Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: První jízda elektrickým BMW iX: Zvenčí kontroverzní, uvnitř minimalistické, v přímce brutální

Těžko byste dnes hledali automobilku, která svou designovou evolucí polarizuje společnost více než BMW. Elektrické SUV iX však není jen o výrazném vzhledu.
Zpět na článek
21. 11. 2021 19:11
21. 11. 2021 20:48
21. 11. 2021 21:26
22. 11. 2021 06:46
23. 11. 2021 18:22
21. 11. 2021 19:28
21. 11. 2021 19:51
21. 11. 2021 20:40
21. 11. 2021 20:51
22. 11. 2021 07:00
22. 11. 2021 09:32
22. 11. 2021 09:38
22. 11. 2021 10:02
22. 11. 2021 10:39
22. 11. 2021 10:48
23. 11. 2021 14:04
22. 11. 2021 10:49
22. 11. 2021 11:15
22. 11. 2021 11:55
22. 11. 2021 12:56
22. 11. 2021 13:04
22. 11. 2021 18:31
22. 11. 2021 14:00
22. 11. 2021 14:40
22. 11. 2021 14:45
22. 11. 2021 17:40
24. 11. 2021 10:53
23. 11. 2021 09:07
23. 11. 2021 11:52
23. 11. 2021 13:10
24. 11. 2021 10:47
22. 11. 2021 11:10
21. 11. 2021 20:50
21. 11. 2021 21:26
21. 11. 2021 21:29
21. 11. 2021 21:33
22. 11. 2021 10:11
22. 11. 2021 11:35
22. 11. 2021 16:14
21. 11. 2021 21:28
21. 11. 2021 21:45
21. 11. 2021 22:26
22. 11. 2021 10:21
22. 11. 2021 11:21
22. 11. 2021 11:02
23. 11. 2021 14:14
21. 11. 2021 21:42
21. 11. 2021 21:50
22. 11. 2021 01:17
22. 11. 2021 06:36
22. 11. 2021 21:40
24. 11. 2021 11:00
21. 11. 2021 22:20
21. 11. 2021 22:51
23. 11. 2021 14:17
25. 11. 2021 17:03
21. 11. 2021 22:13
21. 11. 2021 22:41
22. 11. 2021 00:10
22. 11. 2021 01:28
22. 11. 2021 14:18
23. 11. 2021 14:25
22. 11. 2021 09:17
22. 11. 2021 09:28
22. 11. 2021 09:46
22. 11. 2021 17:40
22. 11. 2021 17:53
22. 11. 2021 21:44
23. 11. 2021 06:52
23. 11. 2021 09:40
21. 11. 2021 19:11
diky
Je to zajimavy. Bral bych to, pokud se tam dostavi pocit, ze mam neco z budoucnosti. Nicmene, az tak po druhym majiteli a tam nevim co degradace baterky, jak dnes víme s ohledem na stáří. Vnitrek zajimavy ale nektere plasty… To na me X4 sice nemuzu ukazovat ze je to z pet lahvi, ale vidim aspon trochu, za co sem vysolil prachy.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - rohYpnol
21. 11. 2021 20:48
Re: diky
...a zase to BYCH :D :D :D :yes:

Hele, taky BYCH to bral. Kdyby to dávalo aspoň nějaký ekologický s ekonomický smysl...

Ale jsem samozřejmě přesvědčen, že by to měl rozdávat stát všem co mají díru do zadku. A samozřejmě ti co se nenechají očkovat tak rovnou dva, ten druhý jako odměnu za boj za svobodu!!!

Je třeba naším dětem co nejvíce zničit život a co nejvíc prožít na jejich dluh!!! Ideálně samozřejmě do iX narvat všecky drahý kovy!!! Doufám že pro nikoho už nezbude!
Avatar - Amaterasu
21. 11. 2021 21:26
Re: diky
ty SI ALE POKRYTEC! :-O

když byla v OVM diskuze NA DLUH maláčová vs Niedermayer měl si JASNO = NA DLUH našich dětí

a teď PŘESNĚ OBRÁCENĚ? :-O :*)

No tak pako právě ABY ty příští generace nebyly závislý na Rusku a protože ropa dochází a protože auto jede v reálu buď na
a) ropu PLUS elektřinu nebo
b) JEN tu samou elektřinu BEZ ropy a CO VŠECHO ropa znamená než jí do nádrže ELEKTŘINOU natankuješ

si FAKT POKRYTEC = když je to PRO TEBE tak CHCI ŽÍT NA DLUH vnoučat! POKRYTČE :D :-!
22. 11. 2021 06:46
Re: diky
Z tohoto už kouká trollovona moc okatě.

