Novinky
Ozzman
6
GTI v kombíku pokud vím nikdy nebylo, jen GTD.
Přejít do diskuze
topten
je to moc slizsky, trochu jako slimak
civilni verse jeste dejme tomu, ale R-ko musi vypadat aspon trochu jako R-ko
chybi mu koule
civilni verse jeste dejme tomu, ale R-ko musi vypadat aspon trochu jako R-ko
chybi mu koule
vondry87
Stačí mít děti a občas potřebovat odvézt kočárek a hatchback je najednou mimo hru. Já bych GTI v kombíku bral všema deseti. Pro mě by to byl v této cenové kategorii ideální služebák.
Emel
1) GTI v kombíku není
2) Mně to dává perfektní smysl, je to maximální univerzál - čtyřkolka na zimu, výkon když se chceš svézt, prostor pro běžnou rodinu 2+2... to vše bez zásadních kompromisů v komfortu nebo spotřebě (jako jasně, nejezdí to za 4 a není to peřinka).
Osobně by mi stačilo i to GTIčko, to je fakt... tu 4x4 úplně nutně nepotřebuju a pro rychlý rodinný auto je těch 180kW až až... tohle je prostě RS6 pro "chudé".
2) Mně to dává perfektní smysl, je to maximální univerzál - čtyřkolka na zimu, výkon když se chceš svézt, prostor pro běžnou rodinu 2+2... to vše bez zásadních kompromisů v komfortu nebo spotřebě (jako jasně, nejezdí to za 4 a není to peřinka).
Osobně by mi stačilo i to GTIčko, to je fakt... tu 4x4 úplně nutně nepotřebuju a pro rychlý rodinný auto je těch 180kW až až... tohle je prostě RS6 pro "chudé".
fOE
Poslouzi to jak na kazdy nebo behem dovolene jako rodine auto, a pritom behem tech zabavnych chvilek o vikendech to bude jen marginalne horsi nez kratka verze z ktere vychazi. Pokud nemam deti, tak HH je asi nejlepsi pomer cena/vykon/zabava. Kdyz mam deti pak HH v kombiku muze byt jedina moznost jak na tom pomeru zustat.
fOE
No, ruku na srdce, to uz nikoho relevantniho nezajima. Jo kdyby ty motory mely problem vydrzet 100k km, pak bychom o tom asi uz slyseli a pak by mel MB problem, ale 300k uz je za horizontem duleziteho.
Ham.
Je určeno k tomu k čemu jakýkoliv jiný kombík této třídy. Navíc je dostatečně rychlý a schopný přenést výkon na silnici za zhoršených podmínek.
Jestli narážíš na vyšší výkon, tak výkon není nikdy příliš vysoký, výkon může být jenom příliš nízký, třeba Golf Variant s tříválcovým podmírákem nebo dříve s 1.6 TDI moc důstojné motorizace zvláště s naloženým autem nejsou.
Jestli narážíš na vyšší výkon, tak výkon není nikdy příliš vysoký, výkon může být jenom příliš nízký, třeba Golf Variant s tříválcovým podmírákem nebo dříve s 1.6 TDI moc důstojné motorizace zvláště s naloženým autem nejsou.
iudex
Ty si ten článok asi nečítal, že?
"O tom, že je nový Golf R Variant skutečně velmi působivě nastavený, vypovídá i čas z Nürburgringu, který vůz absolvoval v čase 7:51. Přitom sedmičkový Golf R, myšleno hatchback, zvládl zelené peklo v čase 8:10."
"O tom, že je nový Golf R Variant skutečně velmi působivě nastavený, vypovídá i čas z Nürburgringu, který vůz absolvoval v čase 7:51. Přitom sedmičkový Golf R, myšleno hatchback, zvládl zelené peklo v čase 8:10."
Ozzman
No mne se takové auto třeba pozdává, respektive Rko je možná až zbytečně přehnané, to GTI by mi stačilo (mne tedy více Fokus ST kombi), prostě rodinné kombi, které má více výkonu a když občas jedeš sám, můžeš si na okresce zablbnout.
Šimpanz
že "...využívá dvě spojky, které jsou uloženy přímo v diferenciálu u jednotlivých poloos. " je technický nesmysl. Žádný diferenciál vzadu Rko nemá, má tam jenom úhlový převod a dvě spojky, které plní funkci mj. i toho diferenciálu.
woody-alien
Okruh taky...ale nejvíc jsem se loučil se životem, když mě svezl jezdec nějaký okresní rallye. Rozumíš, žádná první liga, natož Liga mistrů...ale nějakej okresní přebor v rallye. Jednak teda už pohled na to auto moc důvěry nebudil :-[] a potom tam, kde je na okruhu kačírek a spousta místa a můžeš aspoň doufat, že se to nějak zabrzdí, tak když letíš mezi stromama a barákama, tak tam už jenom lituješ, žes to v tý závěti nenapsal jinak, protože předělat už to nestihneš. :-[] :-[] :-[]
webpaja
Proti tomu ale svědčí faktor o kterém psal Dinar. Ale můžeš k tomu přistoupit stejně jako Roman a blokovat ostatní. ;-)
Na druhou stranu oceňuji ty, kteří při klidné jízdě pod limity myslí na ostatní a nechávají dle vyhlášky prostor mezi před nimi jedoucími vozy na zařazení.
Na druhou stranu oceňuji ty, kteří při klidné jízdě pod limity myslí na ostatní a nechávají dle vyhlášky prostor mezi před nimi jedoucími vozy na zařazení.
pradeda777
Ok. Záleží na člověku, jeho životních potřebách, životním stylu a také na kupní síle.
Emel
Pro mě okoukanost kritérium moc není (a RS dostatečně vystupuje z toho zástupu Ambition+ na cestách)... a Škodovka je mi sympatičtější než SEAT, raději Made in CZE než Made in ESP.
Je fakt, že Leon dorostl Octavii, takže prostor už argument není... ale zase proporčně se mi ta Octavia líbí víc (a líbil se mi víc starší Leon ST).
Je fakt, že Leon dorostl Octavii, takže prostor už argument není... ale zase proporčně se mi ta Octavia líbí víc (a líbil se mi víc starší Leon ST).
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
fOE
Krasa toho mit jedno auto na vse je prece v tom mit ho neustale u sebe.
K cemu ti je ze mas doma v garazi pod plachtou kupatko, kdyz po ceste z prace te nehoda na dalnici svede na prazdnou okresku a ty sedis v dieslove oktavce? I proo kazdeho z nas co toho najezdi vic je vikendovka strasne lakava, ale ty prilezitosti se projet prichazi nahodile a kolikrat je tech nahodilych vic nez tech planovanych. Tam se cislo, kdyz si to vazne vsechno sedne, muze pohybovat i v jednotkach. No a kdyz si vemes tohle vs. mit to kazdodenni auto se schopnosti zabezpecit 90% vzdy a vsude?
Ony ty Mkove baworaky, RS audiny, AMG mercedesy nejsou vlastne o nicem jinem (jak uz tu XY krat zaznelo).
K cemu ti je ze mas doma v garazi pod plachtou kupatko, kdyz po ceste z prace te nehoda na dalnici svede na prazdnou okresku a ty sedis v dieslove oktavce? I proo kazdeho z nas co toho najezdi vic je vikendovka strasne lakava, ale ty prilezitosti se projet prichazi nahodile a kolikrat je tech nahodilych vic nez tech planovanych. Tam se cislo, kdyz si to vazne vsechno sedne, muze pohybovat i v jednotkach. No a kdyz si vemes tohle vs. mit to kazdodenni auto se schopnosti zabezpecit 90% vzdy a vsude?
Ony ty Mkove baworaky, RS audiny, AMG mercedesy nejsou vlastne o nicem jinem (jak uz tu XY krat zaznelo).
pradeda777
Ok. Já to vidím jinak. Proto jsem měl v nadpise..."Já to vidím tak,".... :-!
iudex
Možno ten haldex je ako socialistické hospodárstvo: plní plán na 120%. :-[]
Ham.
Souhlas, jenom s tím o fous menším autem bych byl opatrný, neměřil jsem to metrem, ale řekl bych, že octavie kombi (a variant je nyní na stejném rozvoru) má vzadu (na zadních sedačkách i v kufru) víc místa než RS4.
Emel
Není kůň jako kůň... ale orientačně má ozák pravdu.
