Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
KANKUNEN
cesty jsou počmárané jak klaun, cyklistu nejde objet, všude jsou kamery a radary, CO2 je největší jed a výsledek je kombík rychlejší než nedávno Porsche a zaplivání 1,6ky TDI co jezdila pod 5 litrů.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Kur*vy radarový, jen ať fotí jen SPZtky zepředu a motorky nechají ! Bojím se dne, kdy to zavedou v Praze a definitivně budu jezdit metrem, protože to bude rychlejší :D
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tak tento úsek až do Miličína vypadá jako dálnice a běžně se tam lítá když jsou 2pruhy 150 ale 120-130 takový průměr
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Já tam jel naposledy začátkem září na dovolenou a bylo mi podezřdelé, že tam všichni jedou do stovky, tak sem taky zpomalil.. dobře jsem udělal.
Je to žiaľ tak.
Na druhej strane táto situácia zrovna nahráva extra výkonným autám, pretože keď máš len málo možností predbiehať, úseky sú krátke, tak potrebuješ zrovna výkonný motor, aby si to stihol. Na prázdnej rovinke pomaly idúcu Aviu predbehneš aj s atmo Fabiou, na zákrutovitej ceste s kratučkými rovinkami a premávkou oproti potrebuješ výkon, aby si to dal. :D
Na druhej strane táto situácia zrovna nahráva extra výkonným autám, pretože keď máš len málo možností predbiehať, úseky sú krátke, tak potrebuješ zrovna výkonný motor, aby si to stihol. Na prázdnej rovinke pomaly idúcu Aviu predbehneš aj s atmo Fabiou, na zákrutovitej ceste s kratučkými rovinkami a premávkou oproti potrebuješ výkon, aby si to dal. :D
Přesně tak, pokud v dnešním provozu chceš jezdit relat. bezpečně, potřebuješ výkon, abys v předjížděcím manévru strávil co nejméně času. Mít výkonné auto neznamená drtit ho stále na plný plyn. ;-)
No, máš pravdu, ale většina se tak nechová. Často jsem rád, že se držím volantu a nespadnu tudíž smichem pod sedadlo. Vždycky, když mě předjede čmoudící Octavia jen proto, aby mohla jet 10 metrů přede mnou.
Čmoudící octavia je výkonné auto?
Tak přinejmenším si to ten magor uvnitř myslí :-)
No proti Priusu to je už sakra výkonné auto. :D
https://www.auto.cz/…ch-verzich-72053
Kde tady vídíš výkon alespoň takový, jako má můj Prius (100kW) ?
Kde tady vídíš výkon alespoň takový, jako má můj Prius (100kW) ?
Měl jsem takový blbý pravidlo s RX-7 - pokud nevíš, jestli to stihneš... tak stihneš.
Zní to jako návod na sebevraždu, ale prostě mě ve finále vždycky překvapilo, jak dobře to auto v horním spektru otáček "letí" a byl jsem spíše konzervativní ve svých odhadech. Jiná věc je, že to může docela děsit auta jedoucí proti.
Zní to jako návod na sebevraždu, ale prostě mě ve finále vždycky překvapilo, jak dobře to auto v horním spektru otáček "letí" a byl jsem spíše konzervativní ve svých odhadech. Jiná věc je, že to může docela děsit auta jedoucí proti.
Šimpanz
že "...využívá dvě spojky, které jsou uloženy přímo v diferenciálu u jednotlivých poloos. " je technický nesmysl. Žádný diferenciál vzadu Rko nemá, má tam jenom úhlový převod a dvě spojky, které plní funkci mj. i toho diferenciálu.
Čím víc spojek tím víc folxvágn.
Speciálně pro minusáře:
Čím víc folxvágn tím víc na nic.
Chce to pořídit si auto a ne produkt fabriky na lidové vozy pro národ soudruha H.
Speciálně pro minusáře:
Čím víc folxvágn tím víc na nic.
