Nové testy mají připravit adepty řidičáku na stále častější situace v provozu. V první vlně jich má být 120, a to zdaleka není konec. Je změna k něčemu?
to to trvalo, ale je otázka jestli ti seladoni a seladonky to budou dodržovat, Logicky chápu dobře všem otázkám, až na ty prago značky a barevná čáry. Ale do Prahy jezdím expresem a po praze IDS, tak to stání se nemusím ani učit.
Keď som ja robil vodičák (1991), tak v testoch boli technické otázky týkajúce sa automobilov Škoda. Dodnes som nepochopil, ako niečo také vôbec mohli schváliť, ako keby každý musel jazdiť len škodovkami... Ale naučiť som sa to musel.
Aha. No vidíš, je to so mnou ťažké. Ty si určite o Toyote prius v roku 1990 vedel, aj keď s ňou Japonci prišli až o 6 alebo 7 rokov neskôr.Mozgu tvojej výkonnosti je tu škoda.
jen sem to rychle prolit, ale dost me desi tohle : "Ve zřízeném prostoru pro cyklisty na křižovatce se světelnými signály se mohou řadit pouze:" ... cykliste..
tedy zastavis pred krizovatkou, do cervenyho prostoru pred tebe se nacpe tlupa cyklistu, ktery te podjedou zprava a po rozjeti uz nemas moc sanci je predjet a potahnes se za nima dvacitkou kdyz jsou v relativne dobry kondici.
jako cyklista co rocne ujede cca 2tis km na kole to vidim na teror ze strany tech, co ve jmenu cyklistu konaji "dobro", ve skutecnosti tim jen vytvareji nenavist mezi nami cyklisty a nami motoristy ...
20 ked su v dobrej kondicii? Bezne robim pri ceste do/z prace priemer 28 vratene statia na krizovatkach. A to nie som ziadny profik, viac jazdim len posledny rok.
Může cyklista podjizdet auta zprava. Zaregistroval jsem to mimochodem že se tak všichni chovali. Potom jsem si ověřil v Zákoně, že je to legální. Bohužel. Za těch blbych komunistů tohle někoho nenapadlo. Když mě v pomalém provozu několikrát takhle týpek podjede tak se potom snažím zajíždět co možná nejvíc k pravé krajnici.
Je tohle na malér, třeba v pátek jsem se přibližoval ke kruháči, předjel mě na přechodě a začal se cpát na kruháči, řidič ale se dívá do leva a může cyklistu na kruháči sevřít, když vyjíždí na prvním výjezdu.
Tohle není jednoduché. Když budují cyklostezky takové jaké budují (=prakticky nepoužitelné čato), tak prostě mám pochopení pro cyklisty,, kteří stejně jedou po silnici
Z druhé strany teď jsem třeba zažil situaci, kdy na el. kriplkárce jeli rychlostí 5kmh uprostřed jízdního pruhu a za nimi se plahočily kamiony se dřevem.... Nevím, myslím si, že alfou a omegou je ohleduplnost a ta se prostě zákonem nařídit nedá.
no k tomu pravému ve městě je vhodné zajíždět a v případě levýho pruhu obráceně pro průjezd vozidel s majákem. Já se držím hesla cyklista a koloběžkář na silnici nepatří a na radnici mají taky stejné myšlení, dávají na chodníky značku cyklistům jízda povolena.
Do te doby, dokud te nepodjede a soupne ti to pred rozjizdejici auto.
Z logiky veci na silnici kde neni cyklopruh se ma predjizdet z leva do vozovky, nejsem si jist, ze jako ridic musim umoznit a neohrozit podjizdejiciho ucastnika dopravy z prava mimo jizdu v pruzich ve meste a pri najezdech. Neni to spise zakazano ?
Bicykel sprava, skúter zľava a kolobežka z ktorejkoľvek strany, najlepšie na striedačku z oboch. Taký blbec s kolobežkou okrem toho, že ti ledkou svieti rovno do očí, je schopný zľava popred tvoje auto prejsť vpravo, cez prechod na chodník, pomedzo ľudí po prechode cez krožovatku a tam sa naspäť vraziť medzi autá bez toho, že by komukoľvek dával prednosť. A už sa to učia robiť aj niektorí cyklisti. Ja ešte ráno občas stretávam kreténa na korčuliach. Nevidíš ho, veď prečo by on nosil nejaké reflexné prvky, a predbiehať ho musíš jak nákladiak - rozháňa sa rukami do strán tak, že zaberá celý pruh.
No skuter z leva je spravne, ale jeste horsi je, kdyz ty jedes z leva a jinej idiot to stejny auto bere z prava a ma tendenci si nutit prednost i po predjeti a vubec nekouka ze uz to auto nekdo legalne predjel dle predpisu.
No žiaľ, tak to býva. Dnes jazdí hocikto, aj tí bez rozumu. Včera som videl dvoch umelcov na skútroch, jak sa šinuli Bratislavou v jednom pruhu vedľa seba. Aj sa tak preraďovali, a nemali vôbec chuť nechať sa od áut vyprovokovať - stále šli 40-50, nie viac. Až to za nimi chlapík na Alfe nedobrzdil a jeden skúter skončil na zemi...
Na corolle mi ho při stání v kolone už vzal cyklista 3x za 2 roky. Naštěstí se vždy jen sklopilo. Pak už jsem začal najizdet ke kraji tak, aby se tam nevešli.
