Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropské Auto roku 2022 zná sedm finalistů, mezi šesti elektromobily je i Škoda Enyaq

Ondřej Mára Ondřej Mára 29. 11. 2021 • 17:26
118
177
Zobrazit náhledy (118)
Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Cupra Born Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Ford Mustang Mach-E Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine

Zatímco v minulém roce se mezi finalisty probojoval pouze jeden elektromobil, nyní je ve finálové sedmičce pouze jediný automobil se spalovacím motorem.

Předsednictvo ankety evropské Auto roku (COTY) zveřejnilo seznam finalistů ročníku 2022, mezi kterými nechybí ani český zástupce – Škoda Enyaq iV. Konkurence mezi elektrickými vozy je však v tomto roce opravdu silná, ostatně ve finálové sedmičce je pouze jediný vůz se spalovacím motorem, kterým je Peugeot 308. Zbytek tvoří elektromobily.

video

Volba finálové sedmičky přitom probíhala prostřednictvím korespondenčního hlasování, v němž každý z porotců označil sedm svých favoritů. Ze součtu takto udělených hlasů pak vzešla finálová sedmička, která se utká o titul evropský automobil roku 2022. A o jaké vozy tedy půjde?

Sedm finalistů COTY 2022
Cupra Born
Ford Mustang Mach-E
Hyundai Ioniq 5
Kia EV6
Peugeot 308
Renault Megane e-Tech
Škoda Enyaq iV

Paradoxem odrážejícím současný vývoj automobilového průmyslu je skutečnost, že v minulém roce byly mezi kandidáty pouze dva elektromobily – Fiat New 500 a VW ID.3. Ani vloni však ve finálové sedmičce nechyběl český zástupce, Škoda Octavia ale nakonec skončila až na pátém místě. Prvenství si v loňském roce odvezl vůz Toyota Yaris.

Připomeňme, že odborná anketa Car of The Year (COTY) běží bez přerušení od roku 1963 a je zcela nezávislá. Organizaci zajišťují evropské motoristické časopisy, porota se skládá z 60 členů pocházejících z 23 zemí západní i střední Evropy a od roku 1993 nechybí jeden český zástupce, kterým je od roku 2016 Jiří Duchoň.

Související články

Témata
Avatar - .StenLi.
13. 12. 2021 13:38
Re: Stale zakomplexovani diskuteri..
To ty nechapes ze spalovaky sa obmedzuju kvoli bezohladnemu zamorovaniu ovzdusia, prirody ropnymi katastrofami, obrovskej spotrebe elekrickej energie ktora vytvara dalsie emisie a nedostatky elektriny atd.. tvaris sa ako by to bolo rozmarne rozhodnutie nejakeho fanusika EV. Clanok ani diskusia vobec nie je o obmedzovani spalovakov, ale o prudko rastucej popularite EV u odbornikov aj beznych kupcov a naopak o prudko kelsajcom zaujme o spalovaky, tak neviem preco sa vyplakavas prave tu..
Avatar - .StenLi.
13. 12. 2021 13:35
Re: Stale zakomplexovani diskuteri..
O com pisem? O realite od ktorej si odpojeny (ty budes asi podobne postihnuty ako Ha ra bin :)). Faktom je ze najpredavanejsie auta na SR maju troj a stvorvalce o otravnym nevabnym zvukom a ticho elektromobilu su drvivou vacsinou vnimane ako vyhoda. Tie trapne predpovede ze za dalsich 50 rokov budu EV nepouzitelne si chlapce nechaj pre ostatnych co 10 rokov dozadu nevedeli co je to EV a stale nechapu ze su najpredavanejsimi autami v EU, alebo celosvetovo vo svojej triede. Tiez si odpust z prstu vycucanych 50% ludi bez moznosti nabijania, vacsina Slovakov ma moznost nabijania doma, v garazi, v praci alebo v nakupnom centre. Na SR sa uz startuju pilotne programy smart city policneho osvetlenia s nabijackou co spristupni nabijanie BEV uplne vsetkym bez problemu. Ty si taky odbornik co nikdy nevlastnil EV a pinda bez skusenosti alebo vedomosti, dostuduj si ze priemerny denny najzad v EU je 32km takze priemerne budu nabijat raz za tyzden, co uz dnes nie je problem pre ludi co skutocne EV vlastnia, dostuduj si ich realne skusenosti namiesto pisani nezmyslov.
Avatar - .StenLi.
11. 12. 2021 18:55
Re: EU štitek
No podel sa s nami v com okrem dojazdu a rychlosti obnovi dojazdu su porovnatelne EV horsie ako ICE?
Avatar - Emel
1. 12. 2021 09:19
Re: Radšej Autobest
Hlavní bonus pro mě je ta univerzalita. Můžu na elektro po městě, můžu na dovolenou do Bulharska kde nejsou žádný nabíječky, mám benzínový auto se slušnou dynamikou co mě nesežere. Že na každou tu specializovanou činnost existuje lepší varianta je fakt, ale v tom mixu je to zajímavý.
Já nenajezdím až tolik, po městě skoro nic... tak pro mě klidně dál čistej benzín bez elektriky.
Avatar - twistedTSD
30. 11. 2021 21:42
Re: Radšej Autobest
Tak s těmi režimy to platí, ve Sportu by měl úplně na férovku nabíjet baterii mrtvými dinosaury a dělat co se dá, aby tam ta rezerva zůstala, což asi svižnější jízdu docela pokryje. Jen to jde proti smyslu toho pohonu, žere to jak prokopnuté a taháš s sebou baterii. To, že se to chová odlišně s vybitou baterií, mám z testů na ACZ i odjinud, asi to úplně shodné není a víc se to snaží zbytečně tu energii nevyplýtvat.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud