Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla Model 3 slaví. Je nejprodávanějším automobilem v Evropě!

Problém s nedostatkem výrobních komponentů má různé důsledky. Třeba to, že se v září stala v Evropě nejprodávanějším autem vůbec Tesla Model 3.
Zpět na článek
25. 10. 2021 17:06
25. 10. 2021 17:11
25. 10. 2021 17:37
25. 10. 2021 18:35
26. 10. 2021 00:30
26. 10. 2021 14:27
25. 10. 2021 19:40
26. 10. 2021 06:16
26. 10. 2021 08:08
26. 10. 2021 08:39
26. 10. 2021 17:33
26. 10. 2021 10:29
26. 10. 2021 17:31
26. 10. 2021 09:07
26. 10. 2021 09:41
26. 10. 2021 09:36
26. 10. 2021 10:50
26. 10. 2021 14:25
26. 10. 2021 23:40
28. 10. 2021 00:43
Avatar - VDC
25. 10. 2021 17:06
Je to veliký
Sranec a aušus.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 17:08
Re: Je to veliký
Tvoje druhé a třetí jméno?
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 17:07
Tak ono se nejde divit
Nejvíc mě baví, jak současní králové silnic se svými silnými prémiovými diesly postupně křiví svoje xichty, když si s nimi hraje Tesla před nimi. Ten pocit nejde popsat, ten se musí zažít.
Rozbalit vlákno
101
Avatar - Emel
25. 10. 2021 17:17
Re: Tak ono se nejde divit
To jsi někde zažil, nebo si to jen představuješ? Tesla mě ještě nepředjela (ačkoli by toho určitě byla schopná) a pořád platí to, že je většinou vidím způsobně nalepené na autobus v pravém pruhu.
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 17:21
Re: Tak ono se nejde divit
Ano, měl jsem TM3 4 dny a najel 1000 km. Historky o teslach v pomalém pruhu znám, ale reálně když jedu v čemkoli jiném tak Tesla skočí vždy přede mě ani se nestihnu rozkoukat. TM3 dual motor disponuje akceleraci 3,5 sekundy z 0 na 100 a úplně stejně akceleruje až po maximální 260. Takže 99 procent aut se nestihne většinou ani rozkoukat a mají Teslu před sebou.
Avatar - WinDiesel
25. 10. 2021 17:37
Re: Tak ono se nejde divit
Jo tak vyraž na autobahn, všechny předjeď a uvidíme kam dojedeš rychlostí 200 km/h. Diesel se ani neunaví, dojede 3x anebo 4x dál a ještě mu v nádrži zbude.
No a Tesla jede až/jen do přehřátí systému, což je jak známo jen několik desitek kilometrů, a potom je potupně odvezena na dieselové, tahači ... :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 17:40
Re: Tak ono se nejde divit
Co je mi do toho kam dojede tvůj čmoud? Mě těch 500 km na nabití vždycky stačilo.
Avatar - curwasportiva
25. 10. 2021 18:10
Re: Tak ono se nejde divit
Já sice diesel nemám, ale Tezla mě ještě nepředjela, natož aby si na něco hrála, na něco si hrají lidi jako ty...
26. 10. 2021 00:14
Re: Tak ono se nejde divit
Romane, zrovna mám za sebou tisíc km převážně po autobahnech. Tesel jezdí fakt hodně, ale naprosto všechny jsem skutečně míjel v pravém pruhu mezi kamiony. Některé co nejeli dlouhý transit občas demonstrativně zkusili zrychlit. No můj starobylý fosil se držel jejich nárazníku jak magnet dokud se nazevěsili za další kamion. Takže sorry, ale na dálnici je Tesla stále k smíchu…jednak 100-200 už neumí o moc lépe než D3, druhak neumí už vůbec jet stovky km tempem 200+.
26. 10. 2021 10:06
Re: Tak ono se nejde divit
Potvrdzuje to naďalej môj názor - že EV je stále vhodnejší na každodenné bežné používanie. Na dlhé trasy je to prinajmenšom kompromis. Keby to nechali takto, a netlačili elektromobilitu nasilu za každú cenu, myslím, že aj odporcov EV apotažmo aj Tesly by bolo podstatne menej.
26. 10. 2021 21:19
Re: Tak ono se nejde divit
Ano, na dálnici to skutečně řešení není a z principu dnešních baterií být ani nemůže. V tom mi taky vadí ten umělý nátlak.
25. 10. 2021 17:36
Re: Tak ono se nejde divit
"vidím způsobně nalepené na autobus v pravém pruhu"

