Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla Model 3 slaví. Je nejprodávanějším automobilem v Evropě!

Problém s nedostatkem výrobních komponentů má různé důsledky. Třeba to, že se v září stala v Evropě nejprodávanějším autem vůbec Tesla Model 3.
Zpět na článek
25. 10. 2021 17:06
25. 10. 2021 17:11
25. 10. 2021 17:37
25. 10. 2021 18:35
26. 10. 2021 00:30
26. 10. 2021 14:27
25. 10. 2021 19:40
26. 10. 2021 06:16
26. 10. 2021 08:08
26. 10. 2021 08:39
26. 10. 2021 17:33
26. 10. 2021 10:29
26. 10. 2021 17:31
26. 10. 2021 09:07
26. 10. 2021 09:41
26. 10. 2021 09:36
26. 10. 2021 10:50
26. 10. 2021 14:25
26. 10. 2021 23:40
28. 10. 2021 00:43
Avatar - VDC
25. 10. 2021 17:06
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 17:08
Re: Je to veliký
Tvoje druhé a třetí jméno?
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 17:07
Tak ono se nejde divit
Nejvíc mě baví, jak současní králové silnic se svými silnými prémiovými diesly postupně křiví svoje xichty, když si s nimi hraje Tesla před nimi. Ten pocit nejde popsat, ten se musí zažít.
Rozbalit vlákno
101
Avatar - Emel
25. 10. 2021 17:17
Re: Tak ono se nejde divit
To jsi někde zažil, nebo si to jen představuješ? Tesla mě ještě nepředjela (ačkoli by toho určitě byla schopná) a pořád platí to, že je většinou vidím způsobně nalepené na autobus v pravém pruhu.
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 17:21
Re: Tak ono se nejde divit
Ano, měl jsem TM3 4 dny a najel 1000 km. Historky o teslach v pomalém pruhu znám, ale reálně když jedu v čemkoli jiném tak Tesla skočí vždy přede mě ani se nestihnu rozkoukat. TM3 dual motor disponuje akceleraci 3,5 sekundy z 0 na 100 a úplně stejně akceleruje až po maximální 260. Takže 99 procent aut se nestihne většinou ani rozkoukat a mají Teslu před sebou.
Avatar - WinDiesel
25. 10. 2021 17:37
Re: Tak ono se nejde divit
Jo tak vyraž na autobahn, všechny předjeď a uvidíme kam dojedeš rychlostí 200 km/h. Diesel se ani neunaví, dojede 3x anebo 4x dál a ještě mu v nádrži zbude.
No a Tesla jede až/jen do přehřátí systému, což je jak známo jen několik desitek kilometrů, a potom je potupně odvezena na dieselové, tahači ... :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 17:40
Re: Tak ono se nejde divit
Co je mi do toho kam dojede tvůj čmoud? Mě těch 500 km na nabití vždycky stačilo.
Avatar - curwasportiva
25. 10. 2021 18:10
Re: Tak ono se nejde divit
Já sice diesel nemám, ale Tezla mě ještě nepředjela, natož aby si na něco hrála, na něco si hrají lidi jako ty...
26. 10. 2021 00:14
Re: Tak ono se nejde divit
Romane, zrovna mám za sebou tisíc km převážně po autobahnech. Tesel jezdí fakt hodně, ale naprosto všechny jsem skutečně míjel v pravém pruhu mezi kamiony. Některé co nejeli dlouhý transit občas demonstrativně zkusili zrychlit. No můj starobylý fosil se držel jejich nárazníku jak magnet dokud se nazevěsili za další kamion. Takže sorry, ale na dálnici je Tesla stále k smíchu…jednak 100-200 už neumí o moc lépe než D3, druhak neumí už vůbec jet stovky km tempem 200+.
26. 10. 2021 10:06
Re: Tak ono se nejde divit
Potvrdzuje to naďalej môj názor - že EV je stále vhodnejší na každodenné bežné používanie. Na dlhé trasy je to prinajmenšom kompromis. Keby to nechali takto, a netlačili elektromobilitu nasilu za každú cenu, myslím, že aj odporcov EV apotažmo aj Tesly by bolo podstatne menej.
26. 10. 2021 21:19
Re: Tak ono se nejde divit
Ano, na dálnici to skutečně řešení není a z principu dnešních baterií být ani nemůže. V tom mi taky vadí ten umělý nátlak.
25. 10. 2021 17:36
Re: Tak ono se nejde divit
"vidím způsobně nalepené na autobus v pravém pruhu"

To je teda kravina... Představa, že bych se s fsdc měl lepit na nějaký autobus je dost ujetá. Sám jezdím kolem 130, ale podle posledních testů Mod 3 2021 to asi nebude třeba. Nicméně maximální povolená rychlost je u nás 130 km/h, tak není co řešit. A v Německu bude 130 co nevidět taky.
Avatar - WinDiesel
25. 10. 2021 17:38
Re: Tak ono se nejde divit
Nevymlouvej se jako všichni Teslapošuci na povolenou stotřicítku, jste s tím směšní.
25. 10. 2021 17:42
Re: Tak ono se nejde divit
Směšný jsi leda ty. Maximální povolená rychlost je 130 km/hod. Tak jsem jezdil odjakživa. Když někdo jezdí jako prase a porušuje předpisy, tak holt takovým nulám je pak nepříjemný, když jezdí těch 130.
Avatar - xxc
25. 10. 2021 20:29
Re: Tak ono se nejde divit
Tesla bude vediet jazdit velmi pekne v meste aj v legalnych rychlostiach. Rychlost uz straca na vyzname, ked clovek vie rychlo zmenit polohu bez toho, aby vobec porusil nezmyselnu "maximalnu povolenu rychlost", dolezita bude casom akceleracia.
Avatar - Emel
25. 10. 2021 19:29
Re: Tak ono se nejde divit
Nevím co je fsdc, ale asi je to jedno.
Model 3 2021 uvidíme, já zatím potkávám povětšinou ta eSka... a povětšinou pokorně jedoucí vpravo maximálně tou 130, často ve vzduchovém pytli. A třeba to dělají proto, že jsou si vědomí větší uhlíkové stopy při větší rychlosti... já je nijak nesoudím, jen pozoruju.
V Německu uvidíme, zatím to vypadá, že v tomhle volebním období ještě všechno při starém...
26. 10. 2021 00:16
Re: Tak ono se nejde divit
Keci, právě jsem projel Reichem 200 až 250km/h. Tesly kupodivu hodně vidět, ale naprosto všechny uklizené vpravo mezi kamiony a obytňáky…
Avatar - WinDiesel
25. 10. 2021 17:34
Re: Tak ono se nejde divit
Ano je to zábavné když si s námi chvilku hrají a potom zpomalí a hledají nejbližší nabíječku.
Občas se zamysli než něco vypustíš z huby, wole mamlasi.
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 17:42
Re: Tak ono se nejde divit
Máš pravdu, ta chvíle zábavy je krátká, protože brzičko mizite že zpětného zrcátka.
26. 10. 2021 00:22
Re: Tak ono se nejde divit
Totální nesmysl. Žadná Tesla mi nikdy neujela. Pokusí se o to tak 1% a vždy následuje zpomalení a ustoupení. A to nemám zdaleka benzínový vrchol, s kterým však dokážu jet komfortně tisíce km tempem 200+.
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 00:28
Re: Tak ono se nejde divit
Nechtěl bych žít v tom tvém světě, kdy nejrychlejší orgasmus máš evidentně za ten nejlepší... :D :D :-!
25. 10. 2021 18:08
Re: Tak ono se nejde divit
Je ti 12 nebo proč si tady porovnáváš pindíky? Jezdíme snad po silnici, abychom to "natřeli" těm druhým? Jestli si kupuješ auto, abys dokazoval "králům silnic se silnými prémiovými diesely", jak jsi rychlý, tak to spíš ukazuje na tvou vlastní nevyzrálost, malé seběvědomí a solidní komplex méněcennosti. Snad nám všem uděláš největší službu, když dospěješ.
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 18:13
Re: Tak ono se nejde divit
Ach, nandal jsi mi to, puberťáku.
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 23:57
Re: Tak ono se nejde divit
Sorry, má pravdu.

Ano, T3 má skvělé zrychlení. A co má jako být.

