Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: První jízda elektrickým BMW iX: Zvenčí kontroverzní, uvnitř minimalistické, v přímce brutální

Těžko byste dnes hledali automobilku, která svou designovou evolucí polarizuje společnost více než BMW. Elektrické SUV iX však není jen o výrazném vzhledu.
Zpět na článek
Avatar - rohYpnol
21. 11. 2021 20:35
Re: A po reklamě trochu reality
Ano. Image. Pozérství. O to tu jde.

Neměla být elektromobilita náhodou o záchraně planety??? Jo aha, to sem nepatří že... pardon :-! :D :-!

Tak honem poslat odpustek na černouška a šup na víkendovku na Maledivy :-! :-!
Avatar - speedfred
21. 11. 2021 22:04
Eko ale úplne iný pohľad
Teraz som absolvoval za 3 (skôr 2) dni cez 400 km s H i30 1.4i n/a. Áno auto moc nejde ale v tom provoze by to asi moc nešlo ani so 4x výkonejšim autom (viem o čom píšem). Čo ma ale prekvapila bola spotreba 4,8-5,5 po celkovej trase 5,3 podľa PP. Auto síce bez dynamiky ale príjemné a vcelku tiché s vahou 1,3-1,5t a cenou 350t Kč? Toto ideme teda likvidovať a nahradiť týmto a podobnými EV?
BMW mám rád ale sorry, takto nie a je to ešte aj hnusné. Samozrejme kupcov to mať bude ale tá váha a cena. :no: Hlavne že nebudú emisné pokuty. Choré,choré a choré.
Roztlieskavačov elektromobility tu je ale dosť, škoda že takmer všetci jazdia v spaľovacich modeloch.
22. 11. 2021 05:44
Re: Eko ale úplne iný pohľad
Jen se skromně zeptám, kolik jsi těch EV za své peníze koupil? Už několik let tu ostatní poučuješ jak jsou výhodná a skvělá.
Nemám nic proti osobním preferencím, každý ať si za své kupuje co chce. Zatím mi to ale připadá jako soubor výběru článků á la Sakra.
Avatar - Jerry.Gunman
21. 11. 2021 21:50
Re: A po reklamě trochu reality
Broučku, aby jsi se dostal na alespoň trošku rozumnou cenu nabíjení, měl bys nabíjet hlavně "doma". Spalovák může stát vcelku kdekoli, zatímco k elektrowegrlu tu garáž (či alespoň parkovací stání s nabíječkou) potřebuješ zcela nezbytně.
Že ti to tvé oba mozkové závity nepobírají, to fakt není můj problém ;-)
Avatar - rohYpnol
21. 11. 2021 20:21
Vystřelí vás na Měsíc
Tohle auto je pecka. Technologická bomba! Vystřelí vás až na Měsíc!!!
Ale každý ví, že na Měsíci si s nikým neza.... Nezahraješ golf, protože první odpal skončí nejlíp na druhé polokouli. Nezaplaveš, protože sis sice vzal nafukovací bazén, ale nejbližší voda je 384 tisíc km daleko. A to s dojezdem AŽ 630 km znamená, že budeš muset dobíjet JEN 609x :-! :-! :-! :-!

A co design? Za mě 1*. Fakt nemám co bych změnil. Luxusní almara. Prostě neuvěřitelný kus pojízdné skříně. Design odpovídá váze. Jsem nadšen, že s původním designem BMW tohle nemá ale absolutně nic společného. Znamená to jediné - stávající majitelé BMW nemusí pro zneuctění hned jít skočit pod vlak :-! :yes: Jsem rád že BMW končí s výrobou aut a začíná s výrobou nábytku!
Avatar - Jerry.Gunman
21. 11. 2021 19:52
A po reklamě trochu reality
Zkratowergl od BMW ve vrcholné výbavě za cca 3,3 mio, v absolutně nejvyšší náloži za 3,5 mio.
K tomu si připočtěme minimálně 1/2 mio za garáž či garážové stání - a jsme lehce pod 4 mio
Při indikované spotřebě a ceně kW https://www.cez.cz/…202110_cezdi.pdf
jsem na ceně cca 1 Kč/1 km

Koupím-li si Jaguar XF v naftě a plné výbavě, budu (dejme tomu) na 2 milionech - a při spotřebě 6-7 l/100 km na (dejme tomu) 2,50 Kč/km

Necelé 2 mio Kč cenového rozdílu / 1,50 Kč/km rozdílu v ceně PHM = cca 1,3 milionu kilometrů.
I když bych počítal s cenou servisek, furt se náklady srovnají po nějakém cca MILIONU najetých kilometrů

JJ, elektromobilita se fakt vyplatí :D :D :D
Avatar - Jerry.Gunman
21. 11. 2021 22:57
Re: A po reklamě trochu reality
Takže zase (jako již tolikrát) se tu vytahuješ, cancáš, - a když přijde na věc, skutek utek, protože tvá zbožná přání nejsou vyfutrována reálnými čísly...

Tak co, pošleš mi alespoň ten odkaz, kde podle tebe tvrdím, že jezdím za 4 litry na 100 - nebo v tomhle TAKY lžeš?
Avatar - speedfred
21. 11. 2021 22:23
Re: Eko ale úplne iný pohľad
Ok, ale koľko stojí to auto? Napr taký Leaf ako píše Mig?
Spravte malé EV s dojazdom 200-300km a cenou 300-400t Kč a kľudne si ho pôjdem kúpiť. Honda E sa mi páčila ale za tú cenu? Sorry, nie.
Avatar - rohYpnol
21. 11. 2021 21:32
Re: zdejším švejkům...
Obávám se že na to poletí víc nabíječi než nabíječky. Ale oblečený budou asi stejné :yes: :yes:
Avatar - Jerry.Gunman
21. 11. 2021 21:45
Re: A po reklamě trochu reality
Done, zkus zařadit redukci emocí a více používej mozku, máš-li jaký :D
Tvé příspěvky smysl nedávají už dlouho. Kdysi snad, ale pak jsi přestoupil na "víru pravou" elektrickou - a to byl konec.
Dobré 4 roky tu stále jenom tlacháš o tom, jak je elektromobilita úžasná - a když přijde na věc, argumenty ti "akosi" chybějí :no: :no: :no:
Avatar - kari.laz
21. 11. 2021 21:28
2,6 tuny
A není to málo Antone Pavloviči? :D
To chce alespoň 3 tuny a víc, aby to bylo správě ekologické :D
Ono vlastně ekologie u silničních elektrických spotřebičů je to poslední, jen se s tím ti jednodušší stále ohání
Avatar - rohYpnol
21. 11. 2021 21:07
Re: zdejším švejkům...
Ano. Souhlas. Tohle auto nabídne nejkomfotnější čekání u superchargerů :yes: :yes: :yes:

Bohužel si nejsem jistý, že cilovka ocení německou kvalitu. Podstatné jsou eastern eggy a gamestore. Auto má navíc zcela zásadní chybu, protože tam zapomněli volant.
22. 11. 2021 10:11
Re: Eko ale úplne iný pohľad
Napsal jsi to částečně dobře, ale bude platit:

" i největší zastánci spalovacích aut budou nakonec MUSET jezdit v elektromobilu"
22. 11. 2021 05:43
Re: Eko ale úplne iný pohľad
Kde je ten Leaf za 350, jako je i30? RR má styl, tohle je otřesná krabice...bez ohledu na pohon.

Btw, i ten RR v nové generaci umí ujet cca 100km jako EV a plně elektrická verze přijde taky. Jen bez toho otřesného obalu.
Avatar - Jerry.Gunman
21. 11. 2021 22:06
Re: A po reklamě trochu reality
Takže ten ceník ČEZu na tarif elektromobil, jehož odkaz jsem tu dával, jako není platný? :D :D :D :D
A já někde psal, že jezdím za 4 litry na 100?
Když se tu tak prsíš, co všechno jsem tu psal, tak mi jistě dáš nějaký hodnověrný odkaz, KDE jsem to psal, viď že jo

BTW, při tebou samým deklarované ceně 7,90 Kč/kWh a v článku uváděné spotřebě cca 21 kWh/100 km ti kilometr vyjde na cca 1,66 Kč :D

Broučku broučku, tobě už fakt hrabe, vždyť ty si na ty vidle nabíháš sám a s rozběhem ;-) ;-)
Avatar - twistedTSD
21. 11. 2021 21:42
Proč?
Nechápu tu věc. BMW ji prezentuje jako zpřítomnění budoucnosti, ale hezké to není, levné opravdu taky ne, a že to docela jede a má to baterii s hezkou kapacitou, by bylo fajn, kdyby ten pohon nenarvali do neaerodynamického něčeho, co vypadá jako soccer mom car na ježdění po městě, a nevážilo to jako plně vybavené EQS.
Avatar - Jerry.Gunman
21. 11. 2021 21:02
Re: A po reklamě trochu reality
Ale Done, koloťuku z dopravního podniku,
to je přece všeobecně známo, že tvá láska k elektrowerglům byla, je a vždy zůstane jenom v té orální fázi.
Ty to máš s elektromobilitou jak v té reklamě na kofolu "když ji miluješ, není co řešit"
A ty miluješ - a kecáš o tom, kudy chodíš - a tím to taky hasne ;-)
.
Avatar - Jerry.Gunman
21. 11. 2021 20:58
Re: A po reklamě trochu reality
Řeknu ti, Kylie, bejvala s tebou větší sranda, než jsi si pořídila ten mnohačetný rozpad osobnosti ;-)
22. 11. 2021 10:13
Re: Eko ale úplne iný pohľad
Tak uber z toho co tu píšeš, až to vyskládáš na stůl ze svých, pak si to rád přečtu. Jsem zatím u full hybridu a vstřebávám.
Avatar - rohYpnol
21. 11. 2021 22:26
Re: A po reklamě trochu reality
:-[] :-[] :-[]
Avatar - rohYpnol
21. 11. 2021 22:13
Ideální auto
Ideální auto na přestěhování tchyně.

- nepozná že už nesedí v obýváku
- tiché, nikdo to neuslyší
- 10 lodních kufrů při troše násilí odveze
- rychlé, stačí jen využít času manikúry, pedikury a kadeřnice
- 690 km tam a zpátky už ani metr!!

Skvělé. Tohle prostě ve výrobním programu BMW chybělo!!!
Avatar - rohYpnol
21. 11. 2021 21:30
Re: Vystřelí vás na Měsíc
WinDiesel?

Sorry, jako můj třetí nick používám WinTurboDiesel. Ale skoro jsi to trefil :yes:
Avatar - kaa
21. 11. 2021 21:30
Re: zdejším švejkům...
Jj, ale pouze v případě že najdeš tak rychlou nabíječku.
Avatar - rohYpnol
21. 11. 2021 21:12
Re: Vystřelí vás na Měsíc
Já myslím že v obývací stěně to bez skla není ono. Jsem stará škola. Trochu mi tam ale chybí akvárium s Nemem...
Naopak ale oceňuji, že vedle tohoto modelu vynikne štíhlá figura Haliny... A pokud pojedeš ve vyhrazeným pruhu pro tram, tak si toho nikdo nevšimne. Tramvaj jako tramvaj...
Avatar - rohYpnol
21. 11. 2021 20:48
Re: diky
...a zase to BYCH :D :D :D :yes:

Hele, taky BYCH to bral. Kdyby to dávalo aspoň nějaký ekologický s ekonomický smysl...

Ale jsem samozřejmě přesvědčen, že by to měl rozdávat stát všem co mají díru do zadku. A samozřejmě ti co se nenechají očkovat tak rovnou dva, ten druhý jako odměnu za boj za svobodu!!!

