Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
WinTurboDiesel
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ozzman
Zezačátku vypadala na renderech fajn, na živo pak záleží jakou má barvu a kombinaci kol, správně tu nedávno psal Karel, že Škodovka rezignovala na hezká kola (která dělají auto) a všude cpe ty ekonesmysly, přitom i ta Fabia má v konfigurátoru hezká kola a hned vypadá o třídu lépe. Testovaná kombinace ještě ujde, ale oranžová (tu vídám nejčastěji) s ekokoly prostě ne. Nejhezčí ve třídě za mne asi není.
Interiér - nejsem odpůrce dotykáčů, působí moderně, to určitě, část obšité palubky je fajn, ale takové ty zmíňky o zajímavých lesklých tvrdých plastech, které se upatlají a jinde o tom čteme jako o brutálních failech automobilky, to bych si asi odpustil. Interiér B segmentové Fabie mne neuráží, kdyby měl tříramený volant, dal bych mu o bod víc, ale prosím, není potřeba to takto okecávat.
Motor - jojo, skoro všechny moderní motory s manuálem, co jsem řídil, jsou dole přiškrcené, dokonce i 2.0TDI po WLTP, ale to je uživatel Fabie tak líný řadit, že je to dáno jako mínus? Vím, že 1.0 TSI (jezdil jsem ale ve Scale, tam mohl být trochu jinak nastaven) jede hodně "dieslově", ale pořád je to benzín, tak když si koupím manuál, holt ho musím používat. Stovka za 9,7 je fajn hodnota, na takovou se papírově nedostalo ani první naftové RSo.... nechtělo by to přeměřit? Třeba, když tu pan Vaculík účelově interpretoval měření 1.0TSI na 100kw v minulé generaci, tak tady si to zase Škodovka vzala zpět a z výkonu ubrala :-[] :-!
A k hodnocení, recenze je fajn, objektivní, vážně si pak to auto zaslouží skoro plný počet hvězd, když to hlavní - motor, je líný dle autora a u nového auta vrzá kabina?
Interiér - nejsem odpůrce dotykáčů, působí moderně, to určitě, část obšité palubky je fajn, ale takové ty zmíňky o zajímavých lesklých tvrdých plastech, které se upatlají a jinde o tom čteme jako o brutálních failech automobilky, to bych si asi odpustil. Interiér B segmentové Fabie mne neuráží, kdyby měl tříramený volant, dal bych mu o bod víc, ale prosím, není potřeba to takto okecávat.
Motor - jojo, skoro všechny moderní motory s manuálem, co jsem řídil, jsou dole přiškrcené, dokonce i 2.0TDI po WLTP, ale to je uživatel Fabie tak líný řadit, že je to dáno jako mínus? Vím, že 1.0 TSI (jezdil jsem ale ve Scale, tam mohl být trochu jinak nastaven) jede hodně "dieslově", ale pořád je to benzín, tak když si koupím manuál, holt ho musím používat. Stovka za 9,7 je fajn hodnota, na takovou se papírově nedostalo ani první naftové RSo.... nechtělo by to přeměřit? Třeba, když tu pan Vaculík účelově interpretoval měření 1.0TSI na 100kw v minulé generaci, tak tady si to zase Škodovka vzala zpět a z výkonu ubrala :-[] :-!
A k hodnocení, recenze je fajn, objektivní, vážně si pak to auto zaslouží skoro plný počet hvězd, když to hlavní - motor, je líný dle autora a u nového auta vrzá kabina?
za logo +1 hvězda :yes:
Oranžová se mi líbí a i ta ekokola ujdou, i bez vylámání těch pokliček... jedna tu stává a nějak mě to neirituje, v té tmavé ty pokličky trošku zapadnou a ve výsledku to vypadá docela dobře:
https://imgur.com/a/PVgoMLK
Stovka za cca. 10s je taková normální hodnota, za to by to subkompakt s 80kW zajet měl.
Tady se píše, že je to pro klidnějšího řidiče... ale z textu mi to skoro zní, že naopak pro klidnějšího řidiče to bude větší problém (protože bude mít tendenci to podtáčet a tam to najednou nepojede)... pokud to bude někdo vesměs držet nad 2000, tak to asi takovej problém nebude.
Jinak jak jsem psal Mikešovi... pokud je 1.0TSI 81kW slabota, tak je to blbý, protože tu jsem viděl jako nejlepší variantu pro někoho, kdo od toho chce víc než příměstský provoz. 1.5TSI pouze s DSG už mi smysl nedává.
https://imgur.com/a/PVgoMLK
Stovka za cca. 10s je taková normální hodnota, za to by to subkompakt s 80kW zajet měl.
Tady se píše, že je to pro klidnějšího řidiče... ale z textu mi to skoro zní, že naopak pro klidnějšího řidiče to bude větší problém (protože bude mít tendenci to podtáčet a tam to najednou nepojede)... pokud to bude někdo vesměs držet nad 2000, tak to asi takovej problém nebude.
Jinak jak jsem psal Mikešovi... pokud je 1.0TSI 81kW slabota, tak je to blbý, protože tu jsem viděl jako nejlepší variantu pro někoho, kdo od toho chce víc než příměstský provoz. 1.5TSI pouze s DSG už mi smysl nedává.
souhlasím, taky jsem měl od téhle varianty největší očekávání. Budu to muset někdy projet, protože 81kw v takto velkém autě musí být naprosto v pohodě.
No ujdou... jenže já asi chci, aby se mi moje auto fakt líbilo, to se mi více líbí ta testovaná verze, ale proti gustu. Já bych asi chtěl tahle kola
http://www.autorevue.cz/getfile.aspx?…
No na tom litru se asi shodneme, ale já bych ještě flintu do žita neházel, víš jak to je u redaktorů někdy :D Ten výkon tam asi bude a přesně jak píšeš, pro klidného řidiče to asi není, tam by bylo něco s kratší převodovkou, kdy nebude muset moc řadit.
http://www.autorevue.cz/getfile.aspx?…
No na tom litru se asi shodneme, ale já bych ještě flintu do žita neházel, víš jak to je u redaktorů někdy :D Ten výkon tam asi bude a přesně jak píšeš, pro klidného řidiče to asi není, tam by bylo něco s kratší převodovkou, kdy nebude muset moc řadit.
Testovaná verze kol je (asi) stejná jako na mojí fotce, jen černej ráfek. Mou averzi k černým kolům znáš... tady s těma pokličkama ještě asi dejme tomu... ale k modré se černá moc nehodí. Možná ty černý kola s tou oranžovou, to je celkem osvědčená kombinace.
Mne to na té modré tak nevadí, vypadá to jinak.. mne se asi nelíbí ta Škodovácká oranžová, to bude tím. Naopak třeba nové Clio má krásnou oranžovou.
