Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Dlouhodobější test: Ford Kuga 1.5 ST-Line. Skvělý dojem utvrzen

Ford Kuga s tříválcovou patnáctistovkou a výkonem 110 kW není v naší redakci poprvé, opět ale udělal velmi solidní dojem. A to nejen na mě.
Zpět na článek
5. 11. 2021 13:48
5. 11. 2021 22:25
6. 11. 2021 08:19
6. 11. 2021 11:30
Avatar - Ozzman
5. 11. 2021 13:02
SUV do zatáček
Je to úsměvné, což ? Autor se rozplývá, jak se s autem dá jezdit po okreskách, jo, dá, máme doma už druhou Kugu 2. generace a je to dost podobné, taktéž komfortní, ale jistý podvozek, který spráší kdejaký kombík C segmentu s torzkou (abych parafrázoval p.Vaculíka:D), ale fakt je doba tak špatná, že nám poslední dobré jízdní vlastnosti nabídne v mainstreamu SUV ? :D Asi jo...

Měl jsem možnost taktéž porovnat s PHEV verzí a ta váha je strašně znát a lehká jednepětka má prostě i přes výkonostní deficit navrch.

Nevím, jak třetí generace, ale u druhé byl standart (již u předfaceliftu) vektoring točivého momentu, kdy Kuga, stejně jako nějaké dražší verze Fokusů, zaklekává do zatáček a pod plynem si nechá líbit opravdu dost.

ESP - co znám, tak Ford mívá dost benevolentně nastaveno, asi to v nové generaci trochu utáhli ve stylu Toyoty (hlavně bezpečnost, zábava je trestná :D)

Vyhřívané okno - už není standart ? Kuga 2 ještě měla i v Trend verzi vyhřívané čelní sklo bez příplatků.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - iudex
5. 11. 2021 13:42
Re: SUV do zatáček
K jazdným vlastnostiam sa neviem vyjadriť, každopádne vizuálne vyzerá nová Kuga výborne, konkrétne v ST-line. Dnes som práve jednu Kugu ST-line v červenej metalíze predbiehal a so záľubou som sa na ňu pozeral, skutočne vydarený exteriér, za mňa jedno z najkrajších SUV nielen v triede a v rámci mainstreamu bez ohľadu na triedu. Taký Macan GTS pre chudobných. :-)
Avatar - Ozzman
5. 11. 2021 16:29
Re: SUV do zatáček
Jo, nevypadá zle, ale praktičnost dostává na pr… :D Meli jsme srovnani vedle sebe Kugu 2 a 3 a ten kufr nad roletkou, to je škoda a vrhá to Kugu trochu mimo klasicke “rodinne komapktni SUV”
5. 11. 2021 13:54
Re: SUV do zatáček
myslim si, ze vyhrievane celne sklo nebolo standardom v trend vybave

https://docplayer.cz/…akcni-cenik.html
cennik platny od 1.1.2017 - 12 300czk mi nepride, ze je v standarde :)


alebo clanok z auto.cz
https://www.auto.cz/…559-000-kc-71594
sada winter v roku 2012 za 12 000czk, ktora obsahuje vyhrievanie celneho skla...

:)
Avatar - Ozzman
5. 11. 2021 16:29
Re: SUV do zatáček
Měli jsme 2014 trend a měla sklo, pak 2019 titanium a taky má sklo, tak netuším.
Avatar - Mikesus
5. 11. 2021 14:58
Re: SUV do zatáček
"Nevím, jak třetí generace, ale u druhé byl standart (již u předfaceliftu)"

"Vyhřívané okno - už není standart ? "

Píše se standarD. Není to prezidentská standarta, ale standardní výbava :-[]

Ano, v těch zatáčkách už ta váha byla znát. Ale na objektivní srovnání by chtělo mít ne PHEV pohon, protoze třeba ten podvozek je na podobné úrovni
Avatar - Ozzman
5. 11. 2021 16:32
Re: SUV do zatáček
Grammar nazi !:D ještě se tu slétne woody a můžete si potřást pravačkou :D

