Zatímco v minulém roce se mezi finalisty probojoval pouze jeden elektromobil, nyní je ve finálové sedmičce pouze jediný automobil se spalovacím motorem.
Tato anketa uz davno stratila vaznost a zanietenost na aku si spominam z mojich mladsich cias... a tento rok to bude opat dalsia fraska z povinnosti... vidim tu uz len same zehlicky... a uz teraz je uplne jedno ktora z nich vyhra
Ze sedmi finalistů je šest elektrických spotřebičů a ten jeden poslední mohykán končí na 1,2 R3 v benzínu a 1,5 v naftě. To je fakt s prominutím výběr k zblití.
No, naposdled když v COTY vyhrál elektrozkrat, Jaguar I-Pace, tak to nic nezměnilo na tom, že je to naprostý propadák. A to samé platí o Opelu Ampera. :-[]:-[]:-[]
Tak tímto ročníkem pro mě COTY přestala existovat!
... obludná ideologická zaslepenost, resp. strach z útoků zelenorudé levičácké lobby na "málo zelený výběr" už evidentně zastrašil i motoristické novináře. Fakt smutné.... :-O:-O:-O:no:
Asi proto, že to je americká automobilka, která tu ani nevyrábí. Nic z USA nezískává tuto cenu. Výjimkou je Ford díky jeho evropské pobočce a výrobě v Evropě. V hluboké historii to byl Chrysler, ale to díky faktu, že mu patřila Simca. Historicky to byl i Chevrolet - Volt ale to jen díky dvojčeti Opelu Ampera.
Je to vysledek politickeho tlaku a jako takovy vydrzi prtesne tolik, kolik vydrzi ta politicka parta.
A ta vydrzi asi tak dlouho, nez na lidi opravdu dolehnou dusledky tohoto "experimentu" .
Re: Tak tímto ročníkem pro mě COTY přestala existovat!
Myslím, že by se to dalo vyřešit vyhlašováním COTY ve dvou kategoriích. Spalovák a non spalovák. Ano, já vím, nepůjde to, protože motorističtí novináři jsou dnes s ekofašistů při-pokakaní.... :-[]
Pokud trendem nazýváš řízený tlak na nástup elektro a zákaz spalováků a nařízenou zelenou ideologii, kde nemáš na výběr, tak tomu pak můžeme říkat trend.
Re: Tak tímto ročníkem pro mě COTY přestala existovat!
Souhlasím. Anketa a rozhodovací porota by se asi měla víc přizpůsobit současnosti a situaci. Jinak její význam a vážnost bude stále nižší.
Od počátku jejího vzniku byla prestiž ankety poměrně slušná, potom postupně trochu klesala a v určitých obdobích byl i kritizován syndrom "kdo dá víc chlebíčků na stůl", který zřejmě v nějaké formě přetrvává dodnes.
Vítězné vozy však nebyly vždy to nej, co v tom roce automobilový průmysl přinesl. Někdy vyhrálo dobré a později i komerčně velmi úspěšné auto, někdy úplná pitomost. Já to vidím tak 50/50.
Ta fantasmagorie o EV drtících ovela drahšie hypersporty na okruhu byla fakt dobrá, pobavilo.
Přestaň brečet, že ti ostatní nepřistupují na neodvratitelný přechod a zamysli se nad tím, proč EV nezvládají konkurovat nejprodávanějším evropským autům.
Re: Tak tímto ročníkem pro mě COTY přestala existovat!
Tož já sleduju, krom Rasťovej Garáže, od vás taky Topspeed, Autožurnál a Motoring, a z Polska Pertyn Ględzi, a Carwow, neb Mat Watson mi přijde (až TopGearově) vtipný.
Toptene, ty nejsi hloupý, fakt ne. Není to trend a jen politický nátlak. Ale nutno uznat, že není v současnosti spalovák, který by mohl konkurovat inovacemi jako H/K ve výběru.
A co, že to ma 4 kola a volant.
Něco co je na baterky a potřebuje to zasuvku bych zařadil mezi domaci spotřebiče jako jsou pračky, vysavače, toustovače apod.
