Elektromobilita
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTesla Model S Plaid dostane karbon-keramické brzdy, ovšem za tučný příplatek
23 komentářů
Josef Švarc
Ten bazmek, je děs. Normální volant, by to mělo mít.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
gil54
...za karbon-keramické brzdy bývá dnes obvykle (BMW, Porsche) okolo 250k, zde je 454k, to je téměř dvojnásobek a to je docela hodně.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tak v tomto pripade vedia co robia, lebo si ich musis kupit. Tie obycajne nebrzdia nic. Vo ciacerych testoch sa zhodli, ze standardne dodavane brzdy su sokujuco najhorsie siroko daleko v automobilovom priemysle
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
×
Sdílení komentáře
×
PS Brzdný výkon pořádnýho auta je přes 1MW...
Na svoji Teslu zvažuji přední brzdy od EBC, které jsou asi o 3,5kg lehčí než originály, takže by měly prodloužit dojezd o cirka 24km.
Nechci to řešit jen kvůli dojezdu, ale i kvůli možnosti si s tím autem víc zablbnout.
https://www.teslamagazin.sk/…tuce-ebc-brakes/
Kromě toho platí to co píše DonVito. Máš auto s 300kW výkonu, ale brzdit chceš jistě aspoň tím 1MW výkonu ne? Nebo ne?
A myslím že Plaid má víc než 300 kW. Bylo by fajn, kdyby elektromobily uměly brzdit elektricky alepoň stejným výkonem jako při zrychlování.
Co třeba superkapacitory ?
Dyť ubrzdit 2,5 tuny z 250 kmh na nulu vyrobí jen cca 1,5 kWh
I ztráty se podílejí na zpomalení takže účinnost v tomhle případě není prvořadá, ale samozřejmě větší je líp..
Ale souhlas že v rychlostech nad 200 kmh bude max. brzdný výkon v MW, proto říkám že by se měli zaměřit na jeho lepší využití. No asi to není tak jednoduché
https://insideevs.com/…ea-first-ev-ssb/
A pouzily i ultrakapacitory.
Jednoduche to skutecne neni.
A je mnohem jednodussi vyrobit MW brzdy, nez MW pohon. ;-)