Na promo to vypadá docela dobře, pofaceliftovaný Kodiaq ale taky a v reálu v nižší výbavě se mi trochu více líbí předface, výběr motorů je slušný, tady je ještě vše docela v pořádku, ale myslím, že v dnešní době by se tam hodil nějaký hybrid, který má i Oktávka, ale chápu, že je to stará platforma, nicméně by třeba s ještě jednou-dvěmi hybridními motorizacemi takto mohla vypadat ideální moderní nabídka verzí C segmentového auta.
Jo :-)
Je fajn, že tam je i ta 2.0TDI 110kW s manuálem... ale je trošku škoda, že jen jako FWD. A že s manuálem není ta 2.0TSI, to už mě bohužel nepřekvapuje. No na dnešní dobu pořád dobrý.
Já si osobně myslím, že u SUV v těch dražších verzí po manuálu moc lidí netouží a jak už tady zaznělo z úst jiných, tak u SUV je manuál volbou peněženky, protože takové auto asi není tím, kde by si chtěl užívat jízdu a řadit a řadit. Dvoulitrové TDI s MT chápu, to je oblíbená motorizace myslím i do fleetů (kde se taky bude koukat na cenu, protože manuál u dieslového SUV je snad ještě odtažitější, než u toho TSI :D) a ŠA jim vyhovuje, pak je manuál jen u těch levnějších verzí, nevidím v tom problém.. u Oktávie bych už ale třeba všechny TSI s MT uvítal.
No vidis, a me zas prekvapuje, ze nekdo chce jeste manual. Pro me je to "nepochopitelne". Ikdyz mozna je pravda, ze v tehle cenove kategorii je to porad jeste "cenove znacna" polozka/priplatek v pomeru k cene auta.
Cena je jedna věc.
Druhá věc je, že dnešní automaty obecně mají tendenci motory podtáčet... občas to řeší sportovní režim, občas ne.
Třetí věc je, že (s výjimkou popojíždění po městě) mě řazení nijak neobtěžuje, naopak mě těší si na předjíždění podřadit a vyřadit před vesnicí a vůbec mít větší kontrolu nad tím, co auto dělá (třeba i na sněhu a tak).
Naopak beru, že poskakování v zácpě je mnohem příjemnější a že díky většímu počtu rychlostí je automat tišší na dálnici.
Ono je to u o tom že mě třeba automat prostě nudí.
Při každodenním ježdění ve městě je automat super. Ale pokud jedu na okreskach tak je ro nuda. S na dálnici je to naopak v zásadě jedno jestli manuál nebo automat. Automat teoreticky přinese nižší otáčky.
A co tě proboha "překvapuje" na tom, že ještě někdo chce manuál?! :-) Máme ho od letoška v našem Karoqu 1.5 TSI a jsme s ním maximálně spokojeni! :-):yes::yes::yes:
Facelift povedený. PHEV by se pro takový příměstský mamacar hodilo jako sůl. A i na tom PHEV by mohl koncern trochu zapracovat. Nedávno jsem viděl srovnávací test Tiguanu PHEV s RAV4 PHEV. Dcela rozdíl, Toyota umí i po vybití (nebo v režimu nevybíjení) baterií fungovat jako výborný hybrid (potvrzuji i z vlastní zkušenosti, byť mouchy to imho taky má). VW v podstatě jen veze mrtvou váhu baterií (skoro jako to říkají dieselofiloví kritici pluginů).
Souhlas, že cena PHEV je šílená, jednu jsme kupovali v tý jejich plný výbavě (kde stejně ještě plno věcí chybí a naopak pár přebývá), tak vím, o čem (i po slevě), mluvím. Na druhou stranu, když to i tak prodávají jako housky na krámě, tak by byli blbí, kdy šli cenou níž. Spíš to vypadá, že ostatní auta se na ně za chvíli dotáhnou (včetně obyč RAV HEV).
Klasicky to bude chtít vidět... ale takhle zatím dobrý... i když ten předek se mi na těch minulých skicách asi líbil o kousek víc, možná je ta maska trošku moc velká (široká).
Čtyřkolka, dvoulitry v benzínu i naftě... to je fajn. Možná trošku škoda, že tu není silnější TDI... ale ta zlatá střední cesta ok.
Bohužel, ploché sedáky a opěráky bez podstatnější bederní opěry zůstaly. Jaká škoda, že Škodovka na to patrně nemá člověka.
