Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Evropské Auto roku 2022 zná sedm finalistů, mezi šesti elektromobily je i Škoda Enyaq

Zatímco v minulém roce se mezi finalisty probojoval pouze jeden elektromobil, nyní je ve finálové sedmičce pouze jediný automobil se spalovacím motorem.
Zpět na článek
29. 11. 2021 10:04
29. 11. 2021 10:10
29. 11. 2021 10:32
29. 11. 2021 11:21
29. 11. 2021 10:25
29. 11. 2021 10:43
29. 11. 2021 10:56
29. 11. 2021 11:07
29. 11. 2021 11:16
29. 11. 2021 12:09
29. 11. 2021 17:03
29. 11. 2021 17:32
29. 11. 2021 11:35
29. 11. 2021 17:03
29. 11. 2021 17:04
29. 11. 2021 22:54
29. 11. 2021 10:20
29. 11. 2021 13:10
29. 11. 2021 13:58
29. 11. 2021 10:33
29. 11. 2021 11:22
29. 11. 2021 11:01
29. 11. 2021 11:05
29. 11. 2021 11:06
29. 11. 2021 17:30
29. 11. 2021 14:02
29. 11. 2021 17:33
29. 11. 2021 17:42
29. 11. 2021 11:09
29. 11. 2021 14:01
29. 11. 2021 14:09
29. 11. 2021 14:41
29. 11. 2021 15:06
29. 11. 2021 17:40
30. 11. 2021 09:15
30. 11. 2021 11:57
29. 11. 2021 12:35
29. 11. 2021 12:44
29. 11. 2021 12:46
29. 11. 2021 13:18
29. 11. 2021 12:51
29. 11. 2021 12:56
29. 11. 2021 13:23
29. 11. 2021 12:56
29. 11. 2021 12:57
29. 11. 2021 13:25
29. 11. 2021 13:40
29. 11. 2021 16:18
29. 11. 2021 13:49
29. 11. 2021 14:05
29. 11. 2021 14:37
29. 11. 2021 15:55
29. 11. 2021 16:06
30. 11. 2021 10:29
11. 12. 2021 18:55
29. 11. 2021 16:52
29. 11. 2021 14:17
29. 11. 2021 14:37
29. 11. 2021 14:39
29. 11. 2021 17:59
29. 11. 2021 10:04
Bezte uz do
Haj_zlu, ctihodnosti.

Briblbli baterkari.

:-(
Rozbalit vlákno
23
29. 11. 2021 10:10
Re: Bezte uz do
Ano, Arese

Příští rok nebude v anketě žádnej fossil :-[] :-[] :-[]

and the winner iiiiiiis…. yeah, IONIQ FAAAJV!
Avatar - WinDiesel
29. 11. 2021 10:23
Re: Bezte uz do
... to nám sdělil elektrodebil.
29. 11. 2021 10:32
Re: Bezte uz do
Děkuju za odpověď Aresku :D
29. 11. 2021 10:57
Re: Bezte uz do
:-)

Jses totalne mimo misu... ale co uz ted.

Mne to nevadi.
;-)
29. 11. 2021 11:21
Re: Bezte uz do
To, že moji osobu nejseš schopen rozeznat od WinDiesela (ne tedy, že bych s ním nesouhlasil) jen dokládá tvoji rozumovou nedostatečnost. :-[]
29. 11. 2021 10:25
Re: Bezte uz do
Kylie,bejby,to si ty? :-!

Nic nemam proti tomu,aby boli v ankete len EV auta pokial budu mat "lahku" swap-ovu upravu motoroveho priestoru :-[]

https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Amaterasu
29. 11. 2021 13:01
Re: Bezte uz do
Já teda vím kolik Kylii je a byť o sebe pečuje tak https://www.ahaonline.cz/…okdo-poznal.html a tolik jí teda není :D tak bejby bys jí říkat neměl. On víš Buřtík je docela.. :-!

a byť mě redakce donutila si udělat nový nick (a týdny trvalo než jsem ho mohl začít používat) tak já se k sobě hlásím. Multinicky jsou mi TRAPNÝ a ubohý
Avatar - Emel
29. 11. 2021 10:43
Re: Bezte uz do
Je to jen odraz toho, do čeho automobilky investují.
Mohl tam být Qashqai nebo Fabia, ale na druhou stranu... nejsem nějak pohoršený, že tam nejsou. A auta jako McLaren nejsou úplně ta správná kategorie pro tuhle anketu.
Avatar - Ozzman
29. 11. 2021 10:56
Re: Bezte uz do
Tedy když jsme tipovali, že výherce bude EV, bylo to asi jasné, ale že se do TOP 7 dostane jen jedno auto se spalovákem, to jsem tedy nečekal :/
Avatar - Emel
29. 11. 2021 11:07
Re: Bezte uz do
Ale byls to myslím ty kdo psal, že se mu QQ a Fabka nezdají... :-)
Avatar - Ozzman
29. 11. 2021 11:16
Re: Bezte uz do
No, optikou té ankety ne, to je pravda, ale to neznamená, že já osobně nemohu mít jiný názor... jen jsem nečekal, že to bude až takto drtivé :)
Avatar - Amaterasu
29. 11. 2021 14:59
Re: Bezte uz do
No ve spalovacích motorech už žádná revoluce asi nejpřijde = v baterkáčích se toho děje docela dost a vývoj je rychlý a velký

Největší revoluci co čekám je výkonnější verze R6 v Toyotě Supra = příští rok :yes: :-)

Tam asi svět zvyšování výkonů spalovacích motorů (s)končí = jo a přespříští předělaný nebo new pohon 2.5 hybrid Camry = to mě taky zajímá
29. 11. 2021 12:09
Re: Bezte uz do
No, naposdled když v COTY vyhrál elektrozkrat, Jaguar I-Pace, tak to nic nezměnilo na tom, že je to naprostý propadák. A to samé platí o Opelu Ampera. :-[] :-[] :-[]
Avatar - Amaterasu
29. 11. 2021 13:07
Re: Bezte uz do
i-Pace přitom jezdí fantasticky. I když úroveň dobíjení je poněkud prahistorická :*)
29. 11. 2021 10:58
Re: Bezte uz do
Vsak jo.

