Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Zimní pneumatiky a vše o nich: Kdy přezout? Jak je poznat? A jak je to v zahraničí?

58 komentářů

uxauxa
nechápu proč jsou ještě zimní gumy povinné vždiť je tu to globální oteplování,žádný sníh a mraz už nikdy nebudou..
Avatar - Ozzman
Ozzman
Přesně, to si vždycky myslí docela dost středočechů a pražáků a s prvními deseti čísly už je to samá bouračka
ACE.
Ale to není o pneumatikách ale o mezičláncích mezi seadčkou a volantem. Dřív to nebyla povinost, takřka nikdo nepřezouval a kdo věděl co dělá tak neboural.
Avatar - Anonym
Anonym
Leden a únor 2020 byl sníh asi 3 dny, v Praze a Středních čechách, takže úplně v pohodě.

Letos to bylo horší, ale to bylo nejvíc sněhu za posledních 5 let
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Já nevím, proč z toho vždy děláte diskusi o sněhu. Stačí, že namrzne silnice cestou do práce.
Avatar - Anonym
Anonym
Protože pokud namrzne hodně a je silnice jak zrcadlo, nefunguje na tom nic, ani zimní pneu. Leda pneu s hřeby, ale ty sou zkaázaný.

A pokud je to rozsolená voda, tak na tom fungují i letní.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
určitě líp fungují zimní než zmrzlé letní.
Michal220
Pokud je silnice jak zrcadlo(už je někdo v příkopě)tak hlavně nebrzdi a snaž se jen zatáčet.Zimní mají trakční vzorek a jinou směs pro zimu co lépe funguje. Bo trochu to klouže si říkám vylezu z auta a ležím 😁 a o tolik jsou ty zimní pneu lepší než boty
traveldrive
Ani nemusí namrznúť - stačí trochu vody a teplota okolo nuly, resp slabo nad ňou. Okolo 5°C už sú mnohé letné gumy docela tvrdé.
Avatar - Mokrous
Mokrous
To je fakt. Ale po 4 letech i mnohé zimní...
traveldrive
To je tiež fakt.
traveldrive
To nie je pravda. Zimné pneumatiky nie sú predsa len o snehu, stačia nižšie teploty a voda.
Avatar - California_KNIGHT
California_KNIGHT
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ikoptak
Nebude mráz? Tak třeba tady na královéhradecku, tedy nížina do 300mnm, jsem tento týden okno škrábal dvakrát.
Avatar - zaplosak
zaplosak
vždiť jo... 😄
Ravel
Podle nařízení EU 458/2011 jsou za zimní považovány pneumatiky označené symbolem sněhové vločky na horském štítu (3PMSF). Pneumatiky s označení pouze M+S jsou pneumatiky se zlepšeným záběrem na sněhu, tedy ne zimní. Naše legislativa stále vychází ze směrnice 92/32, kde za zimní byly považována pneumatiky s označením M+S. Nařízení EU jsou však národní legislativě nadřízená a jsou platná, i když do národní legislativy nejsou zapracovaná. To však platí zejména z hlediska montáže pneumatik na vozidlo, kdy u zimních pneumatik s označením 3PMSF je například možné snížení jejich indexu rychlosti i pod maximální rychlost vozidla (min. 160 km/h). To, že naše národní legislativa požaduje pro provoz v zimním období pneumatiky označené alespoň M+S není s nařízením 458/2011 v rozporu. EU zatím povinnost používaní zimních pneumatik neřeší. Jen pneumatiky s označením pouze M+S musí odpovídat zápisu v TP vozidla a možnost snížení indexu rychlosti se na ně nevztahuje.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Tou poslednou vetou nie som si uplne isty.
Este je tu ta blbina so stitkom v zornom poli vodica...
Inak na mojich AT gumach, ktore zvladnu celkom nezmysel, M+S mam, ale v zime na nich fakt len nudzovo.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
M+S jsou v nekterych zemich povazovany za all season/celorocni pneu.
Avatar - Beefcake
Beefcake
To ano, ale ide teraz o CZ,SK
Lubo
Zaujímavé info. A sú M+S považované za zimné v Rakúsku a v Nemecku?
Avatar - Beefcake
Beefcake
7 stupnov 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
to už bylo minlý týden ráno jenom +3 a jak sem krásně drandil na letních Michelinech (Mini) A Hankookách (Charger) 😄
A při +1 krásně drandil v únoru i rollsík na letních Avonech.

Kecy v kleci + 7
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
Ráno dnes u nás -1,2C, teplota stoupala až po 10 hod. Taky spotřeba auta stoupla.
Othello
.....Speciálním případem jsou však úseky označené značkou C15 a „zimní výbava“, které se typicky nacházejí na horách. Na takových úsecích je totiž obutí zimních pneumatik povinné celý rok....

Pak ale musíme jezdit na zimních gumách celoročně, i v parném létě. Protože není nijak zaručeno, že někde po trase naší jízdy na takovou značku nenarazíme.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
tu značku silničáři sundávají nebo je tam dodatková, na asfaltu nemá tato značka v létě co dělat a za to zapomnění telefonovat hejtmanovi.
rohor
Což je ale dohnáno ad absurdum. Taková značka může být opatřena tabulkou upřesňující datum, může být dočasná a nebo může být zakrytá. Kromě výjimečných případů revírů totálních blbů a sviní opravdu nehrozí, že na obvyklé trase Praha-Brno v srpnu budeš muset respektovat tuto značku.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
k tomu https😐/slovnik-cizich-slov.abz.cz/…lov👋ad-absurdum tohle je RECYKLÁT starého článku

