Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Fabia 1.0 TSI (81 kW) – Nečekaně dospělá, jen lenivá

Nová Fabia povyrostla nejen po stránce rozměrů, ale také co do jízdního projevu a nabídky technologií. K dokonalosti ji sice pár drobností chybí, přesto má rozhodně co nabídnout.
Zpět na článek
25. 10. 2021 13:18
25. 10. 2021 13:42
25. 10. 2021 13:56
25. 10. 2021 14:02
25. 10. 2021 14:12
25. 10. 2021 14:08
25. 10. 2021 15:45
25. 10. 2021 16:21
25. 10. 2021 16:28
25. 10. 2021 16:38
25. 10. 2021 13:23
25. 10. 2021 13:26
25. 10. 2021 14:03
25. 10. 2021 13:42
25. 10. 2021 14:23
25. 10. 2021 15:52
25. 10. 2021 16:00
25. 10. 2021 16:11
25. 10. 2021 16:22
25. 10. 2021 19:14
25. 10. 2021 19:29
25. 10. 2021 19:46
25. 10. 2021 19:51
25. 10. 2021 19:28
25. 10. 2021 20:49
26. 10. 2021 12:09
25. 10. 2021 16:55
25. 10. 2021 17:06
26. 10. 2021 14:54
29. 10. 2021 14:55
25. 10. 2021 17:05
25. 10. 2021 17:05
25. 10. 2021 20:41
25. 10. 2021 20:57
25. 10. 2021 21:53
26. 10. 2021 08:28
29. 10. 2021 14:59
26. 10. 2021 07:44
26. 10. 2021 12:22
26. 10. 2021 13:47
26. 10. 2021 17:24
26. 10. 2021 17:34
29. 10. 2021 14:05
29. 10. 2021 19:27
26. 10. 2021 14:45
25. 10. 2021 13:08
Líná až mrtvá
Hele nevím.. na dálnici jsem při zpomalení na 100km/h kvůli kamionu nemusel podřazovat ani ve Felicii. Že by na tom 81kw a 200Nm krouťáku bylo až tak špatně? To se mi nějak nezdá.
Rozbalit vlákno
34
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 13:10
Re: Líná až mrtvá
V jaké Felicii? To se mi zdá trochu jako kravina, Felda ta klasika 1.3 50kw LXi v kopcích na dálnici moc nechtěla držet 130 na pětku, takže když tě zpomalil kamion na stovku, tak mimo kopce dolu to chtělo podřadit.
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 13:14
Re: Líná až mrtvá
No jestli 81kw ma problém s autem vážící 1.2t, to musí být hrůza.
Že by začali udávat ten výkon se ztrátami a v reálu to ma o 25% min, jak se nám Vaculík snažil vnutit u rapida 1.2tsi.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 13:19
Re: Líná až mrtvá
Předběhl si mě :D Já to psal zrovna dole ve svém příspěvku :D
Avatar - Emel
25. 10. 2021 13:21
Re: Líná až mrtvá
Otázka je co je to to "má problém".
Nejsou tu otáčky při 130... osobně tipuju, že to bude pod 3000, nejspíš 2700-2800. Za mě je to dobře, pro dálniční cruise to pohodlně stačí... a jo, cenou za to je, že při zpomalení pod stovku padáš někam k těm 2000... papírově by tam mělo být 200Nm, ale asi není.

No, každopádně tohle není dobrá zpráva, 1.0TSI MT jsem měl za optimální kombinaci... tak třeba si to ještě trošku sedne po záběhu.
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 13:25
Re: Líná až mrtvá
no mně ještě víc zarazilo, že by řešení mohlo být DSG, dle textu v článku. Které jak víme, motory podtáčí ještě víc.
25. 10. 2021 13:53
Re: Líná až mrtvá
Ano DSG řadí přímo příšerně a to bez ohledu na generaci převodovky. Současné nejmodernější provedení řadí jak s kocovinou. O podtáčení motoru nemluvě. To chce jezdit zrovna na S mód, ale i to řadí blbě. Zlatej manuál.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 13:55
Re: Líná až mrtvá
Ale když jedeš 130, tak nemusíš nic dělat, jen šlápneš na plyn a DSG už si to přebere, potom odpadá to negativum výkonu v nízkých otáčkách :D
25. 10. 2021 14:01
Re: Líná až mrtvá
Ano na dálnici se s tím dá žít. Tam to střídá 5 až 7 a nepodtáčí motor, když jedeš 150. Na okresce a ve městě je to děs.
29. 10. 2021 14:49
Re: Líná až mrtvá
ked porovnam superb 206kw 2016 a kamiq 2021 110kw, tak okrem rozjazdov, ten suchy dq200 dokonca radi plynulejsie nez 6st dq250. odporucam sa previest
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 13:26
Re: Líná až mrtvá
Já už to tu psal mockrát, služební O3 110KW TDI MT po WLTP - na okresce na předjíždění rvu trojku, předchozí TDI 2.0 co tu máme a měli jsme (různé 2.0 TDI starších euronorem) táhli uplně jinak. Ten výkon tam je, jen je v jiných otáčkách. Stejný problém 1.5EB vs 1.6EB, taky musíš podřazovat víc. Je to nezvyklé, ale rozhodně to neznamená, že by auto nejelo. Přiznám se, že u obou výše zmíněných to má tendenci při rozjezdech chcípat, třeba při takovém tom pomalém rozjíždění na dvojku z křižovatky či do zatáček, což u starších verzích takových motorů není vůbec obvyklé.

Toto je prostě výsledek zvyšujících se euronorem.
Avatar - iudex
25. 10. 2021 13:45
Re: Líná až mrtvá
Jj, to mi príde ako veľké sklamanie. O atmosférach sa samozrejme nebavíme, to nie je pre takto veľké auto vhodné, ale od vrcholného TSI, naviac so 6st. prevodovkou, ktorá rieši prípadný problém s dlhými prevodmi slabšej verzie s 5°, som čakal dynamiku bez výhrad. A ak sa pri vrcholnej motorizácii dočítam o mŕtvom motore pod 2000 ot, tak niekde súdruhovia v Boleslavi spravili chybu. 8-s
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 13:51
Re: Líná až mrtvá
Nerouhej se, nebo nám to Vaculík vysvětlí, že je to vlastně dobře takto nastavené! :D
Avatar - iudex
25. 10. 2021 14:07
Re: Líná až mrtvá
Akože preto ťa nútia mŕtvym pásmom pod 2000 ot motor vytáčať, aby sa priamovstreky nezanášali karbónom? To je rafinovaná taktika výrobcu. :-[] :-[]
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 14:08
Re: Líná až mrtvá
Ještě toho tendenčního plácala naváděj, už uplně vidim, jak to cituje a u toho uráží ostatní automobilky a řidiče SUV :-[] :-[]
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 14:11
Re: Líná až mrtvá
a zapomněl jsi vyjmenovat majitele Mondeí :-[]
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 14:23
Re: Líná až mrtvá
A trojkovejch BMW, já vím :D
25. 10. 2021 13:52
Re: Líná až mrtvá
Myslíš, že je takový problém si podřadit, když chceš výkon?
Avatar - twistedTSD
25. 10. 2021 16:22
Re: Líná až mrtvá
Však to není nic nového, že je ten motor dole mrtvý. Mám pocit, že 70kW verze by na tom měla být líp.
25. 10. 2021 18:28
Re: Líná až mrtvá
To není pocit ale fakt.. FAB III 70 kW jela mnohém lépe než aktuální 81 kW... Ale i tak s FAB 4 81kw DSG jsem po dálnici vytáhl tachometrových 216 km/h a ještě mohla..Je ale potřeba si umět po to sáhnout a dát DSG do manuálního režimu pak pustí do vyšších otáček.. Když se nechá D/S tak kolem 200 tachometrových to neví co o má dělat a přeřazuje 6-7-6-7...
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 20:37
Re: Líná až mrtvá
DSG už umí podržet rychlost a neodřadit ?
Avatar - lamal
26. 10. 2021 14:03
Re: Líná až mrtvá
V novom golfe R combi uz drzi zaradeny kvalt :D ... trebars to pride aj do nizsich verzii
29. 10. 2021 14:50
Re: Líná až mrtvá
nie, stale odradi vyssie, chipom sa to da poriesit. ide o to aby to podrzalo danu rychlost
Avatar - white label
26. 10. 2021 01:26
Re: Líná až mrtvá
Tu kombinaci 1.0TSI/81kW/MT znám z (o třídu menšího) UP!u GTI a tam to funguje relativně velmi dobře....
25. 10. 2021 14:26
Re: Líná až mrtvá
To spíš redaktor neumí řadit a dlouhý převod taky nepomáhá.Navíc s menšími koly ten problém takový nebude.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 14:37
Re: Líná až mrtvá
Ale notak, tohle neni 50kw auto, aby rozdíl ve velikosti kol udělal tak propastný rozdíl v dynamice.
Avatar - trapid
25. 10. 2021 19:17
Re: Líná až mrtvá
Zapomínáš na jednu věc - ten rozdíl je právě v otáčkách, kdy turbo nefouká a k těm aspoň 50kW je ještě dlouhá cesta.
Ale možná ten rozdíl až tak velký nebude, protože do hry vstupuje další (pocitová) věc. A to, že až turbo začne dávat, tak u 81 kW dává víc a proto je větší pocitový (i skutečný) rozdíl v režimech "nejede-jede".
Dám příklad - svoji Octu TDI jsem si nechal čipnout a přestože v pásmu "nejede" je silnější než předtím, tak nárůst výkonu v pásmu "jede" je tak dramatický, že se to dole zdá být zdechlejší než předtím. A to platí i v pásmu "už to nejede", tedy nahoře.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 20:44
Re: Líná až mrtvá
Jenže z těch grafů níže vyplývá, že ve 2 tisíc otáčkách to má už 200NM, tak to vidím spíše na to, že je velká prodleva turba
26. 10. 2021 11:43
Re: Líná až mrtvá
Všechny turba ať benzín či nafta mají max kroutak od 2-2,3t ot a pak to začíná jet
Avatar - twistedTSD
25. 10. 2021 16:19
Re: Líná až mrtvá
A četl jsi ten test? Nepíše se v něm nic o tom, že by mělo 81 kW problém s tím hýbat.
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 18:33
Re: Líná až mrtvá
A četl jsi hned titulek? :-[]
Ja zásadně čtu jen titulky? Ty ne, že se tak blbě ptáš? :-[] :-[] :-[]
25. 10. 2021 13:51
Re: Líná až mrtvá
Hele nevím, ale na dálnici při zpomalení na 100 a potřebě maximálního výkonu dávám zrovna 3 maximálně 4ku. Ve Felici to bylo něco jiného. Tam byla už v 100 km/h i 5ka solidně roztočená, ale i tak bylo vhodnější tam v takovým případě dát za 4.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 13:51
Re: Líná až mrtvá
Ve Felicii možná tak na rovině :D
25. 10. 2021 13:55
Re: Líná až mrtvá
Fakt je, že ve Felicii chtít zrychlovat ve 100 km/h je už trochu akce na dlouho a jedno jakej tam máš kvalt :-D
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 13:56
Re: Líná až mrtvá
Kdepak, to je o znalosti profilu trasy ! :D Z kopce letíš, nahoru tě tlačí :D
Avatar - WinTurboDiesel
25. 10. 2021 13:14
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 13:16
Re: ideál bez PDF
A nechtel bys místo toho DOC nebo XLS, i když moderní auto by mělo zvládat DOCX a XLSX, nebo i CSV třeba.
Tahni s těmi multilicence už nekam
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 13:20
Re: ideál bez PDF
Ale kdyby se jmenoval TwinTurbo Diesel, bylo by to alespoń vtipné, takovej dvakrát lepší Áda :D
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 13:25
Re: ideál bez PDF
:-[] :-[] :-[] :-[]
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 13:18
Asi jako dobrý
Zezačátku vypadala na renderech fajn, na živo pak záleží jakou má barvu a kombinaci kol, správně tu nedávno psal Karel, že Škodovka rezignovala na hezká kola (která dělají auto) a všude cpe ty ekonesmysly, přitom i ta Fabia má v konfigurátoru hezká kola a hned vypadá o třídu lépe. Testovaná kombinace ještě ujde, ale oranžová (tu vídám nejčastěji) s ekokoly prostě ne. Nejhezčí ve třídě za mne asi není.