A v tom je ten problem.
:-(
Avatar - Mikesus
29. 11. 2021 17:03
Re: Bezte uz do
A čím je vyjímečný QQ nebo fabia? Úplně tuctová auta jako každé druhé jiné. Proto tam nejsou.
Avatar - Emel
29. 11. 2021 17:32
Re: Bezte uz do
Však píšu, že mě to nijak nepohoršuje.
Výjimečná nejsou, ale o tom nakonec ta anketa není... spousta (většina?) vítězů jsou "tuctová" auta... jen prostě dobrá tuctová auta.
29. 11. 2021 11:35
Re: Bezte uz do
Masáž se rozjíždí. A kdo bude mít jiný názor bude vyvrhel, však už je to dobře vidět v jiné oblasti.
Avatar - Amaterasu
29. 11. 2021 13:07
Re: Bezte uz do
ani ne tak vyvrhel = prostě jen pozadu

to tu historicky bylo VŽDYCKY = že nemalá část lidí se nového bojí a změny nesnáší (správně je to jak to bylo = teď momentálně je to holt o pohonu aut). Přitom že ropa dochází = ví mrně ze základní školy. A až budou jednou tyhle mrňata velký (nebo spíš starý;) tak ona FAKT DOJDE :-!
29. 11. 2021 17:03
Re: Bezte uz do
Jenže jestli je jeden pozadu a nebo ten druhej zcela mimo je otázka která bude s jistotou zodpovězena až v budoucnu. Jde o to, že je vyvíjen zcela nesmyslnej tlak na elektromobilitu pod bohulibou záminkou, ale jelikož to v udávaných termínech není reálně možné, tak sedná o cílenou manippulaci, jejíž cílem je omezování, nedostupnos, snížení mobility obyvatelstva a zdražení.
Avatar - Mikesus
29. 11. 2021 17:04
Re: Bezte uz do
to se bohužel teď nedá říct. Aktuálně je ještě mimo EV, ale bez tohoto stádia nemůže být pokrok. Takže jak píšeš, uvidí se za pár let.
Avatar - Amaterasu
29. 11. 2021 17:05
Re: Bezte uz do
To nahrazování znalostí ideologií a vymýšlením = je HROZNÝ ;-\
Avatar - 3_diamanty
29. 11. 2021 10:20
Uz davno
Tato anketa uz davno stratila vaznost a zanietenost na aku si spominam z mojich mladsich cias... a tento rok to bude opat dalsia fraska z povinnosti... vidim tu uz len same zehlicky... a uz teraz je uplne jedno ktora z nich vyhra
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Amaterasu
29. 11. 2021 13:10
Re: Uz davno
Tak dej nějaké své tipy
Avatar - .StenLi.
29. 11. 2021 13:58
Re: Uz davno
Zehlicky ktorym tvoj dymostroj bude pozerat na zadne svetla :)
Avatar - del42sa
29. 11. 2021 10:33
finalisté
jak to že tam není Tesla ? :D
Rozbalit vlákno
14
29. 11. 2021 10:59
Re: finalisté
Protoze podminka ucasti je, ze to musi vydrzet jezdit aspon rok?

;-)
29. 11. 2021 11:01
Re: finalisté
Asi proto, že to je americká automobilka, která tu ani nevyrábí. Nic z USA nezískává tuto cenu. Výjimkou je Ford díky jeho evropské pobočce a výrobě v Evropě. V hluboké historii to byl Chrysler, ale to díky faktu, že mu patřila Simca. Historicky to byl i Chevrolet - Volt ale to jen díky dvojčeti Opelu Ampera.
29. 11. 2021 11:05
Re: finalisté
OK, Mustang Much-E se vyrábí v Mexice… co tam máš dál?
29. 11. 2021 11:06
Re: finalisté
Jak jsem psal, je to díky evropské divizi. Je jedno, zda se tu vyrábí nebo ne.
29. 11. 2021 12:40
Re: finalisté
Mexice... to je podle vzoru motyle?

:-D
Avatar - wakantanka
29. 11. 2021 16:36
Re: Re: finalisté
Gigafactory Deutshland sa nepočíta?
Avatar - Mikesus
29. 11. 2021 17:05
Re: Re: finalisté
myslíš ty 3 auta, co zatím vyrobili teď na konci listopadu? Pojede až na konci roku, ale kandidáti jsou už nějaký pátek. Takže až příští Tesla, když bude uvedená na trh daný rok.
Avatar - Emel
29. 11. 2021 17:30
Re: Re: finalisté
To spekulujete hezky, ale na špatném základě. Výroba v Evropě vůbec podmínka není a Tesla Y byla mezi kandidáty, jen nepostoupila do sedmičky.
https://www.auto.cz/…-skodovky-141694
Avatar - Amaterasu
29. 11. 2021 17:43
Re: Re: finalisté
Model 3 je myslím jasně lepší volba než Y = ta snad až https://insideevs.com/…tery-debut-2022/
Avatar - wakantanka
29. 11. 2021 21:15
Re: Re: Re: finalisté
Aha, bol som v tom že začala s výrobou na začiatku novembra/ listopadu. Ale ako píše Emel nižšie očividne to kde sa daný model vyrába nehrá rolu.
Avatar - .StenLi.
29. 11. 2021 14:02
Re: finalisté
Lebo su to auta uvedene na trh tento rok ;) Tesla tento rok nic neuviedla, akurat je Model 3 v niektorych mesiacoch najpredavanejsim autom v Europe :)
Avatar - Emel
29. 11. 2021 17:33
Re: finalisté
Jak píšu výše... vykoumaný to máte hezky, akorát Tesla Y mezi kandidáty byla
https://www.auto.cz/…-skodovky-141694
Avatar - Amaterasu
29. 11. 2021 17:42
Re: finalisté
No však korejci sou v tuhle chvíli fakt asi zajímavější = Tesla Y možná až ta berlínská teda až s https://thedriven.io/2021/11/04/tesla-readies-for-big-switch-to-4680-batteries-with-deliveries-to-giga-texas/
Avatar - kari.laz
29. 11. 2021 11:09
Tvl to je hnus
Ze sedmi finalistů je šest elektrických spotřebičů a ten jeden poslední mohykán končí na 1,2 R3 v benzínu a 1,5 v naftě. To je fakt s prominutím výběr k zblití.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Amaterasu
29. 11. 2021 13:12
Re: Tvl to je hnus
Zatímco dřív vyhrávaly předevšim 6ti a 8mi válce :-O :-!

Teda je fakt že úplně první EUropský auto roku = fakt mělo i 8mi válec :yes: :D :*)

Ale hned nato Renault 16 normální 1.6ku 49kW = trochu reality kolegové

Jo a následující Fiat 124 = tu všichni znají = pod krycím jménem LADA (tam byl na začátku motor 1.4 ;-)
29. 11. 2021 14:01
Re: Tvl to je hnus
Meleš nesmysly.
1964 - 1967 čtyřválce
1968 - Wankel
1969 -1973 čtyřválce
1974 - V8
1975,6 - čtyřválce
1977,8 - V8
1979 - 82 čtyřválce
1983 - R5
1984,5 - čtyřválce
1986 - V6
1987 - R6
1988,9 - čtyřválce
Avatar - Amaterasu
29. 11. 2021 14:06
Re: Tvl to je hnus
Jo 4 válce s ani ne výkony 3 válců = a pokračuj od pradávných dob minulého tisíciletí a dob kdy my tu měli leda škodovky a trabanty a ruskou verzi toho Fiatu z 60. let = bude ještě veseleji ;-)
29. 11. 2021 14:09
Re: Tvl to je hnus
a plk ..."pod krycím jménem LADA (tam byl na začátku motor 1.4)" také mimo, byl tam na začátku motor 1,2 .
Avatar - Amaterasu
29. 11. 2021 14:12
Re: Tvl to je hnus
hele PLKu = jestli byl v 60. letech základ FIATu 124 ne 1.4 70 koní ale 1.2 tak sorry no = nejsem Děd Vševěd (jen skoro :D

tak aspoň něco k němu napiš = jakej měl výkon?
29. 11. 2021 14:41
Re: Tvl to je hnus
Proč si bereš do pusy starší Fiaty, když o nich evidentně nic moc nevíš? Jak jsi proboha přišel na to, že Fiat 124 (nebo Lada 2101) měl jako základní motorizaci čtrnáctistovku?! :D :-[] :-O
Avatar - Amaterasu
29. 11. 2021 14:44
Re: Tvl to je hnus
Někde sem to čet? 1.4 70 koní = no ale to ti zase unikla podstata = tam právě šlo o to že to byly MALÝ motůrky! a BYLO TO EUropský AUTO ROKU!! takže jestli měl ještě menší s ještě menším výkonem = sem s ním :-!

Tak teda čím kdysi začínala ta 124ka? :-)
29. 11. 2021 15:06
Re: Tvl to je hnus
Základní motor Fiatu 124 (i Lady 1200) byla samozřejmě dvanáctistovka. Ta ve Fiatu měla rozvod OHV, v Ladě OHC. Ještě nějaké triviální otázky? :-)
Avatar - Amaterasu
29. 11. 2021 15:08
Re: Tvl to je hnus
No takže FAJN bylo to JEŠTĚ HORŠÍ než jsem argumentoval = díky :-)

A víš jaký měla výkon? Ta 1.4 70 koní = ta 1.2?
29. 11. 2021 17:40
Re: Tvl to je hnus
Bylo to 60 k, a to jak u italského originálu, tak u ruské licence. Ovšem při hmotnosti 855 kg Fiatu a 950 kg Lady to pořád stačilo na maximálku 140 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 18 s. Což bylo v 60. (i v první polovině 70. let) pořád velmi slušné, když uvážíš, že se jednalo o úplně základní, nejlevnější verze. :-)
Avatar - Mikesus
29. 11. 2021 17:08
Re: Tvl to je hnus
Je to ukázka toho, že ICE je překonaný? Nebo jsou všichni podplaceni EU?
Tohle se dalo čekat, že tam bude většina EV, ale nečekal jsem až takovou převahu.
Stejně to nejspíš vyhraje Ioniq nebo EV6
Avatar - kari.laz
30. 11. 2021 08:46
Re: Tvl to je hnus
To je ukázka to, že ...

