Sezona zimních pneumatik je tady, a tak je opět čas si připomenout klíčové informace o nich. Připomeňme si, kdy jsou opravdu povinné, jak jsou označené či jak je to s nimi v zahraničí.
Podle nařízení EU 458/2011 jsou za zimní považovány pneumatiky označené symbolem sněhové vločky na horském štítu (3PMSF). Pneumatiky s označení pouze M+S jsou pneumatiky se zlepšeným záběrem na sněhu, tedy ne zimní. Naše legislativa stále vychází ze směrnice 92/32, kde za zimní byly považována pneumatiky s označením M+S. Nařízení EU jsou však národní legislativě nadřízená a jsou platná, i když do národní legislativy nejsou zapracovaná. To však platí zejména z hlediska montáže pneumatik na vozidlo, kdy u zimních pneumatik s označením 3PMSF je například možné snížení jejich indexu rychlosti i pod maximální rychlost vozidla (min. 160 km/h). To, že naše národní legislativa požaduje pro provoz v zimním období pneumatiky označené alespoň M+S není s nařízením 458/2011 v rozporu. EU zatím povinnost používaní zimních pneumatik neřeší. Jen pneumatiky s označením pouze M+S musí odpovídat zápisu v TP vozidla a možnost snížení indexu rychlosti se na ně nevztahuje.
Pokud je silnice jak zrcadlo(už je někdo v příkopě)tak hlavně nebrzdi a snaž se jen zatáčet.Zimní mají trakční vzorek a jinou směs pro zimu co lépe funguje. Bo trochu to klouže si říkám vylezu z auta a ležím :D a o tolik jsou ty zimní pneu lepší než boty
Ale to není o pneumatikách ale o mezičláncích mezi seadčkou a volantem. Dřív to nebyla povinost, takřka nikdo nepřezouval a kdo věděl co dělá tak neboural.
Tak se hoši nehádejte. Pravdu máte oba. Záleží na použití konkrétního auta. Auto na ježdění po městě s minimálním nájezdem může klidně zůstat na zimních celý rok. U auta na lítání po dálnicích nebo auta sportovního charakteru je lepší přezouvat. Na dojíždění zimních v létě není nic špatnýho, když s tím řidič počítá a podle toho s tím autem jezdí.
Kdo jezdi brzo rano za mrazu, jezdi obcas na hory, tak zimni pneu ma. Stredoprazaci a jihomoravane si vystaci s letnima na 90% casu. Ano i v techto oblastech byva namraza nebo snih.
Navic zimni pneu nestoji zas tak moc penez, aby si je majitel auta nemohl poridit. Nemusi to hned byt Michelin. Kdo ma hluboko do kapsy, sahne po levnejsi produkci.
Tou poslednou vetou nie som si uplne isty.
Este je tu ta blbina so stitkom v zornom poli vodica...
Inak na mojich AT gumach, ktore zvladnu celkom nezmysel, M+S mam, ale v zime na nich fakt len nudzovo.
Což je ale dohnáno ad absurdum. Taková značka může být opatřena tabulkou upřesňující datum, může být dočasná a nebo může být zakrytá. Kromě výjimečných případů revírů totálních blbů a sviní opravdu nehrozí, že na obvyklé trase Praha-Brno v srpnu budeš muset respektovat tuto značku.
jo a kdybys rozbil ten disk, tak řekni assistenčnímu technikovi, že máš disky z toyoty-5x 114,3, ET a velikost si už přečteš. Nemáš náhodou tu teslu zasamolepkovanou příkazy? jednou jsem měl taky ameriku a bylo tam aji napsaný, že do kufru člověk nepatří atd.
ten puk má každý zvedák a když tak to zvedni za nápravu. Nejhorší je smrt z vyděšení, auta na vzduchovým pérování byly už v 70letech. Joakterý auto nejde zvednout, tak na silnici nesmí být homologováno.
v autě budu vozit kompresor s tím gelem. Plus ty přípravky na zvedání (jsou takové puky s výčnělkem na vypodložení), aby to "road assistance" nepoškodila. Případně je tu podpora Tesly a jejich mobilní technik. Důležité je, že auto hned při poklesu tlaku řve, takže si toho snad včas všimnu.
Když rozsekám i disk, tak mám kámoše s Teslou, co mi doveze v dosahu řekněme 500km náhradní kolo (zvládl by i víc, ale chodí taky do práce). Když budu dál, tak je to na dovču a doufat, že jsou spediční služby rychlé.
Tak to je teda drsný. Jsem rád, že mám normální auto, který se dá zvednout na heveru. Jak budeš řešit takovou drobnost jako defekt pneumatiky radši nepřemýšlet.
nejde zvednout bez přípravků. Jinak hrozí poškození baterie, nebo prahů.
Další věcí je, že je to na luftu, takže si musí být jistí, že je auto ve správné poloze, aktivován servisní mód. No, nechce se jim do toho.
Ani na technický to raději nezvedali, byť pro kontrolu čepů musí.
bych nevěřil, jaký je problém přezout Teslu. To nikde nechtějí dělat. Se mi teď aspoň povedlo překecat jeden servis, že když si seženu přípravky na hever, tak se mi do toho pustí.
.....Speciálním případem jsou však úseky označené značkou C15 a „zimní výbava“, které se typicky nacházejí na horách. Na takových úsecích je totiž obutí zimních pneumatik povinné celý rok....
Pak ale musíme jezdit na zimních gumách celoročně, i v parném létě. Protože není nijak zaručeno, že někde po trase naší jízdy na takovou značku nenarazíme.
to už bylo minlý týden ráno jenom +3 a jak sem krásně drandil na letních Michelinech (Mini) A Hankookách (Charger) :-)
A při +1 krásně drandil v únoru i rollsík na letních Avonech.