Proč si bereš do pusy starší Fiaty, když o nich evidentně nic moc nevíš? Jak jsi proboha přišel na to, že Fiat 124 (nebo Lada 2101) měl jako základní motorizaci čtrnáctistovku?! :D:-[]:-O
Ty o čom píšeš.Ak má niekto iný názor ako tvoj tak už musí byť zakomplexovaný ?Predsav si že ešte žijú a myslím si že aj ďalej budú žiť ľudia ktorý majú radi zvuk spalovacieho motora a takisto radi radia rýchlosti a naopak nepotrebujú počuť bzukot a riešiť dojazd že či najbližšia nabíjačka bude volná alebo si tam pár hodín počkám aby som to geniálne EV dobil.Ty tu píšeš na neodvratitelný koniec spalovákov ale treba si aj uvedomiť že cca. 50 % obyvatelstva býva v panelákoch a myslíš že títo ludia túžia po aute od 30 000 € a každý povedzme 2-3 deň budú riešiť kde ho budú nabíjať.Elektromobil môže byť voči spalováku efektívnejší ale pre bežného občana momentálne a možno aj ďalších 50 rokov ne-po-u-ži-tel-ný.Tak sa chlapče zobuď.Ty budeš asi " progresívny ".
Je smutné že zo siedmych áut vo finále je 6 elektro.Bodaj by to vyhral 308 so štvorvalcovým dieselom 1.5 HDI / ale asi alebo skôr určite sa mýlim /.Je zaujmavé ako tlačia na pílu s osobnými elektoautami a tie milióny čmudiacich kamiónov čo denno denne brázdia Európu im nevadia.Tie sú akože ekologické.Elektromobilita je aj tak utópia veď kde by tie všetky autá nabíjali.
Bé bé přemění na teplo... zato EV ji na teplo přemění v elektrárně, část vycmrndá ve vedení, něco při nabíjení a pak se vítězoslavně rozjede, aby po 300 km zastavilo na nabíječce a tvrdlo tam 40 minut, protože termomanagement zjistí, že nestíhá uchladit baterii.
auto roku naznacuje trend a technologie, jakym smerem jde automobilovy prumysl
a trend je jasnej - elektroauta
a kapitani automobilek daj jen tezko na par mistnich pisalku a otoci kolo dejin proti trendu
i proto, ze by to kolo dejin semlelo
Píšu to tobě proto, že píšeš, že mají ti finalisté lepší výkon, než spousta dřívějších vítězů. Což je sice pravda, ale je to takové smutné vítězství... vlastně je to docela příznačné:
2013 vyhrál Golf, za půl mega jsi mohl mít slušnou 1.4TSI 110kW.
Jestli třeba letos vyhraje Cupra Born, tak můžeš mít taky 110kW, jenže s dojezdem omezeným na 340km za ideálních podmínek... a dáš za ni dvakrát tolik. Pokrok pro typickou cílovku? Ani náhodou.
V té kategorii 1.2M+ už to pak není tak zlé, ale právě v těch cenách, ve kterých se v Evropě prodávalo 95% aut, se vlastně žádné EV koupit nedá.
"Kazde BEV z finalistov ma vyssi vykon a lepsie vykonove parametre ako bezni vyhercovia COTY za poslednych 30 rokov - skoro same male a kompaktne auta s motormi 1.x l pricom motor bol casto tym najmenej podstatnym parametrom"
No jistě... a víš proč? Protože ta anketa nebyla pojatá jako "nejhustější kára na trhu", ale "nejlepší auto pro normální lidi" (jakkoli je to vágní definice)... auto typicky v základu za 300-350.
PS: Výkonové parametry je takové ošidné slovní spojení... co třeba taková maximálka, kolik výherců mělo nižší Vmax, než mají naši finalisté? 160, 180... To se vracíme někam do osmdesátých let, ne?
Jestli nechápeš zásadní kvalitativní rozdíl mezi 4válcem a z principu hrubě nevyváženým (a při akceleraci více či méně drnčivě znějícím) tříválcem, je další diskuse s tebou zcela zbytečná. :-[]
Bylo to 60 k, a to jak u italského originálu, tak u ruské licence. Ovšem při hmotnosti 855 kg Fiatu a 950 kg Lady to pořád stačilo na maximálku 140 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 18 s. Což bylo v 60. (i v první polovině 70. let) pořád velmi slušné, když uvážíš, že se jednalo o úplně základní, nejlevnější verze. :-)
To je tak debilna logika asi ako: Nieco co potrebuje fosilne palivo a komin a vacsinu energie premeni na teplo by som zaradil skor medzi vyhrevne zariadenia ako piecky, krby, kotly a podobne.