Aha... možná, mně se ta barva líbí (na Fabii, na Octavii už by to asi bylo trošku divoký). Nemám rád kombinaci modrý metalízy s černou, i jsem si kvůli tomu odpustil black paket na RSku a zůstal u chromovaný masky. Ta černá jde dobře právě k červený, oranžový... nebo i zelený.
Vím, držíš v tomto striktně názorovou kontinuitu... já se přiznám, že už je víc barev, kam bych černá či nějaká antracitová kola asi i zkusil mimo toho co si napsal třeba bílá, světle šedá metalíza (hodně mne berou ty tmavé pakety třeba na BMW, ale i na Superbu či Fordech), naopak na tmavou barvu bych preferoval klasiku a ta modrá Fabie tak tmavá není pro mne.
Tato oranžová se mi líbí víc, ale taky jen na malém autě:
http://d19-a.sdn.cz/…gS_d/ILglye.jpeg?…
Tato oranžová se mi líbí víc, ale taky jen na malém autě:
http://d19-a.sdn.cz/…gS_d/ILglye.jpeg?…
Antracitová - to je jiná, antracitovou (myšleno tmavě šedou) já rád. Ale čistě černá - tam to prostě splývá dohromady a vypadá to jako plecháč.
Clio má tu oranžovou taky moc pěknou.
Clio má tu oranžovou taky moc pěknou.
V tom motore vidím problém. Pretože ako píšeš, TSI sú také stredové až spodové benzíny, robené na to, aby ťahali už odspodu (a šetrili tak na spotrebe). A logicky čím výkonnejší motor s väčším krútiakom, tým menej potrebuje vytáčať, aby išiel. Takže ak je sa motor s 200 Nm (!) v malom aute dusí, tak je niečo veľmi zle. :-(
Jo, vždyť +/- 200NM mají (měly) ty lepší 2.0 atmosféry, to když nastoupí takový "krouťák" tak to jede jako turbodiesel i v nižších otáčkách.
Budu to muset vyzkoušet, Scala s 81kw TSI nejela vůbec zle, toto je menší a výkon stejný.
Budu to muset vyzkoušet, Scala s 81kw TSI nejela vůbec zle, toto je menší a výkon stejný.
Nicméně... 200Nm u atmo dvoulitru je někde nad 4000 (4000 je u SkyG). 200Nm při 2000 je 41kW, 200Nm při 4000 je 83kW... takže pak je otázka, co se vlastně srovnává.
Už od příchodu 1.0TSI se říká, že jede vesměs líp než 1.2, ale pokud mu něco dělá problém, tak je to právě sbírání se z těch nízkých otáčkách, tam se 1.2TSI sbírala líp. Asi je to o tom, že pokud nemáš nafoukaný turbo, tak to holt prostě jede jako atmo litr (tj. nejede) a těch 200Nm tam není, těch 200Nm tam bude pokud do těch otáček vletíš pod zátěží.
Už od příchodu 1.0TSI se říká, že jede vesměs líp než 1.2, ale pokud mu něco dělá problém, tak je to právě sbírání se z těch nízkých otáčkách, tam se 1.2TSI sbírala líp. Asi je to o tom, že pokud nemáš nafoukaný turbo, tak to holt prostě jede jako atmo litr (tj. nejede) a těch 200Nm tam není, těch 200Nm tam bude pokud do těch otáček vletíš pod zátěží.
Víš, že nejsem technicky dvakrát přeborník, tak mne kdyžtak oprav.
To, že auto "táhne" je často dáno kroutícím momentem, který je u atmosféry maximální kolem těch 4 tisíc otáček a další nárůst závisí na křivce výkonu, jak graduje.
U mé atmosféry a v 2 tisících je asi 160NM a pak to hezky stoupá na vrchol do 4 tisíc k té dvoustovce (191) odpovídá to cca 45kw
http://www.automobile-catalog.com/…ane_2_0_16v.html
Mazdí Skyactiv 90kw je na tom podobně -175NM při 2 tisíc otáčkách a odpovídá to 50kw
http://www.automobile-catalog.com/…activ-g_122.html
Dohledal sem i to TSI (v Oktávce) a mělo by tam mít 200NM, tak mi pak vysvětli, proč to jede tak špatně ?
http://cdn.skoda-storyboard.com/…_e-TEC_power.pdf
Myslím, že tam je to spíš v těchto otáčkách omezeno na té gradaci, než že by to nejelo z podstaty konstrukce motoru. Vesměs si to představuji tak, že sice cítíš, že ti auto táhne, ale přidáním plynu nechcce motor do otáček (může to být i tím, že je motor syrový, nebo je tam nějaký ekohovadina, která to prostě brzdí), kdežto ta atmosféra patříčného objemu leze vcelku lineárně už od těch 2 tisíc, což vypovídají i ty křivky.
Ještě bych dal do srovnání, že takto mi přišel Fordí 1.6 74kw, ten jel do 4 tisíc otáček, kde má největší kroutící moment, ale pak strmě padá a výkon leze fakt pomalu nahoru, takže se zdá, že motor sice točí, ale autu se moc nechce a až někde před omezovačem teprve dosáhne maxima a jede, ale to u 1.0TSI takto není, nebo by nemělo být.
To, že auto "táhne" je často dáno kroutícím momentem, který je u atmosféry maximální kolem těch 4 tisíc otáček a další nárůst závisí na křivce výkonu, jak graduje.
U mé atmosféry a v 2 tisících je asi 160NM a pak to hezky stoupá na vrchol do 4 tisíc k té dvoustovce (191) odpovídá to cca 45kw
http://www.automobile-catalog.com/…ane_2_0_16v.html
Mazdí Skyactiv 90kw je na tom podobně -175NM při 2 tisíc otáčkách a odpovídá to 50kw
http://www.automobile-catalog.com/…activ-g_122.html
Dohledal sem i to TSI (v Oktávce) a mělo by tam mít 200NM, tak mi pak vysvětli, proč to jede tak špatně ?
http://cdn.skoda-storyboard.com/…_e-TEC_power.pdf
Myslím, že tam je to spíš v těchto otáčkách omezeno na té gradaci, než že by to nejelo z podstaty konstrukce motoru. Vesměs si to představuji tak, že sice cítíš, že ti auto táhne, ale přidáním plynu nechcce motor do otáček (může to být i tím, že je motor syrový, nebo je tam nějaký ekohovadina, která to prostě brzdí), kdežto ta atmosféra patříčného objemu leze vcelku lineárně už od těch 2 tisíc, což vypovídají i ty křivky.
Ještě bych dal do srovnání, že takto mi přišel Fordí 1.6 74kw, ten jel do 4 tisíc otáček, kde má největší kroutící moment, ale pak strmě padá a výkon leze fakt pomalu nahoru, takže se zdá, že motor sice točí, ale autu se moc nechce a až někde před omezovačem teprve dosáhne maxima a jede, ale to u 1.0TSI takto není, nebo by nemělo být.
