Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autofun

Zpět na článek

K mání je Škoda Fabia z roku 2001, která ještě nenajela ani 2.300 km

40 komentářů

Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - radolaco
radolaco
Ono pre cloveka co si nepotrpi na image by to pri dnesnych cenach novych aut nebolo zle premiestnovadlo do prace a spat. Opravy za hubicku. Otazka je, ako sa prejavi tych 20 rokov na unave materialov...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Za 150 tisíc koupíš o 10 let novější auto stejného segmentu v super stavu, když budeš chvíli hledat,.. tohle je tak někam do muzea.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, koupíš o 10 let mladší auto, ale taky o 10 let horší auto... :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Snad se tu nebudeme dohadovat, ze za predpokldu dobreho udrzovaneho a malo jeteho auta o 10 let mladsiho je vse lepsi ? Uz jen bezpecnost a to stari vsech soucastek. Chtel bys bourat v tom aute z roku 2001 a nebo 2011 ? Navic pred 10 lety se delala jeste auta, ktera jsou nenarocna na udrzbu, nikdo to nerika ze bys musel kupovat zase Fabii.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nekupuji auto abych boural. 😉
Fabia I byla co do bezpečnosti už ok. U novějších je otázkou, o kolik je lepší reálná bezpečnost oproti tomu, jak se naučili vydrbávat s NCAP...

Tady máš v podstatě nový vůz ve stavu jak sjel z výrobní linky. Proti tomu máš typicky ojetinu co bude mít ca 150+ tis. km. (10 let, 15 tis. km/rok).

Stáří 20 let je hodně. Ale fakt si myslíš že 20 let v garáži je výrazně horší než 10 let bez garáže??
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jenže já nesrovnávám s 150+ tisíci, ale s ojetinou kolem 50 tisíc nájezdu a 10 let novějším vším, viz níže diskuze o stavu takového auta, je mu 20, všemu v tom autě je 20. To problém je.. já bych za takovou Fabii tolik peněz nedal, nemá pro mne žádnou přidanou hodnotu, i kdyby byla v sebelepším stavu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ten stav a nájezd je extrém. Proto i cena je extrém.

Do budoucna to nemusí být špatný sběratelský kus. Minus je bohužel konfigurace. Ničím nezajímavá.

Ale i kdybych hledal auto běžné denní spotřeby, tak toto nemusí být marné. Zas taková blbost to prostě není. Servis tohoto do budoucna bude nula nula nic. Spíš už začne být problém sehnat některé ND.

Ale u téhle Fabie víš, že z běžných spotřebních věcí nebudeš muset dalších 100 tis. km řešit absolutně nic. A jestli se někde podepsalo stáří? Ok, něco se možná vydrbe. Jenže tohle auto stále bylo to u kterých se počítalo s opravitelností.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Budes muset vymenit naplne a rozvody a asi i gumy a to co nejdriv, pochybuji ze to nekdo menil.
Avatar - Anonym
Anonym
Fabie byly zejména z počátku dost poruchové, VW tehdy odlaďoval novou platformu. Při nízkých nájezdech odcházely posilovače řízení, ložiska kol, silentbloky zadních ramen, mikrospínače dveří atd. Praskající jezdce elektrického ovládání oken montovali do aut i po faceliftu. Samozřejmě, všechno je poměrně levně řešitelné, ale prostě to není nové auto, do kterého sedneš a víš, že x let nebudeš nic řešit.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Fabie byly asi stejně tak poruchové jako cokoliv co kdy vyrobilo VAG.
Rozvody a náplně jsou naprosto běžnou spotřební věcí. O pneu už se nebudu bavit vůbec.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
20 let na únavě materiálu možná bude stále menší zlo než 20 let vývoje ve VAG :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
tak stačí koukat jinam než k VAG
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nemám pocit že by to jinde bylo výrazně jiné. Snad kromě Korejců a Japonců.
Avatar - honzaHK
honzaHK
2300 km to najelo až po bouračce na čumák? Nebo proč má přední nárazník lehce tmavší odstín než blatníky?
Avatar - Mikesus
Mikesus
to dělá jen lom světla
https😐/www.auto.cz/…ela-ani-2-300-km?…
Je to jen tím, že to je lakovaný plast. Takže se to zdá jako jiný odstín. To dělá spoustu barev.
megacruiser
Nesmysl, přední nárazník byl lakovaný a znovu sesazený - lak s jinou hloubkou i leskem a nerovnoměrná mezera na boku. Zadní nárazník má odstín přesný a je to stejný plast.
traveldrive
Pozri si viac fotiek, Mikesus má pravdu. lak na plechu a lak na plaste láme svetlo inak. Vpredu je to výraznejšie, lebo sú tam väčšie hladké plochy. Je to vidieť na množstve áut.
Avatar - Naughtilus
Naughtilus
On lak na plechu a plastu i jinak starne, krasne je to videt treba na cervenych Renaultech jako M2, Clio3, apod.
Avatar - Naughtilus
Naughtilus
hlavne po dvaceti letech lak na plastu a na kovu vypada proste jinak.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Vypadá to líp jak tohle
https😐/www.auto.cz/…en-leniva-141340

