Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda v období od ledna do září téměř zdvojnásobila provozní zisk

Automobilka Škoda Auto v období od ledna do září téměř zdvojnásobila provozní zisk na 900 milionů eur (zhruba 23 miliard Kč) ze 469 milionů eur před rokem.
Zpět na článek
1. 11. 2021 17:04
1. 11. 2021 09:10
Zisk i v krizi? 23 mld
Takže musí vyrábět velice levně a prodat draze.
Rozbalit vlákno
15
1. 11. 2021 09:52
Re: Zisk i v krizi? 23 mld
prednostne vyrabej elektromobily a hybridy, ktery maj vysokou marzi
tedy do budoucna az bude konkurence velky prostor pro zlevneni
do 5 let bude elektromobil za +- stejny penize jako klasickej spalovak i v nizsi stredni.
u lepsich aut to uz je +- stejny
Avatar - WinDiesel
1. 11. 2021 10:16
Re: Zisk i v krizi? 23 mld
Tak proč tedy stále kvokají že jsou E-zkraty ztrátové a proč pořád natahují ruku?
Jo takový penězovod od státu je fajn :no:
Avatar - Mikesus
1. 11. 2021 10:23
Re: Zisk i v krizi? 23 mld
Aby na to byly dotace a rychleji se jim to zaplatilo?
1. 11. 2021 10:26
Re: Zisk i v krizi? 23 mld
ze to je ztratovy kvokaj jen takovi dunihlavove jako se ty wine
1. 11. 2021 10:28
Re: Zisk i v krizi? 23 mld
Hybridy mají zrovna marži nejnižší. Zisk se nakumuloval za první půlku roku, kdy se vyrábělo dobře proti loňskému roku kdy začal Covid. Nechápu, co na tom všichni považují za senzační, že se zisk za prvních 9 měsíců vrátil na úroveň z roku 2019.
Až bude report za celý rok, tak už to tak veselé nebude.
1. 11. 2021 10:49
Re: Zisk i v krizi? 23 mld
hybridni oktavka skoro o 200tis drazsi nez nehybridni verze, a o 75tis drazsi nez 2litrova benzinova ctyrkolka. a to ta ctyrkolka plati cca 150tis kc pokutu za emise.
pritom benzinova RS a hybridni RS je za stejnou cenu
1. 11. 2021 13:27
Re: Zisk i v krizi? 23 mld
Jak to souvisí s tím, že je na hybridních modelech mnohem menší marže? Ta technologie něco stojí a prostě na dieselu i benzínu vydělají víc.
Žádnou pokutu za emise spalováky neplatí, VW má dost el. aut a hybridů , aby to emise bez problémů vyšlo.
1. 11. 2021 14:21
Re: Zisk i v krizi? 23 mld
za lonsky rok vw group zaplatil emisni pokutu cca 100mil E.
letos by to mel,o byt lepsi, na druhou stranu vloni se elektro a hybrid zapocitavali vetsim koeficientem nez letos

za hybrid se u skodovky priplaci cca 200tis, tedy 15kWh aku (50tis). elektromotor (25tis), rizeni a prevodovka (25tis). tedy marze na hybridni casti je 100%
1. 11. 2021 15:02
Re: Zisk i v krizi? 23 mld
Máš někde odkaz na to, že VW už opravdu zaplatil nějakou emisní pokutu? Co já jsem četl, tak to bylo vypočítáno, měl by atd. Já pořád věřím ing. Hurtovi, který říkal 14.12.2020 : " Zadruhé byl letošek prvním rokem, kdy platily limity na emise CO2. My ho pracovně nazýváme „rokem zero“, protože limity už platí, ale ještě za jejich nesplnění nemusejí automobilky platit pokuty. "
Odkaz: https://www.seznamzpravy.cz/…osmivalce-133679
1. 11. 2021 15:09
Re: Zisk i v krizi? 23 mld
https://www.auto.cz/…mu-pokuta-137724
jestli opravdu neco platili nebo to nejak uplacali nevim
Avatar - Emel
1. 11. 2021 22:14
Re: Zisk i v krizi? 23 mld
Myslím, že tu pokutu normálně platit musí. Zase to jsou relativně drobný.
1. 11. 2021 16:06
Re: Zisk i v krizi? 23 mld
Ano a letos těch el. aut má o víc než 100% víc, detto u hybridů, takže navzdory koeficientu je to koncernu jedno.

