Je ti 12 nebo proč si tady porovnáváš pindíky? Jezdíme snad po silnici, abychom to "natřeli" těm druhým? Jestli si kupuješ auto, abys dokazoval "králům silnic se silnými prémiovými diesely", jak jsi rychlý, tak to spíš ukazuje na tvou vlastní nevyzrálost, malé seběvědomí a solidní komplex méněcennosti. Snad nám všem uděláš největší službu, když dospěješ.
To jsi někde zažil, nebo si to jen představuješ? Tesla mě ještě nepředjela (ačkoli by toho určitě byla schopná) a pořád platí to, že je většinou vidím způsobně nalepené na autobus v pravém pruhu.
Jo tak vyraž na autobahn, všechny předjeď a uvidíme kam dojedeš rychlostí 200 km/h. Diesel se ani neunaví, dojede 3x anebo 4x dál a ještě mu v nádrži zbude.
No a Tesla jede až/jen do přehřátí systému, což je jak známo jen několik desitek kilometrů, a potom je potupně odvezena na dieselové, tahači ... :-[]:-[]:-[]:-[]:-[]
... nemám nic proti EV vozům. A nejsem ani fanda dieselů, sice mám 3:0 TDI a vím dobře, proč ho mám, stejně jako brácha má své EV. Ale já si prostě nedokážu představit auto s tabletem na ovládání všeho okolo a ještě k tomu bez budíků. Prostě nechápu, jak si toto někdo může koupit. A to vůbec nemluvím o mizerné kvalitě a způsobu dodání. A je mi jedno, jestli to jezdí na šlapací pedály, nebo jaderný reaktor. Prostě bez základních budíků a základních tlačítek to nechci. A neodmítám ovládání hlasem a v některých případech i dotykem. Prostě něco je lepší tak a jindy zase tak. Vše má své, ale auto se má ovládat bez koukání a po paměti.
Já tedy zažil pravý opak, když jsem vždy potkal Teslu na dálnici, tak její řidiči si tak maximálně křivily xichty navzájem s kamioňáky, zvláště ,když jsem prolétával Německem v SuperBé Tédéí :D
V Česku tak daleko ještě nejsme, naše firma teď jde cestou PHEV (RAV4 plug-in), což je pro naše použití relativně ideální varianta (poměr cena/hodnota raději moc nekomentuji).
Nicméně i kdybychom se rozhodli pro BEV, tak Teslu ne. Je totiž potřeba Elona vytrestat za to, jaký bordel nám dělá v kryptoměnách :-[] (a na oběžné dráze taky :-[] ) :D
Ano, měl jsem TM3 4 dny a najel 1000 km. Historky o teslach v pomalém pruhu znám, ale reálně když jedu v čemkoli jiném tak Tesla skočí vždy přede mě ani se nestihnu rozkoukat. TM3 dual motor disponuje akceleraci 3,5 sekundy z 0 na 100 a úplně stejně akceleruje až po maximální 260. Takže 99 procent aut se nestihne většinou ani rozkoukat a mají Teslu před sebou.
Nejvíc mě baví, jak současní králové silnic se svými silnými prémiovými diesly postupně křiví svoje xichty, když si s nimi hraje Tesla před nimi. Ten pocit nejde popsat, ten se musí zažít.
Nevím co je fsdc, ale asi je to jedno.
Model 3 2021 uvidíme, já zatím potkávám povětšinou ta eSka... a povětšinou pokorně jedoucí vpravo maximálně tou 130, často ve vzduchovém pytli. A třeba to dělají proto, že jsou si vědomí větší uhlíkové stopy při větší rychlosti... já je nijak nesoudím, jen pozoruju.
V Německu uvidíme, zatím to vypadá, že v tomhle volebním období ještě všechno při starém...
No, Teslisti jsou taková divná sorta lidí, u kterých bych se ničeho nedivil. Znám jednoho, co jel do Itálie s Teslou 3 a namontoval si rakev obráceně, protože slyšel, že tím sníží ještě více odpor. Dle mého výmluva, protože se mi nechce věřit, že by si takový geek myslel, že výrobce vymyslí odpor rakve hůře, než on. Na shlédnutí nalezneš na youtube. Tak asi tak k tématu elektropošuci...
Romane, zrovna mám za sebou tisíc km převážně po autobahnech. Tesel jezdí fakt hodně, ale naprosto všechny jsem skutečně míjel v pravém pruhu mezi kamiony. Některé co nejeli dlouhý transit občas demonstrativně zkusili zrychlit. No můj starobylý fosil se držel jejich nárazníku jak magnet dokud se nazevěsili za další kamion. Takže sorry, ale na dálnici je Tesla stále k smíchu…jednak 100-200 už neumí o moc lépe než D3, druhak neumí už vůbec jet stovky km tempem 200+.
Brzy budete platit o mnoho víc jak za elektřinu, tak za benzín.
Vidím že to ve firmě máte spočítané a přeji Vám to.
A jsitě máte na firmě nějaký zelený certifikát, jako že jste eco-friendly, to takové pošuk-firmy dělávají :-[]:-[]:-[]
Nakupujte certifikáty z Norska, nebudou !!! :-[]:-[]:-[]
Směšný jsi leda ty. Maximální povolená rychlost je 130 km/hod. Tak jsem jezdil odjakživa. Když někdo jezdí jako prase a porušuje předpisy, tak holt takovým nulám je pak nepříjemný, když jezdí těch 130.
Protože jezdí tak, aby nezůstali stát u krajnice s tou Teslou? Třeba ? Kdežto SuperBé mělo nádrž na 70 litrů a ftédéí dojezd přes celé Německo naštorc :D S Oktávkou je to horší, ale né o moc :D Teď prej jezdí SuperBé někde u zásahovky na Královohradecku :S
Já nehejtuju Teslu (až na to zpracování), jen nemám rád to ovládání a to platí obecně. Ani jiná auta s dotykovým ovládáním se mi nelíbí. Třeba nová Octavia je podle mě tragédie.
Jednoduše auto chci většinou ovládat potichu a po paměti, když dítě vzadu spí. Jde o možnost volby. Moje auto mohu ovládat hlasem, dotykem i tlačítky. Prostě tak si představuji jak by to asi mělo být. A hlavně to nejdůležitější mám hned před sebou, včetně navigace.