To je teda kravina... Představa, že bych se s fsdc měl lepit na nějaký autobus je dost ujetá. Sám jezdím kolem 130, ale podle posledních testů Mod 3 2021 to asi nebude třeba. Nicméně maximální povolená rychlost je u nás 130 km/h, tak není co řešit. A v Německu bude 130 co nevidět taky.
Avatar - WinDiesel
25. 10. 2021 17:38
Re: Tak ono se nejde divit
Nevymlouvej se jako všichni Teslapošuci na povolenou stotřicítku, jste s tím směšní.
25. 10. 2021 17:42
Re: Tak ono se nejde divit
Směšný jsi leda ty. Maximální povolená rychlost je 130 km/hod. Tak jsem jezdil odjakživa. Když někdo jezdí jako prase a porušuje předpisy, tak holt takovým nulám je pak nepříjemný, když jezdí těch 130.
Avatar - xxc
25. 10. 2021 20:29
Re: Tak ono se nejde divit
Tesla bude vediet jazdit velmi pekne v meste aj v legalnych rychlostiach. Rychlost uz straca na vyzname, ked clovek vie rychlo zmenit polohu bez toho, aby vobec porusil nezmyselnu "maximalnu povolenu rychlost", dolezita bude casom akceleracia.
Avatar - Emel
25. 10. 2021 19:29
Re: Tak ono se nejde divit
Nevím co je fsdc, ale asi je to jedno.
Model 3 2021 uvidíme, já zatím potkávám povětšinou ta eSka... a povětšinou pokorně jedoucí vpravo maximálně tou 130, často ve vzduchovém pytli. A třeba to dělají proto, že jsou si vědomí větší uhlíkové stopy při větší rychlosti... já je nijak nesoudím, jen pozoruju.
V Německu uvidíme, zatím to vypadá, že v tomhle volebním období ještě všechno při starém...
26. 10. 2021 00:16
Re: Tak ono se nejde divit
Keci, právě jsem projel Reichem 200 až 250km/h. Tesly kupodivu hodně vidět, ale naprosto všechny uklizené vpravo mezi kamiony a obytňáky…
Avatar - WinDiesel
25. 10. 2021 17:34
Re: Tak ono se nejde divit
Ano je to zábavné když si s námi chvilku hrají a potom zpomalí a hledají nejbližší nabíječku.
Občas se zamysli než něco vypustíš z huby, wole mamlasi.
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 17:42
Re: Tak ono se nejde divit
Máš pravdu, ta chvíle zábavy je krátká, protože brzičko mizite že zpětného zrcátka.
26. 10. 2021 00:22
Re: Tak ono se nejde divit
Totální nesmysl. Žadná Tesla mi nikdy neujela. Pokusí se o to tak 1% a vždy následuje zpomalení a ustoupení. A to nemám zdaleka benzínový vrchol, s kterým však dokážu jet komfortně tisíce km tempem 200+.
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 00:28
Re: Tak ono se nejde divit
Nechtěl bych žít v tom tvém světě, kdy nejrychlejší orgasmus máš evidentně za ten nejlepší... :D :D :-!
25. 10. 2021 18:08
Re: Tak ono se nejde divit
Je ti 12 nebo proč si tady porovnáváš pindíky? Jezdíme snad po silnici, abychom to "natřeli" těm druhým? Jestli si kupuješ auto, abys dokazoval "králům silnic se silnými prémiovými diesely", jak jsi rychlý, tak to spíš ukazuje na tvou vlastní nevyzrálost, malé seběvědomí a solidní komplex méněcennosti. Snad nám všem uděláš největší službu, když dospěješ.
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 18:13
Re: Tak ono se nejde divit
Ach, nandal jsi mi to, puberťáku.
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 23:57
Re: Tak ono se nejde divit
Sorry, má pravdu.

Ano, T3 má skvělé zrychlení. A co má jako být.

