Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Lamborghini vyjelo nad základní tábor Mount Everestu, aby ukázalo všestrannost

37 komentářů

topten
tak nebudou resit jestli vykon klesne na polovinu nebo tretinu, protoze zustane stejnej
Avatar - Ozzman
Ozzman
Akorát se po cestě může vybít baterka 😁
topten
kolikrat by asi dal elektromobili trat z nejblizsi osady demchok na umling la pass = 27km s nastoupanym prevysenim 1700 metru a kolikrat by to dal dychavicnej benzinak, kdyz elektromobil dolu rekuperuje a benzinak jen chladi brzdy?
a je vetsi pravdepodobnost, ze v ty osade bude elektricka zasuvka nez benzinka, navic s vysokooktanovym benzinem
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jde o to, že každý výše zmíněný má problém při horších podmínkách. A jestli tam bude benzinka a nebo zasuvka je jedno. To není argument pro to, že oba pohony mají své slabiny.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Chlapi, proč tak hloupá diskuze, že auto jelo po cestě. Tu cestu tam udělal finišer a válec a taky tam vyjeli.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Čo finišer, ale dve plne naložené žlté trabanty, jeden maluch a stará Jawa to dali tiež a po ďaleko horších cestách.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
topten
to vysvetluje, proc i renomovany automobilky chtej prejit ciste na elektro behem par let.
zrejme tyhle informace uz nejakou dobu maj, a v laboratorich to uz davno testujou.
jen franta z hospody paty cenovy s 1.9tdi na dvorku to jeste nepobral, podobne jako nepobira spoustu veci dnesniho sveta...
Avatar - Anonym
Anonym
Nemám TDI 1.9, ani nenavštěvuju restaurační zařízení, ale pořád jsem nepobral, kde vy BEV-nadšenci chcete vzít tu elektřinu. Samozřejmě chápu, že nikde, že prostě chcete namísto toho vzít 95 procentům lidí možnost jezdit vlastním autem.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Co??? Zrovna ty takovou myšlenku? Ale trefa je to skvělá.
topten
romiku,
i kdyby se elektrika vedle FVE vyrabela v dyzlovejch generatorech, tak to vyjde lip, protoze velkej motor v optimalnich podminkach ma vetsi ucinnost a min emisi nez tisice malejch moturku, vetsinu casu vrcici mimo optimum, ktery se casto ani nestihnou ohrat a velkou cast cesty jen tocej naprazdno.

a jako bonus tyhle generatory muzou odpadnim teplem vytapet chaticky, domecky, vesnicky, mestecka ..., misto toho aby bez uzitku sly ty 3/4 energiue z benzinu/nafty do luftu
Avatar - Anonym
Anonym
Hele topíku a nestačí tedy vyrábět ji normálně na palubě auta, jako to řeší třeba Toyota?
topten
velkej zdroj s trvalym zatizenim v optimu pracuje s vetsi efektivitou nez malej zdrojecek s promenlivym zatizenim a mimo optimalni provozni podminky.
Avatar - Anonym
Anonym
Vážně? To jsem netušil 😄 Jenom aby to stačilo převážit všechny ty další ztráty pri transformaci a přenosu až do té baterie 😄
topten
staci romiku, neboj
navic tyhle lokalni zdroje s vykony v radu MW lokalne posiluji sit a snizuji ztraty, nez kdyz elektrika jde stovky kilometru od velky elektrarny k odberateloj
Avatar - Anonym
Anonym
Topíku, opravdu, nestačí. 😄 Vezmi si papír, tužku a kalkulačku a počítej. Ale to asi po tobě chci moc, promiň.
topten
romiku,
s dyslovym generatorem se dostanes na 40%, dyzl v aute ma v realu sotva 25%. to by ty ztraty musely byt pres 35%, aby to vyslo na jedno brdo.

navic odpadnim teplickem z generatorku muzes vytapet ty domecky, vesnicky a mestecka a kdyz zasviti slunicko, tak generatorek muzes vypnout, a kdyz zaleze za mracek, tak zase zapnout.