"Rozkaz zněl jasně, spalovák nesmí projít"

PS: ono už v samotném širším výběru to byla bída s nouzí a snaha zviditelnit jen své elektrospotřebiče napříč značkami.
Avatar - Emel
30. 11. 2021 09:15
Re: Tvl to je hnus
Spiknutí!
Jaká snaha zviditelnit? Kandidáti jsou prostě všechny nové modely splňující kritéria, ne?
Avatar - kari.laz
30. 11. 2021 10:32
Re: Tvl to je hnus
Snad nemyslíš vážně, že automobilky produkují jen elekro, proto se tam pomalu nic jiného neobjevilo.
Avatar - Emel
30. 11. 2021 11:57
Re: Tvl to je hnus
No ten seznam kandidátů (viz minulý článek) - to byly prostě všechny novinky.
Těhle sedm finalistů už je výběr novinářů.
Máš pocit, že nějaké auto mělo v tom původním seznamu být a nebylo?
29. 11. 2021 11:25
Tak tímto ročníkem pro mě COTY přestala existovat!
... obludná ideologická zaslepenost, resp. strach z útoků zelenorudé levičácké lobby na "málo zelený výběr" už evidentně zastrašil i motoristické novináře. Fakt smutné.... :-O :-O :-O :no:
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Roman Horký
29. 11. 2021 11:29
Re: Tak tímto ročníkem pro mě COTY přestala existovat!
To je těžká vzpoura, oni se z toho pravděpodobně zblázní.
Avatar - Pac-Man
29. 11. 2021 11:39
Re: Tak tímto ročníkem pro mě COTY přestala existovat!
Dívej se dál na “Prostřeno” a zůstaň v klídku
29. 11. 2021 12:10
Re: Tak tímto ročníkem pro mě COTY přestala existovat!
Tak "Prostřeno" jsem nikdy nesledoval, své debilní rady si strč za klobouk. :-)
Avatar - Amaterasu
29. 11. 2021 14:56
Re: Tak tímto ročníkem pro mě COTY přestala existovat!
No víš ale ono je DEBILní spíš to co si napsal TY viz 11:25 :-|
29. 11. 2021 11:46
Re: Tak tímto ročníkem pro mě COTY přestala existovat!
Zas to tak neprežívaj.
Avatar - kari.laz
29. 11. 2021 11:47
Re: Tak tímto ročníkem pro mě COTY přestala existovat!
Motoristické novináře? Při pohledu na ten výběr je to urážka tohoto slovního spojení.
Avatar - lyon667
30. 11. 2021 10:13
Re: Tak tímto ročníkem pro mě COTY přestala existovat!
Zase na druhou stranu - on má dneska někdo nějaké vyšší mínění o novinářích?
29. 11. 2021 12:06
Re: Tak tímto ročníkem pro mě COTY přestala existovat!
Motoristických novinářů je plno. Boužel dneska jsou mnozí borci na YT přínosnější, než někteří pisálkové v "solidních" magazínech.
Avatar - iudex
29. 11. 2021 12:17
Re: Tak tímto ročníkem pro mě COTY přestala existovat!
A číta dnes vôbec niekto motoristické časopisy? O predplácaní ani nehovorím. Predpokladám, že už skoro nikto. Tiež som si pred 10-15 rokmi predplácal slovenské aj české motoristické magazíny, dnes je to už výhradne web a čoraz viac Youtube. Čakať dnes na magazín, ktorý mi prinesie mesiac staré informácie, to už nechce nikto. Ale nie je to len aktuálnosť internetu, ale aj kvalita. Ako píšeš borci z Youtube ako Joe Achilles, slovenský Rasťo Chvála alebo český Muldix už dávno svojou kvalitou prevýšili starú papierovú školu a od nich sa dozviem oveľa viac, ako zo "zavedených" značiek (bohužiaľ aj ako ACZ).
A možno doba sa raz mení aj v ECOTY, ako v minulosti volali automobilky na prezentácie len zástupcov tlačených médií, dnes sú tam pomaly youtuberi v prevahe.
29. 11. 2021 12:44
Re: Tak tímto ročníkem pro mě COTY přestala existovat!
Souhlasím. Anketa a rozhodovací porota by se asi měla víc přizpůsobit současnosti a situaci. Jinak její význam a vážnost bude stále nižší.

Od počátku jejího vzniku byla prestiž ankety poměrně slušná, potom postupně trochu klesala a v určitých obdobích byl i kritizován syndrom "kdo dá víc chlebíčků na stůl", který zřejmě v nějaké formě přetrvává dodnes.