Ty jsi teda dobrý pohádkář :D :D . Jakože započítám jen materiál navíc a tím mám vyděláno? Co třeba náklady na vývoj, přestavbu a prodloužení montážních linek, investice do linky na baterky, investice ve svařovně, investice v lisovně, investice do personálu. Ne, vážně to není jen o připočtení režijního materiálu.
1. 11. 2021 16:39
Re: Zisk i v krizi? 23 mld
to neni jednorazovy naklad, ale odepisuje se nekolik let
cim vic vyrobenych aut, tim mensi podil na konecny cene
1mil aut behem 5 let po 10tis podilu na investici = 10mld investice
to by mohlo stacit
Avatar - Mikesus
1. 11. 2021 17:02
Re: Zisk i v krizi? 23 mld
A vývoj benzinu/nafty je zanedbaný a úprava linky na nový motor/modle je taky zamedbaný? To už v tom modelu je, tak proč by se to pridavalo jen k elektru. Proste v ceně auta to je zapocitane u obou a bude to podle vyrobeného množství.
Avatar - rohYpnol
1. 11. 2021 11:53
Re: Zisk i v krizi? 23 mld
Do pěti let nebude EV za cenu spalováku, ale spalovák za cenu EV. A to je sakra rozdíl a sakra průser :-! :-!
1. 11. 2021 09:13
Uz to chapete?
Problem nejsou cipy.

Oni proste nechteji vyrabet.
Takhle je to ideal!

Vyrabi malo, takze draho prodavaji.
Roste jim zisk.

A vlastne je to i ekologicke, pokud by tedy misto toho neprodavali ty tuny jedu a drahych kovu v baterkach.

:-(
Rozbalit vlákno
19
1. 11. 2021 09:46
Re: Uz to chapete?
A keď tony jedov vychádzajú z výfukov, to ti nevadí?
Avatar - Roman Horký
1. 11. 2021 09:47
Re: Uz to chapete?
A z elektráren? To ti nevadí?
1. 11. 2021 09:56
Re: Uz to chapete?
velkej zdroj ma na jednotku vyprodukovanyho vykonu mensi emise nez tisice malych zdroju
romiku
1. 11. 2021 10:01
Re: Uz to chapete?
A straty pri transporte a nabijani? Bohato vynahradia vyhodu 1 velkeho zdroja.
1. 11. 2021 10:04
Re: Uz to chapete?
prenosove ztraty do 5%, nabijeni 10%, to je vpohode
ale rec je o emisich - velky zdroj jede v optimalnim rezimu a emise se monitoruji v realnem case a likviduji opet za optimalnich podminek (krome najizdeni a odstavek)
Avatar - Mikesus
1. 11. 2021 17:03
Re: Uz to chapete?
Celkem to v nejhorším scénáři bude do 20%, ale spíš méně. To pořád vyváží snadnou kontrolu a řízení emisí.
Avatar - Roman Horký
1. 11. 2021 10:32
Re: Uz to chapete?
Tuto pyčovinu zde omíláš donekonečna. Ono tedy jak který velký zdroj, víš?
1. 11. 2021 10:37
Re: Uz to chapete?
klidne i obycejna kogenerace v teplarne u malyho sidliste.
romiku
Avatar - Roman Horký
1. 11. 2021 10:46
Re: Uz to chapete?
Tam, kde já žiju, žádné malé teplárny s kogenerací neexistují. Takže naprosto evidentně existuje spousta takových zdrojů, které jsou horší, než spalovací motor na palubě auta. Žiješ mimo realitu, píšeš mimo realitu, Topíku.
1. 11. 2021 10:57
Re: Uz to chapete?
to ze kogenerace moc nejsou znamena, ze nebyl tlak aby byly romiku, protoze se doted az tak moc nevyplatily, resp. investice byli tak velky, ze by se zaplatily za dlouho.
s greendealem, narustajici cenou elektriky a znevyhodnenim pouheho spalovani fosilnich paliv se vyplati mnohem vic, takze i ty se dockas
romiku
Avatar - Roman Horký
1. 11. 2021 11:39
Re: Uz to chapete?
Milý Topíku, green deal je sprosté slovo, na které budeme za pár let vzpomínat stejně na jiné sprosté slovo, slovo soudruh. Celý svět si z toho dělá pr-.del už teď. Čeká se jen na to, až to dojde i evropským pošukům.
1. 11. 2021 12:24
Re: Uz to chapete?
greendeal je hotova vec romiku.
je to politicka dohoda
meli jsme pravo veta a mohli to zastavit, ale StBak babis toho nevyuzil a greendealem souhlasil. stezuj si u StBaka.
navic USA ma stejnej cil jako EU - uhlikova neutralita do 2050, china 2060
koukej do budoucnosti, ne do minulosti
1. 11. 2021 15:49
Re: Uz to chapete?
Koukam do budoucnosti... a velky spatny.
:-(