Je třeba naším dětem co nejvíce zničit život a co nejvíc prožít na jejich dluh!!! Ideálně samozřejmě do iX narvat všecky drahý kovy!!! Doufám že pro nikoho už nezbude!
Avatar - rohYpnol
21. 11. 2021 20:33
Re: A po reklamě trochu reality
To ještě musíš udržet tajemství, že bez toho aby se tu postavil Temelin za pár stovek miliard, se dojezd zkrátí na trasu z garáže po bránu u domu :-[] :-!
Avatar - Jerry.Gunman
21. 11. 2021 22:48
Re:"ekologické" 2,6 tuny
Ona naprostá většina "argumentů", kterými se zde ohánějí místní orální elektrofilové, má vypovídající hodnotu prdu ve vířivce.
Nafukuje se to, poletuje sem a tam - no a nakonec po tom zbude jenom troška smradu ;-)
Avatar - Jerry.Gunman
21. 11. 2021 22:51
Re: Proč?
A ekonomicky to bude "jakož takož" vycházet jenom tehdy, až se greténským ekomamlasům podaří prolobovat zdražení PHM na nějakých 100 Kč za litr - samozřejmě při stávající úrovni platů
Avatar - speedfred
21. 11. 2021 22:30
Re: Eko ale úplne iný pohľad
Mňa zaujíma za kolko si ho môzem kúpit teraz. Či s dotáciou alebo bez mi je fuk.
KEBY som kupoval auto za 3M tak mám iné požiadavky.
Avatar - rohYpnol
21. 11. 2021 22:20
Re: Proč?
Co nechápeš? Naopak chápeš velmi velmi dobře. Jen si to neuvědomuješ ;-)

Zhmotnění budoucnosti.

Hezké to není.
Levné to opravdu není.

Pochopil jsi excelentně :yes:
Avatar - Jerry.Gunman
21. 11. 2021 21:51
Re: A po reklamě trochu reality
Hele, k čemu novej Temelín - stačí přece solární elektrárny na měsíční světlo, ne? :D
Avatar - Jerry.Gunman
21. 11. 2021 21:57
Re: A po reklamě trochu reality
Nějak mi k sobě nepasuje cena začínající na dvou milionech s tvrzením že "ten dizajn vůbec není katastrofa"

U aut (a dokonce i baterkowerglů) v této cenové relaci by to snad mělo být samozřejmé, ne?
22. 11. 2021 11:54
Re: Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých
Ty jsi brepta, přečti si znova na co a jak tu kdo reaguje a nechovej se jako hysterická redaktorka Blesku ;-)

Diskuze s tebou (jakkoliv dříve příjemné) jsou dnes zbytečné.
22. 11. 2021 11:51
Re: Eko ale úplne iný pohľad
Jak dlouho tento stav bude, když už nyní je jasné jaké změny budou za 4 roky, jaké za 9 atd?
Budeme řešit donuceným přechodem na EV v Evropě promile z celkového objemu skleníkových plynů za cenu devastace ekonomiky. Zatímco ti opravdu velcí hráči na poli znečišťování budou vesele pokračovat.
Avatar - kari.laz
22. 11. 2021 10:25
Re: Chovat se ekologicky...
Jediný, kdo někomu pořád něco nutí a přikazuje jsou slabomyslní chudáčci jako ty a jejich "budeš jezdit v BEV a když na to nemáš choď pěšky "
Klasicky argument vás chorobomyslných "zelených" zastánců
Zelených je záměrně u uvozovkách, protože kolem sebe kopete jak malý harant, když mu sebereš hračku, ale ve finále se tu rozplýváte nad obřími drahými stodolami, ke kterým si nezapomenete přihodit barák s fotovoltaikou. Ve jménu ekologie pořádáte hon na lidi nesdílející stejný názor, ale sám paradoxně by jsi svým přístupem napáchal tolik ekologických škod, co pět lidí s fábií a to se ještě držím při zemi.
Zajímavý paradox co? Nechtělo by si to konečně ujasnit, co chcete zastávat? "Luxus" nebo ekologii? Obojí nejde úplně ruku v ruce. A pokud chceš obří pojízdné stodoly, nemám s tím problém, ale neschovávej se pak za ekologii.
Avatar - speedfred
22. 11. 2021 10:21
Re: Eko ale úplne iný pohľad
Presne tak, to "MUSET" neznie vôbec dobre.
Avatar - kari.laz
22. 11. 2021 10:09
Re: Vystřelí vás na Měsíc
Nechci odpovídat za kesumba, ale pokud jede s vlekem, něco veze a nebo jede pro něco. Takže přijede, naloží/složí a jede. Pochybuji, že tam bude někde dvě hodiny čekat, aby se alespoň trošku nabil a to navíc za předpokladu, že to tam vůbec jde, nebo mu to dovolí. Na účely kesumbem jmenované je BEV totální nesmysl a ještě nějaký čas bude.
Avatar - rohYpnol
21. 11. 2021 22:52
Re: Eko ale úplne iný pohľad
Ano. Protože jediná ekologická M4 budecta co zůstane ve Wikipedii.

Z výrobního programu BMW zmizí stejně jako lesy na Sumatře. Právě díky EV a emisní šikaně :-!
Avatar - Jerry.Gunman
22. 11. 2021 10:43
Re: Eko ale úplne iný pohľad
S elektromobilitou to máš jako u nás v 50. letech s JZD a JRD.
Soudruzi agitátoři chodili, přesvědčovali, doporučovali, vysvětlovali - no a když ti "zpátečničtí vesniční drnohryzové" furt nechtěli, tak to prostě dostali rozkazem - a bylo.
A jelikož se bolševik zelený poznenáhlu ukazuje srovnatelně odpudivým s bolševikem rudým, lze předpokládat i volbu podobných nástrojů.

Buďme tedy rádi, že nás (alespoň prozatím) za vlastnictví aut se spalovacími motory nezavírají do vězení. I když, kdo ví, možná přijde i to...?
"za trestný čin poškozování životního prostřední ve stadiu pokusu, neboť stále vlastníte věc, zvanou osobní automobil a ve sklepě přechováváte 200 litrů benzínu, jste odsouzen ke třem letům v převýchovném táboře a ztrátě občanských práv na deset let"
Stále ještě to JE dystopie, ale všichni už tak nějak začínáme cítit, že by dlouho nemusela být, že?

To až nastanou ty krásné chvíle,
co je Karel Marx popsal ve svém díle
Avatar - rohYpnol
21. 11. 2021 20:39
Re: Tesla Model X
Ten by se za ten sra-nec musel propadnout hanbou.
21. 11. 2021 19:11
diky
Je to zajimavy. Bral bych to, pokud se tam dostavi pocit, ze mam neco z budoucnosti. Nicmene, az tak po druhym majiteli a tam nevim co degradace baterky, jak dnes víme s ohledem na stáří. Vnitrek zajimavy ale nektere plasty… To na me X4 sice nemuzu ukazovat ze je to z pet lahvi, ale vidim aspon trochu, za co sem vysolil prachy.
21. 11. 2021 20:16
Re: A po reklamě trochu reality
jasne, ekonomicky je to zatial nezmysel ... ale to su momentalne vsetky BEV. co som ale fakt prekvapeny je, ze asi vsetky testy, ktore som videl / cital z domacich, ale hlavne zahranicnych zdrojov su maximalne pozitivne a iX hodnotia ako aktualne najlepsie BEV, ktore je mozne kupit. taky zazrak ( medzi BEV ) som od BMW fakt necakal. dokonca panuje zhoda, ze dizajn nie je vobec katastrofa. s pouzitim plastov v interieri by som problem nemal. nakoniec aj alkantara sa pouziva v supersportoch od McLaren, Lambo, ci Ferrari
Avatar - speedfred
22. 11. 2021 11:45
Re: Re: Eko ale úplne iný pohľad
Stále čítam ako išli ceny batérií dolu, ale na cenách EV to nevidieť.
22. 11. 2021 11:31
Re: Re: Eko ale úplne iný pohľad
Podívej se na ceny EV, podívej jak se nutnost dotovat jejich nákup projevila na cenách aut s ICE či hybridy.
22. 11. 2021 11:30
Re: Eko ale úplne iný pohľad
Reaguješ na sebe, tak za tím vidím první důkaz sebereflexe. :yes:
22. 11. 2021 09:28
105 kWh baterka
je sice velká, ale ostatní parametry jsou na danou kategorii spíše podprůměrné, výkon 385 kW, stovka za 4,6, Vmax 200 km/h, nabíjení 200 kW a obludná hmotnost to je už dnes mezi konkurencí spíše podprůměr. Nežli rvát co největší baterku do auta (a tím se hmotností dostávat do rajónu náklaďáků) vidím cestu v použití 800V architektury a zrychlení nabíjení na 300-350 kW. Takhle to vypadá jak první ruské digitálky, nějak fungovaly ale ty dva kufry baterek co musel uživatel nosit sebou dost vadily a týden trvající nabíjení těch kufrů taky.
Avatar - rohYpnol
21. 11. 2021 21:33
Re: ix nazivo
...a jaké to teprv bude namrtvo!!!
Avatar - Jerry.Gunman
22. 11. 2021 09:39
Re: Bateriové elektromobily
Kromě tebou popsaných výhod mají také několik nevýhod, ovšem naprosto zásadních
- kupní cena je stále dramaticky až drasticky vyšší, než cena klasického automobilu, byť jsou spalováky poslední dobou "za účelem ekologie" zdražovány opravdu masivně
- nezajišťují srovnatelnou úroveň uživatelského komfortu
- mají výrazně horší dojezd i dobu "tankování"
- o infrastruktuře ani nemluvě
- v podmínkách svobodného (nezregulovaného a nezparchantělého) trhu jsou zcela nekonkurenceschopné vůči automobilům se spalovacími motory

Sečteno a podtrženo, baterko-wergly nebyly, nejsou a patrně nikdy nebudou řešením masové mobility jednotlivců - a jejich postupné prosazování jde daleko více cestou direktivy a rozkazů nežli tím, že by je zákazníci skutečně chtěli :no: :no: :no:
Avatar - Mikesus
22. 11. 2021 07:22
Re: Eko ale úplne iný pohľad
Ja bych to EV taky koupil hned, jako malé auto do města. A to aktuálně nabízí....aha nikdo. ;-\
Cim menší tím víc ekologické, nepotrebuju tahat sebou zbytečnou hmotnost, na to město stačí tech 200km dojezd v pohodě.
22. 11. 2021 18:40
Re: zavan budoucnosti
Promiň, ale strašně věci zjednodušuješ, často na základě trojčlenky dojdeš k nesmyslu, viz např tvůj výpočet výkonu topení auta... V našem pásmu máš období, kdy 3-4 měsíce nedostaneš že soláru prakticky nic. Neříkám že solár je blbost, sám do toho jdu, ale vím, že plochou na střeše RD si tak dobiju baterii, abych od jara do podzimu pustil zadarmo myčku, pračku a ohřeju si vodu. To je systém za 300k cz. Pro systém, který by byl schopen alespoň část roku nabíjet EV (s malým nájezdem) - odhaduji na 800kcz.
Avatar - Jerry.Gunman
22. 11. 2021 13:47
Re: A po reklamě trochu reality
Viléme?
Hynku?
Jarmilo?
22. 11. 2021 11:56
Re: Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých
K tvému dovětku... Seber se a běž pečovat o ty, kteří odmítali a dnes leží na ventilaci. Tak jak to dělají zdravotníci na celém světě dnes a denně.
22. 11. 2021 11:29
Re: Eko ale úplne iný pohľad
Nevytrhávej z kontextu, chovat se šetrně k přírodě je zcela jiná věc než co tu z donucení předvádí mnoho alibistů.