Tak za prvé - výkon = točivý moment x otáčky x konstanta. Takže stejný krouťák 200Nm ti dá při 2000 těch 41kW a při 4000 dvakrát tolik. Takže u tvé atmosféry máš 33,5kW při 2000 a pak 80kW při 4000.
Za druhé - u atmosféry to - víceméně - takhle platí, výkon je přímo závislý na otáčkách. U turba je ale rozdíl, jak se do té situace dostaneš. Pokud s turbem jedeš pod plynem a turbo je naplno roztočené, tak máš k dispozici tenhle výkon (nebo krouťák, viz výše je to totéž)... ale pokud plachtíš bez plynu a na ten plyn dupneš, tak nejdřív musí motor vygenerovat spaliny, které roztočí turbo, které natlakuje intercooler a trubky a pak se to teprve pořádně rozjede - a čím menší motor a větší turbo (a přísnější norma emisí), tím větší je to problém. Ten údaj 200Nm@2000 určitě platí pro tu situaci, že to turbo roztočené je...
Za druhé - u atmosféry to - víceméně - takhle platí, výkon je přímo závislý na otáčkách. U turba je ale rozdíl, jak se do té situace dostaneš. Pokud s turbem jedeš pod plynem a turbo je naplno roztočené, tak máš k dispozici tenhle výkon (nebo krouťák, viz výše je to totéž)... ale pokud plachtíš bez plynu a na ten plyn dupneš, tak nejdřív musí motor vygenerovat spaliny, které roztočí turbo, které natlakuje intercooler a trubky a pak se to teprve pořádně rozjede - a čím menší motor a větší turbo (a přísnější norma emisí), tím větší je to problém. Ten údaj 200Nm@2000 určitě platí pro tu situaci, že to turbo roztočené je...
Takze problem je reakcni doba turba ? U turbodieslu pokud drzim otacky tam, kde uz toci turbo, tak se snad toci porad, ne ? Pochopil bych, kdyby turbo zacalo tocit az ve 3 tisicich, ale z te krivky uz ve 2 tisicich jede naplno a pod pojmem turbolag si predstavuji hluche misto, kdy motor nema jeste dostatek otacek a turbo neseplo, ale nemelo by to byt odezvou plynu, ale mozna se jen nechapeme :)
Turbo jsou dvě turbíny - ta jedna se roztáčí výfukovými plyny, přes převod otáčí tou druhou a ta cpe vzduch do sání. Pokud jedeš na volnoběh, třeba jedeš se zařazenou rychlostí z kopce, tak jsou zavřený vstřiky, z výfuku jde jen nepatrný množství vzduchu a turbo určitě není roztočený na těch 100.000+ otáček, i když motor točí třeba ty 2000. Když v tu chvíli dupneš na plyn, tak první reakce je jako atmosféra a pak postupně nastupuje turbo, jak se roztáčí na plné obrátky.
Turbo se nijak nespíná otáčkama, není tam žádnej vypínač... a právě tam není ani lineární závislost na otáčkách, ale spíš na množství spalin z výfuku.
Turbo se nijak nespíná otáčkama, není tam žádnej vypínač... a právě tam není ani lineární závislost na otáčkách, ale spíš na množství spalin z výfuku.
Tak jsem zase o neco chytrejsi ;) :yes: Pak to bude opravdu asi tim neroztocenym turbem, budu to muset projet.
...a ten turbomotor se může dostat z té "turbopasti" rychleji, pokud výrazně obohatí směs (=více spalin)... jenže z toho jsou zase větší emise. Takže pokud 1.0TSI EVO má větší problém pod 2000 než 1.0TSI, tak to bude nejspíš proto, že muselo omezit "pálení" benzínu.
(tohle si taky nejsem 100% jistej že píšu přesně, musel bych si to přečíst znovu, nějak to souvisí s posouváním lambdy... ale v principu snad jo)
(tohle si taky nejsem 100% jistej že píšu přesně, musel bych si to přečíst znovu, nějak to souvisí s posouváním lambdy... ale v principu snad jo)
Takze ekokurvitko, to sem psal hned !:D
Může být... kombinace faktorů - malý motor, přísná norma, delší převody, relativně už velké a těžké auto... spíš jsem chtěl trošku osvětlit ty zákonitosti o otáčkách a výkonu a krouťáku, jak je to v tomhle konkrétním případě od stolu těžko říct :-)
No nezbyva nez zajit na salon a vyzkouset a nebo pockat, az nam to Vaculik vysvetli :D
Pravdu díš. Akorát bych vynechal ten "převod" mezi turbínami, protože jsou obě turbínová kola napevno na jedné hřídeli, ale asi myslíš naklápěcí lopatky. Možná bych ještě doplnil, že v režimu "nejede" bude turbo verze ještě chcíplejší než atmosféra, protože turbo naopak působí jako ucpávka v sání i výfuku.
A k testu bych si ještě tipl (nevím, je to jen domněnka), jestli třeba motor před ujetím nějakého počtu km není uměle přiškrcený. Nevíte to někdo?
A k testu bych si ještě tipl (nevím, je to jen domněnka), jestli třeba motor před ujetím nějakého počtu km není uměle přiškrcený. Nevíte to někdo?
Ozzy rozhodně vyzkoušet protože redaktor mohl předtím jet něčím silnějším a proto tohle bylo líný. Já když ze svého vlezu do 1.2tsi to je pomalý a vůbec nejede
Já ti nevím, přesedám mezi docela rozdílnými výkony u aut rozhodně né tak často, jako redaktor, tak toto musím odfiltrovat. Pochopim někoho, kdo jezdí 200kw autem par let a pak zksuí tohle, ale u redaktora by to bylo prapodivné.
200kw to bych musel chipnout a to nehodlám.U mého je mrtvá zóna 80-90 na 6rs a on asi rychleji nejel.Svezl jsem se s 70kw bez filtru ve fabce a že by to bylo líné se říct nedá
Viz výše, to není nic nového, že se 1.0 TSI dole dusí. Vždy to tak bylo a ještě to umocňovaly extra dlouhé převody v F3. Musí se držet nad dva tisíce otáček, pokud ti jde o pružnost, pak mu není co vytknout, resp. Ozzy mu paradoxně vytýkal dieselový charakter.
AurisHSD
Zlatá třetí generace, tahle se mi nelíbí a cena tak nějak mimo.
Fabia III 1,2 TSI 81 Ambition kW R4 začínala na 296 tis.
Fabia IV Style s mrzákem R3 je 399 tis.
100x mi tu někdo může vykládat o bohatší výbavě, o kterou v zásadě nikdo až tak nestojí. Podstatné je opravdu brutální navýšení ceny, přitom nově nemám ani plnohodnotný 4válcový motor... :no:
Fabia IV Style s mrzákem R3 je 399 tis.