A budíky jsou budíky, je to obecně vžitý pojem. Stejně jako zahrádka/příčníky, tlakoměr/manometr, nebo koule/tažné zařízení.
PS: A nejsou to cicí názory, jen koukám na videa o Teslách (převážně pochvalná) a dělám si názor sám.
Jinak se mi Tesla docela líbí, hlavně Model Y. A jsem docela zvědav, jak zamávají s trhem až budou mít nové baterie 4680. Beru to jako zdravou konkurenci a v mnohém ukazuje Tesla směr. Bohužel jindy zase ztrácí, ale jak jsem řekl, není to pro mě.
"vidím způsobně nalepené na autobus v pravém pruhu"
To je teda kravina... Představa, že bych se s fsdc měl lepit na nějaký autobus je dost ujetá. Sám jezdím kolem 130, ale podle posledních testů Mod 3 2021 to asi nebude třeba. Nicméně maximální povolená rychlost je u nás 130 km/h, tak není co řešit. A v Německu bude 130 co nevidět taky.
Říká se tomu kreativní ovládání ventilace, tzn že u hybridu zapínáš klimu či topení jen tehdy, kdy je to nezbytně nutné, protože to jinak zkazí spotřebu :-[]
To je jednoduché. Každý si vytáhne jednu situaci, která se jim hodí. ev neni na dlouhé přesuny, zatim. A to ti tu s radosti vytáhne každý EV hater, že potřebuje ujet 1000km v kuse a vic a samozřejmě rychlostmi přesahující 200km/h. Mne EV dává smysl ve městě, ale malé průměrné výkonné. Rychlé EV jsou hračky, které lze snadněji a levněji vyrobit než rychlé ICE. Ty Rychlé supersporty taky pp většinou nevyjedou z garáže, a když tka jedou pomalu. Zřídka je člověk vidí proletnout po dálnici. A to je to samé o Tesle. I když ta jizda v ní je pohodlnější
2hodinova pauza? Chodim europou pravidelne a nikdy som nemal potrebu 2hod pauzy. Nie je to strata casu? Jazdu si planujem tak, aby som to bezpecne zvladol co najrychlejsie a oddychol si vecer na hotely akebo v konecnej destinacii.
Potvrdzuje to naďalej môj názor - že EV je stále vhodnejší na každodenné bežné používanie. Na dlhé trasy je to prinajmenšom kompromis. Keby to nechali takto, a netlačili elektromobilitu nasilu za každú cenu, myslím, že aj odporcov EV apotažmo aj Tesly by bolo podstatne menej.
Jenže Tesla zaváží jednou za tři měsíce, takže ta čísla poděl třema. Jo nejsou to špatná čísla, ale jedničkou na trhu fakt není. Navíc těch objednávek na EU (nedodaná) auta je fakt hodně, takže v klidu…
Čet vem Teslu nebo kdo vyhraje ale ty kvata. jenm v Evropě se prodá za měsíc 950 tisíc aut a jim je to málo :-( Neni daleko doba, kdy se tohle prodalo čtvrtletně celosvětově a dneska je to málo :-(
Tomu se říká cit pro zpracování, cit pro detail, cit pro kvalitu.
A pak jsou spotřební frantové, kterým je tohle vše volný a je jim jedno, že věci kolem nich jsou hnusný, laciný cetky. Je jím jedno, že lak je hnus, že sedí na kožence nevalné kvality, že nic nelícuje. Hlavně že to ostatním nandaj ve zrychlení 0-50... :no::no:
Totální nesmysl. Žadná Tesla mi nikdy neujela. Pokusí se o to tak 1% a vždy následuje zpomalení a ustoupení. A to nemám zdaleka benzínový vrchol, s kterým však dokážu jet komfortně tisíce km tempem 200+.
S cx 0,23 nedává smysl se skrývat mezi kamiony. Takže chování tamních řidičů Tesly nerozumím. Obecně, když vidím Němce v ČR (do Německa nejezdím) tak jedou silným autem typu Q7 ale POMALU. A zuřivě se na ně tlačí nasinec s vylitanym super beee.
A ty zas musíš pochopit, že jsou lidi, kteří taková auta požadují a to je prostě revír spalováků, ty si vytáhl Teslu na dálnici, já ne :D
Protože za cenu, kterou jsem na takovou ojetinu měl, nebo chtěl investovat, nebyl žádný kloudný k mání a nejlevnější trochu použitelné byly za více, než dvojnásobek ceny a než bych rozdíl projezdil a proservisoval, volil jsem spalovák. Kdyby sis přečetl mou recenzi, tak to víš a neptáš se :D
Do města bych hybrid bral, tam žádné emoce nehledám, na to mam diesel :-[]:-[]:-[]
Romane, nejde o cx ale o kapacitu baterie a délku/možnosti dobíjení. Je to jak píše Ozzi. Znám i majitele Tesel a na cesty do zahraničí raději vlastní jiná auta…
my takhle dávali prakticky v kuse 2000km, 2 řidiči se střídali po 2-3h, nejdelší zastávka byla na záchod a tankování, takže cca 10minut. A vůbec nám to nikomu nevadilo.
Ja som sa stretol s človekom, čo peckoval klímu vo Fábke (Fabia1)) naplno na minimálnu teplotu, pretože tá klíma je predsa na to aby sa používala a je to úplne super vec. Viezol ma 15 minút a vyliezol som z toho skrehnutý na kosť. Ľudia sú rôzni. :-D
Píši stále stejně, ale tam, kde nic jiného, než si dělat srandu, stejně nemá cenu, si rád zašprýmuji.
A u nekritických fanoušků Tesly (žádná jiná automobilka nemá tak zaslepené a nekritické fandy, snad kromě Hugina a jeho VW) stačí hodně málo, aby skákali jak papíroví čerti.
Není to v těch řidičích? Ono dokonce i v ČR je hodně lidí, kteří 130 nejedou i když by mohli. Sám po dálnici (když už po ní jedu) tak se nehoním za každou cenu na 130 nebo víc. Na německých 3-4 proudých dálnicích v každém směru je ta individuální svoboda ještě mnohem větší. Každý si jede jak chce a tak to má být.