Vítězné vozy však nebyly vždy to nej, co v tom roce automobilový průmysl přinesl. Někdy vyhrálo dobré a později i komerčně velmi úspěšné auto, někdy úplná pitomost. Já to vidím tak 50/50.
Avatar - donPedro
29. 11. 2021 12:55
Re: Tak tímto ročníkem pro mě COTY přestala existovat!
Tož já sleduju, krom Rasťovej Garáže, od vás taky Topspeed, Autožurnál a Motoring, a z Polska Pertyn Ględzi, a Carwow, neb Mat Watson mi přijde (až TopGearově) vtipný.
Avatar - pradeda777
29. 11. 2021 13:57
Re: Tak tímto ročníkem pro mě COTY přestala existovat!
Myslím, že by se to dalo vyřešit vyhlašováním COTY ve dvou kategoriích. Spalovák a non spalovák. Ano, já vím, nepůjde to, protože motorističtí novináři jsou dnes s ekofašistů při-pokakaní.... :-[]
Avatar - Amaterasu
29. 11. 2021 14:11
Re: Tak tímto ročníkem pro mě COTY přestala existovat!
Tak jako se za celejch těch 60 nebo kolik let neřešilo benzín a pak nafta a pak hybrid tak neřeš = prostě pohon. Jen lepší horší
29. 11. 2021 14:43
Re: Tak tímto ročníkem pro mě COTY přestala existovat!
Meleš naprosté kraviny. Elektrokraviny. :-O :no:
Avatar - Amaterasu
29. 11. 2021 14:46
Re: Tak tímto ročníkem pro mě COTY přestala existovat!
no a ty musíš takhle trapně plácat jak na to není co (reálného) říct = místo argumentovat :-)

Hybridy tu jsou už dekády + ty si snad v průběhu těch skoro 60ti let co je anketa řešil jestli to auto je spíš na benzín naftu nebo pak poslední čtvrtstoletí hybrid? ˇ

Viz já 14:17 předposlední odstavec = tomu čím jezdíš ty ujede i ten Nissan Leaf
Avatar - Mikesus
29. 11. 2021 17:08
Re: Tak tímto ročníkem pro mě COTY přestala existovat!
jo, je to kampaň. jak jinak.
Avatar - Amaterasu
29. 11. 2021 17:12
Re: Tak tímto ročníkem pro mě COTY přestala existovat!
a platí jí MOCNÉ BOHATÉ zelené lobby proti malému chudému ropnému průmyslu :*)
Avatar - Roman Horký
29. 11. 2021 11:36
Připomeňme si
čím nás zde letos redakce překrmovala. Ano, Cupra to byla. Takže já už znám vítěze.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Amaterasu
29. 11. 2021 13:37
Re: Připomeňme si
a nemá Cupra stejné baterky software a (teda) problém? https://fdrive.cz/…nove-mereni-8078
29. 11. 2021 12:05
Radšej Autobest
Dosť mizerný výber tentokrát a to bol v semifinále pestrý výber. Dúfam, že víťaza budeme vidieť na cestách častejšie ako Opel Ampera či Jaguar I-Pace.
Rozbalit vlákno
43
29. 11. 2021 12:11
Re: Radšej Autobest
Pokud to bude Peugeot 308 (byť s příšerným výběrem motorů a ještě příšernějším i-Cocpitem), tak proč ne? :-)
Avatar - Amaterasu
29. 11. 2021 13:29
Re: Radšej Autobest
Proč PŘÍŠERNÝM?

Čím jezdíš že ti 81 a 96 (benzínových i naftových) a 132 a 165 kW přijde příšerný?
29. 11. 2021 14:45
Re: Radšej Autobest
1) Nemám ve svých autech i-Cocpit
2) Nemám ve svých autech tříválce
Máš ještě nějaké další přiblblé otázky? :-[]
Avatar - Amaterasu
29. 11. 2021 14:55
Re: Radšej Autobest
Si asi dost v křeči = když musíš urážet

Počet válců nehraje roli = to je prostě evoluce = a JINAK to NEJDE = chtěl bys dodnes mít pro stejnej výkon stejnej počet válců (jako v době co se TI líbí Busso V6)? To bys nikdy nedošel k dnešním výkonům = kolik tehdy měl 110kW? No tak stejně v pohodě no problem a dobře ti je dávaj ty dnešní tříválce (no popravdě daleko VÍC = polovina toho V6

a musíš bejt fakt POZÉR jezdit čím jezdíš a na motory 81 a 96 (z nafty i benzínu) a 132 a 165kW v podobným autě jako jezdíš TAKHLE MACHROVAT
29. 11. 2021 15:09
Re: Radšej Autobest
Jestli nechápeš zásadní kvalitativní rozdíl mezi 4válcem a z principu hrubě nevyváženým (a při akceleraci více či méně drnčivě znějícím) tříválcem, je další diskuse s tebou zcela zbytečná. :-[]
Avatar - Amaterasu
29. 11. 2021 15:22
Re: Radšej Autobest
Já ho chápu = dokonce mám (zjevně na rozdíl od tebe) vyzkoušeno praxí :-)

a proto VÍM že tohle co si napsal je TOTÁLNÍ NAPROSTEJ ŽVÁST = svýho času jsem pro babičku srovnával R3 1.2 (PSA) a R4 1.2 (Toyota) = udělej (si) to taky ;-)

Co ty a vypínání válců u R4 1.5TSI = diskuze s člověkem co si to koupí https://moje.auto.cz/…se/karkulka.html je fakt asi zcela zbytečná :*)

TŘI válce (chválené motory) ti vadí a DVA VÁLCE ne? :-O

EDIT furt si nenapsal ten výkon Fiatu 124 1.2 = jo s těma 44kW to bylo auto roku. A ty dnes ohrnuješ nos nad = viz motory a výkony 308 :yes:
29. 11. 2021 17:43
Re: Radšej Autobest
Tak pokud narážíš na odpojování dvojice válců při malé zátěži u jednotky 1.5 TSI, tak tě mohu uklidnit, že si toho ani nevšimneš. A ano, radost z této debilní emisní politikou EU vynucené "inovace" fakt nemám. :-)
Avatar - Amaterasu
29. 11. 2021 17:51
Re: Radšej Autobest
ano mluvím o tomhle pokrytectví. Pokud by ti opravdu vadily 3válce je to:

1. neznalost
2. když si sám koupíš motor co jezdí na 2 válce ještě i pokrytectví

V 308 je 4válec 1.5 nafta. Taky 4válec 1.6 benzín. A taky (povedený) 3 válec = výkony v pohodě. Je POKRYTECTVÍ když s tím co máš = ohrnuješ nos
29. 11. 2021 20:08
Re: Radšej Autobest
Ano, vadí mi tříválec, protože nejsem jen tupý spotřebitel. ale autofanoušek. A to ty evidentně nejsi, takže to nepochopíš! :-)
Avatar - Mikesus
29. 11. 2021 17:13
Re: Radšej Autobest
místo toho máš v SUV přefoukanej motorek ze sekačky jezdící na 2 válce, i když ne úplně ten nejmenší, takže to je úplně jedno. A pokud chceš oponovat, 1,5 je pořád malinká na SUV.
To je stejnej argument jako 3vs4 válce
Avatar - Ozzman
30. 11. 2021 08:47
Re: Radšej Autobest
Jednapětka s turbem není nijak extra přefoukanej motorek ze sekačky, to zase neblázni, je to Karoq a né velké SUV. Sám mám s podobnou konfigurací ( i s tou Areseho, ale s lepší převodovkou :D) , byť od jiné značky, dost zkušeností a takové malé SUV s tím dává stovku pod 10s a na dálnici upaluje přes 200, není to závodní auto, ale brzda provozu taky ne a to i naložené. Kdyby tam měl litrové TSI, už je to jiné. Vím, že si chtěl vrátit Aresemu debilní koment, ale zase s rozmyslem :D
Avatar - Mikesus
30. 11. 2021 11:20
Re: Radšej Autobest
downsize to je. V SUV je to malinké. Už 1,5 patří k těm menším, dnes bohužel už se to bere jako standard. Když se tu pořád někdo ohání o minulosti, před 20 lety to byla ve fabii 1,4, teď ve dvakrát větším autě 1,5. Prostě na SUV je to motor ze sekačky, asi jako 1,2 nebo 1,0 v octavii.
Není to nejhorší, ale normální objem je pro takové SUV alespoň 1,8 nebo 2,0, klidně i podladěné.
Avatar - Ozzman
30. 11. 2021 11:24
Re: Radšej Autobest
110kw z dvoulitru by bylo lepší, s turbem, ale pořád v tom nevidím takový ústupek, jako zmíněné litry.
Avatar - Mikesus
30. 11. 2021 11:25
Re: Radšej Autobest
taky jsem napsal, že patří k těm vetším, ale pořád malinkej
Avatar - Emel
30. 11. 2021 12:04
Re: Radšej Autobest
Tohle je trošku oldschool pohled... objem turba a atmosféry se přece nedá srovnávat 1:1, 1.5T je obdoba nějaké atmo 2.2-2.5l... a ladění na 110kW je poměrně konzervativní, dneska se i normální (myšleno mimo HH verze) turba blíží 100kW/l, tady máš nějakých 74kW... tahat takový výkon z ještě většího motoru už by bylo docela plýtvání potenciálem.
Pokud bereš downsize tak, že je tam místo atmosféry turbo, tak pak asi jo...
Avatar - twistedTSD
29. 11. 2021 15:57
Re: Radšej Autobest
96 kW jako vrchol je slabota a PHEV dává smysl jen pokud máš garáž a dojíždíš 10 km do práce.
Avatar - Amaterasu
29. 11. 2021 17:55
Re: Radšej Autobest
96kW není vrchol to je 165kW a to už je naopak docela pohoda + popravdě rozhodně ne slabota. ČÍM jezdíš TY že takhle plácáš? Jestli nemáš Toyotu Supra nebo BMW M2 apod = tak... :D

Vím z vlastní praxe že s rovnými 100kW v hatchbacku bývám spíš (dokonce) nejrychlejší
Avatar - twistedTSD
29. 11. 2021 18:40
Re: Radšej Autobest
Neumíš čísr?

Čím jezdím já nebo ty je jedno. Nemít žádný zlatý střed je prostě mizérie.
Avatar - Emel
29. 11. 2021 18:07
Re: Radšej Autobest
To tomu PHEV křivdíš...
Musíš mít možnost pravidelně dobíjet, to jo... jestli v garáži nebo před domem nebo třeba i v práci, to už je asi jedno. Na přeplněným sídlišti asi ne, to si rozumíme.
Je dobrý mít převahu pravidelných kratších cest, abys najezdil víc na elektriku... ale co je důležitý, ani ty dlouhý cesty nejsou žádná tortura, naopak... máš auto se slušnou dynamikou i celkem hezkou "hybridní" spotřebou... a neomezeným dojezdem.
Problém je jen cena... a do nějaké míry třeba hmotnost a zmenšený kufr... ale ten mix pořád vychází dobře (když kousneš tu cenu).
Avatar - Amaterasu
29. 11. 2021 18:26
Re: Radšej Autobest
S tím bytem na sídlišti (bez garáže) zatím není myslím problém = tamní obyvatelé asi nikdy nebyli typičtí kupci nejvýkonnějších nejdražších variant. Ono u nás moc ani těch základních = obyvatel postsovětšké zóny žijící na sídlišti si většinou vůbec nekupuje nové auto