Co na tom chceš hledat 20 minut... nepleteš si i minuty a vteřiny? :-D
Co na tom chceš hledat 20 minut... nepleteš si i minuty a vteřiny? :-D
Dinar
RS4 v kombíku je prodávanější než sedan, fanoušci roky volají po M3 v kombíku, jinými slovy, rychlé kombíky podobné velikosti jsou žádané a evidentně spoustě lidí dávají smysl. Tohle je pro člověka, který nemá na RS4 kombi, zaplatí půlku, dostane menší výkon a o fous menší auto.
iudex
"výkon není nikdy příliš vysoký, výkon může být jenom příliš nízký" Podpisujem. :yes: :-)
Alebo inak: aj s výkonným autom vieš jazdiť pomaly, opačne to ale nejde.
Alebo inak: aj s výkonným autom vieš jazdiť pomaly, opačne to ale nejde.
Ozzman
A proto pro vás oba a vlastně už i mne, protože naftu nevyžaduji, je to Fokus ST kombi ;) :D Jen škoda, že Ford nějak rezignoval na prodeje a výrobu čehokoliv mimo Pumu a Kugu..
webpaja
I na první pohled nesmyslný výkon není primárně nebezpečný, jak se tu někteří snaží tvrdit. Jde jen o čas, místo a schopnosti.
Ozzman
Na prujezd zataček na okresce v rámci bezpečné jízdy, kdy se na hranu ani nepřiblížíš, ale svezeš se hezky, to stačí převelice :)
Freddka
To by ses asi divil, s kombi muze byt vic srandy nez s hatchbackem, lepsi rozlozeni hmotnosti.
fOE
Na tu debatu kratkej vs. dlouhej jsou tu povolanejsi, ale pokud mas nejake prostorove naroky, treba abys odvezl rodinu, pak kratkej golf R ani nezkusis a BUM, dlouhej golf R je ten nejlepsi golf na planete. ;-)
Anebo to prubnu jeste jinak:
1) Chces sakra rychle auto, rekeneme ze si ho zadefinujes jako 270-300k+.
2) A to rychle auto musi odvezt rodinu.
Najdi mi podobne velke, podobne rychle a pritom jinak koncipovane auto za stejnou cenu.
Anebo to prubnu jeste jinak:
1) Chces sakra rychle auto, rekeneme ze si ho zadefinujes jako 270-300k+.
2) A to rychle auto musi odvezt rodinu.
Najdi mi podobne velke, podobne rychle a pritom jinak koncipovane auto za stejnou cenu.
iudex
Je to žiaľ tak.
Na druhej strane táto situácia zrovna nahráva extra výkonným autám, pretože keď máš len málo možností predbiehať, úseky sú krátke, tak potrebuješ zrovna výkonný motor, aby si to stihol. Na prázdnej rovinke pomaly idúcu Aviu predbehneš aj s atmo Fabiou, na zákrutovitej ceste s kratučkými rovinkami a premávkou oproti potrebuješ výkon, aby si to dal. :D
Na druhej strane táto situácia zrovna nahráva extra výkonným autám, pretože keď máš len málo možností predbiehať, úseky sú krátke, tak potrebuješ zrovna výkonný motor, aby si to stihol. Na prázdnej rovinke pomaly idúcu Aviu predbehneš aj s atmo Fabiou, na zákrutovitej ceste s kratučkými rovinkami a premávkou oproti potrebuješ výkon, aby si to dal. :D
Othello
....4Motion.... využívá dvě spojky, které jsou uloženy přímo v diferenciálu u jednotlivých poloos. Díky tomu dokáže systém posílat až 50 % točivého momentu vozu (tedy až 100 % točivého momentu zadní nápravy) jen na jedno kolo....
Vypadalo to že se pan redaktor s těmi až 50% směřujícími dozadu jen upsal. Stejný nesmysl ale opakuje kousek dál ještě jednou takže v tom omylu opravdu žije.
Vypadalo to že se pan redaktor s těmi až 50% směřujícími dozadu jen upsal. Stejný nesmysl ale opakuje kousek dál ještě jednou takže v tom omylu opravdu žije.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Roman Horký
Čím víc spojek tím víc folxvágn.
Speciálně pro minusáře:
Čím víc folxvágn tím víc na nic.
Chce to pořídit si auto a ne produkt fabriky na lidové vozy pro národ soudruha H.
Speciálně pro minusáře:
Čím víc folxvágn tím víc na nic.
Chce to pořídit si auto a ne produkt fabriky na lidové vozy pro národ soudruha H.
KANKUNEN
cesty jsou počmárané jak klaun, cyklistu nejde objet, všude jsou kamery a radary, CO2 je největší jed a výsledek je kombík rychlejší než nedávno Porsche a zaplivání 1,6ky TDI co jezdila pod 5 litrů.
ryccardo
Mě hlavně uniká smysl tohoto auta. Komu a k čemu je určeno? Už GTI v kombíku mi přijde jako nesmysl. K čemu je majiteli tohle?
white label
Tak to se div, jasně, že v tomto případě má lepší rozložení hmotnosti Variant, ve srovnání s hb. A o něco delší rozvor má i výhody.
Othello
Žádné omezení 50% dozadu není. Ostatně sám píšeš že to může být za určitých podmínek podstatně víc. A těch podmínek kdy to nastane je mnohem více, například i prudký rozjezd z místa kdy se zadní nápava zatíží a má lepší adhezi než předek
Mikesus
On ještě bude vědět, kolik koní je 100kw. To má ta 1.8hsd. Nová gen 1.8hsd má 90kw, to bude taky vědět. Pak možná ještě 132kw by mohl vědět. Víc už je mimo dohled nejspíš.
Markus1
Rs4 kombi je predavanejsi ako rs4 sedan hlavne preto ze sa rs4 sedan nevyraba …… ale inak davam za pravdu podobne kombiky su idealne pre rodinu v ktorej ma tatko rad benzin a rychlost ….. pisem z vlastnej skusenosti ako majitel c43 amg kombi
fOE
Ja myslim ze to ma hodne co delat i s najezdem. Na sobe samem pozoruju, ze ten nazor mam ted jinej kdyz delam 45-50tis km rocne a mel jsem jej jinej kdyz jsem delal 10tis km. Jakonahle clovek toho casu v aute zabije az moc, pak jeste vyhledavat cas za volantem navic, na ukor jinych hobby anebo rodiny atd., uz pomalu ani nechce. Pro me by pak rychlej golf nebyl o kompromisu, ktery jakoze musim akceptovat, pro me by to bylo uzit si nejakou zabavu na cestach tak jak na ni nahodile natrefim, nebo si neuzit zabavu zadnou.
Zname ty chvile kdy se to vsechno sejde, cloveku je pak vzdy smutno, ze sedi v ctyrvalcove nafte a sam se priznam, ze za "kompromitovany HH kombik" bych to v ten moment vymenil z fleku. :-)
Zname ty chvile kdy se to vsechno sejde, cloveku je pak vzdy smutno, ze sedi v ctyrvalcove nafte a sam se priznam, ze za "kompromitovany HH kombik" bych to v ten moment vymenil z fleku. :-)
Alf1k
Osobně jsem viděl 365tis. bez vážných a drahých poruch a to bylo jedno z prvních a45 před x lety, - předchozí generace :-) velice povedený motor co se týče životnosti a spolehlivosti. 420k verze je zase dál, ale to čas ukáže jestli to je stejnej držák, snad ti to takhle stačí, probrané téma xkrát. Každopádně 2.0tsi ji šlape na paty což je uctihodné vzhledem k deklarovaným výkonům. Velké překvapení. Ale to se tu taky probralo xkrát. ;-)
Othello
Mělo by to umět poslat dozadu 100 procent. To je dvakrát víc než tvrdí pan redaktor :-)
webpaja
Na dálnici je podobný "závodník" k smíchu, ale na okresce se to může rovnat pokusu o zabití.
webpaja
Za 3,6 na 100 je už slušné zrychlení :-[] To už nemusíš být nutně brzdou ;-)
Ozzman
On asi univerzál dokonalosti moc neexistuje, ten Csegmentový kombík, sebelepší, prostě v komfortu a prostoru asi Dsegmentové kombi nepřebije, D segment zase nenabídne tu agilitu na okresce takovou, jako Cčko.
iudex
"člověk zvažuje, zdali mu stojí za to, věnovat násobně více času přípravou sporťáku v garáži a hledáním správné silnice a doby, kdy vyjedu, abych si to užil"
Presne tak. Budeš mať nejakú ultimatívnu hračku, ale vytiahneš ju trikrát do roka. Gro času tráviš v tom daily care a tam ti prd pomôže, že doma máš silnejšie auto, ktorým by si predbehol tú dlhú kolónu, reálne trpíš v tom svojom daily.
A tiež máš pravdu s tou cenou, aby to bolo auto pre zábavu bolo rýchlejšie, alebo aspoň rovnako rýchle ako Golf R (270 kmh, 4,9s), tak to musí byť úplne iná cenová hladina. Dáš to za tretie auto v rodine?
