V říjnu se opět projevil fakt, že koncern VW Group má velké potíže s dodávkami výrobních komponentů. Kdysi nejprodávanější auto Evropy - VW Golf, nebylo v říjnu 2021 ani v top 10 modelů.
Chlapci z PRCu se snaží ale na trh obsazený japonskými a korejskými alternativami se nedostanou, čínské kvalitě nikdo ale doopravdy nikdo nevěří.
Japoncům a Korejcům také trvalo dlouho, než se v Evropě etablovali.
Momentálně se hyperbolicky navyšují prodeje Ssangyongu (v ČR). A ten je levnější než výrobky made in EU ale přitom dostatečně etablovaný. No room for PRC !!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-[]:-[]:-[]
SY, držím palce... len človek, ktorý nemá racio pôjde a kúpi Duster, keď môže mať SY Tivoli Grand..., ono aj u nás stretnek skôr nový SY ako FIAT, čo už je na povážtenie a myslím že v zemích českých to nebude inak.... kto chce kam, tak sa z hory ozýca :-) Kitaj si neprajem ani ja, ale sú veľmi agresívní... uvidíme
Ale houby :-)
1. Stellantis nikam nic nedal, jeho zástupci v top 10 taky nejedou žádný bomby, vítězství 2008 je spíš kontumační. Celkově Stellantis v říjnu ztratil 1% tržního podílu a 33% prodejů.
2. Že Golf vypadl z top 10 není o tom, že by ho lidi nechtěli, ale prostě o tom, že jsou problémy s výrobou. V žebříčku za 1-10 pořád ještě jednička je, stejně jako je jednička i koncern VW (a ten náskok si bez problémů udrží).
3. Jestli někdo tržní podíl získává, tak jsou to korejci... H+K má +3,5% za říjen a +1,3% tržního podílu za celý rok... fandové evropských značek mohou doufat, že to je dočasný posun daný nedostatkem čipů a že se to po obnovení dodávek vrátí k normálu
Ve chvíli, kdy Stellantis má v TOP10 5 modelů, čili polovinu, tak to musí něco znamenat. Vidím v tom souhru 2 faktorů - firma nezaspala a dokázala si sjednat slušné dodávky potřebných komponent a za 2) finální produkty (auta) jsou tak líbivá a konkurenceschopná, že zkrátka jdou na odbyt.
Co se týká Golfu, mám pocit, že kdo jej chtěl, tak už ho koupil (zastánci inovace za každou cenu), ale lidi, kteří jezdí 6. nebo 7. gen. a jsou zvyklí na parádní ergonomii, tak nemají moc důvodů vysolit takový ranec za "taký nepodarok"....
U Golfu a Škodovek hraje dost silnou roli dotykové šílenství, to z řad kupců víceméně vylučuje starší osoby se slabším zrakem.
VAG si neuvědomuje že právě ti starší mají i naspořené penízky.
Já opravdu nepochopím tyto strategie automobilek, že do aut určených pro 40+ narvou dotykové ptákoviny, megadispleje a na prezentaci pořád melou orientaci za mladé, kteří na to nemají a i kdyby ano, tak si koupí něco jiného než auto, kterým jezdí jejich fotr.
Co na ten blábol, cos tu hodil říct. Na základě výměny auta jednoho, do jisté míry pozéra, a hlavně jednoho zákazníka a tvojí babičky s ipadem vytvořit algorytmus postíhující zákazníky nejprodávanějšího modelu od vw a i napřič značkama, to už chce hodně velikou fantazii.
Jinak někoho, kdo vymění F za T bych nenazval jinak než fanda. U piva i jinak.
Zásadní rozdíl je totiž v tom, že tesla je neauto, uznávám, že nejlepší neauto.
Říkal jsem si u čtyřoké Octavie, říkal jsem si u iCockpitu i u G8, že tohle se cílovce líbit nebude. Ale ve všech případech to vypadá, že trh to řeší mnohem míň, než bych čekal...
Vždyť prodeje G8 jsou mizérie. Samozřejmě se nedalo čekat, že klesnou k nule, když většina konkurence zaspala, ale není to nic, za co by se měl koncern plácat po zádech.