Stejně je 100x zábavnější jízda v každým spalováku s charakternim projevem.
Avatar - Ozzman
26. 10. 2021 06:48
Re: Tak ono se nejde divit
Prosím, to poslední sem nepiš, jinak přiběhne DonVito a bude ti vysvětlovat, že ta zábava je právě v tom elektromotoru :D
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 09:24
Re: Tak ono se nejde divit
Se*u na nějakého ubožáka DonVita :D Stejně je na HL takže ať si píše co chce :-! :-[]
26. 10. 2021 10:09
Re: Tak ono se nejde divit
Ako úbožiak si sa práve prejavil ty. A tiež asi čoskoro pôjdeš na hate-list.
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 11:08
Re: Tak ono se nejde divit
Hele, klidně si mě dej na HL, vůbec s tím nemám problém. V reálném životě bych se s tebou asi taky nebavil. I když stále tě mám za aspoň relativně slušného příznivce EV, který občas použije mozek k tomu, k čemu je určený. A tak má smysl mu i něco napsat do diskuse.
26. 10. 2021 13:04
Re: Tak ono se nejde divit
Asi mám hranicu slušnosti kúsok inde ako ty. Keď nepíšeš štýlom ako o kúsok vyššie, tak nemám problém. Ale "hejt" je u teba, žiaľ, dosť častý, takže sa môže stať, že sa bez debaty s tebou radšej zaobídem.
V reálnom živote? Pochybujem, že by si niekoho z tejte diskusie na štyri oči dokázal zaradiť.
"...který občas použije mozek k tomu, k čemu je určený." - tým asi myslíš zriedkavé situácie, keď nejakou náhodou s tvojim názorom súhlasím... :D
26. 10. 2021 10:09
Re: Tak ono se nejde divit
Ale ona niekedy je. Môžeš vziať v úvahu aj iný názor. ty si sa pri elektrickej autodráhe nebavil? Aj keď autíčka jazdili nerealisticky rýchlo a bez hádzania kvaltov? ;-)
25. 10. 2021 19:39
Re: Re: Tak ono se nejde divit
Pokud se někdo někomu posmívá, že jezdí na dálnici 130 km/h, tak ty pindíky porovnává. ;-)
26. 10. 2021 10:10
Re: Re: Tak ono se nejde divit
Veľmi správne. :yes:
Avatar - VDC
25. 10. 2021 18:45
Re: Tak ono se nejde divit
Kamaráde, tesla si hraje tak, že jede na dálnici 90 za kamionem ve vzduchivým tunelu, aby vůbec někam dojel.
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 18:50
Re: Tak ono se nejde divit
No to víš že jo.
26. 10. 2021 11:23
Re: Tak ono se nejde divit
Romane sám jezdíš pomale kvůli spotřebě ale můžeš natankovat kdykoliv do 5km to Tesla no spíš jiný EV takovou možnost nemají a musí plánovat.
26. 10. 2021 10:12
Re: Tak ono se nejde divit
Načo píšeštaké koniny? Vieš že to nie je pravda, len vo svojej tuposti opakuješ 100x vyvrátené klišé, neschopný prijať reálny fakt. Tesla vie byť na ceste rovnako rýchla ako všeky ostatné autá, alebo aj o dosť rýchlejšia. Je to o vodičovi, nie o aute. Kapišto?
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 20:56
Re: Tak ono se nejde divit
Já tedy zažil pravý opak, když jsem vždy potkal Teslu na dálnici, tak její řidiči si tak maximálně křivily xichty navzájem s kamioňáky, zvláště ,když jsem prolétával Německem v SuperBé Tédéí :D
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 21:03
Re: Tak ono se nejde divit
S cx 0,23 nedává smysl se skrývat mezi kamiony. Takže chování tamních řidičů Tesly nerozumím. Obecně, když vidím Němce v ČR (do Německa nejezdím) tak jedou silným autem typu Q7 ale POMALU. A zuřivě se na ně tlačí nasinec s vylitanym super beee.
Avatar - Atomas
25. 10. 2021 21:30
Re: Tak ono se nejde divit
No, Teslisti jsou taková divná sorta lidí, u kterých bych se ničeho nedivil. Znám jednoho, co jel do Itálie s Teslou 3 a namontoval si rakev obráceně, protože slyšel, že tím sníží ještě více odpor. Dle mého výmluva, protože se mi nechce věřit, že by si takový geek myslel, že výrobce vymyslí odpor rakve hůře, než on. Na shlédnutí nalezneš na youtube. Tak asi tak k tématu elektropošuci...
26. 10. 2021 10:14
Re: Tak ono se nejde divit
To by možno stálo za test, ono totiž platí, že najaerodynamickejší tvar je kvapka a pokiaľ viem, žiadna nepadá špičkou dolu. ;-)
Avatar - Atomas
26. 10. 2021 10:25
Re: Tak ono se nejde divit
Paráda, ono to postihuje více lidí... Výsledkem jeho testu bylo, že odpor nesnížil, takže se nesnaž, je to marné...
26. 10. 2021 13:08
Re: Tak ono se nejde divit
Vidíš, to je zaujímavé. Hodíš odkaz na ten test a výsledky merania? :D
Avatar - Atomas
26. 10. 2021 20:09
Re: Tak ono se nejde divit
najdi si na youtube komika jménem Electro Dad a jeho cestu do Itálie...
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 21:48
Re: Tak ono se nejde divit
Protože jezdí tak, aby nezůstali stát u krajnice s tou Teslou? Třeba ? Kdežto SuperBé mělo nádrž na 70 litrů a ftédéí dojezd přes celé Německo naštorc :D S Oktávkou je to horší, ale né o moc :D Teď prej jezdí SuperBé někde u zásahovky na Královohradecku :S
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 21:53
Re: Tak ono se nejde divit
Nikdy jsem nebyl tak fyzicky zdatný abych přejel takovou dálku na jeden zátah. Takže osobně mi dojezd 500 km stačí a tu 2 hodinovou pauzu po 500 km celkem vítám. Ale chápu a neberu mladým sportovcům možnost jet 1200 km v kuse.
25. 10. 2021 23:18
Re: Re: Tak ono se nejde divit
2hodinova pauza? Chodim europou pravidelne a nikdy som nemal potrebu 2hod pauzy. Nie je to strata casu? Jazdu si planujem tak, aby som to bezpecne zvladol co najrychlejsie a oddychol si vecer na hotely akebo v konecnej destinacii.
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 23:23
Re: Tak ono se nejde divit
my takhle dávali prakticky v kuse 2000km, 2 řidiči se střídali po 2-3h, nejdelší zastávka byla na záchod a tankování, takže cca 10minut. A vůbec nám to nikomu nevadilo.
Avatar - Emel
26. 10. 2021 09:51
Re: Tak ono se nejde divit
Jj... a 1500 jezdím i sám... ale ne zase tak často.
26. 10. 2021 10:16
Re: Tak ono se nejde divit
Tak to je trochu špecifický prípad, nie? ;-) Je snáď každému jasné, že Tesla na diaľkové záťahy čo popisuješ, skrátka nie je. Tesly občas na ceste stretávam, aj na diaľnici, a nezdá sa mi, že by jazdili inak ako ostatní. Rozhodne nie v pravom pruhu medzi kamiónmi. Možno v českej zemi sú vodiči EV šetrnejší. ;-)
Avatar - Ozzman
26. 10. 2021 06:47
Re: Tak ono se nejde divit
Problém je, že když pojedeš 500 km svižně s Teslou tak, jako kdyby si jel s tim dieslem, tak ten dojezd bude znatelně kratší
26. 10. 2021 07:05
Re: Tak ono se nejde divit
Ber ta jako můj osobní názor, ale radši pojedu 500km s teslou než 500km superbem s tdi.