Už dojela Greta do Číny nebo Indie protestovat za uzavírání tepelných elektráren?
22. 11. 2021 11:10
Re: Bateriové elektromobily
A bylo by tomu tak i bez neustálých dotací? Tohle prohlášení je stejně pokroucené jako dotace na EV a subvence Tesle.
22. 11. 2021 11:05
Re: Eko ale úplne iný pohľad
Katalyzátor nebo DPF snad nebudeš srovnávat. Další jsou úplně mimo. Chápu snahu snahu být v opozici za každou cenu, jen to musí občas trochu bolet, ne? ;-)
Avatar - speedfred
22. 11. 2021 10:15
Re: Eko ale úplne iný pohľad
Chcel som povedať iba to že aj takéto malé a vcelku úsporné hatche sa zbytočne predražujú emisnými pokutami a jemne nás tlačia do EV ktoré ale v tejto cenovej kategórii nie sú. Ja absolútne nemám problém s EV a kľudne by som si aj nejaké okolo komína kúpil, staršie asi ale nechcem.
Avatar - pradeda777
22. 11. 2021 10:08
Re: Eko ale úplne iný pohľad
Přesně! Ale na malých autech se málo vydělá...tak hou.no.... :-(
Avatar - pradeda777
22. 11. 2021 10:02
Re: zavan budoucnosti
Solár ti nepomůže. Potřebuješ fotovoltaiku a k tomu úložiště. Momentálně dost drahá propozice.
Avatar - lyon667
22. 11. 2021 10:02
Re: ČEZ ceny
Bratránkův šefík si pořídil Teslu a je s ní každou chvíli v servisu. A rozhodně tam nejezdí na voskování kastle...
Avatar - Jerry.Gunman
22. 11. 2021 09:42
Re: Eko ale úplne iný pohľad
Pájo, donova láska k elektromobilitě velmi pravděpodobně zůstane navždy jenom v té orální fázi. Jako bys to nevěděl :-) :-)
22. 11. 2021 09:10
Re: Eko ale úplne iný pohľad
Po realnych skusenostiach s Renaultom Zoe sa neda nic ine len s tebou suhlasit.
Do mesta super auto a s velice slušným dojezdem aj v zimnych mesiacoch.
Horsie to bolo mimo mesto.
Preto mam velke ocakavanie od noveho Renault 5.
Ked uz nas asi fakt caka doba EV,tak nech aspon ta doba prinesie vzkresenie retro dizajnu.a modelov.
Avatar - Jerry.Gunman
22. 11. 2021 08:42
Re: ČEZ ceny
Vitaj Xylo, zdravím elektromobilistu praktika. :yes: :yes:
Jj, ČEZ ceník, tříletá fixace sazby D27d (elektromobilita), celková cena za nízký tarif.
Jak Ti jezdí ten tvůj elektro-Smartík? Kolik už máte spolu naběháno?
Avatar - twistedTSD
22. 11. 2021 01:17
Re: Proč?
i4 je přece trapný překapotovaný spalovák. Tohle samo BMW prezentuje jako předzvěst nové éry, jen mě jaksi nenapadá, proč by to na rozdíl od předchozích bavoráků za 2 mega někdo chtěl.
21. 11. 2021 22:41
No...
Za 2 melcky je to pálka, ale ve světe EV je to vlastně docela dobrá cena. ID.4 se umí dohrabat na 1,6 v pohodě, model Y je za 1,75 a je to americká plechovka se vším co k tomu patří (mám model 3) takže pokud to základně ix nebude úplný holátko (jak BMW umí), má šanci
Avatar - rohYpnol
21. 11. 2021 20:40
Re: motor
Pssst!!! Tohle je tajemství!!! :-[] :-[] :-[] ;-)
Avatar - petr petrumr
21. 11. 2021 19:51
motor
motor takže má uhlíky? Je chlazený kapalinou jak 3?.
Avatar - fOE
22. 11. 2021 09:38
Re: Chovat se ekologicky...
I ty jeden zpatecniku, ja ti dam bungalov! To nevis ze bydleni v domku (jedno jaky rozmer) je to nejmene ekologicke?! Nastesti ti spravne pokrokovi uz na to prisli a postupne vystavbu domu zakazuji (treba Hamburg) a povoluji vystavbu uz jen bytovou. :-)
22. 11. 2021 09:32
Re: ČEZ ceny
neobjektivni fanusikovia BEV tvrdili, ze :

1. BEV budu mat vyrazne nizsie naklady na servis
2. vyrazne nizsie naklady na "pohonne hmoty"
3. su vyrazne ekologickejsie ako "klasicke auta"

1. prax jasne ukazuje, ze to nie je pravda a naklady na servis BEV su rovnake, v mnohych pripadoch dokonca vyssie
2. uz dnes sa vyvija niekolko systemov, ktore zabrania nabijaniu BEV zo "zastrcky" elektrickou energiou za regulovane ceny. ak nebudu tieto systemy v kratkej dobe v prevadzke, tak pridu staty s docasnymi rieseniami ako naprikalad dodatocnymi danami BEV podla prejdenych km. len uplna naivka si moze mysliet, ze staty budu akceptovat pokles vyberu dane z pohonnych hmot, ktore tvoria 2/3 ceny benzinu a nafty. nabijanie bude mozne pravdepodobne len cez wallboxy a rychlonabijacky, pri ktorych budu ceny porovnatelne s nakladmi na benzinove motory
3. studie ukazuju, ze ekologicky prinos je len v rovine "lokalnej". pri sucasnych techologiach sa zda, ze bude nutne baterie po 150-200k km vymienat a tym padom vplyv na zivotne prostredie bude vysoko negativny voci modernnym spalovacim motorom.

Dalsou velkou neznamou je, ako bude vyzerat trh s BEV o 4-6 rokov, pretoze predchadzajuce BEV modely voci novym BEV su vyrazne zastaralejsie ako v pripade benzinovych / dieslovych a novi kupujuci budu pocitat s nutnou vymenou baterii ... aku bude mat cenu hoci aj toto iX po 4 rokoch ?

Mne osobne sa BEV pacia a dnes by som si kludne kupil EV6, alebo Cupra Born ( ako druhe auto do rodiny ). Ked som sa tento rok rozhodoval medzi BEV a 6r benzinom, tak nakoniec vyhral benzin. Jednym z dovodom bola prave velka neznama, co bude s BEV o 4 roky ked by som ho predaval ( a druha samozrejme dojazd ). Kludne si kupim novy mobil z top linie a zaplatim za novu technologiu o 30 % viac s tym, ze o rok,ci dva si kupim opat novy. pri autach je to ale problem, nakolko obstaravacie ceny a tym padom aj strata pri predaji, je nominalne mnohonasobne vyssia.
21. 11. 2021 21:03
zdejším švejkům...
Náramně se bavím při čtení příspěvků ve zdejší diskuzi. Takže, milí švejci, fakt se nemusíte trápit přemýšlením, jestli se tohle auto "vyplatí" nebo jaká je cena za kWh u ČEZu, PRE nebo IONITY :D Ten kdo si takové auto kupuje, rozhodně tyto záležitosti neřeší, zato ale od auta očekává komfortní cestování, tichou i rychlou jízdu, plynulé zrychlení, absenci vibrací a smradu, zkrátka to, co fosil z principu nikdy nabídnou nemůže :-!
21. 11. 2021 22:27
Re: Eko ale úplne iný pohľad
Nová technologie, vyšší cena. Čím vyšší třída, tím víc se to ztrácí. Elektrická M4 bude levnější než fosilní.
21. 11. 2021 22:26
Re: 2,6 tuny
A kolik asi váží osmiválcový Range Rover, Land Cruiser 200 a další podobne auta? ;-)
23. 11. 2021 23:36
Re: Stále tristní
Není. A u Tesly, která se na EV zcela specializuje, je to ještě více tristní. Pokud chtějí automobilky EV, tak proč ne, ale mají přijít s kvalitními bateriemi co váží do 100 kg a mají kapacitu alespoň 350 kWh a snesou nejméně 5 tis. nabíjecích cyklů. Zkrátka stav technika baterií je stále velmi TEchnicky SLAbý....
Avatar - twistedTSD
22. 11. 2021 21:38
Re: Eko ale úplne iný pohľad
Na to, aby posoudil, že je neadekvátně drahý, zejména od kompaktů níže, také ne.
22. 11. 2021 18:31
Re: ČEZ ceny
napriklad hyundai kona eletric, servisny interval 15000km, tam sa meni chladiaca kvapalina dost casto
Avatar - rohYpnol
22. 11. 2021 18:07
Re: Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých
Nechybí ti v nicku "č"??
Avatar - rohYpnol
22. 11. 2021 17:51
Re: Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých
:yes: :yes: :yes:
Avatar - rohYpnol
22. 11. 2021 17:40
Re: ČEZ ceny
Co lžeš???

Pravidelně prohlídky EV NAOPAK JSOU a navíc se cenově opravdu nijak dramsticky neliší od prohlídky běžného vozu!!!

Jestli jsi to totiž stále nepochopil - ty servisy z něčeho prostě žít budou a ty prachy z tebe vytáhnou tak jak tak!!! Ušetříš v podstatě na spotřebních věcech. U EV nemění olej+filtr.