PS: sakra když už vše znáš a víš.... . Drahé kovy je fakt něco jiného než myslíš...
23. 11. 2021 18:22
Re: diky
TO NENI KONTROVERZNI ALE HNUSNA RAKOVINA.
ALE BMW TROTLI TO SEZEROU A ZAPLATI.
Avatar - Retrowave
21. 11. 2021 19:28
Tesla Model X
V širším konkurenčním pohledu nový BMW iX nastavil i nová třídní měřítka. Svými rozměry definuje nový svět - svět třídních velikostních expertů. Emoční třída je pak jednoznačnou třídou srdeční. Zbývá tedy otázka, zda v dané třídě padá, byť jen do teoretické úvahy, něco jiného, než nový BMW iX. Pohled na tuto věc směruji jednoznačně ve prospěch AjIksu. Možná se mi na diskusi pokusíš vysvětlit, že se mýlím. Nemýlím, můžeš mi věřit.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Retrowave
21. 11. 2021 19:36
Re: Tesla Model X
Díky BMW, za nasazeni toho nejlepšího, co moje uši slyší - B&W :-) :yes:
Avatar - Jerry.Gunman
21. 11. 2021 19:55
Re: Tesla Model X
B & W , tedy Bad and Waste?
Avatar - rohYpnol
21. 11. 2021 20:39
Re: Tesla Model X
Ten by se za ten sra-nec musel propadnout hanbou.
21. 11. 2021 19:51
motor
motor takže má uhlíky? Je chlazený kapalinou jak 3?.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - rohYpnol
21. 11. 2021 20:40
Re: motor
Pssst!!! Tohle je tajemství!!! :-[] :-[] :-[] ;-)
21. 11. 2021 20:51
Re: motor
Myslíš s těma uhlíkama, takže synchronní.
Avatar - Jerry.Gunman
21. 11. 2021 19:52
A po reklamě trochu reality
Zkratowergl od BMW ve vrcholné výbavě za cca 3,3 mio, v absolutně nejvyšší náloži za 3,5 mio.
K tomu si připočtěme minimálně 1/2 mio za garáž či garážové stání - a jsme lehce pod 4 mio
Při indikované spotřebě a ceně kW https://www.cez.cz/…202110_cezdi.pdf
jsem na ceně cca 1 Kč/1 km

Koupím-li si Jaguar XF v naftě a plné výbavě, budu (dejme tomu) na 2 milionech - a při spotřebě 6-7 l/100 km na (dejme tomu) 2,50 Kč/km

Necelé 2 mio Kč cenového rozdílu / 1,50 Kč/km rozdílu v ceně PHM = cca 1,3 milionu kilometrů.
I když bych počítal s cenou servisek, furt se náklady srovnají po nějakém cca MILIONU najetých kilometrů

JJ, elektromobilita se fakt vyplatí :D :D :D
Rozbalit vlákno
60
21. 11. 2021 20:16
Re: A po reklamě trochu reality
jasne, ekonomicky je to zatial nezmysel ... ale to su momentalne vsetky BEV. co som ale fakt prekvapeny je, ze asi vsetky testy, ktore som videl / cital z domacich, ale hlavne zahranicnych zdrojov su maximalne pozitivne a iX hodnotia ako aktualne najlepsie BEV, ktore je mozne kupit. taky zazrak ( medzi BEV ) som od BMW fakt necakal. dokonca panuje zhoda, ze dizajn nie je vobec katastrofa. s pouzitim plastov v interieri by som problem nemal. nakoniec aj alkantara sa pouziva v supersportoch od McLaren, Lambo, ci Ferrari
21. 11. 2021 20:25
Re: A po reklamě trochu reality
I jiná než německá média?
V tom případě :yes:
Porovnání TMX bylo v podání AMS absolutně tristní.