Chce to pořídit si auto a ne produkt fabriky na lidové vozy pro národ soudruha H.
jiri-trojan
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Othello
....4Motion.... využívá dvě spojky, které jsou uloženy přímo v diferenciálu u jednotlivých poloos. Díky tomu dokáže systém posílat až 50 % točivého momentu vozu (tedy až 100 % točivého momentu zadní nápravy) jen na jedno kolo....
Vypadalo to že se pan redaktor s těmi až 50% směřujícími dozadu jen upsal. Stejný nesmysl ale opakuje kousek dál ještě jednou takže v tom omylu opravdu žije.
Vypadalo to že se pan redaktor s těmi až 50% směřujícími dozadu jen upsal. Stejný nesmysl ale opakuje kousek dál ještě jednou takže v tom omylu opravdu žije.
A kolik by to jako mělo umět dozadu poslat? 120 procent? ;-)
Mělo by to umět poslat dozadu 100 procent. To je dvakrát víc než tvrdí pan redaktor :-)
To asi těžko, 100% může přenést zadní náprava jenom když přední bude stát na čistém ledu a zadní na něčem s lepší adhezí. Za podobných podmínek pod přední a zadní nápravou může sepnutá spojka (spojky) dát na zadek maximálně 50%). To by musela přední náprava mít nějakou spojku, která by jí odpojila a to v tomto případě nemá, ta je připojená "natvrdo".
Žádné omezení 50% dozadu není. Ostatně sám píšeš že to může být za určitých podmínek podstatně víc. A těch podmínek kdy to nastane je mnohem více, například i prudký rozjezd z místa kdy se zadní nápava zatíží a má lepší adhezi než předek
No dobře, ale údaje, které u čtyřkolek automobilky uvádějí kolik umí dát na zadek a kolik na předek se vztahují k situaci, kdy kola přední i zadní nápravy jsou na povrchu se stejnou adhezí. Dát 100% na zadek, když přední kola jsou na ledu umí prakticky každá čtyřkolka, to nemusí nikdo nikde uvádět, protože to je jasné z principu věci. Když se u quattra nebo x-drive uvádí rozdělení zadek/předek 60/40, tak se tím myslí rozdělení na homogenním povrchu se stejnou přilnavostí vzadu i vpředu.
Dát 100% na zadek, když přední kola stojí na ledu určitě neumí každá čtyřkolka
Typicky 4x4 mercedesy se středovým otevřeným diferenciálem dají v takovém případě vždy rovných 50% (případně dle základního poměru v difu), ale nikdy ne 100%
U mezinápravové spojky žádný limit 50% není. Takový poměr je typický pro otevřený diferenciál, a sepnutá mezinápravová spojka má naopak vlastnosti pevné hřídele. Nechceš doufám tvrdit že pevná hřídel rozděluje síly stejně jako planetový převod v diferenciálu
Typicky 4x4 mercedesy se středovým otevřeným diferenciálem dají v takovém případě vždy rovných 50% (případně dle základního poměru v difu), ale nikdy ne 100%
U mezinápravové spojky žádný limit 50% není. Takový poměr je typický pro otevřený diferenciál, a sepnutá mezinápravová spojka má naopak vlastnosti pevné hřídele. Nechceš doufám tvrdit že pevná hřídel rozděluje síly stejně jako planetový převod v diferenciálu
Umí, když stojí přední kola na ledu a zadní na suchu, tak přední kola přenáší nula Nm, tedy i nula % točivého momentu a zadní kola zákonitě přenáší zbytek, tedy 100% točivého momentu. To co píšeš u toho Mercedesu platí pro situaci, kdy má předek i zadek adhezi.
Pokud se tvé tvrzení týká auta s otevřeným mezinápravovým diferenciálem tak jsi ve velkém omylu.
