Elektromobily
Při ustálené jízdě (a u elektromobilu zvláště) není problém hmotnost, ale odpor vzduchu. A tady je to jedna krabice (pokud na korbě toho pikapu nemá ten zatahovací dekl, tak krabice s permanentní aerodynamickou brzdou), na předku toho přívěsu pak je další krabice a na závěr ještě odpor vzduchu toho Mustangu. Pokud má někdo pocit, že je to všechno v jednom vzduchovém pytli, tak není, je to příliš daleko od sebe (to není jako jet s Teslou S za StudendAgency 😄 ). Takže mě ta spotřeba nepřekvapuje, protože hůř už to udělat nešlo. 😁 :yes:
Navíc ten jejich přívěs, to není jako ty plaťáky, co my známe, na tomhle se v Evropě vozí stavební stroje 😁
Navíc ten jejich přívěs, to není jako ty plaťáky, co my známe, na tomhle se v Evropě vozí stavební stroje 😁
ale tady srovnávámte EU auta, které mají povětšinou maximálně 2litrový motor a připojení těžkého přívěsu pro ně zamená, že se dostávají ke svým limitům - je potřeba vyšších otáček apod. V USA se tahá třeba 5litrama a tam ten nárust není zdaleka tak markantní
180 km dojezd je super při cestě dlouhé přes 3,5 tis.kiláků ???
Tady je vidět jak nízko musí elektromobilisti mít nastavenou laťku, aby měli z používání EV aspoň trochu radost.
Tady je vidět jak nízko musí elektromobilisti mít nastavenou laťku, aby měli z používání EV aspoň trochu radost.
Co jiného od tebe čekat no. 😁 Zákazníci rozhodnou, jestli je zastávka každých 150 km omezuje, v USA naštěstí pořád ještě můžou.
Pokud tahnes auto tak jedes vzdy aspon 4hod v kuse abys nekam dojel.. Na todle pouziti je ev naprd
Snížení dojezdu o 50 % představuje dvojnásobnou spotřebu. Snížení dojezdu o 62% pak skoro trojnásobnou.
Přijde mi to příliš, u spalováků přívěs navýší spotřebu o pár desítek procent, ale snad nikdy ne na dvojnásobek. Neznám důvod proč by to u elektromobilů mělo být zásadně jinak
Přijde mi to příliš, u spalováků přívěs navýší spotřebu o pár desítek procent, ale snad nikdy ne na dvojnásobek. Neznám důvod proč by to u elektromobilů mělo být zásadně jinak
no, jak se píše v článku, existuje ještě jedna větší baterie 😉
A pauza po 180km šnečím tempem po US dálnici mi nepřijde na škodu.
A pauza po 180km šnečím tempem po US dálnici mi nepřijde na škodu.
Tak ja ti to napíšem.
Auto mi normálne berie do 14l a s 3,5t naloženým vozíkom 17-19 podľa váhy a profilu trasy.
Auto mi normálne berie do 14l a s 3,5t naloženým vozíkom 17-19 podľa váhy a profilu trasy.
Přesto že se nám titulek snaží vnuknout opak, dojezd je super a nepředstavuje v dnešní dobé významnější omezení.
PS Takto by to mělo být. EV jezdí a spalovák se vozí. A pak spalovák používat jen zřídka a pro zábavu.
Daily už jen elektro. :yes:
PS Takto by to mělo být. EV jezdí a spalovák se vozí. A pak spalovák používat jen zřídka a pro zábavu.
Daily už jen elektro. :yes:
tak pokud je to tahani s nejakym pickupem ktery neni pro dovadeni v terenu, tak proc ne ze? stejne tak nizsi spotrebu bude mit na tahani treba i dodavka nebo silnicni SUV, VelociRaptor se temer 600 preplnovanymy koniky je precijen trosku neco jineho a ja ho zvolil coby ojetinu a naslednou upravu od Roush prave proto, ze nechci mit auto jen na tahani, chci si zablbnout obcas na nedaleke motokrosove trati, zajet si do Bledowske pouste zaradit, no a kdys je potreba tak s moznosti az 3,6 tuny na kouli to utahne i tu lod nebo jine auto tam kam potrebuju
a vesmes je me fuk jestli si zdejsi kovbojove myslej ze kecam se spotrebou nebo ne, oni maj svoje spotreby a ja svoje, kazdej at si jezdi jak chce a s jakou spotrebou je mu libo :yes:
a vesmes je me fuk jestli si zdejsi kovbojove myslej ze kecam se spotrebou nebo ne, oni maj svoje spotreby a ja svoje, kazdej at si jezdi jak chce a s jakou spotrebou je mu libo :yes:
vidim v clanku Raptora 2017 s 5 litrem, ja mam 2013 s 6,2 s upravou turbo Roush, srovnani tedy zbytecne
to bych si myslel, 40je nesmysl. K cemu to cely je nevim, 6t soupravu taham s x5 za 11-12l.
