Elektromobilita
PetrUmrd
2
Toje dobřre, bode to už bvše teď fialové
PUSSYCAT
8
Uz ses nalitej?
Moment. Stát DÁ???
Ne. Opět jem lži pana Havlíčka a Babiše.
Kde je vezme?? Nebo si tyto peníze opět půjčíme s jde tak jen o další dáreček této vlády na dluh?
Nebo je zaplatí nevinní majitelé spalovákú, kteří budou financovat EV nesmysl pro horních 10 tisíc???
Nebo nám 34 mld. pošle ta skvělá EU??? Která je vytáhne z černého klobouku???
Vyhozených 34 mld. za dotace a subvence dlouhodobě neudržitelné koncepce pro naše přírodní podmínky. Bravo! Lepší tečku jsme si od Babiše skoro přát nemohli. Stihl pos*ať i tohle!!! :no: :no:
Ne. Opět jem lži pana Havlíčka a Babiše.
Kde je vezme?? Nebo si tyto peníze opět půjčíme s jde tak jen o další dáreček této vlády na dluh?
Nebo je zaplatí nevinní majitelé spalovákú, kteří budou financovat EV nesmysl pro horních 10 tisíc???
Nebo nám 34 mld. pošle ta skvělá EU??? Která je vytáhne z černého klobouku???
Vyhozených 34 mld. za dotace a subvence dlouhodobě neudržitelné koncepce pro naše přírodní podmínky. Bravo! Lepší tečku jsme si od Babiše skoro přát nemohli. Stihl pos*ať i tohle!!! :no: :no:
Nebreč a inhaluj dál své výfukové plyny 😒]
Zalez do lithiového dolu.
Lék na své potíže máš ve vlastním nicku 😒]
Lék na tvé potíže se jmenuje základní škola.
Když došli náboje tak alespoň plivnout, že? Gramatika OK? Nezapomeň lajknout sebe 😒]
Jistě. Dám si 4 lajky... bože jak jsi ubohý :no:
Nevšimnul jsem se že jsem tě urážel, ale ok … je to tvůj boj … když ne plivnuti, tak kopnuti 😒]
A já tě někde urážel???
Byls dnes na čerstvým vzduchu???
Vůně benzínu je zdraví prospěšná, tos nevěděls?
Fejkovej multinicku? 😄 😄 😄
Fejkovej multinicku? 😄 😄 😄
Co jsi zač, proč lezeš do cizi konverzace?
Myslíš si, že někdo přečte tvůj výtěr? 😄 😄 😄
Myslíš si, že někdo přečte tvůj výtěr? 😄 😄 😄
Sem prezient všech petrolheadů a můžu si lézt kam chci a kde chci, narozdíl od vás sem chodím 21 let 😄 😄
rohYpnoIe, jsi prezident všech sra4ek a ub0Zaku, včera to bylo 20, dnes je to 21 let - promarnils svůj zbytečný život, blbe4ku 😄 😄 fcuk you, komunisto jeden. Tady je tvůj finiš: https😐/youtu.be/1Cwiooaf32c
Niva Legend je opravdu legenda, je to starý, ale jednoduchý, všude to projede a opravíš to šroubovákem a golou.
Kdo chce něco modernějšího, je tu Travel z konce 90 let. LED zadní světla a denní svícení, airbagy, navigace, klima, vyhřívaný sedačky atd. Poctivý dělník, žádný suv pro parádu.
Kdo chce ještě něco modernějšího, musí si počkat na Novou Nivu 3. generace. Nebo koupit UAZ Patriot. Tohle sou pravověrné offroady na nezpevněné cesty, lehký a střední terén, projede to vše, od kažšské stepy po sibiřské bažiny.
Proto to lidi furt kupují na půlce světa, jezdí to evropě, jižní americe, bývalém sssr, africe, karibiku.....
Kdo chce něco modernějšího, je tu Travel z konce 90 let. LED zadní světla a denní svícení, airbagy, navigace, klima, vyhřívaný sedačky atd. Poctivý dělník, žádný suv pro parádu.
Kdo chce ještě něco modernějšího, musí si počkat na Novou Nivu 3. generace. Nebo koupit UAZ Patriot. Tohle sou pravověrné offroady na nezpevněné cesty, lehký a střední terén, projede to vše, od kažšské stepy po sibiřské bažiny.
Proto to lidi furt kupují na půlce světa, jezdí to evropě, jižní americe, bývalém sssr, africe, karibiku.....
Máš pravdu. Stát dá= někdo jiný musí vydělat a zaplatit na daních, aby stát (úředníci) vymysleli, zač ty vybrané peníze utratí.
Řešení je jednoduché: snížit daně a 90% agendy státní správy vypustit ze zákonů.
Řešení je jednoduché: snížit daně a 90% agendy státní správy vypustit ze zákonů.
Nová vláda
to může stopnout nebo změnit podmínky. Rozpočet taky nepřijmou. Než bude rozpočet, tak se nemůže nic měnit.
Není to definitivní.
Rozhodně ne na nákup EV.
to může stopnout nebo změnit podmínky. Rozpočet taky nepřijmou. Než bude rozpočet, tak se nemůže nic měnit.
Není to definitivní.
Rozhodně ne na nákup EV.
Stát chce stopku uhlí.
Stát nebyl schopný realizovat OZE.
Stát není schopný realizovat náhradu dosahujících Dukovan!
Stát není schopný zajistit ani zásoby zemního plynu.
Ale budeme podporovat EV mobilitu??? Toto je prostě další příklad přínosu EU a současně politiky naší země. Aneb jak si vypustit vlastní rybník i s rybami co nejrychleji. Bravo!!!
Stát nebyl schopný realizovat OZE.
Stát není schopný realizovat náhradu dosahujících Dukovan!
Stát není schopný zajistit ani zásoby zemního plynu.
Ale budeme podporovat EV mobilitu??? Toto je prostě další příklad přínosu EU a současně politiky naší země. Aneb jak si vypustit vlastní rybník i s rybami co nejrychleji. Bravo!!!
Souhlas s koncepcí státu, dávám +.
Zajímal by mě přebytek el. energie v ČR poté, co vypneme Dětmarovice a i Mělník 3, dvě velké uhelné elektrárny.
K těm EV.
Dnes vypadají tragicky viz. ten Seat Born,
ale na soud by jsem si počkal do roku 2025, až se na západě změní dotace, potom budu vědět více. Zatím je to novinka, která prochází prudkým rozvojem.
Zajímal by mě přebytek el. energie v ČR poté, co vypneme Dětmarovice a i Mělník 3, dvě velké uhelné elektrárny.
K těm EV.
Dnes vypadají tragicky viz. ten Seat Born,
ale na soud by jsem si počkal do roku 2025, až se na západě změní dotace, potom budu vědět více. Zatím je to novinka, která prochází prudkým rozvojem.
Ta novinka tu je již 10 let!!! A za těch 10 let se, světě div se, zásadni změna neodehrála. Ani nemůže. Protože tu jsou fyzikální a chemické limity, které prostě ani pokrok nedokáže zvrátit.
Elektromobil je koncepce stará přes 100 let. Byla tu dávno před nějakým dieselem!!! Ale právě volný trh a poptávka ljdi ukázala, že EV není cestou a prosadil se spalovací motor. Proč? Protože byl technilicky lepším řešením s ekonomickou udržitelností.
Elektromobil je koncepce stará přes 100 let. Byla tu dávno před nějakým dieselem!!! Ale právě volný trh a poptávka ljdi ukázala, že EV není cestou a prosadil se spalovací motor. Proč? Protože byl technilicky lepším řešením s ekonomickou udržitelností.
Psal jsi někomu, že se má dovzdělat.
Možná by to neuškodilo tobě.
Zkus začít s těmito odkazy a pak mi napiš, zda si stále myslíš, že se žádný pokrok neodehrál.
https😐/en.wikipedia.org/…wiki/Renault_Zoe
https😐/www.statista.com/…-battery-prices/
Stručně😒br /> 2012 Zoe 22kWh baterka, 66kW motor.
2019 Zoe 52kWh baterka, 100kW motor.
Přijde ti nárůst kapacity baterie o 145% při zhruba stejných rozměrech (ve stejné karoserii) jako ''žádná zásadní změna''? 😁 😁 😁
Cena baterií klesla asi 10x!!! WTF
V r. 2010 1.191$/kWh v r. 2020 137$/kWh
Nevidet rozdil jednoho radu uz chce extremni zaslepenost... :-!
Co tam máš dál, z vašich anarchoprimitivních dezinformací?
Možná by to neuškodilo tobě.
Zkus začít s těmito odkazy a pak mi napiš, zda si stále myslíš, že se žádný pokrok neodehrál.
https😐/en.wikipedia.org/…wiki/Renault_Zoe
https😐/www.statista.com/…-battery-prices/
Stručně😒br /> 2012 Zoe 22kWh baterka, 66kW motor.
2019 Zoe 52kWh baterka, 100kW motor.
Přijde ti nárůst kapacity baterie o 145% při zhruba stejných rozměrech (ve stejné karoserii) jako ''žádná zásadní změna''? 😁 😁 😁
Cena baterií klesla asi 10x!!! WTF
V r. 2010 1.191$/kWh v r. 2020 137$/kWh
Nevidet rozdil jednoho radu uz chce extremni zaslepenost... :-!
Co tam máš dál, z vašich anarchoprimitivních dezinformací?
Zapomněl jsi na cenu elektřiny....už jen zálohy jsou teď pro některé lidi likvidační...a bude hůř ... 😒
Hlavně elektrika po vpynutí uhelek nebude a to ve špičkách vůbec žádná nebo budou blackouty 😄
A zkrachuje Tesla. Wtf
Tak o blackoutech mluví i Drábová, smůla vid.
Není otázka zda, ale KDY.
https😐/www.idnes.cz/…24_ekonomika_kou
Smůla co, zelený utopisto
Není otázka zda, ale KDY.
https😐/www.idnes.cz/…24_ekonomika_kou
Smůla co, zelený utopisto
Za historicky první elektromobil je považován vůz sestavený holandským profesorem Sibrandusem Stratinghem a jeho asistentem Christopherem Beckerem roku 1835,tedy přibližně 50 let před prvním automobilem se spalovacím motorem.
Není překvapením, že historický elektromobil bez zdroje energie nemohl uspět. To se však zcela obrátilo s příchodem Li-Ion akumulátorů a zejména tím, jak narostly kapacity a zároveň významně klesly ceny za uloženou kWh v posledních cca 5 letech. :-!
O tom prvenstve sa da polemizovat. Zalezi od toho, co si predstavis pod pojmom "elektromobil". To vozidielko co postavil profesor Sibrandus bolo velkosti hracky, malo jednorazove baterie a vazilo asi 3kg😒br />
https😐/www.rug.nl/museum/collections/collection-stories/wagentje-van-stratingh
Pokial za elektromobil berieme vozidlo schopne uviezt cloveka, tak s tym prisiel az v roku 1881 francuzsky vynalezca Gustave Trouve. Ale uz okolo roku 1840 sa objavili elektricke lokomotivy, schopne realne odtiahnut slusny naklad...
Pokial za elektromobil berieme vozidlo schopne uviezt cloveka, tak s tym prisiel az v roku 1881 francuzsky vynalezca Gustave Trouve. Ale uz okolo roku 1840 sa objavili elektricke lokomotivy, schopne realne odtiahnut slusny naklad...
Mělník 3 je už odstaven a byl to spíše záložní zdroj, Dětmarovice v příštím roce. Nejedná se o zdroje, které by měly významnější podíl na e😜ortu ee.
koncepce bylo jadro
tendr na dostavbu temelina se pripravoval za necase od 2010 s tim, ze dodavatel se mel vybrat v 2013, ale pred prazdninama prisel usatej traktorista slachta, necase skoro zabasnul a tim do toho hodil vidle.
pak prisel spasitel StBak babis se svejma klukama a holkama a dodavatel dostavby temelina neni vybranej doted a je otazka, jestli se v dnesni konstelaci vubec dostavovat bude.
pritom se uz prinejmensim 5 roku mohlo stavet a za 5 roku se mohla strihat paska ...
... nebyt usatyho traktoristy co zariz necase a pak vlady stabaka se sosanama, kteri se na energetickou bezpecnost zeme vykaslali
a perlickou na konec je to, ze StBak podepsal greendeal proti kterymu bojuje, a nejvetsim greendeal politikem i prakticky je StBak, kterej dodava do benzinu a nafty bioslozky a podil bizoslozky do benzinu chtel zdvojnasobit, asi aby byl jeste vic greendeal
tendr na dostavbu temelina se pripravoval za necase od 2010 s tim, ze dodavatel se mel vybrat v 2013, ale pred prazdninama prisel usatej traktorista slachta, necase skoro zabasnul a tim do toho hodil vidle.
pak prisel spasitel StBak babis se svejma klukama a holkama a dodavatel dostavby temelina neni vybranej doted a je otazka, jestli se v dnesni konstelaci vubec dostavovat bude.
pritom se uz prinejmensim 5 roku mohlo stavet a za 5 roku se mohla strihat paska ...
... nebyt usatyho traktoristy co zariz necase a pak vlady stabaka se sosanama, kteri se na energetickou bezpecnost zeme vykaslali
a perlickou na konec je to, ze StBak podepsal greendeal proti kterymu bojuje, a nejvetsim greendeal politikem i prakticky je StBak, kterej dodava do benzinu a nafty bioslozky a podil bizoslozky do benzinu chtel zdvojnasobit, asi aby byl jeste vic greendeal
Nečas se zdiskrrditoval sám a žádného Šlechtu k tomu nepotřeboval. Ale to je jedno.
Současná koncepce státu v energetice je - žádná koncepce. A za takového stavu je podpora EV mobility naprosté vyhazování peněz.
Současná koncepce státu v energetice je - žádná koncepce. A za takového stavu je podpora EV mobility naprosté vyhazování peněz.
necas to mel ustat
byl moc mekkej a poctivej
ano, po 8 letech vlady StBaka, sosanu a komousu s prizvukovanim proruskyho zemana energeticka koncepce zadna
ted to bude ficak a spouste lidem se to libit nebude
a tim nemyslim energii
byl moc mekkej a poctivej
ano, po 8 letech vlady StBaka, sosanu a komousu s prizvukovanim proruskyho zemana energeticka koncepce zadna
ted to bude ficak a spouste lidem se to libit nebude
a tim nemyslim energii
benzin ma spotrebni dan 12.84kc/litr, nafta 9.90kc/litr, i kdyz litr nafty ma o 10.5% energie vic a vypusti o 10.5% CO2 vic.
aby byla nafta zdanena jako benzin, spotrebni dan litru nafty by musela byt 12.84*1.105 = 14.19kc, tedy o 4.29kc na litr vyssi.
pri spotrebe 6mld litru rocne to dela pres 25mld korun, polovinu nafty koupi neplatci DPH, tedy dalsi skoro 3mld korun.
stat podbizivym zdanenim nafty prichazi rocne o necelych 30mld korun coz v letech 2022 az 2030 vcetne dela 250-300mld korun jen tim, ze zvyhodnuje zdaneni nafty oproti benzinu.
tech 34mld kc na elektromobilitu je proti cca 8 nasobku penez, ktere statu unikaji nebo uniknou (ne)zdanenim nafty pakatel.
kazdopadne navod kde vzit na podboru elektromobility je jednoduchej - vic zdanit naftu - aspon na uroven benzinu
aby byla nafta zdanena jako benzin, spotrebni dan litru nafty by musela byt 12.84*1.105 = 14.19kc, tedy o 4.29kc na litr vyssi.
pri spotrebe 6mld litru rocne to dela pres 25mld korun, polovinu nafty koupi neplatci DPH, tedy dalsi skoro 3mld korun.
stat podbizivym zdanenim nafty prichazi rocne o necelych 30mld korun coz v letech 2022 az 2030 vcetne dela 250-300mld korun jen tim, ze zvyhodnuje zdaneni nafty oproti benzinu.
tech 34mld kc na elektromobilitu je proti cca 8 nasobku penez, ktere statu unikaji nebo uniknou (ne)zdanenim nafty pakatel.
kazdopadne navod kde vzit na podboru elektromobility je jednoduchej - vic zdanit naftu - aspon na uroven benzinu
"navod kde vzit na podboru elektromobility je jednoduchej"....
Proč už dávno nejsi ministr ministr průmyslu a obchodu a zároveň ministr financí ? Tady je tě škoda, házíš perly sviním.
Proč už dávno nejsi ministr ministr průmyslu a obchodu a zároveň ministr financí ? Tady je tě škoda, házíš perly sviním.
par napadu bych mel
treba zdanit naftu na urovni benzinu
nebo zrusit dotace pro firmy, dotoval bych jen vyvoj a novy technologie, urcite ne capi hnizdo nebo toustovej chleba
treba zdanit naftu na urovni benzinu
nebo zrusit dotace pro firmy, dotoval bych jen vyvoj a novy technologie, urcite ne capi hnizdo nebo toustovej chleba
No nic, omlouvám se, s tím ministrem jsem to myslel ironicky, ne vážně. Raději se hrdě přiznám - i když bych nemusel - , abych si zachoval tvář, minimálně sám před sebou.
To jsme pochopili 😉
Jinými slovy říkáš- zdražíme lidem potraviny, dopravu, zboží i služby. A tyhle peníze začneme házet do černé díry zvané ne OZE, ale tentokrát EV mobilita...
Bravo!!! Jsi velmi moudrý!!! Takoví obvykle končí třeba... na Hradě.
Bravo!!! Jsi velmi moudrý!!! Takoví obvykle končí třeba... na Hradě.
samozrejme, ceny by sly nahoru
ale jen tak o pul procenta
to by se v soucasnych udajnych 7% ztratilo
ale jen tak o pul procenta
to by se v soucasnych udajnych 7% ztratilo
Jasně. 7%, 7,5%, 10%... to se ztratí... vždyť je to jedno!!!
v dusledku se tim srovna nespravedlive zvyhodneni zdaneni nafty proti benzinu.
taky se muze jit opacnou cestou - snizeni zdaneni benzinu aby byl zatizenej podobnou spotrebni dani jako nafta - tedy misto 12.84kc spotrebni dan 8.96kc na litru, coz by pro stat znamenal vypadek cca 8-9mld korun, coz po 8 letech hospodareni StBaka a alenky schilerove je asi nepruchodny.
kdyz na to koukam, tak ja diky vyssi spotrebni dani benzinu proti nafte statu zaplatim tak o tisicovku mesicne vic, nez kdybych jezdil naftakem. a to posledni dobou moc nejezdim
taky se muze jit opacnou cestou - snizeni zdaneni benzinu aby byl zatizenej podobnou spotrebni dani jako nafta - tedy misto 12.84kc spotrebni dan 8.96kc na litru, coz by pro stat znamenal vypadek cca 8-9mld korun, coz po 8 letech hospodareni StBaka a alenky schilerove je asi nepruchodny.
kdyz na to koukam, tak ja diky vyssi spotrebni dani benzinu proti nafte statu zaplatim tak o tisicovku mesicne vic, nez kdybych jezdil naftakem. a to posledni dobou moc nejezdim
Nespravedlivé??
Jestli je něco opravdu nespravedlivé, tak to je dotování a subvenování EV mobility!!!
Ať je to jak je to, EV je dnes zacíleno vesměs pro bohaté. Je naprosto absurdní, že společenská solidarita je zde úplně naruby a chudí platí tento rozmar bohatým!!!
Jinými slovy, náklad na rozvoj EV mobility jde na vrub těch chudých místo aby bohatý nesl větší část nákladů než ten chudý.
Jestli je něco opravdu nespravedlivé, tak to je dotování a subvenování EV mobility!!!
Ať je to jak je to, EV je dnes zacíleno vesměs pro bohaté. Je naprosto absurdní, že společenská solidarita je zde úplně naruby a chudí platí tento rozmar bohatým!!!
Jinými slovy, náklad na rozvoj EV mobility jde na vrub těch chudých místo aby bohatý nesl větší část nákladů než ten chudý.
kde si u nas muzu koupit dotovanej elektromobil ?
vzpominas na srotovny ??
nespravedlive je rozdilne zdaneni podobny komodity, konkretne benzin vs nafta, kde stat prichazi o desitky miliard rocne
vzpominas na srotovny ??
nespravedlive je rozdilne zdaneni podobny komodity, konkretne benzin vs nafta, kde stat prichazi o desitky miliard rocne
Martin Voříšek na dnešní konferenci uvedl, že k 31.12. 2020 bylo podpořeno v rámci programu OP PIK celkovou částkou téměř 200 milionů korun pořízení 1100 elektromobilů
Stačí???
Stačí???
kde si dotovanej elektromobil jako fyzika osoba muzu koupit ??
200mega je nic proti 30mld, ktery statu jen letos utecou na zvyhodneny spotrebni dani nafty oproti bensinu
200mega je nic proti 30mld, ktery statu jen letos utecou na zvyhodneny spotrebni dani nafty oproti bensinu
Vzhledem k jejich ceně je vesměs kupují PO. Tj. debata o dotaci pro FO je z velké části úplně lichá.
podle me dotace sly hlavne statnim organizacim, coz se vpodstate ale neda povazovat za dotace a pak par stastnejm firmam, nedivil bych se, kdyby vetsina dotaci do EV smerovala do agrofertu.
vpodstate nevidim zadnej smysl, proc si na firmu, kde odecitam DPH, jeste muzu pozadat o dotaci, ale kdyz si to poridim jako soukroma osoba, tak zaplatim az 2x tolik.
jestli nastavit nejakou podporu elektromobilu, tak jednoduse zruseni DPH pro vsechny a uz zadny dotace firmam, ty maji byt ziskove a platit dane, ne ze jejich podnikatelskej zamer bude postavenej na dotacich.
a naprostej nesmyslnej je nyni nastaveny zpusob dotace pro PO, kdy musis zpracovat studii proveditelnosti, na kterou muzes pozadat o dotaci az do vyse 30tis...
predpokladam, ze pristi rok se objevi par pouzitelnejch elektromobilu kolem 800tis, tedy bez DPH kolem 650tis, coz v pripade odpusteni DPH bude pro dost lidi uz zajimava castka a ja bych kazdopadne zvazoval, jestli takovy auto vubec strkat do firmy, nebo ho koupil rovnou na sebe bez tech vsech problemu s tim spojenejch
vpodstate nevidim zadnej smysl, proc si na firmu, kde odecitam DPH, jeste muzu pozadat o dotaci, ale kdyz si to poridim jako soukroma osoba, tak zaplatim az 2x tolik.
jestli nastavit nejakou podporu elektromobilu, tak jednoduse zruseni DPH pro vsechny a uz zadny dotace firmam, ty maji byt ziskove a platit dane, ne ze jejich podnikatelskej zamer bude postavenej na dotacich.
a naprostej nesmyslnej je nyni nastaveny zpusob dotace pro PO, kdy musis zpracovat studii proveditelnosti, na kterou muzes pozadat o dotaci az do vyse 30tis...
predpokladam, ze pristi rok se objevi par pouzitelnejch elektromobilu kolem 800tis, tedy bez DPH kolem 650tis, coz v pripade odpusteni DPH bude pro dost lidi uz zajimava castka a ja bych kazdopadne zvazoval, jestli takovy auto vubec strkat do firmy, nebo ho koupil rovnou na sebe bez tech vsech problemu s tim spojenejch
Co jsem se díval tak těch 34 mld má být části přímá dotace na nákup EV právě jen PO.
Na smysluplnosti se mě neptej. Dřív tam byla udržitelnost 5 let, takže firmy budou EV mezi lidi pouštět nejdřív za pět let bych řekl.
Na smysluplnosti se mě neptej. Dřív tam byla udržitelnost 5 let, takže firmy budou EV mezi lidi pouštět nejdřív za pět let bych řekl.
On ještě nepochopil, že by vybral méně.
".....Nižší spotřební daň na naftu by se podle výpočtů odborníků vyplatila nejen státnímu rozpočtu, ale i domácnostem a podnikové sféře. Stejné kritérium však neplatí pro spotřební daň na benzín.
„Aby se dopravci k českým pumpám vrátili, myslím si, že by ten cenový šok musel být poměrně výrazný – snížení spotřební daně minimálně o 1,50 až 2 koruny za litr,“ míní Aleš Rod z národohospodářské fakulty Vysoké školy ekonomické.
Rod považuje za optimální nastavit spotřební daň na absolutním minimu, které nám dovoluje Evropská unie, což je snížit ji o nějakých 2,50 koruny na litr😒br />
„Ono by to neznamenalo okamžitý pozitivní impuls pro státní rozpočet, protože dopravci by se vraceli velmi pomalu. Nicméně když se podíváme, jak strategickou komoditou je motorová nafta, podle mého názoru by se tento cenový impuls projevil nejenom do cen motorové nafty, ale i do hospodářského růstu a do cen ostatního zboží.“
https😐/byznys.hn.cz/…dle-janoty-chyba
".....Nižší spotřební daň na naftu by se podle výpočtů odborníků vyplatila nejen státnímu rozpočtu, ale i domácnostem a podnikové sféře. Stejné kritérium však neplatí pro spotřební daň na benzín.
„Aby se dopravci k českým pumpám vrátili, myslím si, že by ten cenový šok musel být poměrně výrazný – snížení spotřební daně minimálně o 1,50 až 2 koruny za litr,“ míní Aleš Rod z národohospodářské fakulty Vysoké školy ekonomické.
Rod považuje za optimální nastavit spotřební daň na absolutním minimu, které nám dovoluje Evropská unie, což je snížit ji o nějakých 2,50 koruny na litr😒br />
„Ono by to neznamenalo okamžitý pozitivní impuls pro státní rozpočet, protože dopravci by se vraceli velmi pomalu. Nicméně když se podíváme, jak strategickou komoditou je motorová nafta, podle mého názoru by se tento cenový impuls projevil nejenom do cen motorové nafty, ale i do hospodářského růstu a do cen ostatního zboží.“
https😐/byznys.hn.cz/…dle-janoty-chyba
Navrhuji jiný model. Každý si koupí EV za své. Každý majitel EV bude platit dálniční známky. Každý majitel EV bude platit za parkování na modrých zónách.
ČEZ, PRE i EON bude financovat výstavbu dobíjecích stanic z tech peněz, které vydělají na provozu dobíjecích stanic.
Stát zdani el. energii na dobíjení EV stejně jako daní PHM. Tj. někde kolem 30%. Dále zaplatí majitel EV registrační daň za EV, neboť Stát, obce a kraje musí nově budovat na každých 10 veřejných parkovacích míst dobíjecí stanici.
Pak bude vidět, kolik nás ta EV mobilita skutečně stojí, kdo ji je ochotný ze svého platit. A kdo skutečně chce EV místo spalováku. Konečně pak majitelé EV snad pochopí, že neexistuje žádný oslík, ze kterého jen tak padají dotace na EV mobilitu. Konečně pak bude majitelem EV ten, kdo chce EV a ne jen ten, kdo spekulativně využívá dotace a subvence pro EV :-! :-! :-!
ČEZ, PRE i EON bude financovat výstavbu dobíjecích stanic z tech peněz, které vydělají na provozu dobíjecích stanic.
Stát zdani el. energii na dobíjení EV stejně jako daní PHM. Tj. někde kolem 30%. Dále zaplatí majitel EV registrační daň za EV, neboť Stát, obce a kraje musí nově budovat na každých 10 veřejných parkovacích míst dobíjecí stanici.
Pak bude vidět, kolik nás ta EV mobilita skutečně stojí, kdo ji je ochotný ze svého platit. A kdo skutečně chce EV místo spalováku. Konečně pak majitelé EV snad pochopí, že neexistuje žádný oslík, ze kterého jen tak padají dotace na EV mobilitu. Konečně pak bude majitelem EV ten, kdo chce EV a ne jen ten, kdo spekulativně využívá dotace a subvence pro EV :-! :-! :-!
zapominas na to, ze v kazdy kWh elektriky platis 50hal na OZE a uhlikovou dan, ktera dnes dela podobnou castku, tedy celkem cca 1kc/kWh jen tyhle dane.
nafta je zdanena 9.90kc/litr, tedy vpodstate koruna za 1 kWh energie v nafte.
tedy to vychazi +- nastejno
ceny bez DPH
taky zapominas na to, ze EU vlastni ropu nema vpodstate zadnou a v jejim zajmu je zbavit se zavislosti na rope a tim na diktatorkych rezimech v rusku a v arabii
nafta je zdanena 9.90kc/litr, tedy vpodstate koruna za 1 kWh energie v nafte.
tedy to vychazi +- nastejno
ceny bez DPH
taky zapominas na to, ze EU vlastni ropu nema vpodstate zadnou a v jejim zajmu je zbavit se zavislosti na rope a tim na diktatorkych rezimech v rusku a v arabii
Spotřební daň PHM je ca 30%.
Spotřební daň E je 0,00 nic.
Tady není co víc řešit.
Spotřební daň E je 0,00 nic.
Tady není co víc řešit.
podobne muzes psat, ze
uhlikova dan elektriky je 0.5kc/kWh
uhlikova dan nafty je nic
poplatek na OZE je u elektriky 0.5kc/kWh
poplatek na OZE u nafty je nic
uhlikova dan elektriky je 0.5kc/kWh
uhlikova dan nafty je nic
poplatek na OZE je u elektriky 0.5kc/kWh
poplatek na OZE u nafty je nic
Ani to můžu. Jenže pro to není žádný důvod!!! Proč bych měl v naftě promítat něco jako je OZE, když OZE je zde jen kvůli výrobě el. energie???
OZE není žádnou uhlukovlu stopou. A ano, OZE je nesmysl co nemá co dělat ani u el. energie.
OZE není žádnou uhlukovlu stopou. A ano, OZE je nesmysl co nemá co dělat ani u el. energie.
A totálníé závislost výroby zkratowozů na komunistické Číně ti nevadí? 😁 :no:
Přitom vtipné - ROS ATOM vyškrtneme ze seznamu na jádro.
Ale budeme podporovat a masově tlačit EV. Přitom jediná budoucnost naší energetiky je plyn. Odkud že k nám jde plyn? Rusko???
A přes jaké země sem ten plyn jde? Bělorusko??
Ale budeme snižovat závislost na arabských zemích pro naši bezpečnost!!!
Bravo, skvělý politický tah!!!
Ale budeme podporovat a masově tlačit EV. Přitom jediná budoucnost naší energetiky je plyn. Odkud že k nám jde plyn? Rusko???
A přes jaké země sem ten plyn jde? Bělorusko??
Ale budeme snižovat závislost na arabských zemích pro naši bezpečnost!!!
Bravo, skvělý politický tah!!!
musis koukat dal nez do letosnich vanoc
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
s těm modrýma čárama bude určitě konec, ty jsou dělaný na zisk a dopadne to stejně jak s hybridama.
Podpora elektromobility 34 mld. do roku 2030 jsou drobné v porovnání s tím kolik stát sype do železniční infrastruktury, jen přestavba ostravského nádřaží bude za 25 mld., pardubický uzel 5,6 mld., spojení Kladno 50 mld. atp. 😲 https😐/www.idnes.cz/…_eko-doprava_cfr
Ano. Možná i to je důvod proč se stát snaží zničit a pošlapat individuální možnosti přepravy. Vidím v tom systematické kroky. Běžný člověk nebude mít na EV auto, takže mu nezbude než jezdit vlakem.
Tím si stát zajistí, že vlakem bude muset jezdit víc lidí a legitimizuje si tím vlastně tyhle megalomanské a předražené projekty.
Přitom je to úplně paradoxní. Stát tady 30 let totálně kašle na nějakou údržbu tratí. A teď se probere a rázem tvrdí jak nemůžeme žít bez VRT koridorů...
Paradoxní je, že tady tupí lidi protestujou proti nějakým rouškám a očkováním s tím jak je třeba bránit svobodu. Ale to že EU a stát se chystá totálně pošlapat zcela základní právo každého na dostupnou individuální dopravu, to je těm ovcím tady úplně jedno...
Tím si stát zajistí, že vlakem bude muset jezdit víc lidí a legitimizuje si tím vlastně tyhle megalomanské a předražené projekty.
Přitom je to úplně paradoxní. Stát tady 30 let totálně kašle na nějakou údržbu tratí. A teď se probere a rázem tvrdí jak nemůžeme žít bez VRT koridorů...
Paradoxní je, že tady tupí lidi protestujou proti nějakým rouškám a očkováním s tím jak je třeba bránit svobodu. Ale to že EU a stát se chystá totálně pošlapat zcela základní právo každého na dostupnou individuální dopravu, to je těm ovcím tady úplně jedno...
jestli ses ochotnej dat za auto dejme tomu do pul mega, tak si na elektromobil budes muset par let pockat , jestli jsi ochotny dat dvojnasobek, tak se vyberes uz dnes.
ja u sebe a na okoli vidim ze ani tak nejde o to, jestli na to mam, ale jestli jsem ochotny ty penize dat. a ta doba, kdy ty penize do elektromobilu budu ochotny dat se blizi
ja u sebe a na okoli vidim ze ani tak nejde o to, jestli na to mam, ale jestli jsem ochotny ty penize dat. a ta doba, kdy ty penize do elektromobilu budu ochotny dat se blizi
Nebo lze pořídit už plně použitelné zánovní EV pod 700k https😐/carvago.com/…i-kona-ev-150-kw
Ano. Když ti přiloží k hlavě hlaveň tak logicky budeš dělat to co se po tobě chce.
Když pokřiví EU volný trh a právní prostředí podle eurohujerů a ekofašistů tak i největší odpůrce si rád koupí EV.