Jakože jsem bolšoj geroj že valím 150? To je takový východní směr myšlení.
z Rohora sestal Tesla fans. :D
Testlisti, to není fanoušek značky, to už je diagnoza :D
Ale jo, Tesla má fat super zrychlení a.... a nic vlastně, tím to končí :D
Když chceš objet kolo na ringu, tak tě odtáhne naftový VW a když to nějaký amatérský jezdec přecijen objede, tak odjede na odtahovce, protože to má brzdy snad z cínu a jsou totálně na dranc.
Ale to zrychlení...to zrychlení.... Sice občas upadne nějaký ten díl, jako nárazník, nebo střecha, ale to zrychlení..... a když prší, tak je přeci naprosto jednoduché zastavit pod mostem, protože jinak do toho teče jak do kanálu. Jenže to má zrychlení a to je prostě všechno na světě a naprosto tleskám teslistům, jak brilantně tuto vlastnost skrývají v pravém pruhu mezi kamiony, aby nebudili pozornost
Ale ona ta tesla vazne jezdi zasadne pomalu a mezi kamiony.
Napsalo ti to XY lidi nahore, napisu ti to i ja zde. U niceho jineho clovek nevidi tak krasnej kontrast jako prave u tesel. Na pripojovaku to predjede vsechno co ma kola, bez ironie, tezko hleda soupere. Jenze pak se na tu dalnici napoji a z tech nadlimitnich rychlosti je po chvilce plachteni 120 nebo 110kmph a tak se pak plouzi az do cile. Tohle neni nejaky vymysl nebo posmesek, tohle je to co pravidelne zazivam a podle diskuse je zjevne ze nejsem sam.
Teslu jsem poznal. Názor jsem nezměnil. Jen jsem se utvrdil v tom, že to je krám bez špetky charakteru automoblu. Je to jen ubohá věc spotřeby nevalné kvality.
Tesla má své klady. Nepochybně. Ale jsou disciplíny, ve kterých hraje druhé, možná spíš třetí housle. A to navzdory tomu, jak vyspělý mají infotaibment, pohon s battery management.
Ty si pořád jen honíš brko jak všem ujedeš na semaforu. Proto máš reakce takové jaké máš. Ale ok, jestli prostě vnímáš kvalitu vozu podle zrychlení 0-50 tak ok, kup si Teslu a budeš mačo :-!:-!
Já vnímám automobilový svět barevnější. Proto je podle mě Tesla jen spotřební šunt bez charakteru. A co je na Tesle nejhorší je to, že ona na tu kvalitu prvoplánovitě prostě háže bobek. Tím je mi nesympatická už jen svým přístupem a filozofii. Kdybych chtěl EV, tak vezmu korekce a mám skvěle zpracované auto z dobrých materiálů, krásným designem a TOP EV technologiemi.
To je sice oblibena marketingova fraze, ale neni to pravda.
Naopak je neprehlednutelne, kolik lidi prodave EV po roce pouzivani, a vraci se k benzinu a soucasne jak malo lidi si kupuje druhy EV za sebou.
Statistiku jsem teda zatim videl jen z US, ale staci mi to.
Psal jsem to zde několikrát. Žádné AUDI nemá takové zrychlení, jako Tesla. Potom jde taky o to, že tesla mi uvnitř Trabanta nepřipomínala. Po měkčených plastech neslintám, taky jsem zde už mnohokrát psal, že té mánii nerozumím.
Cipy jsou jen zasterka, jediny zpusob, jak donutit kupovat elektricky auta je nedodavat ty spalovaci.
Serou nam na hlavu a vetsina lidi se u toho jeste smeje...
Všichni chtějí malé, levné auta, ale kupují drahou (ano i přes veškeré dotace a úlevy jde o drahé auto) velkou Teslu... dává to logiku?
PS:
samozřejmmě, že čísla jsou zkreslená způsobem dodávání Tesel do evropy a situací s výrobou v evropě, ale i tak je to prostě první místo. Kdo by to před třeba 5 lety řekl?
Chtěl bych být v příštím životě tak jednoduchý a řešit plasty. Tohle asi nikdy nepochopím, jak se někdo může vyžívat v omílání technologie plastu. To musí být senza jednoduchý život. Na to nemám a myslím že už nikdy mít nebudu, mentálně.
....a Cikáni si už pumpujou dvoukoláky, aby měli vostrej start do fabriky, až budou rabovat a vodvážet šrot. Mladá Boleslav bude takovej českej Detroit. :-)
Jediné, co ti každý teslista řekne je "to zrychlení" nic víc totiž to auto proti konkurenci nenabídne, dokonce spíše méně. Ale jestli ti zrychlení stačí, tak jsi šťastný člověk, protože minimálně 0-50 buude v této disciplíně dobrý téměř každý elektromobil.
Co Octavia, ale Golf, etalon všech etalonů, nedostižný bestseller a on si to šine dolů a dolů. Že by soudruzi uznali, že Golf už není co bývalo a ten polofunkční patlatainment byl krokem vedle?
Přesně tak, pod to se podepisuju. Rychlé EV jsou hračky, které jde snadno vyrobit. Skutečný přínos by měly malé a levné EV do města. Ale jsou to zatraceně příjemné a návykové hračky, bohužel.
Hele, klidně si mě dej na HL, vůbec s tím nemám problém. V reálném životě bych se s tebou asi taky nebavil. I když stále tě mám za aspoň relativně slušného příznivce EV, který občas použije mozek k tomu, k čemu je určený. A tak má smysl mu i něco napsat do diskuse.
Ano nová Oktavia je tragédie. Ovládání vše přes tablet a při každém nastartování vše znova nastavovat a vypínat to je fakt otrava. Obzvlášť, když ti v průběhu jízdy občas vypadnou ovládací prvky a ty musíš vypnout motor a znova nastartovat, aby se to restartovalo. Když jim to nefunguje jako nový, tak jsem fakt zvědav jak to bude fungovat na 10 letým autě.