Stejně je 100x zábavnější jízda v každým spalováku s charakternim projevem.
Avatar - Ozzman
26. 10. 2021 06:48
Re: Tak ono se nejde divit
Prosím, to poslední sem nepiš, jinak přiběhne DonVito a bude ti vysvětlovat, že ta zábava je právě v tom elektromotoru :D
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 09:24
Re: Tak ono se nejde divit
Se*u na nějakého ubožáka DonVita :D Stejně je na HL takže ať si píše co chce :-! :-[]
26. 10. 2021 10:09
Re: Tak ono se nejde divit
Ako úbožiak si sa práve prejavil ty. A tiež asi čoskoro pôjdeš na hate-list.
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 11:08
Re: Tak ono se nejde divit
Hele, klidně si mě dej na HL, vůbec s tím nemám problém. V reálném životě bych se s tebou asi taky nebavil. I když stále tě mám za aspoň relativně slušného příznivce EV, který občas použije mozek k tomu, k čemu je určený. A tak má smysl mu i něco napsat do diskuse.
26. 10. 2021 13:04
Re: Tak ono se nejde divit
Asi mám hranicu slušnosti kúsok inde ako ty. Keď nepíšeš štýlom ako o kúsok vyššie, tak nemám problém. Ale "hejt" je u teba, žiaľ, dosť častý, takže sa môže stať, že sa bez debaty s tebou radšej zaobídem.
V reálnom živote? Pochybujem, že by si niekoho z tejte diskusie na štyri oči dokázal zaradiť.
"...který občas použije mozek k tomu, k čemu je určený." - tým asi myslíš zriedkavé situácie, keď nejakou náhodou s tvojim názorom súhlasím... :D
26. 10. 2021 10:09
Re: Tak ono se nejde divit
Ale ona niekedy je. Môžeš vziať v úvahu aj iný názor. ty si sa pri elektrickej autodráhe nebavil? Aj keď autíčka jazdili nerealisticky rýchlo a bez hádzania kvaltov? ;-)
25. 10. 2021 19:39
Re: Re: Tak ono se nejde divit
Pokud se někdo někomu posmívá, že jezdí na dálnici 130 km/h, tak ty pindíky porovnává. ;-)
26. 10. 2021 10:10
Re: Re: Tak ono se nejde divit
Veľmi správne. :yes:
Avatar - VDC
25. 10. 2021 18:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 18:50
Re: Tak ono se nejde divit
No to víš že jo.
26. 10. 2021 11:23
Re: Tak ono se nejde divit
Romane sám jezdíš pomale kvůli spotřebě ale můžeš natankovat kdykoliv do 5km to Tesla no spíš jiný EV takovou možnost nemají a musí plánovat.
26. 10. 2021 10:12
Re: Tak ono se nejde divit
Načo píšeštaké koniny? Vieš že to nie je pravda, len vo svojej tuposti opakuješ 100x vyvrátené klišé, neschopný prijať reálny fakt. Tesla vie byť na ceste rovnako rýchla ako všeky ostatné autá, alebo aj o dosť rýchlejšia. Je to o vodičovi, nie o aute. Kapišto?
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 20:56
Re: Tak ono se nejde divit
Já tedy zažil pravý opak, když jsem vždy potkal Teslu na dálnici, tak její řidiči si tak maximálně křivily xichty navzájem s kamioňáky, zvláště ,když jsem prolétával Německem v SuperBé Tédéí :D
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 21:03
Re: Tak ono se nejde divit
S cx 0,23 nedává smysl se skrývat mezi kamiony. Takže chování tamních řidičů Tesly nerozumím. Obecně, když vidím Němce v ČR (do Německa nejezdím) tak jedou silným autem typu Q7 ale POMALU. A zuřivě se na ně tlačí nasinec s vylitanym super beee.
Avatar - Atomas
25. 10. 2021 21:30
Re: Tak ono se nejde divit
No, Teslisti jsou taková divná sorta lidí, u kterých bych se ničeho nedivil. Znám jednoho, co jel do Itálie s Teslou 3 a namontoval si rakev obráceně, protože slyšel, že tím sníží ještě více odpor. Dle mého výmluva, protože se mi nechce věřit, že by si takový geek myslel, že výrobce vymyslí odpor rakve hůře, než on. Na shlédnutí nalezneš na youtube. Tak asi tak k tématu elektropošuci...
26. 10. 2021 10:14
Re: Tak ono se nejde divit
To by možno stálo za test, ono totiž platí, že najaerodynamickejší tvar je kvapka a pokiaľ viem, žiadna nepadá špičkou dolu. ;-)
Avatar - Atomas
26. 10. 2021 10:25
Re: Tak ono se nejde divit
Paráda, ono to postihuje více lidí... Výsledkem jeho testu bylo, že odpor nesnížil, takže se nesnaž, je to marné...
26. 10. 2021 13:08
Re: Tak ono se nejde divit
Vidíš, to je zaujímavé. Hodíš odkaz na ten test a výsledky merania? :D
Avatar - Atomas
26. 10. 2021 20:09
Re: Tak ono se nejde divit
najdi si na youtube komika jménem Electro Dad a jeho cestu do Itálie...
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 21:48
Re: Tak ono se nejde divit
Protože jezdí tak, aby nezůstali stát u krajnice s tou Teslou? Třeba ? Kdežto SuperBé mělo nádrž na 70 litrů a ftédéí dojezd přes celé Německo naštorc :D S Oktávkou je to horší, ale né o moc :D Teď prej jezdí SuperBé někde u zásahovky na Královohradecku :S
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 21:53
Re: Tak ono se nejde divit
Nikdy jsem nebyl tak fyzicky zdatný abych přejel takovou dálku na jeden zátah. Takže osobně mi dojezd 500 km stačí a tu 2 hodinovou pauzu po 500 km celkem vítám. Ale chápu a neberu mladým sportovcům možnost jet 1200 km v kuse.
25. 10. 2021 23:18
Re: Re: Tak ono se nejde divit
2hodinova pauza? Chodim europou pravidelne a nikdy som nemal potrebu 2hod pauzy. Nie je to strata casu? Jazdu si planujem tak, aby som to bezpecne zvladol co najrychlejsie a oddychol si vecer na hotely akebo v konecnej destinacii.
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 23:23
Re: Tak ono se nejde divit
my takhle dávali prakticky v kuse 2000km, 2 řidiči se střídali po 2-3h, nejdelší zastávka byla na záchod a tankování, takže cca 10minut. A vůbec nám to nikomu nevadilo.
Avatar - Emel
26. 10. 2021 09:51
Re: Tak ono se nejde divit
Jj... a 1500 jezdím i sám... ale ne zase tak často.
26. 10. 2021 10:16
Re: Tak ono se nejde divit
Tak to je trochu špecifický prípad, nie? ;-) Je snáď každému jasné, že Tesla na diaľkové záťahy čo popisuješ, skrátka nie je. Tesly občas na ceste stretávam, aj na diaľnici, a nezdá sa mi, že by jazdili inak ako ostatní. Rozhodne nie v pravom pruhu medzi kamiónmi. Možno v českej zemi sú vodiči EV šetrnejší. ;-)
Avatar - Ozzman
26. 10. 2021 06:47
Re: Tak ono se nejde divit
Problém je, že když pojedeš 500 km svižně s Teslou tak, jako kdyby si jel s tim dieslem, tak ten dojezd bude znatelně kratší
26. 10. 2021 07:05
Re: Tak ono se nejde divit
Ber ta jako můj osobní názor, ale radši pojedu 500km s teslou než 500km superbem s tdi.

PS:
Kde v tom Německu jezdíte, že jedete takové dálky v tempu?
Ma zkušenost je, že jet delší úseky 130+ je skoro nemožné, buď provoz a nebo omezení.
Avatar - Ozzman
26. 10. 2021 07:10
Re: Tak ono se nejde divit
Já nejčastěji křižuji Německo směr Belgie-Holandsko a jezdím horem na Drážďany a pak Kassel a Dortmund, tam bývá volněji, ale dá se někdy i klasikou Frankfurt - Norimberk.

Jo, tak já ten SuperB uvedl schválně, protože je Roman nemá rád, jezdil jsem s nim služebně, teď nám dali Oktávky, možná tu zbyl jeden. Pokud bych si měl vybrat, tak na takovou trasu vždy upřednostním diesel i když SuperB není nic extra, ale za cenu Tesly už se dá pořídit mnohem lepší dálniční cruiser.
Avatar - Mikesus
26. 10. 2021 08:11
Re: Tak ono se nejde divit
No vybírat mezi těmi 2, tak taky na 500km radši tu teslu.
26. 10. 2021 09:41
Re: Tak ono se nejde divit
A důvod?

Třeba A6 bývá volná. 14 dní zpátky jsem se cestou z Německa proletěl 200+ až na Rozvadov. Pak mi to zvolnění na 150 přišlo jako když stojím :D
26. 10. 2021 21:57
Re: Tak ono se nejde divit
Důvod proč radší 500km s Ev než s TDI? Pohodlí, TDI je prostě traktor.

Nevím kudy jezdíte, ale na A6 je mnoho úseků se sníženou maximálkou a provoz je tam i ve všedních dnech.
Avatar - Mikesus
26. 10. 2021 23:34
Re: Tak ono se nejde divit
přesně tak. ale jet už víc km, tak ten traktor převáží ten opruz s nabíjením.
27. 10. 2021 06:59
Re: Tak ono se nejde divit
To jo, hranice bude trochu víc jak 500km, ale na delších cestách už to není optimální. Jde jen o to, jak moc často člověk takové cesty jezdí.

Do 500km, ale necítím žádné citelné omezení a pohodlí je neporovnatelné.
27. 10. 2021 08:12
Re: Tak ono se nejde divit
Aha zřejmě si jel naposledy v nějakým PD. Moderní EURO6 diesely rozhodně nelze označovat jako traktor. Samozřejmě, že se po celý A6 nedá letět 200. Je tam hodně úseků s omezením. I tak se tam ale na spoustě míst hezky svezeš a když jedeš mimo špičku je to paráda, kterou s EV bohužel nezažiješ. Už vidím jak fičíš s Teslou 50 km úsek 200. To by ti rychle došla šťáva.
27. 10. 2021 08:49
Re: Tak ono se nejde divit
Rozdíl při presednuti z ev i do moderního diesloveho auta je podstatný. Někdy až zarážející.
200km/h nevím, ale 160 není žádný problém i na delších cestách přes de.
Avatar - Emel
27. 10. 2021 11:26
Re: Tak ono se nejde divit
160 problém není... ale možná zjistíš, že při 120 jsi ve finále na dlouhé trase rychlejší, protože vyšší spotřeba při 160 znamená více času u nabíječky a vyšší rychlost to nevykompenzuje. Jestli máš po ruce spotřebu elektřiny při 120 a 160, tak se to dá asi celkem snadno spočítat.
Pokud jedeš do 200km třeba, tak je to jedno a klidně můžeš prohánět Audiny.
27. 10. 2021 15:18
Re: Tak ono se nejde divit
Tohle je asi dost individuální. Do 500km v tom nevidím problém. Na takové vzdálenosti dělám zastavení vždy ať jedu čím chci a 20 minut stačí na dostatečne nabití pro dokončení cesty.

Celých 500km stejně nejedeš těch 160.