Jinak celkově Karoq zjemnil a všeobecně zkrásněl - je stylovější. I na krabicovitém a výše posazeném SUV se dá stylisticky leccos udělat. :-)
Vzhledově jsou atraktivní, ale také mají (nápaditě!) rovné sedáky a i opěráky. Jel jsem v nich zcela novým Karoqem(!) asi 90 km a hned po usednutí nebyly dobré, což se během cesty jen potvrzovalo.
Navíc mě překvapilo nepohodlné sezení vysoko nad podlahou - jako na kuchyňské židli, místo v křesle obýváku - a i po snížení sedáku až na doraz dolů to pořád bylo vysoko a přitom už byl velmi špatný výhled přes dolní okraj čelního skla (měřím 173 cm).
Myslím, že SUV, obecně "oplývající" (nezdůvodněnou) vyšší světlostí, by mělo mít aspoň nižší sezení nad podlahou.
Dále mě nemile překvapilo tvrdé pérování, což pocit nepohodlného sezení ještě zhoršovalo. Nápadné příčné vystabilizování ("formulové" chování v zatáčkách) je daň vysokého těžiště SUV obecně, ale tady je výrazné. Je to svým způsobem i nebezpečné, protože nevaruje v přehnaně rychle projeté zatáčce - není upozorňující přechod v naklonění vozu; převrácení přijde náhle.
Myslím, že se obecně říkalo, že Karoq je to měkčí pohodlnější a Ateca to tvrdší sportovnější SUVko... ale určitě záleží i na pneu a tak. Pokud jsi někdy viděl nějaké video, kde se SUV opravdu převrátilo, tak to bylo kombinací chyby elektroniky a měkkého pérování, auto se nějak rozhoupalo apod. Pokud v zatáčce na základě náklonu zjistíš, že jsi to přehnal, tak už je stejně pozdě :-)
Pokud ve spodní poloze sedačky nevidíš pořádně ven, tak upřímně nevím, co bys s tím chtěl dělat... nemám pocit, že by Karoq měl nějak zvlášť masivní palubku nebo vysokou hranu oken... prostě se v SUV obecně sedí jinak.
No ale kdyby se nesedělo tak vysoko, tak není vidět ven :-) ?
Nechápu z toho úplně, co ti vlastně vadí... jestli světlá výška auta, posaz moc na výšku...
PS: já si taky potrpím na sedačku nízko, často mi třeba vadí elektrické sedačky co tak nízko dát nejdou... taky si teda nekupuju SUV :-)
Právě, pohodlné sezení je nízké sezení - s mírně nataženýma nohama. Proto jsou křesla (v obýváku) nízká. Souvisí to s prokrvováním nohou, ale nejen to. A je-li světlost SUV vysoká, neznamená to přeci, že i sezení nad podlahou bude vysoké. Tomu musejí být přizpůsobeny i čelní a ostatní výhledy. Ne ve všech SUV se sedí takto vysoko. A myslím, že tu nejde o podélné místo, aby se muselo vysoko sedět.
JInak obecně SUV přeci popírá celých 120 let vývoje os. automobilu. Připomíná terénní automobil, ale zbyla mu z něj jen vyšší světlost a větší váha. Tedy základní nevýhody pro silnice. Připomíná počátky automoblů = kočáry bez koní. Ale to jsem se hodně prohřešil proti současné módě! Ale ano, je to (jen) móda a skrz ní to spousta lidí dneska nevidí. A dostanu teď přes papulu. :-(
No tak pak prostě není SUV pro tebe, to je jednoduchý :-) . Nemyslím si, že by Karoq mohl mít třeba nižší spodní hranu oken... tohle je standardní konfigurace SUVka, se sezením víc na výšku a z toho plynoucí menší nároky na podélný prostor. Ještě je tu kategorie zvýšených kombi, se standardním posazem a větší světlou výškou... pro mě osobně třeba zajímavější. Nebo nevím, jaké SUV ti v tomhle vyhovuje o tolik víc?