Že co si pamatuju je ve světě povinnost při nových bytech stavět (většinou podzemní) garáže a u nás (pokud vím) dodnes ne je smutné = to samé dnes https://cdr.cz/…na-elektromobily
Avatar - twistedTSD
29. 11. 2021 18:44
Re: Radšej Autobest
Tak od auta za milion nečekám, že s ním jízda bude tortura. Ale denně nabíjet bych nechtěl, ani kdybych měl tu možnost, a ze slušné dynamiky je po vybití baterie dostatečná dynamika. Nevidím v tom větší smysl, zejména finančně.
Avatar - Emel
29. 11. 2021 19:22
Re: Radšej Autobest
Když výměnou za píchnutí auta do zásuvky nebudeš muset tak často k benzínce a třeba si zaparkuješ na modré dle libosti, tak se to třeba vyrovná.
Tu baterku úplně nevyplácáš, snad při nějaké jízdě po autobahnu na limitu... ale jinak ne.
Finančně - kdyby tu nebyly pokuty za CO2, tak ne. Ale díky těm pokutám ten PHEV nestojí nesmysl, třeba u Superbu je to +- na úrovni nafty... a i tady, za 950 máš 225k v benzínu... to taky není žádnej úlet, asi by díky pokutám byl problém prodávat samotnou 1.6 za výrazně míň.
Avatar - twistedTSD
29. 11. 2021 22:24
Re: Radšej Autobest
Jednou za týden natankovat mě obtěžuje méně než 2x denně řešit kabel (nejvtipnější je idea, že ho ještě budu vytahovat z kufru v práci) a navíc někdy menší nádrž. Parkování na modré... no jednak se tuším týká pouze Prahy a jednak je to taková spíš "výhoda".

Samozřejmě vím, že se baterka zřídka vyplácá na nulu, ale pokud vím, tak se ji ideálně hybrid snaží vyplácat během trasy a pak dokud nenabiješ, papírové údaje stabilně dostupné nemáš. Což někdy řeší DC nabíjení, ale v této kategorii je to vzácnost.

Cena benzínu s pokutami, to je zase takové falešné plus, hodně záleží s čím srovnáváš. Koncern má PHEV fakt výhodné. U Kie koupíš 1.6 GT za 730-800 tisíc, 1.5 mají Korejci za pakatel.

Ať pouze nehejtuji, mám projetou 1.6 PT 180 a 1.6 225 Hybrid ve stejném autě a jako člověku alergickému na pomalé reakce automatu se mi přecejen jelo lépe s PHEV, fungovalo to fakt dobře. Jen když si vezmu tu finanční a praktickou stránku, celé mi to přijde jako ústupek byrokracii, který nedává smysl. To snad radši i EV.
Avatar - Emel
29. 11. 2021 22:43
Re: Radšej Autobest
To mi přijde taková trošku výmluva... i pokud neparkuju doma v garáži a musím tahat kabel z kufru, tak mi těch pár vteřin nestojí za řeč. A hlavně - pokud náhodou třeba pospíchám nebo se stane jiná výjimečná věc (stanuju u lesa), tak prostě nenabíjím a stejně jezdím.

Baterka se nikdy nevyplácá na nulu. Samozřejmě ten systém není schopný dodávat plný výkon po delší dobu... ale reálně ti tohle s autem 200k+ moc nehrozí, asi fakt jen na dálnici blízko Vmax... nebo možná na okruhu, kde sice brzdíš, ale hodně krátce a intenzivně.
Avatar - twistedTSD
30. 11. 2021 01:04
Re: Radšej Autobest
Tak je to o pohodlnosti. Mně to přijde dost otravné, tak jako někomu přijde otravné při každém startu vypínat start stop. Dnešní auta ti dle klíče přizpůsobí polohu za volantem, ale pak jdeš a 4x denně manipuluješ s kabelem, abys nevyplácal baterii. Že to dělat nemusíš, je pravda, ale zase to bez toho jaksi nedává smysl.