Jde spíš o to, jestli máš nabito před a můžeš nabíjet po konci cesty.
Avatar - Emel
27. 10. 2021 21:56
Re: Tak ono se nejde divit
500km po dálnicích se dá za příznivých podmínek zajet za 4h. To nikde stavět nemusím. Zase na druhou stranu, 4h a 4:20 není tak dramatickej rozdíl... s tím, že to člověk nejezdí denně. Dneska není problém s mobilním připojením, no tak se holt člověk nějak zabaví... za předpokladu, že teda po cestě najdu vhodně umístěnou nabíječku a bude volná a tak.
Já teda jednou za čas točím trasy typu Praha - Plovdiv, ráno z Prahy a večer tam... a co jsem koukal, tak po cestě se to nabíječkama zrovna nehemží... ale to je holt ta výjimka, na kterou to zatím není.
Avatar - Emel
26. 10. 2021 10:57
Re: Tak ono se nejde divit
Záleží jak na to koukáš. Jet 130+ se dá skoro všude, ale ne pořád. 130 jako průměrná rychlost je slušnej výsledek i v Německu... typicky to znamená, že jedeš 160 když to jde, občas tě zpomalí provoz a občas nějaký omezení.
Avatar - Ozzman
26. 10. 2021 11:11
Re: Tak ono se nejde divit
A tam právě leze ta spotřeba a nebo se vybíjí baterka mnohem více.
26. 10. 2021 21:31
Re: Tak ono se nejde divit
Já mám stejnou otázku, ale opačně :D Podle mě ty protichůdné informace jsou o tom kdy člověk jede. Většina čechů má zkušenost když jedou na dovolenou v nějaké dovolenkové špičce. A to se opravdu většinou nedá. Typický příklad je cesta Rozvadov-Mnichov a někam dál třeba na Innsbruck.

Jel jsem tam teď v týdnu a prakticky celou cestu neomezená rychlost včetně okruhu okolo Mnichova. Nechtělo se mi uhybat a brzdit, takže jsem byl často "donucen" přidat až na omezovač 250 km/h :)) Podobná zkušenost když jsem jezdil trasy směrem Berlín, Frankfurt nebo Dusseldorf. Mimo špičku v týdnu jsem tam jezdíval v "koloně" více aut jedoucích 200+ dokud mi nedošel benzín a to i v zimě, kde už mi to přišlo často na hraně.
26. 10. 2021 21:58
Re: Tak ono se nejde divit
Na Berlín to už není rozkopaný? Na Mnichov už nejsou omezení rychlosti?
26. 10. 2021 23:18
Re: Tak ono se nejde divit
Píšu "když jsem jezdil" (někdy před covidem, pamatuji si na rekonstrukci těsně před Berlínem), jak to na Berlín vypadá dnes nevím.

Směr Mnichov jsem jel letos asi 6x. Zažil jsem tam velké kolony, plošné omezení na 120 km/h nebo prakticky ničím neomezenou cestu jako tento týden. Samozřejmě na některých úsecích omezení je - typicky okolo měst a dálničních křížení, tak jako všude v Německu, což je smysluplné. Myslím že tam jsou dvě krátká omezení kvůli rekonstrukci, jinak neomezeno.

Okolo Mnichova je provoz řízen dynamicky dle provozu. I přes to, že byli všechny pruhy obsazené, tak se jelo neomezeně a plynule 180+ (v levém). Což mě samotného překvapilo vzhledem k hustotě provozu. Tesly tam byli hodně, ale žádná vlevo.
27. 10. 2021 07:03
Re: Tak ono se nejde divit
Jsem rád, že už se dostáváme k normální a reálné situaci co znám z německých dálnic. Mnohé úseky bez omezení, ale zároveň dost omezení daleko přísnějších než u nás a provoz.
Představa jak jedu 100km v kuse s plynem na podlaze není reálná.

Tesly jsou vpravo, stejně jako 95% dalších aut. Zas tolik aut jedoucích výrazně víc jak 130 ani v německu nepotkávám.
Avatar - fOE
27. 10. 2021 08:14
Re: Tak ono se nejde divit
I v DE jede ten hlavni proud kolem 130, ale kde v CR je tech rychlejsich kolem 10%, a i ti konci nejcasteji na 150-160, v DE jich je nasobne vic, rekl bych tak tretina, a jezdi rychleji. V podstate kdyz clovek nejede 180+ tak se v levem pruhu nema sanci udrzet ani par minut.
Taky jak uz tu zaznelo je potreba jet ve vsedni den, potkat ty co dojizdi po stejne dalnici denne, a ne dovolenkare s rodinkama. Tohle jsou dve uplne odlisne tvare Autobahnu. V tom prvnim jede svizne 160 casto i prostredek, v tom druhem je to typicka CR a o nervy.

PS: jestli jezdite sever nebo severozapad, a nspotrebujete vylozene cez berlin a muzete treba i kolem Magdeburgu, pak doporucuju A4 od Dresden po Chemnitz, a pak A72 na Leipzig. Ta sice jeste neni kolem Lipska dostavena a ceka vas tam 80, ale nezazil jsem kamiony min vyuzivanou dalnici nez je tahle. Jen 2 pruhy, ale vali to, den noc svatek... vzdy. Jo a chvilema je ta dalnice svym profilem i docela zabavna. 200-220 a je z ni okreska. :-!
27. 10. 2021 09:09
Re: Tak ono se nejde divit
Díky za tip.
Hodně záleží na trase a času.
28. 10. 2021 03:19
Re: Tak ono se nejde divit
Přesně A4 a A72 jsem jezdil před covidem a dosahoval jsem tam nejvyšších průměrů rychlosti. Z této oblasti pochází i foto co mám zde https://moje.auto.cz/?… (konkrétně toto už je pár let zpátky).
Avatar - fOE
28. 10. 2021 15:26
Re: Tak ono se nejde divit
Heh, tak to uz je slusnej prumer :yes:
28. 10. 2021 03:16
Re: Tak ono se nejde divit
Ta omezení reálně přísnější než u nás nejsou, protože se to ve většině případů pojí s hustým provozem nebo rozlehlým dálničním křížením.

A vysoké tempo problém není pokud na to člověk má adekvátní auto. Já zásadně plný plyn nedávám, protože nemám rád když auto jde zbytečně do vysokých otáček. Můj benzín točí při 200km/h cca 2900 otáček, takže mám komfort a jsem schopný tak jezdit 1000km dlouhé trasy což pravidelně provozuji.

A k těm autům vlevo. Opět mám jinou zkušenost. Jak píše foe a i já naznačoval, i když jsem tento týden jel 200km/h tak jsem musel opakovaně akcelerovat abych se nemusel uklízet do prava. I okolo toho Mnichova jezdí levý plynule okolo 180km/h, okruh u Frankfurtu stejná zkušenost.
26. 10. 2021 09:38
Re: Tak ono se nejde divit
Problém je že tě asi nenechají na pumpě dobíjet 2 hodiny. Pokud vím tak v Německu je omezení 30 minut a musíš vypadnout hledat další pumpu, kde si dalších 30 minut posedíš. Přijde mi to dosti nepraktické. Ale na ježdění kolem komína EV dobrý :D
Avatar - Atomas
26. 10. 2021 10:16
Re: Tak ono se nejde divit
Paráda, to jsem nevěděl. Takže se v podstatě jedná o hru škatulata hejbejte se, kdy všichni budou popojíždět jako beduíni od oázy k oáze, aby si trochu nabili :-) Myslím, že už nyní naráží EV maniaci na limity - např. jeden přijel na veletrh do Mnichova a divil se, že je všech 80 nabíječek v garáži obsazených, tak operativně musel řešit dobíjení jinde (viz jeho Youtube). Prostě taková bezstarostná mobilita :-)
26. 10. 2021 10:20
Re: Tak ono se nejde divit
Aspoň si nevymýšľaj.
26. 10. 2021 10:41
Re: Tak ono se nejde divit
Zarazilo mě to u jedný pumpy kde u Tesla chargeru byla cedule jako kráva max 30 min. U další pumpy o 300 km dál to bylo stejný. Taky omezení na 30 minut. Ptal jsem se pak jednoho Němce se kterým jsem tam mluvil a prý to tak bývá. Takže jestli jsem viděl jen 2 anomálie a jinak u dálnic můžeš nabíjet neomezeně tak se omlouvám.
26. 10. 2021 22:01
Re: Tak ono se nejde divit
U Tesla chargeru je 30minut dost na to aby jsi jel v klidu dal x set km.
26. 10. 2021 22:16
Re: Tak ono se nejde divit
Takze to omezeni teda plati, je to tak?
26. 10. 2021 00:28
Re: Tak ono se nejde divit
Romane, nejde o cx ale o kapacitu baterie a délku/možnosti dobíjení. Je to jak píše Ozzi. Znám i majitele Tesel a na cesty do zahraničí raději vlastní jiná auta…
26. 10. 2021 11:28
Re: Tak ono se nejde divit
Cx 0,23 za kamionem,busem=cx 0 a spotřeba jde o ca 15-20 procent dolů to jsem zkoušel s Passat b5.5 1.8t
Avatar - Roman Horký
26. 10. 2021 11:43
Re: Tak ono se nejde divit
cx je konstanta !!!!!
Avatar - Emel
26. 10. 2021 13:03
Re: Tak ono se nejde divit
Cx je konstanta, ale odpor vzduchu samozřejmě ne. Jestli má Tesla 0,23 a Octavia 0,26 je relativně zanedbatelný rozdíl, mnohem větší rozdíl je každých pár km/h rychlosti nebo třeba právě to, jestli jedeš za někým nebo ne.
Avatar - Mikesus
26. 10. 2021 17:53
Re: Tak ono se nejde divit
Ja bych ještě přidal čelní plochu. To je taky sakra důležitej faktor.
Avatar - lyon667
25. 10. 2021 21:38
Re: Tak ono se nejde divit
Ty levné plasty a recykláty, to nejde popsat, to se musí zažít :D
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 21:42
Re: Tak ono se nejde divit
Chtěl bych být v příštím životě tak jednoduchý a řešit plasty. Tohle asi nikdy nepochopím, jak se někdo může vyžívat v omílání technologie plastu. To musí být senza jednoduchý život. Na to nemám a myslím že už nikdy mít nebudu, mentálně.
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 00:20
Re: Tak ono se nejde divit
Tomu se říká cit pro zpracování, cit pro detail, cit pro kvalitu.