Senzace co???
Avatar - rohYpnol
22. 11. 2021 17:32
Re: A po reklamě trochu reality
Je to asi stejné jako když v LA z důvodu ekologie nemůžeš mít krb. Ale to, že máš domácí kino, 10 ložnic, 15 koupelen a domácí transformátor z důvodu celkové energetické náročnosti stavby je úplně v pohodě.
Avatar - kari.laz
22. 11. 2021 15:19
Re: Eko ale úplne iný pohľad
Konečně tě napadlo si to sám přiznat, to je první pozitivní krok :D a dobrá rada pro tebe od tebe
22. 11. 2021 11:55
Re: ČEZ ceny
no napriklad sa dost casto meni chladiaca kvapalina, v ktorej su ulozene baterky, tusim vymena kolo 300 eur. interval asi 20000km sa mi zda
22. 11. 2021 11:08
Re: Chovat se ekologicky...
Nekupovat tuhle obludu není nařízení, to co vypisuješ sám je tak hloupé, že i Lenin by se drbal na bradě.
22. 11. 2021 11:06
Re: Re: Eko ale úplne iný pohľad
i3 ti přijde jako novinka? To je mi novinka :D
Avatar - lyon667
22. 11. 2021 10:35
Re: zavan budoucnosti
To jako že budeš jezdit jen tehdy, když svítí slunce?
Avatar - lyon667
22. 11. 2021 10:21
Re: 2,6 tuny
On si tyhle auta někdo kupuje kvůli ekologii?
Avatar - pradeda777
22. 11. 2021 10:06
Re: Chovat se ekologicky...
Tak tak...klecový chov pro drůbež zakazují, ale pro lidi to bude ok..... :-!
Avatar - wakantanka
22. 11. 2021 09:48
Re: Re: Eko ale úplne iný pohľad
Hm, tak potom by i3 mala stáť plus mínus čo tá i30 plus niečo naviac lebo prémia. Ale ona stojí koľko, milión?
Avatar - Jerry.Gunman
22. 11. 2021 08:47
Re: A po reklamě trochu reality
Hele, vlastní dům (na rozdíl od garáže či garážového stání) k elektromobilu fakt nepotřebuješ.
A pokud ten elektro-wergl budeš chtít nabíjet z vlastní solární elektrárny, tak si ji halt budeš muset pořídit. Pochybuju, že jsi byl AŽ TAK hodný, aby ti ji Ježíšek přinesl pod stromeček ;-) ;-) ;-)
Avatar - twistedTSD
22. 11. 2021 01:21
Re: Eko ale úplne iný pohľad
Taky nestojí 350 tisíc, takže tvou připomínku jaksi nechápu.
Avatar - petr petrumr
21. 11. 2021 21:00
Re: Vystřelí vás na Měsíc
osobně se nelíbí ty křištálové ovladače.
Avatar - petr petrumr
21. 11. 2021 20:51
Re: motor
Myslíš s těma uhlíkama, takže synchronní.
Avatar - Mikesus
22. 11. 2021 13:16
Re: Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých
akorát že ty tvoje procenta jsou z jinak velké skupiny obyvatel. Dám příklad, očkovaných bude 300tis, neočkovaných 100tis, v nemocnici bude 1:1. Znamená to, že neočkovaných je v nemocnici 3x víc než očkovaných, ne že je jich tam stejně. Chce to srovnávat srovnatelné.
A teď reálná data z ČR:
https://ockovani.opendatalab.cz/statistiky
Přepočteno na stejně velkou skupinu obyvatel, abychom mohli srovnávat, tak máme cca ( zaokrouhleno ) následovně očkovaní:neočkovaní
nakažení: 1:3,4
hospitalizovaní: 1:7
JIP: 1:9
Tak prosím, když chceš používat statistiku, tak srovnávat srovnatelné.
A pokud bys to chtěl náhodou zatáhnout takový nesmysl o restrikcích, tak nařízení vlády a statistická čísla jsou 2 různé věci. Odpírači rádi používají čísla ( a vždy chybně ), aby dokázali, že mají pravdu. Nařízení jsou nesmyslná, s tím souhlasím, ale to nemění nic na věci, že čísla jsou jaká jsou.
Nicméně souhlasím, že by se mělo hlavně očkovat vyšší věkové kategorie, nicméně z čísel je vidět, že se vir nějak uzpůsobil i na mladší a na JIP jich už končí dost velký rozdíl oproti očkovaným.
22. 11. 2021 11:24
Re: Eko ale úplne iný pohľad
Paneboze - kup si mozek nebo aspoň špetku důvtipu
22. 11. 2021 10:39
Re: ČEZ ceny
Buresa mam na black liste, takze neviem co pisal. Nie je az taky problem so servisom v zaruke / s balikom servisu. Dnes si vacsina klientov, ktori si kupuju auta v takychto cenovych kategoriach rovno zaplatia aj servis a zaruku na 4-5 rokov. Stoji to smiesne peniaze voci obstaravacej hodnote a naklady na servis BEV, ci diesel / benzinu su takmer nulove. Plati sa vlastne len za pneumatiky ( ktore su na BEV drahsie a rychlejsie sa opotrebuju ). Problem nastava, ked zaruka / servisny balicek skonci. BEV maju predovsetkym vyrazne viac roznej elektroniky / zlozitejsich chipov, ktore sa mozu pokazit a samozrejme sa kazia. Navyse spominane vacsie opotrebenie pneumatik a je nutna castejsia vymena brzdovej kvapaliny pretoze sa brzdy pouzivaju vyrazne menej ako pri spalovakoch. Vzhladom na vyssiu hmotnost BEV viac trpia podvozky. Ked potrebujes servisovat BEV, musis vacsinou do znackoveho servisu aj po skonceni zaruky / servisneho balicka, pretoze nikde inde sa na system v aute nevedia zatial legalne "napichnut". Tesla je samozrejme ina kategoria :-) Mam troch kamaratov, ktori vlastnia Tesly a servis, jeho kvalita a ceny su uplne iny "level" :)
Avatar - Jerry.Gunman
22. 11. 2021 07:27
Re: A po reklamě trochu reality
Ano, to máš pravdu. Oba tebou zmiňované automobily vypadají... řekněme VELICE podivně
21. 11. 2021 21:26
ix nazivo
Nazivo kupodivu predek vypada docela pekne, spis mi vadi masa plechu nad zadnima kolama. Celkovej dojema trosku jako u 4er.
Cena na urovni X5, hmotnost neni daleko od x5/7 (50d mela v x7 taky skoro 2,5t).
Kazdopadne baterie a dojezd, no, s faceliftem Etronu se bude muset Audi hodne blejsknout
22. 11. 2021 10:48
Re: ČEZ ceny
ježíš to jsou bláboly. Tesla model S váží prakticky stejně jako S-klasse nebo 7-series. Tesla model 3 váží taky plus mínus stejně jako srovnatelné auta. Kde je to vyšší opotřebení pneumatik?
22. 11. 2021 09:38
Re: ČEZ ceny
1. to je úplný nesmysl. co chceš servisovat na elektromobilu? kde je ekvivalent výměny oleje, filtrů atd každé tři měsíce nebo půl roku? pravidelné servisní prohlídky u elektromobilu vůbec nejsou.
2. prosím o link, zajímalo by mě, jak tomu lze technicky zabránit. jak to lze rozlišit?
3. lokální bezesporu, globálně vychází elektromobil ne tak významně, ovšem stále lépe než spalovací motor.

naprosto primitivní příklad - chtěl bys mít doma lednici na naftu?
21. 11. 2021 21:35
Re: A po reklamě trochu reality
Jerry, Jerry, osobními urážkami nedocílíš toho, že tvé příspěvky začnou dávat smysl.
Historie tvých příspěvků je k dohledání pod články acz.
Zkus se trochu ohlédnout. Zrekapitulovat. A pak dej vědět, kdo z nás dvou měl obvykle blíž k pravdě. Takhle zpětně. :-!
O svém vozovém parku ani o profesi se s tebou nebavím. ;-)
Takže doporučuji vynechat dedukci.

Hezký večer
Avatar - Mokrous
24. 11. 2021 07:40
Re: Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých
Já bych byl s těmi čísly kapku zdrženlivější. Ona ani čísla z Open data labu nejsou všespásná. Ono je třeba si uvědomit i pár zamlčovaných faktů okolo.
Za prvé: v ČR denně umírá cca 310 lidí Covid neCovid.
Za druhé: v ČR na JIP leží denně stovky lidí Covid neCovid. I mladých. I mě tam kdysi drželi bezdůvodně týden a odešel jsem na revers rovnou z JIP do auta a domů!
Za třetí: v ČR je standardní úhrada za JIP lůžko 166 tisíc Kč za týden. Když k jakékoliv!!! diagnóze přidáš Covid pozitivitu, tak nemocnice dostane “symbolický” příplatek na celkových 580 tisíc Kč týdně!!!
Komu patří nemocnice, kdo ovládá média, kdo dováží vakcíny atd. atd. ???
Covid existuje, ale je potřeba ho vidět v reálném světle. Správně říkáš, že hlavní problém je u lidí nad 60 let. A je to tak. Starší lidé, obézní, diabetici, lidi se zhuntovaným tělem celoživotní špatnou životosprávou, nebo jen často lidi udření a dlouhodobě vyčerpaní fyzicky i psychicky.
Já to měl a za 14 dní krom čichu rozchodil. Dejchat jsem moc nemohl, ale přežil jsem to a k doktorovi bych s tím nešel. A ani dnes by mě do špitálu nedostali.
Mladý člověk může tu sviňu dostat a v mizivém procentu se stane, že mu to ublíží. Drtivá většina mladých zemřelých umírá na zcela jiné nemoci a jen jsou k tomu navíc pozitivní.
Dnešní doba bohužel nepřeje objektivitě a vlastním názorům. Všude jsou jen jediné pravdy a jasné směry a kdo nejde s nimi je okamžitě likvidován. BEV, LGBT, BLM, Islám, Rusko, Covid, cokoli tě napadne.
23. 11. 2021 14:25
Re: No...
K iX pripocitej cca 750 tisíc za příplatky. Já jsem taky měl radost původně z Q4 etron za 1,5 a po konfiguraci bez tepelného čerpadla jsem byl na 2,1 mil.
23. 11. 2021 14:17
Re: Proč?
Jeden dotaz. Tobě se líbí jezdit ve spalovacím autě?
Bez ohledu na vše ostatní. Užíváš si nemotornost, hluk, vibrace, skubani převodovky? Chci se jen zeptat, jestli v tom jezdíš z donucení nebo nedostatku zkušeností?
Osobně mě už nikdo do klasického spalováku nedostane. Proč bych se měl trápit?
Avatar - donPedro
23. 11. 2021 13:10
Re: ČEZ ceny
1. tak reviduje se všecko, co se "šňurou" připojí do zásuvky, včetně té "šňůry". Není-li revize elektrovozů dovčíl je to a) chyba + b) bude co nejdřív (snad) napravena (BTW tak jako se třeba musí dělat pravidelná profylaxe UPSek - baterky, jak baterky, technicky v tom rozdíl není žádný).
2. dá se to technicky udělat (a legislativně vymoci) tak, že to takto obejít nepůjde.
Avatar - donPedro
23. 11. 2021 09:07
Re: ČEZ ceny
1. že by třeba pravidelná revize dle vyhl.č.50?
2. překvapivě snadno - třeba přes povinnost "zalogovat" každé připojené zařízení od odběru XYZ,
3. s tím by se souhlasiti dalo.
22. 11. 2021 23:27
Re: Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých
ne negativni, ale neni infekcni. to je velkej rozdil.
PCR odhali nakazenyho driv, nez je infekcni a tedy jeste po nejako dobu nemuze nikoho nakazit. neprekvapuje me ze to nevis.

jeste nedavno jedinou cestou u nas byl komunismus.
jen slaboduchej clovek veri na jedinou cestu.
a ze jich dnes je!
rohy hihi
Avatar - twistedTSD
22. 11. 2021 21:44
Re: Diskuze
Blah blah budoucnost... to je pořád dokola ta vaše sekta. Přišpendlit do sedačky umí s elektromotorem kdeco, ale kolik lidí půjde a koupí si nehezký crossover za 2 mega, to nevím.
22. 11. 2021 18:38
Stále tristní
Nevím co je na tomhle elektro-autě "technologická špička", protože ohromná váha 2,6 tuny a kapacita dobře půltunové baterie 105 kWh je stále mizérie... A to není ani udávaný trvale dosažitelný výkon? Bude to alespoň 3/5 z maximálního udávaného výkonu??? :no:
Avatar - rohYpnol
22. 11. 2021 18:02
Re: Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých
Bohužel nevím jestli nemáš Mig-rénu a asi by sis měl dopřát rohYpnol :-[] :-[]

Evidentně se ti to v hlavě vaří a sukuje. Že nerozlišuješ mezi hodnocením konkrétních modelů a bezmozkovitým prosazováním EV koncepce, samozřejmě pouze v disksich zde, je ale zřejmé.

Jo, pro úplnost - bavit se o tom, jak je EV v Norsku senzační je asi stejné jako radit místním zahrádkářům jak pěstovat banány :D :D :-!
Avatar - rohYpnol
22. 11. 2021 17:48
Re: Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých
Vůbec ho neřeš. Dej ho na HL.

On ani není schopný odpovědět na to, jak je možné že věří lékařům, že 72h po PCR je negativní a těm stejným lékařům nevěří že očkování je jedinou cestou!!!