Myslím, že na to koukáš moc petrolheadským pohledem. Naopak spousta uživatelů aut je otrávená z toho, jak se běžné kompakty snižují a drhnou o obrubníky u Tesca. Takže za mě... je fajn, že si zatím pořád můžeš vybrat... pokud SUV nechceš, no tak si ho nekupuj ;-)
Ano zvýšené kombi. To je nejlepší řešení pro toho, kdo třeba potřebuje vyjet kratší vzdálenost k chalupě po nezpevněné cestě. Světlost je zvýšená proti originálu např. jen o 2 cm (z cca 130-150 mm na 160-170 mm). A to stačí. SUV stejně nemá kroutivý podvozek, aby zvládlo víc než takové kombi. A ani nemůže a nesmí mít!! Je pro silnice, kde má jezdit i k 200 km/h (v Německu).
A to sis nikdy nevšiml (třeba ve filmu), jak pohodlně se v autech z 20. let posádce vystupovalo a nastupovalo (a sedělo) a jak byla jejich vysoká světlost výhodná při pohybu na nekvalitních silnicích? :-)
Jaký má smysl si pořídit vysoké auto a pak v něm chtít sedět nízko? K čemu je ti těch 20-25 cm zbytečného vzduchu, co vezeš nad hlavou (soudím dle toho, že nevidíš přes palubku ven)?
Lidi si nepořizují SUV proto, aby tam nakonec seděli na zemi. To auto prostě není pro tebe. Příměr s kuchyňskou židlí je samozřejmě blbost, si to změř...
To je hraniční hodnota. Starší 2.0TDI nám braly olej taky, ale v řádu třeba 1l na 10.000 (při lítání po Německu víc)... a i to je víc, než by se mi u mýho auta líbilo. Dolévat skoro litr na nádrž už nemůže dlouhodobě dělat dobrotu.
Střídám služebně 2 auta s tímto motorem po WLTP 2018, nejhorší na tom je, jak je zpřevodovaný, v nízkých otáčkách vůbec nejde jako starší TDI (verze s MT).
Olej nevím, ale pořád se tam rozsvěcuje kontrolka, která značí problém s chladící kapalinou. Už od nova.
jo to jsem měl na fabii pořád, neustále unikala chladicí kapalina a každé 3 měsíce se musela dolévat. Čím bylo chladněji, tím dřív se to objevilo. A servis na nic nepřišel, jen že prý máme častěji kontrolovat a dolévat :D
nám 2.0 TDI bralo cca 1l na 1000km už od zažátku a dle škodovky a manuálu to bylo ok. Ale to byl rok výroby 2008 a pak mu praskla hlava. U pozdějších už to bylo kolem 0,5l na 1500-2000km.
no když ti to dělá 90% flotilových aut, tak to bereš jako normální věc, obzvlášť, když je to zmíněno i v manuálu. No a pak člověk zkusí něco jiného a zjistí, že za 15tis km ten olej řešit nemusí.
Tak dolévej když musíš mít Das Skoudovku. Já nemusím u 25 let starého Peugeotu dolévat nic. Nemusím dolévat nic ani do Priusu, ve kterém z principu uniká olej do sacího potrubí.
Dolivani oleje neni nic prijemneho, ale furt muze byt hur, treba kdyz po 15tis km mate mito chybejiciho litriku litrik prebyvajici. Litrik, nebo rovnou dva. :D
Ja som tiež dolieval cca 1l na 15000 km a po dvoch rokoch a 109000 km menili motor. Tak držím palce nech nedopadneš rovnako. Ja som mal štastie, že to bol operák a škodovka to zobrala na seba. Byť súkromník tak smola, lebo záruka bola do 100000 km na motor.
Milion nových vychytávek, ale když se kouknu na zvětšený panel klimatizace, tak mi tam opět chybí tlačítka (knoflík) na ovládání otáček ventilátoru :-(, tzn. pro nastavení toho jak hodně to má foukat musím opět přestat věnovat pozornost řízení a začít bloudit v menu infotainmentu, vážně super :-/ - osobně bych většinu popisovaných "hraček" vyměnil za ta 2 tlačítka.
Mimochodem, jsme moc zvědav jak dlouho vydrží na hliníkových válcích ta 150 mikronová vrstvička tvrdokovu, která tam je namísto litinových vložek :-/. Další hřebík do rakve motorů s dlouhou životností.
Nepochybuji o tom, že si Škodovka za podobné vymyšlenosti nechá pořádně zaplatit, stejně tak nepochybuji o tom, že většina potenciálních zákazníků Škodovky by dala přednost poctivě udělaným modelům cca 10 starým (samozřejmě nově vyrobeným)
Takže vlastně děláte ručně to, co jinak dělá automatická klimatizace sama :)
Ale tak je to každého věc, já tomu třeba nerozumím, mě to prostě příjde hrozně předpotopní si to regulovat ručně :) jako jasně, v autě kde AC není je to něco jiného... Jinak v létě se snažím co nejvíc jezdit tak, že uplně vypnu větráky a všechno a stáhnu si všechny okýnka, což je hrozně příjemný, tedy pokud uplně člověk nestojí v největší zácpě v největším horku.
Bože.... Automatická klima přeci je o nastavení cílové teploty. Tomu uzpůsobuje teplotu vzduchu a intenzitu větráku. Ale tu intenzitu si můžeš přece zregulovat!
Vůbec nevidím důvod vypínat AC. Ono to u mě vlastně ani nelze :-[] Veškerý režim automatiky si příp. upravím intenzitou ventilátoru, příp. tlačítkem econ na krátké trasy kde nemá smysl klimu nechat valit naplno.
Tak tu ručku už jsem v případě Karoqu bohužel musel obětovat... :-( A nevylučuju, že se jednou bohužel budu muset smířit i s tím automatem (pokud ovšem nabídne pádla pod volantem). Existuje ovšem pro mě jedna zcela nepřekročitelná hranice, přes kterou "nejede vlak" - zkratowůz! :-)
Proč předpotopni. Ne že bych ventilaci měnil nějak často a do jejiho nastaveni chodil každou chvili, ale automatika rozhodně neni všemocna a těch situaci, kdy je vhodnějši prostě změnit prioritu foukani či jeji intezitu je opravdu dost.
Takže v tomhle tě plně chapu. Taky zaleži co komu vyhovuje nebo s čim se spokoji. Nebo jezdiš s někym kdo klimu nesnaši.
A to já zas do toho elektronice občas hrabu, v létě to nechat jen na automat, tak brzo skončím s angínou, teď v zimě zase čas od času naopak přidám otáčky větráku. Naštestí mám na tohle všechno tlačítka a točítka. Klima (částečně) a vypínání asistentů přes displej v služebním Kamiqu mě vadí, tady to není o nic lepší, navíc to má ještě ten vošklivej volant. Přitom zvenku docela pěkný auto.
Ne vyloženě komfort režim na tlačítko na panelu ovládání, ale mám tam 3 režimy intenzity někde v menu klimatizace, na léto mám nastavené asi medium, na zimu to zvednu, tím se možná dost vyřeší.
Ale to není pravda, na klimatizaci jsou tři knoflíky a tím uprostřed si normálně regulujete otáčky větráků. Upřímě, mám Karoq už 3 roky a točil jsem tím jen jednou, když jsem to zkoušel. Nevidím fakt důvod s tím točit za jízdy. Automatická klimatizace funguje dobře. Každopádně, když budete chtít, tak můžete.
Ale to není pravda, na klimatizaci jsou tři knoflíky a tím uprostřed si normálně regulujete otáčky větráků. Upřímě, mám Karoq už 3 roky a točil jsem tím jen jednou, když jsem to zkoušel. Nevidím fakt důvod s tím točit za jízdy. Automatická klimatizace funguje dobře. Každopádně, když budete chtít, tak můžete.
Co si pamatuji, tak každá klima měla komfortní režim ( u každé značky pojmenovany jinak) a nikdy nebylo potřeba snižovat intenzitu, právě v tom komfortní režimu. Sice trvalo déle, než se auto vychladilo, ale nebyl to žádný studený průvan.
Jinak Karoq není špatné SUV. Ale největší problém vidím v tom, že bych chtěl automat a jestli se nemýlím, tak u 1.5 TSI dávají problematické malé DSG. A 2.0 TDI s velkým DSG už je cenově mimo.
Další věc mi vadí, že na rozdíl od konkurence, tak zadní sedačky standardně nemají nastavitelný sklon opěrek. Nemluvě o další výbavě, kde nemá smysl začínat níž jak v Style a ještě tam není vše.
U zadních sedaček si můžeš vybrat... VarioFlex má posuvné sedačky i stavitelný sklon (i možnost sedačku úplně vyndat)... ale jsou trošku víc slim-fit.
Převodovka... 1.5TSI měla suché DSG jako FWD a mokré jako AWD... AWD teď v nabídce není, takže předpokládám, že zůstává u suché verze.