Když jedeš dálku, fakt se nechceš vláčet 90-100 za kamionama, protože na těch tisíci kilometrech je to docela zásadní rozdíl.
Naopak pokud máš čas, tak proč ne. Já teď jak přituhuje a lezou ceny paliva, tak mám Megana na dietě a snažím se ho učit jezdít zalevno, tak taky dávám tak 110 tempomat, docela mne překvapuje, že cestou do práce jsem nejrychlejší, cesotu z práce nejpomalejší, ale budiž :D
U té Tesly je to ale fakt dáno tím, že ten obrovský výkon využiješ akorát tak krátkodobě, ale aby si dal 160-170 na tempomat a jel plynule Německem, tak za hodku jsi na nabíječce, když to přeženu :)
"protože daleko lépe zná Teslu každý, kdo v ní nikdy neseděl"
No jo no, smiř se s tím, že v ČR je profesionálních závodníků, kteří v Tesle najezdili minimálně 100 000 km víc, než řidičů oktávek. Salónní odborníky na EV je slyšet vždycky nejvíc. A každý druhý takový odborník má doma BMW a nebo Audi. Tak to prostě je a nějakou dobu ještě bude.
Furt dokola, Tesla to sem dodává co 3 měsíce. I tak je to superúspěch. Samotný Musk má obrovský vliv na prodeje. Na zamyšlení je obrovský úpadek Evropy, levičáci to opět vedou ke krachu a USA jim sekunduje podobně. Nová generace to odskáčou, s mobilem v ruce, prázdnými regály, doma budou topit tak, aby jen neumrzli a večer stejně nebudou moct vyjít ani ven.
Zarazilo mě to u jedný pumpy kde u Tesla chargeru byla cedule jako kráva max 30 min. U další pumpy o 300 km dál to bylo stejný. Taky omezení na 30 minut. Ptal jsem se pak jednoho Němce se kterým jsem tam mluvil a prý to tak bývá. Takže jestli jsem viděl jen 2 anomálie a jinak u dálnic můžeš nabíjet neomezeně tak se omlouvám.
Tak to je trochu špecifický prípad, nie? ;-) Je snáď každému jasné, že Tesla na diaľkové záťahy čo popisuješ, skrátka nie je. Tesly občas na ceste stretávam, aj na diaľnici, a nezdá sa mi, že by jazdili inak ako ostatní. Rozhodne nie v pravom pruhu medzi kamiónmi. Možno v českej zemi sú vodiči EV šetrnejší. ;-)
Problém je že tě asi nenechají na pumpě dobíjet 2 hodiny. Pokud vím tak v Německu je omezení 30 minut a musíš vypadnout hledat další pumpu, kde si dalších 30 minut posedíš. Přijde mi to dosti nepraktické. Ale na ježdění kolem komína EV dobrý :D
Běžný uživatel EV, který si je vědom pozitiv, ale i negativ elektromobility je naprosto normální. Za elektropošuka mám každého nadšence, který jeví známky fanatismu, sektářství a odmítání pozitiv konvenčních pohonů. Mě EV neuráží, jsem pro diverzitu, ale za podmínek rovného trhu, nepokřivení dotacemi. Věřím v přirozený vývoj, kdy se vždy lepší varianta sama prosadí na trhu. To se však v mnoha odvětvích - zvláště v energetice, nyní neděje...
si odnáším ponaučení, že diesel je nejlepší úplně ve všem. Vždy je nejvýkonnější, vždy dojede nejdál. Vyluzuje nádherný zvuk, nesmrdí, má zátah od 0 do 300. Taky teď vím, že Tesla jezdí zásadně pomalu a mezi kamiony, protože jinak se brzy zastaví. Nic na tom, že mám osobní zkušenost, protože daleko lépe zná Teslu každý, kdo v ní nikdy neseděl. Tak děkuji všem, kdo mi to vysvětlili. Já si budu ale nadále snít svůj sen o vlastní Tesle, protože to auto považuju za fantastické a nesmírně mě baví. Vy si ponechte svoje diesly, máme ještě pořád svobodu. Za minusy předem děkuji.
Edit: Hodně se zde argumentuje dlouhými cestami po dálnici a/nebo do zahraničí. Mám to štěstí, že nemusím, prostě nemusím. A už vůbec nemám zájem. Nejkomfortněji se cítím u nás doma, v ČR. Když nějak jedu, chci si užít výhledy na krásnou krajinu. Nevidím vůbec nic zajímavého na tom přefrčet to po přeplněné dálnici kličkováním mezi pruhy.
Když klasické automobilky nemaj chipy, nemůžou vyrábět, lidi nemaj peníze, protože brutálně zdražuje vše, stavební materiály (až 450%), bydlení, energie, paliva, jídlo, služby atd tak se auta prostě nekupují, nebo ne nová.
Tak za této situace že je někdo 1 měsíc první :-):-):-)
v USA třeba jeden měsíc porazil Ford GM nebo Chrysler Forda. Jedno vlaštovka jaro nedělá, asi takhle :-):-):-)
:-[]:-[] pofoukej si bolavý vřed. Pravda není vždy příjemná :-[]:-!
Ale ty jsi napsal že jsem tendenčně zaseklý a nějaká nekvalita Tesly je věcí mé víry. A to je jedna velká LEŽ :-!:-!:-!
Já totiž naopak věřím, že vyrobit Teslu kvalitně a z kvalitních materiálů by pro Teslu nebyl zásadní problém a ani by se to výrazněji nepromítlo do ceny. Jenže Tesla prostě vůbec o kvalitu nemá zájem. Nemá to v žebříčku vlastních hodnot. Radši vydají 1000 aktualizací SW než aby si pohlidali např. kvalitu laku. Smutné.
Bohužel, to co zde píšeš, je podobně trapně emotivní a tendenční, jako třeba známý exot Amaterasu. Přece toho, kdo tu Teslu řídí, vůbec nezajímá, jak jede na ringu ani stovky Tesel viděných mezi kamiony. Vykřikuješ úplně stejně jako eko-elektro-pošuk, jenže naopak. Dřív jsi psal inteligentněji. Trapné slinty o něčem, co kde upadlo, co je na tom zajímavého? Připomíná to "samovolně zrychlující" Prius.