Presne tak. Budeš mať nejakú ultimatívnu hračku, ale vytiahneš ju trikrát do roka. Gro času tráviš v tom daily care a tam ti prd pomôže, že doma máš silnejšie auto, ktorým by si predbehol tú dlhú kolónu, reálne trpíš v tom svojom daily.
A tiež máš pravdu s tou cenou, aby to bolo auto pre zábavu bolo rýchlejšie, alebo aspoň rovnako rýchle ako Golf R (270 kmh, 4,9s), tak to musí byť úplne iná cenová hladina. Dáš to za tretie auto v rodine?
iudex
Nemáš pravdu, silné kombíky sú stále populárne a majú opodstatnenie bez ohľadu na počet áut v rodine. Typicky chlap máš to väčšie kombi a manželka niečo menšie, možno ako tretie máš nejakú víkendovku. Stále je to ale to kombi, na ktorom jazdíš denno-denne, prečo by si mal mať denne trpieť v lacnejšom kombíku? A keď ideš s rodinou, aj tak ideš práve na tom kombi, takže fakt, že máš doma nejakú silnejšiu víkendovku Ti moc nepomôže, keď pôjdeš s rodinou naložený k moru alebo na lyže.
figurka
"Problém" spíš je, že tato rychlá "konfekce" je tak schopná i v té sportovní stránce, že dokáže uspokojit. Tím myslím, že je hodně jednoduché jakoukoliv cestu protáhnout o 20km a dostatečně se vyřádit. V rámci jedné jízdy. Není to tak sportovní, jako to dokáže být s čistokrevným sportovním nářadím, ale není to zas tak daleko. A je to dost blízko na to, že člověk zvažuje, zdali mu stojí za to, věnovat násobně více času přípravou sporťáku v garáži a hledáním správné silnice a doby, kdy vyjedu, abych si to užil. Stále versus +10 - 20 minut při jakékoliv jízdě "univerzálem".
Navíc, aby něco sportovalo odpovídajícím způsobem v kontextu schopností Rka + k tomu něco na běžné ježdění, tak odhaduji součen na minimálně 2x ceny Rka.
Navíc, aby něco sportovalo odpovídajícím způsobem v kontextu schopností Rka + k tomu něco na běžné ježdění, tak odhaduji součen na minimálně 2x ceny Rka.
Ozzman
No, tak to jsem psal, stejně jako níže, že Rko ja mne zbytečně ostré, že by stačilo něco jako GTI, ale to není, takže Fokus ST, který se sice vyrábí, ale nějako není k dostání, jak to tak vypadá.
Ano, stačí mi 150k kombík, jen tyhle ostřejší verze mají i lepší podvozky a jiné vychytávky... osobně pokud jediný univerzál, tak asi nějaký takový kombík, jinak radši o třídu větší kombi s 4x4 a AT + malý hatch na srandu.
Ano, stačí mi 150k kombík, jen tyhle ostřejší verze mají i lepší podvozky a jiné vychytávky... osobně pokud jediný univerzál, tak asi nějaký takový kombík, jinak radši o třídu větší kombi s 4x4 a AT + malý hatch na srandu.
Ozzman
Malá ? No, já prostornost vyřešil rakví na střechu a už se i moje drahá polovička + serepetičky pro malého, naloží dostatečně :D Pomalá na můj vkus taky ne, (tedy v přímce, mé auto je pomalejší a přesto pro mé potřeby dostatečně rychlé ) spíš, stjeně jako ta moje obluda, je to na okresky prostě kus auta, co má svou váhu a velikost, takže v provozu na většinu českých cest to není to ideální - tak tedy vnímám já takové auto. Rychlé zatáčky si užiju leda tam, kde je široká a přehledná silnici, což je málokde :D
Pro mne by bylo zatím asi řešení ten Fokus ST, jsme 3 + ta rakev na střechu, musím tady ostudně přiznat, že když jsem se přestal bát jít s Meganem trochu do zatáček ostřeji a správně je kroužit, ten rozdíl skoro 500kg mu dává znatelně lepší agilitu + se nemusím tak bát, že se nevejdu s dodavkou na šířku v zatáčce. A to je to absolutně nesportovní verze s obyčejnou torzkou. Zkrátka a jednoduše, kde váhu Mondea musí kompenzovat připojení zadní nápravy (a v tomhle bude Smax stejný), tady to jde hezky kroutit bez jakýchkoliv blbostí a jako ten jediný univerzál vidím už také spíše ten C segmentový kombík... tedy mimo dálničního přesunu, kdy rozvor prostě vyžehlí nerovnosti lépe.
Spotřebu jsem přestal řešit, radši :D Nenajezdím zase tolik (cca 10 + 15-20) za rok v obou soukromých autech, to ještě není zatím to, co by lezlo do penez... ale PHM jdou výš a výš...
Pro mne by bylo zatím asi řešení ten Fokus ST, jsme 3 + ta rakev na střechu, musím tady ostudně přiznat, že když jsem se přestal bát jít s Meganem trochu do zatáček ostřeji a správně je kroužit, ten rozdíl skoro 500kg mu dává znatelně lepší agilitu + se nemusím tak bát, že se nevejdu s dodavkou na šířku v zatáčce. A to je to absolutně nesportovní verze s obyčejnou torzkou. Zkrátka a jednoduše, kde váhu Mondea musí kompenzovat připojení zadní nápravy (a v tomhle bude Smax stejný), tady to jde hezky kroutit bez jakýchkoliv blbostí a jako ten jediný univerzál vidím už také spíše ten C segmentový kombík... tedy mimo dálničního přesunu, kdy rozvor prostě vyžehlí nerovnosti lépe.
Spotřebu jsem přestal řešit, radši :D Nenajezdím zase tolik (cca 10 + 15-20) za rok v obou soukromých autech, to ještě není zatím to, co by lezlo do penez... ale PHM jdou výš a výš...
ryccardo
Zajímalo by mě kolik takový 2 litr co dává 420 koní asi najede kilometrů. Jestli to vydrží s přehledem 300 tkm, tak Mercedesu tleskám.
iudex
Jasné, ORS tiež, ale tú vnímam stále trochu ako služobák, hlavne v kombíku, proste ak by bola alternatíva, tak by som sa Octavii vyhol a keďže je tu obdobný, ale podstatne menej okukaný Leon ST, dal by som mu prednosť.
Inak rovnako ako Ozzy na prvom mieste v tejto grupe by bol Focus ST kombi, ale ako som písal, zmizol z trhu. Takže by to u mňa kontumačne vyhral ten Leon.
Inak rovnako ako Ozzy na prvom mieste v tejto grupe by bol Focus ST kombi, ale ako som písal, zmizol z trhu. Takže by to u mňa kontumačne vyhral ten Leon.
Ozzman
Jistě, že víme, ale on naráží, že jsem mu 20 minut neodpověděl, ale nejak mu nejde vysvětlit, že jsem prostě a jednoduše v práci a nesedím u počítače celou dobu... :D
Emel
Tak holt ten příspěvek píše ne pro tebe, ale pro mě... a pro další, co mají zhruba povědomí, že 147kW je 200k a 220kW je (necelých) 300k a tak.
Tebe zajímají jen l/100, ne? ;-)
Tebe zajímají jen l/100, ne? ;-)
Emel
Se 180kW je tu i Octavia RS... i s tím manuálem. A to by mi asi i stačilo.
Jiná věc je... jak píše Ozák, Focus ST byl levnější a byl silnější.
Jiná věc je... jak píše Ozák, Focus ST byl levnější a byl silnější.
Freddka
Je to tak.
Teda Mercedes je ted s dvoulitrem na 420k 500Nm ale samozrejme je to extrem za sileny penize.
Proti tomu je Rko velice normalni a podle vseho i povedeny motor.
Popravde dulezitejsi je u Rka podvozek a nove reseni ctyrkolky. Jestli to ma 300 nebo 320k mi nepripada az tak podstatny.
Teda Mercedes je ted s dvoulitrem na 420k 500Nm ale samozrejme je to extrem za sileny penize.
Proti tomu je Rko velice normalni a podle vseho i povedeny motor.
