Nový sedmimístný kombík lomeno crossover značky Dacia poodhaluje německé ceny. Jsou tedy zatím neoficiální, ale pokud pravdivé, pak sliby o dostupném autě nebyly plané.
Ceny (pokud budou takové jako v článku) velice dobré. Druhá výbava (která nenáročným bude stačit) na úrovni 400 tis.( 420 tis .za 7 míst) je krásná. :yes:
slusela by tomu oturbena benzinova aspon jednapetka
uvidime co bezpecnost, temle levnym autum moc neverim
kazdopadne je videt, ze dacii a rumunsku "diktat" renaultu a EU velmi prospiva
urcite vic, nez sousedni ukrajine nebo moldavsku vliv ruska
svetla vyska 20cm - tolik dnes kolikart nemaj ani SUV
jestli se nepletu tak scoutova octavka IV ma jen 16.5cm
za me tahle dacia kazdopadne prijemny prekvapeni, aspon na prvni pohled
teda az na tu motorizaci
Re: Re: slusela by tomu oturbena benzinova aspon jednapetka
Poměr cena/výkon a hlavně manuální převodovku. Silnější 1.3TCe má sice 110kW, ale taky rovnou EDC = je citelně dražší. Stačí se mrknout na Duster, rozdíl je 60tis Kč (pohon předek) ;-)
Neplacej nesmysly, co ja vim, tak slusna Dacie se v bazarech ani neohreje. A kouoit ojetou Dacii pres autorizovanej servis jako provereny ojety auto je skoro zazrak. A ceny si to drzi dost dobre, vyjadreno v procentech jsou to daleko mensi ztraty nez u mainstreamu.
Re: Re: slusela by tomu oturbena benzinova aspon jednapetka
No 1.0TSI jsem měl taky v náhradním autě a byla to dost bída, právě na ty rozjezdy. Ve srovnání s 1.2TSI v Golfu VII, byl ten Golf pocitově lepší. Ve Scale a Fabii se ten litr chová lépe… Jenže Jogger je 7mi místný + nějaký ty zavazadla, tj ikdyž bude prázdný kolem 1300kg, tak plný bude mít přes 1800kg a to bude mít ten udýchaný litřík docela dost práce a pak už za něj přívěs asi nedáš…
Hmm, tak asi máme každý jinou představu o pohodlí, nebo jen máte štěstí, že měříte do 170 cm a vážíte 60 kg (a vaši spolujezdci také). Já se třeba necítil pohodlně ve třech lidech ani třeba v novém Citroenu Jumper, který je uvnitř o 30 centimetrů širší než ta Multipla.
Re: Re: slusela by tomu oturbena benzinova aspon jednapetka
Ta 1.6 16V neměla ani 150 Nm, naproti tomu ta 1.0 TCe bude mít kolem 200 Nm. Rozdíl v hmotnosti bude možná tak 100 - 150 Kg.
Takže napsat, že 1.6 16V alespoň trošku jede a při tom zároveň mít strach že 1.0 TCe bude slabé je celkem protimluv.
Re: Re: slusela by tomu oturbena benzinova aspon jednapetka
No byla jiná doba a tehdy to kupci akceptovali, navíc první MCV mělo i 1.6 16V 77kW, o kterém se dalo říct, že to alespoň trošku jede. 1.0TCe bude mít s větším autem o dost víc práce. Ideální by bylo 1.3TCe 96kW ;-)
Fabia a celý koncern VAG si dávno vykonal hrob... Ještě před pár lety se mnozí vysmivali - podívejte se, kdyby Škodu koupil Renault, mohl skončit jako Dacia.
A já říkám zcela jasně a jistě- kéž by Škoda měla aspoň takový osud jako Dacia :-!:-!:-!
je to chvály-hodné MPV, která jinak vytlačují až nesmyslná SUV. Avšak - 7-místné!?: v poslední řadě vzadu není kam dát nohy, není tu vidět do stran a nezbývá žádný prostor pro zavazadla. Pružiny zadní klikové nápravy jsou chválihodně pod podlahou a neomezují příčně prostor.