Interiér - nejsem odpůrce dotykáčů, působí moderně, to určitě, část obšité palubky je fajn, ale takové ty zmíňky o zajímavých lesklých tvrdých plastech, které se upatlají a jinde o tom čteme jako o brutálních failech automobilky, to bych si asi odpustil. Interiér B segmentové Fabie mne neuráží, kdyby měl tříramený volant, dal bych mu o bod víc, ale prosím, není potřeba to takto okecávat.

Motor - jojo, skoro všechny moderní motory s manuálem, co jsem řídil, jsou dole přiškrcené, dokonce i 2.0TDI po WLTP, ale to je uživatel Fabie tak líný řadit, že je to dáno jako mínus? Vím, že 1.0 TSI (jezdil jsem ale ve Scale, tam mohl být trochu jinak nastaven) jede hodně "dieslově", ale pořád je to benzín, tak když si koupím manuál, holt ho musím používat. Stovka za 9,7 je fajn hodnota, na takovou se papírově nedostalo ani první naftové RSo.... nechtělo by to přeměřit? Třeba, když tu pan Vaculík účelově interpretoval měření 1.0TSI na 100kw v minulé generaci, tak tady si to zase Škodovka vzala zpět a z výkonu ubrala :-[] :-!

A k hodnocení, recenze je fajn, objektivní, vážně si pak to auto zaslouží skoro plný počet hvězd, když to hlavní - motor, je líný dle autora a u nového auta vrzá kabina?
Rozbalit vlákno
30
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 13:27
Re: Asi jako dobrý
za logo +1 hvězda :yes:
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 13:27
Re: Asi jako dobrý
No... nebo to bodoval jiný člověk, než psal test
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 13:38
Re: Asi jako dobrý
I to je možné
Avatar - Emel
25. 10. 2021 13:42
Re: Asi jako dobrý
Oranžová se mi líbí a i ta ekokola ujdou, i bez vylámání těch pokliček... jedna tu stává a nějak mě to neirituje, v té tmavé ty pokličky trošku zapadnou a ve výsledku to vypadá docela dobře:
https://imgur.com/a/PVgoMLK
Stovka za cca. 10s je taková normální hodnota, za to by to subkompakt s 80kW zajet měl.
Tady se píše, že je to pro klidnějšího řidiče... ale z textu mi to skoro zní, že naopak pro klidnějšího řidiče to bude větší problém (protože bude mít tendenci to podtáčet a tam to najednou nepojede)... pokud to bude někdo vesměs držet nad 2000, tak to asi takovej problém nebude.
Jinak jak jsem psal Mikešovi... pokud je 1.0TSI 81kW slabota, tak je to blbý, protože tu jsem viděl jako nejlepší variantu pro někoho, kdo od toho chce víc než příměstský provoz. 1.5TSI pouze s DSG už mi smysl nedává.
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 13:46
Re: Asi jako dobrý
souhlasím, taky jsem měl od téhle varianty největší očekávání. Budu to muset někdy projet, protože 81kw v takto velkém autě musí být naprosto v pohodě.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 13:49
Re: Asi jako dobrý
No ujdou... jenže já asi chci, aby se mi moje auto fakt líbilo, to se mi více líbí ta testovaná verze, ale proti gustu. Já bych asi chtěl tahle kola
http://www.autorevue.cz/getfile.aspx?…

No na tom litru se asi shodneme, ale já bych ještě flintu do žita neházel, víš jak to je u redaktorů někdy :D Ten výkon tam asi bude a přesně jak píšeš, pro klidného řidiče to asi není, tam by bylo něco s kratší převodovkou, kdy nebude muset moc řadit.
Avatar - Emel
25. 10. 2021 13:56
Re: Asi jako dobrý
Testovaná verze kol je (asi) stejná jako na mojí fotce, jen černej ráfek. Mou averzi k černým kolům znáš... tady s těma pokličkama ještě asi dejme tomu... ale k modré se černá moc nehodí. Možná ty černý kola s tou oranžovou, to je celkem osvědčená kombinace.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 13:58
Re: Asi jako dobrý
Mne to na té modré tak nevadí, vypadá to jinak.. mne se asi nelíbí ta Škodovácká oranžová, to bude tím. Naopak třeba nové Clio má krásnou oranžovou.
Avatar - Emel
25. 10. 2021 14:02
Re: Asi jako dobrý
Aha... možná, mně se ta barva líbí (na Fabii, na Octavii už by to asi bylo trošku divoký). Nemám rád kombinaci modrý metalízy s černou, i jsem si kvůli tomu odpustil black paket na RSku a zůstal u chromovaný masky. Ta černá jde dobře právě k červený, oranžový... nebo i zelený.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 14:05
Re: Asi jako dobrý
Vím, držíš v tomto striktně názorovou kontinuitu... já se přiznám, že už je víc barev, kam bych černá či nějaká antracitová kola asi i zkusil mimo toho co si napsal třeba bílá, světle šedá metalíza (hodně mne berou ty tmavé pakety třeba na BMW, ale i na Superbu či Fordech), naopak na tmavou barvu bych preferoval klasiku a ta modrá Fabie tak tmavá není pro mne.

Tato oranžová se mi líbí víc, ale taky jen na malém autě:
http://d19-a.sdn.cz/…gS_d/ILglye.jpeg?…
Avatar - Emel
25. 10. 2021 14:12
Re: Asi jako dobrý
Antracitová - to je jiná, antracitovou (myšleno tmavě šedou) já rád. Ale čistě černá - tam to prostě splývá dohromady a vypadá to jako plecháč.
Clio má tu oranžovou taky moc pěknou.
Avatar - iudex
25. 10. 2021 13:51
Re: Asi jako dobrý
V tom motore vidím problém. Pretože ako píšeš, TSI sú také stredové až spodové benzíny, robené na to, aby ťahali už odspodu (a šetrili tak na spotrebe). A logicky čím výkonnejší motor s väčším krútiakom, tým menej potrebuje vytáčať, aby išiel. Takže ak je sa motor s 200 Nm (!) v malom aute dusí, tak je niečo veľmi zle. :-(
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 13:54
Re: Asi jako dobrý
Jo, vždyť +/- 200NM mají (měly) ty lepší 2.0 atmosféry, to když nastoupí takový "krouťák" tak to jede jako turbodiesel i v nižších otáčkách.

Budu to muset vyzkoušet, Scala s 81kw TSI nejela vůbec zle, toto je menší a výkon stejný.
Avatar - Emel
25. 10. 2021 14:08
Re: Asi jako dobrý
Nicméně... 200Nm u atmo dvoulitru je někde nad 4000 (4000 je u SkyG). 200Nm při 2000 je 41kW, 200Nm při 4000 je 83kW... takže pak je otázka, co se vlastně srovnává.
Už od příchodu 1.0TSI se říká, že jede vesměs líp než 1.2, ale pokud mu něco dělá problém, tak je to právě sbírání se z těch nízkých otáčkách, tam se 1.2TSI sbírala líp. Asi je to o tom, že pokud nemáš nafoukaný turbo, tak to holt prostě jede jako atmo litr (tj. nejede) a těch 200Nm tam není, těch 200Nm tam bude pokud do těch otáček vletíš pod zátěží.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 14:21
Re: Asi jako dobrý
Víš, že nejsem technicky dvakrát přeborník, tak mne kdyžtak oprav.

To, že auto "táhne" je často dáno kroutícím momentem, který je u atmosféry maximální kolem těch 4 tisíc otáček a další nárůst závisí na křivce výkonu, jak graduje.

U mé atmosféry a v 2 tisících je asi 160NM a pak to hezky stoupá na vrchol do 4 tisíc k té dvoustovce (191) odpovídá to cca 45kw
http://www.automobile-catalog.com/…ane_2_0_16v.html

Mazdí Skyactiv 90kw je na tom podobně -175NM při 2 tisíc otáčkách a odpovídá to 50kw
http://www.automobile-catalog.com/…activ-g_122.html
Dohledal sem i to TSI (v Oktávce) a mělo by tam mít 200NM, tak mi pak vysvětli, proč to jede tak špatně ?
http://cdn.skoda-storyboard.com/…_e-TEC_power.pdf

Myslím, že tam je to spíš v těchto otáčkách omezeno na té gradaci, než že by to nejelo z podstaty konstrukce motoru. Vesměs si to představuji tak, že sice cítíš, že ti auto táhne, ale přidáním plynu nechcce motor do otáček (může to být i tím, že je motor syrový, nebo je tam nějaký ekohovadina, která to prostě brzdí), kdežto ta atmosféra patříčného objemu leze vcelku lineárně už od těch 2 tisíc, což vypovídají i ty křivky.