Dnes to řekli správně. Do roka budeš buď vyléčený, nebo naočkovaný, nebo mrtvý. :-!
22. 11. 2021 14:45
Re: ČEZ ceny
Panáček má těžký život, když není schopen rozlišit chladící a brzdovou kapalinu... :-)
22. 11. 2021 14:33
Re: zavan budoucnosti
Stačilo by změnit legislativu. Známý v Arizoně má FVE, přes den co vyrobí, tak "pošle" sousedům v okolí a večer si zpátky může vzít zadarmo to samé množství elektřiny ze sítě od distributora.
22. 11. 2021 14:26
Re: Bateriové elektromobily
Pamatuji dobu, kdy se Passaty prodávaly ve dvou variantách - s a bez DPF filtru. Zákazník si mohl vybrat. DPF filtr prodražoval auto o (tuším) 20 tisíc. Když jsem ptal dealera, kolik jich prodají s DPF filtrem, tak se upřímně rozesmál. :-)
22. 11. 2021 13:50
Re: Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých
60+ neockovani, kterych je skoro 400tis, a ve spitale predstavuji cca polovinu lidi, by tam z velke casti byt nemuseli.
mladi nejsou ti, kdo hlavne zabiraji ve spitalech postele.
tedy vlada se mela zamerit na ty, kteri jsou rizikovi, a to vlada neudelala, nebo je prinejmensim nepresvedcila
hazet vinu na neockovany a pokukovat na ty mlady, ze to jsou ti mladi kdo za to muze, podle me neni fer
Avatar - Jerry.Gunman
22. 11. 2021 13:49
Re: zdejším švejkům...
Jak by řekl Josef Švejk, infanterista od 91. regimentu z Českých Budějovic

Náš obrlajtnant Makovec, ten nám vždy říkal: ,Elektromobilita, vy kluci pitomí, musí bejt, jinak byste lezli jako vopice po stromech, ale EU z vás udělá lidi, vy blbouni pitomí.` A není to pravda? Představte si park, řekněme na Karláku, a na každým stromě jeden voják bez elektromobility. Z toho jsem vždycky měl největší strach." ;-) ;-) ;-)
Avatar - Roman Horký
22. 11. 2021 13:29
Re: Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých
Osobně mi připadá velmi zajímavý fakt, že už 2 roky nevím, co je to rýmička, chřipečka ani kovidečka nebo angínečka. Přitom předtím pravidelně každý rok něco takového, teploty, kašel, rýma. Už 2 roky nic, prostě nic. Takže pro mě docela vyhovující stav. :-) :-)
Pozn.: Roušku nosím, respirátor taky, nelezu kam nemusím a očkovaný jsem.
22. 11. 2021 11:02
Re: 2,6 tuny
Opravdu ti přijde, že tahle obluda si může v terénu dovolit to samé co RR nebo LC?
Avatar - Roman Horký
22. 11. 2021 10:38
Re: zavan budoucnosti
Naopak přece. Když svítí slunce tak bude stát doma a nabíjet. Pojede až bude pršet.
Avatar - speedfred
22. 11. 2021 10:19
Re: Re: Eko ale úplne iný pohľad
Prečo porovnávať rovno s 135i ?
i3 je fajn , niečo málinko som s nimi najazdil a keby bola v cene holobytu 1-er tak prečo nie?
Avatar - twistedTSD
22. 11. 2021 01:28
Re: No...
Tak základní verze iX technikou proti tebou jmenovaným neohromí, takže mi to nepřijde nic extra. Resp. už se dostáváme do výšin, kde moc nevím, kdo by to masově kupoval.
Avatar - rohYpnol
22. 11. 2021 18:15
Re: Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých
Jistě. Očkovat se proti neštovicím je taky zbytečné. Když tě nezabijou tak budeš mít přece lepší imunitu...

Jo, to je prostě logika jak sviňa!!!
22. 11. 2021 17:53
Re: Diskuze
dřív sis u BMW mohl vybírat mezi auty to nejhezčí. obávám se, že s příchodem tříd 4, 7 nebo tohohle si budeš vybírat to nejmíň ošklivé...
22. 11. 2021 16:18
Re: A po reklamě trochu reality
Ahoj Mikesi,
Jerryho ignoruj, neumi rozlisit kradez a (opravneny...) prijem dotace. Presne podle toho to v Cesku vypada.

Myslim, ze neco takoveho je do mesta super:
https://www.sauto.cz/…ult/zoe/18396131
A jako ojete pomerne cenove prijatelne.
Usetris na provozu pomerne hodne.
Jen nesmis cist zdejsi idiotske "kalkulace" petrolheadu.

Za kolik jezdi Xylo petrolhead vedet nechce...
To si neni ochoten pripustit. :D
Zjistil by, ze tu jen siri h*vna.
Avatar - 314A
22. 11. 2021 16:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 11. 2021 14:45
Re: Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých
samozřejmě to nejsou zásadní čísla. ale předpoklad, že se naočkuješ proti všem nemocem, které na světě jsou a potom už nebudeš nikdy nemocný je zcestný.
ale prosímtě nepoužívej slova jako blábol. protože napsat, že očkování tě nezabije, takže tě posílí...
existuje jistá organizace, která sleduje tzv. syndrom náhlého úmrtí trénovaných sportovců. v běžném roce je jich kolem 8-10. za rok 2021 jich je kolem 75! infarkty, mrtvice, apod. náhoda? tohle náhoda určitě nebyla:
https://www.idnes.cz/…7_zahranicni_jhr
22. 11. 2021 12:08
Re: Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých
a vis, ze vic jak polovina tech co jsou ve spitale s cinskym morem jsou neockovani 60+ ?
a dalsi tretina jsou vsichni ockovani tedy 0+ ??
tedy na neockovane 60- zbyva cca 20% a tedy nejsou tim zasadnim problemem ???
a cim ses mladsi, tim ses pro zdravotnictvi mensim problemem i kdyz nemas ve svale tu smakulade proti chinskymu more ????

jeste jednou - tim zasadnim problemem jsou neockovani 60+, ale tak jako vloni na jare za vse mohli lyzari z italie, vloni na podzim dovolenkari z chorvatska, tak dnes podle StBaka babise za to muzou vsichni neockovani, pricemz tech 60- je jen 20%
hlavne ze StBak zase nasel nekoho kdo za to muze a ovecky na to slysej, ale na presvedceni tech nejvic ohrozenych, aby se nechali ockovat, se vykaslale
22. 11. 2021 11:51
Re: Re: Eko ale úplne iný pohľad
kapacita ze zdvojnasobila, dojezd se zdvojnasobil
pri zachovani ceny
ted uz vpodstate neni moc duvodu kapacitu zvetsovat, coz s vetsi konkurenci bude znamenat pokles cen EV
logicky
22. 11. 2021 10:39
Re: Re: Eko ale úplne iný pohľad
stála QLED televize tolik co plazmová, když přišla na trh?
22. 11. 2021 09:15
Re: Eko ale úplne iný pohľad
elektrická DB5 :yes:
22. 11. 2021 09:58
Re: zavan budoucnosti
vsak pisu leto
kazdych 5m2 solaru ti da dnes 1MWh elektriky za rok
i kdybys tim jen ohrival vodu v bojleru, tak to mas za 3 roky zpatky, dnes mozna jeste rychleji
22. 11. 2021 10:49
Re: ČEZ ceny
dobře ale dozvím se konečně, co je tam poruchového? zůstal někde stát? nejelo to auto najednou, z ničeho nic?
22. 11. 2021 09:55
Re: Bateriové elektromobily
ještě jednou, tady přece nejde o zákazníka. nikdo by dobrovolně nepřiplácel v autě za katalyzátor, za filtr pevných částic. to nejsou náklady, které si volíš dobrovolně.
22. 11. 2021 08:37
Re: Eko ale úplne iný pohľad
já už se vzdávám své invence a budu popisovat věci jenom exaktně a do posledního detailu. elektrické velké SUV od BMW nelze srovnávat s kompaktním vozem, elektrické velké SUV od BMW nemá takové auto nahrazovat. velké elektrické SUV od BMW s pořizovací cenou v řádu milionů lze srovnávat jen velkým, luxusním spalovacím SUV, jehož přesný název si můžete doplnit vážení čtenáři sami. prostě hrušky s hruškama a jabka s jabkama :yes:
Avatar - Mikesus
22. 11. 2021 06:58
Re: A po reklamě trochu reality
Ještě jsi zapomněl vlastni dům a solární elektrárnu, takže to můžeme klidně přihodit dalších 10M.
22. 11. 2021 07:00
Re: A po reklamě trochu reality
skutocne ? co taka bentayga, alebo cullinan ? kde Ty zijes ? navyse je dizajn velmi subjektivna zalezitost
21. 11. 2021 22:44
Re: A po reklamě trochu reality
5,50Kč
Dál to nemá cenu.

To je jako bavit se s někým o úvěrech a ty budeš šermovat providentem.

Čau
21. 11. 2021 22:19
Re: Eko ale úplne iný pohľad
To auto, kterým jsi jel, nahrazuje třeba Nissan Leaf. Tohle nahrazuje Range Rover 5.0 S/C:)
Avatar - replicant
21. 11. 2021 21:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 11. 2021 21:45
Re: 2,6 tuny
Jen by mě zajímalo, jestli jsi psal podobný komenty pod články o Q8...

Kdo tvrdí, že iX je víc eko než i3 nebo i4?
21. 11. 2021 21:10
Re: zdejším švejkům...
S nabíjecím výkonem 200kW nestačíš ani vypít kafe...
Ne, teď vážně: 10%-80% za 30 minut

https://youtu.be/rN67NZh2cGY?t=567
Berlin-Paris:
''Most customers don't cover these distances with a car.''
''Most of our customers need to take a break after every two or thee hours.''
21. 11. 2021 20:28
Re: A po reklamě trochu reality
A když se to srovná s Kodaiqem, tak už se to nevrátí vůbec, vůbec, ale vůbec nikdy.
:D :D :D
Ani po MILIONU.

Prostě EV je blbost a vždy bude. A čím víc to bude Jerry opakovat, tím víc to bude pravda.

PS Na místě Jerryho bych připočetl rovnou 5M za rodinný dům, co když bydlíš v bytě??? :-)

PPS Jerry, ještě jsem si iX nekoupil, kdybys měl zase pitomý dotazy...
28. 1. 2022 01:30
Re: motor
Muže mit i bezkontaktní buzení rotačním transformatorem. Ale uhlík tam bude minimálně na zemneni hřídele.
No každopádně ma BMW několik oficiálních vyjádření které vam daji jasnou odpověď.(jak fotky tak video)
Avatar - rohYpnol
25. 11. 2021 17:04
Re: Ideální auto
Od tebe mě tohle hodnocení naprosto těší :yes: :yes: :yes:
Avatar - rohYpnol
25. 11. 2021 17:03
Re: Proč?
Ano. Spalovací vůz za EV nehodlám vyměnit dokud to půjde.