A pak jsou spotřební frantové, kterým je tohle vše volný a je jim jedno, že věci kolem nich jsou hnusný, laciný cetky. Je jím jedno, že lak je hnus, že sedí na kožence nevalné kvality, že nic nelícuje. Hlavně že to ostatním nandaj ve zrychlení 0-50... :no: :no:
26. 10. 2021 10:44
Re: Tak ono se nejde divit
Hele levný interiérový plasty se používají a přitom to nemusí nutně vypadat nekvalitně, takže pojem levný plast bych úplně nepoužíval. Ani recyklát nutně nemusí vypadat špatně. BMW například používá recyklovaný interiérový plasty na tunel a boky sedaček a nepoznal by si to. Jestli to Tesla neumí vyrobit nebo vybrat správný typ plastu to je problém jejich vývoje :-D
Avatar - rohYpnol
25. 10. 2021 23:59
Re: Tak ono se nejde divit
Ano, tak si vyhoň kládu nad tím skvělým zrychlením. Protože to je asi tak jediné, v čem můžeš vyniknout s T3.
26. 10. 2021 06:48
Re: Tak ono se nejde divit
Vzdyt on ji ani nema, jen slinta
Avatar - kari.laz
26. 10. 2021 09:27
Re: Tak ono se nejde divit
z Rohora sestal Tesla fans. :D
Testlisti, to není fanoušek značky, to už je diagnoza :D
Ale jo, Tesla má fat super zrychlení a.... a nic vlastně, tím to končí :D
Když chceš objet kolo na ringu, tak tě odtáhne naftový VW a když to nějaký amatérský jezdec přecijen objede, tak odjede na odtahovce, protože to má brzdy snad z cínu a jsou totálně na dranc.
Ale to zrychlení...to zrychlení.... Sice občas upadne nějaký ten díl, jako nárazník, nebo střecha, ale to zrychlení..... a když prší, tak je přeci naprosto jednoduché zastavit pod mostem, protože jinak do toho teče jak do kanálu. Jenže to má zrychlení a to je prostě všechno na světě a naprosto tleskám teslistům, jak brilantně tuto vlastnost skrývají v pravém pruhu mezi kamiony, aby nebudili pozornost
Avatar - Roman Horký
26. 10. 2021 09:39
Re: Tak ono se nejde divit
Bohužel, to co zde píšeš, je podobně trapně emotivní a tendenční, jako třeba známý exot Amaterasu. Přece toho, kdo tu Teslu řídí, vůbec nezajímá, jak jede na ringu ani stovky Tesel viděných mezi kamiony. Vykřikuješ úplně stejně jako eko-elektro-pošuk, jenže naopak. Dřív jsi psal inteligentněji. Trapné slinty o něčem, co kde upadlo, co je na tom zajímavého? Připomíná to "samovolně zrychlující" Prius.
Avatar - kari.laz
26. 10. 2021 10:00
Re: Tak ono se nejde divit
Píši stále stejně, ale tam, kde nic jiného, než si dělat srandu, stejně nemá cenu, si rád zašprýmuji.
A u nekritických fanoušků Tesly (žádná jiná automobilka nemá tak zaslepené a nekritické fandy, snad kromě Hugina a jeho VW) stačí hodně málo, aby skákali jak papíroví čerti.
Avatar - Roman Horký
26. 10. 2021 11:00
Re: Tak ono se nejde divit
Nejsem fanda Tesly jako automobilky a už vůbec nejsem fanda Elona Muska. Jen se mi líbilo řízení Tesly, ale už to je důvod ke kamenování.
Avatar - kari.laz
26. 10. 2021 11:12
Re: Tak ono se nejde divit
Jediné, co ti každý teslista řekne je "to zrychlení" nic víc totiž to auto proti konkurenci nenabídne, dokonce spíše méně. Ale jestli ti zrychlení stačí, tak jsi šťastný člověk, protože minimálně 0-50 buude v této disciplíně dobrý téměř každý elektromobil.
Avatar - Roman Horký
26. 10. 2021 11:16
Re: Tak ono se nejde divit
Není to přesné, že jen "to zrychlení". je to to zrychlení, ale to zrychleni a zároveň to ticho. Navíc žádný spalovák ti nejde tak lineárně bez zaváhání za plynem.
26. 10. 2021 11:53
Re: Tak ono se nejde divit
Reakce na plyn je u EV fakt jedna z dobrých vlastnosti. Na to opravdu spalovaku nemá.
Avatar - kari.laz
26. 10. 2021 12:44
Re: Tak ono se nejde divit
A dost možná taky jediná dobrá vlastnost.
26. 10. 2021 12:55
Re: Tak ono se nejde divit
....a prakticky neměřitelná, pokud porovnáme EV se stejně výkonnou atmosférou ICE.
26. 10. 2021 12:57
Re: Tak ono se nejde divit
Osobně to má spíš naopak. Jedinou slabinou ev je dojezd. Jinak je ve všem lepší.
Avatar - Emel
26. 10. 2021 13:49
Re: Tak ono se nejde divit
S tím v principu souhlasím... respektive je slabinou ta kombinace (rychlost nabíjení x kapacita baterií x jejich hmotnost/objem/cena).
Jiný věci typu zvuk jsou drobnost.
Avatar - kari.laz
26. 10. 2021 14:13
Re: Tak ono se nejde divit
Jenže i v modermím autě, alespoň tom ne "nejlevnějším" je ticho dost podobné, ne-li ve vyšší rychlosti větší. Jeliž tam už je slyšt hluk od pneumatik a tam rozhodně obtloustlé EL rozhodně propadnou a to samé aerodynamický hluk, takže kochat se tichem ve městě kde jedu 50 je super, ale většinou tam převládá úplně jiný hluk okolí anavíc moderní benzíny neslyšíš tak, jako tak.
Avatar - Roman Horký
26. 10. 2021 14:36
Re: Tak ono se nejde divit
Ano, dokud se neudělá taková malá netěsnost ve vývuku. Známe. Proto mám raději, když tam ten spalovák není. Co tam není, to nemůže hlučet.
Avatar - Barrichello
26. 10. 2021 14:47
Re: Tak ono se nejde divit
:-) :-) :-) :-) :-) :-)

VTIP Glaxie,


Hlavně v interiérrech, zpracování a kvalitě materiálů, tam taková Tesla překonává Bentley levou zadní :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
25. 10. 2021 17:11
Skvela sprava
Pre Aresa,Wina a dalsich "milovnikov" EV aut :-[]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - CizekPetr
25. 10. 2021 17:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 10. 2021 17:37
Re: Skvela sprava
Pro evropské automobilky, které se stále neprobudili z krásného spalovacího snu do tvrdé elektrické reality:

https://www.hybrid.cz/…ve-sve-historii/
Avatar - WinDiesel
25. 10. 2021 17:39
Re: Skvela sprava
A něco konkrétního bys neměl Mozku? :-[] :-[] :-[]
Avatar - Barry Lyndon
25. 10. 2021 17:24
Teslu? Ne, děkuji.
V Česku tak daleko ještě nejsme, naše firma teď jde cestou PHEV (RAV4 plug-in), což je pro naše použití relativně ideální varianta (poměr cena/hodnota raději moc nekomentuji).
Nicméně i kdybychom se rozhodli pro BEV, tak Teslu ne. Je totiž potřeba Elona vytrestat za to, jaký bordel nám dělá v kryptoměnách :-[] (a na oběžné dráze taky :-[] ) :D
Rozbalit vlákno
5
Avatar - WinDiesel
25. 10. 2021 17:41
Re: Teslu? Ne, děkuji.
Brzy budete platit o mnoho víc jak za elektřinu, tak za benzín.
Vidím že to ve firmě máte spočítané a přeji Vám to.
A jsitě máte na firmě nějaký zelený certifikát, jako že jste eco-friendly, to takové pošuk-firmy dělávají :-[] :-[] :-[]
Nakupujte certifikáty z Norska, nebudou !!! :-[] :-[] :-[]
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 17:42
Re: Teslu? Ne, děkuji.
Už sis opatřil zásobu chcanek?
Avatar - petr petrumr
25. 10. 2021 17:58
Re: Teslu? Ne, děkuji.
adblue je v pohodě, sice né cenou, ale diesly mají jinou blížící katastrofu před zimou, nebude to aditivum proti houstnutí nafty.
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 19:36
Re: Teslu? Ne, děkuji.
Tak to je ještě zajímavější zprava. Nicméně já měl za to, ze zimní nafta je něco jiného než klasická nafta. Není to jen aditivovana nafta, ale má úplně jiné složení.
Avatar - petr petrumr
25. 10. 2021 18:00
Re: Teslu? Ne, děkuji.
firma roku?
25. 10. 2021 18:35
Prodeje
To jsou zase ty čtvrtletní prodeje, vykazované v jednom měsíci? Po vydělení třemi už to takový zázrak není (byť stále slušné)
Rozbalit vlákno
2
26. 10. 2021 00:30
Re: Prodeje
Ano, je to tak. Sice celkem dobrý výsledek, ale není to v součtu o “nejprodávanějším autě” pravda.
Avatar - .StenLi.
26. 10. 2021 14:27
Re: Prodeje
Nechapes pisany text? Su to predaje iba za jeden mesiac. Mesiac predtym skoncila Tesla 3 na druhom mieste. To je vazne tazke pochopit jednoduchy text? Hanba....
25. 10. 2021 19:02
Mě děsí kam to spěje
Čet vem Teslu nebo kdo vyhraje ale ty kvata. jenm v Evropě se prodá za měsíc 950 tisíc aut a jim je to málo :-( Neni daleko doba, kdy se tohle prodalo čtvrtletně celosvětově a dneska je to málo :-(
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Beefcake
25. 10. 2021 22:14
Re: Mě děsí kam to spěje
Pretoze dnes je nova moda, ludia nevedia, co so sebou, tak musia kazdy 3-4 roky menit auto.
Avatar - .StenLi.
26. 10. 2021 14:40
Re: Mě děsí kam to spěje
Pred tym ako napises taky nezmysel ako ze nie je daleko doba ked sa to predavalo celosvetovo tak zapni logicke myslenie a google.. Este aj pred vyse 30 rokmi boli tie cisla 10x vyssie. Tieto predajne cisla nie su historicky najvyssi.