Jestli to není spíš tím, že XC40 není žádnej exot a člověk si ho až tak nevšimne.
Po Praze jezdím taky a moje zkušenost je spíš těch 150:1 než 1:1... ale jestli to u vás třeba má soused a potkáš ho dvakrát denně... ;-)
Tak pokud narážíš na odpojování dvojice válců při malé zátěži u jednotky 1.5 TSI, tak tě mohu uklidnit, že si toho ani nevšimneš. A ano, radost z této debilní emisní politikou EU vynucené "inovace" fakt nemám. :-)
Jenže jestli je jeden pozadu a nebo ten druhej zcela mimo je otázka která bude s jistotou zodpovězena až v budoucnu. Jde o to, že je vyvíjen zcela nesmyslnej tlak na elektromobilitu pod bohulibou záminkou, ale jelikož to v udávaných termínech není reálně možné, tak sedná o cílenou manippulaci, jejíž cílem je omezování, nedostupnos, snížení mobility obyvatelstva a zdražení.
Re: Tak tímto ročníkem pro mě COTY přestala existovat!
A číta dnes vôbec niekto motoristické časopisy? O predplácaní ani nehovorím. Predpokladám, že už skoro nikto. Tiež som si pred 10-15 rokmi predplácal slovenské aj české motoristické magazíny, dnes je to už výhradne web a čoraz viac Youtube. Čakať dnes na magazín, ktorý mi prinesie mesiac staré informácie, to už nechce nikto. Ale nie je to len aktuálnosť internetu, ale aj kvalita. Ako píšeš borci z Youtube ako Joe Achilles, slovenský Rasťo Chvála alebo český Muldix už dávno svojou kvalitou prevýšili starú papierovú školu a od nich sa dozviem oveľa viac, ako zo "zavedených" značiek (bohužiaľ aj ako ACZ).
A možno doba sa raz mení aj v ECOTY, ako v minulosti volali automobilky na prezentácie len zástupcov tlačených médií, dnes sú tam pomaly youtuberi v prevahe.
..a stale ten isty problem: nulova objektivita. Stale zatezeni na zlozvyk, akoze plus spalovakov - hluk spalovacieho motora. Aj ked tu snivate o krasnom zvuku V8, realita je taka ze super drvive % aut na ktorych jazdite a ktore si nakoniec kupite nema krasny zvuk, ale zbytocny otravny hluk nizkoobjemovych nekultivovanych troj- a stvorvalcov, ktore nie su motormi ale neefektivnymi vyhrevnymi telesami, ktore popri kureni iba zlomok energie premenia na pohyb a v kazdom jednom parametri daleko zaostavaju za elektromotorom, ale su tu zakomplexovani distukeri, ktori zase super neobjektivne volaju BEV zehlickami, autickami a spotrebycmi, ktore ale nemaju najmensi problem v drag race, alebo na okruhu rozdrvit ovela drahsie, mensie sportovejsie/nepraktickejsie spalovakove super a hyper sporty. Tam si objektivitu opat vypinaju. To ze im otravne nehuci a nesmradi motor v pracke, mixeri a vrtacke a nemusi im robit otravny servis kazdy rok, to im nevadi, ale ako nahle otravne nehuci a nesmradi motor v aute, to uz je problem. Kazde BEV z finalistov ma vyssi vykon a lepsie vykonove parametre ako bezni vyhercovia COTY za poslednych 30 rokov - skoro same male a kompaktne auta s motormi 1.x l pricom motor bol casto tym najmenej podstatnym parametrom, ale ako nahle je prakticke tiche auto bez otravneho servisu vo finale, uz je to problem.
