Elektromobilita
gil54
3
...za karbon-keramické brzdy bývá dnes obvykle (BMW, Porsche) okolo 250k, zde je 454k, to je téměř dvojnásobek a to je docela hodně.
Přejít do diskuze
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
a lehčí brzdy prodlouží dojezd.
Na svoji Teslu zvažuji přední brzdy od EBC, které jsou asi o 3,5kg lehčí než originály, takže by měly prodloužit dojezd o cirka 24km.
Nechci to řešit jen kvůli dojezdu, ale i kvůli možnosti si s tím autem víc zablbnout.
https😐/www.teslamagazin.sk/…tuce-ebc-brakes/
Na svoji Teslu zvažuji přední brzdy od EBC, které jsou asi o 3,5kg lehčí než originály, takže by měly prodloužit dojezd o cirka 24km.
Nechci to řešit jen kvůli dojezdu, ale i kvůli možnosti si s tím autem víc zablbnout.
https😐/www.teslamagazin.sk/…tuce-ebc-brakes/
Jako že většina elektromobilistů preferuje mrhání energií v brzdách místo její rekuperace ? Samotnou existenci klasických brzd "pro sichr" já přece nijak nevylučuju
A myslím že Plaid má víc než 300 kW. Bylo by fajn, kdyby elektromobily uměly brzdit elektricky alepoň stejným výkonem jako při zrychlování.
Co třeba superkapacitory ?
Dyť ubrzdit 2,5 tuny z 250 kmh na nulu vyrobí jen cca 1,5 kWh
A myslím že Plaid má víc než 300 kW. Bylo by fajn, kdyby elektromobily uměly brzdit elektricky alepoň stejným výkonem jako při zrychlování.
Co třeba superkapacitory ?
Dyť ubrzdit 2,5 tuny z 250 kmh na nulu vyrobí jen cca 1,5 kWh
Posílit? Myslím že už teď má baterka co dělat. O elektronice ani nemluvim. Rekuperace ti bude šetřit desky. 😉
PS Brzdný výkon pořádnýho auta je přes 1MW...
PS Brzdný výkon pořádnýho auta je přes 1MW...
Nepopírám, že to tak může být, jen je hrozně legrační nápad, snažit se Teslu předělat na sporťák! 😒]
Na to co pises se zamerili tady😒br />https😐/insideevs.com/…ea-first-ev-ssb/
A pouzily i ultrakapacitory.
Jednoduche to skutecne neni.
A je mnohem jednodussi vyrobit MW brzdy, nez MW pohon. 😉
A pouzily i ultrakapacitory.
Jednoduche to skutecne neni.
A je mnohem jednodussi vyrobit MW brzdy, nez MW pohon. 😉
Počítáš to chybně, nezajímá nás kolik se nacpe do baterek ale brzdný výkon, a to je těch původních 800 kW.
I ztráty se podílejí na zpomalení takže účinnost v tomhle případě není prvořadá, ale samozřejmě větší je líp..
Ale souhlas že v rychlostech nad 200 kmh bude max. brzdný výkon v MW, proto říkám že by se měli zaměřit na jeho lepší využití. No asi to není tak jednoduché
I ztráty se podílejí na zpomalení takže účinnost v tomhle případě není prvořadá, ale samozřejmě větší je líp..
Ale souhlas že v rychlostech nad 200 kmh bude max. brzdný výkon v MW, proto říkám že by se měli zaměřit na jeho lepší využití. No asi to není tak jednoduché
Třeba jo, ale většína lidí uvítá možnost brzdit nezávislými hydraulickými brzdami. Mají to tak všechny elektromobily, které jsem viděl. Kromě autodromových autíček na pouti.
Kromě toho platí to co píše DonVito. Máš auto s 300kW výkonu, ale brzdit chceš jistě aspoň tím 1MW výkonu ne? Nebo ne?
Kromě toho platí to co píše DonVito. Máš auto s 300kW výkonu, ale brzdit chceš jistě aspoň tím 1MW výkonu ne? Nebo ne?
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tak v tomto pripade vedia co robia, lebo si ich musis kupit. Tie obycajne nebrzdia nic. Vo ciacerych testoch sa zhodli, ze standardne dodavane brzdy su sokujuco najhorsie siroko daleko v automobilovom priemysle
Někde jsem viděl údaj ze účinnost rekuperace je 80 procent u Tesly. Takže 800kw z toho 80 procent je 640 kW. To je málo a i kdyby to bylo 100 procent tak je to málo. Musí to být nejmíň tak 2-3 MW.
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.