PS:
Kde v tom Německu jezdíte, že jedete takové dálky v tempu?
Ma zkušenost je, že jet delší úseky 130+ je skoro nemožné, buď provoz a nebo omezení.
Avatar - Ozzman
26. 10. 2021 07:10
Re: Tak ono se nejde divit
Já nejčastěji křižuji Německo směr Belgie-Holandsko a jezdím horem na Drážďany a pak Kassel a Dortmund, tam bývá volněji, ale dá se někdy i klasikou Frankfurt - Norimberk.

Jo, tak já ten SuperB uvedl schválně, protože je Roman nemá rád, jezdil jsem s nim služebně, teď nám dali Oktávky, možná tu zbyl jeden. Pokud bych si měl vybrat, tak na takovou trasu vždy upřednostním diesel i když SuperB není nic extra, ale za cenu Tesly už se dá pořídit mnohem lepší dálniční cruiser.
Avatar - Mikesus
26. 10. 2021 08:11
Re: Tak ono se nejde divit
No vybírat mezi těmi 2, tak taky na 500km radši tu teslu.
26. 10. 2021 09:41
Re: Tak ono se nejde divit
A důvod?

Třeba A6 bývá volná. 14 dní zpátky jsem se cestou z Německa proletěl 200+ až na Rozvadov. Pak mi to zvolnění na 150 přišlo jako když stojím :D
26. 10. 2021 21:57
Re: Tak ono se nejde divit
Důvod proč radší 500km s Ev než s TDI? Pohodlí, TDI je prostě traktor.

Nevím kudy jezdíte, ale na A6 je mnoho úseků se sníženou maximálkou a provoz je tam i ve všedních dnech.
Avatar - Mikesus
26. 10. 2021 23:34
Re: Tak ono se nejde divit
přesně tak. ale jet už víc km, tak ten traktor převáží ten opruz s nabíjením.
27. 10. 2021 06:59
Re: Tak ono se nejde divit
To jo, hranice bude trochu víc jak 500km, ale na delších cestách už to není optimální. Jde jen o to, jak moc často člověk takové cesty jezdí.