Ale já proti tomu budu vždy ostře vystupovat. Nikdy s tím nebudu souhlasit. A vždy to budu nazývat pravými jmény. Eurohujerský ekosocialismus. Pokračovatel komunistické zlovlády.
Když pokřiví EU volný trh a právní prostředí podle eurohujerů a ekofašistů tak i největší odpůrce si rád koupí EV.
Ale já proti tomu budu vždy ostře vystupovat. Nikdy s tím nebudu souhlasit. A vždy to budu nazývat pravými jmény. Eurohujerský ekosocialismus. Pokračovatel komunistické zlovlády.
manzelka jezdi s autem v prumeru tak 10 km denne, spotreba 10 litru benzinu, 5x denne startuje studenej motor, tak asi chapes, ze mu tenhle rezim moc neprospiva. sice ho obcas protahnem trochu dal, ale vic jak 10tis km rocne s tim nenajedem, takze to je kazdopadne adept na elektromobil. a jako bonus parkovani na modrejch zonach, a protoze to mame do phy za kulturou neco pres 100km a parkujeme vzdy v centru, tak v pripade pouzitelnyho elektromobilu se nam docela usnadni zivot. samozrejme do doby, nez modry zony pro elektromobily nezrusej.
ja bych s tema fasistama a komunistama byl fakt opatrnej, nejspis ani neznas vyznam tech slov a netusis co maj na svedomi
ja bych s tema fasistama a komunistama byl fakt opatrnej, nejspis ani neznas vyznam tech slov a netusis co maj na svedomi
V pořádku. Jestli máš pocit že ti EV vyhovuje, tak si ho klidně kup Ale za své. Bez dotací. Bez subvencí. A nenuť jej ostatním.
Poslední odstavec a ten blábol přejdu s grácií :-!
Poslední odstavec a ten blábol přejdu s grácií :-!
Ono není zas takový problém v tom koupit za své.
Celé to má ale víc úrovni. Třeba, že podpora automotiv tu byla vždy. Nebo, že potřebujeme nás automotiv z ekonomických důvodů. Nebo, že je to investice do eneregitiky a čistoty ovzduší atd.
Celé to má ale víc úrovni. Třeba, že podpora automotiv tu byla vždy. Nebo, že potřebujeme nás automotiv z ekonomických důvodů. Nebo, že je to investice do eneregitiky a čistoty ovzduší atd.
Každý týden je tu retro test. Podívej se kolik dřív stala auta..
Dnes je ev dostupnější než spalovak před 20 lety.
Dnes je ev dostupnější než spalovak před 20 lety.
https😐/www.autoforum.cz/…realita-je-jina/
https😐/www.autoforum.cz/…ci-o-trpelivost/
https😐/www.autoforum.cz/…byt-jeste-horsi/
https😐/www.autoforum.cz/…roven-a-kvalitu/
https😐/www.autoforum.cz/…ehokoliv-efektu/
https😐/www.autoforum.cz/…razi-i-porizeni/
https😐/www.autoforum.cz/…ci-o-trpelivost/
https😐/www.autoforum.cz/…byt-jeste-horsi/
https😐/www.autoforum.cz/…roven-a-kvalitu/
https😐/www.autoforum.cz/…ehokoliv-efektu/
https😐/www.autoforum.cz/…razi-i-porizeni/
autoforum - to je neco jako parlamentni listy, aeronet nebo russia today
to normalni clovek necte ani neposloucha
to normalni clovek necte ani neposloucha
Nálepkování. To napsal ten, tak to nemůže být pravda! Tomu se nesmí věřit... Komunistické praktiky :no:
Ne, to je o tom, že když někdo píše dokola blbosti tak mu nebudu věřit. Nejde o nalepkovani, ale o prostou schopnost třídit fakta.
Ale on nepíše blbosti. Většinou sbírá info z různých serverů, zdroje uvádí. Navíc to, co napíše AF, se někdy později objeví i na ostatních motoserverech, kde to milému obecenstvu nevadí. Že vyzdvihují fakta, která se Vám nelíbí, je správné. Nutí to k zamyšlení a rozšíření obzorů...
Ano máš pravdu, nutí to k zamyšlení. A když se zamyslis zjistíš, že spousta článku je špatná a nebo zaměrna neúplná a nebo pokroucena informace.
Bohužel, spousta čtenářů tu informaci přijme bez toho přemýšlení a šíří ji dál.
Bohužel, spousta čtenářů tu informaci přijme bez toho přemýšlení a šíří ji dál.
Hendly dobre vystihnuté, kritické myslenie chýba podstatnej skupine obyvateľstva. Navyše AF mnohé z článkov formuluje tendenčne a často ak priamo neklamú, tak aspoň zavádzajú. Tiež by sme si mohli spraviť server o požiaroch spaľovákov, len v USA ich ročne zhorí 170-190.000, škody sú v miliardách. A na základe tohto tvrdiť, že ICE sú životu nebezpečné. Je to pravda? Je, ale iba by sme nastavili rovnakú latku, ako má Autoforum.
Zprávy z ***fora aneb z dezinformační bible všech zabedněnejch vypatlanců, kde si pletou elektromotory s diferenciálama. 😁 😁 :-!
Nálepkování. To napsal ten, tak to nemůže být pravda! Tomu se nesmí věřit... Komunistické praktiky :no:
Ta fanatická nenávist elektrofašistů a eurohujerů vůči Autofóru mě velice baví! Fakta uvedená v dotyčných zprávách nejsou schopni nijak vyvrátit, zmohou se jen na ubohé plivání a "dezinformační" nálepkování. 😄 :yes:
Přesně.
Autoforum pracuje s vybranými fakty tak, aby podporovala jejich názor. Uvádí vždy jen tu čast která se hodí.
Vyvracet jejich tvrzení není problém. Problém je na straně těch co autoforu věří a nechtějí chápat, že věci jsou ve skutečnosti jinak.
Krátký základní fakt - i automobilky mimo EU investují do ev ohromné částky na přechod od spalovacích aut a mají plány o ukončení výroby spalovacích aut.
Nemusíš tedy věřit tomu co píšu já, ale proč nevěříš lidem co rozhodují o budoucnosti svých firem?
A opět než začneš o diktátu EU a podobně - jde o globální věc.
Vyvracet jejich tvrzení není problém. Problém je na straně těch co autoforu věří a nechtějí chápat, že věci jsou ve skutečnosti jinak.
Krátký základní fakt - i automobilky mimo EU investují do ev ohromné částky na přechod od spalovacích aut a mají plány o ukončení výroby spalovacích aut.
Nemusíš tedy věřit tomu co píšu já, ale proč nevěříš lidem co rozhodují o budoucnosti svých firem?
A opět než začneš o diktátu EU a podobně - jde o globální věc.
Otázkou je, proč investují miliardy, když to trh evidentně nechce? Někdo je nuti? Odpověď je ano, nutí - EU - předpisy, emisními pokutami atd. Globálně závazné právní normy nikdo nevydává…
Nicméně nevidím důvod pro investici do elektromobility za strany státu, jsou to i moje i vaše daně a já s tím nesouhlasím. Automobilky jsou soukromé společnosti, pokud chtějí vyrábět a podporovat elektro, tak ať si to zaplatí ze svého, případně výrobci nebo distributoři elektřiny. Na benzinové pumpy taky nikdo nepřispívá 😉
Btw a už vůbec nevidím důvod pro dotace na elektromobily, kdy se i ti chudí skládají daněmi na ty bohaté, aby si mohli koupit elektromobil. To bych zvracel :no:
Nicméně nevidím důvod pro investici do elektromobility za strany státu, jsou to i moje i vaše daně a já s tím nesouhlasím. Automobilky jsou soukromé společnosti, pokud chtějí vyrábět a podporovat elektro, tak ať si to zaplatí ze svého, případně výrobci nebo distributoři elektřiny. Na benzinové pumpy taky nikdo nepřispívá 😉
Btw a už vůbec nevidím důvod pro dotace na elektromobily, kdy se i ti chudí skládají daněmi na ty bohaté, aby si mohli koupit elektromobil. To bych zvracel :no:
Lenže trh nie je modla, aby vždy o všetkom rozhodoval. Nikdy ťa nenapadlo, že človek môže mať aj iné záujmy a priority ako tie obchodné?
Povídej,,,
Ako vidím, nenapadlo. Kým nebudeš ochotný zložiť si z očí klapky, je ďalšia debata úplne zbytočná.
Ono totiž to normální člověk nechce, ale instituce ano a to je rozdíl 😉
Early adopter si totiž ten elektromobil už dávno koupil, dotace, nedotace a tak to má být. Chceš něco? Kup si to a zaplať tržní cenu, nevidím důvod pokřivit ceny aut dotacemi... :no:
Early adopter si totiž ten elektromobil už dávno koupil, dotace, nedotace a tak to má být. Chceš něco? Kup si to a zaplať tržní cenu, nevidím důvod pokřivit ceny aut dotacemi... :no:
pamatujes ericu na srotovny pred cca 10 lety, kdy staty dotovaly nakup jedovatejch dyzlu aby ze silnic vymizely smradlavy dyzly bez filtru a vydavalo se to za prispevek k ochrane ovzdusi, aby za dalsich par let vypukla afera dieselgate, ktera dyzly vpodstate smetla a nastartovala boom EV??
me podpora EV dava mnohem vetsi smysl nez podpora tehdejsich dyzlovych jedometu
me podpora EV dava mnohem vetsi smysl nez podpora tehdejsich dyzlovych jedometu
Znova, k ev přecházejí všechny automobilky světa. Jde o globální věc.
Opravdu myslíš, že kia odchází globálně od spalovacího motoru z důvodu předpisů v EU?
Tohle je rozhodující, nemusis věřit tomu co říkám já, jen koukej co se děje ve světě.
Opravdu myslíš, že kia odchází globálně od spalovacího motoru z důvodu předpisů v EU?
Tohle je rozhodující, nemusis věřit tomu co říkám já, jen koukej co se děje ve světě.
Asi si nerozumíme, to že automobilky nabízejí elektromobily je fakt a nemám s tím problém. Pokud si to někdo chce koupit, tak ať si to koupí za tržní cenu, je to jeho věc. Jen mi vadí, že brzy nebudu mít na výběr, díky direktivě EU, potažmo jednotlivých států. Taky mi vadí dotování výrobků soukromých firem - jdou do toho i mé daně, s čímž nesouhlasím. 😉 Co je na tom těžkého pochopit?
Btw pokud ta technologie přirozenou cestou zvítězí, tak fajn, budu to muset akceptovat. Jenže omezení, eko pokuty/ daně a dotace tou cestou nejsou. Je to umělé omezování trhu…
Btw pokud ta technologie přirozenou cestou zvítězí, tak fajn, budu to muset akceptovat. Jenže omezení, eko pokuty/ daně a dotace tou cestou nejsou. Je to umělé omezování trhu…
Sorry, ale stále nerozumím tomu, proč za celosvětovou změnou vidíš EU když vlna ev přišla z USA a činy? Jde o celosvětovou změnu na kterou EU reaguje.
OK, můžeme to nechat na trhu. Sice největší konkurent Čína jde cestou podpory, ale tak prostě necháme nás automotiv obětovat.
Jo a jen pro info k dotacím. Zdaleka největší dotace v EU jsou na potravinou výrobu a zemědělství. A to přesně z důvodu konkurence mimo EU.
