Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Škoda v období od ledna do září téměř zdvojnásobila provozní zisk

53 komentářů

PowerHouse
Takže musí vyrábět velice levně a prodat draze.
topten
prednostne vyrabej elektromobily a hybridy, ktery maj vysokou marzi
tedy do budoucna az bude konkurence velky prostor pro zlevneni
do 5 let bude elektromobil za +- stejny penize jako klasickej spalovak i v nizsi stredni.
u lepsich aut to uz je +- stejny
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Tak proč tedy stále kvokají že jsou E-zkraty ztrátové a proč pořád natahují ruku?
Jo takový penězovod od státu je fajn :no:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Aby na to byly dotace a rychleji se jim to zaplatilo?
topten
ze to je ztratovy kvokaj jen takovi dunihlavove jako se ty wine
VII
Hybridy mají zrovna marži nejnižší. Zisk se nakumuloval za první půlku roku, kdy se vyrábělo dobře proti loňskému roku kdy začal Covid. Nechápu, co na tom všichni považují za senzační, že se zisk za prvních 9 měsíců vrátil na úroveň z roku 2019.
Až bude report za celý rok, tak už to tak veselé nebude.
topten
hybridni oktavka skoro o 200tis drazsi nez nehybridni verze, a o 75tis drazsi nez 2litrova benzinova ctyrkolka. a to ta ctyrkolka plati cca 150tis kc pokutu za emise.
pritom benzinova RS a hybridni RS je za stejnou cenu
VII
Jak to souvisí s tím, že je na hybridních modelech mnohem menší marže? Ta technologie něco stojí a prostě na dieselu i benzínu vydělají víc.
Žádnou pokutu za emise spalováky neplatí, VW má dost el. aut a hybridů , aby to emise bez problémů vyšlo.
topten
za lonsky rok vw group zaplatil emisni pokutu cca 100mil E.
letos by to mel,o byt lepsi, na druhou stranu vloni se elektro a hybrid zapocitavali vetsim koeficientem nez letos

za hybrid se u skodovky priplaci cca 200tis, tedy 15kWh aku (50tis). elektromotor (25tis), rizeni a prevodovka (25tis). tedy marze na hybridni casti je 100%
Xylo
Máš někde odkaz na to, že VW už opravdu zaplatil nějakou emisní pokutu? Co já jsem četl, tak to bylo vypočítáno, měl by atd. Já pořád věřím ing. Hurtovi, který říkal 14.12.2020 : " Zadruhé byl letošek prvním rokem, kdy platily limity na emise CO2. My ho pracovně nazýváme „rokem zero“, protože limity už platí, ale ještě za jejich nesplnění nemusejí automobilky platit pokuty. "
Odkaz: https😐/www.seznamzpravy.cz/…osmivalce-133679
topten
https😐/www.auto.cz/…mu-pokuta-137724
jestli opravdu neco platili nebo to nejak uplacali nevim
Avatar - Emel
Emel
Myslím, že tu pokutu normálně platit musí. Zase to jsou relativně drobný.
VII
Ano a letos těch el. aut má o víc než 100% víc, detto u hybridů, takže navzdory koeficientu je to koncernu jedno.

Ty jsi teda dobrý pohádkář 😁 😁 . Jakože započítám jen materiál navíc a tím mám vyděláno? Co třeba náklady na vývoj, přestavbu a prodloužení montážních linek, investice do linky na baterky, investice ve svařovně, investice v lisovně, investice do personálu. Ne, vážně to není jen o připočtení režijního materiálu.
topten
to neni jednorazovy naklad, ale odepisuje se nekolik let
cim vic vyrobenych aut, tim mensi podil na konecny cene
1mil aut behem 5 let po 10tis podilu na investici = 10mld investice
to by mohlo stacit
Avatar - Mikesus
Mikesus
A vývoj benzinu/nafty je zanedbaný a úprava linky na nový motor/modle je taky zamedbaný? To už v tom modelu je, tak proč by se to pridavalo jen k elektru. Proste v ceně auta to je zapocitane u obou a bude to podle vyrobeného množství.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Do pěti let nebude EV za cenu spalováku, ale spalovák za cenu EV. A to je sakra rozdíl a sakra průser :-! :-!
Já Prvni_1
Problem nejsou cipy.

Oni proste nechteji vyrabet.
Takhle je to ideal!

Vyrabi malo, takze draho prodavaji.
Roste jim zisk.

A vlastne je to i ekologicke, pokud by tedy misto toho neprodavali ty tuny jedu a drahych kovu v baterkach.