Do 500km, ale necítím žádné citelné omezení a pohodlí je neporovnatelné.
27. 10. 2021 08:12
Re: Tak ono se nejde divit
Aha zřejmě si jel naposledy v nějakým PD. Moderní EURO6 diesely rozhodně nelze označovat jako traktor. Samozřejmě, že se po celý A6 nedá letět 200. Je tam hodně úseků s omezením. I tak se tam ale na spoustě míst hezky svezeš a když jedeš mimo špičku je to paráda, kterou s EV bohužel nezažiješ. Už vidím jak fičíš s Teslou 50 km úsek 200. To by ti rychle došla šťáva.
27. 10. 2021 08:49
Re: Tak ono se nejde divit
Rozdíl při presednuti z ev i do moderního diesloveho auta je podstatný. Někdy až zarážející.
200km/h nevím, ale 160 není žádný problém i na delších cestách přes de.
Avatar - Emel
27. 10. 2021 11:26
Re: Tak ono se nejde divit
160 problém není... ale možná zjistíš, že při 120 jsi ve finále na dlouhé trase rychlejší, protože vyšší spotřeba při 160 znamená více času u nabíječky a vyšší rychlost to nevykompenzuje. Jestli máš po ruce spotřebu elektřiny při 120 a 160, tak se to dá asi celkem snadno spočítat.
Pokud jedeš do 200km třeba, tak je to jedno a klidně můžeš prohánět Audiny.
27. 10. 2021 15:18
Re: Tak ono se nejde divit
Tohle je asi dost individuální. Do 500km v tom nevidím problém. Na takové vzdálenosti dělám zastavení vždy ať jedu čím chci a 20 minut stačí na dostatečne nabití pro dokončení cesty.

Celých 500km stejně nejedeš těch 160.

Jde spíš o to, jestli máš nabito před a můžeš nabíjet po konci cesty.
Avatar - Emel
27. 10. 2021 21:56
Re: Tak ono se nejde divit
500km po dálnicích se dá za příznivých podmínek zajet za 4h. To nikde stavět nemusím. Zase na druhou stranu, 4h a 4:20 není tak dramatickej rozdíl... s tím, že to člověk nejezdí denně. Dneska není problém s mobilním připojením, no tak se holt člověk nějak zabaví... za předpokladu, že teda po cestě najdu vhodně umístěnou nabíječku a bude volná a tak.
Já teda jednou za čas točím trasy typu Praha - Plovdiv, ráno z Prahy a večer tam... a co jsem koukal, tak po cestě se to nabíječkama zrovna nehemží... ale to je holt ta výjimka, na kterou to zatím není.
Avatar - Emel
26. 10. 2021 10:57
Re: Tak ono se nejde divit
Záleží jak na to koukáš. Jet 130+ se dá skoro všude, ale ne pořád. 130 jako průměrná rychlost je slušnej výsledek i v Německu... typicky to znamená, že jedeš 160 když to jde, občas tě zpomalí provoz a občas nějaký omezení.
Avatar - Ozzman
26. 10. 2021 11:11
Re: Tak ono se nejde divit
A tam právě leze ta spotřeba a nebo se vybíjí baterka mnohem více.
26. 10. 2021 21:31
Re: Tak ono se nejde divit
Já mám stejnou otázku, ale opačně :D Podle mě ty protichůdné informace jsou o tom kdy člověk jede. Většina čechů má zkušenost když jedou na dovolenou v nějaké dovolenkové špičce. A to se opravdu většinou nedá. Typický příklad je cesta Rozvadov-Mnichov a někam dál třeba na Innsbruck.

Jel jsem tam teď v týdnu a prakticky celou cestu neomezená rychlost včetně okruhu okolo Mnichova. Nechtělo se mi uhybat a brzdit, takže jsem byl často "donucen" přidat až na omezovač 250 km/h :)) Podobná zkušenost když jsem jezdil trasy směrem Berlín, Frankfurt nebo Dusseldorf. Mimo špičku v týdnu jsem tam jezdíval v "koloně" více aut jedoucích 200+ dokud mi nedošel benzín a to i v zimě, kde už mi to přišlo často na hraně.
26. 10. 2021 21:58
Re: Tak ono se nejde divit
Na Berlín to už není rozkopaný? Na Mnichov už nejsou omezení rychlosti?
26. 10. 2021 23:18
Re: Tak ono se nejde divit
Píšu "když jsem jezdil" (někdy před covidem, pamatuji si na rekonstrukci těsně před Berlínem), jak to na Berlín vypadá dnes nevím.