Popravde dulezitejsi je u Rka podvozek a nove reseni ctyrkolky. Jestli to ma 300 nebo 320k mi nepripada az tak podstatny.
jiras_
Stačilo by i nějaké 2.0 TSI, 200 koní, manuál a odpovídající brzdy ve variantu. Takové GTI pro fotry.
ryccardo
Maximální univerzál to je v krátký verzi. Ještě bych tomu nechal manuální ručku, když už to má být auto na blbnutí. Nicméně líbí se mi ten motor. Na to jak ze začátku TSI motory trpěly na spoustu dětských nemocí, tak se koncepce toho motoru ukazuje jako dobrá. Co dokážou z toho 2 litru vytáhnout za výkon je úžasný. 320 koní a 420 krouťák to musí trhat asfalt. Dobře že jsou výkonný TSI motory na trhu. Bude ještě dlouho z čeho vybírat a čím jezdit :-)
Ozzman
No, třeba 2.0TDI 110kw, ale O3 se vyráběla pokud vím ještě s 135/140kw TDI
Ozzman
Já třeba nechci pořád hledat, kolik má to a to výkonu, mění to za pochopdu, je tuna faceliftů a generací, pro mne mají tyto posty daleko větší výpovědní hodnotu, než že si někdo plivne do diskuze...
Ozzman
To je blbej pocit, když někdo ví a zná a někdo ne, tak musí hejtit, co? :D
iudex
Súhlas, tiež by mi plne stačilo GTI kombi, štvorkolka nie je nevyhnutná. Popravde sa divím, prečo sa VW tak tvrdošijne vyhýbal GTI kombi, len z nejakej tradície? Pri Rku na žiadnu tradíciu nepozerali a nikdy som nezaregistroval u odbornej verejnosti sťažnosti, že R kombi existuje.
Na druhej strane ak chceš koncernové hotkombi s motorom GTI, je tu Cupra Leon, tá je v kombíku nielen s 310k, ale aj so základným 180 kW motorom (a ako bonus je lacnejšia ako GTI). Má len jednu chybu, že Leon na rozdiel od GTI nemá manuál.
Na druhej strane ak chceš koncernové hotkombi s motorom GTI, je tu Cupra Leon, tá je v kombíku nielen s 310k, ale aj so základným 180 kW motorom (a ako bonus je lacnejšia ako GTI). Má len jednu chybu, že Leon na rozdiel od GTI nemá manuál.
iudex
Už kolegovia odpovedali predo mnou, plne sa s nimi stotožňujem. Golf R je dokonalý univerzál, "do tanca aj na počúvanie", plne praktický pre rodinné potreby a súčasne umožňujúci ostrú rýchlu jazdu.
Proste rovnaký recept ako Audi RS4 či budúca M3 Touring, len o triedu nižšie.
Proste rovnaký recept ako Audi RS4 či budúca M3 Touring, len o triedu nižšie.
Ozzman
Na druhou stranu s tímto přístupem se dá říct, že i malý výkon nemusí být nebezpečný v rukou zkušeného řidiče, jak se tu taky někteří v jiných diskuzí snaží říct, vždy je to o té hlavě řidiče ;)
hugino
Myslím že si ju už našiel.A čo sa týka Golf R už ste napísali prakticky všetko takže len to zhrniem že za mňa kto na to má nech si ho dopraje lebo to auto je fakt všestanné aj na dennodenné použitie aj na vybláznenie sa na okruhu v Orechovej Potôni.Konkurencia prakticky okrem Cupra Leon neexistuje takže zase ten hnusný koncern je o krok v pred. :yes: Mne osobne by stačil aj Leon FR s 2.0 tsi 190 k za slušných 27 000 €.
Michal220
Tak tento úsek až do Miličína vypadá jako dálnice a běžně se tam lítá když jsou 2pruhy 150 ale 120-130 takový průměr
ryccardo
Tak jestli ti to stačí na takový ježdění, tak zase nepotřebuješ 300 koní. To se se 150 kobylama svezeš v tom kombíku na okresce stejně.
jiri-trojan
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Dinar
Přesně tak, pokud v dnešním provozu chceš jezdit relat. bezpečně, potřebuješ výkon, abys v předjížděcím manévru strávil co nejméně času. Mít výkonné auto neznamená drtit ho stále na plný plyn. ;-)
ryccardo
Tak to se omlouvám. Měl jsem za to, že se dělalo obojí. Nicméně má otázka zůstává. K čemu je to dobrý v kombíku?
white label
Pokud je ten nový systém (TS) omezen maximem 50% na zadek, jak potom dokážou v režimu Dynamic poslat dozadu víc (než dopředu), jak se např. tady píše:
"V komfortním režimu má přednost přední náprava. V režimu Auto je rozložení točivého momentu vyvážené (předpokládám cca 50:50), aby se snížilo nedotáčivost a přetáčivost, zatímco v režimu Dynamic je na zadní nápravu přenášen větší hnací moment."
https://www.carexpert.com.au/…-torque-splitter
"V komfortním režimu má přednost přední náprava. V režimu Auto je rozložení točivého momentu vyvážené (předpokládám cca 50:50), aby se snížilo nedotáčivost a přetáčivost, zatímco v režimu Dynamic je na zadní nápravu přenášen větší hnací moment."
https://www.carexpert.com.au/…-torque-splitter
Othello
Jestli to technici VW popisují takhle, nejspíš tomu sami nerozumí.
Když se mezinápravová spojka (nebo spojky) plně sepnou, rozdělení sil závisí už jen na trakci obou náprav. V případě že předek trakci ztrácí, jde logicky většina síly dozadu. Už z toho vyplývá že žádné omezení 50:50 tam nemůže být.
Při podrobnějším rozboru bychom zjistili, že rozdělení sil závisí i na valivých průměrech jednotlivých kol nebo na aktuální dráze po které se odvalují apod. To už je ale vyšší level, napřed je potřeba pochopit ty elementárn základy.
Když se mezinápravová spojka (nebo spojky) plně sepnou, rozdělení sil závisí už jen na trakci obou náprav. V případě že předek trakci ztrácí, jde logicky většina síly dozadu. Už z toho vyplývá že žádné omezení 50:50 tam nemůže být.
Při podrobnějším rozboru bychom zjistili, že rozdělení sil závisí i na valivých průměrech jednotlivých kol nebo na aktuální dráze po které se odvalují apod. To už je ale vyšší level, napřed je potřeba pochopit ty elementárn základy.
Charger
To by mě zajímalo, jak bys to chtěl technicky udělat. Třeba Toyota GR Yaris umí 70 procent dozadu jen tím, že má jiný převodový poměr předního a zadního diferenciálu. To Golf nemá. Takže když je u R rozepnutá spojka (teď nově spojky), jde (víceméně) 100 procent na přední kola. Když je spojka sepnutá, je to cca 50 na 50. Takto to popisují mimo jiné i samotní technici VW.
Markus1
Presne tak….podobne auta beriem ako idealne ,,jedine,, auto do rodiny …..aj ked u mna je este jeden lexus rcf v garazi 😁😁😁….a k tej s4/5/6/7 …. Tie modely podla mna audi zabilo dieslovym motorom
Ozzman
Protože Golf 7 je prostě obyčejné auto... dříve se takto chovali majitelé Oktávek, dnes už to je v ČR naštěstí pasé, máme tu lidi, co sedlají Mercedes, BMW, Audi s cenami i desetinásobku Huginového lidového wágenu v social výbavě a od nikoho jsem neslyšel podobné žvásty... prosím kluci slovenský, u vás je to fakt tak zoufalé, že s obyčejným Golfem 7 jste větší král, než s Dsegmentovým mainstreamem a kdo jezdí kompaktním Renaultem či Hyundaí, tak je social? To snad ne....
Mikesus
No vidíš. Od té doby, co mám novou Toyotu, tak kromě toho, že mne zdraví lidí, které jsem snad nikdy nevidel ( což zdraveni beru za samozrejmost, kdyz se pohybujeme ve stejném a uzavřeném areálu)tak u zákazníků mi vrátní, kromě otevření vjezdu bez kontroly, vyběhnou otevřít a podržet vstupní dveře. To se kolegovi s Golfem 7 ještě nestalo.
Ozzman
Ano, dávám ti za příklad, že s novým velkým SUV či D segmentem urobíš větší parádu než s C segmentem bez ohledu na značku (ty sam si mi tu "vysměšně" tvrdil, že Golf je víc, než Dsegmentové auto, přitom proti němu je obyč Golf socka, nic proti ;) ). Bydlím v městě na předměstí Prahy ( dnes už by se dalo označit za satelitní město), tzn nejbohatší a nejurbanizovaněší region z Československa (Praha + přilehlé okolí ) - jestli je to pro slováka vesnice, je to ještě úsměvější, než co doposud předvádíš :D Možná spolu se sousedy vycházíme dobře proto, protože nejsem takovej k. oko t jako ty..
Za 1. - Mám D segmentové auto, vím o čem je život ;) ... a kompakt to není, to sis popletl, to je C segment.