OK, můžeme to nechat na trhu. Sice největší konkurent Čína jde cestou podpory, ale tak prostě necháme nás automotiv obětovat.
Jo a jen pro info k dotacím. Zdaleka největší dotace v EU jsou na potravinou výrobu a zemědělství. A to přesně z důvodu konkurence mimo EU.
Ignorujme fakt, že automobilky si za cca sto rokov vytvorili silné oligopolné postavenie s pevnými dodávateľskými zmluvami a je takmer nemožné vstúpiť na tento trh a je hodne ťažké ho narušiť.
Ignorujme fakt, že elektromotor má neporovnateľne lepšie vlastnosti ako spaľovací motor a rieši sa v podstate posledná slabá stránka EV a to sú batérie.
Poďme Tvojou cestou a zatrhnime dotácie. Ale naozaj rovnako a všade. Koľko si myslíš, že šlo len Volkswagenu a len v USA, t.j. v krajine, kde má táto automobilka nevýznamný podiel na trhu? Bolo to cez miliardu dolárov. A to je jediná automobilka na jedinom trhu, asi by si spadol zo stoličky zo sumy, ktorú poslali vlastným americkým automobilkám. A to je asociálna Amerika, v Európe to nebude o nič lepšie, naopak.
Si za rovnosť a trhové ceny? OK, poďme do toho. Ale potom sa priprav na to, že väčšina ľudí pri kúpe štvorkolesového tátoša dosiahne nanajvýš na šliapacie autíčko.
Ignorujme fakt, že elektromotor má neporovnateľne lepšie vlastnosti ako spaľovací motor a rieši sa v podstate posledná slabá stránka EV a to sú batérie.
Poďme Tvojou cestou a zatrhnime dotácie. Ale naozaj rovnako a všade. Koľko si myslíš, že šlo len Volkswagenu a len v USA, t.j. v krajine, kde má táto automobilka nevýznamný podiel na trhu? Bolo to cez miliardu dolárov. A to je jediná automobilka na jedinom trhu, asi by si spadol zo stoličky zo sumy, ktorú poslali vlastným americkým automobilkám. A to je asociálna Amerika, v Európe to nebude o nič lepšie, naopak.
Si za rovnosť a trhové ceny? OK, poďme do toho. Ale potom sa priprav na to, že väčšina ľudí pri kúpe štvorkolesového tátoša dosiahne nanajvýš na šliapacie autíčko.
Ta poslední slabá stránka je alfou a omegou EV. To jsi nějak pozapomněl co?
Je to asi stejné jako kdybych napsal, že poslední slabou stránkou spalováků je ropa... :-! :-!
Je to asi stejné jako kdybych napsal, že poslední slabou stránkou spalováků je ropa... :-! :-!
Óóó, toto bola hlboká myšlienka! Fakt je potrebné dodávať autu energiu? Si nasadil teraz odbornosť tejto diskusie hodne vysoko.
Tak sa pozrime, čo sa stalo za predošlých 10 rokov s EV. Nejaký Musk začal ponúkať Model S, auto za 100.000 s mizerným dojazdom a mastnou cenovkou. O 5 rokov na to predstavil auto za polovičnú cenu s lepšími parametrami. O nejaký čas predstaví auto opäť s polovičnou cenovkou. Napíš sem prosím vývoj ropákov za predošlých 10 rokov, nech sa pokocháme výsledkami.
PS: Ropa ako slabá stránka spaľovákov bude postupujúcim časom čoraz viac akútny problém, ako si myslíš.
Tak sa pozrime, čo sa stalo za predošlých 10 rokov s EV. Nejaký Musk začal ponúkať Model S, auto za 100.000 s mizerným dojazdom a mastnou cenovkou. O 5 rokov na to predstavil auto za polovičnú cenu s lepšími parametrami. O nejaký čas predstaví auto opäť s polovičnou cenovkou. Napíš sem prosím vývoj ropákov za predošlých 10 rokov, nech sa pokocháme výsledkami.
PS: Ropa ako slabá stránka spaľovákov bude postupujúcim časom čoraz viac akútny problém, ako si myslíš.
Ano. Ropa bude někdy problém. Ale v době řádu desetiletí, možná staletí!!!
Jenže elektrická energie a dostupnost drahých kovů je problémem již dnes!!!
Jenže elektrická energie a dostupnost drahých kovů je problémem již dnes!!!
Ten prvý riadok je pravda a absolútne sa nehádam, možno sa nájdu nové ložiská a ropy bude dosť. Že z výfukov vypadáva sajrajt a bolo by dobré s tým niečo robiť je ale tiež fakt.
To druhé - buď prosím konkrétnejší, nech mám na čo reagovať.
Ale chýbajú mi v Tvojej odpovedi nejaké fakty, kam sa za 10 rokov posunuli spaľováky, doplň ich prosím.
To druhé - buď prosím konkrétnejší, nech mám na čo reagovať.
Ale chýbajú mi v Tvojej odpovedi nejaké fakty, kam sa za 10 rokov posunuli spaľováky, doplň ich prosím.
Co chceš o spalovácích? Musím ti vysvětlovat že ten pokrok u nich si nemá co zavdávat s pokrokem EV??
Se podívej na měrné výkony, emise, spotřeby... Tohle vidí i slepý. Nicméně teď jsme se dostali se spalováky v emisích na nějaké fyzikální limity a pokrok se odehrává téměř už jen ten nežádoucí.
Vysvětlovat ti to, že drahé kovy začínají být nebo už jsou nedostatkové je též zbytečné. Máš to v každém druhém rozhovoru, článku (nejen) o automotive.
Se podívej na měrné výkony, emise, spotřeby... Tohle vidí i slepý. Nicméně teď jsme se dostali se spalováky v emisích na nějaké fyzikální limity a pokrok se odehrává téměř už jen ten nežádoucí.
Vysvětlovat ti to, že drahé kovy začínají být nebo už jsou nedostatkové je též zbytečné. Máš to v každém druhém rozhovoru, článku (nejen) o automotive.
Fajn, konečne sa začíname baviť vecne, ďakujem.
Presne, spaľováky pracujú na hranici našich súčasných znalostí a nevyzerá, že by sa to v nasledujúcej dekáde malo zásadne zmeniť. Tak si niekto v Bruseli povedal, že ide podporovať vývoj niečoho, kde je vyššia účinnosť. Na uzavretom trhu ovládanom súčasnými výrobcami ICE niekto rozbehol dotácie, aby mohlo prísť k posunu, lebo automobilky samotné sa dobrovoľne o ziskový model, ktorý prácne budovali predsa nepripravia.
Ak mám povedať za seba, dotácie v súčasnej podobe by som nepodporil. Ale čoby štát by som nalial peniaze do vývoja batérií a patenty z vývoja dal k dispozícii.
Drahé kovy - sú aj v normálnych autách a že ich je hodne. Ale neviem, domýšľam si - hovoríš o kovoch v batériách? Priebežne sa objavujú nové a nové správy o batériách, ktoré ich nebudú potrebovať. Vráť sa o odstavec vyššie a máš môj názor čo s tým.
Ja nemám nič proti spaľovákom, ale dostávame sa na hranicu možného. Skúsme sa pozerať ďalej ako na špičku svojho nosa a robme niečo preto, aby sa to zlepšilo. Viac nežiadam.
Presne, spaľováky pracujú na hranici našich súčasných znalostí a nevyzerá, že by sa to v nasledujúcej dekáde malo zásadne zmeniť. Tak si niekto v Bruseli povedal, že ide podporovať vývoj niečoho, kde je vyššia účinnosť. Na uzavretom trhu ovládanom súčasnými výrobcami ICE niekto rozbehol dotácie, aby mohlo prísť k posunu, lebo automobilky samotné sa dobrovoľne o ziskový model, ktorý prácne budovali predsa nepripravia.
Ak mám povedať za seba, dotácie v súčasnej podobe by som nepodporil. Ale čoby štát by som nalial peniaze do vývoja batérií a patenty z vývoja dal k dispozícii.
Drahé kovy - sú aj v normálnych autách a že ich je hodne. Ale neviem, domýšľam si - hovoríš o kovoch v batériách? Priebežne sa objavujú nové a nové správy o batériách, ktoré ich nebudú potrebovať. Vráť sa o odstavec vyššie a máš môj názor čo s tým.
Ja nemám nič proti spaľovákom, ale dostávame sa na hranicu možného. Skúsme sa pozerať ďalej ako na špičku svojho nosa a robme niečo preto, aby sa to zlepšilo. Viac nežiadam.
Jediný fanatizmus a nenávisť, ktorú tu vidím, produkuješ ty, rohypnol a vám podobní. Nikde nikto nepľuje na spaľováky a nehejtuje ich tak, ako vy hejtujete všetko o EV. Fanatizmus a nenávisť trčí z vašich príspevkov na všetky strany ako zhnitá slama.
Takže jiný názor než ten "správně elektrický" je špatný? hmmm to je na pováženou...
kdyz EV porad dokola davas nalepku fasismu, jak to dela rohypnol a arese, tak to je opravdu na povazenou, a muze to skoncit i nejakym tim nasilim.
Tady jde o tu directivu, že to je “jediná správná cesta”, což není. Je to jen jedna z cest jak snížit emise z osobní dopravy a tlačí se do lidí, hlava, nehlava :no:
Nelži. Tímto jsi opět prokázal vlastní faleš. Jsi naprosto myšlenkově ubohý.
Nikdo nekritizuje možnost svobodně si zvolit EV.
Takže si strč prst do zásuvky a doufej, že dostaneš aspoň jednou nějaký myšlenkový impulz :-!
Nikdo nekritizuje možnost svobodně si zvolit EV.
Takže si strč prst do zásuvky a doufej, že dostaneš aspoň jednou nějaký myšlenkový impulz :-!
EV nechceme, lebo nie je infraštruktúra.
OK, tak štát začne budovať infraštruktúru a investuje do nej.
Zase nie je dobre, lebo chudáci nevinní majitelia spaľovákov to zaplatia z daní.
Kto vám sakra vyhovie?
OK, tak štát začne budovať infraštruktúru a investuje do nej.
Zase nie je dobre, lebo chudáci nevinní majitelia spaľovákov to zaplatia z daní.
Kto vám sakra vyhovie?
Tu nie je podstata nájsť riešenie, tu je podstata postaviť sa pokroku aj vlastným telom.
Novodobí hrdinovia, ktorí odmietajú vymeniť kone za parné stroje.
Ako by nám bolo dnes super, keby sme všetci mali pred panelákmi svojho koňa, no nie? 😉
Novodobí hrdinovia, ktorí odmietajú vymeniť kone za parné stroje.
Ako by nám bolo dnes super, keby sme všetci mali pred panelákmi svojho koňa, no nie? 😉
Sorry, ale ta trapná demagogie s koňmi a parním strojem je už tak ohraná, že ji nemůže brát vážně ani většina elektrofašistů... 😒 :no:
OK, tak mi sem prosím napíš Tvoje najsilnejšie dôvody, prečo sa staviaš proti elektromobilite a porozprávame sa o nich, dobre?
Není to čím nabíjet, pokud chcete vypnout uhlí, jádro a plyn. OZE sou nestabilní zdroje, zcela závislé na vývoji počasí = není na ně ani SEBEMENSI SPOLEHNUTI a je to utopistický nesmysl pro ZELENE neostalinisticke UTOPISTICKE BOLSEVIKY!!!