Nepotrebujem vyvolavat diskusiu o hoaxoch o nedostatku enertie, pretazenej sieti, neekologickej slepej ulicke atd. (niektori stale nedokazu pochpit ze BEV napajane z cisto uholnej elektriny (nikde na svete) je cistejsie ako spalovak) tych tu mate dost, ale pomohlo by akceptovat pad spalovakov a neodvratitelny prechod na BEV a riesit konstruktivne diskusie, preco vyhral neefektivny, stratovy a nepopularny I-Pace, namiesto vylievania si svojich komplexov a konzervativnych blokov. BEV nie je pre kazdeho, tak isto ako si kazdy nekupoval vyhercov COTY. Nemusi mat kazdy doma BEV aj ked bude EU autom roka, lebo nielen ze maju novinari ine kriteria a financne stymuly (vid. I-Pace), ale nie kazdy si moze dovolit to najlepsie auto. Pre niekoho je BEV v najpopularnejsej SR triede Fabia prilis drahe, niekto nema kde nabijat, niekto sa tvari ze je z tych 3% vodicov co jazdia viac ako 200km denne a niekto kvoli jednej dovolenke do Chorvatska rocne potrebuje jazdit kazdy den po meste s 2.0TDi a 600l prazdnym kufrom a problemovo parkovat.. ale toto tieto ankety nezohladnuju, hladaju najvhodnejsie premiestnovadlo z bodu A do bodu B pre uzivatela bez tychto limitov a z tohto pohladu budu mat BEV kazdym rokom vacsie zastupenie medzi finalistami. Bud sa s tym zmierite, lebo tu budete este dalsie roky vyplakavat konciacu eru spalovakov ako to robite doteraz.. je to ako citat nejake zenske forum pre mamicky.. :no: Uzivajte si spalovaky v sportiakoch, snivajte o nich, niektori si ich aj kupia.. ale nevyplakavajte sa v kazdej jednej diskusii kvoli svojim komplexom a nulovym skusenostiam s BEV.. je to pateticke a zasierate tym kazdu diskusiu ;-) .
Tak je to o pohodlnosti. Mně to přijde dost otravné, tak jako někomu přijde otravné při každém startu vypínat start stop. Dnešní auta ti dle klíče přizpůsobí polohu za volantem, ale pak jdeš a 4x denně manipuluješ s kabelem, abys nevyplácal baterii. Že to dělat nemusíš, je pravda, ale zase to bez toho jaksi nedává smysl.
Jasně, nevyplácá se na nulu, ale na nějakou minimální úroveň. A v té úrovni ti není schopna dodat 80 kW pro elektrický odpich vždy, když si zamaneš, jak ukazují i měření zrychlení RS iV v testech. Ano, můžeš si trochu prasácky elektřinu motorem vyrobit. Ano, u Peugeotu ti zůstává super benzínový motor. Ale stejně mě napadá, proč tak složitě?
..zelenoruda tupa luza tlaci na pilu. Je smutne, ze novinari podlehaji tlaku urvanych levicackych hlupaku.
Nastesti dnes je uz nad slunce jasnejsi, ze BEV je slepa cesta, ktera nikdy skutecnou alternativu ICE vozidel predstavovat nebude.
Tak od auta za milion nečekám, že s ním jízda bude tortura. Ale denně nabíjet bych nechtěl, ani kdybych měl tu možnost, a ze slušné dynamiky je po vybití baterie dostatečná dynamika. Nevidím v tom větší smysl, zejména finančně.
YTD neni ani v prvni dvacitce, de8ilku... Dokonce ani Tesla jako znacka se do prvni dvacitky vubec nedostala. Malinka Mazda prodava v Evrope vic aut nez ta tvoje Tesla.
To ze nechapes definiciu auta nie je problem ankety alebo tejto diskusie. Ak sa ti nepaci, tak ju nesleduj. Je to subjektivny nazor novinarov. Auto je kolesovy motorovy dopravny protriedok, to ze mas komplexy z elektomobilov a aj napriek lepsim vykonovym parametrom ich povazujes za atrapy je tvoj problem, logika tvojho prispevku je stale debilna.
Jednapětka s turbem není nijak extra přefoukanej motorek ze sekačky, to zase neblázni, je to Karoq a né velké SUV. Sám mám s podobnou konfigurací ( i s tou Areseho, ale s lepší převodovkou :D) , byť od jiné značky, dost zkušeností a takové malé SUV s tím dává stovku pod 10s a na dálnici upaluje přes 200, není to závodní auto, ale brzda provozu taky ne a to i naložené. Kdyby tam měl litrové TSI, už je to jiné. Vím, že si chtěl vrátit Aresemu debilní koment, ale zase s rozmyslem :D
Jednou za týden natankovat mě obtěžuje méně než 2x denně řešit kabel (nejvtipnější je idea, že ho ještě budu vytahovat z kufru v práci) a navíc někdy menší nádrž. Parkování na modré... no jednak se tuším týká pouze Prahy a jednak je to taková spíš "výhoda".