za domaci ukol o tom zkus popremejslet, jestli mas cim ...
Avatar - Anonym
Anonym
ICE v mé Toyotě má termodynamickou účinnot 40 procent. V těch novějších víc. Takže co tam máš dál?
topten
romiku,
zadnej spalovaci motor v aute nema v provozu realnou ucinnost 40%, to bys bez aku jezdil v realu do 4 litru benzinu s autem velikost oct
Avatar - Anonym
Anonym
Přestaň plácat, určitě budu důvěřovat raději panu Toyodovi a jeho firmě, než tobě, plácálku😒br />
By continuously improving combustion, heat management and reducing friction, the Atkinson-based 2ZR-FXE in the Prius is the first gasoline engine in the world to achieve maximum thermal efficiency of 40%, Toyota says.
topten
romiku,
40% to mozna ma, ale zakopanej pes je v tom "maximum", tedy za optimalnich podminek.
a optimalni podminky urcite nejsou kdyz je motor studenej, nebo kdyz toci jen na volnobeh, nebo kdyz mu naopak slapes na krk, ... takze v realu budes rad, kdyz se dostanes na tech 25%.

zkus o tom popremejslet romiku, ted bude dlouhej vikend, tak na to mas dost casu...
Avatar - Anonym
Anonym
Pro hodně nechápavé jedince, jako jsi ty, Topíku. Z 1 litru benzínu, kolik podle tebe jde získat energie? U normálních lidí, jako jsem já, je to asi 8,9kWh/l. Když můj Prius sežere 3,7 litrů toho benzínu na 100km, což je energie 3,7l krát 8,9kWh/l = 32kWh. A teď, měl jsem účinnost 25 procent, takže mi na ujetí 100km stačilo 8kWh? A nebo jsem měl účinnost 100 procent a potřeboval jsem 32kWh? Nikoli, milý Topíku. Já jsem měl účinnost 40 procent.
topten
romiku,
za 3.7 jezdi znamej s obycejnym rapidem 1.2tsi kdyz jede s kloboukem na hlave ...
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
topten
jj
vyberove rizeni na temelin se pripravovalo od 2010 a dodavatel se mel vybrat v 2013, jenze v cervnu prisel na podium usatej traktorista a necase zariz.
a StBak tak makal a makal pro sebe, ze vyberove rizeni neprobehlo doted.

takze se mohlo na dostavbe temelina uz 8 roku opravdu makat a ne jen kecat, a za 5 roku se mohla strihat paska.
je otazka, jestli v dnesni situaci je dostavba temelina vubec realna
Hendly
Dohledat tohle i s vypocty zabere asi tak 10s hledání na Google.

Elektřina rozhodně problém není.
Avatar - Anonym
Anonym
Ono to chce si to vypočítat a ne slepě uvěřit hlupákům a placeným přisluhovačům.
Hendly
Tak si to spocitej, není to tak složité.
Pak si to můžeš jen ověřit. Ale problém to opravdu není.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Topten ma v tomhle ohledu pravdu. Jen ty si chtěl vytáhnout nějaký nesmysl.
Benzinaku by po cestě taky mohl dojít benzin. Jaké překvapení.
kpt.Budha
Nechci být za chytráka, protože stejně nakonec budu za blba, ale není u turbomotoru nadmořská výška trochu jedno? Turbo tam stejně našlape, co se vejde a zbytek letí pryč....
topten
na 650k ze ctyr litru objemu musis vzduch natlakovat na cca 2atm, coz v 6tis metrech nad morem, kde je min nez polovicni tlak vzduchu nez u more, bude urcite vetsi potiz nez u toho more a pochybuju, ze na to je turbo dimenzovany.

na druhou stranu ciste maximalka by tim utrpet nemusela narozdil od toho co se pise v clanku, protoze sice (nejspis) mensi vykon, urcite mensi aerodynamickej odpor.
samozrejme kdyby tam na to byla plocha
_Teddy_
Dan Priban vysiel s Trabantom do 5329m. A to mu v tej vyske z tych ~20 koni vela nezostalo. V porovnani s tym 650-konove Lambo vo vyske 5883m nie je az take terno...
Futurista
Ho hooo, naše fábie by tam vyjela s pěti chlapama jak nic. Zvládla Ještěd, tohle by dala s pístem ve vejfuku. Co tam máte dál? 😁
Avatar - fOE
fOE
Urus jsem potkal v provozu snad 2-3x, a pokazde to bylo v situaci kdy majitel stal na svetlech, ja sel peskobusem nebo stal zrovna kolem, jeho auto me prirozene zaujalo, on si me vsimnul, usmal se a kyvnul / pozdravil nez jel do pryc.
Uprimne me tahle drobnost potesila a u jineho auta tohohle razeni jsem to nezazil. 😄
Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
topten
a ta vune spalenyho benzinu s olejem, kterou kazdej petrolhead miluje, tam bude uz naveky
amen