😒
traveldrive
A keď tony jedov vychádzajú z výfukov, to ti nevadí?
Avatar - Anonym
Anonym
A z elektráren? To ti nevadí?
topten
velkej zdroj ma na jednotku vyprodukovanyho vykonu mensi emise nez tisice malych zdroju
romiku
cjoctavian
A straty pri transporte a nabijani? Bohato vynahradia vyhodu 1 velkeho zdroja.
topten
prenosove ztraty do 5%, nabijeni 10%, to je vpohode
ale rec je o emisich - velky zdroj jede v optimalnim rezimu a emise se monitoruji v realnem case a likviduji opet za optimalnich podminek (krome najizdeni a odstavek)
Avatar - Mikesus
Mikesus
Celkem to v nejhorším scénáři bude do 20%, ale spíš méně. To pořád vyváží snadnou kontrolu a řízení emisí.
Avatar - Anonym
Anonym
Tuto pyčovinu zde omíláš donekonečna. Ono tedy jak který velký zdroj, víš?
topten
klidne i obycejna kogenerace v teplarne u malyho sidliste.
romiku
Avatar - Anonym
Anonym
Tam, kde já žiju, žádné malé teplárny s kogenerací neexistují. Takže naprosto evidentně existuje spousta takových zdrojů, které jsou horší, než spalovací motor na palubě auta. Žiješ mimo realitu, píšeš mimo realitu, Topíku.
topten
to ze kogenerace moc nejsou znamena, ze nebyl tlak aby byly romiku, protoze se doted az tak moc nevyplatily, resp. investice byli tak velky, ze by se zaplatily za dlouho.
s greendealem, narustajici cenou elektriky a znevyhodnenim pouheho spalovani fosilnich paliv se vyplati mnohem vic, takze i ty se dockas
romiku
Avatar - Anonym
Anonym
Milý Topíku, green deal je sprosté slovo, na které budeme za pár let vzpomínat stejně na jiné sprosté slovo, slovo soudruh. Celý svět si z toho dělá pr-.del už teď. Čeká se jen na to, až to dojde i evropským pošukům.
topten
greendeal je hotova vec romiku.
je to politicka dohoda
meli jsme pravo veta a mohli to zastavit, ale StBak babis toho nevyuzil a greendealem souhlasil. stezuj si u StBaka.
navic USA ma stejnej cil jako EU - uhlikova neutralita do 2050, china 2060
koukej do budoucnosti, ne do minulosti
Já Prvni_1
Koukam do budoucnosti... a velky spatny.
😒

Kazda ideologie prinese pruser.
A je jedno, ze na zacatku vychazi z hezkych predpokladu.
topten
dulezity je mit nejakej plan
EU nema moc fosilnich zdroju
takze musi mit plan jak prezit i bez nich
greendeal je tim planem
nejvetsi ekonomiky sveta maj podobnej plan
USA 2050 jako EU, china 2060
Arese
Jasně, stat se místo na zemích Bízského východu, Rusku, Norsku či USA s jejich těžbou ropy zcela závislým na příšerné čínské komunistické despocii (která dnes ovládá většinu dolů na kovy potřebných na elektrozkraty), tomu tedy já říkám "Z louže pod okap"! 😲 😲 😲 :no: :no: :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Bravo soudruhu :yes: :yes: :yes:
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Vezmi rozum do hrsti a srovnej vzduch ve městě teď a před 50ti lety. A zajdi si na exkurzi do nějaké slévárny, abys věděl, co je špatný vzduch.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jo a podařilo se jim vyrábět bez zásob. Zbavili se nejnákladovější položky. Jasně nějaká auta jim tam stojí, ty dokončí alo nově budou vyrábět jen ty nejdražší verze.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Snížení výroby zvýšilo zisk. Znamená to jediné, vysoké marže. No a když se výroba zastaví , tak by 80% měl platiti stát, to se to podniká. Je se ale třeba dívat za roh, automotive živí půl Česka, ale dodavatelé jedou na půl a za stejné marže. Jak dlouho to takto může vydržet? A vysoké marže jistě lákají číňany, nebudou nám chtít dodávat hořčík, ale celé auta.
topten
chinan nema horcik ani pro sebe, protoze nema uhli, plyn a ted ani naftu, aby moh vyrobit horcik.
dodavky elektriky vypina a naftu ma na pridel.
napr. nakladak 100 litru na jedno nacerpani, nekde i min ...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To je tak, když hraješ hrdinu a odmítneš australské uhlí.
topten
trefa :yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
A s tou marží na EV to myslíš vážně? U EV nefunguje Dinarovo dělení GLE:2 = Kodiaq:2 = Duster. EV- EQE:2 = Enyaq:2 = ???. Zoe je za 900.
topten
spocitej si, kolik stoji baterka pri cene $150/kWh, kolik zbytek auta a za kolik se to cely prodava ...
kdyz zoe nekdo za 900 kupuje, tak proc by to za 900 neprodavali