Na towmode ťahám aj ja a to mám ešte 22 kolá. Okamžitá spotreba občas lieta pekne hore ale po cca 300-500km mám aj tak priemer tých 19L. 5.7 V8
Raptors aren't easy at the pump and ours was no exception. Its most dismal fuel economy, a mere 6 mpg, came when we were bombing around the sand dunes. And when towing a fully laden 22-foot, 3500-pound snowmobile trailer to northern Michigan, it didn't do much better. With the engine running on heavy boost for much of the trip, the Raptor produced an OPEC-thrilling 8 mpg. Over the course of our loan, it averaged 14 mpg, 2 mpg below its 16-mpg EPA combined rating.
https😐/www.caranddriver.com/…ity-maintenance/
https😐/www.caranddriver.com/…ity-maintenance/
hosi, taham vyhradne v TowModu, ano Raptor ma primo mod na tahani privesu a co si tam kde prirazuzje je me celkem fuk, a proste 6,2 litru V8 v benzinu a cca 6 tunova souprava proste ma svoji spotrebu, proste cisilko okolo 6mpg tam proste sviti casto, dokopecka neni problem aby mpg slo pod 5 :yes:
Kamos má Raptora a jezdí bezne za 17. Takže v tomhle nekecá. Tím ostatním už si tak moc jistý nejsem😊
Těm spotřebám nevěřím a to ani náhodou. Chápu, že se snažíš hájit EV, ale 40l spotřeba při tažení vleku je totální nesmysl, viz výše speedfred. A s 3,0 R6 benzínem jsem nikdy s ničím zapřaženým (bagr, UNC, auta, plachťák) neměl ani 13-14l/100km.
na tahni mam Raptora, pri jizde bez privesu s autem mam prumer cca 17-18, a kdys se tahne prives s autem kdys jedem treba na okruh, tak jsme na spotrebe 26-29 litru na 100 (zalezi co za auto tahnem, Mustang je precijen krapet tezsi nez treba GT2 a i rozdil 200-300 kilo dela pak jiz docela hodne), kdys tahnu lod kde s obema motory je to nejakych 2,4 tuny, tak spotreba jde pohodlne az na 38-40 litru na 100, mimochodem nadrz je na 100 litru benzinu, takze dojezd taky zadna slava
na tahani jsou dobre pak spis diesely kde to asi tolik nekolisa ta spotreba, ale kdo by si chtel garaz mazat mastnym dieselem jen proto ze parkrat do roka tahne prives?'
z tahani privesu za necim jako Riia bych asi nedelal vedu, kolikrat asi tak bude neco tahat majitel takoveho auta? a pokud taha casto, tak je to jeho volba
na tahani jsou dobre pak spis diesely kde to asi tolik nekolisa ta spotreba, ale kdo by si chtel garaz mazat mastnym dieselem jen proto ze parkrat do roka tahne prives?'
z tahani privesu za necim jako Riia bych asi nedelal vedu, kolikrat asi tak bude neco tahat majitel takoveho auta? a pokud taha casto, tak je to jeho volba
jo, treba kdyz se vymeles na D1 u jihlavy, tak ty 4 hodiny ani nebudou stacit, nez ti to dovezou treba do humpolce ...
kdyz to vezmes pres pikes peak, tak verim, ze neco narekuperujes 😉
od vychodu na zapad USA (a dokonce i obracene) nejedes po rovine, ale musis preje kordillery
od vychodu na zapad USA (a dokonce i obracene) nejedes po rovine, ale musis preje kordillery
absolutne narekuperujes vic, ale taky vic do toho musis vrazit.
u nebrzdeny karky si i dokazu predstavit, ze pomer narekuperovana/vydana energie je vyssi nez u samotnyho auta bez karky, ale u brzdeny karky si to az na nejakou nerealnou situaci predstavit nedovedu
u nebrzdeny karky si i dokazu predstavit, ze pomer narekuperovana/vydana energie je vyssi nez u samotnyho auta bez karky, ale u brzdeny karky si to az na nejakou nerealnou situaci predstavit nedovedu
nalozeny 3,2t, co vozis, bagr?
u me je to trosku dany tim, ze s nalozenym vlekem jezdim klidne a naopak prazdnej jezdim svizne. Tak mi pak vychazej ty spotreby naopak.
u me je to trosku dany tim, ze s nalozenym vlekem jezdim klidne a naopak prazdnej jezdim svizne. Tak mi pak vychazej ty spotreby naopak.