Směr Mnichov jsem jel letos asi 6x. Zažil jsem tam velké kolony, plošné omezení na 120 km/h nebo prakticky ničím neomezenou cestu jako tento týden. Samozřejmě na některých úsecích omezení je - typicky okolo měst a dálničních křížení, tak jako všude v Německu, což je smysluplné. Myslím že tam jsou dvě krátká omezení kvůli rekonstrukci, jinak neomezeno.

Okolo Mnichova je provoz řízen dynamicky dle provozu. I přes to, že byli všechny pruhy obsazené, tak se jelo neomezeně a plynule 180+ (v levém). Což mě samotného překvapilo vzhledem k hustotě provozu. Tesly tam byli hodně, ale žádná vlevo.
27. 10. 2021 07:03
Re: Tak ono se nejde divit
Jsem rád, že už se dostáváme k normální a reálné situaci co znám z německých dálnic. Mnohé úseky bez omezení, ale zároveň dost omezení daleko přísnějších než u nás a provoz.
Představa jak jedu 100km v kuse s plynem na podlaze není reálná.

Tesly jsou vpravo, stejně jako 95% dalších aut. Zas tolik aut jedoucích výrazně víc jak 130 ani v německu nepotkávám.
Avatar - fOE
27. 10. 2021 08:14
Re: Tak ono se nejde divit
I v DE jede ten hlavni proud kolem 130, ale kde v CR je tech rychlejsich kolem 10%, a i ti konci nejcasteji na 150-160, v DE jich je nasobne vic, rekl bych tak tretina, a jezdi rychleji. V podstate kdyz clovek nejede 180+ tak se v levem pruhu nema sanci udrzet ani par minut.
Taky jak uz tu zaznelo je potreba jet ve vsedni den, potkat ty co dojizdi po stejne dalnici denne, a ne dovolenkare s rodinkama. Tohle jsou dve uplne odlisne tvare Autobahnu. V tom prvnim jede svizne 160 casto i prostredek, v tom druhem je to typicka CR a o nervy.

PS: jestli jezdite sever nebo severozapad, a nspotrebujete vylozene cez berlin a muzete treba i kolem Magdeburgu, pak doporucuju A4 od Dresden po Chemnitz, a pak A72 na Leipzig. Ta sice jeste neni kolem Lipska dostavena a ceka vas tam 80, ale nezazil jsem kamiony min vyuzivanou dalnici nez je tahle. Jen 2 pruhy, ale vali to, den noc svatek... vzdy. Jo a chvilema je ta dalnice svym profilem i docela zabavna. 200-220 a je z ni okreska. :-!
27. 10. 2021 09:09
Re: Tak ono se nejde divit
Díky za tip.
Hodně záleží na trase a času.
28. 10. 2021 03:19
Re: Tak ono se nejde divit
Přesně A4 a A72 jsem jezdil před covidem a dosahoval jsem tam nejvyšších průměrů rychlosti. Z této oblasti pochází i foto co mám zde https://moje.auto.cz/?… (konkrétně toto už je pár let zpátky).
Avatar - fOE
28. 10. 2021 15:26
Re: Tak ono se nejde divit
Heh, tak to uz je slusnej prumer :yes:
28. 10. 2021 03:16
Re: Tak ono se nejde divit
Ta omezení reálně přísnější než u nás nejsou, protože se to ve většině případů pojí s hustým provozem nebo rozlehlým dálničním křížením.

A vysoké tempo problém není pokud na to člověk má adekvátní auto. Já zásadně plný plyn nedávám, protože nemám rád když auto jde zbytečně do vysokých otáček. Můj benzín točí při 200km/h cca 2900 otáček, takže mám komfort a jsem schopný tak jezdit 1000km dlouhé trasy což pravidelně provozuji.