Mně se ty plíce vpředu nelíbí, ale raději EV s plícemi místo ledvin, než spalovák. :-)
Můj pohled samozřejmě.
Avatar - Jerry.Gunman
21. 11. 2021 21:57
Re: A po reklamě trochu reality
Nějak mi k sobě nepasuje cena začínající na dvou milionech s tvrzením že "ten dizajn vůbec není katastrofa"

U aut (a dokonce i baterkowerglů) v této cenové relaci by to snad mělo být samozřejmé, ne?
22. 11. 2021 07:00
Re: A po reklamě trochu reality
skutocne ? co taka bentayga, alebo cullinan ? kde Ty zijes ? navyse je dizajn velmi subjektivna zalezitost
Avatar - Jerry.Gunman
22. 11. 2021 07:27
Re: A po reklamě trochu reality
Ano, to máš pravdu. Oba tebou zmiňované automobily vypadají... řekněme VELICE podivně
21. 11. 2021 20:17
Re: A po reklamě trochu reality
každej nepočítá každou korunu, prostě se mu to líbí, trochu image, trochu odpich ;-)
Avatar - rohYpnol
21. 11. 2021 20:35
Re: A po reklamě trochu reality
Ano. Image. Pozérství. O to tu jde.

Neměla být elektromobilita náhodou o záchraně planety??? Jo aha, to sem nepatří že... pardon :-! :D :-!

Tak honem poslat odpustek na černouška a šup na víkendovku na Maledivy :-! :-!
Avatar - Amaterasu
21. 11. 2021 21:19
Re: A po reklamě trochu reality
takže je to vlastně JEN ZÁÁÁVIST že pokrytče :*)
22. 11. 2021 08:45
Re: A po reklamě trochu reality
Zrovna nedavno tady Volvo spocitalo, ze nekde ve 150 tis km se ekologicka stopa s normalnim autem srovna a pak uz to pekne setri planetu. A tahle auta najedou za svuj zivot hodne pres 150 tisic, takze to je i o ty zachrane planety. Ikdyz se ti to nehodi, je to tak.
A 2 miliony stoji dneska kde co. V porovnani s nejakym Range Roverem to je za hubicku a o mnoho ekologictejsi, co jeste bys prosimte furt chtel :-!
Avatar - rohYpnol
22. 11. 2021 17:32
Re: A po reklamě trochu reality
Je to asi stejné jako když v LA z důvodu ekologie nemůžeš mít krb. Ale to, že máš domácí kino, 10 ložnic, 15 koupelen a domácí transformátor z důvodu celkové energetické náročnosti stavby je úplně v pohodě.
23. 11. 2021 09:21
Re: A po reklamě trochu reality
Ne.

To je jako ze si misto V8 ctyrlitru v BMW X7 s 293 g CO2 na km jdes koupit EV.

Opet plati to, co pisu nahore - ikdyz se ti to nehodi, je to tak :-!
21. 11. 2021 20:17
Re: A po reklamě trochu reality
Ne, Barrichello, s tvým sedláckým rozumem z Východní Europy, tvoje matematika není špatná ale ne na přelomu 2021/22.

Bohužel, spí dal.
21. 11. 2021 20:28
Re: A po reklamě trochu reality
A když se to srovná s Kodaiqem, tak už se to nevrátí vůbec, vůbec, ale vůbec nikdy.
:D :D :D
Ani po MILIONU.

Prostě EV je blbost a vždy bude. A čím víc to bude Jerry opakovat, tím víc to bude pravda.

PS Na místě Jerryho bych připočetl rovnou 5M za rodinný dům, co když bydlíš v bytě??? :-)

PPS Jerry, ještě jsem si iX nekoupil, kdybys měl zase pitomý dotazy...
Avatar - Jerry.Gunman
21. 11. 2021 21:02
Re: A po reklamě trochu reality
Ale Done, koloťuku z dopravního podniku,
to je přece všeobecně známo, že tvá láska k elektrowerglům byla, je a vždy zůstane jenom v té orální fázi.
Ty to máš s elektromobilitou jak v té reklamě na kofolu "když ji miluješ, není co řešit"
A ty miluješ - a kecáš o tom, kudy chodíš - a tím to taky hasne ;-)
.
21. 11. 2021 21:35
Re: A po reklamě trochu reality
Jerry, Jerry, osobními urážkami nedocílíš toho, že tvé příspěvky začnou dávat smysl.
Historie tvých příspěvků je k dohledání pod články acz.
Zkus se trochu ohlédnout. Zrekapitulovat. A pak dej vědět, kdo z nás dvou měl obvykle blíž k pravdě. Takhle zpětně. :-!
O svém vozovém parku ani o profesi se s tebou nebavím. ;-)
Takže doporučuji vynechat dedukci.