Naopak, predaje BEV musia byt ovela vacsie aby bola transformacia z ICE aut na BEV dostatocna na zmiernenei klimatickych zmien a zamorenia ovzdusia, ktore sposobuju miliony umrti a obrovske ekonomicke skody.
26. 10. 2021 17:16
Re: Mě děsí kam to spěje
Já jsem příznivcem toho snížit populaci alespoň o 1/3, né-li o polovinu. S auty stejně tak. Jejich počty rostou exponenciálně. 5% nárůst dopravy během 2 let je masakr.
V elektrifikacu doufám v návrat fo normálu a snad zdražení aut - neni normální abych já jakožto lopata v kolbence pořizoval 5. nový auto. I když ke cti mi snad slouží že každý po 15 letech hodim do šrotu.
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 19:40
Octavia
A kde je Octavia? Svého času top5 v Evropě a nyní se nevejde do tabulky. Smutné. :-(
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ozzman
26. 10. 2021 06:16
Re: Octavia
Nema čipy, protoze Boleslav nuti zamestnance povinnemu ockovani ! :-[]
Avatar - Mikesus
26. 10. 2021 08:08
Re: Octavia
Jo tak. Jejich několik cm velké čipy museli dát do vakcín. :-[] :-[] :yes:
Avatar - Ozzman
26. 10. 2021 08:39
Re: Octavia
Proto tam jdeš na 2-3 dávky, stříkaj to na víckrát :D
Avatar - Barry Lyndon
26. 10. 2021 17:33
Re: Octavia
Sedět měsíce doma za 80% platu můžou klidně neočkovaní :*)
Avatar - kari.laz
26. 10. 2021 10:29
Re: Octavia
Co Octavia, ale Golf, etalon všech etalonů, nedostižný bestseller a on si to šine dolů a dolů. Že by soudruzi uznali, že Golf už není co bývalo a ten polofunkční patlatainment byl krokem vedle?
Avatar - Barry Lyndon
26. 10. 2021 17:31
Re: Octavia
To je na té tabulce asi to nejzajímavější, že od Tesly po Dacii všichni čipy mají (drahé i levné), ale ve Škoda auto se to někomu hrubě nepovedlo. Holt asi měli smlouvy jaké měli v té naší nejziskovější mainstreamové automobilce světa (zřejmě takoví trochu Bohemia Energy světa automotive). Dobrá blamáž :no: :D
Avatar - Tomogo
25. 10. 2021 19:48
Tesla opravdu není nic pro mě...
... nemám nic proti EV vozům. A nejsem ani fanda dieselů, sice mám 3:0 TDI a vím dobře, proč ho mám, stejně jako brácha má své EV. Ale já si prostě nedokážu představit auto s tabletem na ovládání všeho okolo a ještě k tomu bez budíků. Prostě nechápu, jak si toto někdo může koupit. A to vůbec nemluvím o mizerné kvalitě a způsobu dodání. A je mi jedno, jestli to jezdí na šlapací pedály, nebo jaderný reaktor. Prostě bez základních budíků a základních tlačítek to nechci. A neodmítám ovládání hlasem a v některých případech i dotykem. Prostě něco je lepší tak a jindy zase tak. Vše má své, ale auto se má ovládat bez koukání a po paměti.
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 19:56
Re: Tesla opravdu není nic pro mě...
Takže prepisujes cizí názory, které jsi někde slyšel. Protože základní věci se v tesle ovládají packami, tlačítky a nebo hlasem. Tablet za jízdy k ovládání auta v 99 procentech času nepotřebuješ. Ještě že jsem tím jel, protože ti nemusím už věřit, ty budíku.
Avatar - Tomogo
25. 10. 2021 20:34
Re: Tesla opravdu není nic pro mě...
Já nehejtuju Teslu (až na to zpracování), jen nemám rád to ovládání a to platí obecně. Ani jiná auta s dotykovým ovládáním se mi nelíbí. Třeba nová Octavia je podle mě tragédie.
Jednoduše auto chci většinou ovládat potichu a po paměti, když dítě vzadu spí. Jde o možnost volby. Moje auto mohu ovládat hlasem, dotykem i tlačítky. Prostě tak si představuji jak by to asi mělo být. A hlavně to nejdůležitější mám hned před sebou, včetně navigace.
A budíky jsou budíky, je to obecně vžitý pojem. Stejně jako zahrádka/příčníky, tlakoměr/manometr, nebo koule/tažné zařízení.
PS: A nejsou to cicí názory, jen koukám na videa o Teslách (převážně pochvalná) a dělám si názor sám.
Jinak se mi Tesla docela líbí, hlavně Model Y. A jsem docela zvědav, jak zamávají s trhem až budou mít nové baterie 4680. Beru to jako zdravou konkurenci a v mnohém ukazuje Tesla směr. Bohužel jindy zase ztrácí, ale jak jsem řekl, není to pro mě.
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 20:54
Re: Tesla opravdu není nic pro mě...
Co konkrétně se nedá ovládat v tesle potichu a po paměti? Co z toho potřebuješ za jízdy?
Avatar - Tomogo
25. 10. 2021 21:19
Re: Tesla opravdu není nic pro mě...
Klima, navigaci a jiné.
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 21:36
Re: Tesla opravdu není nic pro mě...
To nejsou dobre příklady. Navigaci ovládas vždy hlasem nebo dotykem. Klíma menis za jizdy jednou nebo vůbec.
Avatar - Tomogo
25. 10. 2021 21:49
Re: Tesla opravdu není nic pro mě...
To jsi asi neseděl v autě kde to jde a nejen klima. Ale navigace jde u mě v A6 hlasem, dotykem i tlačítky.
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 22:49
Re: Tesla opravdu není nic pro mě...
tak já klimu často měním i za jízdy. Svítí přímé slunce, snižuju. Zaleze, zvyšuju teplotu.
Avatar - Ozzman
26. 10. 2021 06:43
Re: Tesla opravdu není nic pro mě...
Říká se tomu kreativní ovládání ventilace, tzn že u hybridu zapínáš klimu či topení jen tehdy, kdy je to nezbytně nutné, protože to jinak zkazí spotřebu :-[]
Avatar - Mikesus
26. 10. 2021 08:09
Re: Tesla opravdu není nic pro mě...
Tomu se říká hybridní ovládání :-[]
Avatar - Roman Horký
26. 10. 2021 08:51
Re: Tesla opravdu není nic pro mě...
Například já v Priusu raději mrznu, než bych si pokazil spotřebu. Až takový jsem magor, vážně.
Avatar - Ozzman
26. 10. 2021 08:54
Re: Tesla opravdu není nic pro mě...
:-[] Nene :D
Pamatuji si kamaráda, který vypínal u HTP Fabie klimu, aby mu to líp jelo, ale tohle je moc :D
26. 10. 2021 10:26
Re: Tesla opravdu není nic pro mě...
Ja som sa stretol s človekom, čo peckoval klímu vo Fábke (Fabia1)) naplno na minimálnu teplotu, pretože tá klíma je predsa na to aby sa používala a je to úplne super vec. Viezol ma 15 minút a vyliezol som z toho skrehnutý na kosť. Ľudia sú rôzni. :-D
26. 10. 2021 09:45
Re: Tesla opravdu není nic pro mě...
Ano nová Oktavia je tragédie. Ovládání vše přes tablet a při každém nastartování vše znova nastavovat a vypínat to je fakt otrava. Obzvlášť, když ti v průběhu jízdy občas vypadnou ovládací prvky a ty musíš vypnout motor a znova nastartovat, aby se to restartovalo. Když jim to nefunguje jako nový, tak jsem fakt zvědav jak to bude fungovat na 10 letým autě.
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 00:08
Re: Tesla opravdu není nic pro mě...
Jak otevřu glove box???

Jak změním směr ofuku ventilace???

Atd. :-!
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 00:26
Re: Tesla opravdu není nic pro mě...
Nejzákladnější věc se v autě ovládá volantem. Ovšem i volant není v Tesle samozrejmost už... :no:
Avatar - Mikesus
26. 10. 2021 08:07
Re: Tesla opravdu není nic pro mě...
:-[] :-[] :-[] :yes:
Avatar - xxc
25. 10. 2021 20:21
Re: Tesla opravdu není nic pro mě...
Staci si jedno take auto kupit a vyskusat a clovek zmeni nazor. Iny pripad by bol, keby ste take auto mali a aj tak by to nevyhovovalo. Co sa teoreticky stat moze, ale je to nepravdepodobne. Rovnako mizernu kvalitu kupuju tisice zakaznikov ako Renaulty a toto uz nevadi skoro nikomu.
Avatar - Tomogo
25. 10. 2021 21:28
Re: Tesla opravdu není nic pro mě...
Proto nemám Renault. Ale nedělám si iluze o ostatních "prémiovkách". Jen Tesla je na mě už trochu moc, při té nemalé ceně.
26. 10. 2021 10:28
Re: Tesla opravdu není nic pro mě...
A preto robíš chybu. nekvalitné autá má Renault vyhradené už len pre xxc. :D ;-)
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 00:10
Re: Tesla opravdu není nic pro mě...
Teslu jsem poznal. Názor jsem nezměnil. Jen jsem se utvrdil v tom, že to je krám bez špetky charakteru automoblu. Je to jen ubohá věc spotřeby nevalné kvality.
Avatar - Ozzman
26. 10. 2021 06:45
Re: Tesla opravdu není nic pro mě...
Zrovna ta kvalita zpracování a materiálů je dnes u Renaultu o dost lepší, než u Tesly, navíc většinou ten Renault stojí násobně méně...