EV není v ničem pohodlnější než spalovaci vůz.
24. 11. 2021 11:21
Re: Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých
"Pro imunitní systém platí úplně nejvíc, že co tě nezabije to tě posílí." - Hmm, škoda, že tohle moudro neznal imunitní systém kolegyně, která na jaře Covid dala, ale na podzim už ne.
24. 11. 2021 11:17
Re: zavan budoucnosti
Kdyby byly v ***i ryby, nemusel bych být rybářem. Miluji slovo kdyby...
Teoreticky máš pravdu, prakticky to nikdy nenastane.
Kdyby všichni odběratelé v ČR začali odebírat elektřinu na povolený maximální odběr dle jističe na svém odběrném místě, tak odběr asi 5x překročí veškerou výrobu elektřiny na území ČR.
24. 11. 2021 11:13
Re: zavan budoucnosti
Já zase FVE dělám kvůli tomu, že aby mi sluníčko nepražilo do střechy. :-)
24. 11. 2021 11:08
Re: Re: Eko ale úplne iný pohľad
Tak ceny klesají. Byť ne tak radikálně, protože když před 5 lety byl standard 20-30 kWh v autě, tak dneska máš 70-80 kWh.
Před 5 lety plně použitelné EV byla Tesla S od 2,5 milionu, dneska už plně použitelné EV (a nejen od Tesly) pořídíš do 1,5 milionu.
Takže dolů to jde, ale ještě to musí jít dolů i nadále.
24. 11. 2021 11:00
Re: Proč?
Všechny mamataxi, co vozí svoje ratolesti do školy v X5//X7. Vybudují si image ekomamataxi a jako bonus parkování zdarma na EL značkách ve městě u své oblíbené kavárny.
Nebojím se o prodeje. Tohle auto není pro nás, pro plebs.
Avatar - lyon667
24. 11. 2021 09:29
Re: zavan budoucnosti
Kdyby to tak dělal každý, nebude přes den kam tu elektřinu posílat a večer kde brát.
Avatar - lyon667
24. 11. 2021 09:26
Re: Bateriové elektromobily
Já mám za dvě minuty plnou nádrž. A ty?
23. 11. 2021 18:22
Re: diky
TO NENI KONTROVERZNI ALE HNUSNA RAKOVINA.
ALE BMW TROTLI TO SEZEROU A ZAPLATI.
23. 11. 2021 14:29
Re: Bateriové elektromobily
Ad doba tankování: já to mám za 17 sekund v zásuvce a ty?
23. 11. 2021 14:27
Re: Chovat se ekologicky...
Vůbec jsem si nevšiml, ze by Mig byl zelenější než rozkvetlá louka. Nebo někde psal něco o ekologii?
Takže uklidni se a nikomu nepodsouvej, co neříká.
23. 11. 2021 14:22
Re: Re: Eko ale úplne iný pohľad
Když jdeš do obchodu Sony, abysis koupil novou originální baterii, tak budeš chtít po prodejci, aby stala do sedmi korun s daní?
Proste akumulátor, to je odpověď na i3.
Nebude to nikdy na stejné úrovni, ale nikdo to nikomu nenutí. Můžeš si koupit klidně i30.
23. 11. 2021 14:14
Re: 2,6 tuny
Kdo se s tím ohání? Konkrétně pls. Zdroj nebi link.
23. 11. 2021 14:12
Re: zdejším švejkům...
Já nemám rozhodne tak luxusní EV, ale přesto jsem schopny nabít ze 3% na 80% za 20 minut.

https://drive.google.com/…5ID7l6Jycj8/view?…
23. 11. 2021 14:04
Re: ČEZ ceny
Migu drž se, já na to už nemám.
Založil jsem kanál Akcelerace Electric, kde se snažím přistupovat objektivně k EV. Přesto se najdou lidi, kteří nechtějí poslouchat nic jiného, než svou vlastní píseň.
Hodně štěstí.
Avatar - kari.laz
23. 11. 2021 12:26
Re: Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých
I dva tu nedělají dva tři nové nicky v každé větší diskuzi. Podle mě chudáci co sedí od nevidím do nevidím u počítače a hrajou si na hrdiny v diskuzích
23. 11. 2021 11:52
Re: ČEZ ceny
1. revize na elektromobil? to už někde je? asi těžko
2. domácí úložiště - meziprvek - a už se dozvíš kulový
23. 11. 2021 09:40
Re: Stále tristní
a třeba Tesla model X je na tom líp?
23. 11. 2021 09:40
Re: Diskuze
cílem je, abychom do něho šli dřív nebo později všichni:)
23. 11. 2021 09:39
Re: Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých
nevím, jestli je to tentýž - sám o sobě potvrdil, že sem chodil a Pája ho šikanoval... jsou tu minimálně dva bych řekl...
Avatar - kari.laz
23. 11. 2021 08:54
Re: Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých
Teď budu stát při tobě. Nekrm tohohle trotla, podívej se kolik už tu má zase nových nicku a reaguje i sám na sebe.
Avatar - twistedTSD
22. 11. 2021 21:40
Re: Proč?
To bych jistě udělal, ale přesto mě zajímá, co má být cílovkou tohoto obtloustlého cosi.
Avatar - kari.laz
22. 11. 2021 21:35
Re: Eko ale úplne iný pohľad
Diskuze s bl*bcem je naprosto zbytečná ztráta času, proto se odemne povětšinou reakce nedočkáš ;-)
Avatar - kari.laz
22. 11. 2021 21:29
Re: Vystřelí vás na Měsíc
Takže budeš stát v koloně a ještě u nabíječky a to se vyplatí :D
22. 11. 2021 18:25
Re: Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých
Já jsem nikdy nic slušného k autům nenapsal ? Zajímavé :yes:
Avatar - rohYpnol
22. 11. 2021 18:21
Re: Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých
Je to blábol (14:35)
22. 11. 2021 18:19
Re: zavan budoucnosti
Léto je pro fotovoltaiku taky špatně, při vyšších teplotách panely výrazně ztrácí na účinnosti, nejvíc z toho dostaneš na jaře a po létě. Teď pořizuji 4.5 kWp + 7kWh baterii, tak jsem to trochu studoval. Btw dotace jsou nyní lépe postavené a při zvyšujících se cenách elektřiny už mi vyšla návratnost méně než 15 let (takže to dělám spíš kvůli planetě, než kvůli úspoře). Panely jsou teď brutálně nedostatkové zboží....
Avatar - rohYpnol
22. 11. 2021 18:17
Re: Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých
A co třeba taková změna životního stylu???

Jinak 30 000 mrtvých byla náhoda. Ale těch tvých 75, ano to nemohla být náhoda...
Avatar - rohYpnol
22. 11. 2021 18:10
Re: Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých
...a proto jsou na JIPkàch 70., 80. ročníky zcela běžně... :yes: :yes: :yes:

Ale jo. Nejspíš jsi ještě ve školce takže tyhle ročníky jsou podle tebe starý pardálové.
Avatar - replicant
22. 11. 2021 17:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 314A
22. 11. 2021 16:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 11. 2021 16:14
Re: ix nazivo
stejný motor, stejná platforma, delší převisy. a kačky navíc za "prestiž".
Avatar - Roman Horký
22. 11. 2021 14:39
Re: Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých
Zaujala mě tvoje myšlenka, že očkování celkovou imunitu zhorší. Můžeš dát nějaký odkaz na vědeckou studii, která by tento blábol mohla potvrdit?
22. 11. 2021 14:18
Re: No...
Tvl, ty děláš, jako kdyby X5 či X7 byla nějaká masová výroba. To není BMW 2 či 3... ;-)
Avatar - Jerry.Gunman
22. 11. 2021 13:46
Re: A po reklamě trochu reality
A kdo nekrade, okrádá rodinu a proč bych nebral, když jiní beru taky, viď?
JJ, hezké věci na sebe prozrazuješ ;-) ;-) ;-)
Avatar - Mikesus
22. 11. 2021 13:33
Re: Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých
ale tak to v tom mém odkazu máš taky. Nebo jsem psal snad něco jiného?
A protože bude nejstarší populace ohrožena nejvíce i přes očkování, je potřeba, aby těch mladých tam bylo také co nejméně, protože ti starší tam prostě budou tak jako tak.
Avatar - Roman Horký
22. 11. 2021 13:33
Re: Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých
Pro imunitní systém platí úplně nejvíc, že co tě nezabije to tě posílí. A očkování opravdu nikoho nezabije (klidně mi zde popiš ty jednotky případů kdy někoho shodou okolností seklo zrovna v očkovacím centru).
22. 11. 2021 13:04
Re: ČEZ ceny
Máš tam dvakrát "asi". O jaké auto se jedná?
22. 11. 2021 12:56
Re: ČEZ ceny
Konečně má někdo reálný argument - zkusím ověřit
Avatar - Roman Horký
22. 11. 2021 12:47
Re: Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých
Autismus je strašná věc.
22. 11. 2021 11:35
Re: ix nazivo
mezi x5 a x7 ve vyssich vybavach jsou desetitisice na 3 mil.kc. Fakticky ty auta stojej stejne. Je to dany tim, ze x7 je v zakladu vybavenejsi a pak ma pekne naskladany pakety..
22. 11. 2021 11:15
Re: ČEZ ceny
Co jsem tady zaregistroval, tak xxc psal, že se mu jednou eCitigo nedobilo (přes noc), což asi bude tím, že to nějak složitě nastavuje přes mobil nebo používá nějaký "chytrý" wallbox ;-) .
Avatar - speedfred
22. 11. 2021 11:13
Re: Eko ale úplne iný pohľad
Tu asi ide o to čo chcú naši vládcovia.
Avatar - Mikesus
22. 11. 2021 11:10
Re: A po reklamě trochu reality
To víš že jo, nechám si ji od tebe zaplatit a řeknu si o dotace na ní, včetně wallboxu, 190tis dotace je super. Proč bych nenathanul ruku, kdyz stát rozdává. Ještě uvidím, zda a k tomu nepřihodím nějaké EV, jen pořád nevím jaké, protoze to co bych chtěl není. Chci prostě malé EV na jízdu kolem komína
22. 11. 2021 11:10
Re: ČEZ ceny
Jezdí perfektně. Něco přes 600 km, takže plním svou "normu" cca 100 km autem, 250 km na kole a 100 km běhu za měsíc ;-)
22. 11. 2021 10:58
Re: zavan budoucnosti
ale potřebuješ to sluníčko:)
22. 11. 2021 10:50
Re: zavan budoucnosti
to nekde tvrdim?
rocne s manzelkou najedem cca 30-35tis km.
manzelka do prace nechodi, takze je hodne doma, obcas u me v praci.
ja sem tak 1 den v tydnu na cestach, jinak sem doma nebo v praci.
v praci mam vyuzitelnejch cca 500m2 strech smerovanejch na jih, takze i kdybych nenabijel doma, tak prinejmensim 4 cely dny v tydnu muzu nabijet v praci.