No dobře, u Golfu je fakt že se to těžko hodnotí, když na trh přišel v covid-roce a letos řešíme covid + čipy... můj dojem je, že proti třídní konkurenci podíl neztratil, ale beru že tady to není úplně jednoznačný.
Pokud by to tak vydrželo aspoň třeba půl roku nebo rok, tak třeba jo. Že za jeden měsíc zrovna někomu komponenty došly a někomu ne, z toho bych asi žádné dalekosáhlé závěry nedělal.
Co se týká Golfu, tak opět... pokud by byl za rok mimo top 10, tak by možná měly místo takovýhle spekulace. Pokud je ale za 1-10 Golf pořád #1, tak asi nemá smysl uvažovat o tom, že už ho majitelé starších generací nechtějí... v říjnu, ale v srpnu ho ještě chtěli?
ony se ty poklesy ztrácejí v nedostatku čipů
kdyby byl dostatek čipů, stejně by šel golf dolů, protože na dotykáče lidé se slabším zrakem prostě nevidí
tady je pokus o 2-násobný odklon k mladým:
- dotykáče jsou pro mladé OK
- místo Golfa se snaží prodávat ID
jenže mladí tolik penízků nemají :-[]:-[]:-[] dokonce ani v Německu nemají.
a k tomu jeste ovladani pomoci gest.
soucastky na to nam nabizeli na presentaci uz asi pred 5 lety ze to je trend a ze za par roku to bude v kazdym aute. snad vsichni co sme tam byli jsme si tukali na celo co to je za ptakovinu, proc misto tocenim knofliku mam tocit prstem pred displejem..
Ale notak, nebuď takovej koncernistickej alibista ! Golf nikdo nechce ! :D
Jasné, že to bude pokřivením trhu, mne fascinuje, že je tam Fokus, kterej je dle informacích taky v prekérní situaci s dodávkami. Ten nárůst K/H je takovej konstantní už řadu let, ale dost záleží na uvádění nových modelů, nyní bych to viděl i na cenovou politiku, kdy se drží na rozumných cenách, až srovná s konkurencí, zase se dle mne nárůst zastaví.
Podívej se tady na tabulku na straně 4:
https://www.acea.auto/files/20211118_PRPC_2110_FINAL.pdf
Nějaké větší závěry se dají dělat z toho 1-10... VW 25,4->25,5%, Stellantis 20,3->20,4%... to jsou změny na úrovni statistický chyby. A pak Hyundai Group 7,2->8,6%... to nejen že je daleko největší nárůst tržního podílu ze všech, ale navíc i z malýho základu.
A za říjen má HK 10,8% - ale fajn, to prostě berme jako turbulenci.
(PS: tabulka 3 je EU, tabulka 4 je EU+EFTA+UK...)
Ale jen tou první větou, ne?
Já reaguju hlavně na to Hyundai... že má Hyundai dlouhodobě nějakej mírnej nárůst tržního podílu je pravda, ale tady meziročně získal 1,4%... ne prodejů, ale tržního podílu, to je strašně moc, to je celý podíl Mazdy.
PS: o říjnových +3,6% vůbec nemluvě... 3,6% je třeba SEAT nebo Dacia... a tolik HK za rok získalo nových zákazníků.
Je to nějaké subjektivní dotazníkové hodnocení... když si to spojíš s J.D., TUV a dalšími zdroji, tak ti to asi nějaký obrázek dá... ale pořád je to závislé na očekávání vs. realita.
Třeba Mustang je třetí nejhorší... ale já nemám pocit, že by se mluvilo o nějakých fatálních problémech (problémy měl Focus RS s těsněním z Mustangu jestli si to dobře pamatuju), tak bych se asi nebál Mustanga koupit.
Naopak Mazda MX-5 je tady šestá nejlepší, ale tam se ví o velkých (konstrukčních) problémech s převodovkou u dvoulitru...
Lexus si vede dobře ve všech anketách, tak na tom asi něco bude. Honda je v JD špatná a v CR dobrá, tak tam je to diskutabilní.