100x mi tu někdo může vykládat o bohatší výbavě, o kterou v zásadě nikdo až tak nestojí. Podstatné je opravdu brutální navýšení ceny, přitom nově nemám ani plnohodnotný 4válcový motor... :no:
rohYpnol
Mrzí mě, že v textu není ani zmínky po zhoršení podélné prostornosti proti Fabii III. Viz mé dojmy, odkaz výš.
Čísla to jednoznačně potvrzují:
F IV
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 810 (-5cm!!, -4cm!!)
F III
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 850
I kdyby někdo chtěl přijít s teorií, že je více prostoru vpředu, tak vzhledem k tomu, že se sedí níž, tak to nemá reálný pozitivní dopad. Hlavní ale je, že narostly celkové rozměry na 4108mm délky, což je +11 cm!!!
+11 cm proti -4cm na kolena vzadu znamená, že Škoda prodrbala celých 15 cm. A to už mi přijde sakra dost. Ano, objem kufru 380l proti 330l zní hezky, ale máme tu výrazný nárůst šířky +5 cm.
Navíc pod kapotou opět větší bída a v zásadě jen R3 znamená, že motorový prostor nebyl vůbec prioritou.
Čísla to jednoznačně potvrzují:
F IV
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 810 (-5cm!!, -4cm!!)
F III
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 850
I kdyby někdo chtěl přijít s teorií, že je více prostoru vpředu, tak vzhledem k tomu, že se sedí níž, tak to nemá reálný pozitivní dopad. Hlavní ale je, že narostly celkové rozměry na 4108mm délky, což je +11 cm!!!
+11 cm proti -4cm na kolena vzadu znamená, že Škoda prodrbala celých 15 cm. A to už mi přijde sakra dost. Ano, objem kufru 380l proti 330l zní hezky, ale máme tu výrazný nárůst šířky +5 cm.
Navíc pod kapotou opět větší bída a v zásadě jen R3 znamená, že motorový prostor nebyl vůbec prioritou.
Máš možnost porovnat s tím starším 1.0TSI? Fakt je to taková hruza?
Co myslíš? Prostornost?
Ne, ten výkon, chování motoru, má to 81kw, to je dost na takové auto, jaktože to tak zoufale nejede ?
Výkon nevím. Jízdu jsem neměl s novinkou.
Ale i podle tabulkových hodnot se mi zdá, že to možná zabili těžkým stálým převodem (viz vyšší maximálka - to asi nebude jen Cx...)
Ale i podle tabulkových hodnot se mi zdá, že to možná zabili těžkým stálým převodem (viz vyšší maximálka - to asi nebude jen Cx...)
Vyšší maximálka bude aerodynamika. Pravděpodobně maximálka bude dosažená na pětku... pokud bys měl 200 při 6000, pak máš 3000 při 100... tyjo, to by možná mohla bejt i čtyřka? Nechce se mi to počítat, počkám až to někde bude rozepsaný :-)
Hlavně bohužel nejsou uvedené převodové poměry... Takže těžko říct.
To sice nejsou... ale z nich stejně těžko něco vykoukáš. V principu jde o to, abys měl nějakou rychlost na kterou jsi schopný to potáhnout do maxima (tj. aby se ti nestalo, že tam máš 199 a musíš řadit nahoru, ale po přeřazení nahoru jsi pod maximem a konec). Ale vzhledem k tomu, že (teoreticky) máš maximum výkonu při 5000 a maximální otáčky někde 6250 nebo kolik, tak by tohle neměl bejt úplně problém, je tam poměrně široký pásmo 1250 otáček s maximálním výkonem.
Proto si myslím, že Vmax bude na 6.
Ne, to stoprocentně nebude.
Počítej se mnou... nějakých 2800 otáček při 130km/h znamená 4300o. při 200km/h... to je sakra málo. I kdyby to bylo 3000@130, tak bys měl při 200km/h 4600o - to je pořád málo (a já tipuju spíš těch 2800 než 3000).
Bude to pětka nebo čtyřka... tipnul bych pětku, ale ani čtyřka není úplně nesmysl.
Počítej se mnou... nějakých 2800 otáček při 130km/h znamená 4300o. při 200km/h... to je sakra málo. I kdyby to bylo 3000@130, tak bys měl při 200km/h 4600o - to je pořád málo (a já tipuju spíš těch 2800 než 3000).
Bude to pětka nebo čtyřka... tipnul bych pětku, ale ani čtyřka není úplně nesmysl.
https://youtu.be/-6mdEUO5mDs?t=46
Tady to máš prakticky.
Tady to máš prakticky.
z toho videa nijak nevyplývá, že by na nižší převod nedosáhli vyšší rychlosti.
A co z toho vyvozuješ?
Když si k tomu přečteš článek, pak je ta rychlost dosažená z klesání (125 výškových metrů na 3,5km). Pak ano, pak jsi schopný se dostat i vysoko nad "běžnou" maximálku a pětka ti přestane stačit (220 vs. 202 je obrovskej rozdíl)... takhle se ale maximálka neměří.
Kdybys nejel z kopce, tak by asi motor k těm pěti tisícům na šestku nevyšplhal a zřejmě bys skončil na pětku někde okolo těch 200 (papírová vmax je 202) s otáčkama někde nad 5000.
Když si k tomu přečteš článek, pak je ta rychlost dosažená z klesání (125 výškových metrů na 3,5km). Pak ano, pak jsi schopný se dostat i vysoko nad "běžnou" maximálku a pětka ti přestane stačit (220 vs. 202 je obrovskej rozdíl)... takhle se ale maximálka neměří.
Kdybys nejel z kopce, tak by asi motor k těm pěti tisícům na šestku nevyšplhal a zřejmě bys skončil na pětku někde okolo těch 200 (papírová vmax je 202) s otáčkama někde nad 5000.
Vyvozuji z toho to, že když z mírného kopce dá 6st 220, tak je celkem pravděpodobné že po rovince dá 6 těch 190. Pravděpodobné, ne jisté.
Pokud 220=5000, pak 190=4318. V tu chvíli je tutově lepší řadit o stupeň dolů na #5, určitě se dostaneš na vyšší výkon a auto bude tedy lépe zrychlovat. V tom není žádná magie, víc otáček = víc výkonu = lepší zrychlení... nebo?
Nebo se podívej na křivku. Pak zjistíš, že 1m0 TSI 85 kW má max výkon v 5 tis.ot. Což by zcela odpovídal videu.
Ok, možná fakt nedá 190 na 6 po rovince. ;-)
Ok, možná fakt nedá 190 na 6 po rovince. ;-)
No přesně tak, při 5000, resp. mezi 5000 a 6000. Takže abys dosáhl co nejlepší vmax, potrebuješ se dostat na těch 5000 pod vmax a potáhnout to do těch 6000, resp. dokud to motor dá, v tom pásmu max výkonu. V našem případě třeba 5000 při 180... a pak máš maximální výkon až do 216... nebo při 190... atd.