Za 2 - Měli jsem Golfa sedan - Jettu, oproti Oktávce hezčí, jinak pořád obyčejnej kompakt a to v době, kdy ty si jezdil Renaultem - já v té době měl ještě Lagunu, jako student, dobrý ne ? Pořád je to víc, než Golf.... A ten kdo nezná konkurenci si ty, já s 1.5TSI jel a s mnoho dalšími auty, i na rozdíl od tebe sem zkoušel G8... a pořád budu jezdit radši v proti Golfu luxusním Mondeu ;) Pose*r se ! :D
Zajímavé je, že sem chodí diskutéři, kteří jezdí prémiovkami za x mega a od nikoho sem nikdy neslyšel podobné žvásty o prestiži :D Tady to smrdí komplexem jak blázen :D Horzně nerad se tu nad někým povyšuji, u tebe to jinak asi nejde, ale možná kdyby si přijel do té vaší díry mým Mondeem, nejen, že tě pozdraví, ale otevřou ti v obchodě i dveře, protože je to proti Golfu prostě dražší auto - holt někdo má D segment (+ C segment a motorku), a někdo starý Golf a léčí si mindrák :) Smiř se s tím, že s tím obyčejným Golfem prostě na D segment nezapůsobíš...Tak to chodí.. .
Za 1. - Mám D segmentové auto, vím o čem je život ;) ... a kompakt to není, to sis popletl, to je C segment.
Za 2 - Měli jsem Golfa sedan - Jettu, oproti Oktávce hezčí, jinak pořád obyčejnej kompakt a to v době, kdy ty si jezdil Renaultem - já v té době měl ještě Lagunu, jako student, dobrý ne ? Pořád je to víc, než Golf.... A ten kdo nezná konkurenci si ty, já s 1.5TSI jel a s mnoho dalšími auty, i na rozdíl od tebe sem zkoušel G8... a pořád budu jezdit radši v proti Golfu luxusním Mondeu ;) Pose*r se ! :D
Zajímavé je, že sem chodí diskutéři, kteří jezdí prémiovkami za x mega a od nikoho sem nikdy neslyšel podobné žvásty o prestiži :D Tady to smrdí komplexem jak blázen :D Horzně nerad se tu nad někým povyšuji, u tebe to jinak asi nejde, ale možná kdyby si přijel do té vaší díry mým Mondeem, nejen, že tě pozdraví, ale otevřou ti v obchodě i dveře, protože je to proti Golfu prostě dražší auto - holt někdo má D segment (+ C segment a motorku), a někdo starý Golf a léčí si mindrák :) Smiř se s tím, že s tím obyčejným Golfem prostě na D segment nezapůsobíš...Tak to chodí.. .
hugino
Ty zase porovnávaš medzi triedami áut.Nauč sa to už konečne že nemôžeš porovnávať Golf so Santa Fe alebo Talismanom.Keby to tak nebolo ako píšem tak by nedávali zakaždým pri teste segmentu C do porovnávania Golf alebo pri segmente D Passat.Ak u vás urobíš parádu so Santa Fe alebo Talismanom tak OK ale v mojom okolí si s týmito značkami skôr na zamyslenie lebo za dané peniaze sa dajú kúpiť lepšie autá veď Talisman stojí okolo 33 000 € a už ho dokonca aj stiahli z ponuky lebo to nikto nekupoval.A zo susedmi vychádzam dobre ale je pravda že nechodím s nimi na pivo.Takže podľa tvojho popisu to bude plaťiť skôr na teba ako podotkol p.Vaculík:Pozor pozor vesničani...Nič osobné :-) Choď vyskúšať obyčajný kompakt segmentu D od koncernu s 1.5 tsi 150 k a pochopíš o čom je život.Čau
Ozzman
No, tak když jsem jezdil na gympl, tak jezdil jeden takovej hodně typickej autobusák (mullet, bílá košile, jak z partesu z 90tek) a ten byl silnej kuřák a vždy letěl, pak zastavil a šel si zapálit, takže to co nahnal prohulil, spolužák pak chodil s nim :D
Mikesus
To jsi mi připomněl. Kdyz jsem jezdil na nižší stupeň gymplu autobusem jezdil tam jeden sudeťák ( není to urážka). My puberťák z toho měli srandu jak se tam sedící babky modlí, stojící klejou a padají v každé zatáčce. My soutěžili o to, kdo déle vydrží se nedržet. Tehdy nám bezpečnost provozu nic neříkala a kdyz jsme jeli misto hodiny 45 minut, byli jsme nadšení. A kdo nepřišel na zastávku o 10 min dřív, nikam nejel :-[]
Dinar
Pravda, mělo by to být spíš S4, u té to určitě taky platí, i když zas v EU jen dýzl, tak to nesedí k tomu golfu, no, každopádně, jak sám potvrzuješ, zájem o ostré kombíky je stále.
Mikesus
Jo to určitě. Machimu jsem věřil, ale radši tu zatáčku jak se rychle blíží jsem nesledoval :-[]
Mikesus
No mně to třeba nevadí, bezne pouzivam oboje, tak mi to nepřijde. Kdyz by prisel s lbf*in nebo in*ft tak se budu kroutit hodně a budu si to muset nechat převést, ale tohle?
Ozzman
Já největší adrenalin zažíval, když jsem jezdíval autobusem do práce, tak ho řídil párkrát v týdnu jeden "tmavší řidič původem z indie" (abych nebyl nekorektní) a ten jezdil jako prase, najížděl na auta a po Praze letěl 80 s tou starou Karosou, to jsem se modlil... ale zase měl skvelé dojezdové časy !
Ozzman
Na toto téma jsme diskutovali mockrát, já Golf respektuji, je to etalon třídy už desetiletí, stejně jako jeho kvality, ale to, že má nabídku motorizací, z něj nedělá auto s lepším statusem, než ten Renault, nebo Hyundai, prostě BMW to neni a nebude. Pořád pleteš dohromady tři věci, které spolu nesouvisí. Kvalitu auta vs Prodeje (u nás Golf nabízejí za směšné operáky, takže na tom taky něco bude) a ještě nějaký společenský status, což u Golfa, lidového auta prostě minimálně v ČR absolutně nehraje roli, to uděláš víc parády na Hyundai (třeba se SantaFe) či Renaultu (Talisman), než v obyčejném Golfu, když bych to měl vztáhnout na ty tvé sousedy, co se cítí být méněcenní, že nevzali Golfa :D Ale s autem C segmentu, pokud to není nějaká nadupaná BMW/AudiA3, tak to je prostě pořád jen kompakt.
Jestli to nebude v tobě, mám Ford, Renault a Hondu (moto), a se sousedy se zdravíme, pokecáme, chodíme na pivo, grilujeme a tak... :D
Jestli to nebude v tobě, mám Ford, Renault a Hondu (moto), a se sousedy se zdravíme, pokecáme, chodíme na pivo, grilujeme a tak... :D
hugino
Ale ja nebývam na vesnici na Slovensku ale v širšom centre štvrtého najväčšieho mesta a tým akú ponuku dáva VW čo sa týka počtu modelov , motorizácii /výkony od 110-310 k/ výbav atď tak patrý jednoznačne na vrchol mainstremu a to už je len krôčik k prémií.Keď sa bavíme o segmente C tak Golf nie je o nič horší ako MB A alebo BMW 1 ale za trochu lepšie peniaze.Ty stále hovoríš o fantastických jazdných vlastnostiach Fordu voči VW / to je dlhodobo jediný argument Fordu že má geniálny podvozok ale v predajoch im to moc nepomáha keď má v ponuke okrem ST len benzínové trojvalce/ale v reále na bežných okreskách kde je hustota premávky to aj tak moc nepoznáš.Kým som jazdil na Renaulte tak som bol pre susedov neviditeľný ale odkedy mám VW tak už má aj pozdravia :-) takže na statuse mať VW asi niečo bude.Aj dvaja kolegovia ktorý jeden si kúpil nový Mégane a druhý Fastback nakoniec priznali že v 2018 keď ich kupovali mohli pri cene G VII ísť skôr do Golfa.Dlhodobo každý kto príde s novým modelom do segmentu C tak ho porovnáva s Golfom naposledy to bola nová 308.Prečo asi ?Skús si napr. po ceste do práce porátať koľko stretneš na ceste VW a kolko Fordov.Čím to asi bude že ľudia aj u vás a aj u nás aj keď idú kupovať staršie auto tak prvá volba v 80% idú pozrieť koncern.Asi to nebude tým že tie autá sú priemerné vo svojich kategóriach ináč by ich tolko nejazdilo.Či ?Ford má jediný argument "podvozok" ale celkovo za posledné roky ide postupne dole aj napriek tomu že momentálne dávajú aj 5000 € zľavu.Už som ti raz poradil a zopakujem ti to ešte raz dohodni si testovaciu jazdu na novom VW Golf s 1.5 tsi 150 k a myslím že objektívne uznáš že to auto je fakt dosť dobré a konečne môžeš mať novú oblúbenú značku.Však ty rád testuješ autá.