Vydrží to dýl jak tohle😒br />https😐/www.auto.cz/…en-leniva-141340

Najede to víc jak tohle😒br />https😐/www.auto.cz/…en-leniva-141340
traveldrive
Však to kúp, keď to tak ospevuješ.
20 rokov to niekde plesnivelo... Všetky gumy, tesnenia, krúžky na výmenu, skorodované čapy, ložiská, kľuka, zaujímalo by ma, pred koľkými rokmi naposledy menili olej a ktovie aký džin sa schováva v nádrži a palivovom systéme.
Ale určite s tým spravíš terno. 😁
jam2015
...a hlavne ten OHaVný motor a kľukovka s tromi ložiskami!!! :no:
Avantime
S odstupom času som začal doceňovať dizajn prvej Fabie, dokonca občas hodím okom aj na nejaké tie inzeráty, lebo si myslím, že bude fajn budúca klasika. Zatiaľ je dosť dielov a ceny áut sú na minime. Ten dizajn aj v interiéri je strohý, ale až neuveriteľne nadčasový. V koncerne VW si vtedy fičali na princípoch Bauhausu a aj preto tie autá po rokoch nepôsobia tak archaicky ako mnohí konkurenti.

Táto Fabia je však fakt predražená, pýtať za ňu skoro 6000 eur je šialené. Tu je napríklad jedna aj rádiom a klímou a síce s nájazdom skoro 200-tis, ale do 2000 eur. Ako píše traveldrive, aj uloženka bude vyžadovať investície, takže to v článku nie je dobrý kauf.
http😐/auto.bazos.sk/…klimatizacia.php

Alebo takéto vyšperkované chrochtadlo z Nemecka, aj so svetlým interiérom a ostrekovačmi svetiel. 😊
http😐/auto.bazos.sk/…55d-top-stav.php
jam2015
Kupovať auto na značkách z Rimavskej Soboty je cesta do pekla!
Avantime
Prečo? Veď získaš Fabiu RS. 😊
jam2015
Ale sa to tutlalo a moto-novinári o tom nepísali - však naša značka a peniaze za reklamu! :no:
Avatar - Naughtilus
Naughtilus
Jednickova fabie na mne vzdy pusobila velice stisnenym dojmem, a to hlavne ze stran. Jakozto clovek neskladny (191cm, neco malo pres metrak zive vahy, a nohy, ktere v leckterem aute mam problemy slozit pod volant) jsem se v ni nikdy necitil dobre, bude to asi subjektivni ale vic mista jsem mel snad i ve Felde. Mozna ani ne tak subjektivni, Fobie bude vycpana kvuli bezpecnosti.

Kdyz tohle ale dame stranou, porad je cena nesmyslne vytahla nahoru tim najezdem, ktery muze byt ale paradoxne na skodu. Soucasti a kapaliny mohou malym najezdem a castym stanim naopak utrpet, a na malo jetem autu muze byt vic investic, nez na pravidelne jetem.
Absence klimatizace (a radia) je ovsem ale u auta za takovou cenu necim, pres co vlak proste nejede.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Fabia 1 bylo fakt dobré auto, menší než Felicie (ale kombík byl super, tomu nemužu upřít praktičnost) relativně kvalitní, ale dávat 150 tisíc za naprosto prachobyčejnou pětidvěřovou Fabku s obyčejným motorem, což je cena hezkých dvojkových Fabií a možná by si sehnal i trojku, nehledě na to, co jiného se dá koupit, což my oba dva víme, tak je to nesmysl.