Ještě bych dal do srovnání, že takto mi přišel Fordí 1.6 74kw, ten jel do 4 tisíc otáček, kde má největší kroutící moment, ale pak strmě padá a výkon leze fakt pomalu nahoru, takže se zdá, že motor sice točí, ale autu se moc nechce a až někde před omezovačem teprve dosáhne maxima a jede, ale to u 1.0TSI takto není, nebo by nemělo být.
Avatar - Emel
25. 10. 2021 15:45
Re: Asi jako dobrý
Tak za prvé - výkon = točivý moment x otáčky x konstanta. Takže stejný krouťák 200Nm ti dá při 2000 těch 41kW a při 4000 dvakrát tolik. Takže u tvé atmosféry máš 33,5kW při 2000 a pak 80kW při 4000.

Za druhé - u atmosféry to - víceméně - takhle platí, výkon je přímo závislý na otáčkách. U turba je ale rozdíl, jak se do té situace dostaneš. Pokud s turbem jedeš pod plynem a turbo je naplno roztočené, tak máš k dispozici tenhle výkon (nebo krouťák, viz výše je to totéž)... ale pokud plachtíš bez plynu a na ten plyn dupneš, tak nejdřív musí motor vygenerovat spaliny, které roztočí turbo, které natlakuje intercooler a trubky a pak se to teprve pořádně rozjede - a čím menší motor a větší turbo (a přísnější norma emisí), tím větší je to problém. Ten údaj 200Nm@2000 určitě platí pro tu situaci, že to turbo roztočené je...
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 16:13
Re: Asi jako dobrý
Takze problem je reakcni doba turba ? U turbodieslu pokud drzim otacky tam, kde uz toci turbo, tak se snad toci porad, ne ? Pochopil bych, kdyby turbo zacalo tocit az ve 3 tisicich, ale z te krivky uz ve 2 tisicich jede naplno a pod pojmem turbolag si predstavuji hluche misto, kdy motor nema jeste dostatek otacek a turbo neseplo, ale nemelo by to byt odezvou plynu, ale mozna se jen nechapeme :)
Avatar - Emel
25. 10. 2021 16:21
Re: Asi jako dobrý
Turbo jsou dvě turbíny - ta jedna se roztáčí výfukovými plyny, přes převod otáčí tou druhou a ta cpe vzduch do sání. Pokud jedeš na volnoběh, třeba jedeš se zařazenou rychlostí z kopce, tak jsou zavřený vstřiky, z výfuku jde jen nepatrný množství vzduchu a turbo určitě není roztočený na těch 100.000+ otáček, i když motor točí třeba ty 2000. Když v tu chvíli dupneš na plyn, tak první reakce je jako atmosféra a pak postupně nastupuje turbo, jak se roztáčí na plné obrátky.

Turbo se nijak nespíná otáčkama, není tam žádnej vypínač... a právě tam není ani lineární závislost na otáčkách, ale spíš na množství spalin z výfuku.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 16:24
Re: Asi jako dobrý
Tak jsem zase o neco chytrejsi ;) :yes: Pak to bude opravdu asi tim neroztocenym turbem, budu to muset projet.
Avatar - Emel
25. 10. 2021 16:28
Re: Asi jako dobrý
...a ten turbomotor se může dostat z té "turbopasti" rychleji, pokud výrazně obohatí směs (=více spalin)... jenže z toho jsou zase větší emise. Takže pokud 1.0TSI EVO má větší problém pod 2000 než 1.0TSI, tak to bude nejspíš proto, že muselo omezit "pálení" benzínu.

(tohle si taky nejsem 100% jistej že píšu přesně, musel bych si to přečíst znovu, nějak to souvisí s posouváním lambdy... ale v principu snad jo)
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 16:29
Re: Asi jako dobrý
Takze ekokurvitko, to sem psal hned !:D
Avatar - Emel
25. 10. 2021 16:38
Re: Asi jako dobrý
Může být... kombinace faktorů - malý motor, přísná norma, delší převody, relativně už velké a těžké auto... spíš jsem chtěl trošku osvětlit ty zákonitosti o otáčkách a výkonu a krouťáku, jak je to v tomhle konkrétním případě od stolu těžko říct :-)
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 16:39
Re: Asi jako dobrý
No nezbyva nez zajit na salon a vyzkouset a nebo pockat, az nam to Vaculik vysvetli :D
Avatar - trapid
25. 10. 2021 19:34
Re: Asi jako dobrý
Pravdu díš. Akorát bych vynechal ten "převod" mezi turbínami, protože jsou obě turbínová kola napevno na jedné hřídeli, ale asi myslíš naklápěcí lopatky. Možná bych ještě doplnil, že v režimu "nejede" bude turbo verze ještě chcíplejší než atmosféra, protože turbo naopak působí jako ucpávka v sání i výfuku.
A k testu bych si ještě tipl (nevím, je to jen domněnka), jestli třeba motor před ujetím nějakého počtu km není uměle přiškrcený. Nevíte to někdo?
26. 10. 2021 11:52
Re: Asi jako dobrý
Ozzy rozhodně vyzkoušet protože redaktor mohl předtím jet něčím silnějším a proto tohle bylo líný. Já když ze svého vlezu do 1.2tsi to je pomalý a vůbec nejede
Avatar - Ozzman
26. 10. 2021 12:14
Re: Asi jako dobrý
Já ti nevím, přesedám mezi docela rozdílnými výkony u aut rozhodně né tak často, jako redaktor, tak toto musím odfiltrovat. Pochopim někoho, kdo jezdí 200kw autem par let a pak zksuí tohle, ale u redaktora by to bylo prapodivné.
26. 10. 2021 23:57
Re: Asi jako dobrý
200kw to bych musel chipnout a to nehodlám.U mého je mrtvá zóna 80-90 na 6rs a on asi rychleji nejel.Svezl jsem se s 70kw bez filtru ve fabce a že by to bylo líné se říct nedá
Avatar - twistedTSD
25. 10. 2021 16:31
Re: Asi jako dobrý
Viz výše, to není nic nového, že se 1.0 TSI dole dusí. Vždy to tak bylo a ještě to umocňovaly extra dlouhé převody v F3. Musí se držet nad dva tisíce otáček, pokud ti jde o pružnost, pak mu není co vytknout, resp. Ozzy mu paradoxně vytýkal dieselový charakter.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 16:35
Re: Asi jako dobrý
Jo, ale mne tedy neprislo, ze by se nechtel sbirat odpsodu, to je prave deviza dieslu, ze tahne odpsodu a nahore nic :D
29. 10. 2021 14:52
Re: Asi jako dobrý
najvacsi problem by som hladal skor v OPF filtry. bol tu svojho casu porovnavaci test v F3. F4 bude este viac priskritena dole.
Avatar - AurisHSD
25. 10. 2021 13:26
Nic moc
Zlatá třetí generace, tahle se mi nelíbí a cena tak nějak mimo.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 14:03
Re: Nic moc
Fabia III 1,2 TSI 81 Ambition kW R4 začínala na 296 tis.

Fabia IV Style s mrzákem R3 je 399 tis.

100x mi tu někdo může vykládat o bohatší výbavě, o kterou v zásadě nikdo až tak nestojí. Podstatné je opravdu brutální navýšení ceny, přitom nově nemám ani plnohodnotný 4válcový motor... :no:
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 13:34
Potvrzení horší prostornosti
Mrzí mě, že v textu není ani zmínky po zhoršení podélné prostornosti proti Fabii III. Viz mé dojmy, odkaz výš.

Čísla to jednoznačně potvrzují:
F IV
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 810 (-5cm!!, -4cm!!)

F III
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 850

I kdyby někdo chtěl přijít s teorií, že je více prostoru vpředu, tak vzhledem k tomu, že se sedí níž, tak to nemá reálný pozitivní dopad. Hlavní ale je, že narostly celkové rozměry na 4108mm délky, což je +11 cm!!!

+11 cm proti -4cm na kolena vzadu znamená, že Škoda prodrbala celých 15 cm. A to už mi přijde sakra dost. Ano, objem kufru 380l proti 330l zní hezky, ale máme tu výrazný nárůst šířky +5 cm.

Navíc pod kapotou opět větší bída a v zásadě jen R3 znamená, že motorový prostor nebyl vůbec prioritou.
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 13:42
Re: Potvrzení horší prostornosti
Máš možnost porovnat s tím starším 1.0TSI? Fakt je to taková hruza?
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 13:53
Re: Potvrzení horší prostornosti
Co myslíš? Prostornost?
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 13:58
Re: Potvrzení horší prostornosti
Ne, ten výkon, chování motoru, má to 81kw, to je dost na takové auto, jaktože to tak zoufale nejede ?
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 14:05
Re: Potvrzení horší prostornosti
Výkon nevím. Jízdu jsem neměl s novinkou.

Ale i podle tabulkových hodnot se mi zdá, že to možná zabili těžkým stálým převodem (viz vyšší maximálka - to asi nebude jen Cx...)
Avatar - Emel
25. 10. 2021 14:19
Re: Potvrzení horší prostornosti
Vyšší maximálka bude aerodynamika. Pravděpodobně maximálka bude dosažená na pětku... pokud bys měl 200 při 6000, pak máš 3000 při 100... tyjo, to by možná mohla bejt i čtyřka? Nechce se mi to počítat, počkám až to někde bude rozepsaný :-)
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 15:56
Re: Potvrzení horší prostornosti
Hlavně bohužel nejsou uvedené převodové poměry... Takže těžko říct.
Avatar - Emel
25. 10. 2021 15:59
Re: Potvrzení horší prostornosti
To sice nejsou... ale z nich stejně těžko něco vykoukáš. V principu jde o to, abys měl nějakou rychlost na kterou jsi schopný to potáhnout do maxima (tj. aby se ti nestalo, že tam máš 199 a musíš řadit nahoru, ale po přeřazení nahoru jsi pod maximem a konec). Ale vzhledem k tomu, že (teoreticky) máš maximum výkonu při 5000 a maximální otáčky někde 6250 nebo kolik, tak by tohle neměl bejt úplně problém, je tam poměrně široký pásmo 1250 otáček s maximálním výkonem.
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 16:03
Re: Potvrzení horší prostornosti
Proto si myslím, že Vmax bude na 6.
Avatar - Emel
25. 10. 2021 16:07
Re: Potvrzení horší prostornosti
Ne, to stoprocentně nebude.
Počítej se mnou... nějakých 2800 otáček při 130km/h znamená 4300o. při 200km/h... to je sakra málo. I kdyby to bylo 3000@130, tak bys měl při 200km/h 4600o - to je pořád málo (a já tipuju spíš těch 2800 než 3000).
Bude to pětka nebo čtyřka... tipnul bych pětku, ale ani čtyřka není úplně nesmysl.
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 16:23
Re: Potvrzení horší prostornosti
https://youtu.be/-6mdEUO5mDs?t=46