Tak cenu zveřejnit nemůžou, to by na celém představení zanechalo hořkou pachuť a to si žádné marketingové oddělení nedovolí. Teď se všichni musí namlsat designem a musí se obecně vzbudit zájem a až pak nám laskavě sdělí, o kolik to zdražilo, je to psychologie :-). Osobně se divím, že Karoq takticky nezdražili před uvedením nového modelu.. takže to mezigenerační zdražení by pak bylo jen optické :-). Když Superba a Kodiqa napálili skokově snad o 50 tis., tak Karoqa o 30 tis. mohli taky :-[]:-[]:-[] .
No uvidíme. Aktuální ceník Karoqu startuje na 614t za litr v Ambition, to je 30t nad Octavií Ambition... což by asi mohlo i stačit.
Pokud svážou zdražení s faceliftem, tak jim to dává možnost to prezentovat jako zdražení kompenzované výbavou navíc (třeba ten virtual cockpit atd.).
Možna tak o 1% meně ošklive. Ale z designove mizerie což je u škodovackych krabic standard se těžko děla něco na pohled moderniho a alespoň vzhledově neuražliveho. Kdyby to propagace hodila, alespoň do nějake pěkne barvy a ne do hovi.nkově oranžove a o kolech ani nemluvě.
Bohatě stači, když si to slovo změniš za hnědou, už to chapeš ?
Tim však netvrdim, že by oranžova, kde je vice nějake hněde složky nemusela vypadat pěkně, ale zrovna tahle to určitě ne. Ja to viděl jak na fabii tak na nějake te krabici a zřejmě to byl karoq.
Mně se to náhodou na první pohled docela líbí. Původní Karoq na mě od začátku působil jako 15 let staré auto a toto už má celkem šmrnc a asi bych se nestyděl to mít zaparkované před domem. Ale s finálním verdiktem si počkám na "živé" dojmy.
Suhlasim... obcas staci malo a razom je z toho skoro nove auto.. a podobne aj atece ci arone facelift hodne prospel... tesim sa aj na faceliftovanu scalu... tieto facelifty zvlada koncern v poslednej dobe na vybornu ( kodiaq karoq t roc polo ateca arona a pod ) ...
Zřejmě bys měl co nejdříve navštívit svého očního lékaře. A ještě předtím se "pokochat" některými současnými designovými kreacemi Fordu (ne, nádherný Mustang na mysli nemám). :-)
Pochybuji, že by mi očař dal odpověď na to proč zrovna škodovka děla tak nevzhledne a obstarožně vypadajici krabice, ktere těžko hledaji konkurenci.
Jen od něj vim to, že naštěsti stale nepotřebuji bryle.
Jo to u forda, ale nevim proč opět zrovna u něj se da i nad těma krabicema "pokochat" a takovych je určitě vicero.
Ale hlavně ford děla i auta a ja mam auta rad takže u něj je co pohledavat což u škodovky jaksi nehrozi a vlastně ani nikdy nehrozilo.
Facelift Karoqu patří podle mého názoru mezi ty nejpovedenější, které kdy designové studio Škody Auto navrhlo. Ono ale i dosavadní provedení je designově nesmírně povedené (snad s výjimkou poněkud kontroverzního prohnutého prolisu na 5. dveřích). Snad ještě důležitější v dnešní úchylné době je ovšem fakt, že byly zachovány současné motorizace! A dokonce nepřibyl ani odporný hybrid :-):yes:
A ještě několik poznámek na závěr:
1) Vnucovat zákazníkům digitální přístrojový štít jako nový standardní prvek výbavy není vůbec rozumné, zvláště pak při současné chipové krizi
2) Kola 20 palců jsou na Karoq naprostý úlet, už 19ky na něm vypadají dost komicky, nemluvě o brutální redukci jízdního komfortu, a co teprve dvacítky! :-O Fajn je ovšem to, že si to člověk nemusí objednávat, to je fakt.
3) Ta oranžová metalíza Karoqu neuvěřitelně sekne! :-) Jenom doufám, že nenalakování motorového prostoru vrchní vrstvou laku nastalo jen u předsériových vozů!!! :-Ohttps://www.idnes.cz/…915_dsc_4685.jpg
3) Cena, cena a ještě jednou cena. Už teď se děsím, jakou cenu v Boleslavi na toto nesmírně zdařilé SUV napálí (i když mě osobně už se to naštěstí osobně týkat nebude)...