Jo jen u VW, Myslim, ze evropu potka totozny osud, jako USA. Zustane par segmentu, kde se evropske tradicni automobilky udrzi, ale velkou cast zvalcuje asie. Je to velky skok, protoze za rok auta strasne zdrazila, ale hyundai drzi ceny porad nizko, tim si to vysvetluji a kdyz podrazi, je otazkou, jak zakaznici zareaguji, necekam masovy ustup od korejcu, nemaji vyrazne problemy, aby jim to odehnalo zakazniky, ale treba nove hyundaie uz tak hezke nejsou a to muze hrat roli (myslim ty hmyzi Tucsony).
Já si myslím, že nebýt problému s čipama, tak by si evropské značky ten podíl víceméně udržely, možná po desetinkách by Hyundai ukusoval větší kousek koláče.
Bude to souhra vice faktoru, cipy - nedostatek aut konkurence , Ceny Hyundai a taky fakt, ze uz za ta leta si Hyundai vybudovala slusnou pozici mezi zakazniky, vlezla nejen k soukromnikum, ale i do fleetu.
Mno, ale podľa toho koľko nových Tucsonov stretávam, nepovedal by som že sa to zákazníkom nepáči. Dokonca mám dvoch kamarátov, ktorí si ho za svoje vlastné peniaze aj kúpili.
Tak všechno je možné, vždyť zde v ČR (možná i část Evropy) se také tradičně kupují nejvíce nejošklivější auta. Hlavně že je důležitý parametr velký kufr... určitě žádná estetika.
No nejprodávanější auto ta ix35 úplně nebyla :-) , nejprodávanější jsou obvykle auta hezká a nepříliš extravagantní. Občas design vytáhne i jinak podprůměrné auto nahoru (206).
Taky ix35 nemělo největší kufr ;-) . ale jinak v rámci segmentu nijak špatně prodávané, ovšem to ani Tucson, takže jak píšeš je hezké.
To konkurence s mlhovkami 3/4metru vysoko je na tom hůře, aby ne když to vypadá divně a mlhovky se vždy umisťují co nejníže, podsvicují mlhu.ale opět kufr prodeje vytáhne, užitkáče.
PS:na užitkáčích není nic špatného.
ix35 vídám u nás pravidelně jezdit jen jedno a to ještě sem přijede tak jednou za dva tři měsíce. A to je škoda. Za vzhled ho všichni celkem chválí, vypadá totiž menší než ve skutečnosti je. :yes:
Konkurenci si nevybavuješ? A tak, ta asi byla úplně hrozná, na běsy každý rád zapomene, to je fakt. :yes:
Konkurence si vybavuju spoustu, ale žádnou tak ošklivou... tak prostě napiš co myslíš, ne? Tohle se fakt nepovedlo... a hned další generace ukázala, o kolik líp to i Hyundai zvládne udělat. https://upload.wikimedia.org/…ont_20100328.jpg
Otázka je, proč VAG místo nejvíce poptávaného modelu upřednostňuje ID, které chtějí jen dotační ekofašistické národy...
Podle mě to je nepochybně úmysl. Úmysl jak se vyhnout ekovýpalnému... Bohužel ty nedodělané modely stejně budou muset někdy nějak prodat...
Už se nehraje na řešení problému. Už se jen hrne problém před sebou a současně vedení doufá, že zbyde na to budoucí vedení... Hlavně aby teď vypadali skvěle a mohli si nahrabat odměny... Vlastně přesně model vládnutí Babiše. Stačí jen lhát a tvářit se že problém není, makáme, všecko běží...
... hmm, preco sa teraz v nadpise, vlastne ani v clanku, nepise o dramatickom prepade predajov Tesla 3, ked sa minule bombasticky pisalo o tom, ze je najpredavanejsim autom v EU ? kvalita novinarskej prace "na pohladanie" :-)
To je klasika, každý čtvrtrok bombastické titulky jak Model 3 ovládl evropské prodeje. Že je realita jinde a proč, to se už "novináři" napříč českým internetem nenamáhají zjistit.
Focus je tam ako jediný zo segmentu C a to má úprimne potešilo.Koncern zaspal s dodávkami komponentov a teraz na to dopláca a p.Kabáň musí urýchlene urobiť face lift predku a prístrojovky G VIII lebo aj to bude dôvod prečo sa G VIII tak slabo voči G VII predáva.