Hezký večer
Avatar - Jerry.Gunman
21. 11. 2021 21:45
Re: A po reklamě trochu reality
Done, zkus zařadit redukci emocí a více používej mozku, máš-li jaký :D
Tvé příspěvky smysl nedávají už dlouho. Kdysi snad, ale pak jsi přestoupil na "víru pravou" elektrickou - a to byl konec.
Dobré 4 roky tu stále jenom tlacháš o tom, jak je elektromobilita úžasná - a když přijde na věc, argumenty ti "akosi" chybějí :no: :no: :no:
Avatar - Jerry.Gunman
21. 11. 2021 20:58
Re: A po reklamě trochu reality
Řeknu ti, Kylie, bejvala s tebou větší sranda, než jsi si pořídila ten mnohačetný rozpad osobnosti ;-)
Avatar - Amaterasu
21. 11. 2021 21:18
Re: A po reklamě trochu reality
Nehraba(va)lo ti kdysi vo něco míň?
21. 11. 2021 21:42
Re: A po reklamě trochu reality
Kdysi jo. Ale stejně to nebyla žádná sláva.
Kdysi napsal Jerry občas něco k věci.
Dnes připočítává k ceně EV i garáž.
:D :D :D
Avatar - Jerry.Gunman
21. 11. 2021 21:50
Re: A po reklamě trochu reality
Broučku, aby jsi se dostal na alespoň trošku rozumnou cenu nabíjení, měl bys nabíjet hlavně "doma". Spalovák může stát vcelku kdekoli, zatímco k elektrowegrlu tu garáž (či alespoň parkovací stání s nabíječkou) potřebuješ zcela nezbytně.
Že ti to tvé oba mozkové závity nepobírají, to fakt není můj problém ;-)
21. 11. 2021 21:53
Re: A po reklamě trochu reality
Nejsem tvůj brouček, ty pako.
Zjisti si nejprve ceny veřejného nabíjení a pak teprve něco piš. ;-)
https://www.futurego.cz/…uvy-cenik-a-opse

Za cenu (veřejného nabíjení ve zdejší nejrozšířenější síti s tarifem 200Kč/měsíc) 5,50Kč/kWh nejezdíš ani za polovinu tvých nákladů na naftu, troubo.

Ne vlastně ty jezdíš za čtyři litry a EV za 30....
Tak nic. :D

Jinak tady něco k cenám veřejného superrychlého nabíjení pro majitele BMW:
https://fdrive.cz/…mw-charging-7358
''Při doobjednání balíčku Ionity Plus klesá cena u tuzemských nabíječek na velmi zajímavých 7,90 Kč/kWh.''
Avatar - Jerry.Gunman
21. 11. 2021 22:06
Re: A po reklamě trochu reality
Takže ten ceník ČEZu na tarif elektromobil, jehož odkaz jsem tu dával, jako není platný? :D :D :D :D
A já někde psal, že jezdím za 4 litry na 100?
Když se tu tak prsíš, co všechno jsem tu psal, tak mi jistě dáš nějaký hodnověrný odkaz, KDE jsem to psal, viď že jo

BTW, při tebou samým deklarované ceně 7,90 Kč/kWh a v článku uváděné spotřebě cca 21 kWh/100 km ti kilometr vyjde na cca 1,66 Kč :D

Broučku broučku, tobě už fakt hrabe, vždyť ty si na ty vidle nabíháš sám a s rozběhem ;-) ;-)
21. 11. 2021 22:44
Re: A po reklamě trochu reality
5,50Kč
Dál to nemá cenu.

To je jako bavit se s někým o úvěrech a ty budeš šermovat providentem.

Čau
Avatar - Jerry.Gunman
21. 11. 2021 22:57
Re: A po reklamě trochu reality
Takže zase (jako již tolikrát) se tu vytahuješ, cancáš, - a když přijde na věc, skutek utek, protože tvá zbožná přání nejsou vyfutrována reálnými čísly...