Když takovému autu přední kola na ledu nepřenesou žádný moment, nebude moment ani na zadních kolech a auto se nerozjede. 50% z nuly je opět nula
Diferenciál nemění svůj poměr podle toho jestli některé kola mají nebo nemají adhezi. Poměr drží stále stejný bez ohledu na aktuální podmíky
Když takovému autu přední kola na ledu nepřenesou žádný moment, nebude moment ani na zadních kolech a auto se nerozjede. 50% z nuly je opět nula
Diferenciál nemění svůj poměr podle toho jestli některé kola mají nebo nemají adhezi. Poměr drží stále stejný bez ohledu na aktuální podmíky
Moje tvrzení se týká čtyřkolek, neznám čtyřkolku (bez ohledu zda používá mezinápravový diferenciál nebo spojku), která s předními koly na ledu a zadními na betonu by nebyla schopná pohybu. Jestli to zařídí zvýšením svornosti diferenciálu nebo přibrzděním kol jedné nápravy je zcela podružná diskuze.
Jenom říkám, že údaje výrobců o rozdělení toč. momentu mezi nápravami se netýkají situací jako je tato s ledem pod předními koly, ale situace, kdy auto jede po homogenním povrchu a z tohoto hlediska je údaj u Golfu R o rozdělení 50:50 zcela správný a není výmyslem redaktora (ten si vymyslel to co výše připomínkoval, šimpanz), ale údaj uváděný výrobcem pro ustálenou jízdu na homogenním povrchu, který redaktor pouze opsal.
Jenom říkám, že údaje výrobců o rozdělení toč. momentu mezi nápravami se netýkají situací jako je tato s ledem pod předními koly, ale situace, kdy auto jede po homogenním povrchu a z tohoto hlediska je údaj u Golfu R o rozdělení 50:50 zcela správný a není výmyslem redaktora (ten si vymyslel to co výše připomínkoval, šimpanz), ale údaj uváděný výrobcem pro ustálenou jízdu na homogenním povrchu, který redaktor pouze opsal.
Tak to není. Při ustálemé jízdě po homogenním povrchu určitě ten Golf nerozděluje 50:50, ale pojede s téměř odpojeným zadkem, resp. oběma zadními spojkami. Proto tam ty spojky jsou.
To by mě zajímalo, jak bys to chtěl technicky udělat. Třeba Toyota GR Yaris umí 70 procent dozadu jen tím, že má jiný převodový poměr předního a zadního diferenciálu. To Golf nemá. Takže když je u R rozepnutá spojka (teď nově spojky), jde (víceméně) 100 procent na přední kola. Když je spojka sepnutá, je to cca 50 na 50. Takto to popisují mimo jiné i samotní technici VW.
Jestli to technici VW popisují takhle, nejspíš tomu sami nerozumí.
Když se mezinápravová spojka (nebo spojky) plně sepnou, rozdělení sil závisí už jen na trakci obou náprav. V případě že předek trakci ztrácí, jde logicky většina síly dozadu. Už z toho vyplývá že žádné omezení 50:50 tam nemůže být.
Při podrobnějším rozboru bychom zjistili, že rozdělení sil závisí i na valivých průměrech jednotlivých kol nebo na aktuální dráze po které se odvalují apod. To už je ale vyšší level, napřed je potřeba pochopit ty elementárn základy.
Když se mezinápravová spojka (nebo spojky) plně sepnou, rozdělení sil závisí už jen na trakci obou náprav. V případě že předek trakci ztrácí, jde logicky většina síly dozadu. Už z toho vyplývá že žádné omezení 50:50 tam nemůže být.
Při podrobnějším rozboru bychom zjistili, že rozdělení sil závisí i na valivých průměrech jednotlivých kol nebo na aktuální dráze po které se odvalují apod. To už je ale vyšší level, napřed je potřeba pochopit ty elementárn základy.