Tady to máš prakticky.
Avatar - twistedTSD
25. 10. 2021 16:39
Re: Potvrzení horší prostornosti
z toho videa nijak nevyplývá, že by na nižší převod nedosáhli vyšší rychlosti.
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 17:21
Re: Potvrzení horší prostornosti
Ano, není to samozřejmě 100%ní
Avatar - Emel
25. 10. 2021 16:48
Re: Potvrzení horší prostornosti
A co z toho vyvozuješ?
Když si k tomu přečteš článek, pak je ta rychlost dosažená z klesání (125 výškových metrů na 3,5km). Pak ano, pak jsi schopný se dostat i vysoko nad "běžnou" maximálku a pětka ti přestane stačit (220 vs. 202 je obrovskej rozdíl)... takhle se ale maximálka neměří.
Kdybys nejel z kopce, tak by asi motor k těm pěti tisícům na šestku nevyšplhal a zřejmě bys skončil na pětku někde okolo těch 200 (papírová vmax je 202) s otáčkama někde nad 5000.
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 17:22
Re: Potvrzení horší prostornosti
Vyvozuji z toho to, že když z mírného kopce dá 6st 220, tak je celkem pravděpodobné že po rovince dá 6 těch 190. Pravděpodobné, ne jisté.
Avatar - Emel
25. 10. 2021 17:27
Re: Potvrzení horší prostornosti
Pokud 220=5000, pak 190=4318. V tu chvíli je tutově lepší řadit o stupeň dolů na #5, určitě se dostaneš na vyšší výkon a auto bude tedy lépe zrychlovat. V tom není žádná magie, víc otáček = víc výkonu = lepší zrychlení... nebo?
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 17:33
Re: Potvrzení horší prostornosti
Nebo se podívej na křivku. Pak zjistíš, že 1m0 TSI 85 kW má max výkon v 5 tis.ot. Což by zcela odpovídal videu.

Ok, možná fakt nedá 190 na 6 po rovince. ;-)
Avatar - Emel
25. 10. 2021 17:47
Re: Potvrzení horší prostornosti
No přesně tak, při 5000, resp. mezi 5000 a 6000. Takže abys dosáhl co nejlepší vmax, potrebuješ se dostat na těch 5000 pod vmax a potáhnout to do těch 6000, resp. dokud to motor dá, v tom pásmu max výkonu. V našem případě třeba 5000 při 180... a pak máš maximální výkon až do 216... nebo při 190... atd.
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 16:02
Re: Potvrzení horší prostornosti
Jinak tohle bude možná jeden z důvodů...

https://www.dp-race.com/…e-fabie-1-0-tsi/
Avatar - Đawson
26. 10. 2021 14:39
Re: Potvrzení horší prostornosti
Já klidně mohu :) Na youtube mám kanál, kde občas zrychlení hodím... mám tam F3 1.2 tsi 81kw a F3 1.0 tsi 81kw už s filtrem. Jezdil sem všechny tyto auta. 1.2 tsi jezdila nejpříjemněji a dole se nedusila a nedunila, 1.0 tsi bez filtru jela asi nejlépe. Ta s filtrem byla cítit, že tolik nechce, ale nic hrozného. V lednu příjde F4, tak opět natočím :)
Jinak jak si říkal, že novější 2.0 tdi 110kw je přidušená, tak máš pravdu :D Kdo ví do čeho automobilky brusel nutí, staré PD proti tomu lítá jak raketa.
Avatar - Emel
25. 10. 2021 13:46
Re: Potvrzení horší prostornosti
Ta čísla u F4 jsou zvláštní... teoreticky by mělo být min vpředu + max vzadu = max vpředu + min vzadu, ale to nevychází. 1680 ti vychází všude kromě varianty "sedačka vpředu" u F4, kde je o 1cm míň (což je ale zanedbatelný).
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 13:55
Re: Potvrzení horší prostornosti
Ano, teoreticky... Jenže v F IV se určitě sedí níž. Škoda že tu není i výška sedáku nad podlahou.

Pro mě je zásadní +11 cm, které v interiéru prostě nejsou a spíš je to horší. A dost mi vadí, že o tomto zásadním novináři mlčí jak ovčáček o zdravotním stavu prezidenta... :-O :D :no:
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 14:09
Re: Potvrzení horší prostornosti
Vlastně bohužel redakce v textu lže... :-(

"Úpravy rozměrů pomohly zdůraznit dynamický dojem z vozu, vytvořit více místa na palubě a v neposlední řadě přispěly také k lepší aerodynamice."

Jak snadné je přebírat ty PR názory... Od toho snad jsou novináři, aby hodnotili realitu a ne jen papouškovali prezentace automobilek.
25. 10. 2021 14:23
Re: Potvrzení horší prostornosti
Těm číslům nevěř! Každý redaktor to měří jinak a neodpovídá to realitě. Já jsem si vzal kdysi dvě auta a našel jsem si je v testech. To, v kterém naměřili více místa má ve skutečnosti méně místa.
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 14:33
Re: Potvrzení horší prostornosti
Těm číslům věřím - viz mé první dojmy, odkaz výš :-!
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 14:34
Re: Potvrzení horší prostornosti
neměl jsem přímé srovnání, ale pocitově uvnitř se mi také zdála menší oproti F3
25. 10. 2021 15:01
Re: Potvrzení horší prostornosti
Až půjdeš s metrem tak změř i příď k A sloupku.Kvůli aerodynamice možná skosily více čelní okno a tak je interiér posunutý více dozadu a část cm je v kufru.Dobře že redaktor měl 183cm tak víme :D že se vešel.Když testují Peugeot,Mazdu tak jsou řidiči max 160cm
Avatar - twistedTSD
25. 10. 2021 16:42
Re: Potvrzení horší prostornosti
To se mi nezdá, v Polu se vzadu sedí určitě líp než v F3.
Avatar - woody-alien
25. 10. 2021 13:39
Jakmile si ale zvyknete...
na smrt, není umírání příliš co vyčítat. :-[] :-[] :-[]

Ne, tohle mě pobavilo. Jinak k tomu přistupuju střízlivě. Trochu mě hodnocení 1.0 TSI zarazilo, s 85 kW verzí jsem něco najel ve Scale a tam ten litr působil vyloženě čiperně. Ale já jsem zvyklej oblast pod 2.000 otáček opouštět co nejrychleji a moc se tam nevracet.
Rozbalit vlákno
51
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 13:41
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Mne tohle příjde úsměvné, nebo spíš smutné ? Jak by řekl Krajčo "rozkošněsmutné". Že auto nejede v určitých otáčkách, těch nízkých, je tak nějak z principu, od toho tu je právě ta řadicí páka, abych si podřadil, takto to tady léta dělal každý řidič atmosférického motoru, dokonce i s nějakým šestiválcem si musíš podřadit, aby to jakože fakt jelo. A kdo to neumí, tak tam má možnost automatu, který po přidání plynu tu práci oddře za něj a je to :D
Avatar - woody-alien
25. 10. 2021 13:45
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Jasně, ale když ti tu mrtvolnost motoru pod 2.000 opepří ještě dlooooooooouhými převody, tak to už není ani vtipné. ;-)
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 13:50
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Tak jsou tu jedinci, kteří zásadně milují manuál, tak to musí pak bejt nirvána.. škoda, že Arese nepočkal a nekoupil Fabii, to by se uřadil až do orga..u :D
Avatar - iudex
25. 10. 2021 14:03
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Tak ja som jeden z tých jedincov, ale to neznamená, že chodím s motorom furt vytočeným nad 3000 ot, ako píšem vyššie, je zásadná chyba, ak turbomotor (!) v mestskom supermini umiera pod 2000 ot, čo sú pri defenzívnej jazde bežné otáčky. Ani manuál nezachráni emisne príliš pridusený motor.
Avatar - California_KNIGHT
25. 10. 2021 14:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CizekPetr
25. 10. 2021 14:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - woody-alien
25. 10. 2021 15:31
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Možná bys nám tady všem měl ustanovit tvůj etalon nepekáče, abychom nedráždili tvůj vytříbený vkus. ;-)
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 16:16
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Jednou psal o Volvu, ale kdovi
Avatar - woody-alien
25. 10. 2021 18:23
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Jj, něco tom, že by na Volvo nedal nějaký shit gumy. V tom případě hlavně bacha na rezervu.... ;-)
http://www.auto.cz/…k-lepsi-nez-xc90?…
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 20:46
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Ale ne Horste, to je koroze co tam vidím?! To nemůže být pravda ! :D
26. 10. 2021 07:36
Re: Jakmile si ale zvyknete...
California = Čížek = multinick. Nejde o názor, jde o to vyprudit ;-)
26. 10. 2021 14:37
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Pravda! Jsou i tací, pro které manuál opravdu není vhodný, jelikož jim nebylo shůry dáno. Ale nic si z toho nedělej :-! ;-)
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 14:08
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Ale notak, ty tu pod každej příspěvek nespamuješ, že je to auto naho**o, protože nemá manuál, mechanickou ručku a otáčkoměr vzhůru nohama :D