"Není to čím nabíjet, pokud chcete vypnout uhlí, jádro a plyn." - už prvá veta kompletne nesprávne, ja nič vypínať nechcem. Ale zdravý rozum by povedal, že keď uhoľná elektráreň doslúži, tak sa postaví lepšia alternatíva. Alebo to máš v hlave inak? Aká by bola Tvoja budúca elektráreň, Barri?
Oni nechtěj čekat na to, že to doslouží, ale vypínat to násilně nebo emisními povolenkami donutit provozovatele, aby to museli vpynout, protože to prostě bude nekonkurenceschopné.....
Popř chtěj aby to udržovali v tzv. POHOTOVOST a zapínali jen při výpadcích v zimě, kdo bude udržovat elektrárnu v pohotovosti, platiti lidi co budou hrát piškvorky a čekat na telefon, blíží se blackout, jdte to nahodit.
Zase to zadotujeme? Fakt?
A histerie kolem jádra v Německu a Rakousku je taky známá že 😄
Popř chtěj aby to udržovali v tzv. POHOTOVOST a zapínali jen při výpadcích v zimě, kdo bude udržovat elektrárnu v pohotovosti, platiti lidi co budou hrát piškvorky a čekat na telefon, blíží se blackout, jdte to nahodit.
Zase to zadotujeme? Fakt?
A histerie kolem jádra v Německu a Rakousku je taky známá že 😄
Ja sa nehádam, že by v tomto svete nebolo kopec vecí postavených na hlavu a zatváranie uhoľných elektrární v Nemecku a nákup elektriny z uhoľných elektrární z Poľska je toho dobrým príkladom.
Otázka je, či je lepší "Tvoj" systém, t.j. robme bordel kým sa dá a potom sa uvidí, alebo "môj" systém, t.j. robme postupné kroky k tomu, aby súčasné veci fungovali lepšie.
Otázka je, či je lepší "Tvoj" systém, t.j. robme bordel kým sa dá a potom sa uvidí, alebo "môj" systém, t.j. robme postupné kroky k tomu, aby súčasné veci fungovali lepšie.
Můj systém je "měli jste postavit reaktory už před 25 lety", pokud ste to neudělali, postavte je ted a do dý doby pojedme na uhlí nebo plyn.
OZE jen jako doplnkový zdroj, nikoliv jako hlavní zdroj energie.
TJ OZE max 30-40% z celého energetického koláče
OZE jen jako doplnkový zdroj, nikoliv jako hlavní zdroj energie.
TJ OZE max 30-40% z celého energetického koláče
Nemám problém súhlasiť, povedzme, že energiu pre domácnosti a priemysel máme vyriešenú. Teraz sa poďme pozrieť na dopravu. Ako to vidíš?
Dopravu nelze vyřešit dokud nebudou stát ty reaktory 😄
Jedině víc podporovat LPG a CNG, které mají o 20-90% nižší emise (v případě bioLPG) 😄
Jedině víc podporovat LPG a CNG, které mají o 20-90% nižší emise (v případě bioLPG) 😄
Prebytky máte už teraz, v noci sú o kus vyššie, takže pripojiť ešte niečo navyše tie zásuvky nepoloží ani teraz 😄
ropa, CNG, LPG, vodík, thorium,... som za všetko, čo bude zmysluplné a čím viac to dáva zmysel aj do budúcnosti tým lepšie 😄
ropa, CNG, LPG, vodík, thorium,... som za všetko, čo bude zmysluplné a čím viac to dáva zmysel aj do budúcnosti tým lepšie 😄
Koně nikdo násilně nezakazaoval a neuvaloval na oves emisní daně, šmoulo 😄 😄
Už sa šmoulinkujeme, paráda. Tak skúsme ísť do kontextu doby - stále funguje otroctvo, vtedajšia stredná vrstva (áno, tá s koňmi) je málopočetná a krajinu ovláda pár najbohatších. Vývoj strojov znamená likvidáciu strednej vrstvy a obrovské emisie, ktoré majú dopad aj dnes (https😐/theconversation.com/…w-revealed-87208).
Kde v tomto vidíš lepšiu cestu či spravodlivosť?
Kde v tomto vidíš lepšiu cestu či spravodlivosť?
Koně meli jen nejbohatší? Kdy? Ještě můj děda zažil, že jeho otec měl povoznictví a vozil s tím do Prahy zboží, až někdy do roku 1937 😄
To fakt nebyl nejbohatší člověk na vsi. Ten už měl v té době auto 😄 Koně ale mělo na vsi dost lidí, všichni co měli hospodářství, povoznictví a různé další živnosti a služby. Někteří je měli až do roku 1949/50, než je museli odevzdat do JZD. Jako můj druhý děda a prababička. Měli koně i krávy do roku 1949
To fakt nebyl nejbohatší člověk na vsi. Ten už měl v té době auto 😄 Koně ale mělo na vsi dost lidí, všichni co měli hospodářství, povoznictví a různé další živnosti a služby. Někteří je měli až do roku 1949/50, než je museli odevzdat do JZD. Jako můj druhý děda a prababička. Měli koně i krávy do roku 1949
Barri si mimo doby a mimo kontext. Jednak som hovoril, že kone mala stredná vrstva, to je sakra rozdiel. Jednak sa bavíme o začiatku priemyselnej revolúcie a to naozaj nebolo v roku 1937.
Přesto je lidi měli až do roku 1948, nikdo jim je nezakazoval i přes tu průmyslovou revoluci.
Zakázali jim je až bolševici. A to z důvodu ideologie. Beztřídní společnost nesmí nic vlastnit. Vše je všech.
Zelení bolševici zakazují auta taky z důvodu ideologie, bezemisní společnost, budem vše sdílet a sedte doma.
Zajímavá paraela vid. Kdo je slepej nebo úplně blbej, je nucen si historii ZOPAKOVAT!!!
Když někdo něco v ČR zakazoval, byli to bolševici. Tehdá rudí, dneska zelení.
Akorát ti dnešní se styděj si tak říkat.
Zakázali jim je až bolševici. A to z důvodu ideologie. Beztřídní společnost nesmí nic vlastnit. Vše je všech.
Zelení bolševici zakazují auta taky z důvodu ideologie, bezemisní společnost, budem vše sdílet a sedte doma.
Zajímavá paraela vid. Kdo je slepej nebo úplně blbej, je nucen si historii ZOPAKOVAT!!!
Když někdo něco v ČR zakazoval, byli to bolševici. Tehdá rudí, dneska zelení.
Akorát ti dnešní se styděj si tak říkat.
S boľševikmi sme už hodne mimo tému, u Teba to spája len to, že ste boli ukrivdení vtedy a cítiš sa tak aj teraz, ale akokoľvek by si to tam rád videl, je to nezmysel.
Áno, štát môže povedať, na čo použije peniaze z rozpočtu. To ale s boľševikmi nemá nič spoločné. My tu napríklad máme skupinku, ktorá vykrikuje drísty o fašistických metódach. Sú rovnako mimo realitu, snáď si nemusíme vysvetľovať prečo.
Áno, štát môže povedať, na čo použije peniaze z rozpočtu. To ale s boľševikmi nemá nič spoločné. My tu napríklad máme skupinku, ktorá vykrikuje drísty o fašistických metódach. Sú rovnako mimo realitu, snáď si nemusíme vysvetľovať prečo.
Nejsem vůbec mimo, zelení používaj utopistické pavědce a věří utopistickým nestabilním OZE, stejně jako stalinističtí bolševici věřili že budou pěstovat balvnu na kazašské stepi a že otočí tok řek a poručí počasí, myslí že vše spasí věda a budoucí vývoj a klidně nechaj pochcípat miliony lidí hladem nebo umrznutím, je jim to jedno.Jako to bylo jedno těm rudým. Jedni za 18, druzí bez dvou za 20! Je to stejná svoloč.
Planeta přelidněná, aspon ubyde lidí. VID.
Ukřivdění nejsme, sice dědovi sebrali hospodářství a druhýmu nákladák, když musel odevzdat opravený Borgward taky do JZD, ale zas si postavili za totáče 2 baráky + koupili byt.
Jenže normalizační komunista není bolševik, bohužel pro vás. Bolševici byli stalinisti v 30-50. letech.
Dokonce ten normalizační komunista v některých ohledech nebyl ani tak špatnej, jak zelenej bolševik. A nevymýšlel zhovadilosti.
Planeta přelidněná, aspon ubyde lidí. VID.
Ukřivdění nejsme, sice dědovi sebrali hospodářství a druhýmu nákladák, když musel odevzdat opravený Borgward taky do JZD, ale zas si postavili za totáče 2 baráky + koupili byt.
Jenže normalizační komunista není bolševik, bohužel pro vás. Bolševici byli stalinisti v 30-50. letech.
Dokonce ten normalizační komunista v některých ohledech nebyl ani tak špatnej, jak zelenej bolševik. A nevymýšlel zhovadilosti.
Ten, kdo nebude elektrodebilitu lidem vnucovat násilím! 😄 Když jsou zkratowozy tak skvělé, jistě zvítězí nad spalovány i ve férové tržní soutěži! Pokud ne, žádnà škoda jich nebude! 😄
"
A zrovna elektromobilita není černobílá věc, vyloženě dobře nebo špatně. Je nesporně velice užitečná především pro dopravu po městě."
".. přicházet první elektrické ojetiny a až se najde levný zdroj méně kvalitních a méně zabezpečených baterií, které si lidé do těch ojetin začnou sami montovat. "
Zajímá informace.
A zrovna elektromobilita není černobílá věc, vyloženě dobře nebo špatně. Je nesporně velice užitečná především pro dopravu po městě."
".. přicházet první elektrické ojetiny a až se najde levný zdroj méně kvalitních a méně zabezpečených baterií, které si lidé do těch ojetin začnou sami montovat. "
Zajímá informace.
levné EV ojetiny jako Nissan Leaf sou tady minimálně 5 let, nikdo to nekupuje. divný že. 😄
Pořád nechápeš, že cílem EU je, aby za 100% dnešních uživatelů aut mělo v budoucnu EV auto cca 40%, ti ostatní na něj nebudou mít a budou jezidt busem, vlakem, MHD, na kole, pešky nebo budou na státní žebrance zavření někde doma
Pořád nechápeš, že cílem EU je, aby za 100% dnešních uživatelů aut mělo v budoucnu EV auto cca 40%, ti ostatní na něj nebudou mít a budou jezidt busem, vlakem, MHD, na kole, pešky nebo budou na státní žebrance zavření někde doma
Přesně.
Stačí si přečíst koncepci VRT. Oni s tím přímo počítají. Podle nich je víc eko zabrat stavbou železničních koridorů desetitisíce hektarů!!!! Podle nich je víc eko proberonovat veškeré zásoby kameniva a cementu v tunelech a mostech!!!
Jde jen o to legitimizovat megastavby a mwgaprojekty, na kterých se dá rozkrást bambilion peněz!!!
Stačí si přečíst koncepci VRT. Oni s tím přímo počítají. Podle nich je víc eko zabrat stavbou železničních koridorů desetitisíce hektarů!!!! Podle nich je víc eko proberonovat veškeré zásoby kameniva a cementu v tunelech a mostech!!!