Jo, ja si myslim, že právě ty lehké ecoboosty budou v obou generací agilnější. Proto jsem i psal, že mam srovnani jen s 2. Generaci a i ta byla lepší díky váze v zatáčkách, trojka s EB snad horší nebude.
Avatar - miromen
5. 11. 2021 15:46
Re: SUV do zatáček
Když jsem si byl informativně zjistit ceny vyměny čelniho skla u fokala tak majitel nejznamějši mistni firmy byl bez přehaněni v šoku, když jsem mu řekl, že nemam vyhřev čelniho skla.
Vlastně mi ani nevěřil a osobně se šel k autu přesvědčit a u něj jen kroutil hlavou.

U MK4 focuse je ESP pořad dost benevolentni a s krasně spolupracujici prcinkou neni problem vzit takovy kruhač bokem.
Avatar - Ozzman
5. 11. 2021 16:33
Re: SUV do zatáček
Bokem s predokolokovym Fokusem ? No na sněhu s ručkou asi jo.
Avatar - miromen
5. 11. 2021 16:48
Re: SUV do zatáček
Źadny snih ani ručka jen to byl kombik v st-line.
Avatar - Ozzman
5. 11. 2021 17:17
Re: SUV do zatáček
A jezdil bokem? Co si s tim delal ?
Avatar - miromen
5. 11. 2021 17:36
Re: SUV do zatáček
No pokud vim tak focus ani ručku nema snad jen uplny zaklad, ale možna si to pletu s jinym modelem.
Jinak dělal jsem to co se s autem dělat ma a jen jsem zkoušel všechno možne včetně limitu apod. Jo jizda byla často ve stylu, kdy jak by řekl jeden zřejmě prodejce od peugeotu, prostě povinny spolujezdec při peugeot emotion day...to už neni ani na papiry, ale rovnou na basu.
Avatar - speedfred
5. 11. 2021 17:52
Re: SUV do zatáček
Tak privádzač bokom sa mi podarilo aj na Ďuble valniku, len elektronika to típla hneď na začiatku. A bez ručky, akurát bolo mokro a išiel som trochu rýchlejšie.
Avatar - Ozzman
5. 11. 2021 18:45
Re: SUV do zatáček
No tak jasny, to je ale trochu neco jineho, nez si predstavim pod kontrolovanou “jizdou bokem” :D
Avatar - miromen
5. 11. 2021 19:20
Re: SUV do zatáček
Tak ona celkově čitelnost a kontrola je u fokala jednoduše řečeno velice dobra.
A co se mi ještě u MK4 libi tak to je diskretnost TVC opoti MK3, kde jsou el. zasahy brzd docela vnimatelne.
Avatar - lamal
9. 11. 2021 13:05
Re: SUV do zatáček
mk3 po FL ma totalne priserny elektronicky system jazdnej dynamiky... predok sklznut necha, ale co robi pod plynom v zakrute to je des, hlavne ak je tam trochu zvlneny asfalt
Avatar - fOE
6. 11. 2021 09:12
Re: SUV do zatáček
I s predokolkou se da "jezdit bokem", resp. jde tak rozhodit, zvlast fordum to i podle ruznych recenzi je vlastni.
https://en.m.wikipedia.org/…ft-off_oversteer
Ja to zkusil snad 2x, minula fiesta ST a minula fiesta s 1.0 ecoboostem a jde to s jednou i druhou, ale ze bych mel pocit z nejake prehnane kontropy se rict nedalo (i kdyz to bylo umyslne, tak hnedej poplach :D ). Moc si to ale nedovedu predstavit co s timhle predvezt na kruhaci...?
Avatar - Ozzman
6. 11. 2021 12:04
Re: SUV do zatáček
No, tak jasné, takhle ustřelovaly hodně na mokru staré Oktávky, kamarád taky nedobrovolně dodriftoval do svodidel, ale tak nějak bych zrovna jízdu bokem a "jízdu bokem" nesrovnával :D a rozhodně to nedával jako plus :D