Othello
Tak to není. Při ustálemé jízdě po homogenním povrchu určitě ten Golf nerozděluje 50:50, ale pojede s téměř odpojeným zadkem, resp. oběma zadními spojkami. Proto tam ty spojky jsou.
Ham.
Moje tvrzení se týká čtyřkolek, neznám čtyřkolku (bez ohledu zda používá mezinápravový diferenciál nebo spojku), která s předními koly na ledu a zadními na betonu by nebyla schopná pohybu. Jestli to zařídí zvýšením svornosti diferenciálu nebo přibrzděním kol jedné nápravy je zcela podružná diskuze.
Jenom říkám, že údaje výrobců o rozdělení toč. momentu mezi nápravami se netýkají situací jako je tato s ledem pod předními koly, ale situace, kdy auto jede po homogenním povrchu a z tohoto hlediska je údaj u Golfu R o rozdělení 50:50 zcela správný a není výmyslem redaktora (ten si vymyslel to co výše připomínkoval, šimpanz), ale údaj uváděný výrobcem pro ustálenou jízdu na homogenním povrchu, který redaktor pouze opsal.
Jenom říkám, že údaje výrobců o rozdělení toč. momentu mezi nápravami se netýkají situací jako je tato s ledem pod předními koly, ale situace, kdy auto jede po homogenním povrchu a z tohoto hlediska je údaj u Golfu R o rozdělení 50:50 zcela správný a není výmyslem redaktora (ten si vymyslel to co výše připomínkoval, šimpanz), ale údaj uváděný výrobcem pro ustálenou jízdu na homogenním povrchu, který redaktor pouze opsal.
Othello
Pokud se tvé tvrzení týká auta s otevřeným mezinápravovým diferenciálem tak jsi ve velkém omylu.
Když takovému autu přední kola na ledu nepřenesou žádný moment, nebude moment ani na zadních kolech a auto se nerozjede. 50% z nuly je opět nula
Diferenciál nemění svůj poměr podle toho jestli některé kola mají nebo nemají adhezi. Poměr drží stále stejný bez ohledu na aktuální podmíky
Když takovému autu přední kola na ledu nepřenesou žádný moment, nebude moment ani na zadních kolech a auto se nerozjede. 50% z nuly je opět nula
Diferenciál nemění svůj poměr podle toho jestli některé kola mají nebo nemají adhezi. Poměr drží stále stejný bez ohledu na aktuální podmíky
Ham.
Umí, když stojí přední kola na ledu a zadní na suchu, tak přední kola přenáší nula Nm, tedy i nula % točivého momentu a zadní kola zákonitě přenáší zbytek, tedy 100% točivého momentu. To co píšeš u toho Mercedesu platí pro situaci, kdy má předek i zadek adhezi.
Othello
Dát 100% na zadek, když přední kola stojí na ledu určitě neumí každá čtyřkolka
Typicky 4x4 mercedesy se středovým otevřeným diferenciálem dají v takovém případě vždy rovných 50% (případně dle základního poměru v difu), ale nikdy ne 100%
U mezinápravové spojky žádný limit 50% není. Takový poměr je typický pro otevřený diferenciál, a sepnutá mezinápravová spojka má naopak vlastnosti pevné hřídele. Nechceš doufám tvrdit že pevná hřídel rozděluje síly stejně jako planetový převod v diferenciálu
Typicky 4x4 mercedesy se středovým otevřeným diferenciálem dají v takovém případě vždy rovných 50% (případně dle základního poměru v difu), ale nikdy ne 100%
U mezinápravové spojky žádný limit 50% není. Takový poměr je typický pro otevřený diferenciál, a sepnutá mezinápravová spojka má naopak vlastnosti pevné hřídele. Nechceš doufám tvrdit že pevná hřídel rozděluje síly stejně jako planetový převod v diferenciálu
Ham.
No dobře, ale údaje, které u čtyřkolek automobilky uvádějí kolik umí dát na zadek a kolik na předek se vztahují k situaci, kdy kola přední i zadní nápravy jsou na povrchu se stejnou adhezí. Dát 100% na zadek, když přední kola jsou na ledu umí prakticky každá čtyřkolka, to nemusí nikdo nikde uvádět, protože to je jasné z principu věci. Když se u quattra nebo x-drive uvádí rozdělení zadek/předek 60/40, tak se tím myslí rozdělení na homogenním povrchu se stejnou přilnavostí vzadu i vpředu.
Mikesus
v tom případě nechápu tvé příspěvky. Proč se tedy pozastavuješ nad tím, že někdo píše jednou v koních a jednou v kW, když s tím nemáš problém?
Mikesus
no to mi stačilo u Machiho v Mostě s Yarisem GR. Já bych brzdil asi tak o stovky metrů dřív a jen jsem koukal, jak se ty 2 zatáčky blíží. A to je Yaris jen takové nic oproti těm vašim speciálům.
woody-alien
Tady bych jenom lehce oponoval. Někdy je větší zábava jezdit slabším autem co možná nejrychleji než silným stejně rychle, tedy vlastně vzhledem k výkonu pomalu.
Ham.
To asi těžko, 100% může přenést zadní náprava jenom když přední bude stát na čistém ledu a zadní na něčem s lepší adhezí. Za podobných podmínek pod přední a zadní nápravou může sepnutá spojka (spojky) dát na zadek maximálně 50%). To by musela přední náprava mít nějakou spojku, která by jí odpojila a to v tomto případě nemá, ta je připojená "natvrdo".
Emel
Tak v tomhle musí být placka ještě obrovskej rozdíl... vzpomínám, když mi kamarád říkal, jak byl "paf" z brzdnejch bodů dvoumístný F1 a že to byl ve finále větší zážitek, než sedět za volantem okruhový 911. V Radicalu mě ale asi nesvezeš, co? :)
webpaja
Proto když je možnost někoho rád vždy svezu. Přesně si pamatuju svoje poprvé, kdy jsem si říkal. Už by měl brzdit, pak už letíme ven, pak už jsme mrtví a tam kde jsem už byl smířený s osudem přišly tvrdé brzdy a nesmyslné přetížení. ;-)
Emel
Tak od spolujezdce to vždycky vypadá hůř... na okruhu má člověk první dvě kola v každý zatáčce pocit, že tohle už nevyjde :-)
wakantanka
To s tým Fordom je také čudné, u nás spustili reklamnú kampaň a tu čítam že nemajú autá na predaj. :) Žeby hlava nevedela čo robia ruky? :)
Alf1k
Mluvím o autě, které plnilo funkci daily a běžné použití. Ne o okruhu. Zrovna dnes jsem viděl fyzicky 991 gt3 rs s nevelkým nájezdem (hlavně okruhové použití) kde už se 2x měnila převodovka. Bez záruky ani ránu. Ale to je jiná dimenze. Pod golfem už tuplem okruh nemá smysl řešit stejně jako 45amg jak jsi správně napsal. :yes:
Edit: asi jsi nereagoval na mě, nevidím to (asi jsem to přehlídnul přes tu trapnou reklamu na auto.cz) tak sorry za reakci ;-)
Edit: asi jsi nereagoval na mě, nevidím to (asi jsem to přehlídnul přes tu trapnou reklamu na auto.cz) tak sorry za reakci ;-)
Freddka
Na tech z minule generace 380k neni problem 200tis km, to uz je overeny.
Samozrejme je obrovsky rozdil trat a bezne pouzivani a obsas si zablbnout. To nejde srovnavat.
Auta se testuji na trati protoze 1km na trati naplno = 100km bezneho pouzivani.
Samozrejme je obrovsky rozdil trat a bezne pouzivani a obsas si zablbnout. To nejde srovnavat.
Auta se testuji na trati protoze 1km na trati naplno = 100km bezneho pouzivani.
Roman Horký
I teploměrem jde měřit délka. Nejsem teď v kontextu vlákna, nevím o čem je řeč. Ale jde to.
Ozzman
:D:D No to jo... ale je to asi jako když si měříš délku přirození teploměrem.. 36,5 je fakt dobrá hodnota ! :D Tím sem samozřejmě nemyslel Romana :D
webpaja
Na jednu stranu bych souhlasil, na tu druhou všichni víme, že je to jako s lyžemi. Univerzálky slalomky nebo obřačky plně nenahradí.