A že sis koupil auto, co ti nevyhovuje, bude problém v tobě
26. 10. 2021 08:06
Re: Tesla opravdu není nic pro mě...
To je sice oblibena marketingova fraze, ale neni to pravda.
Naopak je neprehlednutelne, kolik lidi prodave EV po roce pouzivani, a vraci se k benzinu a soucasne jak malo lidi si kupuje druhy EV za sebou.
Statistiku jsem teda zatim videl jen z US, ale staci mi to.
Avatar - Mikesus
26. 10. 2021 08:22
Re: Tesla opravdu není nic pro mě...
A můžeš dát odkaz?
26. 10. 2021 10:44
Re: Tesla opravdu není nic pro mě...
https://www.nature.com/…1560-021-00814-9

Edit: když někdo požádá o odkaz a já ho poskytnu bez jakéhokoliv komentáře, nechápu palce dolů.
Avatar - Mikesus
26. 10. 2021 19:36
Re: Tesla opravdu není nic pro mě...
Dekuji :yes:
Avatar - Mikesus
26. 10. 2021 19:43
Re: Tesla opravdu není nic pro mě...
Je to zajímavé. 18% u EV a 20% u PHEV se rozhodlo vrátit ke klasice. To mi tak hrozne nepřijde ale určitě je to k zamyšlení. Kdyz s epodivam do tabulky s odpověďmi, u některých se nedivím. Většina z tech, která opustila od PHEV/EV neměla doma možnost ani 240V nabíjení. Tak to musí být fakt opruz provozovat EV.
26. 10. 2021 10:29
Re: Tesla opravdu není nic pro mě...
Ty sa riadiš podľa štatistík? Tak videl som už všelijakých podivínov...
25. 10. 2021 23:19
ziadne prekvapenie
jednak je to sposob vykazovania tesly - mozno su to predaje za tri mesiace, jednak,

ked chce EU predaj iba EV, no tak predaje nebudu a zvysok si kupi teslu, ono tie elektromobily od inych vyrobcov su casto fakt tragicke - I.D.3 či 4 vyzera prapodivne aj s tymi kolesami, leaf bol vzdy iny, spring je low-cost, elektroSUV od audi je drahe a kupujuci dieslov zvyknuty na 1000 km dojazd asi do EV len tak preskakovat nebudu...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 00:05
Když se zaměřuje pravda za lež
První místo TM3 není úspěchem Tesly, ale prohrou evropského automobilového trhu.

Dotace na EV, daňová politika a emisní politika vede přesně k tomuto. Prodeje malých, levných, dostupných a zákazníky chtěných modelů jsou k šípu.

Místo toho přibývá jezdicixh problémů na silnici v podobě Tesly. Evropa spláče nad tím, co zasela.
Rozbalit vlákno
6
26. 10. 2021 00:32
Re: Když se zaměřuje pravda za lež
Jenže Tesla zaváží jednou za tři měsíce, takže ta čísla poděl třema. Jo nejsou to špatná čísla, ale jedničkou na trhu fakt není. Navíc těch objednávek na EU (nedodaná) auta je fakt hodně, takže v klidu…
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 09:27
Re: Když se zaměřuje pravda za lež
Vím. To už sem vůbec nechtěl vytahovat. Prostě JATO lháři jako vždy...
26. 10. 2021 06:47
Re: Když se zaměřuje pravda za lež
Tohle napsat už chce hodně pokřivovat realitu.)

Všichni chtějí malé, levné auta, ale kupují drahou (ano i přes veškeré dotace a úlevy jde o drahé auto) velkou Teslu... dává to logiku?

PS:
samozřejmmě, že čísla jsou zkreslená způsobem dodávání Tesel do evropy a situací s výrobou v evropě, ale i tak je to prostě první místo. Kdo by to před třeba 5 lety řekl?
26. 10. 2021 07:13
Re: Když se zaměřuje pravda za lež
Tesly jsou zvýhodňování v jednotlivých státech stejně jako evropské Ev. Že nad nimi Tesly vítězi je vizitka zaostalosti evropských producentů. Měli se chytit za nos už dříve.
A nízké prodeje Evropskyxh automobilek jsou dány tím že fabriky stojí kvůli čipům. Na dealestvich teď ibchodaci ani nechodí do práce protože objednávky jsou obratem stornovány. Ale to že Tesla jede je další ukázka toho jak jsou evropští dinosauři pozadu.
Budu moc rád když tu evropské značky zůstanou a budou úspěšne, ale toho nedosáhnou dosavadním způsobem kdy největším naladěn na kus jsou marketingové náklady a nejvyšším zájmem je život plně baráky draze placených panáků.
Avatar - KANKUNEN
26. 10. 2021 07:53
Re: Když se zaměřuje pravda za lež
Furt dokola, Tesla to sem dodává co 3 měsíce. I tak je to superúspěch. Samotný Musk má obrovský vliv na prodeje. Na zamyšlení je obrovský úpadek Evropy, levičáci to opět vedou ke krachu a USA jim sekunduje podobně. Nová generace to odskáčou, s mobilem v ruce, prázdnými regály, doma budou topit tak, aby jen neumrzli a večer stejně nebudou moct vyjít ani ven.
27. 10. 2021 08:06
Re: Když se zaměřuje pravda za lež
Vazne?

Ja myslel, ze Teslu neni problem predehnat.
Jak jsem tu slychal od odpurcu treba pri predstaveni TM3.
Realita je takova, ze TM3 je stale bez konkurence.

A kdo za to muze?
M. j. zkostnatele mysleni zdejsich lidi.
Staci si projit tuto diskuzi.
Nechci Cinu vychvalovat. Ale oni se skutecne neboji niceho novyho. Narozdil od nas.
Avatar - Roman Horký
26. 10. 2021 07:54
Z této diskuse
si odnáším ponaučení, že diesel je nejlepší úplně ve všem. Vždy je nejvýkonnější, vždy dojede nejdál. Vyluzuje nádherný zvuk, nesmrdí, má zátah od 0 do 300. Taky teď vím, že Tesla jezdí zásadně pomalu a mezi kamiony, protože jinak se brzy zastaví. Nic na tom, že mám osobní zkušenost, protože daleko lépe zná Teslu každý, kdo v ní nikdy neseděl. Tak děkuji všem, kdo mi to vysvětlili. Já si budu ale nadále snít svůj sen o vlastní Tesle, protože to auto považuju za fantastické a nesmírně mě baví. Vy si ponechte svoje diesly, máme ještě pořád svobodu. Za minusy předem děkuji.

Edit: Hodně se zde argumentuje dlouhými cestami po dálnici a/nebo do zahraničí. Mám to štěstí, že nemusím, prostě nemusím. A už vůbec nemám zájem. Nejkomfortněji se cítím u nás doma, v ČR. Když nějak jedu, chci si užít výhledy na krásnou krajinu. Nevidím vůbec nic zajímavého na tom přefrčet to po přeplněné dálnici kličkováním mezi pruhy.
Rozbalit vlákno
30
Avatar - Mikesus
26. 10. 2021 08:21
Re: Z této diskuse
To je jednoduché. Každý si vytáhne jednu situaci, která se jim hodí. ev neni na dlouhé přesuny, zatim. A to ti tu s radosti vytáhne každý EV hater, že potřebuje ujet 1000km v kuse a vic a samozřejmě rychlostmi přesahující 200km/h. Mne EV dává smysl ve městě, ale malé průměrné výkonné. Rychlé EV jsou hračky, které lze snadněji a levněji vyrobit než rychlé ICE. Ty Rychlé supersporty taky pp většinou nevyjedou z garáže, a když tka jedou pomalu. Zřídka je člověk vidí proletnout po dálnici. A to je to samé o Tesle. I když ta jizda v ní je pohodlnější
Avatar - Roman Horký
26. 10. 2021 08:43
Re: Z této diskuse
Přesně tak, pod to se podepisuju. Rychlé EV jsou hračky, které jde snadno vyrobit. Skutečný přínos by měly malé a levné EV do města. Ale jsou to zatraceně příjemné a návykové hračky, bohužel.
Avatar - Ozzman
26. 10. 2021 09:20
Re: Z této diskuse
:yes: :yes:
27. 10. 2021 08:10
Re: Z této diskuse
Jednim z poslednich relevantnich argumentu proti EV jsou presuny po nemecky dalnici.

Az zavedou Nemci omezeni na 130, tak padne.
Avatar - Atomas
26. 10. 2021 08:43
Re: Z této diskuse
Já mám ve své podstatě elektropošuky rád. Hrají ve společnosti roli užitečných idiotů a akcelerují tím běh přirozených událostí. Zda pozitivně, nebo negativně, to ukáže až čas. Nicméně musím konstatovat, že způsob, kdy nejdříve zaplavíme kontinent spotřebiči a poté budeme hledat energetické zdroje, není optimální. Dopravu beru v kontextu toho, co se děje. A například s nápadem Německa do konce tohoto roku (již za 2 měsíce) odstavit další jaderné bloky (i během zimy) se domnívám, že nejlepší auto po třech dnech blackoutu bude nějaká Toyota Hilux, Ford Ranger nebo Defender, nežli nějaká Tesla...
Avatar - Roman Horký
26. 10. 2021 08:47
Re: Z této diskuse
Nikdo nic nezaplaví, jednoduše proto, že dojdou ty zdroje. EVčka budou nadlouho jen hračkami pro bohaté.
Avatar - KANKUNEN
26. 10. 2021 09:07
Re: Z této diskuse
Můžeš mi říct, proč toužíš po Tesle, která je vevnitř jak Trabant. Toužit můžeš přece po dokonale zpracované Audi, abys měl radost z dokonalého výrobku.
Avatar - Roman Horký
26. 10. 2021 09:16
Re: Z této diskuse
Psal jsem to zde několikrát. Žádné AUDI nemá takové zrychlení, jako Tesla. Potom jde taky o to, že tesla mi uvnitř Trabanta nepřipomínala. Po měkčených plastech neslintám, taky jsem zde už mnohokrát psal, že té mánii nerozumím.
26. 10. 2021 08:54
Re: Z této diskuse
Elektropošuk je kdo?
Avatar - Atomas
26. 10. 2021 09:02
Re: Z této diskuse
Běžný uživatel EV, který si je vědom pozitiv, ale i negativ elektromobility je naprosto normální. Za elektropošuka mám každého nadšence, který jeví známky fanatismu, sektářství a odmítání pozitiv konvenčních pohonů. Mě EV neuráží, jsem pro diverzitu, ale za podmínek rovného trhu, nepokřivení dotacemi. Věřím v přirozený vývoj, kdy se vždy lepší varianta sama prosadí na trhu. To se však v mnoha odvětvích - zvláště v energetice, nyní neděje...
Avatar - Ozzman
26. 10. 2021 09:20
Re: Z této diskuse
DonVito? :-[]
27. 10. 2021 07:47
Re: Z této diskuse
Cau Ozzy,

nejak nemam (cas ani) potrebu reagovat.
EV je nejprodavanejsim autem Evropy.
:yes: :yes: :yes:
Co k tomu dodavat?
Ze to spusti vlnu nenavisti je jasny.