Jinak souhlas.
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 14:38
Re: Jakmile si ale zvyknete...
----- omyl
25. 10. 2021 20:19
Re: Re: Jakmile si ale zvyknete...
Mě to nepřekvapuje, zřejmě chování motoru odpovídá jeho objemu, než zabere turbo.
Avatar - trapid
25. 10. 2021 19:52
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Pokud to opravdu má dlouhé převody (i ty nízké) tak to s litrovým turbem vážně musí být zážitek. Pamatuji na firemní Peugeot Partner v benzínu, který měl tak odporně dlouhé převody, že městská zatáčka 90°se ani s atmosférou nedala na dvojku projet, protože motor šel pod volnoběh. Frantík, který tu převodovku navrhoval musel být totálně ožralý.
Úplně se mi vybavila kultovní scénka TopGearu o francouzích - Peugeot Meeting.
Avatar - Avanti
25. 10. 2021 13:52
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Problém je v tom, že Fabia DSG je rovnako v istých momentoch mdlá a na akékoľvek dianie sa príliš dlho čaká. S manuálom to chce veľký zvyk, ale pri "popojíždení" v meste je to problém aj so zvykom a nepomôže ani plyn, ani trpezlivosť.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 14:02
Re: Jakmile si ale zvyknete...
No, já jsem začínal na HTP,takže vím, co to je při rozjezdu dávat víc plynu :D To máš naprostou pravdu, nenapadlo mne ta situace kolony - souhlasím, že při popojíždění je tohle asi největší problém, viz výše má zkušenost s Euronormovanými TDI či Ecoboosty, kdy musíš plyn dávkovat stejně "necitlivě" jako u toho HTP. Ale při jízdě se na to jiné - častější řazení zvyknout.
Avatar - Avanti
25. 10. 2021 14:12
Re: Jakmile si ale zvyknete...
To naladenie by nebolo zlé, perfektne by sa do toho hodil aspoň 12V mildhybrid, ktorý by to cez BSG do 2000 ot. vyrovnal. Za tie peniaze, čo si za Fabiu pýtajú, tam pokojne mohol byť aj pri atmosférickej verzii.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 14:28
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Já si tak nějak myslím, že to musí být oemezeno elektronicky, ten motor v nízkých otáčkách má krouťák, musí jet :)
25. 10. 2021 15:05
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Klidně to může být čistě "mechanický problém". Malý objem, vysokotlaké turbo, filtr pevných částic ... no a turbodíra jako hrom může být na světě.
Avatar - twistedTSD
25. 10. 2021 16:45
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Nemá. Krouťák pod 2 tisíce strmě klesá a pod 1500 mrtvo.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 16:48
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Dej graf, nasel sem pro Octavii a ve 2 tisisich ma 200nm
Avatar - twistedTSD
25. 10. 2021 16:58
Re: Jakmile si ale zvyknete...
85kW verze
https://www.briskoda.net/forums/uploads/monthly_2019_11/image.png.b274f4cd446ccd7852163bffe4eab0e9.png
Avatar - Emel
25. 10. 2021 17:13
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Tohle by ještě žádnej průšvih nebyl - 25kW při nějakejch 1400o je pořád použitelná hodnota. Problém je, že a) tyhle teoreticky vyhlazený grafy neodpovídaj úplně realitě a b) je tu ten problém s reakcí turba při přechodu z plachtění do záběru.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 17:19
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Vymaž to "s" v https, ja přes reklamu ten odkaz nevidím celý, ale výše jsem dával na Oktávku a tam to fakt nevypadá, že by to litrové TSI mělo problém při 2 tisíc ot, ale realita asi bude jinak.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 17:28
Re: Jakmile si ale zvyknete...
No to je trochu jinej graf, než u tý Okty, ale pořád si myslím, že by v 2 tisíc otáčkách neměl být problém nějak normálně zrychlovat, hele chce to vyzkoušet, ploché je to fakt příkladně, takové 2.0 TDI :D
Avatar - iudex
25. 10. 2021 13:57
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Vieš, že ja sa nebojím vytočiť motor do 7000 a radiacu páku používam s obľubou, ale pri bežnej dochádzke do práce v pohode jazdím pod 2000, povedal by som, že bežná ustálená jazda je práve pod tými 2000 ot a nemám problém. Takže by mi dosť vadilo, keby mi najsilnejší dostupný motor v danom modeli (naviac turbo) pod 2000 umieral, to je pre mestské vozidlo pomerne veľký handicap. ;-\
Avatar - woody-alien
25. 10. 2021 15:27
Re: Jakmile si ale zvyknete...
To jistě je. A přesně jak výše píše (pondělní chvilka poezie :D ) Emel, je to ještě větší problém pro ty klidné řidiče, co to chtějí jen tak šolíchat.

Popravdě, nějak si nepamatuju, že by tohle ta 1.0 TSI 85kW ve Scale dělala, ta na mě udělala dobrej dojem. A pokud se mých turbíček týká, tak obě jsou schopný zabrat i dost pod 2.000 otáček bez větších protestů, ale zkrátka to není ono. Pod 2.000 je to právě tak na tu ustálenou klidnou jízdu, potřeba razantnějšího zrychlení vyžaduje podřazení. A celkově se oběma motorům evidentně líbí víc lehce nad než pod touto hranicí. Ale tomu bych neříkal "vytáčení" motoru.... ;-)
Avatar - twistedTSD
25. 10. 2021 16:51
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Právě proto, že je to 1.0 s velkým turbem, nemá smysl čekat nirvánu nad volnoběhem. Já snad s jiným litrovým turbem nejel a 1.2 PT bych řekl že je dole lepší a je to pochopitelné z důvodu většího objemu, ale obecně u takových motorů počítám s tím, že potřebují trochu roztočit.
Avatar - miromen
25. 10. 2021 15:59
Re: Jakmile si ale zvyknete...
:yes:
Mam to stejně. Pod 2000ot mam zakazano jezdit. Nic čemu bych se nějak přispusoboval, ale přirozeně se prostě v teto oblasti nezdržuji. Tohle jsem dělal možna tak čerstvě po autoškole, ale jinak nikdy a je jedno jestli u atmo nebo turbo motoru.
Ja mam dokonce i takovy menši zlozvyk občas řikat šoferum, kdy jedu jako spolujezdec v jinych autech , proč ten motor trapi a ani se nemusim divat na otačkoměr.
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 16:18
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Je to totální nesmyl. Slušný motor nemá problém pod 2 tis.ot. fungovat. Hlavně když není v zátěži. Není důvod se tomuto pásmu vyhýbat. Teda ano, pokud je to normální slušná R4+
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 16:25
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Neni to nesmysl, ma 1.5 ecoboost a ty taky karbonuji :D
Avatar - miromen
25. 10. 2021 16:41
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Kolik statisicu je k tomu potřeba, abych zbytečně nestrašil kolegu. Pač zatim jsem "viděl" stovky tun karbonu akorat tak napřič internetem.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 16:43
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Tak se hned nerozčiluj, my ten motor mame v jednom aute taky :D
Avatar - miromen
25. 10. 2021 16:49
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Rozčilovat a proč ? Jen nevim proč by měl trpět na karboj...jo přimovstřik. Hm tak asi to nebude tak žhave nebo minimalně ne všude a u všech.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 17:19
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Jo, Ecoboosty na to taky trpí.
Avatar - miromen
25. 10. 2021 17:31
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Když mysliš.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 20:46
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Vím, bohužel jsem měl tu čest.
Avatar - miromen
25. 10. 2021 21:06
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Pokud vim tak šlo o 1,6EB a jestli to opravdu byl karbon tak, už musel mit dost nalitano připadně tam zřejmě byl nějaky fatalni problem.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 21:13
Re: Jakmile si ale zvyknete...
22 tisíc, kolabují ale i ty 1.5R4, googli.
Avatar - miromen
25. 10. 2021 21:29
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Ne googlit važně nebudu ja jsem fora pravě, že navštěvoval a že něco karbonuje po 22 tisicich tomu, už vubec nevěřim. Leda nějaky ten fatal co by to zapřičinil a vim, že u 1,6EB něco bylo ne však u 1,5.
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 17:23
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Psal jsem slušný motor :D :-!
Avatar - miromen
25. 10. 2021 17:36
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Pravda pod testem, kde je v hlavni roli TSI to zni nepatřičně. Byť od 1,8 se o slušnem da hovořit.
Avatar - miromen
25. 10. 2021 16:36
Re: Jakmile si ale zvyknete...
"Teda ano, pokud je to normální slušná R4+"...."Je to totální nesmyl.".
Ja o koze a ty o voze, ale jinak, ti s kteryma jezdim a jezdi pod 2000ot tak jsou to vesměs bfu.
Avatar - twistedTSD
25. 10. 2021 16:52
Re: Jakmile si ale zvyknete...
A proč bys jezdil s každým motorem stejně? Nechápu.
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 17:25
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Já se bavím o slušným R4+. A tam rozhodně pod 2 tis. ot. není žádné tabu.
Avatar - twistedTSD
25. 10. 2021 19:54
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Toto není R4+, proč s tím jezdit stejně jako s R4+?
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 20:26
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Reagoval jsem na tohle "přirozeně se prostě v teto oblasti nezdržuji. Tohle jsem dělal možna tak čerstvě po autoškole, ale jinak nikdy"

Stačí? :-! :-!
26. 10. 2021 12:01
Re: Jakmile si ale zvyknete...
Rádce řazení je ta příčina proč to lidi podtáčí
25. 10. 2021 13:42
leniva
Tak raději koupit v bazaru škodu felicii s motorem 1,6 litrů
Rozbalit vlákno
2
Avatar - California_KNIGHT
25. 10. 2021 14:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CizekPetr
25. 10. 2021 14:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 13:48
Tohle je ten pokrok podle diktátu EU
Fabia IV 1,0 TSI 81 kW R3
Maximální rychlost (km/h): 205 (+8kmh)
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.7 (+0,3s)
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.1 (?, ?, +0,,3l/100km)
Emise CO2: 116 (+6g CO2)

Objem nádrže (l): 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1194 / 511 (+65 kg, +56 kg)

Fabia III 1,2 TSI 81 kW R4
Maximální rychlost (km/h): 197
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 4 / 4.8
Emise CO2: 110

Objem nádrže (l): 45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1129 / 455


Shrnovačka
Nerozumím, proč nejsou uvedeny spotřeby město/mimoměsto. Chválím vyšší nosnost a větší nádrž (byť za příplatek...), to mě překvapilo se přiznám.
Jsem si samozřejmě vědom toho, že nejspíše došlo ke změnám v normách proti dřívější době. Ale i přesto, i přes přísnější emisní podmínky dnes je zcela zřejmá jedna věc - nové normy a podmínky, které diktuje EU jsou absolutně absurdní a nevedou k žádnému významnému pokroku a k významnému snížení emisí. Nové emisní normy absolutně neřeší problém dnešního světa a nepřináší nic dobrého.
https://www.seznamzpravy.cz/…dal-roste-178761
Koncentrace skleníkových plynů dál rostou, bez ohledu na žabomyší války euroekohujerů a grét, které vedou k jedinému - k naprostému rozvratu (především) evropského automobilového průmyslu. Ekologické zásadní problémy zůstávají absolutně bez řešení. Pralesy mizí. Ale eurohujeři si honí brko nad tím, že emise nových (nevyrobených a neprodaných) vozů na papíře jsou zase o psí chlup lepší.
Rozbalit vlákno
3
25. 10. 2021 15:34
Re: Tohle je ten pokrok podle diktátu EU
Rohypnol 1.2tsi je v NEDC a 1.0tsi WLTP a v 15,16 máš jinou spotřebu než v 17"kolech tak tam ta spotřeba nemůže být napsaná leda jako příklad 4-4,5l
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 15:35
Re: Tohle je ten pokrok podle diktátu EU
Ano, ale proč tam je kombinovaná??
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 19:25
Re: Tohle je ten pokrok podle diktátu EU
Wltp se měří nízká, střední, vysoká a velmi vysoká zátěž. A nějakým poměrem z nich se dělá kombinace. U wltp už město/mimo město není, pokud mi něco neuniklo. Jakmile někdo píše takové, jedná se o NEDC.
Proto dost často u nových aut je rozmezí spotřeby od-do.
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 14:13
A další nepřesnost?
Nová Fabia je totiž prvním vozem své třídy, který je osazen aktivními žaluziemi chladiče – podobně jako nová Octavia.