Takže je to o míře kompromisu, jaký jsi ochoten jedním či druhým směrem udělat. ;-)
Takže je to o míře kompromisu, jaký jsi ochoten jedním či druhým směrem udělat. ;-)
Ozzman
Já asi nějak nepotřebuji lidové prumerné auto, abych si připadal výjmečně, to asi funguje jen na Slovensku na vesnici, kde bydlíš....až se svezeš v tom Fordu, tak pochopíš, že i když marketingově neválí, auta umí.
p.s. tak nějak jsem ti asi nikdy neřekl, že jsme VW doma už měli... a fakt to není skoroprémie a to byl docela vybavený, ale opět tě odkážu, aby si se v svezl i v něčem jiném, pak nebudeš šířit tyhle bludy... když budeš dobře hledat na moje auto, najdeš i recenzi, že nekecám ;)
p.s. tak nějak jsem ti asi nikdy neřekl, že jsme VW doma už měli... a fakt to není skoroprémie a to byl docela vybavený, ale opět tě odkážu, aby si se v svezl i v něčem jiném, pak nebudeš šířit tyhle bludy... když budeš dobře hledat na moje auto, najdeš i recenzi, že nekecám ;)
Emel
Jo, ale Cupra měla N98 only třeba... nevím jak to má eRko.
Když má auto bez stabilizace víc k než kg...
Když má auto bez stabilizace víc k než kg...
hugino
Škoda mohol si byť v klube vínimočných :-) prakticky krôčik od nemeckej prémie.Počkám si s akou značkou prídeš ale faktom ostáva že Ford to po...ral.
iudex
Jj, presne tak som to myslel, že dnes aj tie 500-600k autá sú pomerne prívetivé, naviac častokrát majú AWD; na rozdiel od minulosti, keď zadokolkové turbá boli fakt divočina aj s oveľa nižšími výkonmi.
A áno, F-type V8 je z tých "starosvetských" výkonných áut, ktoré vedia vydesiť (hlavne mňa). ;-)
A áno, F-type V8 je z tých "starosvetských" výkonných áut, ktoré vedia vydesiť (hlavne mňa). ;-)
Dinar
Číslo výkonu je samo jen číslo, důležitý je poměr váhy a výkonu, resp. výkonu na tunu a taky stáří technologických řešení auta, podvozku nebo motoru (stará turba s dírou jak vrata) atp. Myslím to tak, že akt. M5 je sice brutálně rychlé auto, ale je stavěno tak, že tě nevyděsí, zato, když si vzpomenu na projížďku s F40 s o 150k nižším výkonem, stahují se mi půlky ještě dneska. Z aut posl. doby mi "nejdivočejší" v tomto smyslu přišel F-type V8, ten vrtěl zadkem při každém přídání plynu, u takových aut je u předjíždění fakt třeba dávat pozor. ;-)
Ozzman
Tak zase s tím kombíkem většinu času jezdíš dlouhé trasy, dovolený, pak obstaráš nákupy a na to asi nechceš obyčejnější auto, když na to máš a k tomu pak právě něco pro zábavu. Ideál je samozřejmě mít třeba 4 auta, jeden kombík na dovolené s rodinou, jedno malé do města do práce a 2 auta, která se ti prostě líbí, na zábavu :D
Ozzman
Opsal si Emelovi, že jsem ti odpověděl až za 20 minut, ale já ti odpověděl hned, jak jsem to četl ;)
Emel
No... já s tebou nesouhlasím. Záleží, čím pak reálně jezdíš.
Když jsem měl pár let po sobě nájezd s RX-8 okolo 2000km, tak jsem ji prodal - protože její parkování a STK atd. už prostě nestojí za tu radost z vlastnictví takovýho auta.
A koupil jsem si teplý kombík a jezdil s ním pořád a měl radost z toho, že se to hezky řídí a že to jde pěkně za plynem. Jasně, řazení nebo podvozek nejsou na tom levelu sporťáku (dejme tomu, ona RX-8 taky není čistokrevnej sporťák... tak si tam klidně představ Cayman nebo tak něco). Mít třeba Golf 1.6TDI Variant + k tomu Cayman by pro mě bylo horší řešení, protože bych 98% času trávil v tom Variantu TDI.
Je fakt, že výhoda dvou aut zase byla v tom, že s tím sporťákem neměl člověk problém trošku líznout svodidla na okruhu a tak... holt oboje má svoje. Až budou děti z domu, koupím si... třeba ten Cayman.
Když jsem měl pár let po sobě nájezd s RX-8 okolo 2000km, tak jsem ji prodal - protože její parkování a STK atd. už prostě nestojí za tu radost z vlastnictví takovýho auta.
A koupil jsem si teplý kombík a jezdil s ním pořád a měl radost z toho, že se to hezky řídí a že to jde pěkně za plynem. Jasně, řazení nebo podvozek nejsou na tom levelu sporťáku (dejme tomu, ona RX-8 taky není čistokrevnej sporťák... tak si tam klidně představ Cayman nebo tak něco). Mít třeba Golf 1.6TDI Variant + k tomu Cayman by pro mě bylo horší řešení, protože bych 98% času trávil v tom Variantu TDI.
Je fakt, že výhoda dvou aut zase byla v tom, že s tím sporťákem neměl člověk problém trošku líznout svodidla na okruhu a tak... holt oboje má svoje. Až budou děti z domu, koupím si... třeba ten Cayman.
iudex
Tak B58čke stačí N95. ;-)
Ako ten strach je tu pri tých výkonných autách na začiatku určite dôvodný, ale po nejakom oťukaní si zvykneš. Aj keď je pravda, že najvýkonnejšie auto čo som šoféroval malo "len" 530 koní a možno, že by som pri nejakom 700-koňovom Lambe hovoril inak. ;-)
Ako ten strach je tu pri tých výkonných autách na začiatku určite dôvodný, ale po nejakom oťukaní si zvykneš. Aj keď je pravda, že najvýkonnejšie auto čo som šoféroval malo "len" 530 koní a možno, že by som pri nejakom 700-koňovom Lambe hovoril inak. ;-)
Emel
Hele... Insi je skoro nová, zatím je to jen BYCH.
Pokud vidím nějaký prostor pro zlepšení... tak je malá a pomalá :-) - a nevím, co je naléhavější "problém" (a tedy jestli se řešení jmenuje S-Max nebo Focus ST, pokud máme zůstat u Fordu).
(Taky je relativně užraná, ale tam to naopak jako problém nevidím a pro případný nový auto to je jen doplňkový kritérium).
Pokud vidím nějaký prostor pro zlepšení... tak je malá a pomalá :-) - a nevím, co je naléhavější "problém" (a tedy jestli se řešení jmenuje S-Max nebo Focus ST, pokud máme zůstat u Fordu).
(Taky je relativně užraná, ale tam to naopak jako problém nevidím a pro případný nový auto to je jen doplňkový kritérium).
Emel
Z té party lidí kolem aut co já tu znám a občas se třeba i vídáme, tak každý ví, kolik je kůň, kolik koní je 74kw a 110kW, kolik kW je 200k nebo 300k a tak - ihned a bez hledání... aspoň přibližně. Protože to jsou notoricky známé hodnoty, které se u aktuální automobilové produkce opakují pořád dokola.
Emel
Měl jsem takový blbý pravidlo s RX-7 - pokud nevíš, jestli to stihneš... tak stihneš.
Zní to jako návod na sebevraždu, ale prostě mě ve finále vždycky překvapilo, jak dobře to auto v horním spektru otáček "letí" a byl jsem spíše konzervativní ve svých odhadech. Jiná věc je, že to může docela děsit auta jedoucí proti.
Zní to jako návod na sebevraždu, ale prostě mě ve finále vždycky překvapilo, jak dobře to auto v horním spektru otáček "letí" a byl jsem spíše konzervativní ve svých odhadech. Jiná věc je, že to může docela děsit auta jedoucí proti.
Emel
To je fakt.
Občas si člověk musí zvážit ty věci jako povinně N98 a trošku vyšší apetit a třeba potenciálně větší servisní náklady... ale zatím jsem jel jen s jedním autem, které mělo výkonu víc než by potřebovalo a šel z něj strach :-)
Občas si člověk musí zvážit ty věci jako povinně N98 a trošku vyšší apetit a třeba potenciálně větší servisní náklady... ale zatím jsem jel jen s jedním autem, které mělo výkonu víc než by potřebovalo a šel z něj strach :-)
Emel
Však to je dlouhodobě auto v mém BYCH-shortlistu pro další uni auto - i když se mi do toho shortlistu pro rodinná auta vkrádají i ty S-Maxy.
pradeda777
že kombíky byly populární hlavně proto, že v dané době, kdy bylo jen jedno auto v rodině, to bylo praktické. Dnes to už často neplatí. V rodině jsou 2-3, někdy i 4 auta, tak jeden normální, levnější kombík bohatě postačí. Není třeba kupovat "kombi raketu"... :-!
figurka
:-) koukám, že se nic nezměnilo, když jsi za silniční pravdu dostal 2x :no:
Ozzman
Já tam jel naposledy začátkem září na dovolenou a bylo mi podezřdelé, že tam všichni jedou do stovky, tak sem taky zpomalil.. dobře jsem udělal.