Avatar - lamal
9. 11. 2021 13:06
Re: SUV do zatáček
to je nieco uplne ine ako ustrelenie octávky
Avatar - lamal
9. 11. 2021 13:08
Re: SUV do zatáček
vec stabilizacie, ktora to moze zastavit, inac to prenosom hmotnosti, rozhodenim aj s pomocou brzd nie je velky problem
6. 11. 2021 11:17
Re: SUV do zatáček
Mám Kugu aktuální generace s HEV AWD. Nechtěl jsem chrochtadlo a navíc to stálo stejně. Nicméně v porovnání s PHEV je to rozdíl znatelný. Auto jede mnohem lehčeji a pocitově výkonově stejně jako PHEV.
Předpokládám, že podvozek tě u dvojky asi netrápí, že? Viděl jsem moji HEV variantu zespod a je to tam hezky bytelně udělaný. Mnohé (i zvučné) značky by mohly v dané kategorii závidět.
Jezdím zatím za 5,4 litru, tak uvidíme, jak se dál spotřeba vyvrbí. Dálnice cca 30%.
Po srovnání s CX-5 a Tucsonem jsem zcela jednoznačně bral Kugu. Moc těžké rozhodování to nebylo.
Avatar - Ozzman
6. 11. 2021 11:44
Re: SUV do zatáček
Mám dlouhodobou zkušenost s Fordy, Mondea MK4 270 tisíc km, 7 let, MK5 110 tisíc km, 3 roky, Kuga 2 45 tisíc km, Kuga 2fl 10 tisíc km a nikdy nic až na jeden silentblok u MK4 v tom nájezdu, podvozky mají bytelné.
5. 11. 2021 13:48
Tři válce a
"A není to málo, Antone Pavloviči?" :D
Rozbalit vlákno
5
Avatar - iudex
5. 11. 2021 15:37
Re: Tři válce a
A to vie ísť iba na dva valce. ;-)
5. 11. 2021 22:25
Re: Tři válce a
jsou na hov no
Avatar - Ozzman
5. 11. 2021 22:36
Re: Tři válce a
Běž domu prosimtě...
5. 11. 2021 20:50
Ford novinky
Ford novinky naleznete na jednom miste: http://www.fordauto.sk/
Rozbalit vlákno
0
6. 11. 2021 08:19
Neviem...
Mal som možnosť v praxi porovnať súčasnú s predchádzajúcou (najvýkonnejšie diesle). A poviem vám - sklamanie. Predchádzajúca (posledná verzia) je prosto super. Nová ma neslovila. Diesel rachotil viac, auto mi prišlo také ťažšie na predok, posedenie mi nesadlo... Akože vedel by som žiť aj s novou Kugou, ale stará je pre mňa lepšia. Povedal som to predajcovi a ten skonštatoval, že nie som prvý, čo to takto zhodnotil.
Rozbalit vlákno
0
6. 11. 2021 11:30
Ceny
"Jejich ceny ovšem začínají od 862.900 Kč, respektive 842.900 Kč v případě hybridu. Navíc jsou obě tyto pohonné jednotky spojené výhradně s automatem a nemají tak radostný a živý projev."

Mimochodem všimněte si zajímavosti, že HEV je levnější než klasika. HEV zcela jednoznačně je nejlepší volbou pro ty, kteří nepotřebují "s automatem a nemají tak radostný a živý projev." Žere to málo, předjet se s tím dá, komfortní to je... Co víc si přát?

Neznám žádné SUV, které má zábavný a živý projev a zároveň stojí s použitelnou výbavou do milionu. A to jsem jich v této kategorii vyzkoušel spoustu. Ostatně od toho ani SUV není. Osobně nechápu, jak někdo může napsat, že CX-5 je zábavná. Ne, fakt není. Brácha už má 3. v řadě, vždycky nejsilnější benzín a nic zábavného nebo řidičského tam není. Všechno je to na jedno brdo, buď o něco maličko lepší nebo horší. Jo, jiná káva je třeba u BMW X3 nebo Macan, ale to chce větší rozpočet.
Rozbalit vlákno
0