Jde jen o to legitimizovat megastavby a mwgaprojekty, na kterých se dá rozkrást bambilion peněz!!!
Mel bych dotaz, pokud s tim ma nekdo zkusenost.. uz se trochu zjednodusilo placeni za nabijeni? Byvalo to tak, ze pomalu pro kazdy stojan musel mit clovek jinou vernostni karticku.
Ziju (prozatim) v zahranici, ale napriklad tady v Nemecku jsem k autu aktualne nafasoval hybridni Euroshell kartu, na kterou natankuju jak benzin, tak nabiju skoro u spousty verejnych stojanu.
Ziju (prozatim) v zahranici, ale napriklad tady v Nemecku jsem k autu aktualne nafasoval hybridni Euroshell kartu, na kterou natankuju jak benzin, tak nabiju skoro u spousty verejnych stojanu.
Naprieč Európou je situácia podobná, prejazd neznámou krajinou znamená zistiť si miestne možnosti / najsilnejšie siete nabíjačiek po trase a nabíjať tam. Začína sa to pomaly konsolidovať v zmysle, že s SK kartou dokážeš nabíjať aj v zahraničí u "roamingových partnerov", je to rovnaké, ako boli začiatky mobilnej siete. A samozrejme je tu v praxi nie moc použiteľná možnosť filtrovať si v databáze nabíjačky zadarmo, len na nich je zväčša pomalé nabíjanie, ktoré trvá a trvá a trvá...
V Nemecku si určite čítal o rusovi, ktorý s elektromobilom zostal visieť 2 dni na benzínke. Nebol totiž schopný zaregistrovať sa a zaplatiť za nabíjanie na stojane, ktorý tam bol. Možno aj ako reakciu na to schválili, že od júna 2023 budú musieť byť nové nabíjacie stojany povinne vybavené možnosťou platiť kreditkou.
Ak reálne uvažuješ o EV, tak zváž Teslu, tam tento problém neexistuje, majú najväčšiu sieť vlastných nabíjačiek a nepotrebuješ žiadnu kartu, len zasunieš a ideš 😉
V Nemecku si určite čítal o rusovi, ktorý s elektromobilom zostal visieť 2 dni na benzínke. Nebol totiž schopný zaregistrovať sa a zaplatiť za nabíjanie na stojane, ktorý tam bol. Možno aj ako reakciu na to schválili, že od júna 2023 budú musieť byť nové nabíjacie stojany povinne vybavené možnosťou platiť kreditkou.
Ak reálne uvažuješ o EV, tak zváž Teslu, tam tento problém neexistuje, majú najväčšiu sieť vlastných nabíjačiek a nepotrebuješ žiadnu kartu, len zasunieš a ideš 😉
Moznost vsude platit kartou je samozrejme asi nejjednodussi zpusob jak zaridit moznost dobijeni vsude a bez starosti. To by taky nebylo spatny. Dneska je naopak spise vyjimkou, kdyz to nekde kartou jde.
Kdybych kupoval EV na dlouhy trasy, tak jdu do Tesly zcela urcite, Superchargery jsou bezkonkurencni. Zatim ale do EV nejdu 😊 Vybiram sice aktualne auto, ale jdu do PHEVu. Chtel jsem 320e, ale kvuli cipum od nej nedostanu autonomni rizeni, head-up, lepsi audio… konfigurator je uplne vykuchany. Takze zvazuju spis C300e. Je o neco drazsi, ale nema tak omezeny konfigurator a hlavne dojezd 100km na baterku je parada. Od zitra ho budu mit na par dni pujceny, abych si vyzkousel ten novy dotykovy interier - mam z toho trochu obavy, tak si to chci vyzkouset v realnym provozu.
Kdybych kupoval EV na dlouhy trasy, tak jdu do Tesly zcela urcite, Superchargery jsou bezkonkurencni. Zatim ale do EV nejdu 😊 Vybiram sice aktualne auto, ale jdu do PHEVu. Chtel jsem 320e, ale kvuli cipum od nej nedostanu autonomni rizeni, head-up, lepsi audio… konfigurator je uplne vykuchany. Takze zvazuju spis C300e. Je o neco drazsi, ale nema tak omezeny konfigurator a hlavne dojezd 100km na baterku je parada. Od zitra ho budu mit na par dni pujceny, abych si vyzkousel ten novy dotykovy interier - mam z toho trochu obavy, tak si to chci vyzkouset v realnym provozu.
Čujte výkriky pravoverných motoristov, ako bojujú proti dotáciám! Majú pravdu, dotácie deformujú trh a sú z princípu nespravodlivé. Len si pripomeňme, koľkí z nich rovnako kričali proti šrotovnému. Len si pripomeňme, čo hovorili keď Merkelová schválila 5 miliárd euro dotácií pre automobilky, z čoho len 20 % je určených pre podporu elektromobility. Len si spomeňme, ako tu odporcovia dotácií vykrikovali, keď Francúzi schválili finančnú injekciu 8 miliárd euro pre automobilky!
Nespomínate si? Aha, či to nebude tým, že vtedy boli ticho ako voš pod chrastou. Dovolávate sa rovnakého metra, tak ho majme na všetkých. A ako bonus uvaľme dane pre majiteľov áut, aby sa tieto zlé a nespravodlivé dotácie dostali späť do rúk štátu. Čo chlapci petrolheadskí, kto je za?
Nespomínate si? Aha, či to nebude tým, že vtedy boli ticho ako voš pod chrastou. Dovolávate sa rovnakého metra, tak ho majme na všetkých. A ako bonus uvaľme dane pre majiteľov áut, aby sa tieto zlé a nespravodlivé dotácie dostali späť do rúk štátu. Čo chlapci petrolheadskí, kto je za?
Tak nevim, že by na Českém trhu bylo někdy nějaké šrotovné? Koupil jsem za posledních deset let 2 nová auta a nedostal jsem na ně ani korunu. Divný. Neměl bych to claimovat nebo že by to bylo tím, že mluvíš o Německu? Hmmm 😒]
Ideme sa hrať na to, že za hranicami ČR je čierna diera, alebo sa pozeráme na problém ako taký?
Šrotovné bolo určite na Slovensku, v Nemecku, vo Francúzsku, či aj u vás neviem. Ale som si pomerne istý, že ste ako štát poskytli dotácie / odpustenie daní Škodovke aj TPCA Kolín.
EDIT: len narýchlo prvé dva odkazy😒br /> - https😐/www.dotaceeu.cz/…t-skoda-auto-a-s
- https😐/byznys.hn.cz/…e-miliardy-korun
EDIT2: ďalší odkaz: https😐/www.dotaceeu.cz/…o-vyrobu-kompone
Ericn, vysvetli mi prosím Tvojou logikou, načo ste dotovali výrobcu sedačiek pre BMW. Veď sa zaplatí a keď nie, nech tie BMW-čka dávajú bez sedačiek, nie?
EDIT3: Výkonný ředitel Sdružení automobilového průmyslu Zdeněk Petzl: "Dřívější studie totiž prokázaly, že šrotovné za krize po roce 2009 význam mělo. Česko ho nakonec nespustilo, i tak ale profitovalo z jeho existence jinde."
Šrotovné bolo určite na Slovensku, v Nemecku, vo Francúzsku, či aj u vás neviem. Ale som si pomerne istý, že ste ako štát poskytli dotácie / odpustenie daní Škodovke aj TPCA Kolín.
EDIT: len narýchlo prvé dva odkazy😒br /> - https😐/www.dotaceeu.cz/…t-skoda-auto-a-s
- https😐/byznys.hn.cz/…e-miliardy-korun
EDIT2: ďalší odkaz: https😐/www.dotaceeu.cz/…o-vyrobu-kompone
Ericn, vysvetli mi prosím Tvojou logikou, načo ste dotovali výrobcu sedačiek pre BMW. Veď sa zaplatí a keď nie, nech tie BMW-čka dávajú bez sedačiek, nie?
EDIT3: Výkonný ředitel Sdružení automobilového průmyslu Zdeněk Petzl: "Dřívější studie totiž prokázaly, že šrotovné za krize po roce 2009 význam mělo. Česko ho nakonec nespustilo, i tak ale profitovalo z jeho existence jinde."
Podle toho, co píšeš, na východ od nás asi je 😉
Pokud myslíš Německo nebo Francii, tak mi to celkem jedno, neplatím tam daně a ani tam nekupuju auta 😉 Tady je ale platím, včetně DPH 21% při nákupu auta. Pokud chce stát dávat dotace lidem na pořízení elektromobilu, tak mi to vadí. Vyhazuje tak i moje peníze oknem, za jinak nekonkurenceschopný produkt soukromé společnosti. Ty peníze by mohli jít třeba právě do budování nových dálnic nebo koridorů, kde by posloužili daleko líp :yes:
Pokud myslíš Německo nebo Francii, tak mi to celkem jedno, neplatím tam daně a ani tam nekupuju auta 😉 Tady je ale platím, včetně DPH 21% při nákupu auta. Pokud chce stát dávat dotace lidem na pořízení elektromobilu, tak mi to vadí. Vyhazuje tak i moje peníze oknem, za jinak nekonkurenceschopný produkt soukromé společnosti. Ty peníze by mohli jít třeba právě do budování nových dálnic nebo koridorů, kde by posloužili daleko líp :yes:
Rád bych znal od tebe jednoduchou odpověď na jednoduchou otázku.
Jak mají evropští výrobci aut konkurovat tržně na trhu kde např. Čína EV vydatně podporuje?
Jak mají evropští výrobci aut konkurovat tržně na trhu kde např. Čína EV vydatně podporuje?
Hendly - áno, ericn zostal zaseknutý lokálne, ale svet je globálny. Keby to fungovalo podľa neho, tak Čína postupne ovládne trh a naše automobilky pôjdu do kytiek. Podporou EV máme aspoň nejakú šancu vyrábať niečo nové a konkurencieschopné.
Čína vydatně podporu je EV, protože se tam ve městech nedá dýchat a to nekvůli autům, ale kvůli průmyslu, jsou vyrobnou pro celý svět. Zkus se tam někdy podívat, zkus třeba alomeraci Shanghai, doporučuju 😉
BTW kolik je na evropském trhu elektromobilů? Jaký je asi o ně zájem? Nulový... Jaké je jejich servisní zázemí? Nulové... tak kdo by si to proboha koupil?
BTW kolik je na evropském trhu elektromobilů? Jaký je asi o ně zájem? Nulový... Jaké je jejich servisní zázemí? Nulové... tak kdo by si to proboha koupil?
Čína vydatně podporu je EV - souhlas
BTW kolik je na evropském trhu elektromobilů? - nabídka se stále zvětšuje - i o čínské auta.
Jaký je asi o ně zájem? - podle prodejů je zájem velký.
Takže znova má otázka. Jak mají evroské automobilky konkurovat na volném trhu kde má konkurence vydatnou podporu?
BTW kolik je na evropském trhu elektromobilů? - nabídka se stále zvětšuje - i o čínské auta.
Jaký je asi o ně zájem? - podle prodejů je zájem velký.
Takže znova má otázka. Jak mají evroské automobilky konkurovat na volném trhu kde má konkurence vydatnou podporu?
Ericn prepáč, ale z tohto príspevku je vidieť, ako mimo strieľaš. Ak budeme hovoriť o ovzduší, tak Shanghai ktorý si videl v spávach v roku 2013 je hodne iný ako terajší. Pozrel som aktuálne čísla a Amsterdam je na tom horšie, Ostrava plus mínus podobne, tak neviem, ktorý vzduch by si radšej...