Předpokládám, že to bude stejné jako u Arony - tj. žaluzie nebudou s 1,5 TSI. Tj. není pak pravda, že Fabia ty aktivní žaluzie má. Ale může je mít. A dost bych pochyboval, že je bude mít i základ 1,0 MPI. Ten se totiž na rychlost, kdy aerodynamika hraje zásadnější roli, ani nezvládne rozjet. :-!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 14:25
Re: A další nepřesnost?
Technická - proč to všechno píšeš na tolik vláken? Nestačilo by napsat jeden příspěvek?
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 14:35
Re: A další nepřesnost?
Ne. Má to své důvody. Přehlednost. Výstižnost. Každého nezajímá úplně vše.

Navíc píšu postupně jak mě věci napadají.
25. 10. 2021 14:26
Re: A další nepřesnost?
Mě spíše překvapilo tvrzení, že jde o první Fabii, která překonala hranici délky 4 m. Což není pravda, protože první byla Fabia RS, která nejen měla, ale dokonce musela mít přes 4 metry, aby Škodovka splnila podmínky homologace pro verzi WRC.
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 14:40
Re: A další nepřesnost?
Je to tak. Rozměry byly 4,002 x 1,646 x 1,441 mm.

P.S. Který blb mě na tohle může dát palec dolů fakt nechápu :D :D :D
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 14:52
Phobii nerozumím a rozumět nechci
Ale čemu bych porozumět chtěl je, jak se pozná dospělé auto. Já mám dvě, jedno už asi dospělé dávno je (r. v. 1997) a to druhé je drzý puberťák (r. v. 2009). Chápu to správně?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 15:40
Re: Phobii nerozumím a rozumět nechci
Chápeš to špatně. Doporučil bych ti přímé srovnání např. Yaris 2 a Yaris 4, pak poznáš co znamená, když auto dospěje. Je to znát u B segmentu, u C už dávno ne.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 16:21
Re: Phobii nerozumím a rozumět nechci
U Yarise je to spise zmena zamereni, 1 a 2 a teochu i treti gen. Jasou postaveny primarne do mesta a tim jsou dospela auta, polomer otaceni, vyssi posaz, skvela manevrovatelnost a vyhled z auta, posilovac krasne mekky. Ctyrka v tomhle ohledu spis zmenila ideu a umi jezdit i mimo mesto aniz by te to “obtezovalo”, ale uz sedis niz a je z neho horsi vyhled, je docela siroky a tak.

Ja bych to dospeni prirovnal spis k jinemu modelu. Vezmi si nejakeho 20 let stareho korejce, treba elantru a novou i30 , tak to vnimam ja . Celkovy kvalitativni posun ve vsem.
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 19:27
Re: Phobii nerozumím a rozumět nechci
Proto jsem psal, ze u C segmentu už je to dávno pryč. Tak ono staci vzít dle textu f3 a f4, takže f3 vlastne nebylo dospělé auto. :-[]
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 20:47
Re: Phobii nerozumím a rozumět nechci
Já bych si možná dovolil dohledat dobový test nové F3... třeba bychom se dozvěděli něco jiného :D :D Ale radši ne..
25. 10. 2021 15:30
Po větru, prostornost, sourozenci
1) Pokud ta spotřeba byla na dálnici Praha Kopřivnice a ne i zpět, tak to je většinou po větru, takže spotřeba značně menší.
Já jsem na kole většinou dosahoval 1,5x větší rychlost ze Západu na Východ po větru než obráceně v protivětru. Šlapání na východ odpočinek, na západ dřina.

2) Taky mám 183cm. Ale u Škodovek jsem nešťastný z palubovky vražené do kolen. To u dřívější Fabie nebylo. Takže místa cca stejně.

3) Podívejte se na cenu sourozenců Ibizy a Pola, pokud nechcete 5ti kvalt.
Rozbalit vlákno
6
26. 10. 2021 07:41
Re: Po větru, prostornost, sourozenci
Nerozporuji převládající západní proudění větru v ČR, ale při testovací jízdě mohl být klidně jiný směr.

Jinak pravidelně jezdím Ova-Prg a zpět. U všech svých aut jsem měl vždy menší spotřebu do Pro než zpět. Hodně závisí na provozu.
26. 10. 2021 08:05
Re: Po větru, prostornost, sourozenci
Mám trasu, kterou jsem tisíckrát tam i zpět, v relativně mírném provozu (tzn. udržuju rychlost podle sebe), s plus minus stejnou namořskou výškou startu a v relativně otevřené krajině. Většinou je o cca 0,5 l/100 km nižší spotřeba než východ-západ a je to opravdu dané tím větrem. Proto by se spotřeba na dálnici měla meřit tam i zpět a pak průměrovat. Silný protivítr na dálnici klidně přidá 2l/100 km, silný déšť může spotřebu až zdvojnásobit.
26. 10. 2021 08:21
Re: Po větru, prostornost, sourozenci
Vítr nebude takové téma jako provoz. Když jedu Prg, tak vyrážím brzo ráno a nikde nestojím. Zpátky je to už podle provozu, ale nejlépe jedu za stejné litry.
Avatar - Mikesus
26. 10. 2021 08:30
Re: Po větru, prostornost, sourozenci
Pokud jedeš brzy ráno, což pro úspěšný a včasný dojezd je skoro podminka, tak to bude. Já to mám opačně, kdyz jedu PRG-OVA a zpět, taky vyjíždíme brzy ráno a taktéž mám nižší spotřebu po cestě tam než zpět. Asi ten vítr :-[]
26. 10. 2021 11:05
Re: Po větru, prostornost, sourozenci
Právě proto píšu, že je velmi důležitý provoz ;-) Když ráno vyjedeš v klidu z Prg a nechytne tě nic kolem Brna, máš s průměrnou spotřebou i rychlostí vyhráno. Když se vracíš odpoledne, už to za tolik nedáš a platí to i naopak. Tudíž i avizovaná cesta do Kopru na tom závisela.

Tím vůbec nerozporuju co jsi napsal, spíš původní příspěvek kalkulující jen s větrem. ;-)
Avatar - Mikesus
26. 10. 2021 12:40
Re: Po větru, prostornost, sourozenci
Jj. Já s tebou též souhlasím. Chtěl jsem jen potvrdit to co píšeš, že to platí i opacne
Avatar - miromen
25. 10. 2021 15:52
Modrá je dobrá
Ta "oranžova" ve ktere byla fabia představovana se mi vubec nepozdavala a v reale se to jen potvrdilo.
Vlastně jsem prvně ani netušil, že jde o onu barvu, protože oranžova se mi ani nebvybavila. Jednoduše nepovedena prezentačni barva.
A nevim proč pořad dookola opakujete, že fabia je prvni ve třidě, ktera ma žaluzie což neni pravda.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - hugino
25. 10. 2021 16:00
Fabia IV
Za mňa pekné auto.Má to na segment B dostatočný priestor / aj vzadu čo nebýva pravidlom / , relatívne velký kufor a aj po designovej stránke sa mi páči.Neviem kolko najazdených kilometrov mal motor pri teste ale ja si myslím že po pár tisíc kilometroch ožije lebo 81kw a 200 Nm by sa malo prejaviť aj pri nižších otáčkach ako 2000.Za mňa v pohode rodinné auto. :yes:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 16:11
Re: Fabia IV
Ne nemělo. Bohužel to bude nejspíš důsledek emisní normy. GPF+malý objem a výsledek je ... viz test.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 16:22
Re: Fabia IV
Zajet se muze, u mensich turb je to bezne, nebo bylo.
Avatar - miromen
25. 10. 2021 19:14
Re: Fabia IV
Tak, že by se 1,2TSI nějak zajižděla...krom sednuti si spotřeby jsem nic vyznamějšiho nepozoroval. To 1,5EB byl docela rozdil novy a po nějake te tisicovce. Možna to bude motor od motoru.
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 19:29
Re: Fabia IV
Nebude. VAG má dokonalé zpracování. Takže všechny motory jsou naprosto stejné krumply :-[]
Avatar - miromen
25. 10. 2021 19:46
Re: Fabia IV
No, z pohledu nějakeho toho zpracovani na tom byla ta 1,2 TSI lepe byť s nutnym zasahem v podobě rozvodu, než třeba dle testu přikladně zpracovany interier, kde to k idealu mělo dost daleko.
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 19:51
Re: Fabia IV
Nekvalitní interiér je novinkou u VAG od příchodu id.3 :D :-!
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 19:28
Re: Fabia IV
Jako ze začne protejkat turbo?
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 20:49
Re: Fabia IV
Tak nějak všechno se ošoupe a jede to líp, někdy něco vyteče, nebo se připeče karbon, ale to je riziko... zlatá nafta, ta bude karbonovat roky, hulit černě, fialově a modře a jedinej, koho to štve, jsi ty a Hamuna :-! :-[] :-[] a Donvito :D I STK to nakonec projde :D
26. 10. 2021 12:09
Re: Fabia IV
No né každým STK někde dávají merak i do výfuku a to pak dekarbon,nové vstriky+dpf abys prošel
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 16:02
VGT v téhle cenové?
VGT v téhle cenové u benzinu je celkem překvápko. Jen nevím, zda je to na delší životnost...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jenik3
25. 10. 2021 16:55
1.2 81 kW
Zlata 1.2 81 kW (R4). Ta nemela problem s otackami od 1500. Hodne na pohodu...
Rozbalit vlákno
3
25. 10. 2021 17:06
Re: 1.2 81 kW
Hej, to bol fajn motor.
26. 10. 2021 14:54
Re: 1.2 81 kW
Nedunělo to, ale stejně jsem po městě jezdil raději na trojku, protože tam byly otáčky kolem 2000 a jakákoli reakce na plyn byla o dost svižnější
29. 10. 2021 14:55
Re: 1.2 81 kW
zial, ked clovek hlada jazdenku, ci uz 1.2 tsi F3, alebo 1.4 tsi G7, je ich strasne malo alebo su drahsie.
25. 10. 2021 17:05
hviezdna rota...
Male nove auto za ~560 tisic, v ktorom kde-co povrzava, s 81kW motorom je to linej lempl, a napriek tomu dostane 4 a pol hviezdy? To vase hodnotenie fakt nechapem. Take auto by nemalo dostat ani styri (a je jedno aky znak ma na kapote)...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
25. 10. 2021 17:26
Re: hviezdna rota...
Každé malé auto kromě Dacie dostaneš na 560 tisíc.
25. 10. 2021 17:05
Nijak tragické
Už som mal tú časť tento motor vyskúšať v Arone s manuálom a v novej Fabii s DSG a teda za mŕtvy by som ho neoznačoval ani v nízkych otáčkach. Človek musí dať podlahu z nuly aby sa mohol sťažovať na dynamiku. Áno, vtedy to nie je žiaden zázrak, ale nech si autor recenzie vyskúša novú Fabku s 1,0 MPI a bude potom tomuto TSI všetky tri valce aj ten trochu oneskorený nástup turba bozkávať. Za mňa úplne v pohode, len to klasické podtáčanie no.