odpovídአdo diskuze o rok pozadu = ať chcípne NEJVĚTŠÍ JÍZDA NA WEBU 😐

ACZ i ty https😐/www.auto.cz/diskuse/87324/1#… držíte stabilní úroveň = DĚSnou
rohor
Jasně troubo. Kdybys mi to nepripomnel.. Tak si to zopakujeme: sedni, štěkni, lehni a na místo.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
NEmusel si to potvrzovat, je to už dostatečně dostatečněkrát ověřené ANO DĚSnou
Avatar - CizekPetr
CizekPetr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
jak na vojně....15C v beranici a pod nulou v trenýrkách.
Avatar - PetrUmrd
PetrUmrd
Zlatí komunisti
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
:yes: :yes: :yes: konečně se ti něco povedlo. Pokud není sníh jsou letní vždy lepší. Ale stačí milimetr a letní nefungují vůbec.
Avatar - PetrUmrd
PetrUmrd
někdy stačí i bohatě nad zlato i 10cm když nemáš na co nebo kam ale i na vojně zaplatí v zímně zime a v létě letní
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Přesně :yes:
ryccardo
Spravne. Takze zimni davam od prosince do konce brezna :yes:
Avatar - Jenik3
Jenik3
Kdo jezdi brzo rano za mrazu, jezdi obcas na hory, tak zimni pneu ma. Stredoprazaci a jihomoravane si vystaci s letnima na 90% casu. Ano i v techto oblastech byva namraza nebo snih.
Navic zimni pneu nestoji zas tak moc penez, aby si je majitel auta nemohl poridit. Nemusi to hned byt Michelin. Kdo ma hluboko do kapsy, sahne po levnejsi produkci.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Ja jezdim cely rok na AT pneu se snehovou vlockou. Jen je poctive co 10 000km rotuju zaroven s vymenou oleje.
webpaja
V zimě nosím kabát, v létě tričko. V zimě jezdím na zimních, v létě na letních.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
No kazdy to mame nejak…
Avatar - Hulk-Hogan
Hulk-Hogan
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Othello
A není lepší řídit se aktuálníma podmínkama než kalendářem ? Takhle se můžeš občas v zimě zapařit a v létě naopak zmrznout
webpaja
Píšeme snad v obecné rovině. Touhle logikou by jsi mohl být každý týden v pneuservisu.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Ja nemam duvod prezouvat, ty pneu funguji v zime na snehu a ledu, stejne jako v lete na silnicich i mimo ne.
webpaja
Já mám lepší zkušenosti se sezónními pneumatikami. Využiju je spíš než univerzály.
ryccardo
Tak se hoši nehádejte. Pravdu máte oba. Záleží na použití konkrétního auta. Auto na ježdění po městě s minimálním nájezdem může klidně zůstat na zimních celý rok. U auta na lítání po dálnicích nebo auta sportovního charakteru je lepší přezouvat. Na dojíždění zimních v létě není nic špatnýho, když s tím řidič počítá a podle toho s tím autem jezdí.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
správně, jen néé proboha rotovat pneu, na pneu když není vyznačen směr, tak nikdy je nepoužívat protisměrně a jenom měnit zadek-předek.
Avatar - Hulk-Hogan
Hulk-Hogan
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - eLzyx
eLzyx
bych nevěřil, jaký je problém přezout Teslu. To nikde nechtějí dělat. Se mi teď aspoň povedlo překecat jeden servis, že když si seženu přípravky na hever, tak se mi do toho pustí.
ryccardo
A v čem je jako problém? Vyměnit kola přeci není žádná složitost?
Avatar - eLzyx
eLzyx
nejde zvednout bez přípravků. Jinak hrozí poškození baterie, nebo prahů.
Další věcí je, že je to na luftu, takže si musí být jistí, že je auto ve správné poloze, aktivován servisní mód. No, nechce se jim do toho.
Ani na technický to raději nezvedali, byť pro kontrolu čepů musí.
ryccardo
Tak to je teda drsný. Jsem rád, že mám normální auto, který se dá zvednout na heveru. Jak budeš řešit takovou drobnost jako defekt pneumatiky radši nepřemýšlet.
Avatar - eLzyx
eLzyx
v autě budu vozit kompresor s tím gelem. Plus ty přípravky na zvedání (jsou takové puky s výčnělkem na vypodložení), aby to "road assistance" nepoškodila. Případně je tu podpora Tesly a jejich mobilní technik. Důležité je, že auto hned při poklesu tlaku řve, takže si toho snad včas všimnu.
Když rozsekám i disk, tak mám kámoše s Teslou, co mi doveze v dosahu řekněme 500km náhradní kolo (zvládl by i víc, ale chodí taky do práce). Když budu dál, tak je to na dovču a doufat, že jsou spediční služby rychlé.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
ten puk má každý zvedák a když tak to zvedni za nápravu. Nejhorší je smrt z vyděšení, auta na vzduchovým pérování byly už v 70letech. Joakterý auto nejde zvednout, tak na silnici nesmí být homologováno.
Avatar - eLzyx
eLzyx
hele auto za mega fakt nehodlám zvedat nějak jinak než jak to povoluje výrobce. A za nápravu to fakt není.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
jo a kdybys rozbil ten disk, tak řekni assistenčnímu technikovi, že máš disky z toyoty-5x 114,3, ET a velikost si už přečteš. Nemáš náhodou tu teslu zasamolepkovanou příkazy? jednou jsem měl taky ameriku a bylo tam aji napsaný, že do kufru člověk nepatří atd.
Avatar - eLzyx
eLzyx
mám 5x120, středová díra 64,1, ET 40, 19x8J. 😉 Takže nejblíže asi BMW, akorát to chce vymezovací kroužky
Tommodrasek
Příspěvek podléhá schvalování.