Nulový záujem o EV? Tvoj, to chápem. Hádaj, ktoré auto bolo v septembri / září najpredávanejšie na svete?
Nulový záujem o EV? Tvoj, to chápem. Hádaj, ktoré auto bolo v septembri / září najpredávanejšie na svete?
Haha, ericn sa pokúsil o vtip, aké zlaté 😉
A v nasledujúcom odseku si potvrdil, kde je strčená Tvoja hlava a máš ju tam fakt hlboko. Selektívne si si vybral, že Ti vadia dotácie na elektromobil, očividne si ok s dotáciami do spaľovákov, takže nemá zmysel sa tu hrať na rovnaký meter a objektivitu, všakže?
"Vyhazuje tak i moje peníze oknem, za jinak nekonkurenceschopný produkt" - ale že kompletne nesprávne. Sú to peniaze, ktoré povedú k tomu, že tu budeme jazdiť na autách s ekvivalentom spotreby 2 l / 100 km, tam sa Tvoj spaľovák v tomto storočí na 99,9% nedostane. Naopak EV sa za desať rokov posunuli od ekopozérskych show cars po plnohodnotnú alternatívu pre strednú vrstvu. Ďalších 10 rokov to sprístupní masám.
Tvoje peniaze pomáhajú znížiť energetickú závislosť na Rusoch a Araboch, Tvoje peniaze pomáhajú budovať efektívnejšiu dopravu. Väčšina problémov, ktoré pri EV vidíš sú najmä v Tvojej hlave.
A v nasledujúcom odseku si potvrdil, kde je strčená Tvoja hlava a máš ju tam fakt hlboko. Selektívne si si vybral, že Ti vadia dotácie na elektromobil, očividne si ok s dotáciami do spaľovákov, takže nemá zmysel sa tu hrať na rovnaký meter a objektivitu, všakže?
"Vyhazuje tak i moje peníze oknem, za jinak nekonkurenceschopný produkt" - ale že kompletne nesprávne. Sú to peniaze, ktoré povedú k tomu, že tu budeme jazdiť na autách s ekvivalentom spotreby 2 l / 100 km, tam sa Tvoj spaľovák v tomto storočí na 99,9% nedostane. Naopak EV sa za desať rokov posunuli od ekopozérskych show cars po plnohodnotnú alternatívu pre strednú vrstvu. Ďalších 10 rokov to sprístupní masám.
Tvoje peniaze pomáhajú znížiť energetickú závislosť na Rusoch a Araboch, Tvoje peniaze pomáhajú budovať efektívnejšiu dopravu. Väčšina problémov, ktoré pri EV vidíš sú najmä v Tvojej hlave.
já věděl, že tě to pobaví 😉
Ale jinak si mimo, tak good luck v tvém elektrizujícím světě...
"Naopak EV sa za desať rokov posunuli od ekopozérskych show cars po plnohodnotnú alternatívu pre strednú vrstvu." - tahle věta pravdivá opravdu není, stále se jedná o alternativu, ale ne plnohodnotnou.
Dej na jakýkoliv elektromobil box nebo na tažné (pokud ho vůbec může mít) držák na kola a bude velký problém se dostat kamkoliv na hory nebo i do blízkého zahraničí s jedním nabitím, nedejbože třeba do Rakouska, na Slovensko na lyže nebo v létě na kola...
Pokud to auto má být plnohodnotné, musí zvládnout to samé jako konvenční a pokud to nedává, pak je to jen alternativa..
Za mě je lepší variantou, pro standardní fungování auta, klasický hybrid např. RAV4 nebo Corolla TS než kterékoliv čisté elektro. To je pak vhodné do města, tady s ním problém nemám a asi nejlepším počinem je BMW i3, pokud na něj člověk má a může mít jedno auto do města a jedno na cestování, včetně parkovacích míst 😉
Ale jinak si mimo, tak good luck v tvém elektrizujícím světě...
"Naopak EV sa za desať rokov posunuli od ekopozérskych show cars po plnohodnotnú alternatívu pre strednú vrstvu." - tahle věta pravdivá opravdu není, stále se jedná o alternativu, ale ne plnohodnotnou.
Dej na jakýkoliv elektromobil box nebo na tažné (pokud ho vůbec může mít) držák na kola a bude velký problém se dostat kamkoliv na hory nebo i do blízkého zahraničí s jedním nabitím, nedejbože třeba do Rakouska, na Slovensko na lyže nebo v létě na kola...
Pokud to auto má být plnohodnotné, musí zvládnout to samé jako konvenční a pokud to nedává, pak je to jen alternativa..
Za mě je lepší variantou, pro standardní fungování auta, klasický hybrid např. RAV4 nebo Corolla TS než kterékoliv čisté elektro. To je pak vhodné do města, tady s ním problém nemám a asi nejlepším počinem je BMW i3, pokud na něj člověk má a může mít jedno auto do města a jedno na cestování, včetně parkovacích míst 😉
Celý Tvoj príspevok hovorí jedno - na EV autá sa pozeráš tak, aby dokázali splniť 110 % potrieb na dopravu. Mne v súčasnosti stačí to, že dokážu pokryť 99% jázd majiteľa a na dovolenkový trip nech použije niečo iné.
EDIT: Koľko máte áut v rodine? Napríklad my v 5-člennej domácnosti máme 3 autá a tvrdím, že keby 2 z nich boli EV, tak na PHM ušetríme náklady, ktoré by nám pokryli 2-3 dovolenky ročne.
EDIT: Koľko máte áut v rodine? Napríklad my v 5-člennej domácnosti máme 3 autá a tvrdím, že keby 2 z nich boli EV, tak na PHM ušetríme náklady, ktoré by nám pokryli 2-3 dovolenky ročne.
No koukám na ně stejně jako na aktuálně první auto v rodině a tím je benzínový Touran 2018, se kterým jsem hodně spokojený a procestoval jsem s ním půlku Evropy, včetně kol nebo právě boxu na střeše.
JInak mám podobně velikou rodinu a máme taky 3 auta, rodinné, pracovní a pak jedno malé pro dospělé syny na share. Takže benzin/CNG/benzin a upřímě to malé bych klidně vyměnil za hybrid - přemýšlím o Toyotě (zánovní) - Yaris/Cross/Corolla HB 😉
JInak mám podobně velikou rodinu a máme taky 3 auta, rodinné, pracovní a pak jedno malé pro dospělé syny na share. Takže benzin/CNG/benzin a upřímě to malé bych klidně vyměnil za hybrid - přemýšlím o Toyotě (zánovní) - Yaris/Cross/Corolla HB 😉
Nelži.
Vždy jsem tu byl proti šrotovnému!!!
Vždy jsem tu byl proti šrotovnému!!!
Zase by som toľko nepreháňal. V období 1.1.2008 - 31.12.2018 (t.j. keď sa šrotovné preberalo najviac) si mal proti šrotovnému závratný počet príspevkov v počte 1, slovom jeden, konkrétne tu: https😐/www.auto.cz/diskuse/2520/1#653
Tomu vravím biť sa ako lev.
Ale zaujal ma iný Tvoj príspevok, citujem😒br /> "rohYpnol, 3. 12. 2016: je rozdíl diesel a diesel. Pokud stojíš vedle moderního euro6 se správnou údržbou, dost možná dýcháš čistší vzduch než který motor nasává"
Predpokladám, že máš koncovku z výfuku privedenú do obývačky a používaš to namiesto kyslíkového stanu. To by hodne vysvetľovalo.
Tomu vravím biť sa ako lev.
Ale zaujal ma iný Tvoj príspevok, citujem😒br /> "rohYpnol, 3. 12. 2016: je rozdíl diesel a diesel. Pokud stojíš vedle moderního euro6 se správnou údržbou, dost možná dýcháš čistší vzduch než který motor nasává"
Predpokladám, že máš koncovku z výfuku privedenú do obývačky a používaš to namiesto kyslíkového stanu. To by hodne vysvetľovalo.
Co zase lžeš??
Ty vědět nějakou statistiku mých příspěvků???
Lháři!!!
Ty vědět nějakou statistiku mých příspěvků???
Lháři!!!
Spoľahol som sa na Google, jeho správne použitie dokáže nájsť divy. Ale ak máš dôkaz, že to bolo inak, tak sem s ním!
Například😒br />
2009
Proč - když už nutně musí být podporován autoprůmysl - se nejedná o BEZÚROČNOU PŮJČKU????? Proč budu nějakému socanovi ze svých VYDŘENÝCH peněz, ze kterých platím daň, přispívat na auto??? Proč stát raději nepřispívá NA BYDLENÍ, což je daleko palčivější problém???
2014
Toto může vymyslet buď nastrčená figurka nebo naprostý vypatlanec. Neznám nikoho, kdo by dobrovolně jezdil starým křápem.
Stačí nechat lidem peníze a dát adekvátní mzdy a platy. Oni pak ty peníze sami a rádi utratí. Jenže tohle vlastně nikdo nechce, takže dále budeme střední vrstvu zadupávat do bahna společenské lůzy a ničit naši společnost.
Dál hledat opravdu nehodlám. Zvlášť pro lháře jako jsi ty :-!
2009
Proč - když už nutně musí být podporován autoprůmysl - se nejedná o BEZÚROČNOU PŮJČKU????? Proč budu nějakému socanovi ze svých VYDŘENÝCH peněz, ze kterých platím daň, přispívat na auto??? Proč stát raději nepřispívá NA BYDLENÍ, což je daleko palčivější problém???
2014
Toto může vymyslet buď nastrčená figurka nebo naprostý vypatlanec. Neznám nikoho, kdo by dobrovolně jezdil starým křápem.
Stačí nechat lidem peníze a dát adekvátní mzdy a platy. Oni pak ty peníze sami a rádi utratí. Jenže tohle vlastně nikdo nechce, takže dále budeme střední vrstvu zadupávat do bahna společenské lůzy a ničit naši společnost.
Dál hledat opravdu nehodlám. Zvlášť pro lháře jako jsi ty :-!
Stačilo dať odkazy, rád by som pozrel, prečo toto v mojom vyhľadávaní nebolo. Ale nevadí, dopracovali sme sa k trom za 10 rokov, v súčasnosti v jednej diskusii o elektromobilite ich dokážeš vygenerovať viac. Máš na to vysvetlenie? Lebo ja to čítam tak, že keď je dotácia na niečo, čo Ti vadí je Tvoj odpor ďaleko väčší.
Zaprvé ti nemam zapotřebí cokoliv vysvětlovat.
Zadruhé před 10ti roky byl úplně jiný přístup na internet, zařízení na úplně jiné úrovni, že.
Když tak sleduješ mě příspěvky, tak jistě víš, kolik jsem napsal v roce 2009, 2014 a 2021. Logicky pak asi více příspěvků znamená i vice příspěvků s kritikou dotací.
Zadruhé před 10ti roky byl úplně jiný přístup na internet, zařízení na úplně jiné úrovni, že.
Když tak sleduješ mě příspěvky, tak jistě víš, kolik jsem napsal v roce 2009, 2014 a 2021. Logicky pak asi více příspěvků znamená i vice příspěvků s kritikou dotací.
Podpoříme bohaté ***y.