Pokud je ten nový systém (TS) omezen maximem 50% na zadek, jak potom dokážou v režimu Dynamic poslat dozadu víc (než dopředu), jak se např. tady píše:
"V komfortním režimu má přednost přední náprava. V režimu Auto je rozložení točivého momentu vyvážené (předpokládám cca 50:50), aby se snížilo nedotáčivost a přetáčivost, zatímco v režimu Dynamic je na zadní nápravu přenášen větší hnací moment."
https://www.carexpert.com.au/…-torque-splitter
"V komfortním režimu má přednost přední náprava. V režimu Auto je rozložení točivého momentu vyvážené (předpokládám cca 50:50), aby se snížilo nedotáčivost a přetáčivost, zatímco v režimu Dynamic je na zadní nápravu přenášen větší hnací moment."
https://www.carexpert.com.au/…-torque-splitter
pradeda777
že kombíky byly populární hlavně proto, že v dané době, kdy bylo jen jedno auto v rodině, to bylo praktické. Dnes to už často neplatí. V rodině jsou 2-3, někdy i 4 auta, tak jeden normální, levnější kombík bohatě postačí. Není třeba kupovat "kombi raketu"... :-!
No... já s tebou nesouhlasím. Záleží, čím pak reálně jezdíš.
Když jsem měl pár let po sobě nájezd s RX-8 okolo 2000km, tak jsem ji prodal - protože její parkování a STK atd. už prostě nestojí za tu radost z vlastnictví takovýho auta.
A koupil jsem si teplý kombík a jezdil s ním pořád a měl radost z toho, že se to hezky řídí a že to jde pěkně za plynem. Jasně, řazení nebo podvozek nejsou na tom levelu sporťáku (dejme tomu, ona RX-8 taky není čistokrevnej sporťák... tak si tam klidně představ Cayman nebo tak něco). Mít třeba Golf 1.6TDI Variant + k tomu Cayman by pro mě bylo horší řešení, protože bych 98% času trávil v tom Variantu TDI.
Je fakt, že výhoda dvou aut zase byla v tom, že s tím sporťákem neměl člověk problém trošku líznout svodidla na okruhu a tak... holt oboje má svoje. Až budou děti z domu, koupím si... třeba ten Cayman.
Když jsem měl pár let po sobě nájezd s RX-8 okolo 2000km, tak jsem ji prodal - protože její parkování a STK atd. už prostě nestojí za tu radost z vlastnictví takovýho auta.
A koupil jsem si teplý kombík a jezdil s ním pořád a měl radost z toho, že se to hezky řídí a že to jde pěkně za plynem. Jasně, řazení nebo podvozek nejsou na tom levelu sporťáku (dejme tomu, ona RX-8 taky není čistokrevnej sporťák... tak si tam klidně představ Cayman nebo tak něco). Mít třeba Golf 1.6TDI Variant + k tomu Cayman by pro mě bylo horší řešení, protože bych 98% času trávil v tom Variantu TDI.
Je fakt, že výhoda dvou aut zase byla v tom, že s tím sporťákem neměl člověk problém trošku líznout svodidla na okruhu a tak... holt oboje má svoje. Až budou děti z domu, koupím si... třeba ten Cayman.
Tak zase s tím kombíkem většinu času jezdíš dlouhé trasy, dovolený, pak obstaráš nákupy a na to asi nechceš obyčejnější auto, když na to máš a k tomu pak právě něco pro zábavu. Ideál je samozřejmě mít třeba 4 auta, jeden kombík na dovolené s rodinou, jedno malé do města do práce a 2 auta, která se ti prostě líbí, na zábavu :D
"Problém" spíš je, že tato rychlá "konfekce" je tak schopná i v té sportovní stránce, že dokáže uspokojit. Tím myslím, že je hodně jednoduché jakoukoliv cestu protáhnout o 20km a dostatečně se vyřádit. V rámci jedné jízdy. Není to tak sportovní, jako to dokáže být s čistokrevným sportovním nářadím, ale není to zas tak daleko. A je to dost blízko na to, že člověk zvažuje, zdali mu stojí za to, věnovat násobně více času přípravou sporťáku v garáži a hledáním správné silnice a doby, kdy vyjedu, abych si to užil. Stále versus +10 - 20 minut při jakékoliv jízdě "univerzálem".