Focus měl velký problémy v létě, za 1-8 byl až #43... hlavně 5-8 bylo špatný. Září a říjen evidentně už lepší. https://carsalesbase.com/…rope-ford-focus/
(jsou to registrace, takže pokud byly koncem října problémy, tak se třeba projeví až v listopadu zase)
Ja bych si počkal až bude v tabulce někde nizko nebo nebude vubec.
To ti hned mistni odbornici objasni čim to je.
Takove nejprodavanějši auto tedy golf se vlastně dle nich neprodava a ještě se do toho taha dotykove ovladani. Korejci ti šlapou bo umi a prodavaj za paradni ceny, ale že je to třeba tim, že maji co prodavat a lide jdou i po flusu hlavně, že něco pořidi, už v potaz neberou.
Přal bych si dalši tabulku v uplně jinem zněni, bylo by se nad čim pobavit. A nebo takovy přehled tydennich či dokonce dennich prodeju.
Otázkou je, jestli se ti zákazníci co zvolili korekce k VAG vůbec kdy vrátí. Já bych řekl že NE. Protože není důvod znovu dělat krok zpět k současným sra*kám co produkuje VW/Škoda/Setat.
Září je specialita Focusu, z toho nejde nic usuzovat. V září se vydávají v Anglii nové registrační značky. Focus je v Anglii velmi oblíbený a proto mu každé září vyletí registrace nahoru. Vyšší registrace má už jen v březnu, kdy se taky vydávají nové regstrační značky v Anglii a kdy navíc velké leasingovky po celé Evropě chystají nabídku služebáků na léto.
Myslím, že i u Focusu byl propad způsobený problémy ve výrobě... a pak ti jsou anglické registrace prd platné, když nemáš vyrobeno. Oživení pokračuje i v říjnu, viz tento článek.
Jo, problémy ve výrobě byly a jsou.
Spíše jde o to, že zrovna u Focusu více než u jiných běžných aut nejde brát jeden či dva měsíce jako směrodatné. Auta mohla být vyrobena dříve, ale z administrativních důvodů registrována v září, nebo říjnu. O to méně se jich pak registrovalo během prázdnin.
Říjen je v UK podprůměrný měsíc, ale Focus má asi své nejlepší umístění v top 10 za rok...
Nevím proč by si někdo šetřil hotová auta třeba z června na říjen. To spíš těm autům chyběl nějaký čip a stála někde na parkovišti... a teď se je povedlo zkompletovat a dodat.
Ale budiž, je to jen názor, nic než ty čísla nemám.
a ne jen konkretnich modelu
koncern VW nejspis logicky za ucelem maximalizace zisku presmeroval vyrobu do vetsich a drazsich modelu, takze levnejsich tolik nevyrobil
ostani znacky jako fiat, pezot, renault delaj hlavne ty maly a levny auta, takze vyrobu nemohli tak moc presmerovat do vetsich a drazsich
a jestlize skodovka byla v rijnu zavrena, tak je asi logicky, ze toho moc nevyrobili
ted uz snad jedou, tak uvidime, jaky budou cisla za zbytek roku a hlavne za celej rok.
ja taky treba 2 mesice nevyfakturuju ani korunu a nehroutim se z toho a celej rok je nakonec dobrej
3-4 roky dozadu sa kupovali autá segmentu C za 16-20 000 € teraz za to kúpiš autá segmentu B s trojvalcovými motormi.Jednoducho autá za posledné roky dosť zdraželi a ludia buď nechcú alebo nemôžu si dovoliť dať viac za auto a preto v rebríčku dominujú relatívne malé ale aj dosť drahé autá.A bude vraj ešte hoeršie. :no:
Zato v září, to se lidi měli dobře a kupovali Teslu 3?
Ještě jednou... jsou to jen měsíční čísla, dělat z nich závěry typu "lidi nemají peníze na větší auta" je hodně odvážný, teď víc než kdy dřív je potřeba to vidět v kontextu.
ja som to pisal uz pred vyse rokom - ludia maju rozpocet na auto, najake mantinely, napr. tych 20000 EUR, a kupia to, na co maju.