A k těm autům vlevo. Opět mám jinou zkušenost. Jak píše foe a i já naznačoval, i když jsem tento týden jel 200km/h tak jsem musel opakovaně akcelerovat abych se nemusel uklízet do prava. I okolo toho Mnichova jezdí levý plynule okolo 180km/h, okruh u Frankfurtu stejná zkušenost.
26. 10. 2021 09:38
Re: Tak ono se nejde divit
Problém je že tě asi nenechají na pumpě dobíjet 2 hodiny. Pokud vím tak v Německu je omezení 30 minut a musíš vypadnout hledat další pumpu, kde si dalších 30 minut posedíš. Přijde mi to dosti nepraktické. Ale na ježdění kolem komína EV dobrý :D
Avatar - Atomas
26. 10. 2021 10:16
Re: Tak ono se nejde divit
Paráda, to jsem nevěděl. Takže se v podstatě jedná o hru škatulata hejbejte se, kdy všichni budou popojíždět jako beduíni od oázy k oáze, aby si trochu nabili :-) Myslím, že už nyní naráží EV maniaci na limity - např. jeden přijel na veletrh do Mnichova a divil se, že je všech 80 nabíječek v garáži obsazených, tak operativně musel řešit dobíjení jinde (viz jeho Youtube). Prostě taková bezstarostná mobilita :-)
26. 10. 2021 10:20
Re: Tak ono se nejde divit
Aspoň si nevymýšľaj.
26. 10. 2021 10:41
Re: Tak ono se nejde divit
Zarazilo mě to u jedný pumpy kde u Tesla chargeru byla cedule jako kráva max 30 min. U další pumpy o 300 km dál to bylo stejný. Taky omezení na 30 minut. Ptal jsem se pak jednoho Němce se kterým jsem tam mluvil a prý to tak bývá. Takže jestli jsem viděl jen 2 anomálie a jinak u dálnic můžeš nabíjet neomezeně tak se omlouvám.
26. 10. 2021 22:01
Re: Tak ono se nejde divit
U Tesla chargeru je 30minut dost na to aby jsi jel v klidu dal x set km.
26. 10. 2021 22:16
Re: Tak ono se nejde divit
Takze to omezeni teda plati, je to tak?
26. 10. 2021 00:28
Re: Tak ono se nejde divit
Romane, nejde o cx ale o kapacitu baterie a délku/možnosti dobíjení. Je to jak píše Ozzi. Znám i majitele Tesel a na cesty do zahraničí raději vlastní jiná auta…
26. 10. 2021 11:28
Re: Tak ono se nejde divit
Cx 0,23 za kamionem,busem=cx 0 a spotřeba jde o ca 15-20 procent dolů to jsem zkoušel s Passat b5.5 1.8t
Avatar - Roman Horký
26. 10. 2021 11:43
Re: Tak ono se nejde divit
cx je konstanta !!!!!
Avatar - Emel
26. 10. 2021 13:03
Re: Tak ono se nejde divit
Cx je konstanta, ale odpor vzduchu samozřejmě ne. Jestli má Tesla 0,23 a Octavia 0,26 je relativně zanedbatelný rozdíl, mnohem větší rozdíl je každých pár km/h rychlosti nebo třeba právě to, jestli jedeš za někým nebo ne.
Avatar - Mikesus
26. 10. 2021 17:53
Re: Tak ono se nejde divit
Ja bych ještě přidal čelní plochu. To je taky sakra důležitej faktor.
Avatar - lyon667
25. 10. 2021 21:38
Re: Tak ono se nejde divit
Ty levné plasty a recykláty, to nejde popsat, to se musí zažít :D
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 21:42
Re: Tak ono se nejde divit
Chtěl bych být v příštím životě tak jednoduchý a řešit plasty. Tohle asi nikdy nepochopím, jak se někdo může vyžívat v omílání technologie plastu. To musí být senza jednoduchý život. Na to nemám a myslím že už nikdy mít nebudu, mentálně.
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 00:20
Re: Tak ono se nejde divit
Tomu se říká cit pro zpracování, cit pro detail, cit pro kvalitu.