Tak co, pošleš mi alespoň ten odkaz, kde podle tebe tvrdím, že jezdím za 4 litry na 100 - nebo v tomhle TAKY lžeš?
22. 11. 2021 07:00
ČEZ ceny
Nerad se vám pletu do diskuze, ale koukal jsem na tu Nabídku Elektřina na 3 roky a nezdá se mi to nijak strašné. Já osobně nabíjím na nízký tarif a to při cenách ČEZ je 3,90 Kč za kWh (za elektřinu, 4,05 včetně poplatků). Možná by bylo dobré uvažovat nad včera inzerovanou koloběžkou, která nabízí velmi příznivou cenu přepravy. Pokud mnou použitý přepočítávač z Ah a voltáže nekecá, tak by kolobrnda měla mít baterku jen něco přes 1 kWh a najeto na to přes 50 km. Takže 8 Kč za 100 km a nabíjení z 0 na 100 % z normální zásuvky tak asi za půl hoďky.
Avatar - Jerry.Gunman
22. 11. 2021 08:42
Re: ČEZ ceny
Vitaj Xylo, zdravím elektromobilistu praktika. :yes: :yes:
Jj, ČEZ ceník, tříletá fixace sazby D27d (elektromobilita), celková cena za nízký tarif.
Jak Ti jezdí ten tvůj elektro-Smartík? Kolik už máte spolu naběháno?
22. 11. 2021 09:32
Re: ČEZ ceny
neobjektivni fanusikovia BEV tvrdili, ze :

1. BEV budu mat vyrazne nizsie naklady na servis
2. vyrazne nizsie naklady na "pohonne hmoty"
3. su vyrazne ekologickejsie ako "klasicke auta"

1. prax jasne ukazuje, ze to nie je pravda a naklady na servis BEV su rovnake, v mnohych pripadoch dokonca vyssie
2. uz dnes sa vyvija niekolko systemov, ktore zabrania nabijaniu BEV zo "zastrcky" elektrickou energiou za regulovane ceny. ak nebudu tieto systemy v kratkej dobe v prevadzke, tak pridu staty s docasnymi rieseniami ako naprikalad dodatocnymi danami BEV podla prejdenych km. len uplna naivka si moze mysliet, ze staty budu akceptovat pokles vyberu dane z pohonnych hmot, ktore tvoria 2/3 ceny benzinu a nafty. nabijanie bude mozne pravdepodobne len cez wallboxy a rychlonabijacky, pri ktorych budu ceny porovnatelne s nakladmi na benzinove motory
3. studie ukazuju, ze ekologicky prinos je len v rovine "lokalnej". pri sucasnych techologiach sa zda, ze bude nutne baterie po 150-200k km vymienat a tym padom vplyv na zivotne prostredie bude vysoko negativny voci modernnym spalovacim motorom.

Dalsou velkou neznamou je, ako bude vyzerat trh s BEV o 4-6 rokov, pretoze predchadzajuce BEV modely voci novym BEV su vyrazne zastaralejsie ako v pripade benzinovych / dieslovych a novi kupujuci budu pocitat s nutnou vymenou baterii ... aku bude mat cenu hoci aj toto iX po 4 rokoch ?

Mne osobne sa BEV pacia a dnes by som si kludne kupil EV6, alebo Cupra Born ( ako druhe auto do rodiny ). Ked som sa tento rok rozhodoval medzi BEV a 6r benzinom, tak nakoniec vyhral benzin. Jednym z dovodom bola prave velka neznama, co bude s BEV o 4 roky ked by som ho predaval ( a druha samozrejme dojazd ). Kludne si kupim novy mobil z top linie a zaplatim za novu technologiu o 30 % viac s tym, ze o rok,ci dva si kupim opat novy. pri autach je to ale problem, nakolko obstaravacie ceny a tym padom aj strata pri predaji, je nominalne mnohonasobne vyssia.
22. 11. 2021 09:38
Re: ČEZ ceny
1. to je úplný nesmysl. co chceš servisovat na elektromobilu? kde je ekvivalent výměny oleje, filtrů atd každé tři měsíce nebo půl roku? pravidelné servisní prohlídky u elektromobilu vůbec nejsou.
2. prosím o link, zajímalo by mě, jak tomu lze technicky zabránit. jak to lze rozlišit?
3. lokální bezesporu, globálně vychází elektromobil ne tak významně, ovšem stále lépe než spalovací motor.