Já klidně mohu :) Na youtube mám kanál, kde občas zrychlení hodím... mám tam F3 1.2 tsi 81kw a F3 1.0 tsi 81kw už s filtrem. Jezdil sem všechny tyto auta. 1.2 tsi jezdila nejpříjemněji a dole se nedusila a nedunila, 1.0 tsi bez filtru jela asi nejlépe. Ta s filtrem byla cítit, že tolik nechce, ale nic hrozného. V lednu příjde F4, tak opět natočím :)
Jinak jak si říkal, že novější 2.0 tdi 110kw je přidušená, tak máš pravdu :D Kdo ví do čeho automobilky brusel nutí, staré PD proti tomu lítá jak raketa.
Jinak jak si říkal, že novější 2.0 tdi 110kw je přidušená, tak máš pravdu :D Kdo ví do čeho automobilky brusel nutí, staré PD proti tomu lítá jak raketa.
Ta čísla u F4 jsou zvláštní... teoreticky by mělo být min vpředu + max vzadu = max vpředu + min vzadu, ale to nevychází. 1680 ti vychází všude kromě varianty "sedačka vpředu" u F4, kde je o 1cm míň (což je ale zanedbatelný).
Ano, teoreticky... Jenže v F IV se určitě sedí níž. Škoda že tu není i výška sedáku nad podlahou.
Pro mě je zásadní +11 cm, které v interiéru prostě nejsou a spíš je to horší. A dost mi vadí, že o tomto zásadním novináři mlčí jak ovčáček o zdravotním stavu prezidenta... :-O :D :no:
Pro mě je zásadní +11 cm, které v interiéru prostě nejsou a spíš je to horší. A dost mi vadí, že o tomto zásadním novináři mlčí jak ovčáček o zdravotním stavu prezidenta... :-O :D :no:
Vlastně bohužel redakce v textu lže... :-(
"Úpravy rozměrů pomohly zdůraznit dynamický dojem z vozu, vytvořit více místa na palubě a v neposlední řadě přispěly také k lepší aerodynamice."
Jak snadné je přebírat ty PR názory... Od toho snad jsou novináři, aby hodnotili realitu a ne jen papouškovali prezentace automobilek.
"Úpravy rozměrů pomohly zdůraznit dynamický dojem z vozu, vytvořit více místa na palubě a v neposlední řadě přispěly také k lepší aerodynamice."
Jak snadné je přebírat ty PR názory... Od toho snad jsou novináři, aby hodnotili realitu a ne jen papouškovali prezentace automobilek.
Těm číslům nevěř! Každý redaktor to měří jinak a neodpovídá to realitě. Já jsem si vzal kdysi dvě auta a našel jsem si je v testech. To, v kterém naměřili více místa má ve skutečnosti méně místa.
Až půjdeš s metrem tak změř i příď k A sloupku.Kvůli aerodynamice možná skosily více čelní okno a tak je interiér posunutý více dozadu a část cm je v kufru.Dobře že redaktor měl 183cm tak víme :D že se vešel.Když testují Peugeot,Mazdu tak jsou řidiči max 160cm
woody-alien
na smrt, není umírání příliš co vyčítat. :-[] :-[] :-[]
Ne, tohle mě pobavilo. Jinak k tomu přistupuju střízlivě. Trochu mě hodnocení 1.0 TSI zarazilo, s 85 kW verzí jsem něco najel ve Scale a tam ten litr působil vyloženě čiperně. Ale já jsem zvyklej oblast pod 2.000 otáček opouštět co nejrychleji a moc se tam nevracet.
Ne, tohle mě pobavilo. Jinak k tomu přistupuju střízlivě. Trochu mě hodnocení 1.0 TSI zarazilo, s 85 kW verzí jsem něco najel ve Scale a tam ten litr působil vyloženě čiperně. Ale já jsem zvyklej oblast pod 2.000 otáček opouštět co nejrychleji a moc se tam nevracet.
Mne tohle příjde úsměvné, nebo spíš smutné ? Jak by řekl Krajčo "rozkošněsmutné". Že auto nejede v určitých otáčkách, těch nízkých, je tak nějak z principu, od toho tu je právě ta řadicí páka, abych si podřadil, takto to tady léta dělal každý řidič atmosférického motoru, dokonce i s nějakým šestiválcem si musíš podřadit, aby to jakože fakt jelo. A kdo to neumí, tak tam má možnost automatu, který po přidání plynu tu práci oddře za něj a je to :D
Jasně, ale když ti tu mrtvolnost motoru pod 2.000 opepří ještě dlooooooooouhými převody, tak to už není ani vtipné. ;-)
Tak jsou tu jedinci, kteří zásadně milují manuál, tak to musí pak bejt nirvána.. škoda, že Arese nepočkal a nekoupil Fabii, to by se uřadil až do orga..u :D
Tak ja som jeden z tých jedincov, ale to neznamená, že chodím s motorom furt vytočeným nad 3000 ot, ako píšem vyššie, je zásadná chyba, ak turbomotor (!) v mestskom supermini umiera pod 2000 ot, čo sú pri defenzívnej jazde bežné otáčky. Ani manuál nezachráni emisne príliš pridusený motor.
California_KNIGHT
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
CizekPetr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Možná bys nám tady všem měl ustanovit tvůj etalon nepekáče, abychom nedráždili tvůj vytříbený vkus. ;-)
Jednou psal o Volvu, ale kdovi
Jj, něco tom, že by na Volvo nedal nějaký shit gumy. V tom případě hlavně bacha na rezervu.... ;-)
http://www.auto.cz/…k-lepsi-nez-xc90?…
http://www.auto.cz/…k-lepsi-nez-xc90?…
Pravda! Jsou i tací, pro které manuál opravdu není vhodný, jelikož jim nebylo shůry dáno. Ale nic si z toho nedělej :-! ;-)
Ale notak, ty tu pod každej příspěvek nespamuješ, že je to auto naho**o, protože nemá manuál, mechanickou ručku a otáčkoměr vzhůru nohama :D
Jinak souhlas.
Jinak souhlas.
Pokud to opravdu má dlouhé převody (i ty nízké) tak to s litrovým turbem vážně musí být zážitek. Pamatuji na firemní Peugeot Partner v benzínu, který měl tak odporně dlouhé převody, že městská zatáčka 90°se ani s atmosférou nedala na dvojku projet, protože motor šel pod volnoběh. Frantík, který tu převodovku navrhoval musel být totálně ožralý.
Úplně se mi vybavila kultovní scénka TopGearu o francouzích - Peugeot Meeting.
Úplně se mi vybavila kultovní scénka TopGearu o francouzích - Peugeot Meeting.
Problém je v tom, že Fabia DSG je rovnako v istých momentoch mdlá a na akékoľvek dianie sa príliš dlho čaká. S manuálom to chce veľký zvyk, ale pri "popojíždení" v meste je to problém aj so zvykom a nepomôže ani plyn, ani trpezlivosť.