A pak jsou spotřební frantové, kterým je tohle vše volný a je jim jedno, že věci kolem nich jsou hnusný, laciný cetky. Je jím jedno, že lak je hnus, že sedí na kožence nevalné kvality, že nic nelícuje. Hlavně že to ostatním nandaj ve zrychlení 0-50... :no: :no:
26. 10. 2021 10:44
Re: Tak ono se nejde divit
Hele levný interiérový plasty se používají a přitom to nemusí nutně vypadat nekvalitně, takže pojem levný plast bych úplně nepoužíval. Ani recyklát nutně nemusí vypadat špatně. BMW například používá recyklovaný interiérový plasty na tunel a boky sedaček a nepoznal by si to. Jestli to Tesla neumí vyrobit nebo vybrat správný typ plastu to je problém jejich vývoje :-D
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 23:59
Re: Tak ono se nejde divit
Ano, tak si vyhoň kládu nad tím skvělým zrychlením. Protože to je asi tak jediné, v čem můžeš vyniknout s T3.
26. 10. 2021 06:48
Re: Tak ono se nejde divit
Vzdyt on ji ani nema, jen slinta
Avatar - kari.laz
26. 10. 2021 09:27
Re: Tak ono se nejde divit
z Rohora sestal Tesla fans. :D
Testlisti, to není fanoušek značky, to už je diagnoza :D
Ale jo, Tesla má fat super zrychlení a.... a nic vlastně, tím to končí :D
Když chceš objet kolo na ringu, tak tě odtáhne naftový VW a když to nějaký amatérský jezdec přecijen objede, tak odjede na odtahovce, protože to má brzdy snad z cínu a jsou totálně na dranc.
Ale to zrychlení...to zrychlení.... Sice občas upadne nějaký ten díl, jako nárazník, nebo střecha, ale to zrychlení..... a když prší, tak je přeci naprosto jednoduché zastavit pod mostem, protože jinak do toho teče jak do kanálu. Jenže to má zrychlení a to je prostě všechno na světě a naprosto tleskám teslistům, jak brilantně tuto vlastnost skrývají v pravém pruhu mezi kamiony, aby nebudili pozornost
Avatar - Roman Horký
26. 10. 2021 09:39
Re: Tak ono se nejde divit
Bohužel, to co zde píšeš, je podobně trapně emotivní a tendenční, jako třeba známý exot Amaterasu. Přece toho, kdo tu Teslu řídí, vůbec nezajímá, jak jede na ringu ani stovky Tesel viděných mezi kamiony. Vykřikuješ úplně stejně jako eko-elektro-pošuk, jenže naopak. Dřív jsi psal inteligentněji. Trapné slinty o něčem, co kde upadlo, co je na tom zajímavého? Připomíná to "samovolně zrychlující" Prius.
Avatar - kari.laz
26. 10. 2021 10:00
Re: Tak ono se nejde divit
Píši stále stejně, ale tam, kde nic jiného, než si dělat srandu, stejně nemá cenu, si rád zašprýmuji.
A u nekritických fanoušků Tesly (žádná jiná automobilka nemá tak zaslepené a nekritické fandy, snad kromě Hugina a jeho VW) stačí hodně málo, aby skákali jak papíroví čerti.
Avatar - Roman Horký
26. 10. 2021 11:00
Re: Tak ono se nejde divit
Nejsem fanda Tesly jako automobilky a už vůbec nejsem fanda Elona Muska. Jen se mi líbilo řízení Tesly, ale už to je důvod ke kamenování.
Avatar - kari.laz
26. 10. 2021 11:12
Re: Tak ono se nejde divit
Jediné, co ti každý teslista řekne je "to zrychlení" nic víc totiž to auto proti konkurenci nenabídne, dokonce spíše méně. Ale jestli ti zrychlení stačí, tak jsi šťastný člověk, protože minimálně 0-50 buude v této disciplíně dobrý téměř každý elektromobil.
Avatar - Roman Horký
26. 10. 2021 11:16
Re: Tak ono se nejde divit
Není to přesné, že jen "to zrychlení". je to to zrychlení, ale to zrychleni a zároveň to ticho. Navíc žádný spalovák ti nejde tak lineárně bez zaváhání za plynem.
26. 10. 2021 11:53
Re: Tak ono se nejde divit
Reakce na plyn je u EV fakt jedna z dobrých vlastnosti. Na to opravdu spalovaku nemá.
Avatar - kari.laz
26. 10. 2021 12:44
Re: Tak ono se nejde divit
A dost možná taky jediná dobrá vlastnost.
26. 10. 2021 12:55
Re: Tak ono se nejde divit
....a prakticky neměřitelná, pokud porovnáme EV se stejně výkonnou atmosférou ICE.
26. 10. 2021 12:57
Re: Tak ono se nejde divit
Osobně to má spíš naopak. Jedinou slabinou ev je dojezd. Jinak je ve všem lepší.
Avatar - Emel
26. 10. 2021 13:49
Re: Tak ono se nejde divit
S tím v principu souhlasím... respektive je slabinou ta kombinace (rychlost nabíjení x kapacita baterií x jejich hmotnost/objem/cena).
Jiný věci typu zvuk jsou drobnost.
Avatar - kari.laz
26. 10. 2021 14:13
Re: Tak ono se nejde divit
Jenže i v modermím autě, alespoň tom ne "nejlevnějším" je ticho dost podobné, ne-li ve vyšší rychlosti větší. Jeliž tam už je slyšt hluk od pneumatik a tam rozhodně obtloustlé EL rozhodně propadnou a to samé aerodynamický hluk, takže kochat se tichem ve městě kde jedu 50 je super, ale většinou tam převládá úplně jiný hluk okolí anavíc moderní benzíny neslyšíš tak, jako tak.
Avatar - Roman Horký
26. 10. 2021 14:36
Re: Tak ono se nejde divit
Ano, dokud se neudělá taková malá netěsnost ve vývuku. Známe. Proto mám raději, když tam ten spalovák není. Co tam není, to nemůže hlučet.
Avatar - Barrichello
26. 10. 2021 14:47