Kazda ideologie prinese pruser.
A je jedno, ze na zacatku vychazi z hezkych predpokladu.
1. 11. 2021 16:35
Re: Uz to chapete?
dulezity je mit nejakej plan
EU nema moc fosilnich zdroju
takze musi mit plan jak prezit i bez nich
greendeal je tim planem
nejvetsi ekonomiky sveta maj podobnej plan
USA 2050 jako EU, china 2060
1. 11. 2021 20:23
Re: Uz to chapete?
Jasně, stat se místo na zemích Bízského východu, Rusku, Norsku či USA s jejich těžbou ropy zcela závislým na příšerné čínské komunistické despocii (která dnes ovládá většinu dolů na kovy potřebných na elektrozkraty), tomu tedy já říkám "Z louže pod okap"! :-O :-O :-O :no: :no: :no:
Avatar - rohYpnol
1. 11. 2021 11:58
Re: Uz to chapete?
Bravo soudruhu :yes: :yes: :yes:
Avatar - Amaterasu
1. 11. 2021 10:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - KANKUNEN
1. 11. 2021 09:58
Re: Uz to chapete?
Vezmi rozum do hrsti a srovnej vzduch ve městě teď a před 50ti lety. A zajdi si na exkurzi do nějaké slévárny, abys věděl, co je špatný vzduch.
Avatar - WinDiesel
1. 11. 2021 10:18
Re: Uz to chapete?
Jo a podařilo se jim vyrábět bez zásob. Zbavili se nejnákladovější položky. Jasně nějaká auta jim tam stojí, ty dokončí alo nově budou vyrábět jen ty nejdražší verze.
Avatar - KANKUNEN
1. 11. 2021 09:51
Nejde mi to do hlavy
Snížení výroby zvýšilo zisk. Znamená to jediné, vysoké marže. No a když se výroba zastaví , tak by 80% měl platiti stát, to se to podniká. Je se ale třeba dívat za roh, automotive živí půl Česka, ale dodavatelé jedou na půl a za stejné marže. Jak dlouho to takto může vydržet? A vysoké marže jistě lákají číňany, nebudou nám chtít dodávat hořčík, ale celé auta.
Rozbalit vlákno
15
1. 11. 2021 09:59
Re: Nejde mi to do hlavy
chinan nema horcik ani pro sebe, protoze nema uhli, plyn a ted ani naftu, aby moh vyrobit horcik.
dodavky elektriky vypina a naftu ma na pridel.
napr. nakladak 100 litru na jedno nacerpani, nekde i min ...
Avatar - KANKUNEN
1. 11. 2021 10:07
Re: Nejde mi to do hlavy
To je tak, když hraješ hrdinu a odmítneš australské uhlí.
1. 11. 2021 10:11
Re: Nejde mi to do hlavy
trefa :yes:
Avatar - KANKUNEN
1. 11. 2021 10:15
Re: Nejde mi to do hlavy
A s tou marží na EV to myslíš vážně? U EV nefunguje Dinarovo dělení GLE:2 = Kodiaq:2 = Duster. EV- EQE:2 = Enyaq:2 = ???. Zoe je za 900.
1. 11. 2021 10:25
Re: Nejde mi to do hlavy
spocitej si, kolik stoji baterka pri cene $150/kWh, kolik zbytek auta a za kolik se to cely prodava ...
kdyz zoe nekdo za 900 kupuje, tak proc by to za 900 neprodavali