tipuju, ze tak polovinu elektriky do aut budeme mit z vlastnich FVE az prijde ta doba.
chapu, ze to neni typicky jak to mam ja, ale takovejhle lidi co si to muzou zaridit podobne je kolem me spousta
Avatar - lyon667
22. 11. 2021 10:11
Re: ix nazivo
Tohle je v cenové relaci X7, ne X5.
Avatar - lyon667
22. 11. 2021 10:08
Re: Vystřelí vás na Měsíc
To je přece irelevantní. Pořád je to o tom, že v případě nedostatečné rezervy riskuješ nutnost proprdět zbytečnou půlhodinu někde u nabíječky a to jen v tom optimistickém případě, že tam nebude fronta.
Avatar - Mikesus
22. 11. 2021 07:09
Re: Vystřelí vás na Měsíc
Ale těch 500km asi není v jednom kuse ne? Předpokládám 250 tam a 250 zpět.
Avatar - replicant
22. 11. 2021 00:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 11. 2021 23:19
Re: Vystřelí vás na Měsíc
500km za den jezdim kazdy tyden, posledni pul roku navic s vlekem. Coz nemeni nic na tom ze 105kwh uz je docela dost
24. 11. 2021 11:24
Re: Stále tristní
Já bych navrhoval jít ještě dál. Pokud chtějí automobilky EV, tak proč ne, ale mají přijít s kvalitními bateriemi co váží do 30 kg a mají kapacitu alespoň 3 MWh a snesou nejméně 60 tis. nabíjecích cyklů. Přece nebudeme troškařit... ;-)
24. 11. 2021 10:53
Re: ČEZ ceny
Pravidelné prohlídky jsou. Za 5 let a najetých 100 tisíc mě baterkáč stál něco přes 2 tisíce kaček - výměna brzdové kapaliny. To tedy strašně bolí... :-)
Servisy samozřejmě budou i nadále žít, protože bourat se bude i s elektrikama, takže o práci mít nouzi určitě nebudou mít...
24. 11. 2021 10:47
Re: ČEZ ceny
ad 1) Plácáš nesmysly, žádné revize na EV dle vyhlášky 50 se nedělaly, nedělají a ani to není v plánu. Děláš snad revizi 12V elektroinstalace auta, protože občas připojíš baterku auta na nabíječku?
23. 11. 2021 14:24
Re: Ideální auto
To je tvůj projev revolty? OK, ale pro mě to je spíše ubohé, než vtipné.
23. 11. 2021 06:52
Re: Diskuze
Takže BMW už taky patří do sekty?
Kolik lidí si to koupí je otázka, ale u BMW asi dost.
Třeba u Porsche už se prodávají ev stejně jako 911...
22. 11. 2021 17:51
Re: Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých
věřím tomu, že cokoliv napíší v médiích o Covidu bude spíše zkreslování k horšímu, než k lepšímu. riziko, že umřeš s Covidem mladý je velmi, velmi, velmi, velmi a ještě jednou velmi nízké. třeba jeden z deseti tisíc?
22. 11. 2021 17:47
Re: Vystřelí vás na Měsíc
zatímco v zácpě na dálnici jsi letos nestál ani deset minut:)
Avatar - petr petrumr
22. 11. 2021 17:43
Re: Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých
Bakala přeci netuneloval doly a včil bude psát pravdu? Věříš tomu?
22. 11. 2021 16:16
Re: Eko ale úplne iný pohľad
kari ty víš, že to není žádná sláva. třeba napíšeš jak velké SUV strašně moc váží a není to ekologický. taková hovadina. a když ti někdo odvětí, mlčíš. což se cení,protože bys ty svoje moudra mohl rozvíjet ještě dál a přitom ti hned docvakne, že jsi vlastně napsal velkou hloupost. takže úplně marný to třeba není, ale na Nobelovku taky ne...
22. 11. 2021 15:56
Re: Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých
Nepravda
https://zpravy.aktualne.cz/…c760cc47ab5f122/
22. 11. 2021 15:52
Re: Re: Eko ale úplne iný pohľad
https://electrek.co/2021/08/03/nissan-slashes-2022-leaf-price-below-30k-now-the-cheapest-ev-available-in-the-us/

Zkus si srovnat parametry Leaf pred deseti lety a dnesniho.

https://www.nissan.cz/…ozidla/leaf.html
22. 11. 2021 14:35
Re: Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých
převracíš, ale úplně na hlavu převracíš bez toho, že bys chápal smysl. Takže: ano, imunitní systém je podřízen známému konstatování: funkce dělá orgán. Když budeš jezdit na vozíčku, abys ušetřil nohy, zapomeneš chodit. Když imunitní systém nebude vystavován nebezpečí /co tě nezabije/, nebude ho co mít posilovat. Když si dáš dvacátou dávku proti covidu, zvýšíš specifickou imunitu, celkovou imunitu zhoršíš.
Ano, očkování pro rizikové skupiny. Podívej se, kolik je ti let, jaké je riziko těžkého průběhu a rozhodni se sám.
Ale to už sem vážně nepatří.
22. 11. 2021 14:00
Re: ČEZ ceny
Co to je za blbost? Co se ti na chladící kapalině za 20 tisíc km zkazí?
22. 11. 2021 13:29
Re: Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých
ja nezpochybnuju, ze ockovani je prinejmensiom kratkodobym resenim ohrozenych lidi
otazka je, jestli to je dlouhodobym resenim pro mlady

tady:
https://www.covdata.cz/cesko-vek.php
graf
"HOSPITALIZACE dle věku bez / s očkováním" a
"JIP dle věku bez / s očkováním"
vidis, jaka vekova skupina je rizikova a obsazuje nemocnice
22. 11. 2021 11:20
Re: zavan budoucnosti
vzdycky jde o nejakej kompromis
kdybys nechtel prijit ani o 1kWh vyrobeny elektriky za rok, tak to ulozite bude tak velky, ze ho na 100% nabijes maximalne jednou za rok, coz vzhledem k cene ulozite je nesmysl, takze pres leto budes mit plne nabito a pres zimu plne vybito
23. 11. 2021 09:21
Re: A po reklamě trochu reality
Ne.

To je jako ze si misto V8 ctyrlitru v BMW X7 s 293 g CO2 na km jdes koupit EV.

Opet plati to, co pisu nahore - ikdyz se ti to nehodi, je to tak :-!
22. 11. 2021 17:40
Diskuze
Auto nadupané nejmodernější technikou a o kterém se píše že umí "elektrická technika přišpendlí do sedačky a řidič má co dělat, aby se mu z několika takových svižných zkoušek neudělalo šoufl" a diskuze jak babky na trhu o tom kdo je větší v....
Je tu budoucnost. Kdo má prachy půjde do BMW pro tohle.
Avatar - petr petrumr
22. 11. 2021 15:41
Re: Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých
ale ti mladí neočkovaní to roznáší. U očkovanýho ten vir umírá, u neočkovanýho se vyvíjí. Nevím jak v praze, ale u nás umírají na covid i mladí. Nevím kdes to četl, že mladí neumírají na sputniku?
22. 11. 2021 14:40
Re: ČEZ ceny
jsou to opět, kydy, lži, nepravdy, doporučuji přečíst:
https://zpravy.aktualne.cz/…c1fab45f4a3170a/
a můžete i celý článek, je tam těch elektromobilů daleko víc.

jinými slovy, Lorasi lže! lže! lže! takže Lorasi je bureš! a druhé z toho obviňuje :no:
22. 11. 2021 13:05
Re: Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých
Romane! Víš jak může naprosto nekompetentní jedinec diskutovat s inteligentním jedincem?
Víš :-)
A taky to děláš :yes:

Btw boj s covidem je jako s rymou. Opatření kolik chceš a výsledek stejný ;-)
22. 11. 2021 11:32
Re: Bateriové elektromobily
To už ne zjistíme.
Každopádně USA mají díky tomu velice perspektivní firmu.
Otázka je jestli do toho nedali ve finále méně než třeba na srotovne.
22. 11. 2021 11:22
Re: Eko ale úplne iný pohľad
I velký Jeremy - všemi místními guru obdivovaný - už obrátil
22. 11. 2021 11:21
Re: 2,6 tuny
Pomooooc Range Rovery potkávám imrvere od blata až po střechu ;-) samozřejmě, ze je v terénu úplně na ho… stejně jako X7 nebo tvoje X5 s offroad paketem
22. 11. 2021 11:10
Re: zavan budoucnosti
teoreticky pro celej elektro-automobilovej provoz u nas potrebujes 20TWh elektrtiky rocne.
z 1m2 dnesnich panelu vyrobis 200kWh elektriky rocne v nasich podminkach.
tedy bys potreboval 100mil m2 panelu, tedy 10tis ha FV panelu a mas vystarano.

napr. repka, ktera dela pouhych 5% objemu paliva se u nas pestuje na 160tis ha (jen ta repka do paliva, celkem se repka u nas pestuje na 400tis ha) = energie do elektromobilu z FV panelu je vic jak 300x efektivnejsi nez energie z repky michana s palivem.
anebo dalsi prirovnani - 100mil m2 FVE to je 2mil baracku kazdy s 50m2 FVE na strese.

budoucnost je elektricka :yes:
22. 11. 2021 10:45
Re: Chovat se ekologicky...
ok ale jak to chceš řešit? do opuštěných lokací se nikdo nežene, protože by musel dojíždět za prací, každý chce velkoměsto...
22. 11. 2021 10:44
Re: zavan budoucnosti
to je mi samozřejmě známo. o finanční náročnost až tolik nejde, je to spíš drahá hračka a hřeje tě pocit, že jsi soběstačný. ovšem, jestli to nevyrobí ani tolik energie, aby to nabilo to úložiště, potom je to k ničemu...
22. 11. 2021 15:03
Re: Bateriové elektromobily
udivuje mě, že někdo, kdo vychodil aspoň základní školu mluví o nějaké svobodě v souvislosti s ekologií. i absolvent zvláštní školy pochopí, že když jsou před barákem kontejnery na sklo a na plasty odděleně, že nebude házet celej odpaďák do jedný díry. ale fakt jsou existence, co jsou schopný vykládat, že tady dochází k omezování jejich osobní svobody, že si nesmějí házet odpad tam, kam by oni chtěli...
22. 11. 2021 13:09
Re: Eko ale úplne iný pohľad
O změnách za 4 nebo 9 let zatím není rozhodnuto.
Doprava nejsou promile. Z pohledu produkce co2 je ČR jeden z nejhorších státu světa v přepočtu na obyvatele.
Devastace ekonomiky? Jako z důvodu ev? Proč je tedy firma vyrábějící čisté jen ev jedna z nejhodnotnějšísch firem světa? Proč naprostá většina nejúspěšnějších firem světa je v oblasti vývoje, programování, internetu a moderních technologií?
22. 11. 2021 11:38
Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých jed
- takže ty budeš někomu určovat co si má koupit :no:
- koukej vyskladat peníze a koupit si za svoje a pak můžeš diskutovat :yes:
:-) :-) :-)
22. 11. 2021 11:24
Re: Re: Eko ale úplne iný pohľad
Podívej se na vývoj ceny baterii
22. 11. 2021 10:57
Re: Eko ale úplne iný pohľad
taky musíš mít v autě katalyzátor. filtr pevných částic. musí plnit emisní aktuální emisní normy. musíš stát na červenou. musíš dodržovat povolenou rychlost. že musíš, to je na světě už velmi, velmi dlouho...
22. 11. 2021 10:50
Re: zavan budoucnosti
Tak přes den naprostá většina aut stojí před domem a nebo u práce na parkovišti. Pokavad se rozšíří nabíjecí body není problém tankovat svou elektřinu z fve doma kdekoli na světě. Jde jen o legislativní a obchodní věc.
22. 11. 2021 10:43
Re: zavan budoucnosti
existují k tomu bateriová úložiště.
22. 11. 2021 10:43
Re: Chovat se ekologicky...
ó ty demagogu. toto elektrické SUV je ošklivé, naprosto nenaplňuje moje požadavky, které na auto mám a nikdy bych si ho nekoupil. ale stejně tak bych si nekoupil X7. tohle je ekologický ekvivalent k naprosto neekologickému X7 50i, nebo X5 50i. kdyby někdo direktivně zakázal velká SUV - a takové snahy už tady byly, a nepochybně lze dohledat v diskusi pod takovým článkem, kdo se do krve bil za to, že velká SUV jsou v pohodě - tak by bylo zase zle. ale teď najednou účel světí prostředky a velké elektrické SUV už je problém...