Samozřejmě vím, že se baterka zřídka vyplácá na nulu, ale pokud vím, tak se ji ideálně hybrid snaží vyplácat během trasy a pak dokud nenabiješ, papírové údaje stabilně dostupné nemáš. Což někdy řeší DC nabíjení, ale v této kategorii je to vzácnost.
Cena benzínu s pokutami, to je zase takové falešné plus, hodně záleží s čím srovnáváš. Koncern má PHEV fakt výhodné. U Kie koupíš 1.6 GT za 730-800 tisíc, 1.5 mají Korejci za pakatel.
Ať pouze nehejtuji, mám projetou 1.6 PT 180 a 1.6 225 Hybrid ve stejném autě a jako člověku alergickému na pomalé reakce automatu se mi přecejen jelo lépe s PHEV, fungovalo to fakt dobře. Jen když si vezmu tu finanční a praktickou stránku, celé mi to přijde jako ústupek byrokracii, který nedává smysl. To snad radši i EV.
To spekulujete hezky, ale na špatném základě. Výroba v Evropě vůbec podmínka není a Tesla Y byla mezi kandidáty, jen nepostoupila do sedmičky. https://www.auto.cz/…-skodovky-141694
Ah, stále tieto klišé argumenty proti elektromobilom. Načo hneď riešiš tu druhú polovicu, čo býva v bytovkách? Koľko viliek a satelitných štvrtí sa nájde, kde úplne v pohode môžu fungovať s elektromobilom a majú aj na tie drahšie? Proste hlúpo a tendenčne paušalizuješ, ale teda nie si tu sám taký.
Lenže to je vás tu pár krikľúňov-štamgastov, ale potom je tu tichá väčšina. Tá si tu nevylieva srdiečko a kupuje čo len chce. A je ešte čo kupovať, nikto ti nezakazuje kúpiť si diesel či dvojlitrový benziňák. Otázne je, či tí, čo tu tak broja proti elektromobilom majú vôbec na nové spaľováky.
To ty nechapes ze spalovaky sa obmedzuju kvoli bezohladnemu zamorovaniu ovzdusia, prirody ropnymi katastrofami, obrovskej spotrebe elekrickej energie ktora vytvara dalsie emisie a nedostatky elektriny atd.. tvaris sa ako by to bolo rozmarne rozhodnutie nejakeho fanusika EV. Clanok ani diskusia vobec nie je o obmedzovani spalovakov, ale o prudko rastucej popularite EV u odbornikov aj beznych kupcov a naopak o prudko kelsajcom zaujme o spalovaky, tak neviem preco sa vyplakavas prave tu..
O com pisem? O realite od ktorej si odpojeny (ty budes asi podobne postihnuty ako Ha ra bin :)). Faktom je ze najpredavanejsie auta na SR maju troj a stvorvalce o otravnym nevabnym zvukom a ticho elektromobilu su drvivou vacsinou vnimane ako vyhoda. Tie trapne predpovede ze za dalsich 50 rokov budu EV nepouzitelne si chlapce nechaj pre ostatnych co 10 rokov dozadu nevedeli co je to EV a stale nechapu ze su najpredavanejsimi autami v EU, alebo celosvetovo vo svojej triede. Tiez si odpust z prstu vycucanych 50% ludi bez moznosti nabijania, vacsina Slovakov ma moznost nabijania doma, v garazi, v praci alebo v nakupnom centre. Na SR sa uz startuju pilotne programy smart city policneho osvetlenia s nabijackou co spristupni nabijanie BEV uplne vsetkym bez problemu. Ty si taky odbornik co nikdy nevlastnil EV a pinda bez skusenosti alebo vedomosti, dostuduj si ze priemerny denny najzad v EU je 32km takze priemerne budu nabijat raz za tyzden, co uz dnes nie je problem pre ludi co skutocne EV vlastnia, dostuduj si ich realne skusenosti namiesto pisani nezmyslov.
Hlavní bonus pro mě je ta univerzalita. Můžu na elektro po městě, můžu na dovolenou do Bulharska kde nejsou žádný nabíječky, mám benzínový auto se slušnou dynamikou co mě nesežere. Že na každou tu specializovanou činnost existuje lepší varianta je fakt, ale v tom mixu je to zajímavý.
Já nenajezdím až tolik, po městě skoro nic... tak pro mě klidně dál čistej benzín bez elektriky.