No, já jsem začínal na HTP,takže vím, co to je při rozjezdu dávat víc plynu :D To máš naprostou pravdu, nenapadlo mne ta situace kolony - souhlasím, že při popojíždění je tohle asi největší problém, viz výše má zkušenost s Euronormovanými TDI či Ecoboosty, kdy musíš plyn dávkovat stejně "necitlivě" jako u toho HTP. Ale při jízdě se na to jiné - častější řazení zvyknout.
To naladenie by nebolo zlé, perfektne by sa do toho hodil aspoň 12V mildhybrid, ktorý by to cez BSG do 2000 ot. vyrovnal. Za tie peniaze, čo si za Fabiu pýtajú, tam pokojne mohol byť aj pri atmosférickej verzii.
Já si tak nějak myslím, že to musí být oemezeno elektronicky, ten motor v nízkých otáčkách má krouťák, musí jet :)
Klidně to může být čistě "mechanický problém". Malý objem, vysokotlaké turbo, filtr pevných částic ... no a turbodíra jako hrom může být na světě.
Nemá. Krouťák pod 2 tisíce strmě klesá a pod 1500 mrtvo.
Dej graf, nasel sem pro Octavii a ve 2 tisisich ma 200nm
85kW verze
https://www.briskoda.net/forums/uploads/monthly_2019_11/image.png.b274f4cd446ccd7852163bffe4eab0e9.png
https://www.briskoda.net/forums/uploads/monthly_2019_11/image.png.b274f4cd446ccd7852163bffe4eab0e9.png
Tohle by ještě žádnej průšvih nebyl - 25kW při nějakejch 1400o je pořád použitelná hodnota. Problém je, že a) tyhle teoreticky vyhlazený grafy neodpovídaj úplně realitě a b) je tu ten problém s reakcí turba při přechodu z plachtění do záběru.
Vymaž to "s" v https, ja přes reklamu ten odkaz nevidím celý, ale výše jsem dával na Oktávku a tam to fakt nevypadá, že by to litrové TSI mělo problém při 2 tisíc ot, ale realita asi bude jinak.
No to je trochu jinej graf, než u tý Okty, ale pořád si myslím, že by v 2 tisíc otáčkách neměl být problém nějak normálně zrychlovat, hele chce to vyzkoušet, ploché je to fakt příkladně, takové 2.0 TDI :D
Vieš, že ja sa nebojím vytočiť motor do 7000 a radiacu páku používam s obľubou, ale pri bežnej dochádzke do práce v pohode jazdím pod 2000, povedal by som, že bežná ustálená jazda je práve pod tými 2000 ot a nemám problém. Takže by mi dosť vadilo, keby mi najsilnejší dostupný motor v danom modeli (naviac turbo) pod 2000 umieral, to je pre mestské vozidlo pomerne veľký handicap. ;-\
To jistě je. A přesně jak výše píše (pondělní chvilka poezie :D ) Emel, je to ještě větší problém pro ty klidné řidiče, co to chtějí jen tak šolíchat.
Popravdě, nějak si nepamatuju, že by tohle ta 1.0 TSI 85kW ve Scale dělala, ta na mě udělala dobrej dojem. A pokud se mých turbíček týká, tak obě jsou schopný zabrat i dost pod 2.000 otáček bez větších protestů, ale zkrátka to není ono. Pod 2.000 je to právě tak na tu ustálenou klidnou jízdu, potřeba razantnějšího zrychlení vyžaduje podřazení. A celkově se oběma motorům evidentně líbí víc lehce nad než pod touto hranicí. Ale tomu bych neříkal "vytáčení" motoru.... ;-)
Popravdě, nějak si nepamatuju, že by tohle ta 1.0 TSI 85kW ve Scale dělala, ta na mě udělala dobrej dojem. A pokud se mých turbíček týká, tak obě jsou schopný zabrat i dost pod 2.000 otáček bez větších protestů, ale zkrátka to není ono. Pod 2.000 je to právě tak na tu ustálenou klidnou jízdu, potřeba razantnějšího zrychlení vyžaduje podřazení. A celkově se oběma motorům evidentně líbí víc lehce nad než pod touto hranicí. Ale tomu bych neříkal "vytáčení" motoru.... ;-)
Právě proto, že je to 1.0 s velkým turbem, nemá smysl čekat nirvánu nad volnoběhem. Já snad s jiným litrovým turbem nejel a 1.2 PT bych řekl že je dole lepší a je to pochopitelné z důvodu většího objemu, ale obecně u takových motorů počítám s tím, že potřebují trochu roztočit.
:yes:
Mam to stejně. Pod 2000ot mam zakazano jezdit. Nic čemu bych se nějak přispusoboval, ale přirozeně se prostě v teto oblasti nezdržuji. Tohle jsem dělal možna tak čerstvě po autoškole, ale jinak nikdy a je jedno jestli u atmo nebo turbo motoru.
Ja mam dokonce i takovy menši zlozvyk občas řikat šoferum, kdy jedu jako spolujezdec v jinych autech , proč ten motor trapi a ani se nemusim divat na otačkoměr.
Mam to stejně. Pod 2000ot mam zakazano jezdit. Nic čemu bych se nějak přispusoboval, ale přirozeně se prostě v teto oblasti nezdržuji. Tohle jsem dělal možna tak čerstvě po autoškole, ale jinak nikdy a je jedno jestli u atmo nebo turbo motoru.
Ja mam dokonce i takovy menši zlozvyk občas řikat šoferum, kdy jedu jako spolujezdec v jinych autech , proč ten motor trapi a ani se nemusim divat na otačkoměr.
Je to totální nesmyl. Slušný motor nemá problém pod 2 tis.ot. fungovat. Hlavně když není v zátěži. Není důvod se tomuto pásmu vyhýbat. Teda ano, pokud je to normální slušná R4+
Neni to nesmysl, ma 1.5 ecoboost a ty taky karbonuji :D
Kolik statisicu je k tomu potřeba, abych zbytečně nestrašil kolegu. Pač zatim jsem "viděl" stovky tun karbonu akorat tak napřič internetem.
Tak se hned nerozčiluj, my ten motor mame v jednom aute taky :D
Rozčilovat a proč ? Jen nevim proč by měl trpět na karboj...jo přimovstřik. Hm tak asi to nebude tak žhave nebo minimalně ne všude a u všech.
Jo, Ecoboosty na to taky trpí.
Když mysliš.
Vím, bohužel jsem měl tu čest.
Pokud vim tak šlo o 1,6EB a jestli to opravdu byl karbon tak, už musel mit dost nalitano připadně tam zřejmě byl nějaky fatalni problem.
"Teda ano, pokud je to normální slušná R4+"...."Je to totální nesmyl.".
Ja o koze a ty o voze, ale jinak, ti s kteryma jezdim a jezdi pod 2000ot tak jsou to vesměs bfu.
Ja o koze a ty o voze, ale jinak, ti s kteryma jezdim a jezdi pod 2000ot tak jsou to vesměs bfu.