s tim dinarovym delenim jsi me dostat, chvili jsem premejslel co to je za ekonomickej pojem ...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
No EV Cígo dělat ve škodovce nechtějí. Přitom jako druhé auto do rodiny by to snad chtěl každý. Na levně kolem komína je to ideál.
topten
tak ja bych to manzelce nekoupil, stydel bych se kdyby v necem takovym jezdila.
a ten kdo by se v tom rad naparoval na to zase nema.
z myho pohledu je cigo je na svoji uzitnou hodnotu drahy.
teoreticky detem jako prvni auto, ale to radsi neco vetsiho a bezpecnejsiho a klidne i par let staryho
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tomu rozumím, beru lidi, co auto berou jenom jako věc k ježdění.
Avatar - Emel
Emel
Cígo s cenou pod půl mega byl sice krám, ale levnej krám. Jako auto do města za mě úplně v pohodě.
Ekonomicky to pořád úplně nevychází, než člověk projezdí čtvrt mega v benzínu po městě tak je auto stejně na výměnu... ale už to není taková darda. Však taky nejbližší konkurenti byli o hodně výš a nová Dacia začíná na podobných penězích (a podle mě je to horší auto).
Nějaký sociální status a naparování - jo, možná, já tohle moc neřeším...
Bezpečnost - myslím, že na tom Cígo bylo docela dobře...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Citigo nebo Zoe jsou EV, ktre jako jediné dávají skutečný smysl aspoň v něčem. Ne ekonomický, ale aspoň ten že snižují lokální emise tam, kde to má nějaký smysl.

Fakt nevím, proč máme snižovat emise na D1 a přesouvat je do elektráren a proč kvůli tomu musíme vymlátit většinu zásob drahých kovů...

Vadí že ropa dojde za stovky let, ale nevadí že drahé kovy nejsou už dnes... Brilantní úvahy grét...

EU a EK řeší čím NESMÍME topit za 10 let, ale neumí ani zajistit zásoby plynu na následující zimu...

Německo politicky hrotí EV mobilitu, přitom jejich energetická koncepce je taková, že v roce 2040 chtějí el. energii dovážet!!! (Odkud, za co....?!?)
topten
to je blbost
maly auto se hodi jen do mesta.
jestli jezdis jen kolem komina, tak OK, ale jakmile chces jet k sousednimu kominu, tak abys mel vetsi auto.
takze smysl maj auta od velikosti fabie a dalsi fabie bude na 99% jen elektricka
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Proto tu je třeba PHEV že když už nutně chce EU... Ale ne EV!!!

Typický eurohujer. Místo aby cokoliv vyvrátil se uvede neprůstřelné "to je blbost"...

CO JE BLBOST?? Že nedostatek drahých kovů panuje již dnes??? Že ropy tu jestale dost na desítky, možná i stovky let??? Že EU .není schopna zajistit ani plyn na letošní zimu???
topten
blbost je to citigo

a ten plyn - to je jen vydiraci taktika ruska. proc myslis ze rusaci ted hromadej vojaky na hranici s ukrajinou a vedle toho evropu vydiraj plynem? aby lidi jako ty drzeli hubu az rusaci vedle krymu, donbasu a luhanska napadnou jeste dalsi cast ukrajiny.
podivej se na polaky. k nim ruskej plyn tece. protoze polaci jsou na plynu z ruska nezavisli, protoze maj vetsi cast spotreby LNG z USA a od arabacu, tak tam si rusaci kohouty utahnout nedovolej, protoze tim niceho nedosahnou.

cim vic budeme na rusku nezavisli, tim lip pro nas a hur pro rusko.
proto i ten greendeal, kterej s tema vsema problemama co kolem toho jsou a budou znamena energetickou nezavislost.
a proto tolik povyku proti nemu z ruska a lidi, kteri na tuhle taktiku skacou.
vcetne tebe.
to fakt nejsi schopnej videt dal nez na spicklu svyho nosu ??
Arese
Mně laskavě vynech, já bych ho tedy v EV verzi nechtěl! 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano. Taky vůbec nerozumím proč mají dostávat podporu státu.

A celkově mi to nesedí. Proč u jiných značek VAG provozní zisk kles, zatímco právě u Škody takto výrazně vzrostl??
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
No jestli si to přečte ten co jim dal své uspory a děckám nekoupí ani banán, tak ten most bude přitahovat lépe než předražený škody.