Boužel zdražování aut ať už spalováku nebo EV, případně vytvoření priority výroby EV na úkor spalováků, přinese jediné a to konec tradičních automobilek v EU.
Čína začíná dovážet elektromobily levné a stejně dobré. Prozatím je tu Xpeng, začíná Nio, ale za dveřmi už čekají Aiways, Tang resp BYD, MG, ORA,... Dlouhé roky se připravovali a evropské automobilky se mezitím ukájeli prodeji a vyráběli nafťáky, byť jim EU hrozila, že s CO2 neustoupí ani o krok.
Poslední, co by to mohlo zvrátit a co by měla EU velmi rychle zvážit, je zavedení cla na automobily. Sice by jim udělali peklo v Číně, ale stejně je tam zadupou tak jak tak. VW tam snížil prodeje 3 x. Mimochodem proto, že ZASE ŠIDIL. Ta automobilka podstavila svou existenci na lhaní a šizení.
Tak to je snad jasné, že informace, které nám poskytují jsou (pokud používáme mozek) těžko uvěřitelné. Je jediná "správná" cesta jak pomoci ekonomice (našemu blahobytu) - vyházet všechny stávající povozy a koupit nesmyslně předražená EV. Pokud nechcete, aby Vám sr.ali na hlavu začnete jezdit na kole a choďte pěšky.
Staci si jedno take auto kupit a vyskusat a clovek zmeni nazor. Iny pripad by bol, keby ste take auto mali a aj tak by to nevyhovovalo. Co sa teoreticky stat moze, ale je to nepravdepodobne. Rovnako mizernu kvalitu kupuju tisice zakaznikov ako Renaulty a toto uz nevadi skoro nikomu.
Takže prepisujes cizí názory, které jsi někde slyšel. Protože základní věci se v tesle ovládají packami, tlačítky a nebo hlasem. Tablet za jízdy k ovládání auta v 99 procentech času nepotřebuješ. Ještě že jsem tím jel, protože ti nemusím už věřit, ty budíku.
To je na té tabulce asi to nejzajímavější, že od Tesly po Dacii všichni čipy mají (drahé i levné), ale ve Škoda auto se to někomu hrubě nepovedlo. Holt asi měli smlouvy jaké měli v té naší nejziskovější mainstreamové automobilce světa (zřejmě takoví trochu Bohemia Energy světa automotive). Dobrá blamáž :no::D
Já jsem příznivcem toho snížit populaci alespoň o 1/3, né-li o polovinu. S auty stejně tak. Jejich počty rostou exponenciálně. 5% nárůst dopravy během 2 let je masakr.
V elektrifikacu doufám v návrat fo normálu a snad zdražení aut - neni normální abych já jakožto lopata v kolbence pořizoval 5. nový auto. I když ke cti mi snad slouží že každý po 15 letech hodim do šrotu.
S tím v principu souhlasím... respektive je slabinou ta kombinace (rychlost nabíjení x kapacita baterií x jejich hmotnost/objem/cena).
Jiný věci typu zvuk jsou drobnost.
Cx je konstanta, ale odpor vzduchu samozřejmě ne. Jestli má Tesla 0,23 a Octavia 0,26 je relativně zanedbatelný rozdíl, mnohem větší rozdíl je každých pár km/h rychlosti nebo třeba právě to, jestli jedeš za někým nebo ne.
Hele levný interiérový plasty se používají a přitom to nemusí nutně vypadat nekvalitně, takže pojem levný plast bych úplně nepoužíval. Ani recyklát nutně nemusí vypadat špatně. BMW například používá recyklovaný interiérový plasty na tunel a boky sedaček a nepoznal by si to. Jestli to Tesla neumí vyrobit nebo vybrat správný typ plastu to je problém jejich vývoje :-D
Jenže i v modermím autě, alespoň tom ne "nejlevnějším" je ticho dost podobné, ne-li ve vyšší rychlosti větší. Jeliž tam už je slyšt hluk od pneumatik a tam rozhodně obtloustlé EL rozhodně propadnou a to samé aerodynamický hluk, takže kochat se tichem ve městě kde jedu 50 je super, ale většinou tam převládá úplně jiný hluk okolí anavíc moderní benzíny neslyšíš tak, jako tak.
Není to přesné, že jen "to zrychlení". je to to zrychlení, ale to zrychleni a zároveň to ticho. Navíc žádný spalovák ti nejde tak lineárně bez zaváhání za plynem.
No ale to není v EU. Číňani se mohou směle měřit s VW ID. A co nemají, to nakradou. Ostatně Xpeng a jeho superrychlý vývoj softwaru, který nemohli ufinancovat a rozhodně nemohli bez dlouholetých testů získat, tak nějak získali, protože ho čórli Tesle.
Čína je postavená na vykrádání a lhaní, to si tu pořád neuvědomujeme.
Když EU automobilky předali své staleté know-how Číně na zlatém podnosu za vidinou rychlého zisku, tak co chceš dělat...
Čína to udělala nejlíp jak mohla. Řekla - chcete do Číny? Budete vyrábět v našich fabrikách... Náskok EU tradičních automobilek je rázem pryč, 100 let vývoje a zkušenosti jen tak nechali Číňanúm volně k dispozici.
Načo píšeštaké koniny? Vieš že to nie je pravda, len vo svojej tuposti opakuješ 100x vyvrátené klišé, neschopný prijať reálny fakt. Tesla vie byť na ceste rovnako rýchla ako všeky ostatné autá, alebo aj o dosť rýchlejšia. Je to o vodičovi, nie o aute. Kapišto?
Nemyslim ze bych to chtel videt nebo se na to nejak vic soustredil. Ja proti tesle nic nemam, nijak zvlast se po ni nekoukam a nevyhledavam, jen si vsimam co se deje kolem me. A kolem me se deje to, ze si pamatuju 1 (slovy jeden) pripad kdy me nejaka tesla na dalnici predjela. Teda nejdriv jsem ji predjel ja kdyz se zase klasicky plouzila, ale jak se asi majitel blizicil k cili a stav baterek mu to umoznoval tak si jeste na par kilometrech chtel uzit vykonovy potencial toho v cem sedi. Do mysli se mi to zapsalo prave tim jakym jednorozcem tahle situace byla, a to jsem jel blbych 135 tacho.