Jasně, nevyplácá se na nulu, ale na nějakou minimální úroveň. A v té úrovni ti není schopna dodat 80 kW pro elektrický odpich vždy, když si zamaneš, jak ukazují i měření zrychlení RS iV v testech. Ano, můžeš si trochu prasácky elektřinu motorem vyrobit. Ano, u Peugeotu ti zůstává super benzínový motor. Ale stejně mě napadá, proč tak složitě?
Avatar - Emel
30. 11. 2021 09:05
Re: Radšej Autobest
Ten StartStop je asi dobrej příklad... jo, určitě je to otrava... ale zároveň by to pro mě nebyl vážnej argument auto koupit nebo nekoupit. Možná je to i tím, že moje auta mají manuálně nastavitelný sedačky :-)
Myslím, že právě to měření zrychlení jsou laboratorní podmínky... pokud budeš zrychlovat na plnej kotel pořád dokola, tak samozřejmě tu baterku vyplácáš... a vyrobit elektřinu motorem ti v tomhle případě nepomůže, protože ten plnej výkon motoru pořád potřebuješ a brzdění je moc krátký. Ale v reálném světě u normálně užívanýho auta se ti tohle nestane, tam maximální výkon potřebuješ vždycky třeba na chvíli na předjíždění... a pak se zase zařadíš a něco narekuperuješ.
Avatar - twistedTSD
30. 11. 2021 17:38
Re: Radšej Autobest
ACZ mi zase neposlalo příspěvek, super. Nicméně já zde ze zkušenosti mluvit nemůžu, ale podle testů, které jsem viděl, si nemyslím, že to po vybití funguje stejně a dalo by to svižnou jízdu po okreskách rekuperací.
Avatar - Emel
30. 11. 2021 18:33
Re: Radšej Autobest
Pokud se nepletu, má baterie v Corolle 0,75kWh... a v Octavii iV 13kWh... a těch 0,75 pohodlně stačí na provoz hybridu. Osobně bych čekal, že ten PHEV zkusí nějakých 80% kapacity baterie co nejrychleji "projezdit" v zájmu kytiček... a pak se "přepne" do HEV módu, kdy se bude snažit už tu baterku dál nečerpat, respektive ji průběžně dobíjet a držet třeba na těch 20%.
Dál bych čekal, že v nějakém Eco režimu bude auto preferovat nízkou spotřebu a maximálně šetřit benzín... naopak v nějakém sportu bude dobíjet baterii i za cenu toho, že pokud nebude plyn na podlaze, tak bude pálit benzín a dobíjet, aby tam později ta energie byla.
Ale reálnou zkušenost s tím taky nemám.
Avatar - twistedTSD
30. 11. 2021 21:42
Re: Radšej Autobest
Tak s těmi režimy to platí, ve Sportu by měl úplně na férovku nabíjet baterii mrtvými dinosaury a dělat co se dá, aby tam ta rezerva zůstala, což asi svižnější jízdu docela pokryje. Jen to jde proti smyslu toho pohonu, žere to jak prokopnuté a taháš s sebou baterii. To, že se to chová odlišně s vybitou baterií, mám z testů na ACZ i odjinud, asi to úplně shodné není a víc se to snaží zbytečně tu energii nevyplýtvat.
Avatar - Emel
1. 12. 2021 09:19
Re: Radšej Autobest
Hlavní bonus pro mě je ta univerzalita. Můžu na elektro po městě, můžu na dovolenou do Bulharska kde nejsou žádný nabíječky, mám benzínový auto se slušnou dynamikou co mě nesežere. Že na každou tu specializovanou činnost existuje lepší varianta je fakt, ale v tom mixu je to zajímavý.
Já nenajezdím až tolik, po městě skoro nic... tak pro mě klidně dál čistej benzín bez elektriky.
Avatar - kari.laz
30. 11. 2021 09:09
Re: Radšej Autobest
Reakce díky elektro je lepší, nicméně dost to klame tělem a těch cca +300Kg oproti PT musí být znát. nakonec byla i verze PT 225, která byla dle mne ideální.

https://zeperfs.com/…48-7488-8677.htm
Avatar - twistedTSD
30. 11. 2021 17:42
Re: Radšej Autobest
Samozřejmě, ale s elektro je to specifický zážitek, žádné čekání na roztočení turba (přitom ale pořád máš benzínový charakter). Kdybych si měl vybrat, tak samozřejmě PT 225, úplně ideálně jako nějaký lepší mild hybrid.
Avatar - Emel
29. 11. 2021 13:34
Re: Radšej Autobest
Jo? Co se ti líbilo v semifinále?
Avatar - hugino
29. 11. 2021 15:11
Re: Radšej Autobest
Nissan Qashqai a Mercedes C.
29. 11. 2021 21:55
Re: Radšej Autobest
BMW iX, ale medzi finalistami by som rád videl aj Yaris Cross, HR-V, či Fabiu.
Avatar - Emel
29. 11. 2021 22:29
Re: Radšej Autobest
Cross jde mimo mě, navíc Yaris vyhrál loni...
HRV se mi celkem líbí, ale technicky je to bída.
iX by asi ještě šlo, no ale prémiovka za 2M (budiž, 1,75 základ) už je asi moc i na porotce zocelené dnešní dobou :-)
Fabia ano dobře... prostě to, co jsme už před pár lety viděli u VW, teď dorazilo od Škodovky, bez kombíku a bez GTI... asi pragmaticky celkem dobrý, ale žádný nadšení.
Avatar - Mikesus
29. 11. 2021 17:10
Re: Radšej Autobest
Jak často vidíš na silnici třeba XC40 ( vítěz 2018 ). Já stejně často jako ten I-Pace. Sem tam nějaký.
29. 11. 2021 17:44
Re: Radšej Autobest
Ono je to totiž dost drahé auto. Takže je spíš vidět v Praze a jiných velkých městech.
Avatar - Emel
29. 11. 2021 17:56
Re: Radšej Autobest
Řečí čísel... XC40 631, i-Pace 4 (ČR registrace 2021). Oboje je "málo", ale není málo jako málo.
Avatar - Mikesus
29. 11. 2021 19:29
Re: Radšej Autobest
Ja to potkavam prakticky stejně. Ale jak psal Arese, asi kvůli Praze.
Ale otázka byla co na cestách potkáváme častěji, ne co se vice prodava.
Avatar - Emel
29. 11. 2021 19:35
Re: Radšej Autobest
Jestli to není spíš tím, že XC40 není žádnej exot a člověk si ho až tak nevšimne.
Po Praze jezdím taky a moje zkušenost je spíš těch 150:1 než 1:1... ale jestli to u vás třeba má soused a potkáš ho dvakrát denně... ;-)
Avatar - Mikesus
29. 11. 2021 19:40
Re: Radšej Autobest
No vlastně jo, jezdi tu u nás dva i-pace. Mae culpa, to mi nedošlo, že to mám tím ovlivněné
29. 11. 2021 21:52