Vzpomeneme-li na lidmi nestrávený Fiat Multipla a Hondu CR-F, které byly plně pohodlně 6-místné, se slušným kufrem vzadu, s úžasnou variabilitou vnitřního uspořádání a přitom o hodně kratší, pak musíme kroutit hlavou nad "pokrokem".
Re: Re: slusela by tomu oturbena benzinova aspon jednapetka
No čo ja viem? Prvé MCV malo atmo 1,4 alebo 1,6 a kupci to neriešili. Toto má podobný výkon a vyšší krútiaci moment. Namiesto dieslu príde hybrid. Za tie prachy celkom fajn.
Nechybí ani informace o ceně sedmimístného provedení, za které si má německé zastoupení účtovat 800 euro, tedy zhruba 25.300 Kč - hele nechcete koupit nějaký Eura?
Re: slusela by tomu oturbena benzinova aspon jednapetka
Přesně... je to hezký, slušně vybavený, už druhá úroveň celkem rozumná (možná s pár doplňkama typu výhřev sedaček)... v principu bych s tím neměl větší problém, až na ten motor.
Re: Re: slusela by tomu oturbena benzinova aspon jednapetka
U toho malého motoru to turbo bude mít zcela neznatelnou prodlevu. Skutečně nelze očekávat takové chování jako u legendárního 1,9 TDI 66 kw, kdy se nedělo nic a pak najednou zabralo turbo. Měl jsem 1.0 TSI v Octávii v náhradním vozidle a nebylo to žádná hrůza - jízda ve čtyřech lidech a rozjezdy a dynamika celkem v pohodě (jen to chtělo řadit). Jen na dálnici tomu při rychlostech nad 120 km/h docházel dech (ne že by to nejelo přes 130 km/h, ale už ten motor reagoval hodně vláčně....).
Jasně, kdo do toho přesedne třeba z turbodieselu 2.0 s výkonem 110 kw, tomu přijde slabé, ten kdo do toho přesedne z benzínové atmosféry 1.6 - 1.8 litru bude naopak spokojen. A ten kdo přesedne z naftové 1,4 - 1,6 Dci/Hdi/TDI tak řekne, že je to plus mínus stejné.....
ja bych mel hlavne strach o bezpecnost v 3. rade
staci malej strejch na zadek a maj to spocitany
o to horsi, ze tam nejspis vejdou jen deti
ma lecos za sebou a slusnou predstavivost a nikoho bych tam teda neposadil
No, měřím 173 cm a kolem seděli i přes 180 cm. Vyloženě tlustý tam nebyl nikdo. Multipla představuje spousty realizovaných až geniálních nápadů, které jinde nenajdete. Třeba "Vaše" vnitřní šířka je zvětšená nízkým okrajem dveřních oken, sloužících jako opěrka předloktí s ůchytem elipsoidních "uší" vyčnívajících právě nad ty okraje. Je to přesně v té výšce, jak je potřeba..
Sedadla byla velmi pohodlná - rovnoměrné podpírání sedáku i opěráku s přiměřeným tlakem v oblasti bederní páteře. No, tak, jak to Fiat umí.
Jestli se nepletu, byl plán Renaultu vyrábět tu... teď nevím, asi Twingo... a v zásadě tu mít jen výrobu a ne vývoj. Takže co se týče dilematu, jestli by náhodou nebylo lepší prodat tehdy Renaultu, mám dost jasno.
Srovnání Škodovky s Dacií je trošku jiný příběh, protože s Dacií pak Renault šel trošku jinudy... ale taky celkem jednoznačný - v Evropě i ve světě prodá Škodovka o 50%+ víc aut, v podstatně vyšší cenové hladině...
Pravda je, že si myslím, že velká část toho úspěchu je úspěch šikovných lidí tady a ne nějakého geniálního vedení ze strany VW... tak třeba by se prosadili i pod tím Renaultem.
Re: Re: slusela by tomu oturbena benzinova aspon jednapetka
Byl bych hodne opatrny u toho porovnani atmosfer. Z 1.6 asi jo, z takove te klasicke koncernove MPI, ale nejaka 1.8 - 2.0 co maji klidne kolem 100kw proste pojede prijemeji a ve vyssich rychlostech i lepe.