A proč bys jezdil s každým motorem stejně? Nechápu.
Já se bavím o slušným R4+. A tam rozhodně pod 2 tis. ot. není žádné tabu.
milous
Tak raději koupit v bazaru škodu felicii s motorem 1,6 litrů
California_KNIGHT
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
CizekPetr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
rohYpnol
Fabia IV 1,0 TSI 81 kW R3
Maximální rychlost (km/h): 205 (+8kmh)
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.7 (+0,3s)
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.1 (?, ?, +0,,3l/100km)
Emise CO2: 116 (+6g CO2)
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1194 / 511 (+65 kg, +56 kg)
Fabia III 1,2 TSI 81 kW R4
Maximální rychlost (km/h): 197
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 4 / 4.8
Emise CO2: 110
Objem nádrže (l): 45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1129 / 455
Shrnovačka
Nerozumím, proč nejsou uvedeny spotřeby město/mimoměsto. Chválím vyšší nosnost a větší nádrž (byť za příplatek...), to mě překvapilo se přiznám.
Jsem si samozřejmě vědom toho, že nejspíše došlo ke změnám v normách proti dřívější době. Ale i přesto, i přes přísnější emisní podmínky dnes je zcela zřejmá jedna věc - nové normy a podmínky, které diktuje EU jsou absolutně absurdní a nevedou k žádnému významnému pokroku a k významnému snížení emisí. Nové emisní normy absolutně neřeší problém dnešního světa a nepřináší nic dobrého.
https://www.seznamzpravy.cz/…dal-roste-178761
Koncentrace skleníkových plynů dál rostou, bez ohledu na žabomyší války euroekohujerů a grét, které vedou k jedinému - k naprostému rozvratu (především) evropského automobilového průmyslu. Ekologické zásadní problémy zůstávají absolutně bez řešení. Pralesy mizí. Ale eurohujeři si honí brko nad tím, že emise nových (nevyrobených a neprodaných) vozů na papíře jsou zase o psí chlup lepší.
Maximální rychlost (km/h): 205 (+8kmh)
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.7 (+0,3s)
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.1 (?, ?, +0,,3l/100km)
Emise CO2: 116 (+6g CO2)
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1194 / 511 (+65 kg, +56 kg)
Fabia III 1,2 TSI 81 kW R4
Maximální rychlost (km/h): 197
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 4 / 4.8
Emise CO2: 110
Objem nádrže (l): 45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1129 / 455
Shrnovačka
Nerozumím, proč nejsou uvedeny spotřeby město/mimoměsto. Chválím vyšší nosnost a větší nádrž (byť za příplatek...), to mě překvapilo se přiznám.
Jsem si samozřejmě vědom toho, že nejspíše došlo ke změnám v normách proti dřívější době. Ale i přesto, i přes přísnější emisní podmínky dnes je zcela zřejmá jedna věc - nové normy a podmínky, které diktuje EU jsou absolutně absurdní a nevedou k žádnému významnému pokroku a k významnému snížení emisí. Nové emisní normy absolutně neřeší problém dnešního světa a nepřináší nic dobrého.
https://www.seznamzpravy.cz/…dal-roste-178761
Koncentrace skleníkových plynů dál rostou, bez ohledu na žabomyší války euroekohujerů a grét, které vedou k jedinému - k naprostému rozvratu (především) evropského automobilového průmyslu. Ekologické zásadní problémy zůstávají absolutně bez řešení. Pralesy mizí. Ale eurohujeři si honí brko nad tím, že emise nových (nevyrobených a neprodaných) vozů na papíře jsou zase o psí chlup lepší.
Rohypnol 1.2tsi je v NEDC a 1.0tsi WLTP a v 15,16 máš jinou spotřebu než v 17"kolech tak tam ta spotřeba nemůže být napsaná leda jako příklad 4-4,5l
Ano, ale proč tam je kombinovaná??
Wltp se měří nízká, střední, vysoká a velmi vysoká zátěž. A nějakým poměrem z nich se dělá kombinace. U wltp už město/mimo město není, pokud mi něco neuniklo. Jakmile někdo píše takové, jedná se o NEDC.
Proto dost často u nových aut je rozmezí spotřeby od-do.
Proto dost často u nových aut je rozmezí spotřeby od-do.
rohYpnol
Nová Fabia je totiž prvním vozem své třídy, který je osazen aktivními žaluziemi chladiče – podobně jako nová Octavia.
Předpokládám, že to bude stejné jako u Arony - tj. žaluzie nebudou s 1,5 TSI. Tj. není pak pravda, že Fabia ty aktivní žaluzie má. Ale může je mít. A dost bych pochyboval, že je bude mít i základ 1,0 MPI. Ten se totiž na rychlost, kdy aerodynamika hraje zásadnější roli, ani nezvládne rozjet. :-!
Předpokládám, že to bude stejné jako u Arony - tj. žaluzie nebudou s 1,5 TSI. Tj. není pak pravda, že Fabia ty aktivní žaluzie má. Ale může je mít. A dost bych pochyboval, že je bude mít i základ 1,0 MPI. Ten se totiž na rychlost, kdy aerodynamika hraje zásadnější roli, ani nezvládne rozjet. :-!
Technická - proč to všechno píšeš na tolik vláken? Nestačilo by napsat jeden příspěvek?
Ne. Má to své důvody. Přehlednost. Výstižnost. Každého nezajímá úplně vše.
Navíc píšu postupně jak mě věci napadají.
Navíc píšu postupně jak mě věci napadají.
Mě spíše překvapilo tvrzení, že jde o první Fabii, která překonala hranici délky 4 m. Což není pravda, protože první byla Fabia RS, která nejen měla, ale dokonce musela mít přes 4 metry, aby Škodovka splnila podmínky homologace pro verzi WRC.
Je to tak. Rozměry byly 4,002 x 1,646 x 1,441 mm.
P.S. Který blb mě na tohle může dát palec dolů fakt nechápu :D:D:D
P.S. Který blb mě na tohle může dát palec dolů fakt nechápu :D:D:D
Roman Horký
Ale čemu bych porozumět chtěl je, jak se pozná dospělé auto. Já mám dvě, jedno už asi dospělé dávno je (r. v. 1997) a to druhé je drzý puberťák (r. v. 2009). Chápu to správně?
Chápeš to špatně. Doporučil bych ti přímé srovnání např. Yaris 2 a Yaris 4, pak poznáš co znamená, když auto dospěje. Je to znát u B segmentu, u C už dávno ne.
U Yarise je to spise zmena zamereni, 1 a 2 a teochu i treti gen. Jasou postaveny primarne do mesta a tim jsou dospela auta, polomer otaceni, vyssi posaz, skvela manevrovatelnost a vyhled z auta, posilovac krasne mekky. Ctyrka v tomhle ohledu spis zmenila ideu a umi jezdit i mimo mesto aniz by te to “obtezovalo”, ale uz sedis niz a je z neho horsi vyhled, je docela siroky a tak.