Navíc, aby něco sportovalo odpovídajícím způsobem v kontextu schopností Rka + k tomu něco na běžné ježdění, tak odhaduji součen na minimálně 2x ceny Rka.
Navíc, aby něco sportovalo odpovídajícím způsobem v kontextu schopností Rka + k tomu něco na běžné ježdění, tak odhaduji součen na minimálně 2x ceny Rka.
"člověk zvažuje, zdali mu stojí za to, věnovat násobně více času přípravou sporťáku v garáži a hledáním správné silnice a doby, kdy vyjedu, abych si to užil"
Presne tak. Budeš mať nejakú ultimatívnu hračku, ale vytiahneš ju trikrát do roka. Gro času tráviš v tom daily care a tam ti prd pomôže, že doma máš silnejšie auto, ktorým by si predbehol tú dlhú kolónu, reálne trpíš v tom svojom daily.
A tiež máš pravdu s tou cenou, aby to bolo auto pre zábavu bolo rýchlejšie, alebo aspoň rovnako rýchle ako Golf R (270 kmh, 4,9s), tak to musí byť úplne iná cenová hladina. Dáš to za tretie auto v rodine?
Presne tak. Budeš mať nejakú ultimatívnu hračku, ale vytiahneš ju trikrát do roka. Gro času tráviš v tom daily care a tam ti prd pomôže, že doma máš silnejšie auto, ktorým by si predbehol tú dlhú kolónu, reálne trpíš v tom svojom daily.
A tiež máš pravdu s tou cenou, aby to bolo auto pre zábavu bolo rýchlejšie, alebo aspoň rovnako rýchle ako Golf R (270 kmh, 4,9s), tak to musí byť úplne iná cenová hladina. Dáš to za tretie auto v rodine?
Nemáš pravdu, silné kombíky sú stále populárne a majú opodstatnenie bez ohľadu na počet áut v rodine. Typicky chlap máš to väčšie kombi a manželka niečo menšie, možno ako tretie máš nejakú víkendovku. Stále je to ale to kombi, na ktorom jazdíš denno-denne, prečo by si mal mať denne trpieť v lacnejšom kombíku? A keď ideš s rodinou, aj tak ideš práve na tom kombi, takže fakt, že máš doma nejakú silnejšiu víkendovku Ti moc nepomôže, keď pôjdeš s rodinou naložený k moru alebo na lyže.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Krasa toho mit jedno auto na vse je prece v tom mit ho neustale u sebe.
K cemu ti je ze mas doma v garazi pod plachtou kupatko, kdyz po ceste z prace te nehoda na dalnici svede na prazdnou okresku a ty sedis v dieslove oktavce? I proo kazdeho z nas co toho najezdi vic je vikendovka strasne lakava, ale ty prilezitosti se projet prichazi nahodile a kolikrat je tech nahodilych vic nez tech planovanych. Tam se cislo, kdyz si to vazne vsechno sedne, muze pohybovat i v jednotkach. No a kdyz si vemes tohle vs. mit to kazdodenni auto se schopnosti zabezpecit 90% vzdy a vsude?
Ony ty Mkove baworaky, RS audiny, AMG mercedesy nejsou vlastne o nicem jinem (jak uz tu XY krat zaznelo).
K cemu ti je ze mas doma v garazi pod plachtou kupatko, kdyz po ceste z prace te nehoda na dalnici svede na prazdnou okresku a ty sedis v dieslove oktavce? I proo kazdeho z nas co toho najezdi vic je vikendovka strasne lakava, ale ty prilezitosti se projet prichazi nahodile a kolikrat je tech nahodilych vic nez tech planovanych. Tam se cislo, kdyz si to vazne vsechno sedne, muze pohybovat i v jednotkach. No a kdyz si vemes tohle vs. mit to kazdodenni auto se schopnosti zabezpecit 90% vzdy a vsude?