Na silnicich bude od ted nedychatelno kvuli emisim z pneumatik :D

PS Jsem si vedom negativ EV. ;-)
26. 10. 2021 10:32
Re: Z této diskuse
Ten trh je už tak pokrivený, že dotácie ho môžu iba vyžehliť... :D
26. 10. 2021 08:53
Re: Z této diskuse
"protože daleko lépe zná Teslu každý, kdo v ní nikdy neseděl"

No jo no, smiř se s tím, že v ČR je profesionálních závodníků, kteří v Tesle najezdili minimálně 100 000 km víc, než řidičů oktávek. Salónní odborníky na EV je slyšet vždycky nejvíc. A každý druhý takový odborník má doma BMW a nebo Audi. Tak to prostě je a nějakou dobu ještě bude.
Avatar - fOE
26. 10. 2021 09:07
Re: Z této diskuse
Ale ona ta tesla vazne jezdi zasadne pomalu a mezi kamiony.
Napsalo ti to XY lidi nahore, napisu ti to i ja zde. U niceho jineho clovek nevidi tak krasnej kontrast jako prave u tesel. Na pripojovaku to predjede vsechno co ma kola, bez ironie, tezko hleda soupere. Jenze pak se na tu dalnici napoji a z tech nadlimitnich rychlosti je po chvilce plachteni 120 nebo 110kmph a tak se pak plouzi az do cile. Tohle neni nejaky vymysl nebo posmesek, tohle je to co pravidelne zazivam a podle diskuse je zjevne ze nejsem sam.
26. 10. 2021 09:20
Re: Z této diskuse
Není to spíš známá věc, že vidíš to co chceš vidět?
Zkus se chvilku soustředit třeba na žlutá auta. Taky je najednou uvidíš všude.
Avatar - fOE
26. 10. 2021 09:41
Re: Z této diskuse
Nemyslim ze bych to chtel videt nebo se na to nejak vic soustredil. Ja proti tesle nic nemam, nijak zvlast se po ni nekoukam a nevyhledavam, jen si vsimam co se deje kolem me. A kolem me se deje to, ze si pamatuju 1 (slovy jeden) pripad kdy me nejaka tesla na dalnici predjela. Teda nejdriv jsem ji predjel ja kdyz se zase klasicky plouzila, ale jak se asi majitel blizicil k cili a stav baterek mu to umoznoval tak si jeste na par kilometrech chtel uzit vykonovy potencial toho v cem sedi. Do mysli se mi to zapsalo prave tim jakym jednorozcem tahle situace byla, a to jsem jel blbych 135 tacho.
Z drahych aut, kam teslu tak nejak prirozene radim, jednoduse nepotkavam nic jineho tak pomalu-jezdici, tak poctive pravej pruh vymetajici (apropo to jde majitelum ke cti, ze kdyz jedou pomalu alespon nezavazi).
PS: bavime se pod clankem o modelu 3, ale vetsinu svych zazitku a to co popisuju mam z potkani eSka.
Avatar - Roman Horký
26. 10. 2021 09:27
Re: Z této diskuse
Není to v těch řidičích? Ono dokonce i v ČR je hodně lidí, kteří 130 nejedou i když by mohli. Sám po dálnici (když už po ní jedu) tak se nehoním za každou cenu na 130 nebo víc. Na německých 3-4 proudých dálnicích v každém směru je ta individuální svoboda ještě mnohem větší. Každý si jede jak chce a tak to má být.
Jakože jsem bolšoj geroj že valím 150? To je takový východní směr myšlení.
Avatar - Ozzman
26. 10. 2021 09:39
Re: Z této diskuse
Je rozdíl, jak a kam cestuješ.

Když jedeš dálku, fakt se nechceš vláčet 90-100 za kamionama, protože na těch tisíci kilometrech je to docela zásadní rozdíl.

Naopak pokud máš čas, tak proč ne. Já teď jak přituhuje a lezou ceny paliva, tak mám Megana na dietě a snažím se ho učit jezdít zalevno, tak taky dávám tak 110 tempomat, docela mne překvapuje, že cestou do práce jsem nejrychlejší, cesotu z práce nejpomalejší, ale budiž :D

U té Tesly je to ale fakt dáno tím, že ten obrovský výkon využiješ akorát tak krátkodobě, ale aby si dal 160-170 na tempomat a jel plynule Německem, tak za hodku jsi na nabíječce, když to přeženu :)
Avatar - Roman Horký
26. 10. 2021 09:41
Re: Z této diskuse
Musíš pochopit, že ne každý si libuje v cestování napříč Německem :-).
Když chceš šetřit palivo, proč sis nekoupil hybrid? Já vím, nemáš je rád :-)
Avatar - Ozzman
26. 10. 2021 10:05
Re: Z této diskuse
A ty zas musíš pochopit, že jsou lidi, kteří taková auta požadují a to je prostě revír spalováků, ty si vytáhl Teslu na dálnici, já ne :D

Protože za cenu, kterou jsem na takovou ojetinu měl, nebo chtěl investovat, nebyl žádný kloudný k mání a nejlevnější trochu použitelné byly za více, než dvojnásobek ceny a než bych rozdíl projezdil a proservisoval, volil jsem spalovák. Kdyby sis přečetl mou recenzi, tak to víš a neptáš se :D

Do města bych hybrid bral, tam žádné emoce nehledám, na to mam diesel :-[] :-[] :-[]
Avatar - Roman Horký
26. 10. 2021 11:20
Re: Z této diskuse
Ta dálnice k té Tesle mi tady byla spíše vnucena.
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 09:45
Re: Z této diskuse
To si odnášíš úplně blbě.

Tesla má své klady. Nepochybně. Ale jsou disciplíny, ve kterých hraje druhé, možná spíš třetí housle. A to navzdory tomu, jak vyspělý mají infotaibment, pohon s battery management.

Ty si pořád jen honíš brko jak všem ujedeš na semaforu. Proto máš reakce takové jaké máš. Ale ok, jestli prostě vnímáš kvalitu vozu podle zrychlení 0-50 tak ok, kup si Teslu a budeš mačo :-! :-!

Já vnímám automobilový svět barevnější. Proto je podle mě Tesla jen spotřební šunt bez charakteru. A co je na Tesle nejhorší je to, že ona na tu kvalitu prvoplánovitě prostě háže bobek. Tím je mi nesympatická už jen svým přístupem a filozofii. Kdybych chtěl EV, tak vezmu korekce a mám skvěle zpracované auto z dobrých materiálů, krásným designem a TOP EV technologiemi.
Avatar - Roman Horký
26. 10. 2021 09:49
Re: Z této diskuse
Budu se snažit hledat chybu u sebe, asi se nesrozumitelně vyjadřuju. Nic jsi správně nepochopil a netuším, jak bych ti to uměl vysvětlit. Co se týká kvality, jsi tendenčně zaseklý a proti víře není možná diskuse.
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 09:51
Re: Z této diskuse
Nelži. Kvalitu Tesly kritizují i její majitelé a příznivci. A týká se to i 2021.
Avatar - Roman Horký
26. 10. 2021 09:54
Re: Z této diskuse
Vyliž si *** blbe, nesnáším bytostně někoho, kdo mne nazývá lhářem. Tímto moje pokusy o diskusi s tebou končí.
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 09:55
Re: Z této diskuse
:-[] :-[] pofoukej si bolavý vřed. Pravda není vždy příjemná :-[] :-!

Ale ty jsi napsal že jsem tendenčně zaseklý a nějaká nekvalita Tesly je věcí mé víry. A to je jedna velká LEŽ :-! :-! :-!

Já totiž naopak věřím, že vyrobit Teslu kvalitně a z kvalitních materiálů by pro Teslu nebyl zásadní problém a ani by se to výrazněji nepromítlo do ceny. Jenže Tesla prostě vůbec o kvalitu nemá zájem. Nemá to v žebříčku vlastních hodnot. Radši vydají 1000 aktualizací SW než aby si pohlidali např. kvalitu laku. Smutné.
27. 10. 2021 07:53
Re: Z této diskuse
"Po prvom usadnuti a ceste som pocitil vyssiu kvalitu interieru ako v mojich predoslych autach (Ford Focus I, Toyota Prius II)."

https://moje.auto.cz/…eto02/tsla3.html

Rohypnole nechci s tebou diskutovat, protoze to nejde.
Drive ano. Ale dnes uz jsi se zaradil k arese, winovi a spol.
Avatar - Barrichello
26. 10. 2021 14:43
Re: Z této diskuse
Nejlepší je benzín a LPG, takže si odnášíš špatné poučení :-) :-) :-)
26. 10. 2021 21:43
Re: Z této diskuse
Ty jsi fakt případ. To že ty nikam daleko nejezdíš neznamená, že to není potřeba. Na jednu stranu píšeš, že se kocháš výhledem, na druhou stranu že provokouješ někoho zrychlením. Ten někdo je ale třeba zrovna na dlouhé trase, kterou jede svižně, což ten EV prostě nedává.