Skôr som bol v Arone sklamaný z toho manuálu. Na rýchlosť radenia toho DSG fakt nemám. Okrem toho radenie nebolo príliš presné, čo ma pri koncerne prekvapilo a divne zoštelované pedále, brzdový išiel až hrozne vysoko. Jednotka, dvojka stále pod plynom, aby to neumieralo. Ale možno to bolo aj tým, že tam bol nejaký problém s EPC a kolísali otáčky. Na novom aute. :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 17:27
Re: Nijak tragické
DSG s 1,0 TSI je bohužel to špatné DSG, které nedožije ani 100 tis. km ... :-!
25. 10. 2021 17:46
Re: Nijak tragické
Kvôli tomu duseniu motora? Inak podľa mňa škoda, že pri MQB A0 nie je v ponuke aj 1,0 TSI s mild-hybridom. V Octavii ma to milo prekvapilo.
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 18:03
Re: Nijak tragické
Ne. Kvůli tomu, že DSG se suchýma spojkama je krám. Šidítko.
25. 10. 2021 18:54
Tak jo, nechám si svou ix20,
stála 279 tkč a ve včem kromě spotřeby tuhle 500 tkč fabku drtí, akorát mi cvakne řadička, ale to je jak všichni víme hrubá necnost korejských vozů...jo a na PP mi svítí nehorázných 6.2 l dlouhodobé spotřeby, než projezdím 270 tkč tak ale chvíli potrvá...
škodováci jste k smíchu :-[]
Rozbalit vlákno
16
Avatar - woody-alien
25. 10. 2021 19:04
Re: Tak jo, nechám si svou ix20,
Tak jo, Tondo, nech si ji. Jenom otázečku, kolik stála Fabia v době , kdys kupoval tu ix20 ? A kolik stojí dneska údajný ideový nástupce Bayon ? A ještě jednu na závěr . Vážně ve všem kromě spotřeby tu Fabku drtí ? Já jen, že něco horšího v oblasti jízdních vlastností než je ix20 abys mezi novými auty pohledal...
Avatar - miromen
25. 10. 2021 19:23
Re: Tak jo, nechám si svou ix20,
O ix20 se piše, že je auto pro duchodce...
Ja ji jen viděl, ale moje druha polovička v ni jela jako zadni pasažer a měla potřebu mi to sdělit.
Prej to tam bylo doslova za trest, permanentni neposednost a natřasani k tomu hlučne. A ještě dodala, že než v tom jet do chorvatska tak to tam raději dojde pěšky. :-[]
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 19:31
Re: Tak jo, nechám si svou ix20,
Tak to popisovala novou Pumu ne? Přesně tak jsem se tam taky cítil, kdyz jsme ji zkoušeli s ozzmanem na Naplavce.
Avatar - miromen
25. 10. 2021 19:52
Re: Tak jo, nechám si svou ix20,
Ano byla vezena v ix20 tim měla na mysli pumu v ktere nikdy neseděla.
Ja v ni jel a rozhodně jsem se tak necitil, titanium, 17" a lajcky pneu nahuštěny akoratně. Pravda v zadni časti jsem neseděl.
Ale, když jsem zminil chorvatsko tak to mam za sebou i v prvni generaci yarise o proti, ktere je puma letajici koberec a přežil jsem byť, už docela trpěl.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 20:50
Re: Tak jo, nechám si svou ix20,
Já myslim, že by ta Puma byla super na nějaké hezké silnici, ale retardér v Praze byl na ni moc.
Avatar - miromen
25. 10. 2021 21:15
Re: Tak jo, nechám si svou ix20,
Tohle jsme, už přeci debatovali. A ja ti psal, že po me zkušenosti bych to u pumy viděl max na 18" a v připadě ST-Line jen na 17", ale ta z tovarny v zakladu vyjiždi již na 18" takže bez zkušenosti bych do ST-Line dobrovolně nešel. A hlavně bych si dal pozor pravě na tlaky v pneu, protože ty mužou udělat zasadni rozdil. A to byla třeba i ma otazka, když mi tu tragedii popisovala moje žena s tou ix20, jestli nama nahodou kolegině přefouknuto a samozřejmě jak jsem tušil vubec nevěděla.
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 21:02
Re: Tak jo, nechám si svou ix20,
Do Chorvatska/Jugoslavie se jezdilo ledasčím a přežilo se. Já jsem zmínil tu Pumu, neboť vzadu to bylo hrozné. Já zas neseděl vpředu, to jsem nechal Ozzmanovi a po tom zážitku jsem jízdu už opakovat nechtěl. Ale třeba chyba je v jízdním stylu Ozzmana a pokusel se mne nenápadně zmrzačit.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 21:13
Re: Tak jo, nechám si svou ix20,
No, tak najel sem autem s krátkým rozvorem, torzkou a na nízkorpofilových pneu na retardér, to dobře dopadnout ani nemohlo, ale ta šlupka byla fakt velká, možná sem tam najel nějak nešťastně, pak už sem to nezopakoval, ale prostě se to stalo a zamlčet to nejde, mne na tom autě vadil i agresivní SS (který jsem vypl až po delší době, kdy mi prodejce řekl, že to vlastně není ten MHEV, do té doby tvrdil, že je :D) a zmatené jízdní režimy.
Avatar - miromen
25. 10. 2021 21:20
Re: Tak jo, nechám si svou ix20,
No ja mam buď to smulu nebo nevim, ale když na někoho narazim před retarderem tak v drtive většině přes něj jdou vyloženě krokem s tendenci k uplnemu zastaveni a znovu rozjeti jako by sedlali motokaru.
Avatar - Mikesus
26. 10. 2021 08:26
Re: Tak jo, nechám si svou ix20,
Tak takhle je potřeba s tou Pumou, pokud někdo sedí vzadu.
25. 10. 2021 21:05
Re: Tak jo, nechám si svou ix20,
Tento skvost automobilového priemyslu som kúpil v roku 2014 za 14tis € v plnke s 1.6 benzínovým motorom svojej žene...
ona ho milovala... (dodnes to nechápem asi že som ho kúpil len pre ňu)
deti ho milovali... (asi lebo kolotoč v každej zákrute zadarmo - teda ja som to zaplatil 🤦🏻‍♂️)
ja som ho nenávidel... zralo to... nešlo to... skákalo to... buchalo to... a ešte to malo niečo so spojkou... presmykovala a vymenené na záruku... mal som ju 4 roky a prehliadky ma vyšli 100€,250€,250€,250€ a predal som ju ledva ledva za 7500€ (mala tesne pod 30tis km) čiže suma sumarum celé zle... keby viem... kúpim už vtedy radšej f2 combi s 1.2tsi 105ps a mam ju dodnes
26. 10. 2021 14:54
Re: Tak jo, nechám si svou ix20,
zaujimava skusenost.
Ja mam podobnu, ale s 1,4 CVVT.
Venga/ix20 boli suprove auta.
Ano, na dialnici to neslo.
Lenze 4valec, tichy chod, v meste 60kmh na 5tku uplne bez problemov.
Do 100 kmh pohodova akceleracia.
UZASNY priestor a prakickost.

Predana po myslim 7 rokoch za zostatkovu hondotu daleko vyssiu ako O3 (v % samozrejme).
A predala sa na druhy den od zverejnenia inzeratu :-)

Jedina porucha bolo cerpadlo benzinu, vymena na zaruku.
A to pritom jazdilo fakticky len velmi kratke trasy, opakove startovanie studeneho motoru. Baterka samozrejme povodna a to sa ju raz podarilo vybit do mrtva, ked boli zle zavrete dvere a dnu sa v zime celu noc svietilo. Po dobiti isla dalej bez problemu.

Jedina vytka bolo pruzenie zadnej napravy - ano, na zlych cestach odskakovala.

Takze ix20/ Venga je/bolo fantasticke auto s vybornym pomerom cena/hodnota a s vybornym udrzanim hodnoty. :yes:
26. 10. 2021 16:07
Re: Tak jo, nechám si svou ix20,
Akoze je to o tom co človek očakáva... áno dalo sa jazdiť od 65kmh na 6tku (1.6 mala 6MT) ale na tej 6ke to vôbec nešlo keďže ide o atmosféru... a ak sa to točilo... tak išlo len priemerne (ako píšeš do 100kmh) a zralo to 9 litrov...
bolo to lacne auto s vyšším posedom a s pomerne veľkým priestorom ale všetko ostatné bolo zúfalé z pohľadu človeka co rád jazdí... od motora, podvozku, odhlucnenia cez spotrebu až po zážitok z jazdy...
Ja som bol debil ze som to nebol skúsiť po jazdiť než som to kúpil...
Verím že sú ľudia ktorí nemajú nároky ako ja... a to. je úplne super...
26. 10. 2021 19:02
Re: Tak jo, nechám si svou ix20,
Tak hlavne ten priestor nebol pomerne velky - ten bol obrovsky.
Realne to auto previezlo viac ako Octavia.

Vzadu totalne pohodlne sedenie - nastavitelne operadla, dobre opierky na hlavu, neuveritelna sirka, sedacky vysoko, vyborny vyhlad..
Lahky chod riadenia, prehladna karoseria (jedine pohlad sikmo vpred nebol idealny), vyborna ergonomia. Perfektne auto do mesta.

1,6 neviem, 1,4 isla pekne a pruzne. Nad 100kmh to uz velmi neslo, to je pravda.
Ale dalo trvalo ist bez problemov 140 kmh podla tacho (vtyde bralo tak 8,5 litra).
Inak do 7 litrov pri extremene kratkych trasach.

