh energie za rok
na 1ha ti v nasich podminkach FVE panely daj 1.5MWp, tedy za rok cca 1.5GWh energie, tedy 100x tolik nez ziskas ze stejne plochy osete repkou a nalite do nafty jako biopalivo.
pri realny ucinnosti naftaku 25% a elektromobilu 70% dostanes na kola z 1ha repky energii 3.75MWh, u elektromobilu 1GWh, tedy cca 250x vic, a to do toho nezahrnuju energii na obdelavani repky a vyrobu biopaliva.
tedy repka na plose 160tis ha zajisti sotva 5% podil paliva, panely osazene na stejne plose by zajistily desetinasobek energie potrebny pro provoz vsech aut v CR.
resp. panely osazene na 1/10 plose na kterych se pestuje repka pro pouhy 5% podil paliva, by vyrobily energii pro vesekery provoz aut v CR.
netvrdim, ze cesta je osazet FVE panely na pole, ale pestovat na poli repku a z nej delat biopalivo je jeste mnnohem vetsi nesmysl.
jedinej smysl to ma pro StBaka babise, kterej na tom vydelava, a to jeste chtel zvysit podil biopaliva na dvojnasobek.
soucasne mi i hur startuje motorova pila, a krovinak mam velkem problem nastartovat. tam taky kvuli jednoduchosti davam V100 (smichanej s olejem).
mozna souvislost, mozna ne
rocne za vic jak 1mld korun
samozrejme bez vyberovyho rizeni
sundej si ty klapky s oci
vedle preolu jeste primagra - opet z StBakova holdingu
do 2015 jeste kratolia, na kterou StBak zaklek, aby mu nedelala konkurenci
a kdyz biopaliva 2. generace (ktery StBak doted neumi), zacinala vyrabet oleo-chemical, tak na ni StBak taky zaklek
repka se u nas pestuje na 400tis ha, do biopaliv jde ze 160tis ha, tedy rozhodne do cepra nejde vsechna repka z poli
pisu to na zacatku vlakna hlupaku
dnes je 16-18tis/tunu.
jen debil si mysli, ze kdyz napisu, ze ze 400tis ha jde 160tis ha do biopaliv, tak ze vse jde jen do biopaliv ...
babis chtel oleochemicla koupit, ale kdyz mu ho jirounek neprodal, tak ho StBak zaklek
tipuju te na nakupciho agrofertu, nebo StBakovu podrztasku
Utopisté všech zemí, spojte se 😄 😄 😄
tim ze za prihodnejch podminek (slunce, vitr) jsme schopni vyrobit elektriku pomoci OZE, tak nam zbyde drevo, uhli, plyn a ropa na vic zim.
EU nema moc fosilnich paliv, tak to resit musi, protoze spolehat se na diktatorske rezimy v rusku a arabii se nemusi vyplatit
tak tady nesir bludy
ale mas pravdu, az se za par miliard roku stane ze Slunce bilej trpaslik, bude to nas konec
https😐/www.statista.com/…ption-by-sector/
Jinak já neříkám, že má všechno jezdit na elektriku. Ať si každý jezdí čím uzná za vhodné, pokud to nebude příliš obtěžovat okolí.
Já jen reaguji na to, že si každý myslí, že EV je zlo a všichni se spalovákem se EVčkařům budou smát, až tu elektriku vypnou. Jenže si málokdo uvědomuje, že bez elektriky taky nenatankuje. A je taky otázkou, jestli rafinerie dokáží fungovat bez sítě, případně jak dlouho.
Navíc to současné mini% EV v českém vozovém parku neovlivňuje vůbec nic. Podle statistik je v ČR k 30.6.2021 8551ks osobních elektromobilů ... proti 6,13 milionu spalováků.
To má vliv na síť asi takový, jako kdyby tu vyrostly dvě fabriky.
benzin si nevyrobim, takze nejezdim
elektriku vyrobi FVE, kdyz bude benzin, tak elektrocentrala, dloudodobejsi reseni kogenerace na lpg nebo cng, a samozrejme zasuvka
takze minimalne 4 zdroje elektriky, kdyz nebude elektrika v zasuvce, tak 3.
z tohodle pohledu je benzinak/naftak mnohem zranitelnejsi nez EV
A začíná být problém i s některými potravimiami, nějak to začíná připomínat podzim 1900 v SSR, tam taky nic nebylo.
Vtipné, jak západ dohnal po 30 letech komunisty 😄 😄
https😐/oenergetice.cz/…-nedostatku-uhli
mam cekat prazdny haky po kterejch lezou mouchy jako za komouse ???
https😐/www.mix24.cz/…-mleka-nahrazky/?…
Moskva 1990 tady bude co nevidět 😄 😄 😄