naprosto primitivní příklad - chtěl bys mít doma lednici na naftu?
Avatar - lyon667
22. 11. 2021 10:02
Re: ČEZ ceny
Bratránkův šefík si pořídil Teslu a je s ní každou chvíli v servisu. A rozhodně tam nejezdí na voskování kastle...
22. 11. 2021 10:39
Re: ČEZ ceny
Buresa mam na black liste, takze neviem co pisal. Nie je az taky problem so servisom v zaruke / s balikom servisu. Dnes si vacsina klientov, ktori si kupuju auta v takychto cenovych kategoriach rovno zaplatia aj servis a zaruku na 4-5 rokov. Stoji to smiesne peniaze voci obstaravacej hodnote a naklady na servis BEV, ci diesel / benzinu su takmer nulove. Plati sa vlastne len za pneumatiky ( ktore su na BEV drahsie a rychlejsie sa opotrebuju ). Problem nastava, ked zaruka / servisny balicek skonci. BEV maju predovsetkym vyrazne viac roznej elektroniky / zlozitejsich chipov, ktore sa mozu pokazit a samozrejme sa kazia. Navyse spominane vacsie opotrebenie pneumatik a je nutna castejsia vymena brzdovej kvapaliny pretoze sa brzdy pouzivaju vyrazne menej ako pri spalovakoch. Vzhladom na vyssiu hmotnost BEV viac trpia podvozky. Ked potrebujes servisovat BEV, musis vacsinou do znackoveho servisu aj po skonceni zaruky / servisneho balicka, pretoze nikde inde sa na system v aute nevedia zatial legalne "napichnut". Tesla je samozrejme ina kategoria :-) Mam troch kamaratov, ktori vlastnia Tesly a servis, jeho kvalita a ceny su uplne iny "level" :)
22. 11. 2021 10:48
Re: ČEZ ceny
ježíš to jsou bláboly. Tesla model S váží prakticky stejně jako S-klasse nebo 7-series. Tesla model 3 váží taky plus mínus stejně jako srovnatelné auta. Kde je to vyšší opotřebení pneumatik?
23. 11. 2021 14:04
Re: ČEZ ceny
Migu drž se, já na to už nemám.
Založil jsem kanál Akcelerace Electric, kde se snažím přistupovat objektivně k EV. Přesto se najdou lidi, kteří nechtějí poslouchat nic jiného, než svou vlastní píseň.
Hodně štěstí.
22. 11. 2021 10:49
Re: ČEZ ceny
dobře ale dozvím se konečně, co je tam poruchového? zůstal někde stát? nejelo to auto najednou, z ničeho nic?
22. 11. 2021 11:15
Re: ČEZ ceny
Co jsem tady zaregistroval, tak xxc psal, že se mu jednou eCitigo nedobilo (přes noc), což asi bude tím, že to nějak složitě nastavuje přes mobil nebo používá nějaký "chytrý" wallbox ;-) .
22. 11. 2021 11:55
Re: ČEZ ceny
no napriklad sa dost casto meni chladiaca kvapalina, v ktorej su ulozene baterky, tusim vymena kolo 300 eur. interval asi 20000km sa mi zda
22. 11. 2021 12:56
Re: ČEZ ceny
Konečně má někdo reálný argument - zkusím ověřit
22. 11. 2021 13:04
Re: ČEZ ceny
Máš tam dvakrát "asi". O jaké auto se jedná?
22. 11. 2021 18:31
Re: ČEZ ceny
napriklad hyundai kona eletric, servisny interval 15000km, tam sa meni chladiaca kvapalina dost casto
22. 11. 2021 14:00
Re: ČEZ ceny
Co to je za blbost? Co se ti na chladící kapalině za 20 tisíc km zkazí?
22. 11. 2021 14:40
Re: ČEZ ceny
jsou to opět, kydy, lži, nepravdy, doporučuji přečíst:
https://zpravy.aktualne.cz/…c1fab45f4a3170a/
a můžete i celý článek, je tam těch elektromobilů daleko víc.

jinými slovy, Lorasi lže! lže! lže! takže Lorasi je bureš! a druhé z toho obviňuje :no:
22. 11. 2021 14:45
Re: ČEZ ceny
Panáček má těžký život, když není schopen rozlišit chladící a brzdovou kapalinu... :-)
Avatar - rohYpnol
22. 11. 2021 17:40
Re: ČEZ ceny
Co lžeš???

Pravidelně prohlídky EV NAOPAK JSOU a navíc se cenově opravdu nijak dramsticky neliší od prohlídky běžného vozu!!!

Jestli jsi to totiž stále nepochopil - ty servisy z něčeho prostě žít budou a ty prachy z tebe vytáhnou tak jak tak!!! Ušetříš v podstatě na spotřebních věcech. U EV nemění olej+filtr.