Ja bych to dospeni prirovnal spis k jinemu modelu. Vezmi si nejakeho 20 let stareho korejce, treba elantru a novou i30 , tak to vnimam ja . Celkovy kvalitativni posun ve vsem.
Ja bych to dospeni prirovnal spis k jinemu modelu. Vezmi si nejakeho 20 let stareho korejce, treba elantru a novou i30 , tak to vnimam ja . Celkovy kvalitativni posun ve vsem.
PowerHouse
1) Pokud ta spotřeba byla na dálnici Praha Kopřivnice a ne i zpět, tak to je většinou po větru, takže spotřeba značně menší.
Já jsem na kole většinou dosahoval 1,5x větší rychlost ze Západu na Východ po větru než obráceně v protivětru. Šlapání na východ odpočinek, na západ dřina.
2) Taky mám 183cm. Ale u Škodovek jsem nešťastný z palubovky vražené do kolen. To u dřívější Fabie nebylo. Takže místa cca stejně.
3) Podívejte se na cenu sourozenců Ibizy a Pola, pokud nechcete 5ti kvalt.
Já jsem na kole většinou dosahoval 1,5x větší rychlost ze Západu na Východ po větru než obráceně v protivětru. Šlapání na východ odpočinek, na západ dřina.
2) Taky mám 183cm. Ale u Škodovek jsem nešťastný z palubovky vražené do kolen. To u dřívější Fabie nebylo. Takže místa cca stejně.
3) Podívejte se na cenu sourozenců Ibizy a Pola, pokud nechcete 5ti kvalt.
Nerozporuji převládající západní proudění větru v ČR, ale při testovací jízdě mohl být klidně jiný směr.
Jinak pravidelně jezdím Ova-Prg a zpět. U všech svých aut jsem měl vždy menší spotřebu do Pro než zpět. Hodně závisí na provozu.
Jinak pravidelně jezdím Ova-Prg a zpět. U všech svých aut jsem měl vždy menší spotřebu do Pro než zpět. Hodně závisí na provozu.
Mám trasu, kterou jsem tisíckrát tam i zpět, v relativně mírném provozu (tzn. udržuju rychlost podle sebe), s plus minus stejnou namořskou výškou startu a v relativně otevřené krajině. Většinou je o cca 0,5 l/100 km nižší spotřeba než východ-západ a je to opravdu dané tím větrem. Proto by se spotřeba na dálnici měla meřit tam i zpět a pak průměrovat. Silný protivítr na dálnici klidně přidá 2l/100 km, silný déšť může spotřebu až zdvojnásobit.
Vítr nebude takové téma jako provoz. Když jedu Prg, tak vyrážím brzo ráno a nikde nestojím. Zpátky je to už podle provozu, ale nejlépe jedu za stejné litry.
Pokud jedeš brzy ráno, což pro úspěšný a včasný dojezd je skoro podminka, tak to bude. Já to mám opačně, kdyz jedu PRG-OVA a zpět, taky vyjíždíme brzy ráno a taktéž mám nižší spotřebu po cestě tam než zpět. Asi ten vítr :-[]
Právě proto píšu, že je velmi důležitý provoz ;-) Když ráno vyjedeš v klidu z Prg a nechytne tě nic kolem Brna, máš s průměrnou spotřebou i rychlostí vyhráno. Když se vracíš odpoledne, už to za tolik nedáš a platí to i naopak. Tudíž i avizovaná cesta do Kopru na tom závisela.
Tím vůbec nerozporuju co jsi napsal, spíš původní příspěvek kalkulující jen s větrem. ;-)
Tím vůbec nerozporuju co jsi napsal, spíš původní příspěvek kalkulující jen s větrem. ;-)
miromen
Ta "oranžova" ve ktere byla fabia představovana se mi vubec nepozdavala a v reale se to jen potvrdilo.
Vlastně jsem prvně ani netušil, že jde o onu barvu, protože oranžova se mi ani nebvybavila. Jednoduše nepovedena prezentačni barva.
A nevim proč pořad dookola opakujete, že fabia je prvni ve třidě, ktera ma žaluzie což neni pravda.
Vlastně jsem prvně ani netušil, že jde o onu barvu, protože oranžova se mi ani nebvybavila. Jednoduše nepovedena prezentačni barva.
A nevim proč pořad dookola opakujete, že fabia je prvni ve třidě, ktera ma žaluzie což neni pravda.
hugino
Za mňa pekné auto.Má to na segment B dostatočný priestor / aj vzadu čo nebýva pravidlom / , relatívne velký kufor a aj po designovej stránke sa mi páči.Neviem kolko najazdených kilometrov mal motor pri teste ale ja si myslím že po pár tisíc kilometroch ožije lebo 81kw a 200 Nm by sa malo prejaviť aj pri nižších otáčkach ako 2000.Za mňa v pohode rodinné auto. :yes:
Ne nemělo. Bohužel to bude nejspíš důsledek emisní normy. GPF+malý objem a výsledek je ... viz test.
Zajet se muze, u mensich turb je to bezne, nebo bylo.
Tak, že by se 1,2TSI nějak zajižděla...krom sednuti si spotřeby jsem nic vyznamějšiho nepozoroval. To 1,5EB byl docela rozdil novy a po nějake te tisicovce. Možna to bude motor od motoru.
Nebude. VAG má dokonalé zpracování. Takže všechny motory jsou naprosto stejné krumply :-[]
Že by začali udávat ten výkon se ztrátami a v reálu to ma o 25% min, jak se nám Vaculík snažil vnutit u rapida 1.2tsi.
Nejsou tu otáčky při 130... osobně tipuju, že to bude pod 3000, nejspíš 2700-2800. Za mě je to dobře, pro dálniční cruise to pohodlně stačí... a jo, cenou za to je, že při zpomalení pod stovku padáš někam k těm 2000... papírově by tam mělo být 200Nm, ale asi není.
No, každopádně tohle není dobrá zpráva, 1.0TSI MT jsem měl za optimální kombinaci... tak třeba si to ještě trošku sedne po záběhu.
Toto je prostě výsledek zvyšujících se euronorem.
Ale možná ten rozdíl až tak velký nebude, protože do hry vstupuje další (pocitová) věc. A to, že až turbo začne dávat, tak u 81 kW dává víc a proto je větší pocitový (i skutečný) rozdíl v režimech "nejede-jede".
Dám příklad - svoji Octu TDI jsem si nechal čipnout a přestože v pásmu "nejede" je silnější než předtím, tak nárůst výkonu v pásmu "jede" je tak dramatický, že se to dole zdá být zdechlejší než předtím. A to platí i v pásmu "už to nejede", tedy nahoře.
Ja zásadně čtu jen titulky? Ty ne, že se tak blbě ptáš? :-[] :-[] :-[]