Já takovou situaci zažil. Jedu si 200 km/h směr české hranice. Dojedu Teslu s CZ SPZ jedoucí pomalu v levém. Brzdím, přiblížím se, Tesla plná akcelerace, já hned v závěsu, po dosažení 200 km/h, uhybá a pouští nohu z "plynu" a já mizím dál. Pochopení pro takové jezdce opravdu nemám, nevím na co si kdo hrál a proč mě musel blokovat a následně zrychlovat a i tak mě vlastně blokoval. Nebyl jsi to náhodou ty když se tady tím tak chlubíš?

Nevím co na tom nechápeš. Já třeba diesel nemám rád a když jsem na tebe reagoval, tak píšu o benzínovém motoru. A v garáži jsem měl zároveň hybrid a mám objednaný plug-in. Obojí fajn ve městě, ale ne na dálnici.
26. 10. 2021 08:02
No, uz je to jiste.
Cipy jsou jen zasterka, jediny zpusob, jak donutit kupovat elektricky auta je nedodavat ty spalovaci.
Serou nam na hlavu a vetsina lidi se u toho jeste smeje...
Rozbalit vlákno
15
26. 10. 2021 08:56
Re: No, uz je to jiste.
Tak to je snad jasné, že informace, které nám poskytují jsou (pokud používáme mozek) těžko uvěřitelné. Je jediná "správná" cesta jak pomoci ekonomice (našemu blahobytu) - vyházet všechny stávající povozy a koupit nesmyslně předražená EV. Pokud nechcete, aby Vám sr.ali na hlavu začnete jezdit na kole a choďte pěšky.
26. 10. 2021 09:11
Re: No, uz je to jiste.
Boužel zdražování aut ať už spalováku nebo EV, případně vytvoření priority výroby EV na úkor spalováků, přinese jediné a to konec tradičních automobilek v EU.
Čína začíná dovážet elektromobily levné a stejně dobré. Prozatím je tu Xpeng, začíná Nio, ale za dveřmi už čekají Aiways, Tang resp BYD, MG, ORA,... Dlouhé roky se připravovali a evropské automobilky se mezitím ukájeli prodeji a vyráběli nafťáky, byť jim EU hrozila, že s CO2 neustoupí ani o krok.
Poslední, co by to mohlo zvrátit a co by měla EU velmi rychle zvážit, je zavedení cla na automobily. Sice by jim udělali peklo v Číně, ale stejně je tam zadupou tak jak tak. VW tam snížil prodeje 3 x. Mimochodem proto, že ZASE ŠIDIL. Ta automobilka podstavila svou existenci na lhaní a šizení.
Avatar - eLzyx
26. 10. 2021 09:47
Re: No, uz je to jiste.
čínských EV bych se docela i bál. Ano, Tesla taky vyrábí v Číně, ale know how ohledně battery managementu je US. U těch v Číně vyprojektovaných a zkonstruovaných EV bych se bál toho, že se k té baterce nebudou chovat tak vlídně, nebudou zpětně analyzovat vývoj degradace u prodaných kusů tak, aby upravili nabíjecí/vybíjecí křivky atp. Další věcí jsou náhradní díly dostupné v delším časovém období.
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 10:35
Re: No, uz je to jiste.
ND dostupné v delším časovém horizontu pro EV je problém i u tradičních značek. Viz bazarové Leafy s KO bateriemi které už nejde sehnat..

S kvalitou bych problém neměl. Tesly vyrobené v Číně jsou ty nejlíp zpracované. Geely Tugella je Volvo s čínským logem... atd.

Jediné, co je riziko, je nějaká dlouhodobá udržitelnost ost tech značek v EU. Protože bůh ví, co v EU zas vymyslí...
26. 10. 2021 10:50
Re: No, uz je to jiste.
"know how ohledně battery managementu je US"

No ale to není v EU. Číňani se mohou směle měřit s VW ID. A co nemají, to nakradou. Ostatně Xpeng a jeho superrychlý vývoj softwaru, který nemohli ufinancovat a rozhodně nemohli bez dlouholetých testů získat, tak nějak získali, protože ho čórli Tesle.
Čína je postavená na vykrádání a lhaní, to si tu pořád neuvědomujeme.
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 10:58
Re: No, uz je to jiste.
Když EU automobilky předali své staleté know-how Číně na zlatém podnosu za vidinou rychlého zisku, tak co chceš dělat...

Čína to udělala nejlíp jak mohla. Řekla - chcete do Číny? Budete vyrábět v našich fabrikách... Náskok EU tradičních automobilek je rázem pryč, 100 let vývoje a zkušenosti jen tak nechali Číňanúm volně k dispozici.
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 09:54
Re: No, uz je to jiste.
Je to tak. Ono je lepší říct - nemáme čipy, nemůžeme vyrábět. Než říct díky EU je lepší nevyrobit auto s ICE, ze kterého buďme platit emisní výpalné...

Jen jim tahle lež asi moc dlouho nevydrží...
Avatar - Atomas
26. 10. 2021 10:30
Re: No, uz je to jiste.
Jo, taky řešení, navíc s vydíracím potenciálem. Nevyrábíme, neplatíme tak emisní výpalné a státe poraď si s armádou nezaměstnaných, kteří nemají co vyrábět... To zní jako velmi rozumná taktika, až na to, že jednou to cash-flow automobilky vyschne...
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 10:36
Re: No, uz je to jiste.
Podle mě je VAG do pěti let v Čínských rukách.
Avatar - Atomas
26. 10. 2021 10:55
Re: No, uz je to jiste.
Čína se utopí ve vlastních problémech - a nemalých... Nyní hasí realitní problém s Evergrande (to je teprve vrchol ledovce). Stavebnictvím si navyšovalo růst DPH. Do toho stárne populace a rovněž i Čína naráží na energetické limity. Sice staví uhelné elektrárny jak na běžícím pásu, ale nějak se jí uhlí nedostává (rozkol s Austrálií)... Proč by navíc kupovala VAG, když si elektrobicykle může vyrobit sama? :*)
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 11:00
Re: No, uz je to jiste.
...proč koupili Volvo...? ;-)
Avatar - Atomas
26. 10. 2021 11:10
Re: No, uz je to jiste.
Protože v roce 2010 byl svět jiný, navíc po krizi z roku 2008 se některé firmy nakupovaly obzvláště výhodně...
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 11:43
Re: No, uz je to jiste.
Ano. A koupě VAG který bude úplně v háji bude taky velmi výhodné. Stačí jen vyčkat než politika EU vykoná své.
26. 10. 2021 11:50
Re: No, uz je to jiste.
Líbí se mi tvé myšlenkové pochody.

Pod článkem jak je Tesla úspěšná s ev kritizujes EU za to že podporuje vývoj ev u EU automobilek.
26. 10. 2021 13:47
Re: No, uz je to jiste.
....a Cikáni si už pumpujou dvoukoláky, aby měli vostrej start do fabriky, až budou rabovat a vodvážet šrot. Mladá Boleslav bude takovej českej Detroit. :-)
26. 10. 2021 09:36
2027
Podle me 2027 presahne prodej EV v evrope 50% novych aut. Z toho Tesla bude prodavat milion aut rocne.

V CR to bude jako vzdy se zpozdenim za zbytkem zapadniho sveta, odhadem tak o 3 roky.

Vsechno tomu zatim nascedcuje.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - KANKUNEN
26. 10. 2021 10:50
Re: 2027
Podle mě vytlačí cenou Teslu číňani a nám nedodají hořčík. Ve velkém nebudou fungovat Svědci teslovi, ale Xiaomi cena.
Avatar - .StenLi.
26. 10. 2021 14:25
Re: 2027
V samotnej Cine ma Tesla prve dve miesta najpredavanejsich EV (mini auticka neratam), ale z nejakeho zazracneho dovodu v EU kde maju celkovo cinske aut zanedpatelne predaje sa to ma uplne otocit? :) Nemyslim si :)
26. 10. 2021 23:40
Re: 2027
Cina tesle rozprestrela cerveny koberec v ramci podpory rozsirenia EV, vraj ako jedina automobilka nemusia mat cinsku spriaznenu firmu na vyrobu aut.

EU chudobneje a teslu si v dohladnej dobe pri jej cenach kupia iba zakaznici premie, zvysnych 80% trhu kupi napr. to xiaomi, lebo cena a mozno dotacie.
Avatar - .StenLi.
28. 10. 2021 00:43
Re: 2027
Xiaomi vyrabaEV? 🙂 Takze 20% najbohatsich Europanov si kupuje Model 3? Europania chudobneju? Aku dotaciu by mali dostat iba cinske ev? Ty kam chodis na tieto bludy? 😀
Avatar - .StenLi.
26. 10. 2021 14:47
Bola to len otazka casu.
Nadsencom pre inovativne technologie to bolo jasne uz pri uvedeni Modelu 3. Musk nie je ziadny raketovy vedec alebo elektrotechnik. Je to ekonom s vynimocnym porozumenim pre technologie a ich implementovanie do realneho zivota ako aj porozumenim trendov buducnosti a hlavne neboji sa ist do extremov ktore umoznuju dosiahnut extremnejsi rast ako pomale a neefektivne prechody inych spolocnosti malymi medzikrokmi.. Ak tito nadsenci verili svojmu presvedceniu, investovali do Tesly uz davno a stale ich to tesi viac a viac. Nie je nic lepsie ak cloveku zaraba peniaze jeho hobby :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
26. 10. 2021 14:51
Mezi jednookými je i slepý králem
Když klasické automobilky nemaj chipy, nemůžou vyrábět, lidi nemaj peníze, protože brutálně zdražuje vše, stavební materiály (až 450%), bydlení, energie, paliva, jídlo, služby atd tak se auta prostě nekupují, nebo ne nová.

Tak za této situace že je někdo 1 měsíc první :-) :-) :-)


v USA třeba jeden měsíc porazil Ford GM nebo Chrysler Forda. Jedno vlaštovka jaro nedělá, asi takhle :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
0