Senzace co???
24. 11. 2021 10:53
Re: ČEZ ceny
Pravidelné prohlídky jsou. Za 5 let a najetých 100 tisíc mě baterkáč stál něco přes 2 tisíce kaček - výměna brzdové kapaliny. To tedy strašně bolí... :-)
Servisy samozřejmě budou i nadále žít, protože bourat se bude i s elektrikama, takže o práci mít nouzi určitě nebudou mít...
Avatar - donPedro
23. 11. 2021 09:07
Re: ČEZ ceny
1. že by třeba pravidelná revize dle vyhl.č.50?
2. překvapivě snadno - třeba přes povinnost "zalogovat" každé připojené zařízení od odběru XYZ,
3. s tím by se souhlasiti dalo.
23. 11. 2021 11:52
Re: ČEZ ceny
1. revize na elektromobil? to už někde je? asi těžko
2. domácí úložiště - meziprvek - a už se dozvíš kulový
Avatar - donPedro
23. 11. 2021 13:10
Re: ČEZ ceny
1. tak reviduje se všecko, co se "šňurou" připojí do zásuvky, včetně té "šňůry". Není-li revize elektrovozů dovčíl je to a) chyba + b) bude co nejdřív (snad) napravena (BTW tak jako se třeba musí dělat pravidelná profylaxe UPSek - baterky, jak baterky, technicky v tom rozdíl není žádný).
2. dá se to technicky udělat (a legislativně vymoci) tak, že to takto obejít nepůjde.
24. 11. 2021 10:47
Re: ČEZ ceny
ad 1) Plácáš nesmysly, žádné revize na EV dle vyhlášky 50 se nedělaly, nedělají a ani to není v plánu. Děláš snad revizi 12V elektroinstalace auta, protože občas připojíš baterku auta na nabíječku?
22. 11. 2021 11:10
Re: ČEZ ceny
Jezdí perfektně. Něco přes 600 km, takže plním svou "normu" cca 100 km autem, 250 km na kole a 100 km běhu za měsíc ;-)
Avatar - Mikesus
22. 11. 2021 06:58
Re: A po reklamě trochu reality
Ještě jsi zapomněl vlastni dům a solární elektrárnu, takže to můžeme klidně přihodit dalších 10M.
Avatar - Jerry.Gunman
22. 11. 2021 08:47
Re: A po reklamě trochu reality
Hele, vlastní dům (na rozdíl od garáže či garážového stání) k elektromobilu fakt nepotřebuješ.
A pokud ten elektro-wergl budeš chtít nabíjet z vlastní solární elektrárny, tak si ji halt budeš muset pořídit. Pochybuju, že jsi byl AŽ TAK hodný, aby ti ji Ježíšek přinesl pod stromeček ;-) ;-) ;-)
Avatar - Mikesus
22. 11. 2021 11:10
Re: A po reklamě trochu reality
To víš že jo, nechám si ji od tebe zaplatit a řeknu si o dotace na ní, včetně wallboxu, 190tis dotace je super. Proč bych nenathanul ruku, kdyz stát rozdává. Ještě uvidím, zda a k tomu nepřihodím nějaké EV, jen pořád nevím jaké, protoze to co bych chtěl není. Chci prostě malé EV na jízdu kolem komína
Avatar - Jerry.Gunman
22. 11. 2021 13:46
Re: A po reklamě trochu reality
A kdo nekrade, okrádá rodinu a proč bych nebral, když jiní beru taky, viď?
JJ, hezké věci na sebe prozrazuješ ;-) ;-) ;-)
22. 11. 2021 16:18
Re: A po reklamě trochu reality
Ahoj Mikesi,
Jerryho ignoruj, neumi rozlisit kradez a (opravneny...) prijem dotace. Presne podle toho to v Cesku vypada.

Myslim, ze neco takoveho je do mesta super:
https://www.sauto.cz/…ult/zoe/18396131
A jako ojete pomerne cenove prijatelne.
Usetris na provozu pomerne hodne.
Jen nesmis cist zdejsi idiotske "kalkulace" petrolheadu.

