Díky švagrovi jsem vyzkoušel první generaci před i po FL a druhou jen před FL. U prvních sérií čpěla láce ze všeho možného, trochu se to zlepšilo po úpravě modelu. Vždy celkem fungovalo pohodlí, ale obecně byl v autě poměrně hluk, občas něco skříplo a přes konstrukční robustnost jsem se spíš bál, aby něco vyloženě neupadlo.
Druhá generace je však úplně jiné kafe. Pořád je cítit, že to je levné auto, ale mnohem líp mi sedlo. Celkově dotažené v rámci možností a dá se s ním bez odpírání jezdit jak v práci, tak na dovolenou.
Dacie v Euro NCAP (testy 2021) majú len 2* z piatich. Dnes keď autá sú silné a veľké, majú extrémne tuhé karosérie tak ja osobne by som sa bál výjsť s Daciou na cesty :))
Počet hvězdiček Euro NCAP už dávno neznamená, jen jak moc je v autě řidič ohrožen. Roli hraje ohrožení chodců, asistenční systémy (mnohdy nepotřebné) a jiné parametry, takže já bych se s Dachnou na cesty nebál.
Institut Euro NCAP je stále více složitější a nepřehlednější a nepřispívá k jednoduchému vyhodnocení bezpečnosti testovaného auta, jak by se mohlo zdát z prostého systému hodnocení 1 - 5 hvězdiček.
Extrémní tuhost karosérie vůbec neznamená automaticky bezpečné auto.
Euro NCAP má 4 kategórie ktoré hodnotí každé zvlášť - vodič, spolujazdec, chodci a asistenčné systémy - u všetkých má najnižšie hodnotenie za rok 2021, pre mňa to znamemá jedinú vec - je to najmenej bezpečné auto v súčastnosti ktoré sa vyrába
Asi jen 2, za ochranu posadky proti balistickym strelam, naopak ochrana chodcu je nulova a asistencni systemy taky zaostavaji, chybi nejmodernejsi zamerovaci technika a hlavne plni stezi euro 2 , takze se s tim za chvili nepodivas do centra mest, treba do Berlina je to problem, ale par let nazpet tam mohly i T34ky..
Obávam sa že by nedostal ani tie dve hviezdičky za ochranu osadky proti strelám. Možno tak pol hviezdičky za odolnosť voči ručným zbraniam, ale hociktorý novší tank z tej T72 urobí rešeto na kilometer.
Zaujímavá diskusia, pokiaľ niekto nahradí nejaký 10 ročný vylietaný buksus touto daciou, tak si v bezpečnosti len pomôže. Ono medzi testovanými za 2021 je väčšina vozidiel násobne drahšia ako táto dacia, ak si pozriete rok, alebo dva naspäť,keď sa testovalo úplne inou metodikou, možno by excelovala. Na low cost ani zďaleka nie zlé. Ako som to už spomenul, tu sa katovali percentá hlavne za asistenčné systémy, figuríny vyzerajú byť po samotnom náraze celkom ok., Ale chápem marketing je sviňa a momentálne slabším stačí vidieť hviezdičky
Schválně jsem na to kouknul podrobněji. 70% se nezda špatně, ale figuríny jsou celé oranžové. Těžko srovnavat, kdyz je jiná metodika. Ale můj odhad je, že teď je na úrovni právě tak 10-15 let starých aut. Tedy O2 apod.
Áno sú. Otázne je aké by boli výsledky,. ak by sme zobrali dvoj - troj ročné autá a postavili ich do súčasných testov. Myslím, že by sme našli veľa prekvapení alebo až malých katastrof...
Samozrejme máš pravdu s tým hodnotením, ale minulý rok zahučal náš štátny tajomník aj so ženou v druhom novom Logane MCV potom čo ho trafil týpek v prvom polozhnitom Sorente. To má tiež určitú výpovednú hodnotu.
Aj to polozhnité sorento je dvojtonový kolos a ešte ten bežný osobák triafa dosť vysoko. Na strane druhej tu máme tiež medializovanú zrážku starého logana s kamiónom - čelovka a šofér vyliezol po svojich. O tom ako havária dopadne rozhoduje dosť faktorov, takže asi tak
Čoho sa bojíte je Vaša vec, pozrite si hodnotenie disciplín a zistíte, že najviac "vyfasovala" za ochranu chodcov a asistenčné systémy. V nárazoch si neviedla špatne (na pomery lowcostu). Zoberte si kľudne auto spred dvoch rokov a postavte ich do súčasných nárazových testov. Myslím, že by sa tu našlo dosť prekvapení
Tady na fóru asi ne, ale když se rozhlédneš v Beskydských, JIzerských a jiných horských vesnicích, budeš koukat, kolik je tam Dacií a třeba Vitar. Protože kdo jiný nabídne dneska 4x4 za podobnou cenu?
Za ctyrvalec v nafte, 4x4, a fungl novy auto s naprosto dostatecnou vybavou? Ja klidne. Ale pokud mi doporucis lepsi kup za podobny penize, pak si rad pockam. Cekam...
Najbižšie je cenou asi SsangYong Korando 1.6 e-XDI 100 kW / 320 Nm diesel 4x4 Style . Je to síce od 621 800 Kč (benzín 536 800Kč) ,ale je to o triedu väčšie auto . Škoda ,že už nie je v diesli aj menší Tivoli Grand . https://www.ssangyong.cz/cenik