Re: Opět EU připravuje škálu, tentokrát i pro autoškoly
To je fakt, s tým je ešte aspoň 20 rokov čas. A možno aj dlhšie, ak niekomu dôležitéu konečne docvakne, že presť 100% na EV sa proste ešte zďaleka nedá.
Re: Opět EU připravuje škálu, tentokrát i pro autoškoly
Jako prostě PROČ??? PROČ v EU se serou do věcí, které fungují a není třeba je měnit, a naopak absolutně neřeší žádné problémy??? To je prostě absolutně stejné jako za komunismu!!!
Re: Opět EU připravuje škálu, tentokrát i pro autoškoly
Do krve bych se hádal, že ne. Kdysi. Ty doby jsou ale už dávno pryč a i naivní jsem už méně. Dnes jen potichu přemýšlím co je doopravdy větší svinstvo. :-(
Tak úplně nesouhlasím s tím, co vlastně řeší a proč.
Viz třeba to vyjíždění tramvají ze zón. To je situace která v provozu absolutně není nebezpečná a nemůže vést k nehodě. Naopak opravdu uvedené nabourává pro provoz bezpečný stereotyp, že tramvaj má vždycky přednost
Nebo otázky typu:
Co znázorňuje vodorovná dopravní značka na obrázku?
Jízdní pruh pro cyklisty.
Prostor pro cyklisty.
Piktogramový koridor pro cyklisty.
Co tato otázka řeší? Nic. Sice odpovím co to je, ale vůbec přitom nemusím vědět k čemu to je.
Ale ok, jsou to detaily. Obecně si zkrátka nemyslím, že těchto pár otázek řeší kvalitu vzdělávání a kvalitu autoškol.
Nejvíc špatně jsou podle mě praktické části. Každý by měl za mě absolvovat školu smyku a nejlépe i kurz defenzivní jízdy. Ale školu smyku 100% každý. Pak by možná každá tetka nebo vařečka od plotny nedostala řidičské oprávnění na své dvouapůltunové SUV... :-!
Napsal jsem, že každý by za mě měl jako součást autoškoly absolvovat školu smyku a prokázat, že zvládne bezpečně krizové momenty aspoň v těch ideálních a vzorových situacích na polygonu.
A je mi úplně jedno, jestli bude jezdit Fabií nebo Q7. Jen tvrdím, že u někoho kdo bude jezdit Q7 a ne Fabií je to o to víc důležité aby zvládal svůj vůz bezpečně ovládat.
A klidně bych byl i pro to, aby na zvýšení nákladů na autoškoly v důsledku školy smyku tohle kompenzoval stát příspěvkem. Protože je určitě levnější dát určitý obnos na prevenci než pak hradit náklady spojené s nehodami.
Navíc by to mohl být i motivační prvek. Např. uděláš autoškolu napoprvé, dostaneš příspěvek co ti uhradí část vyšších nákladů autoškoly za školu smyku. Budeš opakovat zkoušky, smůla, vše hradí žadatel.
Pak nevím co tedy znamená tohle:
"Pak by možná každá tetka nebo vařečka od plotny nedostala řidičské oprávnění na své dvouapůltunové SUV... "
Ale to je fuk. Já bych kurz bezpečné jízdy taky doporučil všem, jen si nejsem jist, zda by ti k něčemu bylo, když by tam chodili úplní začátečníci, kteří neumi ani ovládat auto. Tam fakt nechceš, aby tě zdrzoval někdo, kdo se rozjíždí na 3x a dosáhnout požadované rychlosti na krátkém úseku nezvládne, protoze musí stihnout preradit.
To co cituješ mělo znamenat jen to, že dnes získá ŘO v podstatě každý a ve spojení s velkými silnými vozy a neschopnosti ovládat a zvládat velký silný vůz to je celkem problém.
Ano, souhlasím s tvou namátkou ohledně efektivity školy smyku hned na začátku. Proto bych klidně byl pro řidičák na zkoušku a časový posun, že třeba tu školu smyku musíš absolvovat do půl roku po závěrečné praktické zkoušce jízdy.
Takto by sice byl absolvent půl roku potenciálním rizikem provozu. Ale stále mi to přijde jako nejlepší řešení. Záleželo by přitom na každém někdo kdo ovládá vůz dostatečně již v autoškole by klidně mohl jít na školu smyku hned.
Opravdu nerozumím co máš pořád s tím smykem. Když máš auto a obutí v pořádku a jedeš podle předpisů tak se kromě nouzového brzdění nemůžeš prakticky do smyku dostat. Bezpečná jízda je především o věnováni se řízení, pak o opatrnosti a dodržování předpisů. A o znalosti vlastního auta a jeho možnosti. Co si dovolím v tesle to si nedovolím v Priusu. Co si dovolím v Priusu to si nedovolím v Peugeotu. A jak bys vůbec řešil smyk v tesle nebo v Priusu? Kde nejde ani vypnout prokluz a všechno řídí počítač?
Ani v Teslách nebo v Priusech počítač neřídí, jak hejbeš volantem a jak šlapeš na brzdy. To je alfa omega boje s náhlým a nečekaným smykem, který může přijít i u dobře obutého auta, které jede podle předpisů.
No ten počítač ti přeci pomáhá, ESP hýbe autem tam, kam točíš volantem.
Smyk máš řešit za každé situace stejně - dostat auto pod kontrolu a ESP ti s tím právě pomáhá, nikdy se to nemá v provozu řešit plynem, což třeba na té škole smyku učí.