s tim dinarovym delenim jsi me dostat, chvili jsem premejslel co to je za ekonomickej pojem ...
Avatar - KANKUNEN
1. 11. 2021 10:30
Re: Nejde mi to do hlavy
No EV Cígo dělat ve škodovce nechtějí. Přitom jako druhé auto do rodiny by to snad chtěl každý. Na levně kolem komína je to ideál.
1. 11. 2021 10:35
Re: Nejde mi to do hlavy
tak ja bych to manzelce nekoupil, stydel bych se kdyby v necem takovym jezdila.
a ten kdo by se v tom rad naparoval na to zase nema.
z myho pohledu je cigo je na svoji uzitnou hodnotu drahy.
teoreticky detem jako prvni auto, ale to radsi neco vetsiho a bezpecnejsiho a klidne i par let staryho
Avatar - KANKUNEN
1. 11. 2021 10:47
Re: Nejde mi to do hlavy
Tomu rozumím, beru lidi, co auto berou jenom jako věc k ježdění.
Avatar - Emel
1. 11. 2021 11:36
Re: Nejde mi to do hlavy
Cígo s cenou pod půl mega byl sice krám, ale levnej krám. Jako auto do města za mě úplně v pohodě.
Ekonomicky to pořád úplně nevychází, než člověk projezdí čtvrt mega v benzínu po městě tak je auto stejně na výměnu... ale už to není taková darda. Však taky nejbližší konkurenti byli o hodně výš a nová Dacia začíná na podobných penězích (a podle mě je to horší auto).
Nějaký sociální status a naparování - jo, možná, já tohle moc neřeším...
Bezpečnost - myslím, že na tom Cígo bylo docela dobře...
Avatar - rohYpnol
1. 11. 2021 12:08
Re: Nejde mi to do hlavy
Citigo nebo Zoe jsou EV, ktre jako jediné dávají skutečný smysl aspoň v něčem. Ne ekonomický, ale aspoň ten že snižují lokální emise tam, kde to má nějaký smysl.

Fakt nevím, proč máme snižovat emise na D1 a přesouvat je do elektráren a proč kvůli tomu musíme vymlátit většinu zásob drahých kovů...

Vadí že ropa dojde za stovky let, ale nevadí že drahé kovy nejsou už dnes... Brilantní úvahy grét...

EU a EK řeší čím NESMÍME topit za 10 let, ale neumí ani zajistit zásoby plynu na následující zimu...

Německo politicky hrotí EV mobilitu, přitom jejich energetická koncepce je taková, že v roce 2040 chtějí el. energii dovážet!!! (Odkud, za co....?!?)
1. 11. 2021 12:27
Re: Nejde mi to do hlavy
to je blbost
maly auto se hodi jen do mesta.
jestli jezdis jen kolem komina, tak OK, ale jakmile chces jet k sousednimu kominu, tak abys mel vetsi auto.
takze smysl maj auta od velikosti fabie a dalsi fabie bude na 99% jen elektricka
Avatar - rohYpnol
1. 11. 2021 13:23
Re: Nejde mi to do hlavy
Proto tu je třeba PHEV že když už nutně chce EU... Ale ne EV!!!

Typický eurohujer. Místo aby cokoliv vyvrátil se uvede neprůstřelné "to je blbost"...

CO JE BLBOST?? Že nedostatek drahých kovů panuje již dnes??? Že ropy tu jestale dost na desítky, možná i stovky let??? Že EU .není schopna zajistit ani plyn na letošní zimu???
1. 11. 2021 14:02
Re: Nejde mi to do hlavy
blbost je to citigo

a ten plyn - to je jen vydiraci taktika ruska. proc myslis ze rusaci ted hromadej vojaky na hranici s ukrajinou a vedle toho evropu vydiraj plynem? aby lidi jako ty drzeli hubu az rusaci vedle krymu, donbasu a luhanska napadnou jeste dalsi cast ukrajiny.
podivej se na polaky. k nim ruskej plyn tece. protoze polaci jsou na plynu z ruska nezavisli, protoze maj vetsi cast spotreby LNG z USA a od arabacu, tak tam si rusaci kohouty utahnout nedovolej, protoze tim niceho nedosahnou.

cim vic budeme na rusku nezavisli, tim lip pro nas a hur pro rusko.
proto i ten greendeal, kterej s tema vsema problemama co kolem toho jsou a budou znamena energetickou nezavislost.
a proto tolik povyku proti nemu z ruska a lidi, kteri na tuhle taktiku skacou.
vcetne tebe.
to fakt nejsi schopnej videt dal nez na spicklu svyho nosu ??
1. 11. 2021 20:24
Re: Nejde mi to do hlavy
Mně laskavě vynech, já bych ho tedy v EV verzi nechtěl! :-)
Avatar - rohYpnol
1. 11. 2021 12:17
Re: Nejde mi to do hlavy
Ano. Taky vůbec nerozumím proč mají dostávat podporu státu.

A celkově mi to nesedí. Proč u jiných značek VAG provozní zisk kles, zatímco právě u Škody takto výrazně vzrostl??
Avatar - petr petrumr
1. 11. 2021 17:04
nuselák
No jestli si to přečte ten co jim dal své uspory a děckám nekoupí ani banán, tak ten most bude přitahovat lépe než předražený škody.
Rozbalit vlákno
0