Realne prijmy nerastli (cest vynimkam), skor pri tom brutalnom zdrazovani vsetkeho klesli, cize sa bude predavat viac aut segmentu B+ a B SUV, ktore sa zmestia do cenoveho limitu.
Určitě jsou ceny aut dneska vůči reálným příjmům v ČR pořád jedny z nejnižších za celou novodobou historii po listopadu. Možná to bylo jednu chvíli i lepší, cca. třeba těch 2012-2014... ale možná ani ne.
Průměrná mzda už je 40t, medián je 33... 2012 byl průměr 25t, takže nárůst o 50%+... o tolik asi v průměru ta auta nerostla.
Ano. Částečně si idpovídáš sám. Auta dnes jsou sakra drahá právě vůči reálným mzdám. Právě proto že průměr je nějaký, medián je nějaký. Celkově by bylo mnohem zajímavější uvádět kvantily. Nepochybuji o tom, že lidi co dosáhnou na ten průměr je rok od roku míň a míň.
Resp. místo drahá by bylo lepší slovo nedostupná. Protože dnes prostě lidem vůbec celko e na pořízení auta znyde mnohem menší podíl z příjmů než dříve.
To, že auta jsou dnes levná je absolutní lež těch, co nevnímají celek a souvislosti.
Jak proti reálným mzdám? Co je to reálná mzda? Buď počítáš nominál proti nominálu... a nebo se snažíš všechno počítat v nějakých historických cenách očištěných o inflaci, ale to tady celkem nemá smysl, prostě vezmeš cena auta / průměrná nominální mzda (nebo klidně medián, jak je libo) v roce 2012 a teď... a výsledkem bude to, že jsou dnes auta reálně levnější (tj. stačí méně platů na koupi srovnatelného auta).
Pokud se snažíš říct, že zdražilo všechno ostatní a proto zbývá méně peněz na auta... no, i to je dost chatrný konstrukt, po letech růstu platů a jen minimální inflace (asi s výjimkou bydlení)... myslím, že bys to v číslech najít nedokázal a faktem je, že reálně bohatneme a můžeme si toho koupit čím dál víc.
No a keď ešte k tomu vezmeš do úvahy aj porovnateľné výbavy, tak dôjdeš k tomu, že za cenu holobytu kedysi máš dnes slušne vybavené väčšie a bezpečnejšie auto.
Chcelo by to podrobnu analyzu rast miezd vs rast nakladov, tu my nespravime.
Ja tvrdim, ze ked ludia zaplatia hypo/najom, drahsie sluzby - ved poskytovatelom sluzieb rastli mzdy..., drahsie energie, drahsie poistky, drahsie palivo, drahsie restiky/ak tam chodia atd., tak si nebudu moct dovolit "koupit čím dál víc", t.j. budu mat problem zvladnut kupu noveho auta, nie to este kupu noveho auta drahsieho o 20 percent.
No ale dnešný segment B je poväčšinou väčší a ďaleko lepšie vybavený ako segment C spred 15-20 rokov. Viď nové Polo čo je väčšie ako Golf IV., či nové Clio veľkosti Meganu I atď. Takže tá cena je relatívna.
Predajom vládne segment ,,B". A namiesto toho, aby bola EÚ komisia rada, že v reále vyprodukujú omnoho menej emisií ako všelijaké SUV opachy, tak ich za to ešte trestá dodatočnými pokutami za výkon v pomere k hmotnosti!
A to nehovorím, že sú veľakrát ako druhé auto v rodine a nenajazdia ani 10 tisíc km za rok!
Tie emisie podla hmotnosti si vybojovali audi/bmw/benz, kedze predavaju vacsie a tazsie auta. Tym znevyhodnili predaj malych, lahkych, ekologickych aut a cele ta hra na ekologiu je este viac ad absurdum...
Predajom vládne segment ,,B". A namiesto toho, aby bola EÚ komisia rada, že v reále vyprodukujú omnoho menej emisií ako všelijaké SUV opachy, tak ich za to ešte trestá dodatočnými pokutami za výkon v pomere k hmotnosti!
A to nehovorím, že sú veľakrát ako druhé auto v rodine a nenajazdia ani 10 tisíc km za rok!