S naloženym vlekom hodne dobrá spotreba. S prázdnym jazdím 130 a občas skladám aj čelo.
Dnes som mal naložené 3,2t / max 95 km/h takže aj tak bolo 19l.
Dnes som mal naložené 3,2t / max 95 km/h takže aj tak bolo 19l.
nemas uplne pravdu, ja s vlekem narekuperuju o dost vic nez bez (ikdyz to absolutne neodpovida narustu odporu). Ty najezdovky nejsou zadna vune...
Praha Plzen vlek 850kg prazdnej dounaprava s celama tempomat 130km/h spotreba 12-13. Zpet 3 palety tasek á 900kg, tempomat 100 a jede to za 11l naturalu 95 bez nabijeni. Praha Mnichov Praha prazdny tam a zpet s audi a6 na plataku 11l, tempomat kolem 100km/h. Jedno nabijeni na cestu. X5 45. Mimochodem sjezd t prudkyho kopce terenem znamena peceni brzd vleku, auto jako by se nechumelilo..
jo, to me nenapadlo :yes:
Na druhou stranu, kolik se toho narekupreuje pri jizde napric USA?
Na druhou stranu, kolik se toho narekupreuje pri jizde napric USA?
tak ono to nemusí úplně souviset s tažením přívěsu, známou bolestí elektromobilů je vytápění, předpokládám že jestli to táhne teď tak celou cestu běží elektrický topení, u spalováku je teplo prakticky odpad, u elektromobilu je draze vykoupenu dojezdem...
No ten koment spíš trochu vyvažoval nadpis článku.
Jasně že to na 3500km žádná hitparáda není.
Spíš jde o kontext, že nedávno měly EV dojezd 180km bez přívěsu...
Vtipný je tento článek😒br />https😐/tfltruck.com/…t-every-walmart/
They report stopping at many Walmart stores along the way.
Má i vtipnější nadpis😒br /> Rivian R1T Tows a Sports Car Cross-Country, Stops at Every Walmart
😁
A více podrobností.
Podle mě je super, že už něco takovýho je bez problémů možný. O tom, že to nebude časově efektivnější než s dieselem se asi přít nebudeme.
PS Rivian má nabíjení přes 200kW, takže ty 20min pauzy na dalších 140mil zas takový peklo nejsou.
Jasně že to na 3500km žádná hitparáda není.
Spíš jde o kontext, že nedávno měly EV dojezd 180km bez přívěsu...
Vtipný je tento článek😒br />https😐/tfltruck.com/…t-every-walmart/
They report stopping at many Walmart stores along the way.
Má i vtipnější nadpis😒br /> Rivian R1T Tows a Sports Car Cross-Country, Stops at Every Walmart
😁
A více podrobností.
Podle mě je super, že už něco takovýho je bez problémů možný. O tom, že to nebude časově efektivnější než s dieselem se asi přít nebudeme.
PS Rivian má nabíjení přes 200kW, takže ty 20min pauzy na dalších 140mil zas takový peklo nejsou.
problem bude ta brzdena karka za autem, takze hmota na kouli nerekuperuje.
u klasickyho spalovaku, se to tolik neprojevi.
logicky
u klasickyho spalovaku, se to tolik neprojevi.
logicky
Rivian je zajímavý stroj, ale tady se ukazuje, že EV nedokáže vždy poskytnout komfort ICE. 180 km mi na USA přijde málo.
Teoreticky by to dávalo zmysel, prax je ale podľa týchto článkov iná😒br />
- https😐/news.pickuptrucks.com/…2500-pounds.html
(nárast z 15,8 na 28,0 l/100km)
- https😐/www.ford-trucks.com/…hile-towing.html
Viacero ľudí, bežný nárast spotreby niekde k dvojnásobku, pričom bez prívesu jazdia za spotreby okolo 15, zatiaľ som nikde nenašiel príklad, že by z 15 stúpli "iba" na 20.
(nárast z 15,8 na 28,0 l/100km)
- https😐/www.ford-trucks.com/…hile-towing.html
Viacero ľudí, bežný nárast spotreby niekde k dvojnásobku, pričom bez prívesu jazdia za spotreby okolo 15, zatiaľ som nikde nenašiel príklad, že by z 15 stúpli "iba" na 20.
Mám nulové skúsenosti s jazdou s prívesom, ale podľa: https😐/www.caravan24.cz/…m/viewthread.php?… chalanom narástla spotreba v rozsahu cca niekde 150 - 220%. Shelby na prívese, to bude niečo nad 2.000 kg, na uvedenom webe sú najčastejšie spomínané prívesy medzi 1.300 - 1.800 kg.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Pre Dona asi ideál keďže je iba teoretik.