Z drahych aut, kam teslu tak nejak prirozene radim, jednoduse nepotkavam nic jineho tak pomalu-jezdici, tak poctive pravej pruh vymetajici (apropo to jde majitelum ke cti, ze kdyz jedou pomalu alespon nezavazi).
PS: bavime se pod clankem o modelu 3, ale vetsinu svych zazitku a to co popisuju mam z potkani eSka.
jednak je to sposob vykazovania tesly - mozno su to predaje za tri mesiace, jednak,
ked chce EU predaj iba EV, no tak predaje nebudu a zvysok si kupi teslu, ono tie elektromobily od inych vyrobcov su casto fakt tragicke - I.D.3 či 4 vyzera prapodivne aj s tymi kolesami, leaf bol vzdy iny, spring je low-cost, elektroSUV od audi je drahe a kupujuci dieslov zvyknuty na 1000 km dojazd asi do EV len tak preskakovat nebudu...
Tak to je ještě zajímavější zprava. Nicméně já měl za to, ze zimní nafta je něco jiného než klasická nafta. Není to jen aditivovana nafta, ale má úplně jiné složení.
Paráda, to jsem nevěděl. Takže se v podstatě jedná o hru škatulata hejbejte se, kdy všichni budou popojíždět jako beduíni od oázy k oáze, aby si trochu nabili :-) Myslím, že už nyní naráží EV maniaci na limity - např. jeden přijel na veletrh do Mnichova a divil se, že je všech 80 nabíječek v garáži obsazených, tak operativně musel řešit dobíjení jinde (viz jeho Youtube). Prostě taková bezstarostná mobilita :-)
Budu se snažit hledat chybu u sebe, asi se nesrozumitelně vyjadřuju. Nic jsi správně nepochopil a netuším, jak bych ti to uměl vysvětlit. Co se týká kvality, jsi tendenčně zaseklý a proti víře není možná diskuse.
čínských EV bych se docela i bál. Ano, Tesla taky vyrábí v Číně, ale know how ohledně battery managementu je US. U těch v Číně vyprojektovaných a zkonstruovaných EV bych se bál toho, že se k té baterce nebudou chovat tak vlídně, nebudou zpětně analyzovat vývoj degradace u prodaných kusů tak, aby upravili nabíjecí/vybíjecí křivky atp. Další věcí jsou náhradní díly dostupné v delším časovém období.
Já mám ve své podstatě elektropošuky rád. Hrají ve společnosti roli užitečných idiotů a akcelerují tím běh přirozených událostí. Zda pozitivně, nebo negativně, to ukáže až čas. Nicméně musím konstatovat, že způsob, kdy nejdříve zaplavíme kontinent spotřebiči a poté budeme hledat energetické zdroje, není optimální. Dopravu beru v kontextu toho, co se děje. A například s nápadem Německa do konce tohoto roku (již za 2 měsíce) odstavit další jaderné bloky (i během zimy) se domnívám, že nejlepší auto po třech dnech blackoutu bude nějaká Toyota Hilux, Ford Ranger nebo Defender, nežli nějaká Tesla...
Můžeš mi říct, proč toužíš po Tesle, která je vevnitř jak Trabant. Toužit můžeš přece po dokonale zpracované Audi, abys měl radost z dokonalého výrobku.
Nikdy jsem nebyl tak fyzicky zdatný abych přejel takovou dálku na jeden zátah. Takže osobně mi dojezd 500 km stačí a tu 2 hodinovou pauzu po 500 km celkem vítám. Ale chápu a neberu mladým sportovcům možnost jet 1200 km v kuse.
Tesla bude vediet jazdit velmi pekne v meste aj v legalnych rychlostiach. Rychlost uz straca na vyzname, ked clovek vie rychlo zmenit polohu bez toho, aby vobec porusil nezmyselnu "maximalnu povolenu rychlost", dolezita bude casom akceleracia.
Přesně A4 a A72 jsem jezdil před covidem a dosahoval jsem tam nejvyšších průměrů rychlosti. Z této oblasti pochází i foto co mám zde https://moje.auto.cz/?… (konkrétně toto už je pár let zpátky).
Ta omezení reálně přísnější než u nás nejsou, protože se to ve většině případů pojí s hustým provozem nebo rozlehlým dálničním křížením.
A vysoké tempo problém není pokud na to člověk má adekvátní auto. Já zásadně plný plyn nedávám, protože nemám rád když auto jde zbytečně do vysokých otáček. Můj benzín točí při 200km/h cca 2900 otáček, takže mám komfort a jsem schopný tak jezdit 1000km dlouhé trasy což pravidelně provozuji.
A k těm autům vlevo. Opět mám jinou zkušenost. Jak píše foe a i já naznačoval, i když jsem tento týden jel 200km/h tak jsem musel opakovaně akcelerovat abych se nemusel uklízet do prava. I okolo toho Mnichova jezdí levý plynule okolo 180km/h, okruh u Frankfurtu stejná zkušenost.
Xiaomi vyrabaEV? 🙂 Takze 20% najbohatsich Europanov si kupuje Model 3? Europania chudobneju? Aku dotaciu by mali dostat iba cinske ev? Ty kam chodis na tieto bludy? 😀
500km po dálnicích se dá za příznivých podmínek zajet za 4h. To nikde stavět nemusím. Zase na druhou stranu, 4h a 4:20 není tak dramatickej rozdíl... s tím, že to člověk nejezdí denně. Dneska není problém s mobilním připojením, no tak se holt člověk nějak zabaví... za předpokladu, že teda po cestě najdu vhodně umístěnou nabíječku a bude volná a tak.
Já teda jednou za čas točím trasy typu Praha - Plovdiv, ráno z Prahy a večer tam... a co jsem koukal, tak po cestě se to nabíječkama zrovna nehemží... ale to je holt ta výjimka, na kterou to zatím není.
Tohle je asi dost individuální. Do 500km v tom nevidím problém. Na takové vzdálenosti dělám zastavení vždy ať jedu čím chci a 20 minut stačí na dostatečne nabití pro dokončení cesty.
Celých 500km stejně nejedeš těch 160.
Jde spíš o to, jestli máš nabito před a můžeš nabíjet po konci cesty.
160 problém není... ale možná zjistíš, že při 120 jsi ve finále na dlouhé trase rychlejší, protože vyšší spotřeba při 160 znamená více času u nabíječky a vyšší rychlost to nevykompenzuje. Jestli máš po ruce spotřebu elektřiny při 120 a 160, tak se to dá asi celkem snadno spočítat.
Pokud jedeš do 200km třeba, tak je to jedno a klidně můžeš prohánět Audiny.
Rozdíl při presednuti z ev i do moderního diesloveho auta je podstatný. Někdy až zarážející.
200km/h nevím, ale 160 není žádný problém i na delších cestách přes de.
I v DE jede ten hlavni proud kolem 130, ale kde v CR je tech rychlejsich kolem 10%, a i ti konci nejcasteji na 150-160, v DE jich je nasobne vic, rekl bych tak tretina, a jezdi rychleji. V podstate kdyz clovek nejede 180+ tak se v levem pruhu nema sanci udrzet ani par minut.
Taky jak uz tu zaznelo je potreba jet ve vsedni den, potkat ty co dojizdi po stejne dalnici denne, a ne dovolenkare s rodinkama. Tohle jsou dve uplne odlisne tvare Autobahnu. V tom prvnim jede svizne 160 casto i prostredek, v tom druhem je to typicka CR a o nervy.
PS: jestli jezdite sever nebo severozapad, a nspotrebujete vylozene cez berlin a muzete treba i kolem Magdeburgu, pak doporucuju A4 od Dresden po Chemnitz, a pak A72 na Leipzig. Ta sice jeste neni kolem Lipska dostavena a ceka vas tam 80, ale nezazil jsem kamiony min vyuzivanou dalnici nez je tahle. Jen 2 pruhy, ale vali to, den noc svatek... vzdy. Jo a chvilema je ta dalnice svym profilem i docela zabavna. 200-220 a je z ni okreska. :-!
Aha zřejmě si jel naposledy v nějakým PD. Moderní EURO6 diesely rozhodně nelze označovat jako traktor. Samozřejmě, že se po celý A6 nedá letět 200. Je tam hodně úseků s omezením. I tak se tam ale na spoustě míst hezky svezeš a když jedeš mimo špičku je to paráda, kterou s EV bohužel nezažiješ. Už vidím jak fičíš s Teslou 50 km úsek 200. To by ti rychle došla šťáva.
Ja myslel, ze Teslu neni problem predehnat.
Jak jsem tu slychal od odpurcu treba pri predstaveni TM3.
Realita je takova, ze TM3 je stale bez konkurence.
A kdo za to muze?
M. j. zkostnatele mysleni zdejsich lidi.
Staci si projit tuto diskuzi.
Nechci Cinu vychvalovat. Ale oni se skutecne neboji niceho novyho. Narozdil od nas.
Jsem rád, že už se dostáváme k normální a reálné situaci co znám z německých dálnic. Mnohé úseky bez omezení, ale zároveň dost omezení daleko přísnějších než u nás a provoz.
Představa jak jedu 100km v kuse s plynem na podlaze není reálná.
Tesly jsou vpravo, stejně jako 95% dalších aut. Zas tolik aut jedoucích výrazně víc jak 130 ani v německu nepotkávám.
Cina tesle rozprestrela cerveny koberec v ramci podpory rozsirenia EV, vraj ako jedina automobilka nemusia mat cinsku spriaznenu firmu na vyrobu aut.
EU chudobneje a teslu si v dohladnej dobe pri jej cenach kupia iba zakaznici premie, zvysnych 80% trhu kupi napr. to xiaomi, lebo cena a mozno dotacie.
Píšu "když jsem jezdil" (někdy před covidem, pamatuji si na rekonstrukci těsně před Berlínem), jak to na Berlín vypadá dnes nevím.
Směr Mnichov jsem jel letos asi 6x. Zažil jsem tam velké kolony, plošné omezení na 120 km/h nebo prakticky ničím neomezenou cestu jako tento týden. Samozřejmě na některých úsecích omezení je - typicky okolo měst a dálničních křížení, tak jako všude v Německu, což je smysluplné. Myslím že tam jsou dvě krátká omezení kvůli rekonstrukci, jinak neomezeno.
Okolo Mnichova je provoz řízen dynamicky dle provozu. I přes to, že byli všechny pruhy obsazené, tak se jelo neomezeně a plynule 180+ (v levém). Což mě samotného překvapilo vzhledem k hustotě provozu. Tesly tam byli hodně, ale žádná vlevo.
Ty jsi fakt případ. To že ty nikam daleko nejezdíš neznamená, že to není potřeba. Na jednu stranu píšeš, že se kocháš výhledem, na druhou stranu že provokouješ někoho zrychlením. Ten někdo je ale třeba zrovna na dlouhé trase, kterou jede svižně, což ten EV prostě nedává.
Já takovou situaci zažil. Jedu si 200 km/h směr české hranice. Dojedu Teslu s CZ SPZ jedoucí pomalu v levém. Brzdím, přiblížím se, Tesla plná akcelerace, já hned v závěsu, po dosažení 200 km/h, uhybá a pouští nohu z "plynu" a já mizím dál. Pochopení pro takové jezdce opravdu nemám, nevím na co si kdo hrál a proč mě musel blokovat a následně zrychlovat a i tak mě vlastně blokoval. Nebyl jsi to náhodou ty když se tady tím tak chlubíš?
Nevím co na tom nechápeš. Já třeba diesel nemám rád a když jsem na tebe reagoval, tak píšu o benzínovém motoru. A v garáži jsem měl zároveň hybrid a mám objednaný plug-in. Obojí fajn ve městě, ale ne na dálnici.
Já mám stejnou otázku, ale opačně :D Podle mě ty protichůdné informace jsou o tom kdy člověk jede. Většina čechů má zkušenost když jedou na dovolenou v nějaké dovolenkové špičce. A to se opravdu většinou nedá. Typický příklad je cesta Rozvadov-Mnichov a někam dál třeba na Innsbruck.