Ony ty Mkove baworaky, RS audiny, AMG mercedesy nejsou vlastne o nicem jinem (jak uz tu XY krat zaznelo).
Na jednu stranu bych souhlasil, na tu druhou všichni víme, že je to jako s lyžemi. Univerzálky slalomky nebo obřačky plně nenahradí.
Takže je to o míře kompromisu, jaký jsi ochoten jedním či druhým směrem udělat. ;-)
Takže je to o míře kompromisu, jaký jsi ochoten jedním či druhým směrem udělat. ;-)
Ja myslim ze to ma hodne co delat i s najezdem. Na sobe samem pozoruju, ze ten nazor mam ted jinej kdyz delam 45-50tis km rocne a mel jsem jej jinej kdyz jsem delal 10tis km. Jakonahle clovek toho casu v aute zabije az moc, pak jeste vyhledavat cas za volantem navic, na ukor jinych hobby anebo rodiny atd., uz pomalu ani nechce. Pro me by pak rychlej golf nebyl o kompromisu, ktery jakoze musim akceptovat, pro me by to bylo uzit si nejakou zabavu na cestach tak jak na ni nahodile natrefim, nebo si neuzit zabavu zadnou.
Zname ty chvile kdy se to vsechno sejde, cloveku je pak vzdy smutno, ze sedi v ctyrvalcove nafte a sam se priznam, ze za "kompromitovany HH kombik" bych to v ten moment vymenil z fleku. :-)
Zname ty chvile kdy se to vsechno sejde, cloveku je pak vzdy smutno, ze sedi v ctyrvalcove nafte a sam se priznam, ze za "kompromitovany HH kombik" bych to v ten moment vymenil z fleku. :-)
×
Sdílení komentáře
×
civilni verse jeste dejme tomu, ale R-ko musi vypadat aspon trochu jako R-ko
chybi mu koule
Ano, stačí mi 150k kombík, jen tyhle ostřejší verze mají i lepší podvozky a jiné vychytávky... osobně pokud jediný univerzál, tak asi nějaký takový kombík, jinak radši o třídu větší kombi s 4x4 a AT + malý hatch na srandu.
"O tom, že je nový Golf R Variant skutečně velmi působivě nastavený, vypovídá i čas z Nürburgringu, který vůz absolvoval v čase 7:51. Přitom sedmičkový Golf R, myšleno hatchback, zvládl zelené peklo v čase 8:10."
Anebo to prubnu jeste jinak:
1) Chces sakra rychle auto, rekeneme ze si ho zadefinujes jako 270-300k+.
2) A to rychle auto musi odvezt rodinu.
Najdi mi podobne velke, podobne rychle a pritom jinak koncipovane auto za stejnou cenu.
2) Mně to dává perfektní smysl, je to maximální univerzál - čtyřkolka na zimu, výkon když se chceš svézt, prostor pro běžnou rodinu 2+2... to vše bez zásadních kompromisů v komfortu nebo spotřebě (jako jasně, nejezdí to za 4 a není to peřinka).
Osobně by mi stačilo i to GTIčko, to je fakt... tu 4x4 úplně nutně nepotřebuju a pro rychlý rodinný auto je těch 180kW až až... tohle je prostě RS6 pro "chudé".
Na druhej strane ak chceš koncernové hotkombi s motorom GTI, je tu Cupra Leon, tá je v kombíku nielen s 310k, ale aj so základným 180 kW motorom (a ako bonus je lacnejšia ako GTI). Má len jednu chybu, že Leon na rozdiel od GTI nemá manuál.
V českém konfigurátoru aktuálně chybí Mondeo (to už nečekám, že se vrátí), ale i Fokus koukám (údajně čekačky byly skoro rok a teď nemá ani konfigurátor), na skladovkách je taky jen pár kusů.
Reálně jsou jen Pumy a Kugy, pak verze Tranzitů a Mustang.. to je hooodně smutný příběh takto staré a obrovské automobilky.