Za kolik jezdi Xylo petrolhead vedet nechce...
To si neni ochoten pripustit. :D
Zjistil by, ze tu jen siri h*vna.
Avatar - rohYpnol
21. 11. 2021 20:33
Re: A po reklamě trochu reality
To ještě musíš udržet tajemství, že bez toho aby se tu postavil Temelin za pár stovek miliard, se dojezd zkrátí na trasu z garáže po bránu u domu :-[] :-!
Avatar - Amaterasu
21. 11. 2021 21:17
Re: A po reklamě trochu reality
a odečet si od toho tu proježděnou ropu pokrytče? :-)
Avatar - Jerry.Gunman
21. 11. 2021 21:51
Re: A po reklamě trochu reality
Hele, k čemu novej Temelín - stačí přece solární elektrárny na měsíční světlo, ne? :D
Avatar - rohYpnol
21. 11. 2021 22:26
Re: A po reklamě trochu reality
:-[] :-[] :-[]
21. 11. 2021 22:59
Re: A po reklamě trochu reality
Arese???
Avatar - Jerry.Gunman
22. 11. 2021 13:47
Re: A po reklamě trochu reality
Viléme?
Hynku?
Jarmilo?
22. 11. 2021 06:56
Re: A po reklamě trochu reality
Mít zaručenou cenu paliva na 3 roky plus slevu na všechnu spotrebovanou ele v domácnosti..

To zas není tak špatný s porovnání s benzínem.
Avatar - rohYpnol
21. 11. 2021 20:21
Vystřelí vás na Měsíc
Tohle auto je pecka. Technologická bomba! Vystřelí vás až na Měsíc!!!
Ale každý ví, že na Měsíci si s nikým neza.... Nezahraješ golf, protože první odpal skončí nejlíp na druhé polokouli. Nezaplaveš, protože sis sice vzal nafukovací bazén, ale nejbližší voda je 384 tisíc km daleko. A to s dojezdem AŽ 630 km znamená, že budeš muset dobíjet JEN 609x :-! :-! :-! :-!

A co design? Za mě 1*. Fakt nemám co bych změnil. Luxusní almara. Prostě neuvěřitelný kus pojízdné skříně. Design odpovídá váze. Jsem nadšen, že s původním designem BMW tohle nemá ale absolutně nic společného. Znamená to jediné - stávající majitelé BMW nemusí pro zneuctění hned jít skočit pod vlak :-! :yes: Jsem rád že BMW končí s výrobou aut a začíná s výrobou nábytku!
Rozbalit vlákno
11
21. 11. 2021 21:00
Re: Vystřelí vás na Měsíc
Ano, WinDiesel, škoda že pořad musíš přepínat mezí svými úcty.
Avatar - rohYpnol
21. 11. 2021 21:30
Re: Vystřelí vás na Měsíc
WinDiesel?

Sorry, jako můj třetí nick používám WinTurboDiesel. Ale skoro jsi to trefil :yes:
21. 11. 2021 21:00
Re: Vystřelí vás na Měsíc
osobně se nelíbí ty křištálové ovladače.
Avatar - rohYpnol
21. 11. 2021 21:12
Re: Vystřelí vás na Měsíc
Já myslím že v obývací stěně to bez skla není ono. Jsem stará škola. Trochu mi tam ale chybí akvárium s Nemem...
Naopak ale oceňuji, že vedle tohoto modelu vynikne štíhlá figura Haliny... A pokud pojedeš ve vyhrazeným pruhu pro tram, tak si toho nikdo nevšimne. Tramvaj jako tramvaj...
Avatar - Amaterasu
21. 11. 2021 21:31
Re: Vystřelí vás na Měsíc
a teď od fantasMAGORICKÝCH keců člověka co NEVÍ NEZNÁ NEMÁ PRAXI k realitě

Srovnávačka s šestiválcovým naftovým Mercedes = skoro kontumace. DRTIVĚ ve všem lepší = snad možná na několika TISÍC kilometrové trasy https://fdrive.cz/…ektromobily-6946 tam by při nezastavování a čůrání do lahve atd. MOHLA být drobná výhoda :-)

KDY si naposled jel delší trasu jak 500 km?
KOLIKRÁT za posledních 5 let si jel delší trasu než 500 km?
21. 11. 2021 23:19
Re: Vystřelí vás na Měsíc
500km za den jezdim kazdy tyden, posledni pul roku navic s vlekem. Coz nemeni nic na tom ze 105kwh uz je docela dost
Avatar - Mikesus
22. 11. 2021 07:09
Re: Vystřelí vás na Měsíc
Ale těch 500km asi není v jednom kuse ne? Předpokládám 250 tam a 250 zpět.
Avatar - lyon667
22. 11. 2021 10:08