Jel jsem tam teď v týdnu a prakticky celou cestu neomezená rychlost včetně okruhu okolo Mnichova. Nechtělo se mi uhybat a brzdit, takže jsem byl často "donucen" přidat až na omezovač 250 km/h :)) Podobná zkušenost když jsem jezdil trasy směrem Berlín, Frankfurt nebo Dusseldorf. Mimo špičku v týdnu jsem tam jezdíval v "koloně" více aut jedoucích 200+ dokud mi nedošel benzín a to i v zimě, kde už mi to přišlo často na hraně.
Je to zajímavé. 18% u EV a 20% u PHEV se rozhodlo vrátit ke klasice. To mi tak hrozne nepřijde ale určitě je to k zamyšlení. Kdyz s epodivam do tabulky s odpověďmi, u některých se nedivím. Většina z tech, která opustila od PHEV/EV neměla doma možnost ani 240V nabíjení. Tak to musí být fakt opruz provozovat EV.
Záleží jak na to koukáš. Jet 130+ se dá skoro všude, ale ne pořád. 130 jako průměrná rychlost je slušnej výsledek i v Německu... typicky to znamená, že jedeš 160 když to jde, občas tě zpomalí provoz a občas nějaký omezení.
Já nejčastěji křižuji Německo směr Belgie-Holandsko a jezdím horem na Drážďany a pak Kassel a Dortmund, tam bývá volněji, ale dá se někdy i klasikou Frankfurt - Norimberk.
Jo, tak já ten SuperB uvedl schválně, protože je Roman nemá rád, jezdil jsem s nim služebně, teď nám dali Oktávky, možná tu zbyl jeden. Pokud bych si měl vybrat, tak na takovou trasu vždy upřednostním diesel i když SuperB není nic extra, ale za cenu Tesly už se dá pořídit mnohem lepší dálniční cruiser.
Asi mám hranicu slušnosti kúsok inde ako ty. Keď nepíšeš štýlom ako o kúsok vyššie, tak nemám problém. Ale "hejt" je u teba, žiaľ, dosť častý, takže sa môže stať, že sa bez debaty s tebou radšej zaobídem.
V reálnom živote? Pochybujem, že by si niekoho z tejte diskusie na štyri oči dokázal zaradiť.
"...který občas použije mozek k tomu, k čemu je určený." - tým asi myslíš zriedkavé situácie, keď nejakou náhodou s tvojim názorom súhlasím... :D
Ale ona niekedy je. Môžeš vziať v úvahu aj iný názor. ty si sa pri elektrickej autodráhe nebavil? Aj keď autíčka jazdili nerealisticky rýchlo a bez hádzania kvaltov? ;-)
Nechapes pisany text? Su to predaje iba za jeden mesiac. Mesiac predtym skoncila Tesla 3 na druhom mieste. To je vazne tazke pochopit jednoduchy text? Hanba....
Tesly jsou zvýhodňování v jednotlivých státech stejně jako evropské Ev. Že nad nimi Tesly vítězi je vizitka zaostalosti evropských producentů. Měli se chytit za nos už dříve.
A nízké prodeje Evropskyxh automobilek jsou dány tím že fabriky stojí kvůli čipům. Na dealestvich teď ibchodaci ani nechodí do práce protože objednávky jsou obratem stornovány. Ale to že Tesla jede je další ukázka toho jak jsou evropští dinosauři pozadu.
Budu moc rád když tu evropské značky zůstanou a budou úspěšne, ale toho nedosáhnou dosavadním způsobem kdy největším naladěn na kus jsou marketingové náklady a nejvyšším zájmem je život plně baráky draze placených panáků.
V samotnej Cine ma Tesla prve dve miesta najpredavanejsich EV (mini auticka neratam), ale z nejakeho zazracneho dovodu v EU kde maju celkovo cinske aut zanedpatelne predaje sa to ma uplne otocit? :) Nemyslim si :)
Čína se utopí ve vlastních problémech - a nemalých... Nyní hasí realitní problém s Evergrande (to je teprve vrchol ledovce). Stavebnictvím si navyšovalo růst DPH. Do toho stárne populace a rovněž i Čína naráží na energetické limity. Sice staví uhelné elektrárny jak na běžícím pásu, ale nějak se jí uhlí nedostává (rozkol s Austrálií)... Proč by navíc kupovala VAG, když si elektrobicykle může vyrobit sama? :*)
Jo, taky řešení, navíc s vydíracím potenciálem. Nevyrábíme, neplatíme tak emisní výpalné a státe poraď si s armádou nezaměstnaných, kteří nemají co vyrábět... To zní jako velmi rozumná taktika, až na to, že jednou to cash-flow automobilky vyschne...
Je to tak. Ono je lepší říct - nemáme čipy, nemůžeme vyrábět. Než říct díky EU je lepší nevyrobit auto s ICE, ze kterého buďme platit emisní výpalné...
Nadsencom pre inovativne technologie to bolo jasne uz pri uvedeni Modelu 3. Musk nie je ziadny raketovy vedec alebo elektrotechnik. Je to ekonom s vynimocnym porozumenim pre technologie a ich implementovanie do realneho zivota ako aj porozumenim trendov buducnosti a hlavne neboji sa ist do extremov ktore umoznuju dosiahnut extremnejsi rast ako pomale a neefektivne prechody inych spolocnosti malymi medzikrokmi.. Ak tito nadsenci verili svojmu presvedceniu, investovali do Tesly uz davno a stale ich to tesi viac a viac. Nie je nic lepsie ak cloveku zaraba peniaze jeho hobby :-!
Pred tym ako napises taky nezmysel ako ze nie je daleko doba ked sa to predavalo celosvetovo tak zapni logicke myslenie a google.. Este aj pred vyse 30 rokmi boli tie cisla 10x vyssie. Tieto predajne cisla nie su historicky najvyssi.
Naopak, predaje BEV musia byt ovela vacsie aby bola transformacia z ICE aut na BEV dostatocna na zmiernenei klimatickych zmien a zamorenia ovzdusia, ktore sposobuju miliony umrti a obrovske ekonomicke skody.