Na denní jízdu je to za ty peníze staré, bourat v autě, co má plechy 20 let staré je prostě horší, než v tom, co je má 10 let staré, stejně všechno ostatní bude na výměnu, nebo risk, že se utrhne hadička.

Já bych ještě pochopil, kdyby ty peníze chtěl někdo za udržované nebourané RSo v origo stavu a s jasnou historií, ceny lezou nahoru a RSo je trochu unikátnější, ale tohle fakt ne.
traveldrive
To auto naozaj zmysel nedáva.
Mne osobne nedáva zmysel ani jednotková Fabia.Z dnešného pohľadu, ani voči jazdenkám za podobné peniaze už zmysel nedáva. Bola dobrá v kontexte doby. Dnes je to malé, a je pravda, že dosť stiesnené auto. Voči predchodcom malo výrazne tuhšiu karosériu a lepšiu protikoróznu ochranu, ale auto nie sú len plechy. Motoricky je to vcelku mizéria, kabína je strohá a v tomto prípade nevybavená. Tvary sú síce "nadčasové", ale tie tvrdé plasty zrovna nie. Blbý výhľad cez hrubé A-stĺpiky a mizerný akustický komfort počas jazdy kritizujem celý čas, odkedy toto auto vstúpilo trh. Ako píšeš, jazdenka, morálne aj fyzicky mladšia o 10 rokov je určite lepľia voľba. Pri takom starom aute je malý nájazd veľmi slabý argument na požadovanú cenu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No s tou antikorozní ochranou nevím nevím, tam už to taky dnes není žádná sláva 😊
traveldrive
Po 20 rokoch asi nie, ale zas nech má aj nejaké tie body k dobru. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jak je vidno, koupil by si ji jen Rohypnol 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Prostor v kabině Fabie byl nejen subjektivně, ale i objektivně menší než u Felicie, to bylo známo už před 20 lety.
Na druhou stranu byl už v základu nastavitelný volant a i vysoký řidič díky tomu mohl bezpečně řídit, zatímco u Felicie spodek volantu zavázel tam, kde má vysoký řidič kolena (pravda, oproti Škodě 120L to bylo o dost lepší, tam byl v úrovni kolen nikoliv spodek volantu, ale střed volantu).
Avatar - Naughtilus
Naughtilus
Ve Felde jsem se poskladal. Diky tomu, ze tam bylo vic mista pricne, jsem zaujal polohu, kterou dnesni politicky korektni tvorstvo a misandristky, co si rikaji feministky, nazyvaji "manspreading" s koleny po stranach volantu, a slo to. Dojel jsem takto bez problemu cca 500km (kousek za Sinsheimem) tam a zpet, a jedinou komplikaci byla helikoptera, co si drze dovolila spadnout do protejsiho smeru.
Jel jsem tu samou trasu prave s Klaustrofabii, a po ceste zpet uz me chytaly slusne krece v oblasti praveho kolena.
Avatar - Anonym
Anonym
Ono s roztaženýma nohama řídit Feldu samozřejmě v pohodě šlo, ale z hlediska bezpečnosti to není optimální. Když má člověk mokré boty od deště nebo sněhu a na brzdu musí šlápnout v případě nouzové situace "z boku", jelikož v přímém směru tomu brání volant, může bota na brzdovém pedálu uklouznout.
Na Fabii mi při delších jízdách vadily sedačky. Na pravou nohu je tam sice méně místa, ale zase díky tempomatu si odpočinula.
Avatar - Naughtilus
Naughtilus
Tak ta fabie co jsem s ni jel tempomat nemela, no. Az ted mam jeden ve Volvu.
Avatar - Anonym
Anonym
Většina Fabií měla "přípravu na tempomat", stačilo namontovat páčku s kabeláží a nakódovat řidicí jednotku. Jedna z výhod Fabie.
Petrskr
Já bych si jí asi nekopuil už z důvodu, že autor inzerátu napíše mezeru a za ní 3 vykřičníky.
Avatar - Anonym
Anonym
Děláte chybu !!!