V Německu Mondeo i Fokus, včetně kombi ST s manualem, nakonfigurovat lze... tak ti nevím... ale začnu si asi hledat novou oblíbenou značku :D
p.s. tak nějak jsem ti asi nikdy neřekl, že jsme VW doma už měli... a fakt to není skoroprémie a to byl docela vybavený, ale opět tě odkážu, aby si se v svezl i v něčem jiném, pak nebudeš šířit tyhle bludy... když budeš dobře hledat na moje auto, najdeš i recenzi, že nekecám ;)
Jestli to nebude v tobě, mám Ford, Renault a Hondu (moto), a se sousedy se zdravíme, pokecáme, chodíme na pivo, grilujeme a tak... :D
Za 1. - Mám D segmentové auto, vím o čem je život ;) ... a kompakt to není, to sis popletl, to je C segment.
Za 2 - Měli jsem Golfa sedan - Jettu, oproti Oktávce hezčí, jinak pořád obyčejnej kompakt a to v době, kdy ty si jezdil Renaultem - já v té době měl ještě Lagunu, jako student, dobrý ne ? Pořád je to víc, než Golf.... A ten kdo nezná konkurenci si ty, já s 1.5TSI jel a s mnoho dalšími auty, i na rozdíl od tebe sem zkoušel G8... a pořád budu jezdit radši v proti Golfu luxusním Mondeu ;) Pose*r se ! :D
Zajímavé je, že sem chodí diskutéři, kteří jezdí prémiovkami za x mega a od nikoho sem nikdy neslyšel podobné žvásty o prestiži :D Tady to smrdí komplexem jak blázen :D Horzně nerad se tu nad někým povyšuji, u tebe to jinak asi nejde, ale možná kdyby si přijel do té vaší díry mým Mondeem, nejen, že tě pozdraví, ale otevřou ti v obchodě i dveře, protože je to proti Golfu prostě dražší auto - holt někdo má D segment (+ C segment a motorku), a někdo starý Golf a léčí si mindrák :) Smiř se s tím, že s tím obyčejným Golfem prostě na D segment nezapůsobíš...Tak to chodí.. .
Pokud vidím nějaký prostor pro zlepšení... tak je malá a pomalá :-) - a nevím, co je naléhavější "problém" (a tedy jestli se řešení jmenuje S-Max nebo Focus ST, pokud máme zůstat u Fordu).
(Taky je relativně užraná, ale tam to naopak jako problém nevidím a pro případný nový auto to je jen doplňkový kritérium).
Pro mne by bylo zatím asi řešení ten Fokus ST, jsme 3 + ta rakev na střechu, musím tady ostudně přiznat, že když jsem se přestal bát jít s Meganem trochu do zatáček ostřeji a správně je kroužit, ten rozdíl skoro 500kg mu dává znatelně lepší agilitu + se nemusím tak bát, že se nevejdu s dodavkou na šířku v zatáčce. A to je to absolutně nesportovní verze s obyčejnou torzkou. Zkrátka a jednoduše, kde váhu Mondea musí kompenzovat připojení zadní nápravy (a v tomhle bude Smax stejný), tady to jde hezky kroutit bez jakýchkoliv blbostí a jako ten jediný univerzál vidím už také spíše ten C segmentový kombík... tedy mimo dálničního přesunu, kdy rozvor prostě vyžehlí nerovnosti lépe.
Spotřebu jsem přestal řešit, radši :D Nenajezdím zase tolik (cca 10 + 15-20) za rok v obou soukromých autech, to ještě není zatím to, co by lezlo do penez... ale PHM jdou výš a výš...
Ve výbavě mi nic nechybí, v komfortu nemám moc co vytknout...
Co na tom chceš hledat 20 minut... nepleteš si i minuty a vteřiny? :-D
Dnes 10:25
Na kolik bys to tipnul minut a kolik vteřin? :-):-):-)
Samozřejmě vtip, nic ve zlým.
