No jo, ale to byla TOP verze s výbavou, co ty základní neměli. Měl jsem F1 Combi s 1.9TDI v plné náloži, tj vše v el - okna, šíbr, xenony, sportpaket atd za původních 580k, kupoval jsem jí jako zánovní z Fabriky jako půlroční za 420k a takových moc nejezdilo. ALE teď si dej do konfigurátoru 1.0TSI 81kw 6M Style s metalízou, 16"alu a tažným a jsi na 500k a auto není nic moc. Ta 1.5TSI na 500k jen začíná, tj dovybavíš a zastavíš se na 650k a pořád máš jen malé auto :no:
Taky tenkrát jezdilo na Moravě víc Škodovek než Toyot a vůbec to tam stálo za prd. Ale díky tvé osvětě se to změnilo a najednou je tam zase krásně jako když Cyrilovi s Metodějem ukradli kolo... (viz diskuse pod Karoqem).
Na druhou stranu, ten současný trend je znát i na ojetinách. Kámošovi se povedlo zrušit tři roky staré auto. Totální škoda. Pojišťovna mu z havarijního pojištění vyplatila 92% pořizovací ceny. To mu tenkrát při koupi ještě dal dealer zdarma komplet sadu zimních kol na originálních elektronech, které mu zůstaly.
Obecně se stalo (zlo)zvykem, že silnější motorizace manuál nedostávají. Trošku bokem stojí HH mutace (Focus, i30, GTI&spol.), ale jinak je výjimka spíš ta Scala (a úplně bych se nedivil, kdyby ta kombinace potichu zmizela z nabídky).
Je super, že Fabia má aj poriadny motor (nielen čo do výkonu, ale čo do objemu a počtu valcov), to samé osebe je konkurenčná výhoda proti iným subkompaktom, ktoré už dnes zostávajú výhradne na trojvalcoch. So far so good.
Lenže potom je tu skutočnosť, že je to výhradne s DSG a tá cena je potom na takej úrovni, že reálny kupujúci sa zamyslí, či skutočne dá také peniaze za Fabiu. Myslím, že záujemca uprednostní dve cesty: buď zostane pri Fabii, ale uspokojí sa so slabším motorom (ono 81 kW je stále solídny výkon na malé auto) a citeľne ušetrí. Alebo za podobnú cenu si už vyberie auto o triedu vyššie, podobne výkonné či vybavené, ale proste väčšie (a "prestížnejšie", aj keď v tejto kategórii je to diskutabilný koncept).
Z môjho pohľadu je problém aj to, že ani so 150k jedna-päťkou Fabia nebude hothatchom ani warmhatchom (to vyplynulo z testu sesterskej Ibizy 1,5TSI, ktorá je naviac ten "športovejší" člen rodiny, teda od Fabie to možno čakať ešte menej). Proste bude to príjemne výkonné auto s dostatočnou rezervou výkonu, ale nič, čo by potešilo srdce nadšeného vodiča, mylne očakávajúceho od 150k supermini nejakú športovosť.
Je to tak. Navíc pro mě se to nepotkává... pokud bych chtěl auto pro radost z jízdy po okreskách se silným motorem, tak s manuálem, pokud něco na cukačku do města s automatem, tak k tomu nepotřebuju 150k. A pokud by to mělo být rodinné auto, tak by byl potřeba aspoň kombík, který skončil.
Takže jo, když už, tak 1.0TSI 81kW MT... a zjistit, co je pravdy na minulém článku, kde se říkalo, že to "moc nejede".
Jo, vidíme to rovnako. Je trochu paradoxné, že ja ako petrolhead nevidím zmysel práve pri najzaujímavejšom motore, ale proste peňaženka nepustí a racionálne Fabia 1,5 (práve) s DSG nedáva zmysel.
Třeba to není auto primárně pro "zaostalou" Evropu a v Německu na to koukají jinak... nevím. A nebo mysleli na sebe - když už prodáváme auto s emisní pokutou, tak ať si aspoň něco vyděláme na DSGčku.