Zelená image prodává, o tom není sporu. Nové generace hybridních modelů od Toyoty budou poměrně hodně unifikovány, aby získaly „zelenou image“ již na první pohled.
Tento článek mě celkem utvrdil,jak nesmyslné hybridy jsou. Lidé nekupují tato auta protože se chovají ekologicky, ale aby to myslelo okolí. Tím jakoby chtějí ospravedlnit to, že si kupují drahé auto. Nedávno byl v TV test hybridu Lexus, pominu technická data jen závěr: průměrná spotřeba 9l, včem tkví ekologičnost luxusního auta (o ceně není v případě Lexusu spekulovat) s takovou spotřebou? Lidé, kteří mají na to aby si pořídili drahá auta (a nemám proti těmto lidem nic) se tímto pasují do pozice jakýchsi zachránců životního prostředí protože "investují do ekologie". Vzhledem k množství těchto aut je mi celkem jedno jezdí třeba v OFF roadu za 17l.
Áno, v istom smere je to alibizmus. Auto bude ekologické vtedy, keď bude mať minimálnu reálnu spotrebu a nie keď ide o nadmerný luxus a hybridný pohon ten luxus iba ospravdlňuje a snaží sa zrážať spotrebu na ako-tak prijateľnú hodnotu. Auto bude ekologické, ak bude možné ho takmer bezo zbytku recyklovať, ak bude v prevádzke nehlučné, ak si výroba vyžiada menej energie a menej znečistí životné prostredie ako doteraz. Luxus s nálepkou "HYBRID", to je naozaj len nálepka, nie riešenie.
Dovolím si s tebou nesouhlasit. Prius žádný luxus nepředstavuje. Rozměrově a užitnými vlastnostmi je to auto opravdu jen pro ty kteří chtějí jezdit hybridem. Je to podobné jako, když si škodovkář koupí toyotu, taky mu na ní bude pořád něco vadit. Když si kupuješ hybrid, tak si ho kupuješ se vším všudy, a přijímáš jeho plusy a mínusy. To, že se na první pohled budou lišit i jinak standartní auta, je spíše marketingový tah, aby se neskrýval nárůst hybridů při jejich předpokládaném rozšíření. Pokud se má tato technologie prosadit (t.j. zlevnit), tak musí být vidět.
To že škodovkáři bude pořád něco vadit na Toyotě, tomu moc nerozumím, Toyotu považuji za špičkový vůz a mě na něm celkem nic nevadí (ač nejsem škodovkář). To že kupuji hybrid i s jeho mínusy, no a co když jsou to mínusy tak trochu popírající tu jeho ekologičnost (úspora oproti naftě není až tak výrazná, baterie s omezenou životností 5let, recyklovatelnost těchto vozů bude taky komplikovanější) to nevím co by mě přesvědčilo si ho koupit. Nejsem si jistý jestli pro kupujícího neplynou nějaké např. daňové výhody, to ale taky nemá s ekologií moc společného.
Třeba to, že žiji ve městě, a lepší alternativa do města než hybrid a elektromobil není. Úspora u nafty je na dlouhou diskusi - není problém napsat minimálně 5 věcí, které tuto na první pohled úsporu snižují a zpochybňují.
ja znam osobne vlastnika priuse a ten mi rikal ze se pod 5,5litru nedostane, na dalnici mu zere dokonce 7litru. Vyhodu tu skutecne nevidim, protoze je o 7tisic dolaru drazsi jak corolla ktera uz je auto. Kdyz bych chtel ciste auto do mesta tak radeji sahnu po levnejsim Smartu, ktery ma mensi spotrebu a zaparkuje do kazde mezery.
Je to otázka přístupu. Nebudu psát o dálničním režimu. Ten se zatím vyvrátit nedá. Jiná věc je rychlost kolem 100km/h -110km/, na kterou stačí něco kolem 20kw výkonu a nižsí spotřebu zpravidla dosáhneme s nižším objemem, který má vyšší účinnost - optimální účinnost. Otázka z ní pokud pomineme dálniční režim nad 130km/h. Je nutné dávat do aut silné motory, když lze jejich okamžitý výkon zvýšit elektromotorem? Domnívám se však, že to není jediný důvod, dle mě počítají i s tím, že motory budou mít plošší křivku výkonu i točivého momentu, či případně zátěžovou převodovku.
A tím se dostáváme k tomu, zda mají hybridy smysl. Ano, pro určitou skupinu uživatelů mají smysl už dnes, k jejich masivnějšímu rozšíření ještě něco chybí.
No nepochopit jeste ani po letosnim Frankfurtu smysl hybridu, kam smeruje (plugin, system motor-generator)a jake obrovske vyhody to prinese v blizkem budoucnu, je opravdu beznadejne.
140tisic prodanych kusu rocne? z tech 20milionu prodanych aut v usa je to 1% podil. V evrope pod zelenym designem si lide predstavy spis greenpeace nebo nejake hipisaky, lepsi asi bude klasicky design
Hybridni auta se mimo město zas tak nevyplatí. Až budu potřebovat auto, koupim normálně vypadající a nechám předělat na Meřo nebo CNG. Prius a Honda Civic vypadaj hrozně, hlavně v interiéru