Tak s těmi režimy to platí, ve Sportu by měl úplně na férovku nabíjet baterii mrtvými dinosaury a dělat co se dá, aby tam ta rezerva zůstala, což asi svižnější jízdu docela pokryje. Jen to jde proti smyslu toho pohonu, žere to jak prokopnuté a taháš s sebou baterii. To, že se to chová odlišně s vybitou baterií, mám z testů na ACZ i odjinud, asi to úplně shodné není a víc se to snaží zbytečně tu energii nevyplýtvat.
Pokud se nepletu, má baterie v Corolle 0,75kWh... a v Octavii iV 13kWh... a těch 0,75 pohodlně stačí na provoz hybridu. Osobně bych čekal, že ten PHEV zkusí nějakých 80% kapacity baterie co nejrychleji "projezdit" v zájmu kytiček... a pak se "přepne" do HEV módu, kdy se bude snažit už tu baterku dál nečerpat, respektive ji průběžně dobíjet a držet třeba na těch 20%.
Dál bych čekal, že v nějakém Eco režimu bude auto preferovat nízkou spotřebu a maximálně šetřit benzín... naopak v nějakém sportu bude dobíjet baterii i za cenu toho, že pokud nebude plyn na podlaze, tak bude pálit benzín a dobíjet, aby tam později ta energie byla.
Ale reálnou zkušenost s tím taky nemám.
Samozřejmě, ale s elektro je to specifický zážitek, žádné čekání na roztočení turba (přitom ale pořád máš benzínový charakter). Kdybych si měl vybrat, tak samozřejmě PT 225, úplně ideálně jako nějaký lepší mild hybrid.
ACZ mi zase neposlalo příspěvek, super. Nicméně já zde ze zkušenosti mluvit nemůžu, ale podle testů, které jsem viděl, si nemyslím, že to po vybití funguje stejně a dalo by to svižnou jízdu po okreskách rekuperací.
Tohle je trošku oldschool pohled... objem turba a atmosféry se přece nedá srovnávat 1:1, 1.5T je obdoba nějaké atmo 2.2-2.5l... a ladění na 110kW je poměrně konzervativní, dneska se i normální (myšleno mimo HH verze) turba blíží 100kW/l, tady máš nějakých 74kW... tahat takový výkon z ještě většího motoru už by bylo docela plýtvání potenciálem.
Pokud bereš downsize tak, že je tam místo atmosféry turbo, tak pak asi jo...
No ten seznam kandidátů (viz minulý článek) - to byly prostě všechny novinky.
Těhle sedm finalistů už je výběr novinářů.
Máš pocit, že nějaké auto mělo v tom původním seznamu být a nebylo?
downsize to je. V SUV je to malinké. Už 1,5 patří k těm menším, dnes bohužel už se to bere jako standard. Když se tu pořád někdo ohání o minulosti, před 20 lety to byla ve fabii 1,4, teď ve dvakrát větším autě 1,5. Prostě na SUV je to motor ze sekačky, asi jako 1,2 nebo 1,0 v octavii.
Není to nejhorší, ale normální objem je pro takové SUV alespoň 1,8 nebo 2,0, klidně i podladěné.
Reakce díky elektro je lepší, nicméně dost to klame tělem a těch cca +300Kg oproti PT musí být znát. nakonec byla i verze PT 225, která byla dle mne ideální.
Ten StartStop je asi dobrej příklad... jo, určitě je to otrava... ale zároveň by to pro mě nebyl vážnej argument auto koupit nebo nekoupit. Možná je to i tím, že moje auta mají manuálně nastavitelný sedačky :-)
Myslím, že právě to měření zrychlení jsou laboratorní podmínky... pokud budeš zrychlovat na plnej kotel pořád dokola, tak samozřejmě tu baterku vyplácáš... a vyrobit elektřinu motorem ti v tomhle případě nepomůže, protože ten plnej výkon motoru pořád potřebuješ a brzdění je moc krátký. Ale v reálném světě u normálně užívanýho auta se ti tohle nestane, tam maximální výkon potřebuješ vždycky třeba na chvíli na předjíždění... a pak se zase zařadíš a něco narekuperuješ.
Cross jde mimo mě, navíc Yaris vyhrál loni...
HRV se mi celkem líbí, ale technicky je to bída.
iX by asi ještě šlo, no ale prémiovka za 2M (budiž, 1,75 základ) už je asi moc i na porotce zocelené dnešní dobou :-)
Fabia ano dobře... prostě to, co jsme už před pár lety viděli u VW, teď dorazilo od Škodovky, bez kombíku a bez GTI... asi pragmaticky celkem dobrý, ale žádný nadšení.