a opět, argumentační nouzi vynahradíme urážkami :yes:
22. 11. 2021 10:38
Re: Eko ale úplne iný pohľad
tady nejde vůbec o to, co chceme:)
22. 11. 2021 11:44
Re: Jak se vyvíjí názor s ohledem na tema hovoru u některých
jsou takovi, co povinnost filtru nebo katalyzatoru u spalovaku povazujou za omezovani osobni svobody, ale pritom jsou pro povinny pravidelny davkovani smakulady do svalu proti chinskemu moru
22. 11. 2021 10:41
Re: Bateriové elektromobily
Jojo a proto je firma co vede vývoj ev jedna z nejhodnotnějších na světě. To má logiku.... A nebo ne?
22. 11. 2021 09:53
Re: zavan budoucnosti
máš s tím zkušenost? soláry mi spíše rozmlouvají, prý s výjimkou léta je to úplně k ničemu...
Avatar - Roman Horký
22. 11. 2021 09:00
Bateriové elektromobily
nemají s globální ekologií nic společného. Vlastně mají - tragicky ji zhoršují. Jinak ale mají spoustu skutečných výhod pro ty, kdo je chtějí chápat:
1. Nesmrdí lokálně
2. Nehlučí lokálně
3. Velmi příjemně jezdí
4. Nepotřebují benzínku, tedy jdou nabíjet kdekoli, třeba taky doma.
5. Obvykle mají v ceně to, co se jinde dohání drahými doplňky typu Webasto
6. Obvykle mají vysoké schopnosti autonomního řízení
7. Ve srovnání s ICE mnohem méně opotřebují brzdové obložení, tedy neprodukují prach z brzd tolik.
22. 11. 2021 10:45
Re: Eko ale úplne iný pohľad
Stejně mě stále zajímá kam na tyhle názory chodíte?
Kazdej si může koupit jaký auto chce. Ojetinu, nové, Spalovací, ev. Prostě co chce, ale tady se mluví stále o nějakém zakazovani..
22. 11. 2021 10:04
Re: zavan budoucnosti
v aute neni baterka ??
22. 11. 2021 09:48
Re: 105 kWh baterka
cim mensi baterka a rychlejsi nabijeni, tim mensi zivotnost
aspon prozatim
do budoucna neni cesta monstrozni baterka jak pises, ale rychle nabitelna
22. 11. 2021 09:44
Re: Chovat se ekologicky...
jak říkám, čistě nesobecky to smysl dává. realitní situace v České republice to dokazuje. ceny pozemků v mém okolí se za posledních deset let se minimálně ztrojnásobily. otázkou je, jestli není lepší to nějak "levičácky" zregulovat, nebo tomu nechat volný průběh s tím, že ti nemajetní prostě bydlet nebudou.
22. 11. 2021 08:45
Re: A po reklamě trochu reality
Zrovna nedavno tady Volvo spocitalo, ze nekde ve 150 tis km se ekologicka stopa s normalnim autem srovna a pak uz to pekne setri planetu. A tahle auta najedou za svuj zivot hodne pres 150 tisic, takze to je i o ty zachrane planety. Ikdyz se ti to nehodi, je to tak.
A 2 miliony stoji dneska kde co. V porovnani s nejakym Range Roverem to je za hubicku a o mnoho ekologictejsi, co jeste bys prosimte furt chtel :-!
22. 11. 2021 09:52
Re: Re: Eko ale úplne iný pohľad
kolik stojí BMW 135i?
22. 11. 2021 09:52
Re: Eko ale úplne iný pohľad
je to přesně naopak. i největší zastánci spalovacích aut budou nakonec jezdit v elektromobilu.
22. 11. 2021 09:46
zavan budoucnosti
pres 300k v zakladu, dojezd 500km, zadny lokalni emise, se solarem na baraku jezdis pres leto zadara s nulovejma emisema a jako bonus nezivis ruskyho diktatora.
to vse za prijatelny 2M v premii
tenhle vanek se brzo zmeni v poradnej ficak
22. 11. 2021 09:16
Re: Bateriové elektromobily
to už máme ale taky dávno prokázáno. Elektromobily samozřejmě nevycházejí významně lépe, ale rozhodně lépe vycházejí.
21. 11. 2021 20:50
Běžný standard
Za tento víkend již třetí auto s velkým Zombie a podobným výkonem elektromotorů.
22. 11. 2021 06:46
Re: diky
Z tohoto už kouká trollovona moc okatě.

PS: sakra když už vše znáš a víš.... . Drahé kovy je fakt něco jiného než myslíš...
Avatar - Amaterasu
21. 11. 2021 21:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
21. 11. 2021 21:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
21. 11. 2021 21:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 11. 2021 21:29
Re: ix nazivo
Díky za smysluplné srovnání. :yes:
Narozdíl od pořizování garáže a porovnávání s XF...
Avatar - Amaterasu
21. 11. 2021 21:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 11. 2021 20:17
Re: A po reklamě trochu reality
každej nepočítá každou korunu, prostě se mu to líbí, trochu image, trochu odpich ;-)
Avatar - Retrowave
21. 11. 2021 19:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 11. 2021 08:41
Re: Eko ale úplne iný pohľad
na to, aby člověk posoudil, že elektromotor má vyšší účinnost, neprodukuje emise a je méně hlučný, na to si snad nemusí kupovat elektromobil...
22. 11. 2021 08:35
Re: Eko ale úplne iný pohľad
ano, tepelné čerpadlo vyjde dráž, než Vincek do rohu místnosti. proč si všichni nekoupí Vincka? vůbec nedává smysl mít tepelné čerpadlo přece, kolik emisí se vytvoří při jeho výrobě, to se s Vinckem nestane:)
22. 11. 2021 07:00
ČEZ ceny
Nerad se vám pletu do diskuze, ale koukal jsem na tu Nabídku Elektřina na 3 roky a nezdá se mi to nijak strašné. Já osobně nabíjím na nízký tarif a to při cenách ČEZ je 3,90 Kč za kWh (za elektřinu, 4,05 včetně poplatků). Možná by bylo dobré uvažovat nad včera inzerovanou koloběžkou, která nabízí velmi příznivou cenu přepravy. Pokud mnou použitý přepočítávač z Ah a voltáže nekecá, tak by kolobrnda měla mít baterku jen něco přes 1 kWh a najeto na to přes 50 km. Takže 8 Kč za 100 km a nabíjení z 0 na 100 % z normální zásuvky tak asi za půl hoďky.
22. 11. 2021 06:39
Re: Eko ale úplne iný pohľad
Ja vim, BMW ma styl.
Tesla je holobyt....

Je tohle BMW skutecne tak utulny na dlouhy cesty, jak rad pises?

Jinak odpoved viz ja 22:40.
22. 11. 2021 06:36
Re: Proč?
Jenze i4 je "prekapotovany" sedan resp. liftback.

Tohle je svebytny crossover...

Jestli chces cistokrevny EV sedan (jiny nez i4) obrat se na Teslu nebo Mercedes. ;-)
21. 11. 2021 22:40
Re: Eko ale úplne iný pohľad
Teď jsou nová EV u nás ještě drahá.
V nižších třídách každopádně.
Ale dají se sehnat slušný ojetiny třeba Leaf nebo Ioniq už okolo 500.000Kč.

Já o autě za 3M ani moc nepřemýšlím.
21. 11. 2021 22:26
Re: Eko ale úplne iný pohľad
S Hondou e to mám stejně.

Kolik stojí EV tady je teď trochu zavádějící.
S dotacemi (poměrně) málo, bez dotací moc...

Kolik může stát skutečně (dnes) ti prozradí pohled do zámoří.
https://www.caranddriver.com/…ssan-leaf-price/
2022 Nissan Leaf Gets a Huge Price Cut, Now Starts under $30,000

Za tuto cenu máš návratnost oproti např. Golfu zcela reálnou.

PS To malé EV, které zmiňuješ, je otázkou pár let. Už teď není Dacia Spring tak daleko.
21. 11. 2021 21:50
Re: Proč?
Které BMW je levné?

Znáš i4? To by mohlo splňovat tvé požadavky. ;-)
21. 11. 2021 21:33
Re: zdejším švejkům...
Ano, když budeš jezdit na Kavkaz, tak to nedoporučuju.

Ano, co se týče fast-chargerů, je na tom stále nejlíp Tesla.
Avatar - Amaterasu
21. 11. 2021 21:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
21. 11. 2021 21:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 11. 2021 08:32
Chovat se ekologicky...
...dnes podle diskuse znamená především žít skromně. Aby byla lůza spokojená, na dovolenou do Beskyd, bydlet v přízemním bungalovu 50 m2 a koupit si elektrické auto velikosti hrášku.
Přiznám se, že to dává smysl. Ale nařídit někomu, že si nesmí koupit něco většího, než máš ty, to už zavání těmi mylšenkovými směry, kterými na oko tak silně pohrdáte:)
22. 11. 2021 06:56
Re: A po reklamě trochu reality
Mít zaručenou cenu paliva na 3 roky plus slevu na všechnu spotrebovanou ele v domácnosti..

To zas není tak špatný s porovnání s benzínem.
21. 11. 2021 22:18
Re: Eko ale úplne iný pohľad
Tobě se zdá spotřeba 5l nízká.

Jenže EV stejné třídy má (přepočtenou) spotřebu poloviční, resp. nižší než 2l. :-O
https://ev-database.org/…lkswagen-ID3-Pro
EVDB Real range: Vehicle Fuel Equivalent 1.9 l/100km :yes:

Asi tak.

PS O id.3 bys těžko řekl, že ''moc nejde''.
21. 11. 2021 21:42
Re: A po reklamě trochu reality
Kdysi jo. Ale stejně to nebyla žádná sláva.
Kdysi napsal Jerry občas něco k věci.
Dnes připočítává k ceně EV i garáž.
:D :D :D
21. 11. 2021 20:25
Re: A po reklamě trochu reality
I jiná než německá média?
V tom případě :yes:
Porovnání TMX bylo v podání AMS absolutně tristní.

Mně se ty plíce vpředu nelíbí, ale raději EV s plícemi místo ledvin, než spalovák. :-)
Můj pohled samozřejmě.
21. 11. 2021 20:17
Re: A po reklamě trochu reality
Ne, Barrichello, s tvým sedláckým rozumem z Východní Europy, tvoje matematika není špatná ale ne na přelomu 2021/22.

Bohužel, spí dal.
Avatar - Retrowave
21. 11. 2021 19:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 11. 2021 06:42
Re: Eko ale úplne iný pohľad
Vlastnictvi je podminkou zasvecenych komentaru?
Co sluzebni auto, pujcovna, zkusebni jizdy nebo sdileni?

Existujou i jiny zbusoby ziskavani informaci.
Jak praktickych, tak teoretickych. ;-)

Kolik EV sis koupil ty, ze vis o jejich nakladech?
21. 11. 2021 21:53
Re: A po reklamě trochu reality
Nejsem tvůj brouček, ty pako.
Zjisti si nejprve ceny veřejného nabíjení a pak teprve něco piš. ;-)
https://www.futurego.cz/…uvy-cenik-a-opse

Za cenu (veřejného nabíjení ve zdejší nejrozšířenější síti s tarifem 200Kč/měsíc) 5,50Kč/kWh nejezdíš ani za polovinu tvých nákladů na naftu, troubo.

Ne vlastně ty jezdíš za čtyři litry a EV za 30....
Tak nic. :D

Jinak tady něco k cenám veřejného superrychlého nabíjení pro majitele BMW:
https://fdrive.cz/…mw-charging-7358
''Při doobjednání balíčku Ionity Plus klesá cena u tuzemských nabíječek na velmi zajímavých 7,90 Kč/kWh.''
Avatar - Amaterasu
21. 11. 2021 21:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.