Ozzman
Na to narážím, Ford to vzdal na plné čáře, nebo má nějakou brutální přestavbu protfolia a webu, ale neznačí to vůbec nic dobrého .
V českém konfigurátoru aktuálně chybí Mondeo (to už nečekám, že se vrátí), ale i Fokus koukám (údajně čekačky byly skoro rok a teď nemá ani konfigurátor), na skladovkách je taky jen pár kusů.
Reálně jsou jen Pumy a Kugy, pak verze Tranzitů a Mustang.. to je hooodně smutný příběh takto staré a obrovské automobilky.
V Německu Mondeo i Fokus, včetně kombi ST s manualem, nakonfigurovat lze... tak ti nevím... ale začnu si asi hledat novou oblíbenou značku :D
V českém konfigurátoru aktuálně chybí Mondeo (to už nečekám, že se vrátí), ale i Fokus koukám (údajně čekačky byly skoro rok a teď nemá ani konfigurátor), na skladovkách je taky jen pár kusů.
Reálně jsou jen Pumy a Kugy, pak verze Tranzitů a Mustang.. to je hooodně smutný příběh takto staré a obrovské automobilky.
V Německu Mondeo i Fokus, včetně kombi ST s manualem, nakonfigurovat lze... tak ti nevím... ale začnu si asi hledat novou oblíbenou značku :D
iudex
Na Slovensku sa nedá kúpiť, už asi rok Ford ani nemá cenník, ani konfigurátor, predáva len jedinú jazdenku FST.
Barry Lyndon
Souhlasím a doplním, že mě teda aktuální Golf Variant nedává smysl vůbec. Golf s tak dlouhým rozvorem už prostě není Golf a i designově je to ostuda. Chápu to snad leda v kontextu ukončení výroby VW Passat a i tak se mi tento jezevčík nelíbí (a O4 se mi líbí víc).
Roman Horký
Protože když už to ten někdo píše tak by měl být konzistentní v použitých jednotkách. Opravdu je to tak těžké pochopit o co mi jde?
Roman Horký
Škoda že jsem tě dříve považoval za inteligentního člověka. Dnes se za to stydím
Michal220
Dinar občas i je když kok.t závodí zrovna když ho predjizdis-on jel 50 na 70ce a ve 140 jsem se konečně řadilNo 4rs nebyl nejlepší kvalt ale prohrál :-[]
Ozzman
Ale kdeže, nemusíš, já se slabými auty jezdil a občas i jezdím, myslím fakt se slabými pod 100 koní (já vím, vy máte s Dinarem jiné výkonostní rozpětí, než já :D) a nemusíš, Roman blokuje schválně, už to tady mockrát psal, já jsem fakt nikdy neměl problém se držet provozu a i předjet, jen jsem si ten manévr musel rozmyslet a nebo předjíždět tam, kde jiní brzdí :-! :-[] No nejezdil jsem pak ale za 3,6 na sto no :D
Samozřejmě je jasné, co psal Dinar a i ostatní, že více výkonu pomáhá aktivní bezpečnosti, že uděláš mnohem kratší předjížděcí manévr... tohle tvrzení není v rozporu s tím, že i se slabým autem se dá jet plynule s provozem a nebýt brzdou :) Stačí být tolerantní a používat hlavu - to ostatně píšeš i ty, ono i to Subaru XV 1.6 :D se dostane na tu stovku na okresce no a když ti to nejde do kopce, tak prostě uhneš, nebo necháš prostor, jak píšeš... proto mluvím o té hlavě.
Samozřejmě je jasné, co psal Dinar a i ostatní, že více výkonu pomáhá aktivní bezpečnosti, že uděláš mnohem kratší předjížděcí manévr... tohle tvrzení není v rozporu s tím, že i se slabým autem se dá jet plynule s provozem a nebýt brzdou :) Stačí být tolerantní a používat hlavu - to ostatně píšeš i ty, ono i to Subaru XV 1.6 :D se dostane na tu stovku na okresce no a když ti to nejde do kopce, tak prostě uhneš, nebo necháš prostor, jak píšeš... proto mluvím o té hlavě.
webpaja
Když si to vezmu zpětně, tak mě nejvíc vždy vyděsila auta ve chvíli, kdy jsem byl na místě spolujezdce.
A čím víc se podařilo v těch výkonnějších najezdit, tím menší bylo zděšení i na místě co-pilota.
Zatímco spolujízda s T. Engem na mokrém okruhu nebo s Marcem Duezem na ledě s 911 vypadaly až úžasně jednoduše a jemně, tak už vousatější jízda s testovacím jezdcem JLR na Salzburgringu v XKR-S mě ježila chlupy na těle. Pasáž, kdy se stoupá nad protilehlou cílovkou v obloucích a v zásadě civilní Jag se zmítal kolem ztráty přilnavosti v rychlosti +200 byla tenkrát děsivá ;-)
A čím víc se podařilo v těch výkonnějších najezdit, tím menší bylo zděšení i na místě co-pilota.
Zatímco spolujízda s T. Engem na mokrém okruhu nebo s Marcem Duezem na ledě s 911 vypadaly až úžasně jednoduše a jemně, tak už vousatější jízda s testovacím jezdcem JLR na Salzburgringu v XKR-S mě ježila chlupy na těle. Pasáž, kdy se stoupá nad protilehlou cílovkou v obloucích a v zásadě civilní Jag se zmítal kolem ztráty přilnavosti v rychlosti +200 byla tenkrát děsivá ;-)
webpaja
Jde o to, že nejde z mnoha důvodů vlastnit všechna auta, která by jsi chtěl a tak vezmeš za vděk možností to aspoň projet. Pak může přijít prvotní překvapení, ale víš, že mít ho k dispozici v garáže, budeš za chvíli řešit jak navýšit výkon. ;-)
Emel
Tak absolutně není ani pomalá, ani malá... ale jsou to asi dvě místa, kde si umím představit nějaké výraznější zlepšení, kvůli kterýmu by stálo za to to auto vyměnit.
Ve výbavě mi nic nechybí, v komfortu nemám moc co vytknout...
Ve výbavě mi nic nechybí, v komfortu nemám moc co vytknout...
Roman Horký
Jak nejde vysvětlit? Kde jsem proti tomuto vysvětlení protestoval? :-!
Roman Horký
Dnes 10:05
Dnes 10:25
Na kolik bys to tipnul minut a kolik vteřin? :-):-):-)
Samozřejmě vtip, nic ve zlým.
Dnes 10:25
Na kolik bys to tipnul minut a kolik vteřin? :-):-):-)
Samozřejmě vtip, nic ve zlým.
Roman Horký
Správně, přehlédnul jsem, 110kW tam je u dvoulitrovýho sazometu. Omlouvám se za nepřesnost a uznávám, že tento čmoud je výkonnější, než můj Prius.
Roman Horký
Škoda,. že tě nevidím online. Řekni rychle a bez přemýšlení, kolik je jeden kW koňských sil? A je rádium těžší než olovo? :-):-):-):-)
Roman Horký
Nemůžu si pomoct, ale ten guláš přesných čísel mi vždy přijde nepotřebný a směšný. Zejména v době, kdy se dají tyto informace najít během sekund na internetu. Posty v internetových diskusích mají být stručné, přehledné a výstižné, to není žádná wikipedie.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Roman Horký
https://www.auto.cz/…ch-verzich-72053
Kde tady vídíš výkon alespoň takový, jako má můj Prius (100kW) ?
Kde tady vídíš výkon alespoň takový, jako má můj Prius (100kW) ?
Ozzman
Kur*vy radarový, jen ať fotí jen SPZtky zepředu a motorky nechají ! Bojím se dne, kdy to zavedou v Praze a definitivně budu jezdit metrem, protože to bude rychlejší :D
Roman Horký
No, máš pravdu, ale většina se tak nechová. Často jsem rád, že se držím volantu a nespadnu tudíž smichem pod sedadlo. Vždycky, když mě předjede čmoudící Octavia jen proto, aby mohla jet 10 metrů přede mnou.
Roman Horký
iudex chlape začínal jsem o tebe mít strach, ale je vidět že jsi to stále ty. Konečně pořádný post plný směsice čísel v kW a hp, aby to nešlo tak snadno porovnat. Super, úleva velká.
ryccardo
To nebude marginálně horší, ale zásadně horší než krátká verze. 320 koní do Golfu kombi mi fakt nedává smysl.