Re: Re: Re: slusela by tomu oturbena benzinova aspon jednape
Akože by to chcelo aj tú 1,3 to nerozporujem. Len si nemyslím, že ten čo mal MCV s benzínom si teraz nejak pohorší. Trh ukáže či to kupci akceptujú, podľa mňa áno.
Re: Re: slusela by tomu oturbena benzinova aspon jednapetka
Ano, na tahání přívěsu v plně naloženém autě někam na dovolenou to opravdu není. Ale to už jsem psal. Ano bylo by dobré dát tam 1.5 s turbem, nebo dokonce dvojlitr - ale prostě to by nešla zachovat nějaká nízká cena.
Re: Re: slusela by tomu oturbena benzinova aspon jednapetka
To bylo v souvislosti s těmi původními motory 1.4 a 1.6l u prvního MCV. Nicméně 1.0TCe vlastně do auta téhle velikosti ani nechceš. Do Sandera ho chápu, ale výš ne. Přece jen je Jogger velká krabice...
Právě že jsme se v Multiple v 6-i nacestovali docela dost a ocenili jsme vedle úžasné pohodlnosti i velmi dobrou srozumitelnost všech, když jsme spolu mluvili. Každé sedadlo jde štelovat samostatně. A je k tomu je mnoho variant ve 3, 4 a 5-i lidech s různými zavazadly (koly, lyžemi apod.).
Multipla je láska na druhý pohled. Kdo ji okusil, ptá se po pokračovatelce, ale ta už není.
Asi jsi nikdy v tom Fiatu Multipla a Hondě CR-F nikdy neseděl, protože by jsi nemohl pak napsat takovou blbost, že jsou "pohodlně 6-místné". Sedět ve třech vedle sebe (řidič + dva spolujezdci) bylo vyloženě nouzové řešení a pro řidiče dosti nepohodlné a omezující.
Jo,jo, - až překvapivě pohodlné, to se nedalo vyčíst - děkuji. A skládání sedaček je přitom lehké - snadné.
Nicméně, zavazadlový prostor je už se třemi postavenými řadami malinký a sezení v třetí řadě za zadní nápravou není bezpečné, jak jsme výše psali. Tyto nevýhody všech MPV se třemi řadami (či SUV-MPV s třemi řadami) tady zůstávají a nezbývá, než se dál divit, proč se nenavazuje na řešení Multiply 2x3. U něj sice sedí krajní pasažéři dost blízko dveří (boční nárazy), ale vnější šířka Multiply díky vtipu s okny dveří nebyla o moc větší, než u soudobých normálních aut a menší, než u tehdejších trojřadových MPV a byla tu tedy otevřená cesta k dalšímu vývoji.
Nestalo se tak. :-(
Re: Re: slusela by tomu oturbena benzinova aspon jednapetka
Já nevnímám porovnání motorizací dle objemu. Ale porovnávám parametry a 81 kw a 200 Nm se mi zdá pro takové auto jako je Jogger (není to dodávka ani MPV, spíše jen zvýšený kombík) jako solidní motorizaci. Jasně, není to ideál na dálniční přesuny, není to motor na pravidelné tahání přívěsu, ale ten kdo potřebuje auto pro takové využití prostě sáhne jinam (připlatí si neb osáhne po mladší ojetině).
Aha, proto se Škodovka nyní nemusí podbízet cenou a čekací doba by i v případě dostatku čipů byla několik měsíců..... To je znak neúspěchu. :-)
Kdo myslíš, že má na jednom autě větší zisk Škodovka nebo Dacia?
A co je lepší, vyrábět auta na nových platformách s novými technologiemi nebo auta na platformách které v rámci Renaultu/Nissanu už skončily a k tomu dávat postarší technologie?
alespoň to Sandero nedopadlo při nárazových testech nejlépe.
Ale jinak chválím prostornost.
Sedl jsem si do Sandera a Clia, a to Sandero bylo o třídu větší. Do Clia jsem se na zadní sedadla vůbec nedostal, u Sandera ano.