Skratka ako auto do mesta a na primestske jazdenie fantasticky model.
To auto nemalo byt a nebolo stavane na "radost z jazdy" ale na "radost z pouzivania".

Skratka auto makac. Nalozit deti, par vriec cementu, nakup, previezt sa po meste, kratky vylet za mesto.

Inak mimochdom ta 1,4 so 66 kw na guli odviezla viac ako sucasny P3008 v nafte!!
Avatar - Naughtilus
27. 10. 2021 10:37
Re: Tak jo, nechám si svou ix20,
Kia Venga CRDI 55kW byla moje prvni zkusenost jako ridice, a jsem rad, ze uz jsem v necem takovem od te doby nesedel. Ocima zelenace v autoskole, ktery krecovite svira volant s tricitkou na tachometru, protoze na rychlost neni zvykly, jsem nevnimal to, co ted, a tak mi asi nejvic v hlave utkvel tmavosedy pruh, ktery mi po jizdach vzdy zdobil kalhoty nad koleny, nebot i pri poloze sedacky na doraz se mi volant trel neprijemne o stehna asi 5-7cm nad kolenem. Dneska bych urcite na aute nasel vic veci, co by se mi nelibily.

Jinak pohledem zamestnance autoservisu (ne mechanika) vidim na korejcich nedostatek spise v nedostatku dilu z druhovyroby a nutnosti objednavat drahe originaly.

Ha, tak kecam, vzpomnel jsem si, moje prvni ridicska zkusenost byly rozjezdy na parkovisti nejakeho obchodaku v naprosto vycvachtanem peugeotu 207 SW, taktez autoskola.
26. 10. 2021 14:50
Re: Tak jo, nechám si svou ix20,
Chtěl jsem od bráchy koupit 6iletou sestřičku Vengu, ale když jsem uviděl tu korozní katastrofu zespoda, šla okamžitě z baráku. Ohnilé bylo úplně vše, včetně lemů plechové (!) nádrže. Ale jinak musím konstatovat, že to bylo celkově a zejména z hlediska posazu za volantem velmi fajn auto pro pohodové ježdění.
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 20:07
Opravdu bylo nutno fotit zde?
Z fotky https://www.auto.cz/…spela-jen-leniva?… je zřejmé, že místo foceno bylo zde:

https://mapy.cz/s/cofemuvago

Upřímně silně pochybuji, že ACZ mělo povolení Technické správy komunikací Praha ke vjezdu. Nevím, opravdu je Praha tak malá, že se nedá vybrat místo na focení, aniž byste porušovali právní předpisy?

Ale možná mě z redakce opravdu opravíte, že jste měli povolení, nebo že nedávná vichřice odnesla značku do Hájí... Nebo mě zabanujete... :D :D ;-)

P.S. Jo, chtěli jste stín, je mi to jasné.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 21:04
Re: Opravdu bylo nutno fotit zde?
a co když ta navigace neukazuje dobře, že nebyl chycený signal GPS? :-[]
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 21:51
Re: Opravdu bylo nutno fotit zde?
Tak tam furt vidím ten plot a opěrnou zeď...
Avatar - Mikesus
26. 10. 2021 08:27
Re: Opravdu bylo nutno fotit zde?
:-[] :-[] :-[]
Avatar - Emel
26. 10. 2021 11:12
Re: Opravdu bylo nutno fotit zde?
Jako zákonů dbalý občan jistě víš, co je tvoje občanská povinnost - nahlásit!
25. 10. 2021 20:41
1.0 tsi Evo
Čaute,

kua by ma zaujímalo že či je tento nový motor ozaj taka tragédia. Ja som to Evo skúmal už dávnejšie a naprieč všetkými vozidlami je zrýchlenie (akože výpovedná hodnota asi malá ale jediný oficiály údaj čo ponúkajú výrobcovia) z 0 na 100 o +- 1 sekundu horšie ako stará 1.0tsi bez Evo a to aj ta novšia z GPF.
Prečo ma to zaujíma je že starú 1.0 mam trosku pojazdenu (možno až 50tis km) v rôznych autách ako o3, f3, arona, golf, scala a za mňa je to dokonalý motor (ak vezmem do úvahy ze je to základ a kto potrebuje/chce kúpi 1.5tsi alebo dokonca 2.0tsi v tých väčších modeloch) lebo to malo zere (dlhé cesty pri priemernej rýchlosti 100km/h sa dajú jazdiť za reálnych 5litrov) a je to dosť živé (0 na 100 pod 10s)
Škoda ma takú apku ktorá sa dá spojiť s bolerom a je tam vidieť koľko motor práve používa kW, Nm, tlak turba a ono pri ustálenej rýchlosti po rovine trebárs 80km/h môže mať človek zariadenú 6ku (7ku pri dsg) a točiť ja neviem 1600 až 1800 (neviem z hlavy) a vidí ze motor sa netrápi... no problem nastáva (pri manuále) ak človek za tlači plyn do podlahy... ono sa ozaj nič nedeje... je to mŕtve... a akurát to začne dunieť... to isté sa v princípe deje na ktorýkoľvek prevodový stupeň... akurat to nie je také nekonečné čakanie než sa to po zbiera... akože nenazval by som to vlastnosť... ale proste každý motor má svoje prednosti a negatíva... chlapci spomenuli ze pod 2000 otacok nemá zmysel jazdiť... a na tom niečo je... lebo ci idem tých ustálených 80km/h na 6ku alebo 5ku tak ten rozdiel v spotrebe je 0.00nič avšak reakcia na plyn je diametrálne odlišná... a tak ma teda zaujíma ci je ten novy motor zlý.. alebo len novinár diletant...

a na záver reakcia na ozzyho.... par dni dozadu si písal ze nám tu jeden slovak (nebudem menovať) robí hanbu... tak to prrrr... my Slováci si vieme spraviť každý hanbu aj sam... minule som si trosku (trosku dosť) vypil a hovorim že najlepší motor aky existuje je "trojliter benziňák jednadeväť TéDéÍ" a cez to nejde vlak... :)

ale ak ma niekto skúsenosť so starým 1.0 tsi a evom tak šup šup podeliť sa...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 20:57
Re: 1.0 tsi Evo
Zkus tohle - rozdíl 1,0 TSI GPF vs. bez GPF:
https://autobible.euro.cz/…-horsi-dynamiku/

Není to sice současná generace, ale něco málo to asi taky vypoví...
25. 10. 2021 21:09
Re: 1.0 tsi Evo
Práveže ja mam prevažnú časť (95%) skúsenosti s 1.0 s filtrom... takže mne to nič nepovie... a pochybujem ze predajca mi dá auto na vikend aby som ho zobral kde to poznám a viem objektívne posúdiť...
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 21:53
Re: 1.0 tsi Evo
Jo, myslím že dávaj i na víkend, jen máš omezený km. Se poptej.
Avatar - Mikesus
26. 10. 2021 08:28
Re: 1.0 tsi Evo
Ano každý normalni půjčí na víkend, většinou je to omezeno na 500km
29. 10. 2021 14:59
Re: 1.0 tsi Evo
viem porovnat 1.5 / 1.0 evo v kamiq 2021 obe dsg a vobec som nemal zly pocit z 1.0. zvuk od 4000 rpm je prijemnejsi paradoxne pri 3 valci. hlavne co mi vadilo na 1.0 su vibracie vo volante okolo 2000 rpm a velmi tazky zotrvacnik (pomaly padajuce otacky), dost to niekedy trhne pri dynamickej jazde a preradeni. 1.0 ma ale ovela priejmnejsie rozjazdy ako 1.5. 1.5 ale od 2ky ide krasne, na druhu stranu niekedy je dost pocut 2 valcovy rezim, hlavne pri otvorenych oknach
26. 10. 2021 07:44
Motor?
Na jaře jsem tenhle motor bral do firmy v T-Cross s DSG a je dynamický i úsporný. Nevím, zda za to může právě DSG, ale na daný objem a výkon funguje překvapivě dobře.
Rozbalit vlákno
1
26. 10. 2021 12:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 10. 2021 13:47
lene auto?
jezdim denne ve svem Golfu 7 s 77kW a zrychlenim na stovku 10 sekund a...vetsina aut mizi ve zpetnem zrcatku. Tak ted nevim co si o tom motoru Fabky myslet. Ale je fakt, ze ta moje 1,2 zrychluje uz od 1500 ot.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Mikesus
26. 10. 2021 17:24
Re: lene auto?
:-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
Vtip dne.
Avatar - Ozzman
26. 10. 2021 17:34
Re: lene auto?
Jo, to zavodis s kamionama ne ?:D
29. 10. 2021 14:05
Re: lene auto?
nevim proc to tak je. Vysvetluji si to tak, ze vykonnych aut u nas jezdi % malo, ti bez turba neradi vytaceji motor a zeny moc neumi radit 😁. Jo a ze u VW napsanych 77kW je v praxi casto 85kW. Neboli nerozporuju, ze by mne Audi nebo BMW nenakopaly do zadku, jen ze v praxi na krizovatce parkrat zakvedlam radickou, mezi 1500 a 2500 otackami, motor tichej a ostatni auta malilinkate v zrcatku. No snad jsem vam nezkazil den 😁.
Ale ta Fabka ma trihrnek a pod 2000 nejede a to bude ten rozdil.
Avatar - Mikesus
29. 10. 2021 19:27
Re: lene auto?
My máme v rodině octavku s tímhle zázračným 1.2tsi. a že by to někomu ukazovalo záda? Možná tak těm důchodcům, kteří při tvém odjezdu ještě při svých reakcích nezjistili, že je zelená, nebo ženám, které naopak nikam nespěchaji a soustředí se na řízení, aby jim to nechciplo.
26. 10. 2021 14:45
kvalita
Kvalita spracovanie sucasnych skodiek je tristna. Zacalo to Scalou, pokracovalo Kamikom a O4 a pri Fabke to ine nebude. Na pohlad pekne, pri dotyku sa odhali nizka kvalita plastov a hlavne slabe spracovanie. Zjednousene povedane - vsetky nove skodky brutalne vrzgaju.

A este detail k spotrebe - pocitac ukazuje o cca 0,3 litra menej ako je realita. Na dialnici pri 130 kmh GPS to bude realne okolo 6,5 litra. Takze dobre, ale nie zazracne.
Rozbalit vlákno
0
27. 10. 2021 14:54
Kde je pravda?
Zaujimave, ze vsetky recenzie pisu o uplne tragickej zvukovej izolacii, vysokom aerodynamickom hluku a nepodarenom vrzgajucom madle dveri - a vy vyzdvihujete presny opak :-O
Rozbalit vlákno
0