To souhlasim, nicméně v tom mám zkreslený pohled, protoze jsem obecne na daily kupoval za nadprumer běžných Daily, takže v tomhle ohledu to jde mimo mne, ale chápu ten postesk.
myslíš ty 3 auta, co zatím vyrobili teď na konci listopadu? Pojede až na konci roku, ale kandidáti jsou už nějaký pátek. Takže až příští Tesla, když bude uvedená na trh daný rok.
To tomu PHEV křivdíš...
Musíš mít možnost pravidelně dobíjet, to jo... jestli v garáži nebo před domem nebo třeba i v práci, to už je asi jedno. Na přeplněným sídlišti asi ne, to si rozumíme.
Je dobrý mít převahu pravidelných kratších cest, abys najezdil víc na elektriku... ale co je důležitý, ani ty dlouhý cesty nejsou žádná tortura, naopak... máš auto se slušnou dynamikou i celkem hezkou "hybridní" spotřebou... a neomezeným dojezdem.
Problém je jen cena... a do nějaké míry třeba hmotnost a zmenšený kufr... ale ten mix pořád vychází dobře (když kousneš tu cenu).
Však píšu, že mě to nijak nepohoršuje.
Výjimečná nejsou, ale o tom nakonec ta anketa není... spousta (většina?) vítězů jsou "tuctová" auta... jen prostě dobrá tuctová auta.
místo toho máš v SUV přefoukanej motorek ze sekačky jezdící na 2 válce, i když ne úplně ten nejmenší, takže to je úplně jedno. A pokud chceš oponovat, 1,5 je pořád malinká na SUV.
To je stejnej argument jako 3vs4 válce
Je to ukázka toho, že ICE je překonaný? Nebo jsou všichni podplaceni EU?
Tohle se dalo čekat, že tam bude většina EV, ale nečekal jsem až takovou převahu.
Stejně to nejspíš vyhraje Ioniq nebo EV6
To mi přijde taková trošku výmluva... i pokud neparkuju doma v garáži a musím tahat kabel z kufru, tak mi těch pár vteřin nestojí za řeč. A hlavně - pokud náhodou třeba pospíchám nebo se stane jiná výjimečná věc (stanuju u lesa), tak prostě nenabíjím a stejně jezdím.
Baterka se nikdy nevyplácá na nulu. Samozřejmě ten systém není schopný dodávat plný výkon po delší dobu... ale reálně ti tohle s autem 200k+ moc nehrozí, asi fakt jen na dálnici blízko Vmax... nebo možná na okruhu, kde sice brzdíš, ale hodně krátce a intenzivně.
Když výměnou za píchnutí auta do zásuvky nebudeš muset tak často k benzínce a třeba si zaparkuješ na modré dle libosti, tak se to třeba vyrovná.
Tu baterku úplně nevyplácáš, snad při nějaké jízdě po autobahnu na limitu... ale jinak ne.
Finančně - kdyby tu nebyly pokuty za CO2, tak ne. Ale díky těm pokutám ten PHEV nestojí nesmysl, třeba u Superbu je to +- na úrovni nafty... a i tady, za 950 máš 225k v benzínu... to taky není žádnej úlet, asi by díky pokutám byl problém prodávat samotnou 1.6 za výrazně míň.
Nemám nic proti hezkém zvuku motoru, ale u 4valce opravdu není řeč o nějakém hezkém zvuku. Takze zajisté máš v aute minimálně 6valec, nebo spíš 8valec, kdyz mas rad ten hezky zvuk a kvůli tomu kupuješ spalovak
Je to jen odraz toho, do čeho automobilky investují.
Mohl tam být Qashqai nebo Fabia, ale na druhou stranu... nejsem nějak pohoršený, že tam nejsou. A auta jako McLaren nejsou úplně ta správná kategorie pro tuhle anketu.
To nepis mne, pis autorom ankety, ja konstatujem zjavne. Naco by to komu bolo keby vyhlasili ze najhustejsia kara na trhu pre rok 2021 je Rimac Nevera?
PS: Najpravdepodobnejsie novinari nepovazuj Vmax ktoru nevyuzivas v 99,9x% pripadov pouzitia auta za akokolvek podstatny udaj, mozes sa ich spytat.