Tebe zajímají jen l/100, ne? ;-)
Jiná věc je... jak píše Ozák, Focus ST byl levnější a byl silnější.
Inak rovnako ako Ozzy na prvom mieste v tejto grupe by bol Focus ST kombi, ale ako som písal, zmizol z trhu. Takže by to u mňa kontumačne vyhral ten Leon.
Je fakt, že Leon dorostl Octavii, takže prostor už argument není... ale zase proporčně se mi ta Octavia líbí víc (a líbil se mi víc starší Leon ST).
Teda Mercedes je ted s dvoulitrem na 420k 500Nm ale samozrejme je to extrem za sileny penize.
Proti tomu je Rko velice normalni a podle vseho i povedeny motor.
Popravde dulezitejsi je u Rka podvozek a nove reseni ctyrkolky. Jestli to ma 300 nebo 320k mi nepripada az tak podstatny.
Samozrejme je obrovsky rozdil trat a bezne pouzivani a obsas si zablbnout. To nejde srovnavat.
Auta se testuji na trati protoze 1km na trati naplno = 100km bezneho pouzivani.
Edit: asi jsi nereagoval na mě, nevidím to (asi jsem to přehlídnul přes tu trapnou reklamu na auto.cz) tak sorry za reakci ;-)
Proste rovnaký recept ako Audi RS4 či budúca M3 Touring, len o triedu nižšie.
Jestli narážíš na vyšší výkon, tak výkon není nikdy příliš vysoký, výkon může být jenom příliš nízký, třeba Golf Variant s tříválcovým podmírákem nebo dříve s 1.6 TDI moc důstojné motorizace zvláště s naloženým autem nejsou.
Alebo inak: aj s výkonným autom vieš jazdiť pomaly, opačne to ale nejde.
Občas si člověk musí zvážit ty věci jako povinně N98 a trošku vyšší apetit a třeba potenciálně větší servisní náklady... ale zatím jsem jel jen s jedním autem, které mělo výkonu víc než by potřebovalo a šel z něj strach :-)
Ako ten strach je tu pri tých výkonných autách na začiatku určite dôvodný, ale po nejakom oťukaní si zvykneš. Aj keď je pravda, že najvýkonnejšie auto čo som šoféroval malo "len" 530 koní a možno, že by som pri nejakom 700-koňovom Lambe hovoril inak. ;-)
A áno, F-type V8 je z tých "starosvetských" výkonných áut, ktoré vedia vydesiť (hlavne mňa). ;-)
A čím víc se podařilo v těch výkonnějších najezdit, tím menší bylo zděšení i na místě co-pilota.
Zatímco spolujízda s T. Engem na mokrém okruhu nebo s Marcem Duezem na ledě s 911 vypadaly až úžasně jednoduše a jemně, tak už vousatější jízda s testovacím jezdcem JLR na Salzburgringu v XKR-S mě ježila chlupy na těle. Pasáž, kdy se stoupá nad protilehlou cílovkou v obloucích a v zásadě civilní Jag se zmítal kolem ztráty přilnavosti v rychlosti +200 byla tenkrát děsivá ;-)
Když má auto bez stabilizace víc k než kg...
Na druhou stranu oceňuji ty, kteří při klidné jízdě pod limity myslí na ostatní a nechávají dle vyhlášky prostor mezi před nimi jedoucími vozy na zařazení.
Samozřejmě je jasné, co psal Dinar a i ostatní, že více výkonu pomáhá aktivní bezpečnosti, že uděláš mnohem kratší předjížděcí manévr... tohle tvrzení není v rozporu s tím, že i se slabým autem se dá jet plynule s provozem a nebýt brzdou :) Stačí být tolerantní a používat hlavu - to ostatně píšeš i ty, ono i to Subaru XV 1.6 :D se dostane na tu stovku na okresce no a když ti to nejde do kopce, tak prostě uhneš, nebo necháš prostor, jak píšeš... proto mluvím o té hlavě.